Şimdi Ara

zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mevcut haliyle trafo gücünün yarısı kullanıyorsunuz voltajı 2ye bölmekle ham trafonun gerçek gücünü hemde köprü diiyoda düşen akımı yarıya düşer daha az ısınır.

  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    hocam bu devreyi 12.5 voltta kaliteli 30A smps adaptörlede çalıştırdım. o zamanda yine smps çıkışındaki doğrultucu diyotlar aşırı ısındı.


    rezonans devresindeki tank kapasitörlerin miktarını arttırınca ne oldu ?

    indüksiyonun boşta ve tam yükte çektiği akım artıyor. frekans düştüğü için yüzeysel değilde daha derin ısıtma yapıyor.


    hocam fotoyu videodan ss aldığım için tam belli değil ama fan ile zemin arasında boşluk var ve aşağı değil heatsinke doğru yeterince iyi hava üflüyor.

    köprü diyot ile heatsink arasında termal macun da var.


    gate direncini 330r yapınca mosfet hiçç ısınmıyor ama tam yükte melodi çalıyor gibi sesler çıkıyor ve iş bobini titreşmeye başlıyor. :))


    mosfetleri irfp 260n ile değiştirip 16v uçlarını doğrultup 44v ile sürmeyi planlıyorum hocam.

    köprü diyot meselesinide aliexpressden çözeceğiz gibi görünüyor.





  • babus0606 kullanıcısına yanıt
    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü

    gibi mi ?

  • Collezione kullanıcısına yanıt

    aynen öyle.

  • babus0606 kullanıcısına yanıt

    22V ta 2 kat fazla amper elde edilecek doğru mudur ?

  • Collezione kullanıcısına yanıt

    voltaj sabit lakin akım artacak.

  • babus0606 kullanıcısına yanıt
    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü

    Orta uçta kurşun kalemden daha kalım lehim var hocam. Bu ucu ayırmak şart mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Collezione kullanıcısına yanıt

    denemen lazım garanti için ayır.

  • Detaylı incelemedik konuyu ama trafonun sarımlarını değişik biçimlerde bağlarken, sarımların ters yönde kalıp da var olan enerjiyi harcayıp daha zayıf çıkış vermesine sebep olmayın.


    Mesela iki ters eşit sarım çıkış vermeyecektir, kendini yiyecektir.

  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Macera aramak yerine mosfetleri değiştirip devreyi 44V civarı ile maksimum performansı almak daha mantıklı görünüyor.

    hocam gate'i süren 470R direncin değeri çok kritik mi ?

    indüksiyonu 22v ile çalıştırırken bu direnci 330R yaptığımda mosfetler neredeyse hiç ısınmıyor ama tam yükte çınlama benzeri bir ses çıkarıyor. Gate Source arasında 7V civarı voltaj görüyorum.

  • Collezione kullanıcısına yanıt

    Farklı sarımları kombinasyon ederken, eklenen sarımın sonuç gerilimi arttırdığı gözlenmelidir. AKsi taktirde spirleri ters kalmış demektir. Yani kendi kendini yiyor demektir.


    Bu husus detaylı resmedilip spir yönleri de ortaya konarak eksiksiz atlatılabilir.

  • @rafet32 @karafetva

    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü


    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü

    hocam nette paralel köprü diyotla alakalı birinci şema biraz kafama takıldı..

    ben alttaki şemaya göre köprü diyotları paralel bağladım(50A+35A) ve ısınma sorunu ortadan kalktı.

    devre tam yükte iken bile ısınma zar zor belli oluyor.

    bu iki yöntem arasında verimlilik farkı var mıdır, hangisini önerirsiniz ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Collezione -- 12 Ağustos 2024; 14:58:57 >




  • İkiside aslında toplam 8 diyot kullanılarak (bir köprü diyot içinde 4 adet var), her köprü bağlantısında 2 adet diyotun paralel bağlanması prensibine uyuyor.


    Her iki şemada aslında aynı.


    Temel fark:

    Paralel bağlanan diyotların Vf voltajları farklı ise , akım paralel bağlı 2 diyot arasında eşit olarak paylaşılmaz. Bu durumda yukarıdaki devreyi tercih etmek daha doğru olur. Nedeni aynı köprü diyot içindeki diyotların özdeş (nisbeten) olması beklenir.


    Altdaki bağlantıyı yaptınız ve sorun yoksa bu şekilde de kullanabilirsiniz.

  • Collezione kullanıcısına yanıt

    Isınma sorunu yükte mi oluyordu yoksa hem yükte hem de boşta mı ?


    Diyotların sızıntı akımı diğerinde kısa devre oluyor üstteki bağlantıda. Ama bu sızıntı akımı ısınmaya sebep olmaz muhtemelen. Konuyu irdelemek lazım ! Diyotların biri pozitifken diğeri negatif.

  • rafet32 kullanıcısına yanıt
    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü

    üstad yeni ve elimdeki kapasitörler ile dc filtreyi 30.000 uf ye çıkardım ve voltaj düşmesinde 4v luk bir iyileşme oldu.

    yeni köprü diyotlar ile 50A+50A paralel doğrultucu yaptım.


    hocam bu şemada gate'i süren 470r direncin değeri kritik mi?

    bu direnci 220r ile değiştirdiğimde performans biraz artıyor ama tam yükte mosfetlerde çınlama benzeri bir ses geliyor , iş bobininde titreşim oluyor ve ayrıca mosfetler daha az ısınıyor.

    kapasitör bankası olarak 20 adet 470nf x2 mkp kullanıyorum.





  • İşin matematiği veya mantığı şu şekilde. Besleme voltajına göre hesabınızı kendiniz yapabilirsiniz.


    Örnek hesaplama:


    Besleme gerilimi Vb=60Vdc olsun

    Vzener = 12V

    Direnç = 470 ohm


    470R üzerinden geçen akım I= (Vb-Vzener) / 470 = (60-12)/470 = 0.1A


    A- Zener kaç watt olmalı?

    Cevap : Üzerinden geçen akım x Vzener = 0,1x12V = 1,2Watt

    Bu durumda şemadaki 1W lık zenerin gücünü artırmanız gerekir


    B- Direnç (470R) kaç wattlık olmalı?

    Cevap: Direnç üzerideki volt x üzerinden geçen akım = (60-12)x0,1 = 4,8Watt

    60-12 denmesinin nedeni 12V zener üzerine düşüyor direnç üzerine 48V kalıyor.

    2Watt olarak belirtilen şemadaki değeri artırmanız gerekir.


    Sonuç: DC voltajınız neyse yukarıdaki hesabı ona göre tekrar yapın. Buna göre karar verin.


    Not: 470R çok kritik bir değer değil. Besleme voltajı artınca bunun değerinide artırabilirsiniz. Muhtemelen 1K belkide 2K ya kadar çalışması beklenir.


    Not2: Direnç değerini değiştirirseniz yukarıdaki hesabı yeniden yapın.





  • Direnç konusunda ilave bilgi:

    Direç değeri düşerse mosfetin iletime geçme ve kesime gitme gate şarj rampası / süresi kısalır. Buda sizinde deneyimlediğiniz gibi mosfetin üzerinde oluşacak kayıpları azalttığı için mosfet daha az ısınır.


    Bir çeşit tahterevalli oyunu gibi :) . Kurduğunuz sistemde ideale yakın noktayı ufak değişiklikler yaparak deneyerek bulacaksınız.

  • rafet32 kullanıcısına yanıt

    Üstad , 22V ile çalışan versiyonda birkaç mosfet ve parmak yaktıktan sonra baya bi tecrübem olduzvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü 

    irfp250n mosfeti 45V ile çalıştırmak için çalışmalara başladım.

    Cevap ve yardımlarınız için teşekkürler.

  • 23mmçap 2mm et kalınlığı olan boru ısıtma testi..
    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Collezione -- 17 Ağustos 2024; 23:23:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.