Şimdi Ara

***Toyotalarda beygir gücü aynı mı? Farklı seçenekler var mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, 2005 Toyota corolla terra 1,6 model aracımı 110 beygir gücünde diye biliyorum ama içimi bir şüphe kapladı. Ruhsata baktım yazmıyor. Acaba daha düşük olabilir mi? Nereden anlarım?



  • 110 hp şüpheye gerek yok
  • kullanım klavuzuna,kataloğuna (bulabilirsen) bakabilirsin araç fabrika çıkışı 110bg ama illa kesin bilgi istiyom desen dyno testine sok
  • 110 bg standart
  • Endişelenmenize gerek yok fabrika özelliklerinde ne yazıyorsa o doğrudur. Ruhsata bakmayın yazsalarda kafadan sallıyorlar zaten benim 140 lık scenice 88 beygir yazmışlar salaklar. Ama bariz bir performans düşüklüğü varsa bir servise götürün belki bir arızası olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerrrems

    kullanım klavuzuna,kataloğuna (bulabilirsen) bakabilirsin araç fabrika çıkışı 110bg ama illa kesin bilgi istiyom desen dyno testine sok

    Dynoda 120 hp ies civicler 106 -107 HP çıkıyor bunuda biliyorsunuz değil mi ?
  • Motor gücü ile tekerlekten aktarılan güç farklıdır. Amerikada aynı araçların daha güçsüz gibi durmasının temel sebebi budur, orada tekerden aktarılan güç temelken, bizde mototrun gücüne bakılır. Dyno ölçümü aldığınız yerde önemli, size teker veya motor gücünü verdiğide önemli... dyno ile de çok rahat oynamak mümkün....
  • Toyota'ya motor ve şasi numaranla beraber mail atarak da öğrenebilirsin kaç hp olduğunu.

  • Teşekkür ederim. Aslında şüphe şurdan çıktı: Geçenlerde arkadaşımın arabasını kullandım, 2008 Hyndai Accent Era benzinli. Benim arabamla karşılaştırdığımda aynı motor devri ve aynı viteste farklı hızlar yapıyorlar. Örneği Hyndai 3000 devirde 4. viteste daha hızlı gidiyor. Üstelik benim toyotada 3200 3500 devirde motor sesi yüksek. Rahatsızlık veren bir uğultu oluyor. Servise götürdüm ses normal dediler fakat birkaç araçla karşılaştırdığımda daha yüksek çıkıyor. Yani ben bu sese taktım kafayı.
  • ''Dynoda 120 hp ies civicler 106 -107 HP çıkıyor bunuda biliyorsunuz değil mi ? '' başka ölçürebileceği bi cihaz var mı?
  • Toyotalar'ın şanzıman oranları biraz kısa sanırım. Kardeşim dizel 207 aracıyla 1800 devir civarı 90km hıza ulaşırken ben 2000devir civarında ulaşıyorum. Bu da yüksek hızlarda motorun daha sesli olmasına karşın yüksek viteslerde de esneklik katıyor araca.
  • 2001 yılından beri toyota kullanıyorum. Bundan önceki aracm da 95 xei idi ve çok memnundum. Şimdi bu ses benim canımı sıktı ve toyota dan vazgeçiyorum. Satılığa çıkardım arabamı
  • Arkadaşım araçalrım devire göre hız farklılıkları öncelikle şanzuman aralığı ve janta göre değişir. Sizin dediğin era büyük ihtimal 14 jant sizin corollanız ise 15 janttır. Jant küçüldükçe arac daha düşük devirde daha hızlı gider büyük jantta ise son hız ve yol tutuş özelliği(tabi abartılmış büyük jantlarda değil yol tutuşunun artması)artar. benim eski aracım focus 1.6 motor 100 beygir ve 14 janttı bu arac 2100 devirde 90 km yapıyordu şimdiki aracım scenic 2,0 140 beygir 15 jant bu arac ise daha güçlü daha seri olmasına rağmen 2600 devirde 90 km yapıyor. Bu da bize neyi gösteriyor jantlarımızı büyüttükçe yakıtımız artacak...

    Size tavsiyem aracınızı; düşük devirde kullanın 2000 devire gelmeden vites değiştirin ve en son hızınız 5. vites 1800-1900 devir 80-85km ile kullanın. Bu kullanım sonucu: yüzde 30-40 benzin tasarrufu, neredeyse hiç motor sesi duymazsınız ve en önemlisi varacağınız yere yüzde 80-90 sağ varma gibi avantajlarınız olur.(tabi Allah bilir yürüken bile ölebiliriz ama tedbir almak bizim elimizde)




  • Gerçekten çok aydınlatıcı bilgi vermişsiniz, teşekkür ederim. Haklısınız düşük devirde 90-100 km hızda nerdeyse hiç ses gelmiyor. Ancak 120 km hız civarı ses çok rahatsız edici düzeye çıkıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.