Acil bir sorum var. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Tek taraflı maddi hasar olan bir kaza yaptım. Aracımın %60 hasarsızlık indirimi var.
Yalnız sigorta şirketimi değiştirdim ve eski kasko poliçelerim taşınırken kaybolmuş. Sigorta şirketleri bilgisayarda eski kasko poliçelerimi, hasarsızlıklarımı görebiliyor mu?
Bunu ispat etmem gerekli mi?
Gerekliyse eski şirketime gitsem, geçmişe yönelik kayıtlarından bunları çıkartabiliriler mi?
Teşekkürler tekrar.
Eğer ki acenteniz poliçenizi keserken hasarsızlık indiriminin belgesini sigorta şirketine iletmişse veya kendinde muhafaza ediyorsa bir sorun yok. Ancak sigorta şirketinin hasarsızlık indiriminin neye göre verildiğinin ispatını isteyebilir. Bunun için bulabileceğiniz iki kaynak size: 1.)Kasko Sigortası Poliçe Sorgulama 2.)Eski Sigorta şirketinizden de bu belgeyi alabilirsiniz.
Evrak eksikliğinizi ilgili sigorta şirketinizin internet sitesinden de takip edebilme imkanınızın olabileceğini düşünüyorum. Eğer eski hasarsızlık indirim belgenizi istemiyorlarsa bir sorun yoktur.
Şimdiden geçmiş olsun...
quote:
Orjinalden alıntı: molarrr
Acil bir sorum var. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Tek taraflı maddi hasar olan bir kaza yaptım. Aracımın %60 hasarsızlık indirimi var.
Yalnız sigorta şirketimi değiştirdim ve eski kasko poliçelerim taşınırken kaybolmuş. Sigorta şirketleri bilgisayarda eski kasko poliçelerimi, hasarsızlıklarımı görebiliyor mu?
Bunu ispat etmem gerekli mi?
Gerekliyse eski şirketime gitsem, geçmişe yönelik kayıtlarından bunları çıkartabiliriler mi?
Teşekkürler tekrar.
Double Dragon; size kısmen katılamıyorum. Çünkü bu uygulama bir nevi hasar yapmayan veya çok az hasar yapan müşterilerin haklarını korumak içinde yapılıyor. Dediğimi gibi iyi niyet çok önemli. Size katıldığım tek nokta gerçektende şanssız bir şekilde 3 hasar yapıp ta, poliçenizin sigorta şirketiniz tarafından iptal edilmesi durumudur. Bunun dışında "ödediğim primi hasar olarak geri almalıyım" düşüncesindeki sigortalıların yaklaşımlarını; hasarsız müşteriye karşı korumaktır. Çünkü sigorta şirketleri bir havuz oluşturarak biriken primlerle, sigortalıların hasarlarını karşılamaktır. Eğer hasarlar çoğalırsa sigortalıların bir sonraki sene ödeceyecekleri primlerde çoğalıcaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: DoubleDragon
quote:
Orjinalden alıntı: bariscoban
Genelde sigorta şirketi pik hasarlar hariç dönem içersindeki 3 hasardan sonra poliçeyi tek taraflı olarak iptal edebiliyorlar. Bu uygulama şu anda birçok sigorta şirketinde mevcut. Ancak temelde sigortalının iyi niyeti suistimal edip edilmediğine bakılıyor. Bu genel uygulama içersinde kötü niyeti olmayan müşterinin de haklarının yandığı bir gerçek...
quote:
Orjinalden alıntı: DoubleDragon
quote:
Orjinalden alıntı: guide
Şaşırmayın böyle birşey vardır ve uygulanmaktadır , hasarlar çok ağır olmadığı sürece aslında şirket poliçe başlangıç ve bitiş vadeleri arasında poliçeyi fesh etmiyor , yenileme dönemi geldiğinde yenilememe taraftarı oluyor.
Poliçenin vadesi bittikten sonra yenilememesini anlıyorum. Ama vadesinden önce poliçeyi tek taraflı olarak fesh etmesi hiçbir kalıba sığmıyor
İyi niyeti suistimal ettiğini ispat etsin, yüklü bir tazminat alsın. İbreti aleme örnek olsun. Fakat sigorta şirketlerinin poliçeyi tek taraflı fesh etmesi, sigortalının iyi niyeti suistimal etmesi kadar adi bir davranış. Kasko var diye arabamızı çarpışan araba gibi kullanacak değiliz. Herhangi bir durum olduğunda eskpertiz gönder olaya baktır. Sen tut işin aslının öğrenmeden poliçeyi iptal et. Sigortalılar suistimal etmekle iyi yapıyor.
Öyleyse öl Sezar!!!
quote:
Orjinalden alıntı: bariscoban
Double Dragon; size kısmen katılamıyorum. Çünkü bu uygulama bir nevi hasar yapmayan veya çok az hasar yapan müşterilerin haklarını korumak içinde yapılıyor. Dediğimi gibi iyi niyet çok önemli. Size katıldığım tek nokta gerçektende şanssız bir şekilde 3 hasar yapıp ta, poliçenizin sigorta şirketiniz tarafından iptal edilmesi durumudur. Bunun dışında "ödediğim primi hasar olarak geri almalıyım" düşüncesindeki sigortalıların yaklaşımlarını; hasarsız müşteriye karşı korumaktır. Çünkü sigorta şirketleri bir havuz oluşturarak biriken primlerle, sigortalıların hasarlarını karşılamaktır. Eğer hasarlar çoğalırsa sigortalıların bir sonraki sene ödeceyecekleri primlerde çoğalıcaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: DoubleDragon
quote:
Orjinalden alıntı: bariscoban
Genelde sigorta şirketi pik hasarlar hariç dönem içersindeki 3 hasardan sonra poliçeyi tek taraflı olarak iptal edebiliyorlar. Bu uygulama şu anda birçok sigorta şirketinde mevcut. Ancak temelde sigortalının iyi niyeti suistimal edip edilmediğine bakılıyor. Bu genel uygulama içersinde kötü niyeti olmayan müşterinin de haklarının yandığı bir gerçek...
quote:
Orjinalden alıntı: DoubleDragon
quote:
Orjinalden alıntı: guide
Şaşırmayın böyle birşey vardır ve uygulanmaktadır , hasarlar çok ağır olmadığı sürece aslında şirket poliçe başlangıç ve bitiş vadeleri arasında poliçeyi fesh etmiyor , yenileme dönemi geldiğinde yenilememe taraftarı oluyor.
Poliçenin vadesi bittikten sonra yenilememesini anlıyorum. Ama vadesinden önce poliçeyi tek taraflı olarak fesh etmesi hiçbir kalıba sığmıyor
İyi niyeti suistimal ettiğini ispat etsin, yüklü bir tazminat alsın. İbreti aleme örnek olsun. Fakat sigorta şirketlerinin poliçeyi tek taraflı fesh etmesi, sigortalının iyi niyeti suistimal etmesi kadar adi bir davranış. Kasko var diye arabamızı çarpışan araba gibi kullanacak değiliz. Herhangi bir durum olduğunda eskpertiz gönder olaya baktır. Sen tut işin aslının öğrenmeden poliçeyi iptal et. Sigortalılar suistimal etmekle iyi yapıyor.
Öyleyse öl Sezar!!!
Bence de iyi niyet çok önemli. Hasarı kaskoya ödetmek için düzmece kazalar tertiplenmiyor mu? Kaskosu olan bir kişiyle kaskosu olmayan bir kişi kaza yapınca kaskosu olan kişi üstlenmiyor mu? Abartılı tamir faturaları çıkarılmıyor mu? Ama böyle kişilerin kaza sayısı üçü geçmeyince poliçesi iptal ettirilmiyor ve kaza yapmayanların hakkı da korunuyor öyle mi? Öte yandan bir başka kasko sahibinin başına gerçekten de talihsiz üç kaza gelse diğer kaza yapmayanların hakkı korunmak için bu kişinin poliçesi iptal ediliyor öyle mi? Nerde iyi niyet? Kim iyi niyetli kim kötü niyetli? Kaza yapmayanların hakkı üç kere kaza yapanın poliçesi iptal edilerek korundu mu?
Eğer doğrusu buysa ve böyle olması gerekiyorsa, gerçekten hiç bir kötü niyet olmaksızın üç kere kaza yapıp poliçesi iptal edilen kişinin hasarının nasıl ödeneceğini açıklayayım. Efenim bu kişi kaza yapmamış kaskosu olan bir arkadaşıyla anlaşarak düzmece bir kaza tertiplerler ve hasarı kaskosu olan kişi üstlenir. Böylece hasar karşılanmış olur. Kaskosu olan kişi de üç kazayı geçmediği için kaskosu da devam eder.
Peki niye böyle kötü niyetli bir fikir veriyorum? İşte böyle yapmakla sigorta şirketlerinin adalet anlayışına uygun hareket etmiş ve kaza yapmayan sigortalıların haklarını korumasına yardım etmiş olursunuz.
quote:
Orjinalden alıntı: bariscoban
Eğer ki acenteniz poliçenizi keserken hasarsızlık indiriminin belgesini sigorta şirketine iletmişse veya kendinde muhafaza ediyorsa bir sorun yok. Ancak sigorta şirketinin hasarsızlık indiriminin neye göre verildiğinin ispatını isteyebilir. Bunun için bulabileceğiniz iki kaynak size: 1.)Kasko Sigortası Poliçe Sorgulama 2.)Eski Sigorta şirketinizden de bu belgeyi alabilirsiniz.
Evrak eksikliğinizi ilgili sigorta şirketinizin internet sitesinden de takip edebilme imkanınızın olabileceğini düşünüyorum. Eğer eski hasarsızlık indirim belgenizi istemiyorlarsa bir sorun yoktur.
Şimdiden geçmiş olsun...
quote:
Orjinalden alıntı: molarrr
Acil bir sorum var. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Tek taraflı maddi hasar olan bir kaza yaptım. Aracımın %60 hasarsızlık indirimi var.
Yalnız sigorta şirketimi değiştirdim ve eski kasko poliçelerim taşınırken kaybolmuş. Sigorta şirketleri bilgisayarda eski kasko poliçelerimi, hasarsızlıklarımı görebiliyor mu?
Bunu ispat etmem gerekli mi?
Gerekliyse eski şirketime gitsem, geçmişe yönelik kayıtlarından bunları çıkartabiliriler mi?
Teşekkürler tekrar.
Teşekkür ederim, şimdilik bir problem yok, hallettik sanıyorum.
belediye otobüsü geldi bana çarptı gelen polis kaskon varmı dedi var desem bana kitlicek ben anladım durumu yok dedim kusuru belediyeye verdi.tabişuda var zaten ben haklıydımda kazada hani kaskom olsa 3-5 de bana verecek tüm kusuru ona verdi.bende kasko firmamı kolluyorum tabi
tebrik ederim keşke herkes sizin gibi bilinçli olsa. Maleseff sigorta şirketleri suistimalleri ispat edemediği için cok yüklü meblağlar ödüyor..
Tabii bu durumda size seneye hasarsızlık indirimi sağlıyor. Bu da sizin ödülünüz olabilir.
quote:
Orjinalden alıntı: hakan1111
belediye otobüsü geldi bana çarptı gelen polis kaskon varmı dedi var desem bana kitlicek ben anladım durumu yok dedim kusuru belediyeye verdi.tabişuda var zaten ben haklıydımda kazada hani kaskom olsa 3-5 de bana verecek tüm kusuru ona verdi.bende kasko firmamı kolluyorum tabi
En başta niyet konusunda mutabık olduğumuza sevindim. Ancak benim tartıştığım konu; hasarsız veya az hasarlı müşterilerin bir nevi haklarını da korumak adına sigorta şirketlerinin almış olduğu önlemlerden bir tanesiydi. Dediğin gibi; eğer sigortalı zaten şirketi dolandırmak isterse bunu yüzlerce yolu olabilir. Her üç hasar yapanın da dolandırıcı veyahut kötü niyetli olmadığını zaten daha önceki yazımda da belirttim. Ancak tabii ki bu tür önlemlerin bir amacı da daha önceki yazımda da belittiğim gibi hasarsız müşterilerinin haklarını da korumaktır. Ancak senin de son yazdıklarını maleesef yaşamaktayız. Bu da bana kalırsa bu durumda sektörün kanayan yarasıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: DoubleDragon
quote:
Orjinalden alıntı: bariscoban
Double Dragon; size kısmen katılamıyorum. Çünkü bu uygulama bir nevi hasar yapmayan veya çok az hasar yapan müşterilerin haklarını korumak içinde yapılıyor. Dediğimi gibi iyi niyet çok önemli. Size katıldığım tek nokta gerçektende şanssız bir şekilde 3 hasar yapıp ta, poliçenizin sigorta şirketiniz tarafından iptal edilmesi durumudur. Bunun dışında "ödediğim primi hasar olarak geri almalıyım" düşüncesindeki sigortalıların yaklaşımlarını; hasarsız müşteriye karşı korumaktır. Çünkü sigorta şirketleri bir havuz oluşturarak biriken primlerle, sigortalıların hasarlarını karşılamaktır. Eğer hasarlar çoğalırsa sigortalıların bir sonraki sene ödeceyecekleri primlerde çoğalıcaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: DoubleDragon
quote:
Orjinalden alıntı: bariscoban
Genelde sigorta şirketi pik hasarlar hariç dönem içersindeki 3 hasardan sonra poliçeyi tek taraflı olarak iptal edebiliyorlar. Bu uygulama şu anda birçok sigorta şirketinde mevcut. Ancak temelde sigortalının iyi niyeti suistimal edip edilmediğine bakılıyor. Bu genel uygulama içersinde kötü niyeti olmayan müşterinin de haklarının yandığı bir gerçek...
quote:
Orjinalden alıntı: DoubleDragon
quote:
Orjinalden alıntı: guide
Şaşırmayın böyle birşey vardır ve uygulanmaktadır , hasarlar çok ağır olmadığı sürece aslında şirket poliçe başlangıç ve bitiş vadeleri arasında poliçeyi fesh etmiyor , yenileme dönemi geldiğinde yenilememe taraftarı oluyor.
Poliçenin vadesi bittikten sonra yenilememesini anlıyorum. Ama vadesinden önce poliçeyi tek taraflı olarak fesh etmesi hiçbir kalıba sığmıyor
İyi niyeti suistimal ettiğini ispat etsin, yüklü bir tazminat alsın. İbreti aleme örnek olsun. Fakat sigorta şirketlerinin poliçeyi tek taraflı fesh etmesi, sigortalının iyi niyeti suistimal etmesi kadar adi bir davranış. Kasko var diye arabamızı çarpışan araba gibi kullanacak değiliz. Herhangi bir durum olduğunda eskpertiz gönder olaya baktır. Sen tut işin aslının öğrenmeden poliçeyi iptal et. Sigortalılar suistimal etmekle iyi yapıyor.
Öyleyse öl Sezar!!!
Bence de iyi niyet çok önemli. Hasarı kaskoya ödetmek için düzmece kazalar tertiplenmiyor mu? Kaskosu olan bir kişiyle kaskosu olmayan bir kişi kaza yapınca kaskosu olan kişi üstlenmiyor mu? Abartılı tamir faturaları çıkarılmıyor mu? Ama böyle kişilerin kaza sayısı üçü geçmeyince poliçesi iptal ettirilmiyor ve kaza yapmayanların hakkı da korunuyor öyle mi? Öte yandan bir başka kasko sahibinin başına gerçekten de talihsiz üç kaza gelse diğer kaza yapmayanların hakkı korunmak için bu kişinin poliçesi iptal ediliyor öyle mi? Nerde iyi niyet? Kim iyi niyetli kim kötü niyetli? Kaza yapmayanların hakkı üç kere kaza yapanın poliçesi iptal edilerek korundu mu?
Eğer doğrusu buysa ve böyle olması gerekiyorsa, gerçekten hiç bir kötü niyet olmaksızın üç kere kaza yapıp poliçesi iptal edilen kişinin hasarının nasıl ödeneceğini açıklayayım. Efenim bu kişi kaza yapmamış kaskosu olan bir arkadaşıyla anlaşarak düzmece bir kaza tertiplerler ve hasarı kaskosu olan kişi üstlenir. Böylece hasar karşılanmış olur. Kaskosu olan kişi de üç kazayı geçmediği için kaskosu da devam eder.
Peki niye böyle kötü niyetli bir fikir veriyorum? İşte böyle yapmakla sigorta şirketlerinin adalet anlayışına uygun hareket etmiş ve kaza yapmayan sigortalıların haklarını korumasına yardım etmiş olursunuz.
bir sorum olucak, 2 el arabaya yeni plaka alınırmı?
bu sorunun cevabı verildimi bilmiyorum,eğerki verildiyese kusura bakmayın;Aracı istanbuldan alıcam inş.ve istanbul plaka olmasını istiyorum.ama aracı anadoluda kullanacağım.Diyelimki LPG taktırdım yada ruhsatın muayene yeri dolmuş yeni ruhsat almak zorundayım o zaman İstanbulda bağlı bulunduğu trafik tescil bürosunamı gideceğim yoksa istediğim herhangi bir yerde ruhsatı değiştirebilirmiyim?
Kayıtlarda bulunması için üç sigorta şirketinin deprem muafiyet oranları: Koç Allianz %5 Anadolu Sigorta %15 Axa Oyak %25
selam 93 model lada samara ile kaza yaptım sigorta sirketim pert olacagını söyledi kusur karsı tarafta bulundu 3600 sigorta bedeli verilmişti bir yıl once simdi 5000 gozukuyor ama sirket 3100 odiyeceğini soyledi normalmi bu tesekkurler
Arkadaşlar; Caddebostan civarında aracım park halinde iken ş.ref.izin biri sol ön kapıya çarpıp, göçertip kaçmış..Kaskom mevcut idi. Ne yapmam lazım tamirat için?
quote:
Orjinalden alıntı: anelka_gfb
bir sorum olucak, 2 el arabaya yeni plaka alınırmı?
mal sahibinin yerleşim yerine göre değişir.plakalar yerleşim yerine(ilçe ve il oalrak) göre veriliyor ya,ondan..
quote:
Orjinalden alıntı: troy mcclure
Arkadaşlar; Caddebostan civarında aracım park halinde iken ş.ref.izin biri sol ön kapıya çarpıp, göçertip kaçmış..Kaskom mevcut idi. Ne yapmam lazım tamirat için?
polis çağırıp zabıt tutturmak gerekir diye biliyorum.kasko yardım telefon nosunu arayabilirsin.
selamlar kasko pert durumundan kaynaklanan ödemesini ne kadar zamanda ödemelidir acaba
Merhaba, babam bugün Ziraat Bankası'yla kasko yenilemek için görüşmeye gitmiş. Krediyi Ziraat Bankası'ndan kullandığımız için Başak Sigorta'yla kasko yaptırmamız gerekiyor ve hem de indirimli. Ayrıca aracın 2. kademe %40 hasarsızlık indirimi var ve verdikleri fiyat inanılmaz yüksek:
2005 FORD FOCUS 1,6 TDCi Ghia 977,19 YTL
Eve gelince şok oldum resmen, bu kadar pahalı kasko mu olur Allah aşkına?
Bir de bir sürü sel baskını, deprem vs. eklemişler ben bunları kesinlikle istemiyorum, sadece kaza anında hukuksal ve maddi korum sağlayacak, mala ve insan canına gelebilecek zararlara karşı teminat istiyorum. Naısl yaptıracağım bu işi, ve tabii ki poliçeyi nasıl iptal ettireceğim?
quote:
Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL
Merhaba, babam bugün Ziraat Bankası'yla kasko yenilemek için görüşmeye gitmiş. Krediyi Ziraat Bankası'ndan kullandığımız için Başak Sigorta'yla kasko yaptırmamız gerekiyor ve hem de indirimli. Ayrıca aracın 2. kademe %40 hasarsızlık indirimi var ve verdikleri fiyat inanılmaz yüksek:
2005 FORD FOCUS 1,6 TDCi Ghia 977,19 YTL
Eve gelince şok oldum resmen, bu kadar pahalı kasko mu olur Allah aşkına?
Bir de bir sürü sel baskını, deprem vs. eklemişler ben bunları kesinlikle istemiyorum, sadece kaza anında hukuksal ve maddi korum sağlayacak, mala ve insan canına gelebilecek zararlara karşı teminat istiyorum. Naısl yaptıracağım bu işi, ve tabii ki poliçeyi nasıl iptal ettireceğim?
başak sigortanın tüm teminatları içinde oluyor ve ek teminatları da çok düşük.ve en ucuz olanı. ben de yeni yaptırdım
ek teminatların düşümü için başka sigorta şirketlerine gitmek gerek o zaman da diğerleri pahalı olduğu için yine aynı fiyat oluyor.
2006 clio II 1,2
8 taksit %60hasarsızlık.
320lira.
tek ek teminat eklettim o da araç çalınmadıkça veya pert olmadıkça yılda 1 kere kaza yaparsan hasarsızlık düşmüyor.
bu ek teminatın bana maliyeti 5 lira.
Kesin bu işin içinde bir şey var anlayamadım gitti, diğer sigorta şirketlerinin teminatlarını inceledim bu kadar fark olmaması gerekiyor:
AK Sigorta (30.000 YTL teminatlı, 6 ay taksit 758,40 YTL) : Çarpma, çarpılma, yanma, çalınma, enflasyon, sigara ve benzeri zararları, yetkili olmayan kişilerce çekilme, kişisel eşyalar, deprem ve yanardağ püskürmesi, sel/su baskını, terör, yardım hizmeti, ihtiyari mali mesuliyet, ferdi kaza, hukuksal koruma, eskime payı düşmeme, hasar ikame zeyli, ulaşım giderleri, acil tıbbı yardım, mini hasar, hasarsızlık indirimi koruma, kiralık araç, kilit sistemi.
Anadolu Sigorta (30.000 YTL teminatlı, 6 ay taksit 722,00 YTL) : Çarpma, çarpılma, yanma, çalınma, enflasyon, sigara ve benzeri zararları, yetkili olmayan kişilerce çekilme, kişisel eşyalar, deprem ve yanardağ püskürmesi, sel/su baskını, terör, kullanım kaybı, yardım hizmeti, ihtiyari mali mesuliyet, ferdi kaza, ferdi deprem, hukuksal koruma, eskime payı düşmeme, hasar ikame zeyli, ulaşım giderleri, acil tıbbı yardım, mini hasar, kiralık araç.
Güneş Sigorta (30.000 YTL teminatlı 6 ay taksit 692,28 YTL) : Çarpma, çarpılma, yanma, çalınma, enflasyon, kişisel eşyalar, yardım hizmeti, ihtiyari mali mesuliyet, ferdi kaza, hukuksal koruma, eskime payı düşmeme, ulaşım giderleri, mini hasar.
Başak Sigorta (28.902 YTL teminatlı 6 ay taksit 977,19 YTL) : Yanma, çalınma, çarpma, terör, sel/su, kullanım kaybı, çekme/çekilme, A4-6, Deprem, değer ayarlama, yol yardım, mini hasar, kilit, ferdi kaza, hastane gündelik tazminat, hukuksal koruma.
Bu kadar mı fark olur, hepsi aynı araçlar için verilmiş teminatlar üstelik bin liradan daha fazla meblağı daha ucuza teminat altına alıyorlar. Başak Sigorta'da bir sürü saçma sapan kalem var, hastane tazimanıtymış da araba serviste yatarsa günlük 5 YTL verecekmiş bilmem ne? Gereksiz şeyler, geçen sene araba 1,5 gün mini hasar yüzünden AutoKing'de yattı bir kişi de arayıp "buyrun 7,5 YTL'niz" demedi, adamlar SÜPER KASKO diye paket yapmışlar Allah ne verdiyse gereksiz gereksiz içine sokmuşlar. Yarın gideceğim ya isteklerime göre yeniden düzenleyeceğim poliçeyi ya da yasal yaptırımı yoksa gidip Anadolu Sigorta'dan yaptıracağım, bu şartlar altında ancak zorunluysam müşterileri olurum, onun dışında bağlasanız durmam.