Şimdi Ara

Trafikte Yeni Donem: Ortalama Hiz Tespit Sistemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
5.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    bu bayram Ankara-Denizli-Ankara hattinda ilk kez test ortaminda gordum. Giderken %25, gelirken basari %50 idi. Sanirim bir kac hafta icinde tam calisir hale gelir.

    Hikayesi?
    Ankara cikisinda ve Polatli girisinde Taklari gordugumde gecen bayram, nedir bu bilgilendirme sistemi mi acaba dedim. Bu bayram plakami yarim yamalak karsimda goruntuleyince anladim mevzuyu.
    Ama esas ilginci, Ankara-Polatli arasinda kurulu sistemin aynisi Polatli-Sivrihisar arasinda da olmasiydi. Ve burada sistem plakami tanidi ve hizimi soyledi, ayrica da dedi ki, ortalama hizini olcecegiz, haberin olsun!
    Cikista ise plakami taniyamadi.

    Donus yolculugunda ise, Sivrihisar-Polatli arasindaki basarili bir sekilde hem giriste hem cikista plakami tanidi, ortalama hizimi 105 olarak bildirdi, ve dikkatli ve yavas kullanmami onerdi! Guzel tarafi, bu islemi aksam karanliginda yapiyor olmasiydi! Polatli Ankara arasinda ise giriste plakami alamadi, dolayisi ile cikista hizimi 0 olarak gosterdi..

    Sanirim bir kac hafta icinde, bu yolda tam calisir hale gelecektir. Plaka tanima sistemleri yillardir Mobese sistemlerinde kullanilmaktaydi. Baslarda basari orani %70-80'lerde idi, gecen zaman icinde hem sensorler, hem de yazilimlar cok gelisti ve hata oranlari %5 lere kadar dustu. Sanirim bu gelismenin ardindan bunun gelmesi cok kolay oldu. Sonradan ogrendimki, Istanbul'da Kagithane tuneline de bu sistemi kurmuslar, yani anlik hiz tespitinden artik ortalama hiz ile tespite gecilmis durumda, ve bu cok daha buyuk bir gelisme. Bence trafik kazalarinin onlenmesinde buyuk fayda saglayacaktir.

    Yalniz umarim ki, bu sistemler kazalarin az oldugu, araclarin cok oldugu yani bol para getirecek yerlere degil de, kazalarin cok oldugu yerler oncelikli olarak kurulur.

    Hepinize guvenli ve sevdiklerinize kolay kavusturan yolculuklar !!!

    Saygilarimla,

    Alim K.







  • Bilgilendirme için teşekkürler Alim Bey.

    Dilerim işin ceza prosedürü de caydırıcı özellikler barındırır.
  • Yani radar görünce yavaşlama devri bittecek anlamına mı geliyor bu.
    Neyse ben zaten yavaş sürüyorum.
  • Aşağıda birden fazla konuya değindim. Biraz karışmış ise kusura bakmayın. Ortalama Hız Tespit Sisteminin devreye alınması güzel bir haber, ancak sıkışmayan riskli yollarda, özellikle duble yol ve otobanlarda kullanılması uygun. Aksi halde sağlıklı ölçüm yapmayacaktır. Ben isterdim ki, ulusal bir veri tabanı üzerinde kontrol yapılsın. İstanbul Sultanbeyli'den geçen araç, Akıncı çıkışındaki kontrolünde, normal şartlarda tutturulamayacak ortalamayı (450km/120km/h=3:45) aşmış ise mesafe ile orantılı ciddi bir ceza alsın. Tabi bu sadece plaka okuma ile yapılacak bir şey değil. Bunun için belki OGS sisteminden de yararlanılabilir ki, istenirse şimdi bile kullanılabilir.

    İstanbul uçtan uca 120km'lik bir mesafeyi kapsıyor. Böyle bir şehirde iş yapanlar için ana arterlerlerin yeterince geniş ve akıcı olmasının sağlanması gerekli. Siz bir şehre diğerlerinden daha hızlı rant kazandıran yatırımlar yaparsanız, ülkede dengeyi sağlamazsanız, 90km ile gidilebilecek yollarda 70km hız sınırı koymak zorunda kalırsınız. Daha çok araç, genişletilemeyen aksine daraltılan yollar, sürekli aşırı büyütülen bir şehir ve azalan hızlar. Yeni çevre yolları karşılığında, Ekolojik döngümüzü sağlayan katledilen ormanlar. Robotik stresli bir yaşam.

    İnsan düşünüyor, araçların teknolojisi, fren sistemleri 1950'li yıllardakinden çok daha üstün. Hız vb uyarı sistemleri gelişmiş. Araç sayısı ile orantılı yolların geniş tutulması ve hız sınırlarının bazı yerlerde yükseltilmesi gerek. Ancak şehir büyüdükçe bakımı zorlaşıyor, bu kadar çabaya rağmen, maliyetlerle ilgili olarak yol kaliteleri düşüyor. Her yerde trafiği rahatlatma bahanesiyle yeni kavşaklar yapılıyor. Sonunda şehirde ortalama hızlar her geçen gün azalıyor.

    İstanbul çevre yolunda tıkanan saatlerde, emniyet şeritleri çokça kullanılıyor, çoğu yerde sahte EDS kameraları ve levhaları konmuş, bilenler geçiyor. Her geçen gün ihlal edenlerin sayısı artıyor. Bazı kişiler başkalarının hakkını çiğnemek için iyi çaba sarf ediyor. Emniyet şeridi ihlalleri ile ilgili ciddi ve sık ceza kesilen bir denetleme sistemi gerekiyor. Zaten ciddi bir denetleme olmadığı için de, insanların sisteme güveni kalmıyor.

    Artçı sarsıntıların tekrar ölüme yol açtığı bir ülkeden çok şey beklemiyoruz. Sadece sorumluluk sahibi kişilerin, (özellikle belediyelerin) rant elde etme yerine, hatalarını kabul edip, tüm vatandaşa kolaylık sağlayacak ve onların haklarını koruyacak, çözüm çalışmalarını görmek istiyoruz.




  • Uzun yıllar sürer oturması muhtemelen bazı arkadaşlar neden ingiltere,norveç,isveç,isviçre gibi ülkelerde koca otobanlarda aynı hızda gittiğini ve sınırları geçmediğini o geçenlerin ise hala maalesef bazı orada yaşayan Türkler olduğunu anlıyordur

    Yeni yılda cezalar artıyor,ama bence çoook gereksiz ve yetersiz.Adam hız sınırınımı geçti öyle %10'a bu kadar şu kadar yok,bağla aracı 15 gün ehliyetede el koy 1 ay,bak 2. ciye yapacakmı.Para cezası bu seviyelerde olduğundan ve bunu yapanların genelde altında son model araçlar olduğundan umurlarında değil.Yurdumda değilmi kanunda yanyana seyir mesafesi koyupta sonra o yola şerit azaltmadan metrobüsü koyan Bu kültür ve eğitim meselesi ve bunları yapacak olanlar o kadar azınlık ki kendi uyunca küfürü yiyiyor.




  • 2 gün önce Denizli'den İstanbul'a geldim 600 km. Yol boyunca şehir şehir hatta marka marka özellikle jeep şöförlerinin farklı sürüş karakterleri olduğunu farkettim.

    Uşak Kütahya civarlarında insanların son derece yavaş umursamaz sürdüklerini gördüm.

    İzmit plakalıların sürekli şerit ihlali yapmaları ve gözleri geçici kör eden bembeyaz çakma zenon farları sağı solu ledli faça arabalarıyla her an need for speed modundalar.

    Lüks jeep şöförlerinin kimseye yol vermeden ite kaka önünüze direksiyonu kırmaları ve tehlikeli araç kullanmalarına alıştım diyebilirim.

    Antalya, Muğla taraflarında kırmızı ışıkta durmanıza dahi tahammül edemeyenler var ve daha sarı yanar yanmaz kornaya asılıp daha sonra agresif bir kalkışla yanınızdan geçenler mi dersiniz.

    Gene özellikle iç anadolu illerinde gözleri geçici kör eden bembeyaz çakma zenon farları olan araçlara epey karşılaştık. Tabi facia mavi ledlerini unutmamalı.

    Kütahya da bir köydü fena yağmur var yerler buz gibi kayıyor. Gene bir çakma zenonlu ledli arkası leylek gibi havada murat 131 bir araç beni bir ferrari edasıyla solladıktan sonra (eşime; seyret şu aracı dememden sonra)
    arkasını bir sağa bir sola savurduktan sonra 3 kere tam tur döndükten sonra yol kenarındaki ağaca bindirdi. Üstelik durup yardıma koştuğumda çoktan tekrar gazlamıştı. Üstelik arabanın içi 4 kadın olan bir aile aracıydı.

    Bir kez daha bu ülkede kazaların neden bu kadar çok olduğunu anladım.




  • Herkes te Denizli' ye mi geldi yahu :) Denizli de araba kullanmak sabır işidir :) ah bir de her yer kazılı durumda iken gelecektiniz ki o zaman navigasyonunuz olduğu için Allaha şükür edecektiniz :) Kazasız belasız keyifli sürüşler. 2 harita önce Denizli Başarsoft tarafından çok güzel yapıldı ama şimdi şehir içi bazı yollarda yönler tek şerit oldu, Atatürk ve Lise caddesi gibi :)
  • Denizli çok güzel bir şehir. İmrendim vallahi bir İstanbul'lu olarak.
    Kaymak gibi asfalt yollar, sakin tertemiz sokaklar.
    Tabi biz alışkınız omuz omuza çeşit çeşit insanlar.
    Anadolu insanı bir başka canım. Birinden bişey rica etseniz nasıl yardım edeceklerini şaşırıyorlar kibarlar. Bir İstanbul'ludan bişey iste yalandan cevap verir asık suratıyla sonra suratına bakmadan gider.
  • Konya trafiği için de sabır işi derler. Demekki her şehrin trafik akışı ve kullanıcısı farklı. Özellikle güney illerindekiler trafikte çok sabirsiz, sıcak hayatlarının tamamını tez canlı yapıyor her halde.

    Türk insanın tabela konusunda ayrı eğitim alması gerek. Özellikle kavşak yaklaşımı ve kullanımında.
  • Bizde kavşak kuralları önce kavşağa giren daha hızlı olan önce geçer.
  • Kontrolsüz kavşak varmı ki? Ben nerde kavşak görsem mutlaka Işık sistemide var da :) Offffffff birde Aydında görün siz kavşakları :)hele hele Didime falan gidiyorsanız KAVŞAK ların ALAAAAsı var:) Yoldan büyük , direk kavşağa göbekten dalabilirsiniz yani :)
  • Denizli'nin kavşakları öyle gerçekten; girdiğinizde nereden girdiğinizi unutuyorsunuz
  • İstanbul'da Denizli'deki kalitede asfalt yok, zaten olanlarda yamulup gidiyor bir yaz geçince hemen eşip yeniden asfaltlıyorlar her sene.
    Olmadı kaldırım yapılacak eş yeniden, iski boru döşeyecek eş yeniden dandik asfaltı dök. Dostlar alışverişte görsün. Devletin parası çok her yıl asfaltlanabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osman_goksel -- 12 Kasım 2011; 14:19:51 >
  • Daha nerede ne hızla gidileceği bile belli değilken (ankara antalya arasında özellikle afyon a kadar olan kısımda) sürekli 70 - 90- 100km/sa hız tabelaları ve busınırlamaların nerede bittiinin anlaşılamaması (tabela olmayışından anlaşılamıyor, ancak bir sonraki hız kısıtlayıcı tabela görünce diyoruz ki vay anasını avradını, hız sınırlaması değişmiş!!!)
    Birde son dönemde bölünmüş yollarda 110 hız sınırlaması varken, her yerde (kavşak, viyadük, bağlantı yolu köprü vs yokken) konulan hız kısıtlayıcı tabelalar nerede ne hızla gidileceğini iyice belirsiz hale getiriryor. Bu arda karayollarının sayfasında otomobil için bölünmüş yollarda hız 110km/sa olarak gösterliyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memet -- 12 Kasım 2011; 21:50:32 >
  • Evet zavallı navigasyon cihazı baya cebelleşti hız sınırlamasına uymam için. Normal hızda gidiyorsun, şimdi radara yakalandın hız sınırını aştın, pardon yavaş galiba. Bak gene aştın hız sınırını.

    Bir 70km/s oluyor 10 metre sonra 50km/s oluyor 30 metre sonra tekrar 110 a çıkıp birazdan limitsize geçiyor, bas basabildiğin kadar.
  • Bu Bölünmüş Yol olayını da ben anlamış değilim. Evime giderken 5 Km. bölünmüş yol var, bu yolda hız sınırı 110Km/s.

    Bu yol üzerinde iki noktada da Hız Kamerası var biliyorum. Şimdi bu yolda hiç bir zaman ben 110 yapmadım/yapamadım. Yapılamaz bence; çünkü arası kısmen tel örgülerle kapatılmış olsa da karşınıza her an; bisikletli bir adam, elinde pazar torbalarıyla bir kadınceyiz, elinde bir ekmek ile (üst geçit varken) bir çocuk, bir inek, bir köpek... -uzatmak münkün- karşınıza çıkabilir.

    Şimdi yiyiyorsa 110 ile gidin... Ben gidemiyorum; çünkü Allah'a şükür beynim var ve çalışıyor. Ama çalışmayanlar var 110 ile gidiyorlar. Vınnn diye geçiyorlar yanımdan...

    Hal böyle iken; neyin ortalama hızını ölçecekler, ne şekilde, nerede ve nasıl, hangi algoritmayla; "siz Hız Sınırını İhlal ettiniz" diyecekler?




  • Bölünmüş yollarda en yüksek hız sınırı 110km/h. Otobanda ise 120km/h. Otobandaki düzenlemelere bakıldığıda, geniş şeritler ve yaya hayvan çıkmasını engellemek için yol kenarlarında kesintisiz bariyerler ve yaya üst geçitleri mevcut. Trafik uyarı işaretleri hassas bir şekilde yerleştirilmiş. Yolun kaplamasının ve eğiminin sorunsuz olması da gerekli bir şart. Bu şartlara yaklaşmayan bir duble yolda 110km/h ile gitmek riski arttırmak demek. Zaten yol işaretleri eksik ve bazı yerlerde hatalı. Hiçbir zaman düzelebileceğine de inanmıyorum. Çünkü karayollarında mükemmelliyetçi bir zihniyet ne yazık ki yok. Hep bütçe kelimesinin arkasına sığınıyorlar. Kazalar ve ölümlerden de sürücüler hep suçlu.

    quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin
    bu yolda hiç bir zaman ben 110 yapmadım/yapamadım. Yapılamaz bence; çünkü arası kısmen tel örgülerle kapatılmış olsa da karşınıza her an; bisikletli bir adam, elinde pazar torbalarıyla bir kadınceyiz, elinde bir ekmek ile (üst geçit varken) bir çocuk, bir inek, bir köpek... -uzatmak münkün- karşınıza çıkabilir.

    Şimdi yiyiyorsa 110 ile gidin... Ben gidemiyorum; çünkü Allah'a şükür beynim var ve çalışıyor. Ama çalışmayanlar var 110 ile gidiyorlar. Vınnn diye geçiyorlar yanımdan...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.