Şimdi Ara

Triger zinciri kullanan motorlar veritabanı kuralım (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
175
Cevap
4
Favori
132.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    tabii kibilgilendirmeye çalışırım. Öncelikle hacimsel veya volümetrikverim kavramının detaylarına ulaşmak gereklidir. Yanma olayı öylesine ilginç bir şeydir ki devir ile değişen verim ve problemler ortaya çıkmaktadır. Havanın hızı arttığı zaman burada anlatması zor olan ancak isterseniz verebileceğim linkler ile birlişkte akışkanlar mekaniğini bazı ilginç davranışları sergilenmektedir. Havayı mach hızı na yaklaştrıığınızda karşımıza büyükbir direnç olarak çıkmaktadır. Düşük devrilerde kolaylıkla çözülen bu tüer problemler yüksek devirlerde güç ve verimi etkileyen şeyleri beraberinde getirdiği için Turbo ile çözüm bulunmaya çalışılmıştır. Zorlama yöntem olarak adlandırmak daha doğru olur. İyi yanları olduğu gibi (düşük hacimden yüksek güç alma vb9 aynı devirde yakıt sarfıyatları ve başka yanma konularında bazı istenmeyen sonuçlar verebilmektedir. Acnak emisyonlar ve verim göz ardı edilirse büyük artı katkıları nedeniyle vazgeçilmez olmaya doğru gitmektedir.

    Bu konuyu daha iyi anlamak için volumetrik verim konusunu iyice anlamak gerekmektedir.

    http://mbdergi.pamukkale.edu.tr/belgeler/2004-10-(2)-4.pdf

    http://www.motorsesi.com/benzinli_motorlarda_motor_karakteristikleri_is_guc_verim_hesaplamalari.html

    http://www.ztechz.net/id2.html
    http://www.ztechz.net/id7.html

    http://www.auto-ware.com/combust_bytes/eng_sci.htm

    volumetrik verimnasıl hesaplanır

    http://www.installuniversity.com/install_university/installu_articles/volumetric_efficiency/ve_computation_9.012000.htm

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech103.html

    volumetrik hesap makinesihttp://www.ajdesigner.com/phpengine/engine_equations_volumetric_efficiency.php

    sanırım şimdilik konunun anlaşılması için bu kadar yeterli .




    beni üretim ilgilendirmiyor.bizler sonuçlar üzerinde çalışıyoruz.bu bakımdan soruma ilişik herhangi açıklama bulamadım.sizin şöyle bir tespitiniz var"her zaman atmosferik motorlar daha az yakar".benim sorumda bu tespit sizemi ait yoksa herhangi yayında incelenmişmi.birsürü yayın ismi geçmiş birtane soruyla ilgili cevap yok maalesef.şimdi benim bildiğimi aktarıyorum:cebri doldurulan motorlar her zaman atmosferik motorlardan daha az yakar.yanma odası şekillerinden bahsettiniz:in.dir.inj.motorlarda her üretici kendine göre hücre şekli geliştirmiş yani standardı yok.ve veriler hep deneyseldir.d.inj.motorlarında yanma odası standardı yok.her üretici kendine uygun yanma odasını belirler.yanma odasının şeklı yanmayı ilgilendirir yanmanın kısa sürede hertarafı tutuşturması amaçlanır.bunlar sorumun cevabı deyildi:sorum:atmosferik motor nasıl oluyorda cebri dolum motorlardan daha az yakıyor.kolay gelsin.(anlattıklarınızı anlamadığımı belirteyim)

    Alıntıları Göster
    sayın hezerfen ,

    az yakma çok yakma kelimeleri üzerinden bir noktada anlaşmak imkansızdır.bu nedenle teknikolarak neden volumetrik verim kavramına ihtiyacımız var ve burada volumetrik verimin az olması veya çok olmasının yakıt tüketimine etkisini anlamak için temel conbustion kavramlarını irdelemek gerekmektedir. Sonuçların analiz edilebilmesi için aynı anda birçok parametrenin üzerinde fikir birliğine varmk için güç , devir , hacim , si,lindir başına üretilen güç ve başka kavramların hepberaber düşünerek sonuç çıkarmak işin mutlak doğrusudur. ,

    Sadece aynı hacimsel 2 olayı ele almak veya tüketilen yakıta bakarak az veya çok demek bu işte yanlış veya göreceli doğru kavramının oluşmasına neden olmaktadır.atmosferik motorda yeterli hacim sağlandığında volumetrik verim ne olmaktadır , turboya neden gereksinim olmaktadır bunlar için verdiğim linkleri uzun uzun okuyarak ve bildiklerinizi unutarak işe başlamanızı öneririm. Herşey temel bilginin sağlamlığının nereden alındığı ve oluşturulduğu ile ilgilidir.

    tubo ile garreetin linkinden expert kısmını vermişim belki ilk önce orta düzey bilgiyi içeren advance başlığı vermeliydim. Linkte dikkatinizi çekmesi gereken konuyu kopyalıyorum.

    5. Air/Fuel Ratio tuning: Rich v. Lean, why lean makes more power but is more dangerous

    When discussing engine tuning the 'Air/Fuel Ratio' (AFR) is one of the main topics. Proper AFR calibration is critical to performance and durability of the engine and it's components. The AFR defines the ratio of the amount of air consumed by the engine compared to the amount of fuel.

    A 'Stoichiometric' AFR has the correct amount of air and fuel to produce a chemically complete combustion event. For gasoline engines, the stoichiometric , A/F ratio is 14.7:1, which means 14.7 parts of air to one part of fuel. The stoichiometric AFR depends on fuel type-- for alcohol it is 6.4:1 and 14.5:1 for diesel.

    So what is meant by a rich or lean AFR? A lower AFR number contains less air than the 14.7:1 stoichiometric AFR, therefore it is a richer mixture. Conversely, a higher AFR number contains more air and therefore it is a leaner mixture.

    For Example:
    15.0:1 = Lean
    14.7:1 = Stoichiometric
    13.0:1 = Rich

    Leaner AFR results in higher temperatures as the mixture is combusted. Generally, normally-aspirated spark-ignition (SI) gasoline engines produce maximum power just slightly rich of stoichiometric. However, in practice it is kept between 12:1 and 13:1 in order to keep exhaust gas temperatures in check and to account for variances in fuel quality. This is a realistic full-load AFR on a normally-aspirated engine but can be dangerously lean with a highly-boosted engine.

    Let's take a closer look. As the air-fuel mixture is ignited by the spark plug, a flame front propagates from the spark plug. The now-burning mixture raises the cylinder pressure and temperature, peaking at some point in the combustion process.

    The turbocharger increases the density of the air resulting in a denser mixture. The denser mixture raises the peak cylinder pressure, therefore increasing the probability of knock. As the AFR is leaned out, the temperature of the burning gases increases, which also increases the probability of knock. This is why it is imperative to run richer AFR on a boosted engine at full load. Doing so will reduce the likelihood of knock, and will also keep temperatures under control.

    There are actually three ways to reduce the probability of knock at full load on a turbocharged engine: reduce boost, adjust the AFR to richer mixture, and retard ignition timing. These three parameters need to be optimized together to yield the highest reliable power.


    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech102.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Haziran 2009; 16:22:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın hezerfen ,

    az yakma çok yakma kelimeleri üzerinden bir noktada anlaşmak imkansızdır.bu nedenle teknikolarak neden volumetrik verim kavramına ihtiyacımız var ve burada volumetrik verimin az olması veya çok olmasının yakıt tüketimine etkisini anlamak için temel conbustion kavramlarını irdelemek gerekmektedir. Sonuçların analiz edilebilmesi için aynı anda birçok parametrenin üzerinde fikir birliğine varmk için güç , devir , hacim , si,lindir başına üretilen güç ve başka kavramların hepberaber düşünerek sonuç çıkarmak işin mutlak doğrusudur. ,

    Sadece aynı hacimsel 2 olayı ele almak veya tüketilen yakıta bakarak az veya çok demek bu işte yanlış veya göreceli doğru kavramının oluşmasına neden olmaktadır.atmosferik motorda yeterli hacim sağlandığında volumetrik verim ne olmaktadır , turboya neden gereksinim olmaktadır bunlar için verdiğim linkleri uzun uzun okuyarak ve bildiklerinizi unutarak işe başlamanızı öneririm. Herşey temel bilginin sağlamlığının nereden alındığı ve oluşturulduğu ile ilgilidir.

    tubo ile garreetin linkinden expert kısmını vermişim belki ilk önce orta düzey bilgiyi içeren advance başlığı vermeliydim. Linkte dikkatinizi çekmesi gereken konuyu kopyalıyorum.

    5. Air/Fuel Ratio tuning: Rich v. Lean, why lean makes more power but is more dangerous

    When discussing engine tuning the 'Air/Fuel Ratio' (AFR) is one of the main topics. Proper AFR calibration is critical to performance and durability of the engine and it's components. The AFR defines the ratio of the amount of air consumed by the engine compared to the amount of fuel.

    A 'Stoichiometric' AFR has the correct amount of air and fuel to produce a chemically complete combustion event. For gasoline engines, the stoichiometric , A/F ratio is 14.7:1, which means 14.7 parts of air to one part of fuel. The stoichiometric AFR depends on fuel type-- for alcohol it is 6.4:1 and 14.5:1 for diesel.

    So what is meant by a rich or lean AFR? A lower AFR number contains less air than the 14.7:1 stoichiometric AFR, therefore it is a richer mixture. Conversely, a higher AFR number contains more air and therefore it is a leaner mixture.

    For Example:
    15.0:1 = Lean
    14.7:1 = Stoichiometric
    13.0:1 = Rich

    Leaner AFR results in higher temperatures as the mixture is combusted. Generally, normally-aspirated spark-ignition (SI) gasoline engines produce maximum power just slightly rich of stoichiometric. However, in practice it is kept between 12:1 and 13:1 in order to keep exhaust gas temperatures in check and to account for variances in fuel quality. This is a realistic full-load AFR on a normally-aspirated engine but can be dangerously lean with a highly-boosted engine.

    Let's take a closer look. As the air-fuel mixture is ignited by the spark plug, a flame front propagates from the spark plug. The now-burning mixture raises the cylinder pressure and temperature, peaking at some point in the combustion process.

    The turbocharger increases the density of the air resulting in a denser mixture. The denser mixture raises the peak cylinder pressure, therefore increasing the probability of knock. As the AFR is leaned out, the temperature of the burning gases increases, which also increases the probability of knock. This is why it is imperative to run richer AFR on a boosted engine at full load. Doing so will reduce the likelihood of knock, and will also keep temperatures under control.

    There are actually three ways to reduce the probability of knock at full load on a turbocharged engine: reduce boost, adjust the AFR to richer mixture, and retard ignition timing. These three parameters need to be optimized together to yield the highest reliable power.


    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech102.html

    Alıntıları Göster
    teşekkür sayın vezir.konu tarafımdan tamamen anlaşılmıştır.bilgiyi edinmek meşakkatli,paylaşımı onur vericidir.bilgiyle kalın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    kesin olarak bilmemekle birlikte zincir uzadığı zaman krank açısı ve eksantrik arasında olmaması gerekn bir açı oluşur avans değeri değişir , bunu tespit ediyor demek ki.


    quote:

    Orjinalden alıntı: elliyedi

    Merhaba arkadaşlar.. Nissan x-trail aracımız var, bir süre önce motor lambası yandı servis sisteme bağladı hatayı okudu ve zincir uzamış değişmesi lazım dedi.. motor lambasının yanmasından zincirin uzamasını nasıl anlayabiliyorlar çok idrak edemedim açıkcası, izah edebilecek varsa memnun olurum.
    Bir süredir performans düşüklüğü de yaşıyoruz araçta, yorumlarınızı bekliyorum...


    Alıntıları Göster
    yorumlarınız için teşekkür ederim...

    vezir bey;

    bu aracı bi şekilde tamir etttirmem lazım, zinciri değiştirmek sorunu çözer mi? bu biraz pahalı bir tercih olacak benim için, yoksa alternatif bir çözümü var mıdır? tamir edilebilirse tamir ettirmeyi düşümünüyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    yorumlarınız için teşekkür ederim...

    vezir bey;

    bu aracı bi şekilde tamir etttirmem lazım, zinciri değiştirmek sorunu çözer mi? bu biraz pahalı bir tercih olacak benim için, yoksa alternatif bir çözümü var mıdır? tamir edilebilirse tamir ettirmeyi düşümünüyorum..

    Alıntıları Göster
    zincirin tamiri mümkündür ancak sizin aracınızda uzama olduğu belirtilmiş olduğuna göre en sağlıklısı değiştirmektir. Hangi bakla uzadı ise değiştirilirse sorun giderilir gibi görünür aslında boşluk alınarak ayar yapılabileceğini sanıyorum. Zincir pahalı değilse komple değiştirilmesini öneririm .Uzamanın 2 ayrı anlamı vardır. Eğer bir tasatoım yapılmış metal uzamışdsa plastik deformansyon olmuştur artık her an kopmaya yakındır denilebilir. Hangi baklanın uzadığını ancak komple söküp çok detaylı incleem ile anlamak mümkündür. Yine de ne kadar gözle muayene edilirse edilsin metal yapısındaki sünme tepit edilemez. Bu nedenle komple değiştirilmesi ve bu uzamaya ne neden olmuş bunun tespiti gereklidir. Önemli olan kök neden yani arızaya neden olan gerçek sorunun saptanmasıdır ki zaten bu kısım mühendislik inclemesi gerektirmektedir. Yoksa değiştirme yapılır araç eski haline döner belirli bir süre sonra benzer veya daha ileri arızlalar oluşabilir. Tekrar arızaları engellemenin tek yolu sorunun kaynağını bulmaktır.Kaynak doğru tepit edilirse gelcekte olabilecek arızalar da bertaraf edilecektir en azından yöntem konusunda herkes hemfikir olacaktır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: elliyedi

    yorumlarınız için teşekkür ederim...

    vezir bey;

    bu aracı bi şekilde tamir etttirmem lazım, zinciri değiştirmek sorunu çözer mi? bu biraz pahalı bir tercih olacak benim için, yoksa alternatif bir çözümü var mıdır? tamir edilebilirse tamir ettirmeyi düşümünüyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Haziran 2009; 12:36:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    zincirin tamiri mümkündür ancak sizin aracınızda uzama olduğu belirtilmiş olduğuna göre en sağlıklısı değiştirmektir. Hangi bakla uzadı ise değiştirilirse sorun giderilir gibi görünür aslında boşluk alınarak ayar yapılabileceğini sanıyorum. Zincir pahalı değilse komple değiştirilmesini öneririm .Uzamanın 2 ayrı anlamı vardır. Eğer bir tasatoım yapılmış metal uzamışdsa plastik deformansyon olmuştur artık her an kopmaya yakındır denilebilir. Hangi baklanın uzadığını ancak komple söküp çok detaylı incleem ile anlamak mümkündür. Yine de ne kadar gözle muayene edilirse edilsin metal yapısındaki sünme tepit edilemez. Bu nedenle komple değiştirilmesi ve bu uzamaya ne neden olmuş bunun tespiti gereklidir. Önemli olan kök neden yani arızaya neden olan gerçek sorunun saptanmasıdır ki zaten bu kısım mühendislik inclemesi gerektirmektedir. Yoksa değiştirme yapılır araç eski haline döner belirli bir süre sonra benzer veya daha ileri arızlalar oluşabilir. Tekrar arızaları engellemenin tek yolu sorunun kaynağını bulmaktır.Kaynak doğru tepit edilirse gelcekte olabilecek arızalar da bertaraf edilecektir en azından yöntem konusunda herkes hemfikir olacaktır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: elliyedi

    yorumlarınız için teşekkür ederim...

    vezir bey;

    bu aracı bi şekilde tamir etttirmem lazım, zinciri değiştirmek sorunu çözer mi? bu biraz pahalı bir tercih olacak benim için, yoksa alternatif bir çözümü var mıdır? tamir edilebilirse tamir ettirmeyi düşümünüyorum..


    Alıntıları Göster
    öncelikle ilginiz için teşekkür ederim..
    servis zincir uzamasının nedeni konusunda net bir şey söylemedi, LPG'li araçlarda olur falan dedi, ancak araba henüz 108.000km'de ve LPG takılalı 10.000km oldu. yine triger zinciri olan başka bir aracımız var 40.000km'dir LPG'li biniyoruz, araç 140.000km'de onda böyle bir sorun yok. sonuç olarak LPG'den kaynaklanıyor cevabı beni tatmin etmedi. dediğiniz gibi zinciri değiştirmek en sağlıklı olanı ama asıl önemli olan nedenini bulmaktır.
    - sizin bildiğiniz olası nedenler var mı? bundan sonra neye dikkat etmek gerekir mesela?
    - aracı bu şekilde kullanmış olmamızın başka hangi parçalara zarar vermesi muhtemeldir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    öncelikle ilginiz için teşekkür ederim..
    servis zincir uzamasının nedeni konusunda net bir şey söylemedi, LPG'li araçlarda olur falan dedi, ancak araba henüz 108.000km'de ve LPG takılalı 10.000km oldu. yine triger zinciri olan başka bir aracımız var 40.000km'dir LPG'li biniyoruz, araç 140.000km'de onda böyle bir sorun yok. sonuç olarak LPG'den kaynaklanıyor cevabı beni tatmin etmedi. dediğiniz gibi zinciri değiştirmek en sağlıklı olanı ama asıl önemli olan nedenini bulmaktır.
    - sizin bildiğiniz olası nedenler var mı? bundan sonra neye dikkat etmek gerekir mesela?
    - aracı bu şekilde kullanmış olmamızın başka hangi parçalara zarar vermesi muhtemeldir?

    Alıntıları Göster
    triger zinciri uzamasını gergi makarası veya başka sistemler ile sistem tolere ediyordur. Ancak sizin de belki tespit edeceğiniz ilk şey subapların zamanlamasınıetkileyerek ses , gürültü ve çekişte düşüklük gibi fenamenlerin belirtileri ile size bildirimde bulunmasıdır. Uzama eğer oldu ise sistem tek bir yöne döndüğü için boşluk arka tarafında olacaktır. Kelimler ile anlatmak yerine gözünüzde bisikliet zincirini canlandırırsanız güç verdiğiniz yer gergindir alt trafı daha boldur bu boşluğu anlan yaylı bir gergisi mevcuttur. Aynı şekilde benzer sistem sizin aracınızda da mevcuttur. Bolluk olması tolere edilir ama zamanlama çok önemli bir mevzudur hem güç üretimi hem de tam zamanında sibopların açılıp kapanması büyük önem taşır. Bu nedenle ,

    triger ayarı çok önemli ve dikkatli bir ehil elde yapılması zaruri olan bir parçadır.
    Diş atlamaması için bollaşma olmaması gerekir veya bu boşluğun yok edilmesi gereklidir. Bunun için zincirin toplam uzunluğunun mm cinsinden orjinali ile aynı olması öenm arz eder.Bunları tasarlayanlaer motor ısısını ve yağın ısısını düşünerek kaç mm hasas ölçüde olduğunu bilerek una göre zincir üretirler. Bakla azlatrak veya çoğaltarak eskiden yapılan uygulamalar parça bulunamadığı zamanlarda yapılan gerçekte hatalı anacak iş gören uygulamalar idi. Çünk eski araçlar ufak tefek hataları tolere edebiliyor idi.Şimdiki araçlar elektronik kontroller yüzünden hasas zamanlama isteyen yapıya sahip olduğu için buradaki bir hata diğer parçaların (belki de alakasız görünen) hasarlanmsına neden olabilmektedir.Göz görmeyince hasarı bilmek çok zor ama uzun lafın kısası tamirat ile uğraşılacağına yeni bir kayıs ile sistem yenilenmesi öneri,lir. Eskisi istemeyi unutmayın. Bunun detaylı incleenmesi sonucunda uzamaya neyin neden olduğu ve zincirin neden hasarlandığı tespit edilme şansı vardır. Her criminal vakada olduğu gibi tüm çalışan parçalarda hasarın bir izi vardır.Bu izden yola çıkarak kök nedeni bulmak mümkğün olabilir bazen bu işler zaman ve para harcayarak can sıkıcı hale de gelebilir. İşte bu yüzdendir ki her zaman orjinal yedek parça , bakımlarıı tam olan ve yağı katalog değerlerinin dışına çıkılmmaış olmasını öneriyoruz. Araca reklam ile koyacağınız herhangi bir katkı veya farklı yakıt uzun vadede bir sürü küçük küçük hsar oluşturarak kronik hasarların oluşmasına ve ciddi bakım maliyetlerin olmasına neden olmaktadır. Sert kullnım tarzı da triger zincirinin hasarlanmasında rol oynayan faktörlerden biri olduğunu eklemem gerekir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: elliyedi

    öncelikle ilginiz için teşekkür ederim..
    servis zincir uzamasının nedeni konusunda net bir şey söylemedi, LPG'li araçlarda olur falan dedi, ancak araba henüz 108.000km'de ve LPG takılalı 10.000km oldu. yine triger zinciri olan başka bir aracımız var 40.000km'dir LPG'li biniyoruz, araç 140.000km'de onda böyle bir sorun yok. sonuç olarak LPG'den kaynaklanıyor cevabı beni tatmin etmedi. dediğiniz gibi zinciri değiştirmek en sağlıklı olanı ama asıl önemli olan nedenini bulmaktır.
    - sizin bildiğiniz olası nedenler var mı? bundan sonra neye dikkat etmek gerekir mesela?
    - aracı bu şekilde kullanmış olmamızın başka hangi parçalara zarar vermesi muhtemeldir?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    triger zinciri uzamasını gergi makarası veya başka sistemler ile sistem tolere ediyordur. Ancak sizin de belki tespit edeceğiniz ilk şey subapların zamanlamasınıetkileyerek ses , gürültü ve çekişte düşüklük gibi fenamenlerin belirtileri ile size bildirimde bulunmasıdır. Uzama eğer oldu ise sistem tek bir yöne döndüğü için boşluk arka tarafında olacaktır. Kelimler ile anlatmak yerine gözünüzde bisikliet zincirini canlandırırsanız güç verdiğiniz yer gergindir alt trafı daha boldur bu boşluğu anlan yaylı bir gergisi mevcuttur. Aynı şekilde benzer sistem sizin aracınızda da mevcuttur. Bolluk olması tolere edilir ama zamanlama çok önemli bir mevzudur hem güç üretimi hem de tam zamanında sibopların açılıp kapanması büyük önem taşır. Bu nedenle ,

    triger ayarı çok önemli ve dikkatli bir ehil elde yapılması zaruri olan bir parçadır.
    Diş atlamaması için bollaşma olmaması gerekir veya bu boşluğun yok edilmesi gereklidir. Bunun için zincirin toplam uzunluğunun mm cinsinden orjinali ile aynı olması öenm arz eder.Bunları tasarlayanlaer motor ısısını ve yağın ısısını düşünerek kaç mm hasas ölçüde olduğunu bilerek una göre zincir üretirler. Bakla azlatrak veya çoğaltarak eskiden yapılan uygulamalar parça bulunamadığı zamanlarda yapılan gerçekte hatalı anacak iş gören uygulamalar idi. Çünk eski araçlar ufak tefek hataları tolere edebiliyor idi.Şimdiki araçlar elektronik kontroller yüzünden hasas zamanlama isteyen yapıya sahip olduğu için buradaki bir hata diğer parçaların (belki de alakasız görünen) hasarlanmsına neden olabilmektedir.Göz görmeyince hasarı bilmek çok zor ama uzun lafın kısası tamirat ile uğraşılacağına yeni bir kayıs ile sistem yenilenmesi öneri,lir. Eskisi istemeyi unutmayın. Bunun detaylı incleenmesi sonucunda uzamaya neyin neden olduğu ve zincirin neden hasarlandığı tespit edilme şansı vardır. Her criminal vakada olduğu gibi tüm çalışan parçalarda hasarın bir izi vardır.Bu izden yola çıkarak kök nedeni bulmak mümkğün olabilir bazen bu işler zaman ve para harcayarak can sıkıcı hale de gelebilir. İşte bu yüzdendir ki her zaman orjinal yedek parça , bakımlarıı tam olan ve yağı katalog değerlerinin dışına çıkılmmaış olmasını öneriyoruz. Araca reklam ile koyacağınız herhangi bir katkı veya farklı yakıt uzun vadede bir sürü küçük küçük hsar oluşturarak kronik hasarların oluşmasına ve ciddi bakım maliyetlerin olmasına neden olmaktadır. Sert kullnım tarzı da triger zincirinin hasarlanmasında rol oynayan faktörlerden biri olduğunu eklemem gerekir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: elliyedi

    öncelikle ilginiz için teşekkür ederim..
    servis zincir uzamasının nedeni konusunda net bir şey söylemedi, LPG'li araçlarda olur falan dedi, ancak araba henüz 108.000km'de ve LPG takılalı 10.000km oldu. yine triger zinciri olan başka bir aracımız var 40.000km'dir LPG'li biniyoruz, araç 140.000km'de onda böyle bir sorun yok. sonuç olarak LPG'den kaynaklanıyor cevabı beni tatmin etmedi. dediğiniz gibi zinciri değiştirmek en sağlıklı olanı ama asıl önemli olan nedenini bulmaktır.
    - sizin bildiğiniz olası nedenler var mı? bundan sonra neye dikkat etmek gerekir mesela?
    - aracı bu şekilde kullanmış olmamızın başka hangi parçalara zarar vermesi muhtemeldir?



    Alıntıları Göster
    üstadım öncelikle verdiğin bilgiler ve nezaketin için çok teşekkür ederim. açıklamaların çok yerli yerinde ve anlaşılır.
    en kısa zamanda aracın trigerini zincirini orjinal zinciriyle değiştireceğim. (Hatta sanırım v kayışları gergi bilyaları vs. de değişecek). inşallah subapların zaman ayarında bir sorun olmamıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elliyedi

    üstadım öncelikle verdiğin bilgiler ve nezaketin için çok teşekkür ederim. açıklamaların çok yerli yerinde ve anlaşılır.
    en kısa zamanda aracın trigerini zincirini orjinal zinciriyle değiştireceğim. (Hatta sanırım v kayışları gergi bilyaları vs. de değişecek). inşallah subapların zaman ayarında bir sorun olmamıştır.

    Alıntıları Göster
    Zincir ile kayış arasındaki farkı anlamak için bakım aralıklarına bakmak yeterlidir.Bugün kayışlı araçlar üreticiler ve servisler için zincirli araçlardan daha sevimlidir.Kayış maliyet olarak üreticiler için hem daha ucuz getiri olarak da zincirden kat kat fazladır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-E75606366

    quote:

    Orjinalden alıntı: mustozt

    sn. vezir, sizin gibi birisinin bu sitede bulunması bizler için bir şans. her konuda değerli bilgilerinizi paylaşıyorsunuz, çok teşekkürler.
    benim sorum, nissan micra kullanıcılarına. eski kasa micralar triger zincirliydi, yeni micralar (2003 ten sonra üretilen benzinli motorlar) acaba triger kayışlımı yoksa triger zincirlimi?



    benim bildigim 2003 ve sonrasi Benzinli Micralar Zincirli....dci diesel motorlari ( dci - Renault ) kayisli

    Alıntıları Göster
    Diğerlerini bilmiyorum ama Nissan 2.0 dci motorlarında da triger kayışı yerine zincir sistemi var.

    1.5 dci'leri bilmiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: magentis02


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustozt

    sn. vezir, sizin gibi birisinin bu sitede bulunması bizler için bir şans. her konuda değerli bilgilerinizi paylaşıyorsunuz, çok teşekkürler.
    benim sorum, nissan micra kullanıcılarına. eski kasa micralar triger zincirliydi, yeni micralar (2003 ten sonra üretilen benzinli motorlar) acaba triger kayışlımı yoksa triger zincirlimi?



    benim bildigim 2003 ve sonrasi Benzinli Micralar Zincirli....dci diesel motorlari ( dci - Renault ) kayisli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mozel

    Diğerlerini bilmiyorum ama Nissan 2.0 dci motorlarında da triger kayışı yerine zincir sistemi var.

    1.5 dci'leri bilmiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: magentis02


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustozt

    sn. vezir, sizin gibi birisinin bu sitede bulunması bizler için bir şans. her konuda değerli bilgilerinizi paylaşıyorsunuz, çok teşekkürler.
    benim sorum, nissan micra kullanıcılarına. eski kasa micralar triger zincirliydi, yeni micralar (2003 ten sonra üretilen benzinli motorlar) acaba triger kayışlımı yoksa triger zincirlimi?



    benim bildigim 2003 ve sonrasi Benzinli Micralar Zincirli....dci diesel motorlari ( dci - Renault ) kayisli


    Alıntıları Göster
    1 Ay önce 1999 Astra G CD aldım. Triger bakımını aksatmamam gerektiğini söyledi ustalar. Aile içinde trigeri değiştireceğim diye lafı geçince amcam arabanın trigeri öyle her zaman değişmez ben arabamı 90.000 de aldım şimdi 350.000'de hiç değiştirmedim dedi. Kendisi de sonradan öğrendi ki aracında zincir varmış.

    Mercedes Benz 1996 E200 Zincir kullanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maerdir

    1 Ay önce 1999 Astra G CD aldım. Triger bakımını aksatmamam gerektiğini söyledi ustalar. Aile içinde trigeri değiştireceğim diye lafı geçince amcam arabanın trigeri öyle her zaman değişmez ben arabamı 90.000 de aldım şimdi 350.000'de hiç değiştirmedim dedi. Kendisi de sonradan öğrendi ki aracında zincir varmış.

    Mercedes Benz 1996 E200 Zincir kullanıyor.


    Alıntıları Göster
    2002 ve üzeri e46 316i lerde (115 bg) zincir mi var kayış mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    2002 ve üzeri e46 316i lerde (115 bg) zincir mi var kayış mı?

    Alıntıları Göster
    Yeni Avensislerde de triger zinciri kullanılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KemalKSK

    Yeni Avensislerde de triger zinciri kullanılıyor

    Alıntıları Göster
    Skoda favoritte de triger zincir
    ancak gerdirme yayı olmadığından bir süre sonra ses yapar ve yakıtı arttırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer76

    Skoda favoritte de triger zincir
    ancak gerdirme yayı olmadığından bir süre sonra ses yapar ve yakıtı arttırır.

    Alıntıları Göster
    Nissan Note 1.6 benzinlilerde de zincir var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Nissan Note 1.6 benzinlilerde de zincir var.

    Alıntıları Göster
    citroen C4 hdi için bakım kitapçığında normal şartlarda
    triger kayışı değişimi 10yıl/240bin km yazıyor.
    türkiye gibi ülkeler için yoğun şartlarda 10yıl/180bin km yazıyor.
    servis 120binde değiştir diyor.
    (malum avrupalılar aracı yolda ulaşım amaçlı kullanırken
    misal ben pancar motoru olarak kullanıyorum )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    citroen C4 hdi için bakım kitapçığında normal şartlarda
    triger kayışı değişimi 10yıl/240bin km yazıyor.
    türkiye gibi ülkeler için yoğun şartlarda 10yıl/180bin km yazıyor.
    servis 120binde değiştir diyor.
    (malum avrupalılar aracı yolda ulaşım amaçlı kullanırken
    misal ben pancar motoru olarak kullanıyorum )

    Alıntıları Göster
    2008 Nissan micra 1.3 triger zinciri var.




  • Eski kaza honda city ler (2006 2009)triger zincir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1.1.1.1

    Eski kaza honda city ler (2006 2009)triger zincir
    Corsa 1.4 twinport 2005 modellerde zincir var mı?
  • hocam merhaba citroen yeni jumper yağ pompası içinden metal parçası çıktı tabi motor nakavt oldu usta motor imal edilirken içinde kalmış olabileceğini söyledi citroenle görüşmelimiyim motorumu yenileyebilirlermi.... tşk.ler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Deniz

    Opel Insignia ne kullanıyor arkadaşlar?..


    dizeli triger zincirli insignianın benzinlilerde kayış var

    Alıntıları Göster
    2006 jetta fsi comfortlain ler tirger zincirimi yoksa kayışımı var merak ettim ? cvp larınız için tşk ler şimdiden
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.