Şimdi Ara

Triger Zinciri kopunca ne yapmak gerekir?koptuğu kopacagi nasıl anlaşılır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
104.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinankula

    1998 opel corsam var polen flitresi nerde acaba

    klimali mi araba ?

    puntoda yolcu tarafindaki torpidonun altinda bir yer var
    2 tane 6 mm vidasi var onları sokunce cekmeceli çıkartıp degistiriyorsun

    aracinin kullanim kitapçığını pdf olarak indir netten
    detay li bilgilere oradan ulaşabilirsiniz

    sizinkine belki bunlardan biri uyar
    www.opel.com.tr/arac-sahipleri/el-kitapları-su-anki.html#nav_tablay_item_c1_9_1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GEÇBATAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinankula

    1998 opel corsam var polen flitresi nerde acaba

    klimali mi araba ?

    puntoda yolcu tarafindaki torpidonun altinda bir yer var
    2 tane 6 mm vidasi var onları sokunce cekmeceli çıkartıp degistiriyorsun

    aracinin kullanim kitapçığını pdf olarak indir netten
    detay li bilgilere oradan ulaşabilirsiniz

    sizinkine belki bunlardan biri uyar
    www.opel.com.tr/arac-sahipleri/el-kitapları-su-anki.html#nav_tablay_item_c1_9_1

    Alıntıları Göster
    Triger zinciri değişimi hiç duymadım...500.000 km.. ömür biçildiğini biliyorum...Her markada farklı olabilir..Kayış kopmalarında motor büyük hasar görüyor diye bir çok marka zincire geçtiler.......saygılarımla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Triger zinciri değişimi hiç duymadım...500.000 km.. ömür biçildiğini biliyorum...Her markada farklı olabilir..Kayış kopmalarında motor büyük hasar görüyor diye bir çok marka zincire geçtiler.......saygılarımla..

    triger zincir(eksantrik) setini kime satıyorlar peki degismiyorsa
    araclarin periyodik bakım tablosunda zincir değişimi km si belirtilmiştir
    1.3 2005 punto için bu değer 160 bin km
    fiat şimdilerde 120 binde triger değişimini öneriyor
    tabi bu ticari kaygilar nedeniyle olabilecegi gibi
    kopan zincirlerin varlığı nedeniyle olmuş da olabilir

    kirilacagini önceden kestirebilecek olsam ben de degismezdim
    160 bin de degissem ise yılda 10 bin yapilsa 18 sene kafam rahat olur

    100-120 setin fiyatı
    100 150 de usta alsa
    250 civarına işlem tamamlanıyor

    acayip masraftan bir nevi sigorta gibi kurtuluyoruz
     Triger Zinciri kopunca ne yapmak gerekir?koptuğu kopacagi nasıl anlaşılır? Triger Zinciri kopunca ne yapmak gerekir?koptuğu kopacagi nasıl anlaşılır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GEÇBATAN -- 1 Eylül 2013; 22:49:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GEÇBATAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Triger zinciri değişimi hiç duymadım...500.000 km.. ömür biçildiğini biliyorum...Her markada farklı olabilir..Kayış kopmalarında motor büyük hasar görüyor diye bir çok marka zincire geçtiler.......saygılarımla..

    triger zincir(eksantrik) setini kime satıyorlar peki degismiyorsa
    araclarin periyodik bakım tablosunda zincir değişimi km si belirtilmiştir
    1.3 2005 punto için bu değer 160 bin km
    fiat şimdilerde 120 binde triger değişimini öneriyor
    tabi bu ticari kaygilar nedeniyle olabilecegi gibi
    kopan zincirlerin varlığı nedeniyle olmuş da olabilir

    kirilacagini önceden kestirebilecek olsam ben de degismezdim
    160 bin de degissem ise yılda 10 bin yapilsa 18 sene kafam rahat olur

    100-120 setin fiyatı
    100 150 de usta alsa
    250 civarına işlem tamamlanıyor

    acayip masraftan bir nevi sigorta gibi kurtuluyoruz
     Triger Zinciri kopunca ne yapmak gerekir?koptuğu kopacagi nasıl anlaşılır? Triger Zinciri kopunca ne yapmak gerekir?koptuğu kopacagi nasıl anlaşılır?

    Alıntıları Göster
    yazdığınız 120.000 km de TRİGER DEĞİŞİMİ.......Triger kayışı değişimi......Zincir nasıl 120.000 de değişiyor ? Onu anlamadım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    yazdığınız 120.000 km de TRİGER DEĞİŞİMİ.......Triger kayışı değişimi......Zincir nasıl 120.000 de değişiyor ? Onu anlamadım..

    Alıntıları Göster
    Kayış kopar, zincir gevşer diye biliyorum acaba yanlış mı biliyorum!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    yazdığınız 120.000 km de TRİGER DEĞİŞİMİ.......Triger kayışı değişimi......Zincir nasıl 120.000 de değişiyor ? Onu anlamadım..

    biraz karıştı sanırım

    her 60 binde v kayışı (veya bilmem kaç yılda bir)
    fiat ın uydurduğu yeni kurallara göre de artık periyodik bakımlarda 120.000 km de bir (yüz yirmi bin kilometrede bir) triger zinciri değiştirilmesi uygun görülmüştür.bakım klavuzu da bu ş

    mesela bakımı yetkili serviste yaptırıyorsunuz diyelim
    servise aracı bıraktınız teslim almaya geldiniz
    bir geldin aaa triger zincirimi de mi değiştirdiniz
    ne 850 tl mi o ne yaa
    biraz fazla değil mi gibi muhabbetler işten bile değil

    2005 PUNTO 1.3 MULTİJET periyodik bakım klavuzunu ekte sundum
    hakikaten triger kayışını 120 bin km de bir yapın diyor (kayışlı benzinli modellerde)
    triger zincirini 160 bin km de bir yapın diyor
    kayış 120 bin km gidiyorsa zincir çok daha uzun gitmeli
     Triger Zinciri kopunca ne yapmak gerekir?koptuğu kopacagi nasıl anlaşılır? Triger Zinciri kopunca ne yapmak gerekir?koptuğu kopacagi nasıl anlaşılır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Kayış kopar, zincir gevşer diye biliyorum acaba yanlış mı biliyorum!

    maalesef zincir de kopabiliyor
    109 bin km de zincir koptuğunu söyleyenin ağzından dinlediğim için konuyu açma ihtiyacı hissettim
    zinciri kopan araç doblo bu arada

    bakım periyotlarını yazdım kendi aracımın
    incelerseniz belki fikir edinebilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: Biturbo

    Kayış kopar, zincir gevşer diye biliyorum acaba yanlış mı biliyorum!

    maalesef zincir de kopabiliyor
    109 bin km de zincir koptuğunu söyleyenin ağzından dinlediğim için konuyu açma ihtiyacı hissettim
    zinciri kopan araç doblo bu arada

    bakım periyotlarını yazdım kendi aracımın
    incelerseniz belki fikir edinebilirsiniz

    Ben zincirli arabaların zincirleri bakımlarda kontrol edilir gevşeme çok ise değiştirilir ama kesinlikle kopmaz diye biliyordum, demek ki kopabiliyormuş




  • Biturbo B kullanıcısına yanıt
    20 bin km de bir zincir durum kontrolü
    tavsiye ediliyor
    gerginlik kontrolü demek belki de bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GEÇBATAN

    20 bin km de bir zincir durum kontrolü
    tavsiye ediliyor
    gerginlik kontrolü demek belki de bu
    Kesinlikle öyledir, 20000k kontrol için mantıklı bir güvenlik sınırı
  • Kopacagini bilemeyiz direk kopar ama her arabada zencir olmaz kayış var cogunda hatta tamamina yakınında oda ortalama 70 bin gibi aralıklarla degismesi lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor
    160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar)
    kopacağını nasil anlayabiliriz
    kopmasi halinde ne yapmaliyiz

    kopunca birden arac boşa düşüyormuş
    burada zincirin kopması halinde
    arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum
    kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum
    olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN
    triger zincir seti 100 tl civari
    ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam
    servis 850 tl fiyat vermişti

    110 binde zincir kiranı ağzından dinledim
    118 binde zincir kıran i forumdan okudum

    bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim
    bilgi paylastikca artar



    1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu.
    servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.

    zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Triger zinciri değişimi hiç duymadım...500.000 km.. ömür biçildiğini biliyorum...Her markada farklı olabilir..Kayış kopmalarında motor büyük hasar görüyor diye bir çok marka zincire geçtiler.......saygılarımla..

    Bizim 1993 r9 spring şu an 193.000 km de halen kopmadı,fabrikasyon zincir hala üzerinde duruyor Buradaki yorumlara bakılırsa piyasadaki bütün r9 ların zincir kopartması lazımdı,hiçbirinin değiştiğini duymadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor
    160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar)
    kopacağını nasil anlayabiliriz
    kopmasi halinde ne yapmaliyiz

    kopunca birden arac boşa düşüyormuş
    burada zincirin kopması halinde
    arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum
    kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum
    olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN
    triger zincir seti 100 tl civari
    ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam
    servis 850 tl fiyat vermişti

    110 binde zincir kiranı ağzından dinledim
    118 binde zincir kıran i forumdan okudum

    bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim
    bilgi paylastikca artar



    1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu.
    servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.

    zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.

    http://www.yedekparcabayi.com/Urunler/TRIGER-ZINCIR-SETI-13-PALIO-ALBEA-DOBLO-PUNTO-LINEA-MULTIJET-ORJINAL-OPAR-89.html#.UiRSutK-2So

    opar zincir seti 115 tl buyur

    listesi farklı gösteriyor ama
    55171579
    EKSANTRIK KIT TK.(1.3MJ) PO
    210,98




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor
    160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar)
    kopacağını nasil anlayabiliriz
    kopmasi halinde ne yapmaliyiz

    kopunca birden arac boşa düşüyormuş
    burada zincirin kopması halinde
    arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum
    kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum
    olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN
    triger zincir seti 100 tl civari
    ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam
    servis 850 tl fiyat vermişti

    110 binde zincir kiranı ağzından dinledim
    118 binde zincir kıran i forumdan okudum

    bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim
    bilgi paylastikca artar



    1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu.
    servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.

    zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.

    http://www.yedekparcabayi.com/Urunler/TRIGER-ZINCIR-SETI-13-PALIO-ALBEA-DOBLO-PUNTO-LINEA-MULTIJET-ORJINAL-OPAR-89.html#.UiRSutK-2So

    opar zincir seti 115 tl buyur

    listesi farklı gösteriyor ama
    55171579
    EKSANTRIK KIT TK.(1.3MJ) PO
    210,98



    Yetkili servis dışında orijinal parça bulmanız malesef çok zor. istediğiniz kadar opar yazsın üzerinde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor
    160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar)
    kopacağını nasil anlayabiliriz
    kopmasi halinde ne yapmaliyiz

    kopunca birden arac boşa düşüyormuş
    burada zincirin kopması halinde
    arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum
    kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum
    olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN
    triger zincir seti 100 tl civari
    ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam
    servis 850 tl fiyat vermişti

    110 binde zincir kiranı ağzından dinledim
    118 binde zincir kıran i forumdan okudum

    bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim
    bilgi paylastikca artar



    1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu.
    servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.

    zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.

    http://www.yedekparcabayi.com/Urunler/TRIGER-ZINCIR-SETI-13-PALIO-ALBEA-DOBLO-PUNTO-LINEA-MULTIJET-ORJINAL-OPAR-89.html#.UiRSutK-2So

    opar zincir seti 115 tl buyur

    listesi farklı gösteriyor ama
    55171579
    EKSANTRIK KIT TK.(1.3MJ) PO
    210,98



    Yetkili servis dışında orijinal parça bulmanız malesef çok zor. istediğiniz kadar opar yazsın üzerinde...

    maalesef haklılık payınız var

    peki faturalı alsak durum yine de aynı mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor
    160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar)
    kopacağını nasil anlayabiliriz
    kopmasi halinde ne yapmaliyiz

    kopunca birden arac boşa düşüyormuş
    burada zincirin kopması halinde
    arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum
    kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum
    olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN
    triger zincir seti 100 tl civari
    ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam
    servis 850 tl fiyat vermişti

    110 binde zincir kiranı ağzından dinledim
    118 binde zincir kıran i forumdan okudum

    bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim
    bilgi paylastikca artar



    1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu.
    servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.

    zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.

    http://www.yedekparcabayi.com/Urunler/TRIGER-ZINCIR-SETI-13-PALIO-ALBEA-DOBLO-PUNTO-LINEA-MULTIJET-ORJINAL-OPAR-89.html#.UiRSutK-2So

    opar zincir seti 115 tl buyur

    listesi farklı gösteriyor ama
    55171579
    EKSANTRIK KIT TK.(1.3MJ) PO
    210,98



    Yetkili servis dışında orijinal parça bulmanız malesef çok zor. istediğiniz kadar opar yazsın üzerinde...

    maalesef haklılık payınız var

    peki faturalı alsak durum yine de aynı mı?


    Aynı aynı.
    Bende bu işin içindeyim. Yetkili serviste tanıdıklarınız varsa kolayca temin edersiniz ücretini ödeyerek. aksi halde zor.




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    yetkili servisten liste fiyatından mı alıyoruz
    yoksa iskonto yapma imkanları var mı
    daha ucuza alabilme imkanımız olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    yetkili servisten liste fiyatından mı alıyoruz
    yoksa iskonto yapma imkanları var mı
    daha ucuza alabilme imkanımız olabilir mi?

    Bireysel olarak gidip kendi tanıdığınız var ise liste fiyatından alırsınız. Zaten tanıdık olmadığı sürece size parça vermezler.
    Eğer bir şirket vasıtası ile (bu şirket servisten toplu alımlar yapıyorsa) giderseniz o zaman iskonto olanağı mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    yetkili servisten liste fiyatından mı alıyoruz
    yoksa iskonto yapma imkanları var mı
    daha ucuza alabilme imkanımız olabilir mi?

    Bireysel olarak gidip kendi tanıdığınız var ise liste fiyatından alırsınız. Zaten tanıdık olmadığı sürece size parça vermezler.
    Eğer bir şirket vasıtası ile (bu şirket servisten toplu alımlar yapıyorsa) giderseniz o zaman iskonto olanağı mevcut.

    %10 a kadar yapabiliyoruz demişti bir yetkili servis parçacısı
    tabi iş arkadaşımın akrabasıydı kendisi
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.