|
Toyota Yaris 2006 Direksiyon Toplama Sorunu
-
-
Her iki yönde de takılı kalıyor mu yoksa sadece tek yönde mi yapıyor?
Lastik ebatları aracın orijinal ebatları mı?
-
Tesekkurler yanitiniz icin. Iki yone de takili kaliyor. Lastikler orijinal ebatlarinda. Bir de seyi farkettim tam dondururken sonlara dogru gelince direksiyon o tarafa dogru bir guc uyguluyor, sona yaklasmaya meyilli yani umarim aciklayabilmisimdir. -
Hocam daha önce bir Broadway'da denk gelmiştim buna. Ondan dolayı sorunu biliyorum bir yerden sonra direksiyon çok hafifliyor hatta kendi dönüyor.
Sorunun çözümünü bilemiyorum kendi aracımda karşılaşmadım ama kamber veya kaster açılarında sorun olabilir. Aracın iyi bir rot tezgahında ön arka teker açıları kontrol edilmeli.
-
Acilarda sorun olsa duz yolda da saga yada sola bir egilim olmaz miydi? Yada bunla pek alakali degil mi bu acilar? -
Hocam bazen alakasız bir açının bozukluğu çok başka yere etki ediyor. Kendi aracımda sağ arka tekerleğin kamberi çok fazlaymış (Salıncak eğrilmiş) araba yolda düz gidiyordu ama direksiyonu sola doğru toplama eğilimindeydi. Yani bıraksam sola dönesi vardı ama daha çok kasiste geçerken falan belli ediyordu.
Sizin de ön iki kamber açısı eşit oranda bozuksa atıyorum aracın gidişinde bir şey hissetmezsiniz ama ön düzen geometrisi tam olması gerektiği gibi hareket etmeyebilir.
Normalde direksiyonu çevirdikçe, direksiyonun döndüğü tarafın yükselmesi lazım. Bunu da King Pim açısı belirler. Siz direksiyonu sağa çevirdikçe arabanın sağ tarafı yükselir. Bu sayede direksiyon ortaya toplar kendisini. Ancak ön düzen geometrisi bir yere kadar sağ tarafı yukarı kaldırırken, o nokta aşıldıktan sonra geri aşağı indirir (Parmak uçlarınızda yükselmeye çalıştığınızı düşünün, bir noktadan sonra daha fazla yükselemiyorsunuz ve harekete devam ederseniz geri alçalıyorsunuz, çok benzer bir etki). Eğer ön düzen geometrisinde bozuk bir yer varsa, king pim açısının ideal ayarından kaçmasına sebep oluyor olabilir. Buna kamber açısı sebep olabilir çünkü king pim açısı dediğimiz şey tekerleği döndüren mekanizmanın lastik eksenine yaptığı açı. Lastik eksen açısı bozulursa king pim açısı da bozulur. Bu da
O yüzden işi bilen bir rot tezgahında araç dört tekerlekten makineye bağlanmalı ve tüm tekerlerin iyi bir kontrolü sağlanmalı. Belki de ön takımda eğrik, bozuk bir parça vardır. Dediğim gibi işi bilen birisi tarafından iyi bir kontrolü gerekiyor. Lastikten bile olabilir, lastik yüzeyindeki aşınmaların da bilen bir göz tarafından kontrolü gerekir. Ben yukarıda söylediğim şekilde bozuk kullandığım için lastiklerin hepsi farklı farklı şekillerde aşınmıştı. Ön takım yaptırsak bile araba düz gitmiyordu. Yani lastiklerin bozuk yürüyen aksamla ne kadar sürüldüğü de önemli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 23 Nisan 2023; 11:0:20 >
-
Cok tesekkur ederim ayrintili yanitiniz icin. Cok zaman kaybetmeden bir baktirmak sart o zaman yoksa baska yerlerde de sorunlar cikabilir. Lastiklere de bir bakayim asinmis bir yeri var mi diye. -
Araba ile ilgili farkli bir sorun yasiyorum ve bu konuyu da gordum guncelleyeyim dedim. Arabayi ustaya goturdum ve bu arabalar boyle dedi bi yeri de yagladi. Kisa bir sure duzeldi gibi oldu ama yine basladi bakalim baska bir ustaya daha goturecegim
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X