Bu modemden uzak durun Reset öncesi Reset sonrası whatsapp'dan mesaj gitmeyince modemi kontrol edeyim dedim ve 10m crc ile yarı yarıya düşmüş hat değerleri ile karşılaştım. Ulan ttnet vereceğin modemi |
TP-LINK VC220-G3u MODEM ANA KONU / HIZ SORUNLARI & YAZILIM GÜNCELLEMESİ GELDİ (23. sayfa)
-
-
Ben sıkıntı günlerdir hattımda zannediyordum. Fakat şu konuyu görünce bu modemin insanı ne kadar çileden çıkarabileceğini anladım. Aynı şekil bende de hatalar 10milyon 20milyonu buluyor. Her gün bir defa reset atmazsam modeme bunalıma giriyor. Özellikle akşam işten döndüğüm de kanser hastası olmama sebep oluyor. İlk internetin bağlandığı dönem maximum hattın verdiği değerler 123/60 küsür gelirken şuan saat saat değişkenlik gösteriyor. Akşam saatleri mevcut veri oranını daha 100 megabit göremedik. Wifi'den düşmesi ve çekim kalitesi bok gibi desem yeridir. Bu modemi hanga akla hizmet kullanıcılara dağıtıyorlar anlamış değilim. Ara yüzündeki her şeyi kapatmaları da cabası oluyor.
VDSL2 için kullanabileceğim adam akıllı bir modem önerebilecek var mı gerçekten her akşam bu modemi resetlemekten bunaldım.
-
Beyler bu modem yerine hangisi alınır ? ben ikinci el alıcam letgo'da 200 liraya kadar bulunuyor tplink ama bakıyorum ki sorunlu bir modem bu fiyat aralığında hangisini önerirsiniz başka ?
-
Vodafone h300s al sorunsuz kullanıyorum ben 200 TL aldım 2. El yaklaşık 1-2 ay önce .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
iptv çalışmıyormuş onda bende iptv kullanyorum bana gelmez
-
O konuda bilgim yok hocam ama geri kalan sorunsuz .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Büyük ihtimal hatlar yoğunlaşınca bu hata pks değeri artıyor. Kışın sorun yoktu şimdi yaz gelince insan sayısı 5-10 kat artmaya başladı ve günde 4-5 kere modem resetlemek zorunda kalıyorum. Yeni modem alacağım bu modemi de satarım büyük ihtimal zannedersem taksit taksit ödediğimiz için artık bize ait sayılıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5g ile telefon, tablet ve pc ile bağlanırken 2g ile 2 telefon 1 laptop bağlanıyordu ve hatalar değeri artıyordu.
5g olanları 2g yaptım nedense 2 gündür sıkıntı çıkmadı. 5g olunca daha hızlı artıyor galiba ama yine de emin değilim, haftaya olursa yeni modem alacağım büyük ihtimal.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir haftadır geçtiğim süreçleri anlatayım.
*Hattımı 20mbps'den 50'ye çıkarmam sonrasında modem adeta kafayı yedi. Reset atmadan günüm geçmiyor ve bazen iki, üç kere atmak zorunda kalabiliyorum.
*Şikayet kaydı açtım ve modem değişimi için ekip geldi ama her nasılsa sistem modemimin garantisini bittiğini gösterdiğinden değiştiremeden gittiler.
*Telekomu aradım ve garanti sorunumu anlattım. Geri dönüş yaptılar ve garantinin her nasılsa sisteme 5 ay geçtiğini ve düzelttiklerini söylediler.
*Ekibi tekrar yönlendirmelerini söyledim ve ekip gelip garanti kontrolü yaptığında yine garanti dışı gördü.
*Tekrar telekomu aradım ve bu sefer çözüldüğünü söyleyip tekrar elit ekip yönlendirdiler.
*Ekip bugün gelecekti ancak ellerinde modem olmadığı için yarınki ekibe yönlendirdiler.
Yarın yine aynı senaryoyu yaşayacağımı ve garantinin görünmeyeceğini düşünüyorum. Öyle olursa da modemi aldığım telekom müdürlüğüne gitmeyi planlıyorum.
Gelişmeleri paylaşırım.
edit: Garantiniz devam ediyorsa mutlaka telekomla durum hakkında görüşün. Modem değişimi sağlayabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reaktans -- 11 Haziran 2022; 22:14:33 >
-
Haklısınız telekomu aramak lazım ama hemen arayışta modem değişimi kabul ederler mi bilmiyorum, konuşulan müşteri hizmetleri konuya hakim olması lazım yoksa modem aç kapa, kablo kontrol et vs uğraştırır.
Bir de gelecek ekip ile iletişime geçmek lazım genelde tamir, değişim derken okuduğum kadarıyla aynı modemden veriyorlarmış bize farklı modem lazım.
TP link konusuna baktım maalesef orada başka model modemlerden de şikayet edenler olduğu yazılmış umarım değişimde sorunsuz modem gelir denemek lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Müşteri hizmetlerine durumu basitçe anlattım ve ücretsiz elit ekip tanımladı. Zaten sistemleri üzerinde bağlantı kopmalarını görebiliyorlar. Modeme keyiften reset atmadığımı anlamıştır muhtemelen. Gelen ekip de durumu anlayışla karşıladı ve garanti problemi olmasaydı modemi değiştireceklerdi.
Yanlarında getirdikleri modemin kutusunun kullandığım modemimi andırdığını söylediğimde yeni bir model olduğunu söylemişti. Değişim sağlayabilirsem ve yine aynı problemi yaşarsam mecburen tp-link dışında bir modem satın alma yoluna giderim sanırım. Yarın ola hayrola.
-
Geçen çarşamba günü arıza kaydı bırakmıştım o gündür ses çıkmayınca tekrar aradım, kadın açtı, çarşamba arıza kaydını açıp perşembe kapattıklarını yazmışlar dedi.
Neden diye sordum, iç kablolarda sorun var diye yazmışlar dedi. Benim iç kablom yok balkondan doğrudan modeme geliyor dedim yok dedi iç hatlar arızalıymış elektrikçi çağırın onlara biz bakmıyoruz dedi,
sonra dedim forumlarda yüzlerce mesaj var şikayetvar da yüzlerce mesaj var modem kronik sorunluymuş dedim, yok onlar öyle zamanla olur eskidir güncelleme ile geçer siz elektrikçi çağırın size biz bakamıyoruz
dedi, şakamı yapıyorsunuz dedim modem sorunlu diyorum, modemin ara yüzü oradaki hatalar değeri vs diyorum işte diyor onlar sizin ev içi kabloda sıkıntı olduğundan dolayı oluyor diye.
Şimdi siz arıza kaydı tekrar açamıyor musunuz dedim, yok açamıyoruz diyor, elektrikçi gelse kabloları değiştirse sonra sorun çıksa ne yapacaksınız dedim o zaman olur arıza kaydı açarız dedi.
10 dakika sonra aradım, erkek biri açtı , modem kontrol diye not düştürdüm. Bu sefer adama dedim, bu modem kronik sorunluymuş bir modem için yüzlerce müşteri şikayet açıyor bağlantı kopması yaşıyor
sizin de boşa uğraşmanıza yazık oluyor bunu üst merci olarak nereye şikayet edebiliriz dedim, öyle modem olarak şikayet edebilecek bir yer yok dedi ama konuşmalarımız kayıt altına alınıyor dedi...
Sonuç olarak benim anladığım artık bu modeme tp link bakmıyormuş, bu modemi özel olarak ttnet için üretmişler. Yakın zamana kadar tplink bakarken artık komple bakmıyormuş yani tplink bile ben bu modemden
kurtulayım da ne olursa olsun mantığına varmış galiba. Bu yüzden güncellemedir vs dir bu modeme tedavi geleceğini zannetmiyorum, bu modemi alanlar genelde kalabalıklaşan internet yoğunluğu olan yerlerdeyse
sorun yaşayacak interneti kopacak demek bu da benim gözlemim ama belki sakin yerlerde yaşayanlarda bile sorun çıkacak.
Bu sorunu üst merci olarak nereye aktarabiliriz, internetteki bütün şikayetleri kopyalasam ki çoğu kişi şikayet yazmamıştır bile yine de baya şikayet mesajı çıkar, bunların hepsini varsa üst düzey yetkili ona atacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Size, benden biraz farklı davranmışlar. Üst mesajlara baktım ve günde 4-5 kere reset attığınız zamanlar olduğunu gördüm.
Benim de durumum bu şekildeydi. Her gün reset atmak zorundaydım. Bazen günde 2-3'e çıktığı olabiliyordu.
Yukarıda bahsettiğim gibi bu durum özellikle 20mbps'den 50'ye çıktığımda katlanılamaz bir hale gelmişti.
Müşteri hizmetlerine basitçe modeme her gün reset atmak zorunda kaldığımı, yoksa internete giremediğimi söyledim.
Onlar da ücretsiz elit ekip gönderdiler ve gelen ekip hat değerlerimin sorunsuz olduğunu, sorunumun ne olduğunu sordu.
Onlara aynı durumu anlatmamla bir sorun çıkarmadılar ve garanti sorunu çıkmasaydı ilk geldiklerinde modemi değiştireceklerdi.
Garanti problemini düzeltmek için bölgemdeki müdürlüğe gittiğimde görüştüğüm hanım da bu modemden şikayet aldıklarını, kendisinin de sahip olduğunu, arada bir reset atmak zorunda kaldığını söyledi.
Birkaç gün içerisinde garanti sorununun giderilmesiyle tekrardan müşteri hizmetlerini aradım ve durumu tekrar izahat etmemle "rezerv modem değişimi" kaydı açtı ve bugün modem değişimi gerçekleştirildi.
Değişimi gerçekleştiren arkadaşla da biraz konuştum ve bu modemden benden başka bir şikayet almadıklarını söyledi. Benzer problem olursa tekrardan portumu değiştirebileceğini de ekledi.
Gerçi yine aynı model modemle değiştirdiler. Aradaki tek fark yeni modemin Donanım Versiyonu:VC220-G3u v2 00000001. Eskisi 01 değil 00 ile bitiyordu.
Şu an 7.30 saatlik bağlantım var ve 17398 crc hatası mevcut. Birkaç gün içerisinde kendini belli edecek bakalım.
Bir de ben 50mbps bağlantıya sahip olduğum için bu işlemleri prime müş tem. ile görüşerek gerçekleştirdim. Bir etkisi var mıdır bilmiyorum ama not düşeyim dedim.
Tavsiyem: Kopmalardan kaynaklı şikayet açtırmayı deneyin ve gelen ekibe durumu izahat edin.
-
Sorun kesin olarak modemden kaynaklanıyor. Galiba eylül ayında aldım bu modemi yazlık bölge olduğu için mayıs ayına kadar belki 2-3 kere sıkıntı çıkmıştır bu da sorun değildi.
Ama yaz geldi bölgemdeki kullanıcı sayısı belki 50 kat arttı ve maalesef konuda yazan sıkıntı bende de başladı. Ben de modem kontrolü için kayıt açtırdım.
Size gelen adam modemi, arayüzünü kontrol etti mi? Yoksa doğrudan kutusuyla mı verdiniz? Sizde gözüken bağlantı ve hata değeri sanki eski probleme geri dönecek gibi duruyor, umarım dönmez ama geçmiş
mesajlarda 4-5 kere aynı modem ile değişim yapan arkadaşlar vardı, galiba pes edip parayla başka modem aldılar.
Bu modemden istemiyorum gelenlere şuan yanınızda olmasa bile belki 1 hafta içinde gel git yaparken buralardan geçerken başka modem verin diyeceğim.
Bir de arıza kaydı açınca hızım 75 den 50 ye sabitlendi, sonra nedir diye aradım galiba arıza kaydı gideriline kadar bir alt hıza alıyorlarmış.. İlk defa duydum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isviçreli bilim adamı -- 21 Haziran 2022; 19:14:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İlk önce resmi bırakayım.
Evet, yine yapıyor. Önceki mesajı yazmamdan yarım saat sonra tekrarlamaya başladı. Yeni modem ile de düzelme yok ne yazık ki :)
Gelen arkadaşa durumu anlatmam yetti. Arayüz kontrolü gerçekleştirmedi. Belki sistemden kopmaları-bağlantıları görebiliyor, görmüştür diye düşünüyorum.
Ellerinde başka modem olmadığını, telekomun iki senede bir yeni model modem anlaştığı gibi bir şeyler söyledi.
Bu gidişle ben de diğer arkadaşlar gibi farklı bir modem satın alma yoluna gideceğim anlaşılan.
-
Hocam bunları topluca şikayet etmek lazım.
Muhtemelen toplu ürün aldılar ve ürün arızalı. Alan kişiler zararı kabul etmemek için ses çıkarmıyor ve durumu kabullenmiyor fakat koskoca TTNet bir modem yüzünden yüzlerce şikayet ile uğraşıyor itibar kaybı yaşıyor. Kim bilir kaç kişiye itelediler bu modemden belli değil.
Belki de TTNet devri vs sahipleri değişince bile bile özel olarak bozuk modemi TTNet e itelediler, şikayetlerle uğraşsınlar dursunlar dediler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
VC220-G3u'nun kronik problemleri. Bende de artıyordu ve reset atınca düzeliyordu. Çok sorunlu bir modem, kullananlara Allah sabır versin.
TP-Link'in sonun da tasarımı güzel, adam akıllı bir modemi oldu dedik, fos çıktı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arıza tespit için gelenler oldu. Hızı 75 den 50 olarak dün şikayet sonrası onlar almış dünden beri sıkıntı yoktu. SNR margin değeri 9.3 den 19 a çıktı.
Şimdilik hata değeri artmıyor. Kışın SNR margin değeri 9-10 ile internet 75 de tam çekerken yazın hatalar değeri artmaya başladı, nedendir bilmiyorum.
Modem arayüzünde maksimum veri oranı indirme hızı sabit olarak 100.000 kbps üzeri idi , buna rağmen 75 de sıkıntı çıkmaya başladı.
Yeni modem alsam SNR Margin 8-9 da idare edip yine 75 hız alır mıydım emin değilim(normalde 8-9 değerinin iyi olmadığını ben de biliyordum ama hiç değilse bu sorun olmadan internet sorunsuz kullanılıyordu)
.......
Yani işin özü bu modem galiba arada bağlantı kalitesi değerlerinde daha hassas, hız düşüklüğü sonrası tekrar artacak mı bilmiyorum. Eğer modem sorunlu ise yine hatalar değerinin artması lazım
ama yok SNR değeri 9 dan 19 a çıkınca sorun çıkmıyorsa demek ki benim bağlantıda sıkıntı olmaya başladı.
.......
SNR değeri 20 üzeri olanlarda bu sorun var oluyor mu sormak lazım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isviçreli bilim adamı -- 22 Haziran 2022; 11:29:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arkadaşlar merhaba, bu modemde DNS'i değiştirebilen var mı? Varsa nasıl değiştirdiniz?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X