Şimdi Ara

zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü

    arkadaşlar selam,


    fotodaki 12v çift akülü bir upsten söktüğüm 5-7kg ağırlığında bir trafo var. kasasını attığım için güç hakkında bilgi yok.


    bu trafonun 16v çıkışını 50a köprü d. ile doğrultup 8000uf ile filtreleyip indüksiyon ısıtıcıda kulanıyorum.


    dc filtrede 22v civarı voltaj varken, iş bobinine 25mm çapında boru koyduğumda yaklaşık 950w güç çekerken voltaj 14 voltlara kadar düşüyor. trafoda ısınma yada zırıldama felan olmuyor.


    bu voltaj düşümü mormal midir ? trafonun gücü ne olabilir ?


    teşekkürler..


    @dergul




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Collezione -- 6 Eylül 2024; 10:53:38 >







  • 2*16v nun orta ucu ucunu ayırın 2 tane 16v için 2 köprü kullanın onların dc çıkışlarını parelel kullanırsınız trafonun tam gücünü alırsınız yalnız diğer sargıların olması ağırlığa göre gücü kıyaslamayın.

  • babus0606 B kullanıcısına yanıt

    üstad cevap için teşekkürler.


    mevcut sistemde 50A kutu tipi köprü diyotu işlemci soğutucu + fanıyla çalıştırdığım halde , tam yükte uzun ısıtmalarda ,dc çıkış uçlarının lehimini eritecek kadar ısınıyor.

    indüksiyon bildiğiniz mazilli devresi ve 2x CET3205 55V 108A mosfet ile çalışıyor.


    dediğiniz gibi yaptığımda bu mosları 44v civarı ile sürmek sıkıntı olmasın hocam ??

  • Collezione kullanıcısına yanıt

    onu bilelem voltaj aynı kalır akım artar.

  • babus0606 B kullanıcısına yanıt

    16v çıkışları ayrı ayrı doğrultup paralel mi sürüyüm hocam onu mu kastettiniz ?

  • trafoların boşta çalışmasıyla, yüklü çalışması arasında gerilim farkı vardır. normal yüklü çalışmasında, bu fark fazla değildir ama çok fazla yüklenilirse, gerilim daha fazla düşebilir. bunu bazı mahallelerdeki gerilim oynamalarından görebiliriz. mahalledeki dağıtım trafosu, kaçak kullanım gibi sebeplerden dolayı çekilen gücü karşılamıyorsa, gerilim düşümü yaşanabilir.

  • 16Vac x 1.41 = 22.56Vdc (Hesaplamadaki 1.41: karekök(2) den geliyor)


    Trafo boşta, tam dalga doğrulma ve kapasitör varsa alacağınız max DC voltaj 22.56Vdc olacaktır.


    Yüke bindiğinde bu dc voltaj çekilen akım arttıkça düşer.


    Trafo ısınmıyor, gerilimde 14V civarına düşüyorsa, kapasitör değerinin yeterli gelmediği sonucu çıkar.


    Kapasitör değerini imkanlarınız dahilinde artırabildiğiniz kadar artırın. (5 veya 10 kat).

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    7805 Regülatör Devresi
    11 yıl önce açıldı
    12 volt ısıtıcı rezistans .
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • rafet32 kullanıcısına yanıt

    Vmax için öyle ama trafo yükte etiket değerini karşılayabilmek için, boşta daha yüksek gerilim verecek biçimde sarılabiliyor.

  • Yukarıdaki hesapta zaten trafonun boşta olduğu rms voltaj (16Vac) baz alındı.

  • rafet32 kullanıcısına yanıt

    Hocam doğrultma ve filtreden sonra 22v civarı voltaj var. İndüksiyon boş çalışırken 19v'a, tam yük çalışırken 14v civarına düşüyor.

    Filtre kondansatörü 8000uf, kapasiteyi artırsam bu voltaj düşümü azalır mı?

    Trafo kullanımdan 2üdk sonra hafif ılık olmaya başlıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Collezione -- 7 Ağustos 2024; 22:38:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kapasiteyi artırırsanız voltaj düşmesi azalır.

    Trafo aşırı ısınıyorsa, kapasitesinin üstünde bir güç çekiyorsunuz demektir. Trafo gücünü artırmanız veya çekilen gücü azaltmanız gerekir.


    Ilık dediğiniz sıcaklık zamanla artmıyorsa sorun olmaz.

  • rafet32 kullanıcısına yanıt

    Hocam son olarak , daha fazla akım çekmek için 16V çıkışları ayrı ayrı doğrultup yine 22V olarak paralel sürsem sorun olur mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 16-0-16 çıkışlarını aşağıdaki şekildeki gibi 2 diyot ile tam dalga doğrultup kullanmak daha pratik.

    Şemadaki 12V leri 16V olarak düşünün

    Direnç kafanızı karıştırmasın. Siz kullanmayacaksınız

    Kapasitör eklemeyi unutmayın.


    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü
  • Collezione kullanıcısına yanıt

    Kondansatör enerjiyi değiştirmeyeceğinden voltaj düşüşünü değiştirmez. Trafo gücü yetmiyorsa kondansatör fayda etmez. Anlık değişimlerde faydası olur.


    Yalnız ılık olma zaten beklenen bir hal. Çekilen güç, sistemin gerisi devresi nedir ?

  • karafetva K kullanıcısına yanıt
    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü

    güç devresi bu hocam. ben mosfet olarak CET3205 55V 110A kullandım, irfz44n den daha sağlam çıktı..


    mosfetler nerdeyse hiç ısınmıyor. ama uzun ısıtmada tam yükte 25mm boru kullandığımda 50A köprü diyotun bacaklarındaki llehimler eriyip atabiliyor. köprü diyota cpu fan heatsink bağlı.


    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü


    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Collezione -- 8 Ağustos 2024; 8:47:45 >




  • Collezione kullanıcısına yanıt

    evet siz zaten soğutuculu köprü köprü diyot kullanıyorsunuz tek diyotla olmaz o iş...voltaj o kadar çökmeyecektir.

  • Collezione kullanıcısına yanıt

    O diyota 35Amper de denilmekte ve elektronik parçalar etiket değerlerini karşılayamayabiliyorlar. SInır değerlerde çalıştırmamak icap eder. Devre girişi çıkışından fazla enerji harcıyordur, bu sebeple hem çıkış gücünden fazla bir güç için hem de sınır değerlerinden daha güçlü bir parça için tasarlamak lazım.


    Çakma diye hitap edilen taklit parçalar var. Orjinal parça kalitesini sağlayamıyorlar. Bu nedenle arızasız bir devrede başlı başına arıza gibi bekleyebilirler.


    Diğer taraftan köprü diyot ayakları pabuçlu normalde, lehim mi yapıldı ? Lehimlerken de parça arızalanabiliyor. Fazla ısıtmaktan. Peki lehimler erirken diyotun kendisi kızışıyor mu ? Pervaneli soğutucu da kullanılabilir ama gerekirse tabii.

  • Bu arada;

    giriş trafosu olmadan direk şebeke gerilimi ile çalışacak biçimde modifiye edilebileceğini düşünüyorum devrenin.

  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    hocam köprü diyot 50amper kbpc5010 tht tipte olan ve endüstriyel bir karttan sökmüştüm çakma değil.

    trafonun çıkış kablolarındaki papuçlerı kesmemek için lehimleyerek kullandım. köprü diyotun altındaki koca heatsink ve fana rağmen el yakacak kadar ısınıyor tam yükte.


    indüksiyonun rezonanas devresindeki kapasitör miktarını arttırmıştım hocam daha fazla akım çekmek için. 20 adet 470nf x2 275V bağlı. devre yollarınıda 4lük bakır kablo ile yaptım.


    hocam bu sonuçta hobi devresi direk şebeke voltajı ile çalıştırmak güvenli olur mu ?


    trafonun ortak ucunu ayırıp 16v çıkışları ayrı ayrı doğrultup dc çıkışı 22v olarak paralel sürerek akımı artırmak sağlıklı olur mu ?


    zvs indüksiyon ısıtıcı + flyback sürücü




  • Collezione kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    hocam bu sonuçta hobi devresi direk şebeke voltajı ile çalıştırmak güvenli olur mu ?

    Giriş için 60V sınır yazılı. Herhalde direk fişe takılmayacağını biliyorsundur !!! Modifiye edilmesinden bahsettim. Smps güç kaynakları gibi giriş işlenip çıkışta uygun sitem özelliklerine göre gerilim ayarlanabilir ve uygun yerlere akım sınırlayıcı direnç eklenebilir.

    Alıntı

    metni:
    indüksiyonun rezonanas devresindeki kapasitör miktarını arttırmıştım hocam daha fazla akım çekmek için

    Bu konu vardı yani rezonans işleyişi ama o tarafa girmedim, sadece girişte trafo yanında akım dalgalanmasını engelleme mantığından bahsettim. İşte iyi anlamak için de devrelerini istemiştik. Peki değişen kondansatörlerle nasıl sonuçlar çıktı ?

    Alıntı

    metni:
    trafonun çıkış kablolarındaki papuçlerı kesmemek için lehimleyerek kullandım.

    Lehim yeterli ya da iyi değilse ısınır belki ama taklit olmasa da bu elektronik parça, beklenilen değerde olmayabilir. Ayrıca fanıyla beraber ters duruyor, fan aşşağı çekmeye çalışırken aşşağı kapalıysa hiç çalışamamış olmaz mı ? Bilgisayar işlemci üstünde durduğu gibi düzeltilebilir ve altında da mesafe bırakılabilir. EN azından yan monte edilebilir.

    Alıntı

    metni:
    köprü diyotun altındaki koca heatsink ve fana rağmen el yakacak kadar ısınıyor tam yükte.

    heatink için "koca" sıfatı şüphe uyandırdı. Çok az olması ve sadece yüzeyde teması sağlaması lazım. Fazlası engelleyici olur.


    Diğer taraftan bu trafodan seri çıkış da alınabilir. Öyle de denenebilir. Görünüşe göre sistem müsait ama trafonun boştaki gerilimi beklenmeyen değerlere çıkıp da bi yerele zarar verir mi incelemek lazım.





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.