Şimdi Ara

transparency aa

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.669
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • beyler nvidia ayarlarında transparency aa super örnekleme de ve bu halde iken fallout 3 de 45 fps olan yer 25'e geriledi aynı şekilde transparency aa yı kapattığım takdirde 45-48 fps lerde geziniyor aynı sorunu farcry 2 de de yapıyor ama bu kadar kayıpla değil kart 9800gtx 19"lcd var

    şimdi sorum şu hd4870 alsam ati tarafında transparency ne olarak geçiyor bilmiyorum ama bu özelliği kullanarak 40-45 fps alabilirmiyim bu oyundan

    bazen 15 fps'e geriliyor çok canımı sıkıyor çok bekledim bu oyunu şimdi bir hd4870 yada gtx260 ne kazandırır bu oyunda bana



  • Transparency aa için upgrade yapılırmı yahu. Kapatın gitsin. Tek olayı dikey yada yatay olmayan tellerde aa nın oluşturduğu flulaşmanın önüne geçmek.
  • saol sadece onun için değil tabiki gerek varmı dır crysis 15 fps birde bu kadar ayrıntıya önem vermem ama konu benim sevdiğim oyunlar olunca kafam atıyor bu kadar gereksiz ayrıntıya rağmen yarı yarıya fps düşüşü gözlemledim fakat farcry da 3-4 fps kadar düşüş oluyor

    9800gtx den hd4870'e geçmenin maddiyatı bir kenara bırakırsak fps kazanımı bakımından gereği varmıdır
  • 9800gtxte alsan o aayrlar kasabilir o yüzden min gtx 260 212 ama yeni seeri bekle
  • Crysis de herşey full,fişek gibi oynatacak bir kart yok henüz. En azından tek gpu lu çözüm olarak. Öyle kartlar çıktığında da zaten oyunu artık oynamak istemeyeceksiniz, daha güncel oyunlar olacak. Bence elinizdeki kart daha bir-iki sene götürür. Zaten monitör 19" miş, yeter de artar o kart.
  • Radeon'daki ismi Adaptive AA, yani "Uyumlu" AA.

    Daha basit bir tanımla, normâl AA'nın düzeltmediği noktalarda düzeltme yapar, denebilir (bunun bilimsel bir tanımı vardı. Neydi yahu o?).

    Ağaç dalları gibi durumlarda falan da işe yarar. 8xQ AA (8x MSAA) veya 16xQ AA (16xQ CSAA) açsanız da düzelmeyecek, tırtıklı kalacak bir ağaç dalı, ot, tel örgü, vs. vs. efekti, Antialiasing - Transparency (Türkçesinde: Keskinlik Yumuşatma - Şeffaf) ile adam edilir.


    Aslında önemsiz bir efekt değil, kişiye göre bayağı önemli olabilir; ancak başarım götürüsü çok olabildiğinden, pek bulaşmıyoruz :) Yani, eski örneklerde bulaşıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 12 Kasım 2008; 15:30:28 >
  • tuğer çok saol açıkcası ben farkı anlamadım fallout da insan farketmediği şeyleri bile açma hastalığına yakalanıyor ne bilim 45 fps den 25'e düşünce kartın artık değişmesi gerektiğinden başka bişey gelmedi aklıma
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bahsettiğiniz ayar, kartın hangi şeffaf AA metotunu kullanacağına yarar. Super Sample yaparsanız %30-35 civarı performans kaybı yaşarsınız. Bu her kartta geçerlidir. Eğer ki farcry2'de çok az perf kaybı olduysa muhtemelen devreye girmediğindendir. Siz o ayarı Multi Sample yapın. Aradaki farkı hissetmezsiniz.

    Birde, AA'yı kontrol panelden nasıl açıyorsunuz? Override mı, enhance ile mi?

    8xCSAA (Coverage-Sample Antialiasing)
     transparency aa

    8xMSAA (Multi-Sample Antialiasing)
     transparency aa

    8xSSAA (Super-Sample Antialiasing)
     transparency aa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arsenik -- 12 Kasım 2008; 19:53:33 >




  • aa override ile açıyorum ama aa uygulama denetlemeli de olsa super multisampling seçildiğinde yine yarı yarıya performans gidiyor

    aa sız açık olması saçma değilmi bizzat denedim fallout da oyun için aa off nvidia da da kapalı super multisamling seçtiğimde gene fps yerlerde
  • Dostum, antialiasing ne kadar açarsan aç bir miktar performansı düşürür. Ve bu performans farkı katlayarak büyür. Bunun nedeni ne kadar AA açarsan o kadar çok video belleği kullanır. Hem yüksek çözünürlük, hem yüksek kalite, üzerine yüksek AA video belleğini çok çabuk dolduracağından oynanmaz hale gelir. Şuan bütün bunları aynı anda yapan ve performans kaybetmeyen bir kart yok. Burada, senin grafikte önem verdiğin şey kilit noktası. Kaplama-gölge-ışık vs gibi şeylerin kalitesini düşürüp SSAA ile hiç kırıksız oynamak mı? Yüksek kaliteli ama az kırıklı oynamak mı? Ben genelde 16xCSAA-MultiSample kullanıyorum. Performans götürüsü 4xMSAA'dan çok az fazla oluyor. Kalitesi ise 8xMSAA kadar aşağı yukarı. Super-Sample açmak ise şuan hayal bence.

    Edit: Override direkt olarak veriyi video bellekten okuyup, AA işlemeye çalıştığından bazı oyunlarda sorun çıkarabiliyor. Hem AA'nın açılmaması hemde performans kaybı gibi. Size tavsiyem, enhance veya app controlled kullanın duruma göre. Transparency ise multisample'de kalsın. Bu ayarın yaptığı asıl iş de; AA'nın düzeltemediği bazı kırıkları flulaştırarak daha kaliteli görüntü verir. Tabi bu kapalı durumuna göre daha fazla perf. kaybettirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arsenik -- 12 Kasım 2008; 18:08:08 >




  • multi sampling olarak gidecem bakalım sadece ben yanlış anladım aa devreye girse de girmesde super sampling görevini yapıyor burdan bu sonucu mu çıkartmalıyım

    mimmap ları düzeltme ile ilgili olan ayar güncel oyunlarda nasıl olmalıdır
  • Bir önceki mesajınızı eksik anlamışım, pardon.
    AA kapalı, Supersample transparency açıkken; performans kaybının nedenini bilmiyorum. Normalde etkisinin olmaması lazım. Birazdan denerim.

    Mipmap'leri düzeltme ayarı, eğer oyunda mipmap desteği yoksa kullanılıyor. Kapalı dursun.
  • doğrudur özellikle denedim aa kapalı da olsa açıkda olsa super sampling açıkken hep 25 fps multi ye getirince 45'e çıkıyor ama oyunun kendi ayarı var o da açık

    bir şu mipmap düzeltmeleri hangi oyunlada açacam nerden anlarız mipmap desteklemeyen oyunu hala ice wind dale, torment gibi oyunlar oynuyorum arasıra
  • Artık anisotropic filtre kullanıldığı için mipmap'e gerek yok.
  • Denedim ama bende herhangi bir değişiklik olmadı. Ne performansta bir düşüş oldu, nede görüntüde bir değişme.

    AA Kapalı / Transparency Kapalı
    http://img227.imageshack.us/img227/6045/aaofftraoffqi6.jpg

    AA Kapalı / Trancparency Super Sample
    http://img126.imageshack.us/img126/3753/aaofftrasupersamplekp3.jpg

    AA 8xCSAA / Transparency MultiSample
    http://img385.imageshack.us/img385/444/16xcsaatramultisampletx2.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arsenik -- 12 Kasım 2008; 19:33:33 >




  • Transparency AA'nın etkisini, CoD4'ten, GTX 260 - 180.43 beta ile göstereyim. [simage]'ler jpeg. Altta da png bağlantılarını verdim. Gerekirse çözünürlüğü tam oturtarak bakın, yani tam 1280x1024'te açın görüntüyü. Fark öyle en belirgin şekilde ortaya çıkar:

    İlk sahne:

    Oyun içinden 4x AA açık, sürücüden transparency kapalı:

     transparency aa

    http://rapidshare.de/files/40893888/1.PNG.html



    Oyun içinden 4x AA açık, sürücüden transparency, supersampling şeklinde açık:

     transparency aa

    http://rapidshare.de/files/40893913/2.PNG.html


    Gördüğünüz gibi, supersampling açınca otlarda, ağaç yapraklarında büyük değişim meydana geldi (kare/sn götürüsünü sormayın. Devasa düzeyde[fark, iki kattan fazla]. Ama, transparency'nin uygulanacağı yere bakıp bakmamanıza göre değişecektir bu kayıp. Ben özellikle otlara baktım).



    Meseleyi biraz daha açmak için bir de şöyle yapalım:

    Otlardan birinin dibine gidip eğildim ve yakından bakım. Ağaçların yaprakları falan da gene gözüküyor:



    Oyun içinden AA kapalı, transparency kapalı:

     transparency aa

    http://rapidshare.de/files/40893935/3.PNG.html



    Oyun içinden 4x AA açık, transparency kapalı:

     transparency aa

    http://rapidshare.de/files/40893944/4.PNG.html


    Gördüğünüz gibi, 4x AA açınca otların kenarları falan değişmedi, gene tırtık içinde. Silah, ağacın gövdesi, çitler vs. değişti; ama otlar(şu kafamızın dibinde durana bakın), yapraklar etkilenmedi gibi görünüyor.



    Oyun içinden 4x AA, transparency ise supersampling şeklinde açık:

     transparency aa

    http://rapidshare.de/files/40893960/5.PNG.html

    Otun ve yaprakların kenarları da düzeldi, supersampling ile. Böylece, birinci sahnede gördüğünüz görüntüyü elde ettik.


    Sanırım iyice açıklayıcı olmuştur.



    Bazı şerefsiz oyunlar, normâl AA açtığınızı sandığınızda, aslında SSAA gibi ek şeyleri de etkinleştirebilir, size sormadan.

    Sacred 2, örneğin. AA açınca devasa kare/sn kaybı yaşıyorsunuz. Zira otlar falan da adam ediliyor, AA açınca. Yani, sadece bildiğimiz AA'yı açmıyor oyun.

    Sürücüden supersampling açmanız da kare/sn olarak bir şeyi değiştirmiyor o oyunda; zira başta, oyun AA'yı açarken açılmış oluyor zaten :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 12 Kasım 2008; 22:29:47 >




  • Doğru ya. Ben CFAA ile karıştırmışım. Düzeltme için sağolun.

    Ayrıca merak edenler için; aşağıdaki linklerde AAA-TAA ve CFAA-CSAA karşılaştırmaları mevcut. Yeni seri kartlarla yapılmış bir karşılaştırmaya rastlamadım henüz. Bilen varsa PM'den veya buradan bilgilendirirse sevinirim.

    http://www.behardware.com/articles/671-8/ati-radeon-hd-2900-xt.html
    http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/r600-architecture_16.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arsenik -- 12 Kasım 2008; 20:04:07 >




  • O CSAA - CFAA mevzusunda, bence nVidia'nın sürücüdeki AA isimlendirmesini değiştirmesi gerekli.

    Bildiğimiz 8x MSAA'ya denk gelen 8xQ CSAA'yı, sadece 8xQ diye isimlendirince, ilk görüşte insan farklı bir şey düşünebiliyor.

    8xQ'nun 8x MSAA'ya denk geldiğini anlamam biraz zaman almıştı, ne yalan söyleyeyim. Olayı anlayana kadar bir iki ciddi saçmalamam oldu forumda.

    Tamam MSAA demiyorsun da 8xQ CSAA ismini veriyorsun. E iyi de, karmaşa olmuyor mu ki böyle şimdi, hele hele CSAA kısmını yazmayınca? İlle bir sitede bir yerde açıklamasını görmek lâzım.
    Hele 16x - 16xQ garabetlerine hiç girmiyorum. Kullanıcıyı biraz daha iyi yönde düşünmek lâzım.


    Radeon'un sürücü ayarlarında neyin ne olduğu çok daha açık(o da yeni yetmenin canına okur da, gene de tahmin edilebiliyor). Bence, GeForce'de öyle bir isimlendirmeye gidilmesinin altında pis bir şeyler var. Doğrudan değil, ama kalleş düşünceler olabilir.


    Bu arada, CFAA'nın bulanıklık sorununu hatırlamamız açısından özellikle iyi oldu o bağlantılar. Hâlâ var mı o tür sorunlar? 4800 zamanında da devam ediyor mu?

    X-Bit'in denemesinde EP1 üzerinde olmuş bu sorun, örneğin. Bir deneyelim onu, öyleyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 12 Kasım 2008; 20:26:27 >




  • İsimlendirme konusunda çok haklısın. Araştırmadan kullananlar için çok yanıltıcı. 8xMSAA'yı aynen bırakıp, CSAA'yı 8xC olarak adlandırsa çok daha iyi olurdu.

    1 ay kadar önce 4850 ile denediğimde source tabanlı oyunlarda bulanıklık sorunu (fog) aynen duruyordu. Ama başka bir oyunda rastlamadım. Güncel sürücülerle bir düzelme oldu mu bilmiyorum.
  • Source haricinde olmuyorsa, bakmaya değmez. Pek önemli değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 13 Kasım 2008; 0:18:29 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.