Şimdi Ara

>>> TOYOTA VERSO <<< (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
861
Cevap
24
Favori
133.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2011 model Confortla aranıza katıldım. Herkese kazası günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sedat E

    hayırlı olsun hakan :)

    bu arada 1.8 cvt yi yaz sonu itibarı ile alacağım kafaya koydum

    Teşekkür ederim.

    Gerçi siz daha iyi bilirsiniz ancak benim fikrim 1.8 CVT Verso'ya en az 85 bin verilmeyeceği yönünde. Hem bu kadar para ver, hemde 9 lt benzin yak. Bu 1.6 dizele göre her depoda %50 fark demektir. Birde bandrolü yüksekten ödeme söz konusu.

    Benim için bu aracın alınabileceği makul fiyat en full donanımlı (95 bin TL) olanı için 75 bin TL'dir.
  • yok yahu hiç 9 litre yakmadı bu araç bende mtt olarak cvt o kadar yakarmı sanmam zira teknoloji gelişti daha düşük sarfiyat olmalı
    evet 95 yüksek fiyat onun için kampanya bekleyeceğim, ama bu araç için 1.8 olmazsa olmazı yada 2.0 dizel olmalı 1.6 alacak olsam 40 kere alırdım, sonuçta evde ikinci araç konumunda
  • Sedat E S kullanıcısına yanıt
    Hiç 9 Lt. yakmadı derken?

    sizin araç 2004 olduğuna göre VVTI motor ve Valvematic'ten %20 daha fazla yaktığı söyleniyor. Ben forumda hemde 1.6 sı için kaç kullanıcıdan 9-9.5 Lt yaktığı eleştirilerini okudum. Bu durumda sizin araç 1.6 dan daha az yakmamalı diye düşünürüm.

    mmersinli isimli kullanıcı 1.8 CVT Avensis'ini çok beğenerek almıştı ve 1 yıl sonra yakıt fazlalığından (8.5-9.5 arası) şikayet ederek satma düşüncesinde olduğunu belirtmişti.

    Verso kasası sebebiyle Avensis'ten 1 Lt fazla yaktığına göre; bu durumda ya sizin araç diğerlerinden farklı, yada bunların 1.8'i 1.6'dan bile az yakıyor. Böyle olduğunu başka kimseden duymadım, okumadım.

    Amarok 4x4 manual kullanırken aynı aracın CVT'lisini aldım. İki araç tümüyle aynı donanım ve özellikte. Hergün kullandığım güzergahta aynı. Aralarında 1.5 Lt (CVT fazla) fark var.

    Bunun Verso'da tersi olduğunu söylemek biraz garip değilmi?




  • 1.6 Comfort Extra için ilk yakıt izlenimlerim;

    Karışık kullanımda depoyu fule tamamladım.563 km sonra 1 led kaldığında tekrar 181 TL'ya fulledim.Şu an yaklaşık 180 km oldu üstten 3. lede yeni düştü.
    1500 kg ağırlığında MPV'de 1.6 motor, bu yakıt fevkâlade iyi.Demek ki yol bilgisayarı değerleri doğru
    Ortalamam 7.1 LT

    Bagaj gizleme perdesi(örtüsü) arıyorum.bilen bulan üretilen yer bilen varsa lütfen bana mesaj atsın.
  • benim 1.8 mmt 1.6 lara göre özellikle şehirler arasında daha az tüketim değerine sahip kaldı ki şehiriçinde de 1.6 ile aynı yakıyor diyebilirim, 1.6 yetmiyor bu araçlara arkadaşlar,
    eski 1.6 lar 110 beygirdi yeni kasa ve motor ile 2009 dan beri 130 beygir oldu,
    sonuçta benim araba 2004 1.8 130 beygir o ağırlık için tam uygun motor bence bu ya da dizeli idi,
    bakın 2009 dan sonra çıkan araçlarda dizeller çok iyi tek eksiği otomatik değildi,
    mmt ile cvt arasında sarfiyat farkı olabilir, mmt olarak ben düşük tükettiğimi düşünyorum, ama cvt ye geçince bu artarmı göreceğim

    ben hiç km de kaç kuruş yakar hesabı yapmadım, ama benim araç tam dolu depo ile (ışık yanana kadar) 650km şehirler arasında yapıyor, şehir içinde ise 580 civarı gidiyor depo bendeki tek hesap bu :)

    şu an tek derdim yeni 1.8 in yüksek fiyatı indirim / kampanya bekliyorum




  • Sedat E S kullanıcısına yanıt
    Ben 1.6 Valvematic motorlu Verso ile İstanbul içi bir depo ile 780km gittiğim olmuştur. Bir depo derken, depo toplamda 60 lt'lik olmasına rağmen, pompaya gidip tam doldurduğumda 55 lt almıştır. 55/780= 7Lt/100km oluyor. Yol bilgisayarında da gösterdiği zaten 7Lt'idi. Bu rakam sadece kışın artıyor ve 8.3 lere kadar çıkıyor. O zaman yapılan km'de haliyle azalıyor. Ben hesabı daima pompada fulleyerek yapıyorum. Eğer Verso alıp yeni kullanan biri pompa hesabı yapmadan sadece yakıt göstergesine bakarak karar veriyor olsa, göstergenin 550 km'lerde ışık yakması sebebiyle aracı hemen ertesi gün satmayı düşünür.

    Sizin " aracım 1.6 kadar az yakıyor " söyleminiz çerçevesinde düşünürsek; 1.8 MMT aracınızın uzun yolda (basarak mı, basmadan mı bilemiyorum) bir depo ile 650 km gitmesi bence az.

    Ben 1.6 Valvematic ile gaza dokunarak, 90km sabit hızı aşmadan İstanbul-Bilecik arası 5.7 Lt/100km ile gittim. Bir depoyu bu ortalama ile bitirebileceğim kadar uzun gidebilseydim aracım bir depo ile uzun yolda 1000km gidecek ve yeniden full yaparken en çok 57 lt ile dolacaktı. Ancak 120 sabit hızla gidilirse ortalama hemen 6.5 lara çıkıyor. 160 hızlarda ise ortalama klima ile birlikte 8 lere çıkıyor.

    Benzinli araçla uzun yolda yakıt tasarrufu yapmak tümüyle düşük hıza bağlı. Dizeller bu kadar hassas değiller.

    Bu hesaplar ışığında sizin araç ile 1.6 arasında ortalama düşünüldüğünde bir depoda en az %40 fark doğuyor. Bir deponuzu 60 değilde 55 lt kabul etsek bile 650 km yapmanız, sizin aracın uzun yolda bile en az 9 lt yaktığını gösteriyor.

    Yeni motorlu 1.8 CVT tabiiki uzun yolda 7.5 gibi yakabilir. Ancak şehir içi en az 9 Lt. yakacaktır. Amaroktan bunu çok iyi biliyorum.

    Eğer 85-95 bin TL'sini Toyota TR'ye bağışlayıp 1.8 CVT Verso alan varsa bu işin doğrusunu lütfen bize bildirsin.

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 6 Temmuz 2013; 0:10:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Ben 1.6 Valvematic motorlu Verso ile İstanbul içi bir depo ile 780km gittiğim olmuştur. Bir depo derken, depo toplamda 60 lt'lik olmasına rağmen, pompaya gidip tam doldurduğumda 55 lt almıştır. 55/780= 7Lt/100km oluyor. Yol bilgisayarında da gösterdiği zaten 7Lt'idi. Bu rakam sadece kışın artıyor ve 8.3 lere kadar çıkıyor. O zaman yapılan km'de haliyle azalıyor. Ben hesabı daima pompada fulleyerek yapıyorum. Eğer Verso alıp yeni kullanan biri pompa hesabı yapmadan sadece yakıt göstergesine bakarak karar veriyor olsa, göstergenin 550 km'lerde ışık yakması sebebiyle aracı hemen ertesi gün satmayı düşünür.

    Sizin " aracım 1.6 kadar az yakıyor " söyleminiz çerçevesinde düşünürsek; 1.8 MMT aracınızın uzun yolda (basarak mı, basmadan mı bilemiyorum) bir depo ile 650 km gitmesi bence az.

    Ben 1.6 Valvematic ile gaza dokunarak, 90km sabit hızı aşmadan İstanbul-Bilecik arası 5.7 Lt/100km ile gittim. Bir depoyu bu ortalama ile bitirebileceğim kadar uzun gidebilseydim aracım bir depo ile uzun yolda 1000km gidecek ve yeniden full yaparken en çok 57 lt ile dolacaktı. Ancak 120 sabit hızla gidilirse ortalama hemen 6.5 lara çıkıyor. 160 hızlarda ise ortalama klima ile birlikte 8 lere çıkıyor.

    Benzinli araçla uzun yolda yakıt tasarrufu yapmak tümüyle düşük hıza bağlı. Dizeller bu kadar hassas değiller.

    Bu hesaplar ışığında sizin araç ile 1.6 arasında ortalama düşünüldüğünde bir depoda en az %40 fark doğuyor. Bir deponuzu 60 değilde 55 lt kabul etsek bile 650 km yapmanız, sizin aracın uzun yolda bile en az 9 lt yaktığını gösteriyor.

    Yeni motorlu 1.8 CVT tabiiki uzun yolda 7.5 gibi yakabilir. Ancak şehir içi en az 9 Lt. yakacaktır. Amaroktan bunu çok iyi biliyorum.

    Eğer 85-95 bin TL'sini Toyota TR'ye bağışlayıp 1.8 CVT Verso alan varsa bu işin doğrusunu lütfen bize bildirsin.

    edit:imla

    Sizi tebrik ediyorum 2011 comfort sahibiyim sabit 90 km ile ş.dışı 6.6 lt altını hiç görmedim.ş.içi ise Marmaris trafiği o da 8 lt bu 20000 km değişmediği için lpg taktırdım.9 lt gaz yakıyor şu anda ş.içi ....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gaza basarak degil sadece dokunarak 5.7 ile Bilecik'e gittim. Daha ilerisinde asfalt kalitesi micirlastigi icin yakit hemen 6.6 ya cikti. Sonra daha fazla sabredemeyip basinca 7.3 lerde yolu bitirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi ben hiç o rakamları göremedim ,Toyota'ya geri mi versem :-)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakan benim şehir dışı hızım yolun büyük kısmında 120 ile 180 arasında gezer ve sürekli klima açık şeklindedir doğrusal olarak sarfiyat yüksek oluyor ancak dediğin gibi düşük hız ile gidildiğinde senin verdiğin değerleri zaten görüyorum, kadıki benim için uzun yol demek 4 kişi full bagaj demektir, aracın kendi ağırlığını da ekleyince bence değerler normal , dediğim gibi benim araç 2004 mmt yani yeni nesil 2009 valvetic yada son çıkan 1.8 cvt ne yakıyor tam bilmiyorum aynı motor ve yıl gamındaki versolarla kıyaslamak belki daha doğru olur, benim aldığım değer bana göre iyi, cvt yi alayım bakacağız ne olacak sarfiyat vs. ama ben bir araç alırken ne yakar diye bakmam o araçtan aldığım zevk önemlidir gerisini boşver :)
  • Sedat E S kullanıcısına yanıt
    1.8 VVTI motor ve MMT ile 1.6 Valvematic'in değerlerini yakalamanız çok çok iyi.

    Sizin verdiğiniz bilgilere göre değerlendirirsek; iki motor arasındaki en az %12 ekonomi farkı sebebiyle 1.8 valvematic CVT, 1.6'nında altında kalması gerekiyor.

    Zevk ve konfor noktasında haklısınız. Bence bir araca 85 bin verip üç kuruş yakıtın hesabını yapmak abes oluyor ancak forumda bu şekilde düşünenler çok.
  • ozgunozyilmaz O kullanıcısına yanıt
    Bu değeri yakalamak için çok sakin ve sabırlı olmak gerek. 1500-2500 arası sürekli vites yükseltme alışkanlığı olmalı. Lastik havaları doğru, asfalt düzgün, hava filtresi temiz olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bu değeri yakalamak için çok sakin ve sabırlı olmak gerek. 1500-2500 arası sürekli vites yükseltme alışkanlığı olmalı. Lastik havaları doğru, asfalt düzgün, hava filtresi temiz olmalı.

    20 yıllık şoförüm,26 senedir oto&deniz dizellerinin tamir bakımları ile uğraşıyorum,bu dediklerinizi dikkate alacağım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgunozyilmaz O kullanıcısına yanıt
    Ehliyet tarihim Özal'ın ilk iktidarı ile aynı yıl.

    Bende makina, oto mekanik ve elektronik konularında uzun bir geçmişe sahibim, ancak bunların daha az sarfiyatla yol katetmeye hiçbir faydası yok. Ben arabadan bu kadar iyi anlamama rağmen kendimi özellikle zorlamadıkça bahsettiğim değerleri yakalayabilmem mümkün değil.

    Özetle; Eşim araç veya mekanik ile ilgili hiçbirşey bilmemesine rağmen, direksiyona geçince her zaman benden 0.8 Lt lere varan oranda daha az sarfederek kullanıyor. Ben kullanırken 7 ise o geçince 6.2 oluyor.

    Bütün herşey sabır meselesi. Demekki o benden çok daha sabırlı davranıyor.

    Eğer söylediklerim inandırıcı gelmiyorsa, satmadan önce sarfiyatı belgelemek için çektiğim aşağıdaki fotoğrafı inceleyiniz.

    Full depodan sonra İstanbul içi 145 km gitmişim ve normal (kasmayarak) kullanım ortalamam 6.9 Lt. Birde bunun uzun yolda ve dokunarak olduğunu düşünün, 5.7 yi görmek zor değil. (Rüzgar yönü ve asfaltın kalitesi çok önemli.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Ehliyet tarihim Özal'ın ilk iktidarı ile aynı yıl.

    Bende makina, oto mekanik ve elektronik konularında uzun bir geçmişe sahibim, ancak bunların daha az sarfiyatla yol katetmeye hiçbir faydası yok. Ben arabadan bu kadar iyi anlamama rağmen kendimi özellikle zorlamadıkça bahsettiğim değerleri yakalayabilmem mümkün değil.

    Özetle; Eşim araç veya mekanik ile ilgili hiçbirşey bilmemesine rağmen, direksiyona geçince her zaman benden 0.8 Lt lere varan oranda daha az sarfederek kullanıyor. Ben kullanırken 7 ise o geçince 6.2 oluyor.

    Bütün herşey sabır meselesi. Demekki o benden çok daha sabırlı davranıyor.

    Eğer söylediklerim inandırıcı gelmiyorsa, satmadan önce sarfiyatı belgelemek için çektiğim aşağıdaki fotoğrafı inceleyiniz.

    Full depodan sonra İstanbul içi 145 km gitmişim ve normal (kasmayarak) kullanım ortalamam 6.9 Lt. Birde bunun uzun yolda ve dokunarak olduğunu düşünün, 5.7 yi görmek zor değil. (Rüzgar yönü ve asfaltın kalitesi çok önemli.)


    Benim 6.6 ile çektiğim fotoğraf var o da nasıl klima kapalı tek kişinin ve gazı gıdıklıyorum ama nafile inat ettim bu şekilde 400 km gittim,lanet okudum bastım 7.5 lt yaktı.kışın 9 lt benzin yakıyor.1500 kg araba bence normal bu kadar yakması focus 1 10 ltden aşağı düşmezdi...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgunozyilmaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Ehliyet tarihim Özal'ın ilk iktidarı ile aynı yıl.

    Bende makina, oto mekanik ve elektronik konularında uzun bir geçmişe sahibim, ancak bunların daha az sarfiyatla yol katetmeye hiçbir faydası yok. Ben arabadan bu kadar iyi anlamama rağmen kendimi özellikle zorlamadıkça bahsettiğim değerleri yakalayabilmem mümkün değil.

    Özetle; Eşim araç veya mekanik ile ilgili hiçbirşey bilmemesine rağmen, direksiyona geçince her zaman benden 0.8 Lt lere varan oranda daha az sarfederek kullanıyor. Ben kullanırken 7 ise o geçince 6.2 oluyor.

    Bütün herşey sabır meselesi. Demekki o benden çok daha sabırlı davranıyor.

    Eğer söylediklerim inandırıcı gelmiyorsa, satmadan önce sarfiyatı belgelemek için çektiğim aşağıdaki fotoğrafı inceleyiniz.

    Full depodan sonra İstanbul içi 145 km gitmişim ve normal (kasmayarak) kullanım ortalamam 6.9 Lt. Birde bunun uzun yolda ve dokunarak olduğunu düşünün, 5.7 yi görmek zor değil. (Rüzgar yönü ve asfaltın kalitesi çok önemli.)


    Benim 6.6 ile çektiğim fotoğraf var o da nasıl klima kapalı tek kişinin ve gazı gıdıklıyorum ama nafile inat ettim bu şekilde 400 km gittim,lanet okudum bastım 7.5 lt yaktı.kışın 9 lt benzin yakıyor.1500 kg araba bence normal bu kadar yakması focus 1 10 ltden aşağı düşmezdi...

    Tem'de eşim kullanırken 90 hızda 6.2 Lt ile çektiğim video var. Ben İstanbul'dan Afyona gidiyordum. Araçta tek ve bagajsızdım. Gece 01.00-04.00 arası olduğundan ve tüm dikkatimi aydınlatmasız yola vermem gerektiğinden 5.7'nin foto yada videosunu çekemedim.

    1.6 valvematic motor Auris ve Avensis'te Verso'ya göre 1 lt daha az harcıyor. Verso'nun yakıtının ort.7 lt'lerde gezmesi için 1-2 kullandığınız oranda 6.viteste sabit kullanımınızda olmalı. Sadece kısa mesafelerde 1.2. enfazla 3.vitese kadar çıkıyor, hatta yokuşlu yolda kullanıp, yokuş inerken de komprasyonda iniyorsanız düşük sarfiyatı hayal etmemek gerek.

    Benim kullandığım bölgede ciddi yokuş ve iniş yok. Genelde düz denilebilir.




  • Buda benim tüketim degerim 309 km olmuş yarım depo bitmis,6.6 lt tüketim,yol marmaris-samsun yolu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fotoğraf yüklenerek başarılı olamadım sanırım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgunozyilmaz

    Buda benim tüketim degerim 309 km olmuş yarım depo bitmis,6.6 lt tüketim,yol marmaris-samsun yolu...

    Benzin göstergesinin 309 km de o noktaya inmesi bence iyi bir değer veriyor. Şehir içinde daha da aşağıya iner.

    Benim paylaştığım değer uzun yol değil, İstanbul şehir içi. %50 1-2 viteslerde, kalanı 6.viteste kullanılarak elde edilmiş değerdir. Bunun içine garaja girip çıkmalar manevralar, yokuştan yukarı çıkışlar dahildir.

    Birde çok önemli bir husus; aracın lastikleri setleşince yakıt sarfiyatı azalıyor. Yani havayı kaç basarsanız basın Michelin lastik yumuşak olduğundan 1 Lt fark eder. Tesadüfe bakın ki; benim araç 2011 olmasına rağmen 2 yılda lastiklerinde sertleşme başladı. Bunu bu sene yol sesi yapmasından anladım. Daha önce ş.içi 8 lt yi bulan aracım lastikler sertleştikten sonra aynı güzergahlarda 7 lt'lerde yakmaya başladı.

    Bu da ilginç bir durum.




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.