Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
822
Cevap
10
Favori
29.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furkan Özcan

    Benzini, fren dengesini, downforce'u değiştirdiğimiz quick menu'den aynı zamanda lastikleri de değiştirebiliyorsunuz. Pit yoluna girmeden önce lastik hamurunu seçin ve pite girin.

    Peki pit sayısı dün 29 turluk yarışta beni 4 kez pite çağırdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartal2339 kullanıcısına yanıt
    Pit duvarı lastiklerin ömrü tükendiğinde çağırır abi.4'den fazla da çağırabilir.Burada iş pilota düşüyor.Lastikleri iyi muhafaza edersen pit sayının azaldığını görürsün.Beni de ilk zamanlar 5 tura bir pite çağırıyordu.Artık ekstra bir durum olmazsa 3 pitle yarışı tamamlayabiliyorum.Bir de şöyle bir durum var.Her çağırdıklarında girmeyeceksin.Geçenlerde yarışın bitmesine 1 tur kala çağırdılar.Ama girmedim.Böyle durumlarda inisaytif sana kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Furkan bey m3 e92 videonuzu sonuna kadar izledim ki ben ixlerken arabayı basıl kontol ettiğini gördüm harika bi sürüşün var bu tip videoları daha sıklaştırmanı umuyorum...birde nacizane bşr tavsiyem kendinide videoya eklersen sanırım araca ne tepkiler verdipini görmek daha gğzel olur...teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kartal2339 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim, çok mutlu etti beni yorumlarınız. Aslında bir tane var ama F1 2015'in ilk çıktığı zamanlar, Jules Bianchi'nin defnedildiği gün olan 21 Temmuz'da aklıma geldi, onun anısına ilk puanlarını aldığı Monako'da 2014 Marussia aracıyla tur atmıştım. Zaten videosunu kanalda bulabilirsiniz, ayrıca kendimi de o turu atarken ayrı çektiğim bir video duruyor aslında YouTube kanalımda ama özel olduğu için göremiyorsunuz. Valla sabahın köründe çekilmiş bir video, saç falan uzamış acayip dağınık. Her izlediğimde gülüyorum ben ne şekillere girmişim diye. O halimi görmek isteyen kişi sayısı artarsa buraya koyabilirim. Sonra "Furkan bu ne" demesin kimse, +5 oy alırsa bu yorumum koyacağım buraya :D

    Not: +4 olmuş, setup rehberleri, incelemeler falan zor alıyordu bunu. Nasıl bir vicdansızsınız siz ya hahahaha

    Not 2: Bravo






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 13 Ekim 2015; 17:11:41 >




  • Ozaman ilk +1 benden gelsin😆😆

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler burada günlük yarışlar düzenleniyor sanırım Assetto Corsa için. İlgilenenlere duyurulur: link.
  • Bi avrupa GT3 yarisina hep birlikte katilsak guzel olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ewt değişik bir tecrübe olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pilotlar toplantısında alınan kararlarla ilgili açıklama

    F1 2015 sezonu öncesinde yapılan Pilotlar Toplantısı sonucunda alınan kararlar aşağıda sıralanmıştır:

    - Yarışlar Pazar günleri 15.30'da başlayacaktır. Sadece 29 Kasım'da koşulacak olan Bahreyn GP'si çakışma sebebiyle saat 21.00'da başlayacaktır.

    - Önceki sezonlarda lobiyi kuran lig admini Sorbetto'nun yeni oyunda yaşayabileceği sıkıntılar göz önünde bulundurularak alınan karara göre, testlerde sorun yaşanmaması halinde yarışları ligin diğer admini SLaYeR KiNG kuracaktır. SLaYeR KiNG'in katılamadığı yarışlarda lobi lideri ligin yeni moderatörü Sedat olacaktır.

    - Oyunun viraj kesmelere fazlasıyla toleranslı davranması ve ceza vermemesinden ötürü, bu sezon lig yönetimi viraj kesmelere ekstradan ceza verebilecektir. Alınan uyarılar yarışlardan sonra oyun raporu yardımıyla belirlenecek ve her 5 viraj kesme uyarısı için pilotlara 3 saniye süre cezası verilecektir. Süre cezaları yarış sonunda pilotların toplam yarışı tamamlama zamanlarına eklenecektir. Oyunun vereceği ekstra cezalar da bu sisteme ek olarak dikkate alınacaktır.

    - Yarışlarda meydana gelen kazalara lig yönetimi müdahale edecek ve şikayetçi pilotun yarış kayıtları yardımıyla mağdur olduğunu kanıtlaması durumunda oluşturulacak konsey, olayı değerlendirecektir. Kazanın boyutuna göre verilecek zaman cezalarının kapsamı değişebilecektir. Pilotların şikayetlerini hemen yarışın ardından Sorbetto'ya iletmesi gerekmektedir. Şikayetinde geç kalan pilotun itirazı dikkate alınmayacak ve zaman aşımına uğrayacaktır.

    - Yönetimin verdiği ceza kararlarına tüm pilotlar saygı göstermek zorundadır. Verilen cezalara itiraz edilirse, cezalar bir kez daha gözden geçirilecek ve son karar açıklanacaktır.

    - Asist kısıtlamaları değişmeyecektir. Eskiden olduğu gibi sadece Dynamic Racing Line ve Automatic Gearbox yardımları açılabilecektir. Diğer tüm sürüş yardımları kapalı olmak zorundadır.

    - Return to Garage opsiyonu her pilot için açık olacaktır. Yani sıralamada zaman turunu atan pilot tekrar pite dönmek için tur atmak zorunda olmayacaktır. İsteyen pilotlar Return to Garage özelliğini kullanıp lastiklerini daha fazla aşındırmadan pite dönebileceklerdir.

    - 29 Ekim Perşembe günü saat 15.30'da lig standartlarında bir yarış düzenlenecektir. Bu yarış tüm değişkenlerin test edileceği bir yarış olacağından tüm pilotların yarışa katılması zorunludur.

    Bu kararlar lig kuralları, lig geleneği, yöneticilerin insiyatifi ve lig pilotlarının fikirleri göz önünde bulundurularak alınmıştır. Bu kararlara yapılacak itirazlar değerlendirilmeyecek ve dikkate alınmayacaktır. Ligde yarışacak olan tüm pilotların bu kararlara uyması gerekmektedir.

    Herkese yeni sezonda başarılar dileriz.




  • 29 Ekim'de koşulacak olan kapsamlı test yarışıyla ilgili açıklama

    Sezonun başlamasına çok az bir süre kala oyunun ve ligin tüm dinamiklerinin ligin ilk yarışına hazır olup olmadığını görmek için 29 Ekim Perşembe günü saat 15.30'da kapsamlı bir test yarışı düzenlenecektir. Bu test yarışında lig yarışlarındaki prosedürler birebir uygulanacak ve test edilecektir. Dolayısıyla tüm pilotların bu yarışa katılmaları zorunludur.

    29 Ekim Perşembe günü pistte görüşmek üzere.
  • Herkese şimdiden başarılar umarım oyunun gazabına uğramadığımız bir sezon olur...hedef yarış bitirmek ve kazaya karışmamak 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 29 Ekim'de koşulacak olan test yarışının saat değişikliğiyle ilgili açıklama

    29 Ekim'de koşulacak olan kapsamlı test yarışının daha önce 15.30 olarak ayarlanan saati, yurtdışında yaşayan pilotlarımızın talepleri doğrultusunda 21.00 olarak değiştirilmiştir.

    Tüm pilotlara duyurulur.


  • Moderatörden çektiğimiz çile yeter artık. Admini göreve çağırıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 24 Ekim 2015; 11:30:23 >
  • Oha yaa bu nasıl bir lagdır öyle kazaların yaşanmaması imkansız gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler yukarıda biraz trolleyim dedim, Sedat abiye durduk yere yüklenmeyin :D Sanırım iki kişi arasında bazen sıkıntı oluyor. Sedat abi ile Ogün arasındaki lag sıkıntısı benim host olduğum yarışlarda da gözlemlenmişti çünkü.

    Beyler isim vermeyeceğim ama bazı kişilerden şikayet alıyorum. Hala sıralamalarda yol verme konusunda ve özellikle yarış startının ardından ilk virajda büyük sıkıntılar var. Ben olayların içinde değildim ama başkalarından duydum. Lütfen bu konuda dikkatli olalım. Sıralamalarda birbirimizle yarışmayalım, arkamızdaki büyük bir hız farkıyla geliyorsa düzlükte kenara çekilelim. Yarışta da ilk virajı yer kazanma amaçlı dönmeyelim. Hepimizin amacı ilk virajı, hatta ilk birkaç turu sağ salim geçmek ve ardından yarışımıza odaklanmak. Tabii ki hızlı kalkmaya ve yer kazanmaya çalışacağız ama lütfen sağduyulu olalım bu konuda. Yeterli boşluğu bırakalım, artık önümüzdeki pilot apex noktasına doğru yöneldiğinde onun arkasındaysak içine dalmayalım; çünkü o noktadan sonra öndeki pilotun geleni görme şansı yok. Aynalara bakamaz o durumda çünkü viraja odaklanmak, frene basmak ve vites düşürmek gibi işlerle uğraşıyor o sırada. Yer bırakalım birbirimize. Benim de hatalarım oluyor bazen, bu yazıyı kendime de hatırlatmak için yazıyorum zaten.




  • Trailbraking, lift-off oversteer, throttle steering, Scandinavian flick (pendulum turn) gibi kavramları açıklanmam istenmişti. Ben de bugün bildiğim ve araştırdığım kadarıyla buraya aktarmaya çalışacağım. Bu kavramların hepsi birbiriyle bağlantılı olduğu için basitten karmaşığa doğru ilerlemek istedim. Aslında bu sadece karmaşıklık düzeyine göre ilerlemekle kalmıyor, aynı zamanda virajda neler yaşandığının kronolojik bir özetini de içeriyor. Sırayla anlatalım.

    Lift-off oversteer, gazın aniden kesilmesinin ardından aracın yavaşlamaya başlaması ve bunun sonucunda ağırlık transferinin arkadan öne doğru gerçekleşmesiyle beraber arka lastiklerdeki yükün azalmasıyla ortaya çıkan arkadan kaymayı (oversteer) tanımlar.

    Viraja girerken gazı kestik ve yukarıda bahsettiğimiz lift-off oversteer'i yarattık. Sırada ise frenleme var. Genel yargı dönüş başlamadan önce aracı yavaşlatmak ve frenleri dönüş başladıktan sonra bırakmaktır. Fakat frenleri bıraktığımız anda gaza basamayız, çünkü viraj yeni başlamıştır. Gaza basana kadar geçen bu süreçte aracı sadece döndürmeye çalışırız; ne gaz ne de fren aracın ivmelenmesine (frende ters ivmelenme var tabii) yardımcı olur. Bu da sonuç olarak zaman kaybı demektir. Bunu engellemek için freni viraj içinde de uygulamamız gerekmektedir. Trailbraking de tam olarak budur: Viraja başladıktan sonra da frene basmak. Dönüş başladıktan sonra uyguladığımız frenlerde aracın ağırlık dengesi öne doğru kaymaya başlar ve arkadaki ağırlığın azalmasıyla beraber arkadaki tutunma da azalır. Bu da arkadan kaymaya sebep olur. Buna ihtiyacımız vardır çünkü yukarıda bahsettiğimiz gibi frenleri erken bırakırsak arkadaki tutunma hala fazla olacaktır ve bu da önden kaymaya sebep olacaktır. Zaman kaybının sebebi budur. Bu önden kaymayı engellemek için arkadan kaymayı gerçekleştirmek zorundayız.

    Throttle steering, basitçe gazı kullanarak aracın dönmesine yardımcı olmaktır. Konumuz F1 olduğu için arkadan çekişli araçlarda bunun nasıl yapıldığına odaklanacağım. Lastiklerin belirli bir limiti vardır ve biz ne yaparsak yapalım bu limiti aşamayız. Önemli olan bu limiti/potansiyeli mümkün olduğunca uzun süre boyunca maksimumda kullanmaktır. Bunun da yolu aracı dengede tutmaktan geçer. Bu tutunma limiti pist üzerinde belli yüzdelerle hızlanmaya (çekiş), yavaşlamaya (frenleme) ve yanal kuvvetlere (dönme) harcanır. Araç viraja girdikten sonra yanal kuvvetler devreye girmeye başlar. Lastiklerin tutunma limiti bu yanal kuvvetlere harcanmaya başlar. Gaz, aracın dönmesinin başlamasını sağlamaz. Gazın etkili olabilmesi için dönüşün başlamış olması (halihazırda direksiyon açısının var olması) gerekmektedir. Gaz ise burada devreye girer. Arka lastiklerin tutunma limiti viraj içinde halihazırda trailbraking'den dolayı yavaşlamaya ve direksiyon açısından dolayı yanal kuvvetlere harcanmaktadır. Frenler bırakıldıktan sonra yukarıda bahsettiğimiz önden kaymayı engellemek için gaz vererek arkadaki tutunmayı çekişe de harcayarak yanal kuvvetlere düşen payı azaltmamız ve arkadan kaymayı sağlamamız gerekmektedir.

    Son olarak ise Scandinavian flick (Finnish flick, Manji drifting, pendulum turn olarak da geçer) kavramının ne anlama geldiğinden bahsedeceğim. Genelde rallide kullanılan bir tekniktir fakat aklınızda olsun, bazı turlarda ihtiyacınız olabiliyor. Çok ekstrem durumlarda yüksek hızlı virajlar için kullanabiliyorum bunu. Viraja girmeden önce virajın aksi yönünde direksiyonu hafifçe çevirip ardından direksiyonu viraj yönünde çeviriyoruz ve bunu yaparken gazı da aniden bırakarak lift-off oversteer yaratıyoruz. Bu sırada ufak bir frenleme de uygulayabiliriz. Tüm bunlar aracın arkasının biraz gelmesine (oversteer) sebep olacaktır ve aracın önü viraja daha iyi girmiş olacaktır. Frenler bırakıldıktan sonra gaza bastığımızda araç istediğimiz doğrultuda virajı dönmeye başlayacaktır fakat bu durumda oversteer'i düzeltmek için aksi yönde direksiyon düzeltmeleri yapıp kontra vermek gerekmektedir (bkz. opposite lock veya counter steering).

    Yukarıdaki tüm teknikler gaz ya da fren pedallarıyla kontrol edilmiş gibi gözükse de bunların yan etkilerini dengelemek için direksiyon girdileri ile gerekli düzeltmeyi yapmamız gerekmektedir.

    Kişisel notlar:

    Ben şahsen vites düşürme işlemini yaparken son vitese düşmeyle ilk net direksiyon açısını vermeyi senkronize etmeye çalışıyorum. Viraj başladıktan sonra vites düşürmüyorum fazla ya da dönmeye başlamadan vites düşürmeyi çoktan bitirmiş olmuyorum genelde. Birisi bittiği anda diğeri başlamış oluyor.

    Şimdi ben bunları yazıyorum ama hız kazandırmayacak bunlar size. Bunların sadece ne anlama geldiğini öğrendiniz, uygulayamadığınız sürece bir işe yaramayacak. Mesela ben Assetto Corsa'da uygulayamıyorum ve bu yüzden yavaşım ama F1'de uygulayabildiğim için burada hızlı sürebiliyorum. Bilmekle olmuyor yani. Ayrıca ben yukarıda anlattıklarımı tamamen bilinçli bir şekilde yapmıyorum pist üstünde. Öyle bir şey yok çünkü. Refleks haline getirmeniz, refleks haline getirmek için de sürmeniz lazım.

    KAVRAMLAR:

    ~ Oversteer: Aracın arkasının önünden daha fazla dışarı açılmasıdır. Aynı zamanda aracın arkası verilen direksiyon açısından daha fazla döner.
    ~ Understeer: Aracın önünün arkasından daha fazla dışarı açılmasıdır. Aynı zamanda aracın önü verilen direksiyon açısından daha az döner.

    KAYNAKLAR

    ~ Lift-off oversteer
    ~ Trailbraking 1
    ~ Trailbraking 2
    ~ Throttle steering
    ~ Scandinavian flick
    ~ Opposite lock

    EKLER

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE

     TR ENDURANCE F1 2015 LEAGUE


    Hızlı olmanın en önemli sırlarını ise sona bıraktım.

    Bunları okuduktan sonra fazla vakit kaybetmeyin sürekli sorular sormakla ya da bir mucize aramakla. Bu arabanızın size dediği:



    Ve beklenen video:





  • Teşekkürler açıklamalar için dediğiniz gibi sürmek bive bu davranışı refleks halüne getirmek gerek...birde dün yarış startında sanırım necdet beye ben çarptım ilk virajda baya içeriye kaçtım ama fren noktasını kaçırdım ve temas kaçınılmaz oldu sanırım test yarışlatı bu yüzden iyi oluyor daha dikkat edeceğime emin olabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgilendirme için teşekkürler Furkan. Benim gibi yeni başlayanlar için bu bilgiler çok faydalı oldu. Ben virajlara girmeden önce aracı yavaşlatıp yarış çizgisi sarıdan yeşile dönme anında viraja frensiz olarak giriyordum ve dönüş turuna göre de hafif gazla beraber dönüşten çıkıyordum. İlk oyunda anlattıklarını deneyeceğim, bakalım becerebilecekmiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Furkan Özcan kullanıcısına yanıt
    Moderatörden şikayetçi olununca ben

  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.