Şimdi Ara

>>> TOYOTA VERSO <<< (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
861
Cevap
24
Favori
133.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet28


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    quote:

    Orijinalden alıntı: BENL!

    @dhakanuysal ;
    benzinli verileri gerçekten böyle ise gayet iyi


    Ben her Verso alanın aynı sarfiyatı tutturabileceği konusunda garanti veremem. Herkesin kullanım tarzı, benzin aldığı istasyon, yakıt kalitesi, kullandığı yolun durumu farklı olacaktır. Benim aracım kış olması ve lastik havalarının 24 olmasına rağmen şu anda 7.6 Lt/100km ort. gösteriyor.

    Bu değeri gaza dokunup kullanarak, motoru zorlamamak kaydı ile en kısa sürede vites yükselterek, çok dik yokuşlara sürekli girmeyerek, katettiğim yolun yarısı sıkışık ise kalan yarısını akan trafikte 6.viteste 70 km hızı geçmeyerek, hava filtresini sürekli temiz tutarak, sürekli Total doco'dan 95 oktan yakıt alarak tutturabiliyorum.

    hem masallah diyorum hem de pes...nasil ulasabiliyorsunuz bu degere hakan bey?ben de benzin degeri sakin kullanisla 9lt....
    ayrica 30.000bakiminda servis hava filtremi degistirmemis lpg ci bir bakti komur gibi olmus.acaba herhangi bir marka filtre alip taksam cok sorun olur mu serviste orjinalinden fazla isterler kesin.hem kendim disardan yan sanayi takarsam sIk degistiririm

    1- Kullandığım bölgede dik yokuş yok.
    2- Motoru zorlamamamak kaydı ile mümkün olan en kısa sürede vites yükseltiyorum. Düz yolda zorlanmaması kaydıyla 60km. hıza eriştiğimde 6'ya attığım oluyor.
    3- Gaza dokunarak gidiyorum.
    4- Yüklü olmuyorum, çoğunlukla tek kişiyim.
    5- Filtreyi 5 binde bir değiştiriyorum, ve tozlu yollarda kullanmadığımdan 5000'e kadar bile kirlenmiyor.
    6- Sürekli aynı istasyondan yakıt alıyorum. Total'in kendi işlettiği Doco istasyonlarında hile olmuyor.

    Bu şartları aynen yerine getiren bir başka Verso aynı değerleri yakalayamıyorsa bence araçta bir sorun vardır. Çünkü fabrika değeri şehiriçi 8,7 Lt.
    Normal ort. ise 6,7 veriyor.
    Ben 6,7 yi ancak yazın ve çok zor tutturabiliyorum. Ancak ağırlıklı 6.vites kullanırsam 6,7 tutabiliyor.




  • sizin yaptıklarınızı denemek isterim ama sanırım çok zor istanbulun keşmekeş trafiğinde...
    hava filtresi konusu ilgimi çekti ben de dediğiniz gibi yapacağım hakan bey sık sık değiştireceğim hava filtresini...
  • Bu kadar inmesine bende şaşırdım fakat yapabileceğim birşey yok. Depoyu pazar günü doldurdum ve yarısı ş.içi yarısı E5-Tem olmak üzere toplamda 145 km yol yapmışım ve ş.içi kısmında durkalklara girdiğim halde yakıt sarfiyatım bugün itibariyle 6,9 lt /100km.

    İnanmayanlar için bu da delilidir.

    http://www.flickr.com/photos/93060912@N03/8471846654/in/photostream

    Bu nasıl oldu derseniz;
    2000 d/d yı geçmeden...
    motoru zorlamamak kaydıyla mümkün olan en yüksek vitese kısa sürede geçerek...
    gaza dokunarak kullanarak...
    üstelik bu km'yi yaparken 4 lastiğinde hava basıncı 24...
    Düşük tutmamın sebebi, bu sıralar aracın arkasında taşıdığım yaşlı insanların daha rahat yolculuk etmelerini istemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 13 Şubat 2013; 21:40:42 >




  • evet hakan bey cidden 6.9 yazıyor :) maşallah diyelim bari nazar değmesin
  • Merhaba,

    Hakan Bey sizden bir ricam olacak.
    Geçen gün tesadüfen farkettim. Benim Verso aracın motor sesi biraz farklı gibi geldi.

    Aracı ilk çalıştırdığımda, rölantide çalışırken kaputu açıp motor sesinin dinliyorum, her şey normal görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra (ben 20km sonrasında baktım), motor sıcakken aynı şekilde kaputu açıyorum, rölantide çalışan motorun sesi bariz şekilde farklı.
    Bunu Toyota servisine sordum. Valvematic özelliğinden dolayı motorum rölantideki normal çalışması dediler. Bakıma gittiğimde tekrar bakacaklarını söylediler.
    Motorun bu 2 durumdaki seslerini kaydettim. 13 nolu ses dosyası, motor soğukken kayıt ettiğim normal motor sesi.
    10 nolu ses dosyası ise motor sıcakken, bana anormal gibi gelen motor sesi. Lık lık gibi , anlatması imkansız gibi.

    Eğer bakma imkanınız olursa sizin aracın motor sesini hem soğukken hem de sıcakken dinleyebilir misiniz? Sizde de aynı ise sorun yok diye düşüneceğim.

    Kaputu açmadığımda farkedilmiyor. yani içeriden anlaşılmıyor. Mutlaka kaputu açıp orada dinlemek gerekiyor.

    Bu arada ses dosyalarını yükleyemedim.
    Yükleme yapmak için 2 seçenek var görünüyor.
    1- resim yükle seçeneği: ses dosyası olduğu için buradan kabul etmiyor.
    2- video yükle seçeneği: bunu tıkladığımda giriş nick ve şifresi istiyor. Donanım Haber nick ve şifremle giriş yapıtğımda ise hata mesajı veriyor.
    Ses dosyalarının nasıl yükleneceğini bilen var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    Merhaba,

    Hakan Bey sizden bir ricam olacak.
    Geçen gün tesadüfen farkettim. Benim Verso aracın motor sesi biraz farklı gibi geldi.

    Aracı ilk çalıştırdığımda, rölantide çalışırken kaputu açıp motor sesinin dinliyorum, her şey normal görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra (ben 20km sonrasında baktım), motor sıcakken aynı şekilde kaputu açıyorum, rölantide çalışan motorun sesi bariz şekilde farklı.
    Bunu Toyota servisine sordum. Valvematic özelliğinden dolayı motorum rölantideki normal çalışması dediler. Bakıma gittiğimde tekrar bakacaklarını söylediler.
    Motorun bu 2 durumdaki seslerini kaydettim. 13 nolu ses dosyası, motor soğukken kayıt ettiğim normal motor sesi.
    10 nolu ses dosyası ise motor sıcakken, bana anormal gibi gelen motor sesi. Lık lık gibi , anlatması imkansız gibi.

    Eğer bakma imkanınız olursa sizin aracın motor sesini hem soğukken hem de sıcakken dinleyebilir misiniz? Sizde de aynı ise sorun yok diye düşüneceğim.

    Kaputu açmadığımda farkedilmiyor. yani içeriden anlaşılmıyor. Mutlaka kaputu açıp orada dinlemek gerekiyor.

    Bu arada ses dosyalarını yükleyemedim.
    Yükleme yapmak için 2 seçenek var görünüyor.
    1- resim yükle seçeneği: ses dosyası olduğu için buradan kabul etmiyor.
    2- video yükle seçeneği: bunu tıkladığımda giriş nick ve şifresi istiyor. Donanım Haber nick ve şifremle giriş yapıtğımda ise hata mesajı veriyor.
    Ses dosyalarının nasıl yükleneceğini bilen var mı?


    dediginiz olayin benzeri bende de oluyor aracin calistigini anlayamazdiniz onceden ama simdi motordan hafif titremeli calisma hissediyorsunuz.lpg ayarini da hassas olarak yaptirdim ama o eski sessizligi yakalayamiyorum ve kesin servis lpg den diyecek.hava filtresini degistirecegim. yakinda.bakalim devam edecek mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bugün video yüklemeye izin veriyor ama bendeki ses klibinin uzantısı .amr olduğundan onları görmüyor ve dolayısı ile buraya yükleyemiyorum.

    Benim araç 2009 haziran, ilk çıkanlardan. Neredeyse 4 yıl bitecek. Tabii ki sessizliği ilk aldığım gibi değil. Ama öyle çok aşırı ses alma olayı da yok.
    Tahminimce, araç ilk başta ne kadar sessiz olursa olsun, insan o araca alıştıkça sesini duymaya başlıyor.
    Özellikle hızlanırken ses biraz içeri geliyor. Belli bir hızda giderken yani 5. ya da 6. viteste giderken gayet sessiz.

    Motorda bahsettiğim ses ise ancak kaputu açınca farkediliyor. Merak ediyorum, motor soğukken ile motor ısındıktan sonraki rölantide motor sesleri arasında kaputu açtığınızda sizin araçta da bariz fark var mı? Benim araçta LPG yok.
  • evet ben de benzer sorunu yasiyorum dizel motor gibi desem sesi tarif icin anlatabilirmiyim bilmiyorum.40.000bakimina gidince servise sorcam 2-3 problem daha var.torpido tarafindan tikirti ust spoilerden hizlaninca ruzgar sesi ve zor vites gecisleri yasiyorum.motordaki ses ise kaputu acinca ve rolantide daha da farkediliyor kapaliyken ise az duyuluyor.benim aracin calistiginj hissetmezdim ilk zamanlar hatta araci calisirken bile unutmusum 2saat boyunca :) kalabalik bir caddede...ama simdi motor calisma sesi rolantide epey geliyor ve servis buna normal derse ozaman cildirtir beni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    bugün video yüklemeye izin veriyor ama bendeki ses klibinin uzantısı .amr olduğundan onları görmüyor ve dolayısı ile buraya yükleyemiyorum.

    Benim araç 2009 haziran, ilk çıkanlardan. Neredeyse 4 yıl bitecek. Tabii ki sessizliği ilk aldığım gibi değil. Ama öyle çok aşırı ses alma olayı da yok.
    Tahminimce, araç ilk başta ne kadar sessiz olursa olsun, insan o araca alıştıkça sesini duymaya başlıyor.
    Özellikle hızlanırken ses biraz içeri geliyor. Belli bir hızda giderken yani 5. ya da 6. viteste giderken gayet sessiz.

    Motorda bahsettiğim ses ise ancak kaputu açınca farkediliyor. Merak ediyorum, motor soğukken ile motor ısındıktan sonraki rölantide motor sesleri arasında kaputu açtığınızda sizin araçta da bariz fark var mı? Benim araçta LPG yok.


    Günlük kullanımda başka araç kullandığımdan, Verso aracımı ara sıra kullanıyorum. Kullandığım ve kaputu açıp ses farklarını iyice dinleyebileceğim bir gün mutlaka size bir değerlendirme yaparım.
    Ben aracı aldığımda motor sesini hiç duyamıyordum, şimdi biraz kulağıma geliyor. Belkide alışkanlık olabilir. Ayrıca 19.400km'ye gelen araçta egzost tarafından tok (sanki susturucuda delik varmış gibi) bir seste geliyor. Servise sorduğumda böyle bir sesi farkedememişlerdi.

    Motor sesinin değişmesi, yakıt ve yağ tipi sebebiyle olabilir. Ben herzaman aynı yerden alıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım. Yakıtta asla ucuza kaçmayın. Bu fark size servis ve y.parça masrafı olarak geri döner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet28

    evet ben de benzer sorunu yasiyorum dizel motor gibi desem sesi tarif icin anlatabilirmiyim bilmiyorum.40.000bakimina gidince servise sorcam 2-3 problem daha var.torpido tarafindan tikirti ust spoilerden hizlaninca ruzgar sesi ve zor vites gecisleri yasiyorum.motordaki ses ise kaputu acinca ve rolantide daha da farkediliyor kapaliyken ise az duyuluyor.benim aracin calistiginj hissetmezdim ilk zamanlar hatta araci calisirken bile unutmusum 2saat boyunca :) kalabalik bir caddede...ama simdi motor calisma sesi rolantide epey geliyor ve servis buna normal derse ozaman cildirtir beni

    Verso aracımı ilk aldığımda debriyaj pedalının fazlaca yumuşak olması dikkatimi çekmişti. Oysa birçok araçta daha serttir. Derken 6000km civarlarında bir ses başladı. Geri geri yokuş yukarı çıkarken gelen garip bir sesti. Servise gittiğimde bu sesin debriyaj setinden kaynaklı kronik bir ses olduğunu söyleyerek seti komple garantiden değiştirdiler. Yeni seti taktıktan sonra pedalın sertleştiğini farkettim ve sorduğumda yeni setin bu sertlikte olduğu cevabını aldım.


    Şimdi vites geçişleriniz ile ilgili olarak kendi yorumumu yapıyorum, siz buna göre kendi debriyaj sorununuz hakkında bir fikir yürütebilirsiniz.

    Eski debriyajın baskısı (balatayı volanta bastıran yaylı tambur) yumuşak olduğu için tahmin ederimki baskı, balatayı volanta sıkıca bastıramıyordu ve zorlanınca balata sıyırarak ses yapıyordu. Yeni setle birlikte ses kesildi ancak debriyaj pedalıda epeyce sertleşmiş oldu. Buradaki sertlik, baskı yaylarının eskisine göre daha sert çelikten yapıldığını ve balatayı volanta iyice bastırdığını gösteriyor. Böylece sıyırma sorunu en aza indirgeniyor. SIYIRMA OLMAYINCA BALATA ERKENDEN AŞINMADIĞINDAN, KISA SÜREDE VİTES GEÇİŞLERİNDE SORUN BAŞ GÖRTERMİYOR. Vites geçişlerinde sorun varsa;
    1.sebebi, debriyaj pedalının altında paspas gibi bir kalınlık olduğundan dibe kadar basamayınca vites ayıramaması, yada koltuk çok arkada olduğundan pedala çok iyi basılamaması...
    2.sebebi, debriyaj balatasının bitiyor olması...
    3.sebebi şanzıman yağının azalmış olabileceği,
    4. sebebi şanzıman senkromeçlerinde sorun olabilme ihtimalidir.




    Motor sesi yorumum:
    Motora yağı servis koyduğuna göre kötü kalite yağ kullanımından sesi değişti diyemem. Düşük km'li bir motorda ses değişimi ancak yakıt kaynaklı olabilir. Km yüksek olsaydı aşınmaya bağlı parça boşluklarından ses artar diyebilirdim.

    Birde gerçekten valvematic sistemindeki farklı hareketlerin gereği olarak motorda zamanla ses artışı olabilme ihtimali olabilir, fakat bunun doğruluğunu ancak bu motorlar konusunda çok iyi bir tecrübeye sahip servis ustası teyid edebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 17 Şubat 2013; 23:20:10 >




  • hakan bey tesekkurler bu bilgilere bagli olarak 40.000 bakimina gittigimde servisle gorusecegim.acikcasi aracimin cok yakmaya baslamasi ile motorun sesli calismaya baslamasi es zamanli bir durum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni Verso'nun ön yüzünü bayide görüp beğenen oldumu?

    Ben beğenmedim nedense. Birde aracın eskisinden ön makyaj haricinde bir farkı yok.



    Bu soru Toyota Türkiye yetkililerine....

    Otomatik vites, sunroof, dizel motor, yeni kasa gibi yenilikler olmadığına göre neden 2011 aracımı satıp yenisini alayımki?

    Tenezzül edip cevaplarsanız memnun oluruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de pek begenmedim en guzel kasasi bizdeki bence.sanirim 250 parca degisiklik yapildi yaziyordu.bence kasa degistirmek yerine su anki kasadaki ana sorunlari gidersinler daha cok satarlar.bu sorunlar da vites gecisi sorunu spoilerden ruzgar sesi alma sorunu on konsoldaki ses sorunu ve direksiyonun duz durmama sorunu... ben simdi dusunmeye basladim 2014 te takas indirimiyle sifir verso alirim diyordum ama pek begenmedim.insallah 2seneye daha guzeli cikar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet28

    ben de pek begenmedim en guzel kasasi bizdeki bence.sanirim 250 parca degisiklik yapildi yaziyordu.bence kasa degistirmek yerine su anki kasadaki ana sorunlari gidersinler daha cok satarlar.bu sorunlar da vites gecisi sorunu spoilerden ruzgar sesi alma sorunu on konsoldaki ses sorunu ve direksiyonun duz durmama sorunu... ben simdi dusunmeye basladim 2014 te takas indirimiyle sifir verso alirim diyordum ama pek begenmedim.insallah 2seneye daha guzeli cikar

    2011 comfort-extra kullanıyorum.Aldığımda direksiyon sola eğri idi ve 1000km bakımına gittiğimde simidi düzelterek sorunu çözdüler. Bunun dışında debriyaj balatası dik yokuşta geri giderken ses yapıyordu, değiştirdiler.

    Bu sorunların haricinde 20000km'ye gelen aracımda herhangi bir ses, tıkırtı, gürültü vs yaşamadım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar aracımı on bin km bakıma gotürecegim servisle konuştum 330 tl istedililer biraz pazarlıktan sonra 300 gibi olur dediler sizce fiyat uygunmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmedcan

    arkadaşlar aracımı on bin km bakıma gotürecegim servisle konuştum 330 tl istedililer biraz pazarlıktan sonra 300 gibi olur dediler sizce fiyat uygunmu?

    aslında 10.000 bakımda aracın sadece yağını ve yağ filtresini değiştiriyorlar bu iş için 300 tl fazla ama yapacakta fazla birşey yok garanti bozulmasın diye insanlar gitmek zorunda kalıyor.fiyat hemen hemen tüm servislerde aynı gibi bizde yaptırdık 300 tl verdik
  • Değerli arkadaşlar 2010 model 45000 de verso premium aldım. İlk kalkışta öne doğru sert bir irkilme, hemen peşinde de bir yığılma oluyor. yani bir silkelenme oluyor. Debriyaj balatasından şüpheleniyorum. Alışamamam olduğunu düşünmüyorum. Bu ilk sahibindede oluyordu. Bir fikri olan varmı? Birde ist-ank arası yağmurlu günde ort 110-120 hızda yol bilg. 7.2 lt/100 gösterdi ama pompa hesabıma göre 8 lt/100 km yaktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zul06

    Değerli arkadaşlar 2010 model 45000 de verso premium aldım. İlk kalkışta öne doğru sert bir irkilme, hemen peşinde de bir yığılma oluyor. yani bir silkelenme oluyor. Debriyaj balatasından şüpheleniyorum. Alışamamam olduğunu düşünmüyorum. Bu ilk sahibindede oluyordu. Bir fikri olan varmı? Birde ist-ank arası yağmurlu günde ort 110-120 hızda yol bilg. 7.2 lt/100 gösterdi ama pompa hesabıma göre 8 lt/100 km yaktı.


    Aracınız hayırlı olsun.

    Yağmurlu havada aracın karşılaştığı yakıt arttırıcı dirençler fazladır ve kışın bu aracın uzun yolda 90km civarı 6,5Lt... 120km civarı 7,5Lt... 150km civarı 8Lt. yakıt yakması normaldir. Yazın bu değerler %8 aşağıya iner. Ayrıca İst-Ank arası Tem yolunda yakıt sarfiyatı daima daha fazla, dönüş daima daha azdır. Tecrübe ile sabittir.

    Verso 1.6 atmosferik motorlu ağır bir araçtır. Gaza iyice yüklenmedikçe 1500kg'lık bir aracın bu motorla aniden öne fırlaması mümkün değildir. Eğer kastettiğiniz debriyajın silkelemesi ise, fabrika çıkışlı orjinal baskısının balatayı kavramasında yumuşak davrandığını söyleyebilirim. Belki bu sebeple balata zamanla parlaklaşmıştır ve silkeleme yapması bu sebepledir. Keşke zamanında bu durum servise bildirilip garantiden değişim istenseymiş. Eğer garantiniz varsa bir şansınızı deneyin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 22 Şubat 2013; 23:46:26 >




  • dediğiniz şey bende de oluyor ancak bunların hepsine kafayı takarsam ben herhalde her yıl sıfır araba almam gerekebilir. sonuçta aldığımız arabalar pahalı da olsa birer demir-plastik ürünü şeyler ki kusursuz yaratılmış insan bile çoğu kez tekliyebiliyor.önemli olan bu ufak tefek hataların servislerce kabullenmesi ve giderilmesi. benim şikayetim de bu 3 kere bakıma gittim üçünde de arabam için 5 problem için 2 si giderildi 3 ü normal dendi gönderildi.hele ki aracıma lpg takıldığını gördüler mi direkt lpg den deyip kestirip atıyorlar...
  • Bugün bayide makyajlı Verso'yu inceledim. Görsel kısmi değişiklikler haricinde 2011 modeli satıp yenisini almayı gerektirecek bir durum göremedim.

    En önemli haber; Toyota'nın BMW ile anlaşmasını müteakiben 1.6 dizel BMW motorlu ve buna bağlı olarak otomatik şanzımanlı Yeni Kasa Verso'ların 2014'te piyasaya çıkmasının beklenmesi.

    Bunun tam olarak doğrulatılabilmesi için doğru kişiyi bulup sormak gerekiyor.

    Ayrıca Yeni Auris 1.6 benzinli CVT şanzımanlı Elegant modelini ve 1.4 D4D MMT modelini test ettim. Her iki araçta kalas gibi sert süspansiyona sahipti. Benzinli dizel'den 5000 TL daha ucuz. CVT'nin hissedilmeyen vites geçişleri ve 1.6 valvematic olmasına rağmen zıpkın gibi fırlayan motorunu beğendim. Yakıtı 500mt'lik testimde 7.5 lt. gösterdi. Dizeli eski MMT şanzımana sahip olduğundan 1-2 vites geçişlerinde tek kavramalılar gibi kapaklanarak ve dizelin motorun çekişi benzinliden daha atak değil. Bu sebeple dizelini almayı düşünmem.


    Verso ile ilgili sayfalarda Yeni Auris ile ilgili bilgi paylaşımında bulunmamın sebebi; Aynı 7 ileri CVT şanzımanın yeni Versoda kullanılması halinde benzinlide olsa tercih edebileceğim bilgisini verme amaçlıdır.




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.