Arkadaşlar Kia 1,6 crdi motor da triger zinciri kullanıyormuş.
2002 yılından sonra üretilen VOLVO S40 'da da zincir var diye biliyorum.
fsi motordada zincir var diye biliyorum.
Yeni honda jazz 2009 zincirli ve sesini hiç duymuyorum
Aşağıdaki FSI motorlarda kayış var, fakat bir seride zincir olma olasılığı da mevcut. Bu husus Alman kullanıcıları arasında da anlaşmazlığa sebep olmuştur.
1.6 FSI 2.0 FSI 2.0 FSI Turbo
Burada da 1.6 FSI motorunun zincirli versiyonu var:
quote:
Orjinalden alıntı: Deniz
Opel Insignia ne kullanıyor arkadaşlar?..
dizeli triger zincirli insignianın benzinlilerde kayış var
skoda felicia da zincir kullanılıyor.
eski kasa ford ka 1.3 yeni lancer 1.5 motoru colt 1.5 motoru
Daihatsu=(Toyota) motorlarının çoğunluğu zincirli, coure 1.0 kayışlı.
1.6 fsi motorlarda zincir var.
1994 renault fairway 1.6 zincir kullanıyor
Hyundai i30 zincir kullanıyor.
quote:
Orjinalden alıntı: _opeth
eski kasa ford ka 1.3 yeni lancer 1.5 motoru colt 1.5 motoru
tüm colt motorlarında triger zincir sadece 1.5 te değil.
sen biliyorsundur muhakkak ta ben diğer arkadaşlar yanlış bilgilenmesin diye yazıyorum :)
quote:
Orjinalden alıntı: tasshelhoff
quote:
Orjinalden alıntı: _opeth
eski kasa ford ka 1.3 yeni lancer 1.5 motoru colt 1.5 motoru
tüm colt motorlarında triger zincir sadece 1.5 te değil.
sen biliyorsundur muhakkak ta ben diğer arkadaşlar yanlış bilgilenmesin diye yazıyorum :)
önceden yazmışında eksik olanları koydum.
Merhaba arkadaşlar.. Nissan x-trail aracımız var, bir süre önce motor lambası yandı servis sisteme bağladı hatayı okudu ve zincir uzamış değişmesi lazım dedi.. motor lambasının yanmasından zincirin uzamasını nasıl anlayabiliyorlar çok idrak edemedim açıkcası, izah edebilecek varsa memnun olurum. Bir süredir performans düşüklüğü de yaşıyoruz araçta, yorumlarınızı bekliyorum...
makineye bağlıyolar onlarda hata kodunu görerek neresi olduğunu anlıyorlar. aracın nasıl anladığına dair hiç bi fikrim yok.
kesin olarak bilmemekle birlikte zincir uzadığı zaman krank açısı ve eksantrik arasında olmaması gerekn bir açı oluşur avans değeri değişir , bunu tespit ediyor demek ki.
quote:
Orjinalden alıntı: elliyedi
Merhaba arkadaşlar.. Nissan x-trail aracımız var, bir süre önce motor lambası yandı servis sisteme bağladı hatayı okudu ve zincir uzamış değişmesi lazım dedi.. motor lambasının yanmasından zincirin uzamasını nasıl anlayabiliyorlar çok idrak edemedim açıkcası, izah edebilecek varsa memnun olurum. Bir süredir performans düşüklüğü de yaşıyoruz araçta, yorumlarınızı bekliyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: elliyedi
Merhaba arkadaşlar.. Nissan x-trail aracımız var, bir süre önce motor lambası yandı servis sisteme bağladı hatayı okudu ve zincir uzamış değişmesi lazım dedi.. motor lambasının yanmasından zincirin uzamasını nasıl anlayabiliyorlar çok idrak edemedim açıkcası, izah edebilecek varsa memnun olurum. Bir süredir performans düşüklüğü de yaşıyoruz araçta, yorumlarınızı bekliyorum...
motor lambasından ne anlatılmak isteniyor onu anlamadım ben.yağ lambasımı arıza sensorumu.egzantrik zinciri o kadar uzamaz.uzama işi biraz abartılmış.üzerinde çalıştığı dişlilerde zamanla aşınıyor ve boşluğa onunda katkısı oluyor.eksantrik zinciri motor yağı ile yağlanır dışardan müdahele ile yağlanmaz.iyi tarafları:ömrü uzundur.kolay arıza vermez.kopma olayını hiç duymadım.sadece aşınmadan dolayı ve zamanla gergi yayının zayıflaması ile bakla atlarki bu olay olana kadar beklememek gerekir.kullanım ömrü tamamlanınca şıkırtı başlar.avans düşer vs.yani bizi uyarır.tamiride o kadar abartılı deyildir.genelde zincir gergi takozu ve ustanın tanımlamasıyla dişliler dağişir(krank-egzantrik-varsa pompa.)ve hepsinide değiştirmek gerekmeyebilir.genelde krank dişlisi daha erken bozulur(aşınır).sonuç benim tercihim zincirden yana.çok eski motorlarda fiber dişli vardı(bilgi için.şimdi kullanılmıyor)