Şimdi Ara

triger değişiminden sonraki tuhaflık,,

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
4.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar, bir konuda varsa tecrübelerinizi fikirlerinizi rica edeceğim;
    yakın zamanda aracımım triger seti ve devirdaimi değişti, bu değişimin oldugu günden bu yana özellikle yavaş giderken yada park ederken egzozdan geniz yakıcı ciddi bir koku gelmeye başladı bazen hiç yok ama genelde var bu koku.
    Yag yakan aracın kokusunu bilirim tam olarak yağ yakma kokusu değil ki bu konuda titizimdir aracım ne yağ neden su eksiltmiyor,koku sanki yağ ve yakıt karışımı gibi keskin bir koku ve son bir kaç haftadır yağ çubugunu kontrol ettiğimde yani bin km de bir kaç milim yağın eksik olduğunu fark ettim.
    Merak ettiğim triger değişimde sente ayarı vs dogru yapılmamışsa bu gibi bir sorun olabilir mi ? çünkü hiç ama hiç yağ eksiltmeyen egzozundan falan koku gelmeyen aracım trigerin değiştiği gün daha servisteyken bu koku sorunu çıktı o güne mahsus birşeydir geçer sandım ama malesef devam ediyor..
    Bu konuda bilgisi olan akadaşlar var mı ? teşekkür ederim







  • Bahsettiklerinizin yanında başka belirtiler de var mı? Çekiş düşüklüğü, tekleme veya rölantide titreme gibi...
  • Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekir.Bu da dönme hareketi yapan eksantrik mili sayesinde olur.Marş motoru volan dişlisi yoluyla krank milini çevirmeye başlar, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan triger kayışı sayesinde dönme işlemi yapar..Yani subapların zamanlamasında triger önemli bir parçadır.Triger bu görevini herhangi bir sebeple yapamazsa subap zamanlaması bozulur.Kayış ayarı yapılırken gevşek bırakılması pek mümkün değildir.Eğer gevşek bırakılırsa anında dişlerden atar.Bu yüzden ustalar genelde tork anahtarı kullanmadan göz kararı aşırı sıkıyorlar.Bu durum da gergi bilyasının ses çıkarmasına neden oluyor.Bu ses ilk çalıştırmalarda cayırtı şeklindedir ve motor(kayış) ısınınca kaybolur.Dolayısıyla kayış değişiminden ötürü bahsettiğiniz kokunun
    oluştuğunu ben sanmıyorum.çok düşük bir ihtimal subap zamanlamasının bozulması nedeniyle zengin karışımla motorun çalışmasıdır ama bu da bahsettiğiniz şekilde bir
    koku oluşturmaz.
    1000 km de yağ çubuğu üzerinde 1 mm ye kadar kayıp normaldir zaten..aracın yağ yaktığını da düşünmüyorum..tabi burada bir ihtimali göz ardı bırakmamak gerek..klasik yağ yakma probleminden farklı olarak bazı durumlarda özellikle contalardan damlama şeklinde yağın egzoz manifolduna gelmesi benzer kokulara sebep olabilir.
    Bunlar dışında bahsettiğiniz koku ile ilgili 2 sebep aklıma geliyor..Biri debriyaj baskı balatası..Diğeride egzoz sistemi.(katalitik konvertör ve lambda sensörü)bu ikisini kontrol ettirmenizde fayda var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 15 Mart 2015; 11:53:22 >




  • çekişte bir sorun var ama bunu yüksek devirlerde hissettiriyor,rolantide minik titremeler eskidende vardı zaten,,
    Türbülans hocam çok teşekkür ederim,, umarım ciddi bir sorunum yoktur. saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekir.Bu da dönme hareketi yapan eksantrik mili sayesinde olur.Marş motoru volan dişlisi yoluyla krank milini çevirmeye başlar, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan triger kayışı sayesinde dönme işlemi yapar..Yani subapların zamanlamasında triger önemli bir parçadır.Triger bu görevini herhangi bir sebeple yapamazsa subap zamanlaması bozulur.Kayış ayarı yapılırken gevşek bırakılması pek mümkün değildir.Eğer gevşek bırakılırsa anında dişlerden atar.Bu yüzden ustalar genelde tork anahtarı kullanmadan göz kararı aşırı sıkıyorlar.Bu durum da gergi bilyasının ses çıkarmasına neden oluyor.Bu ses ilk çalıştırmalarda cayırtı şeklindedir ve motor(kayış) ısınınca kaybolur.Dolayısıyla kayış değişiminden ötürü bahsettiğiniz kokunun
    oluştuğunu ben sanmıyorum.çok düşük bir ihtimal subap zamanlamasının bozulması nedeniyle zengin karışımla motorun çalışmasıdır ama bu da bahsettiğiniz şekilde bir
    koku oluşturmaz.
    1000 km de yağ çubuğu üzerinde 1 mm ye kadar kayıp normaldir zaten..aracın yağ yaktığını da düşünmüyorum..tabi burada bir ihtimali göz ardı bırakmamak gerek..klasik yağ yakma probleminden farklı olarak bazı durumlarda özellikle contalardan damlama şeklinde yağın egzoz manifolduna gelmesi benzer kokulara sebep olabilir.
    Bunlar dışında bahsettiğiniz koku ile ilgili 2 sebep aklıma geliyor..Biri debriyaj baskı balatası..Diğeride egzoz sistemi.(katalitik konvertör ve lambda sensörü)bu ikisini kontrol ettirmenizde fayda var..

    Hocam merhabalar, uzun zamandır göremiyorduk sizi 2007-2008 yıllarında daha aktif katılırdınız, tekrar görmek güzel oldu... Sizden çok şey öğrendik. Devamını da görmek isteriz, hürmetle...




  • teşekkür ederim..artık sadece izleyiciyim..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.