Triger zinciri değişimi hiç duymadım...500.000 km.. ömür biçildiğini biliyorum...Her markada farklı olabilir..Kayış kopmalarında motor büyük hasar görüyor diye bir çok marka zincire geçtiler.......saygılarımla..
quote:
Orijinalden alıntı: taşkafa
Triger zinciri değişimi hiç duymadım...500.000 km.. ömür biçildiğini biliyorum...Her markada farklı olabilir..Kayış kopmalarında motor büyük hasar görüyor diye bir çok marka zincire geçtiler.......saygılarımla..
triger zincir(eksantrik) setini kime satıyorlar peki degismiyorsa araclarin periyodik bakım tablosunda zincir değişimi km si belirtilmiştir 1.3 2005 punto için bu değer 160 bin km fiat şimdilerde 120 binde triger değişimini öneriyor tabi bu ticari kaygilar nedeniyle olabilecegi gibi kopan zincirlerin varlığı nedeniyle olmuş da olabilir
kirilacagini önceden kestirebilecek olsam ben de degismezdim 160 bin de degissem ise yılda 10 bin yapilsa 18 sene kafam rahat olur
100-120 setin fiyatı 100 150 de usta alsa 250 civarına işlem tamamlanıyor
acayip masraftan bir nevi sigorta gibi kurtuluyoruz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GEÇBATAN -- 1 Eylül 2013; 22:49:54 >
quote:
Orijinalden alıntı: GEÇBATAN
quote:
Orijinalden alıntı: taşkafa
Triger zinciri değişimi hiç duymadım...500.000 km.. ömür biçildiğini biliyorum...Her markada farklı olabilir..Kayış kopmalarında motor büyük hasar görüyor diye bir çok marka zincire geçtiler.......saygılarımla..
triger zincir(eksantrik) setini kime satıyorlar peki degismiyorsa araclarin periyodik bakım tablosunda zincir değişimi km si belirtilmiştir 1.3 2005 punto için bu değer 160 bin km fiat şimdilerde 120 binde triger değişimini öneriyor tabi bu ticari kaygilar nedeniyle olabilecegi gibi kopan zincirlerin varlığı nedeniyle olmuş da olabilir
kirilacagini önceden kestirebilecek olsam ben de degismezdim 160 bin de degissem ise yılda 10 bin yapilsa 18 sene kafam rahat olur
100-120 setin fiyatı 100 150 de usta alsa 250 civarına işlem tamamlanıyor
acayip masraftan bir nevi sigorta gibi kurtuluyoruz
Alıntıları Göster
yazdığınız 120.000 km de TRİGER DEĞİŞİMİ.......Triger kayışı değişimi......Zincir nasıl 120.000 de değişiyor ? Onu anlamadım..
quote:
Orijinalden alıntı: taşkafa
yazdığınız 120.000 km de TRİGER DEĞİŞİMİ.......Triger kayışı değişimi......Zincir nasıl 120.000 de değişiyor ? Onu anlamadım..
Alıntıları Göster
Kayış kopar, zincir gevşer diye biliyorum acaba yanlış mı biliyorum!
quote:
Orijinalden alıntı: taşkafa
yazdığınız 120.000 km de TRİGER DEĞİŞİMİ.......Triger kayışı değişimi......Zincir nasıl 120.000 de değişiyor ? Onu anlamadım..
biraz karıştı sanırım
her 60 binde v kayışı (veya bilmem kaç yılda bir) fiat ın uydurduğu yeni kurallara göre de artık periyodik bakımlarda 120.000 km de bir (yüz yirmi bin kilometrede bir) triger zinciri değiştirilmesi uygun görülmüştür.bakım klavuzu da bu ş
mesela bakımı yetkili serviste yaptırıyorsunuz diyelim servise aracı bıraktınız teslim almaya geldiniz bir geldin aaa triger zincirimi de mi değiştirdiniz ne 850 tl mi o ne yaa biraz fazla değil mi gibi muhabbetler işten bile değil
2005 PUNTO 1.3 MULTİJET periyodik bakım klavuzunu ekte sundum hakikaten triger kayışını 120 bin km de bir yapın diyor (kayışlı benzinli modellerde) triger zincirini 160 bin km de bir yapın diyor kayış 120 bin km gidiyorsa zincir çok daha uzun gitmeli
quote:
Orijinalden alıntı: Biturbo
Kayış kopar, zincir gevşer diye biliyorum acaba yanlış mı biliyorum!
maalesef zincir de kopabiliyor 109 bin km de zincir koptuğunu söyleyenin ağzından dinlediğim için konuyu açma ihtiyacı hissettim zinciri kopan araç doblo bu arada
bakım periyotlarını yazdım kendi aracımın incelerseniz belki fikir edinebilirsiniz
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
quote:
Orijinalden alıntı: Biturbo
Kayış kopar, zincir gevşer diye biliyorum acaba yanlış mı biliyorum!
maalesef zincir de kopabiliyor 109 bin km de zincir koptuğunu söyleyenin ağzından dinlediğim için konuyu açma ihtiyacı hissettim zinciri kopan araç doblo bu arada
bakım periyotlarını yazdım kendi aracımın incelerseniz belki fikir edinebilirsiniz
Ben zincirli arabaların zincirleri bakımlarda kontrol edilir gevşeme çok ise değiştirilir ama kesinlikle kopmaz diye biliyordum, demek ki kopabiliyormuş
BiturboB
kullanıcısına yanıt
20 bin km de bir zincir durum kontrolü tavsiye ediliyor gerginlik kontrolü demek belki de bu
quote:
Orijinalden alıntı: GEÇBATAN
20 bin km de bir zincir durum kontrolü tavsiye ediliyor gerginlik kontrolü demek belki de bu
Kesinlikle öyledir, 20000k kontrol için mantıklı bir güvenlik sınırı
Kopacagini bilemeyiz direk kopar ama her arabada zencir olmaz kayış var cogunda hatta tamamina yakınında oda ortalama 70 bin gibi aralıklarla degismesi lazım
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor 160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar) kopacağını nasil anlayabiliriz kopmasi halinde ne yapmaliyiz
kopunca birden arac boşa düşüyormuş burada zincirin kopması halinde arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN triger zincir seti 100 tl civari ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam servis 850 tl fiyat vermişti
bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim bilgi paylastikca artar
1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu. servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.
zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.
quote:
Orijinalden alıntı: taşkafa
Triger zinciri değişimi hiç duymadım...500.000 km.. ömür biçildiğini biliyorum...Her markada farklı olabilir..Kayış kopmalarında motor büyük hasar görüyor diye bir çok marka zincire geçtiler.......saygılarımla..
Bizim 1993 r9 spring şu an 193.000 km de halen kopmadı,fabrikasyon zincir hala üzerinde duruyor Buradaki yorumlara bakılırsa piyasadaki bütün r9 ların zincir kopartması lazımdı,hiçbirinin değiştiğini duymadım
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor 160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar) kopacağını nasil anlayabiliriz kopmasi halinde ne yapmaliyiz
kopunca birden arac boşa düşüyormuş burada zincirin kopması halinde arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN triger zincir seti 100 tl civari ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam servis 850 tl fiyat vermişti
bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim bilgi paylastikca artar
1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu. servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.
zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.
listesi farklı gösteriyor ama 55171579 EKSANTRIK KIT TK.(1.3MJ) PO 210,98
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor 160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar) kopacağını nasil anlayabiliriz kopmasi halinde ne yapmaliyiz
kopunca birden arac boşa düşüyormuş burada zincirin kopması halinde arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN triger zincir seti 100 tl civari ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam servis 850 tl fiyat vermişti
bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim bilgi paylastikca artar
1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu. servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.
zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.
listesi farklı gösteriyor ama 55171579 EKSANTRIK KIT TK.(1.3MJ) PO 210,98
Yetkili servis dışında orijinal parça bulmanız malesef çok zor. istediğiniz kadar opar yazsın üzerinde...
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor 160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar) kopacağını nasil anlayabiliriz kopmasi halinde ne yapmaliyiz
kopunca birden arac boşa düşüyormuş burada zincirin kopması halinde arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN triger zincir seti 100 tl civari ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam servis 850 tl fiyat vermişti
bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim bilgi paylastikca artar
1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu. servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.
zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.
listesi farklı gösteriyor ama 55171579 EKSANTRIK KIT TK.(1.3MJ) PO 210,98
Yetkili servis dışında orijinal parça bulmanız malesef çok zor. istediğiniz kadar opar yazsın üzerinde...
maalesef haklılık payınız var
peki faturalı alsak durum yine de aynı mı?
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
triger zinciri kopmaya yakin şıkır şıkır ses yapar deniyor 160 bin km değişim periyodudur (yenilerde 120 bin km diyorlar) kopacağını nasil anlayabiliriz kopmasi halinde ne yapmaliyiz
kopunca birden arac boşa düşüyormuş burada zincirin kopması halinde arac durunca tekrar calistirmaya çalışınca zarar görüyor diye tahmin ediyorum kopunca degil de kopmus halde calistirmaya calismak zarar gormesine neden oluyor diye zannediyorum olusabilecek zarar 5.000 tl ve üstü deniyor ALLAH KORUSUN triger zincir seti 100 tl civari ustaya da verdiniz mi el emeği işlem tamam servis 850 tl fiyat vermişti
bilen arkadaşlar bu cok önemli konuda değerli görüşlerini bizimle paylasirlarsa sevinirim bilgi paylastikca artar
1.3 multijet zincir takımı orijinali daha pahalı. siz yan sanayi takmışsınız. zinciri orijnal kullanın derim. zamanla yan sanayi zincir uzayacak ve şakır şakır ses yapacak. benim orijinal zincirim 95 binde şakırdamaya başladı. Orijinali ile multijetten anlayan bir ustamızla değiştirdik gayet güzel oldu. servisler zincir değiştirmede fiyatta uçuyorlar. ben 70 lira işçilik vermiştim gerçi tanıdık idi. 1.3 multijetlerin zincirleri genelde uzama yapar ve ses yapmaya baslar. kopartmak için uğraşmak gerek ya da fabrikasyon hatalı zincirin takılması gerek.
zincir kopunca hele yüksek devirseyse yandınız demektir.
listesi farklı gösteriyor ama 55171579 EKSANTRIK KIT TK.(1.3MJ) PO 210,98
Yetkili servis dışında orijinal parça bulmanız malesef çok zor. istediğiniz kadar opar yazsın üzerinde...
maalesef haklılık payınız var
peki faturalı alsak durum yine de aynı mı?
Aynı aynı. Bende bu işin içindeyim. Yetkili serviste tanıdıklarınız varsa kolayca temin edersiniz ücretini ödeyerek. aksi halde zor.
Du HastD
kullanıcısına yanıt
yetkili servisten liste fiyatından mı alıyoruz yoksa iskonto yapma imkanları var mı daha ucuza alabilme imkanımız olabilir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
yetkili servisten liste fiyatından mı alıyoruz yoksa iskonto yapma imkanları var mı daha ucuza alabilme imkanımız olabilir mi?
Bireysel olarak gidip kendi tanıdığınız var ise liste fiyatından alırsınız. Zaten tanıdık olmadığı sürece size parça vermezler. Eğer bir şirket vasıtası ile (bu şirket servisten toplu alımlar yapıyorsa) giderseniz o zaman iskonto olanağı mevcut.
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET
yetkili servisten liste fiyatından mı alıyoruz yoksa iskonto yapma imkanları var mı daha ucuza alabilme imkanımız olabilir mi?
Bireysel olarak gidip kendi tanıdığınız var ise liste fiyatından alırsınız. Zaten tanıdık olmadığı sürece size parça vermezler. Eğer bir şirket vasıtası ile (bu şirket servisten toplu alımlar yapıyorsa) giderseniz o zaman iskonto olanağı mevcut.
%10 a kadar yapabiliyoruz demişti bir yetkili servis parçacısı tabi iş arkadaşımın akrabasıydı kendisi