Şimdi Ara

Triger zinciri kullanan motorlar veritabanı kuralım (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
175
Cevap
4
Favori
132.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    BİR YANLIŞLIK DAHA VAR TOYOTA NIN BÜTÜN MODELLERİNDE TRİGER ZİNCİRİ BULUNMUYOR

    Alıntıları Göster
    Nissan Almera 1.5 zincir sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloodomen

    Nissan Almera 1.5 zincir sanırım

    Alıntıları Göster
    @ kerten

    ben e200 136 bg liğin zincir olduuğunu biliyorum...bundan sonraki motorların gücü giderek artıyor...heralde hepsi zincirlidir...

    bmw 5 serisi içinde aynı şey geçerlii..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    @ kerten

    ben e200 136 bg liğin zincir olduuğunu biliyorum...bundan sonraki motorların gücü giderek artıyor...heralde hepsi zincirlidir...

    bmw 5 serisi içinde aynı şey geçerlii..

    Alıntıları Göster
    Mercedes in tum motorları zincirlidir.
    w210 yada e200 gibi ayrım yapmanıza gerek yok.

    BMW nin ise bazı motoroları zincirlidir. Fakat son yıllarda cıkan modellerde hepside zincirli olabilir.

    Buarada motor gücü ile cok ilgisi yoktur bir motorun zincirli olmasının.
    Tamamen firmanın tercihi ve tasarımı ile ilgilidir. Uzun omurlu saglam bir motor isterse triger kayısı yerine zincir kullanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    Mercedes in tum motorları zincirlidir.
    w210 yada e200 gibi ayrım yapmanıza gerek yok.

    BMW nin ise bazı motoroları zincirlidir. Fakat son yıllarda cıkan modellerde hepside zincirli olabilir.

    Buarada motor gücü ile cok ilgisi yoktur bir motorun zincirli olmasının.
    Tamamen firmanın tercihi ve tasarımı ile ilgilidir. Uzun omurlu saglam bir motor isterse triger kayısı yerine zincir kullanır.

    Alıntıları Göster
    Zincir dayanıklıdır. Araç ileride arıza vermeye başladığında vurdurarak çalışmaya çok rahat gelir.
    Kayış değiştirme belirli aralıklarla yapıldığı için, gerdirme ayarı gibi detayları olduğu için soğuk gelmiştir her zaman.
    En çok zincirin sesini severim. Benim tewrcihim de zincirden yana.

    Renault 12 serisinin tamamında zincir mevcuttur.
    VW kaplumbağalarda yanlış hatırlamıyorsam zincir yok ancak eksantrik ve krank dişli gibi birbirine bağlı olması lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Zincir dayanıklıdır. Araç ileride arıza vermeye başladığında vurdurarak çalışmaya çok rahat gelir.
    Kayış değiştirme belirli aralıklarla yapıldığı için, gerdirme ayarı gibi detayları olduğu için soğuk gelmiştir her zaman.
    En çok zincirin sesini severim. Benim tewrcihim de zincirden yana.

    Renault 12 serisinin tamamında zincir mevcuttur.
    VW kaplumbağalarda yanlış hatırlamıyorsam zincir yok ancak eksantrik ve krank dişli gibi birbirine bağlı olması lazım.

    Alıntıları Göster
    Nissan Maxima zincirlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BilimveEdebiyat

    Nissan Maxima zincirlidir.

    Alıntıları Göster
    Bunun önemi nedir biri bana açıklayabilir mi?

    Ne fark ederki..


    Ayrıca ,kopan bir zincirin kayıştan daha çok zarar vereceği kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Bunun önemi nedir biri bana açıklayabilir mi?

    Ne fark ederki..


    Ayrıca ,kopan bir zincirin kayıştan daha çok zarar vereceği kesin.

    Alıntıları Göster
    Şu toyotalar konusunu aydınlatabilecek var mı mesela en çok kullanılan 1.6 vvti motordfa zincir var mı yada 1.4 d4d dizel motorda ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Bunun önemi nedir biri bana açıklayabilir mi?

    Ne fark ederki..


    Ayrıca ,kopan bir zincirin kayıştan daha çok zarar vereceği kesin.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Bunun önemi nedir biri bana açıklayabilir mi?

    Ne fark ederki..


    Ayrıca ,kopan bir zincirin kayıştan daha çok zarar vereceği kesin.

    zincir kayışa göre daha seslidir ancak gerekli önlemlerle ses çok azalır merso bmw bunu çok iyi beceriyor..

    kayış 60 000 de bir değişiyor...masrafı da pek az değil....60.000 olmasa bile belirli bir süresi var sertleşmeye karşı v.s. gene değiştiriyorsunuz yani..

    ama zincir teorik olarak hiç değişmesine gerek yok....Pratikte de pek hiç dağılan zincir duymadım ama triger kayışı kopanlara rastladım...

    2. el alırken zincir daha avantajlı değiştimi ne zman değişti diye bir kuşkunuz olmuyor.....

    genel olarak zincir daha avantajlı....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Bunun önemi nedir biri bana açıklayabilir mi?

    Ne fark ederki..


    Ayrıca ,kopan bir zincirin kayıştan daha çok zarar vereceği kesin.

    zincir kayışa göre daha seslidir ancak gerekli önlemlerle ses çok azalır merso bmw bunu çok iyi beceriyor..

    kayış 60 000 de bir değişiyor...masrafı da pek az değil....60.000 olmasa bile belirli bir süresi var sertleşmeye karşı v.s. gene değiştiriyorsunuz yani..

    ama zincir teorik olarak hiç değişmesine gerek yok....Pratikte de pek hiç dağılan zincir duymadım ama triger kayışı kopanlara rastladım...

    2. el alırken zincir daha avantajlı değiştimi ne zman değişti diye bir kuşkunuz olmuyor.....

    genel olarak zincir daha avantajlı....

    Alıntıları Göster
    opel'in common-rail olmayan, direkt pompa enjeksiyonlu DTI motorları.

    2000-2004 (C kasaya da ilk yıllarda koydular) vectra B DTI 16 V

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    opel'in common-rail olmayan, direkt pompa enjeksiyonlu DTI motorları.

    2000-2004 (C kasaya da ilk yıllarda koydular) vectra B DTI 16 V

    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    İlk üretim Porsche 911' ler var. 901 kasa koduyla anılırlar. Elimdeki Porsche Magazine dergisinde revizyon fotoğrafı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Bunun önemi nedir biri bana açıklayabilir mi?

    Ne fark ederki..


    Ayrıca ,kopan bir zincirin kayıştan daha çok zarar vereceği kesin.

    Alıntıları Göster
    bu konuda whisper arkadaşımıza katılıyorum.Zincir seslidir işieskiden kalma bir efsane oldu sayılır .Özellikle dizel motorlarda bu sesi duymak için iyi kulak ister.Aracın içinden de asla duyamazsınız.Geriye benzinli olup da çoksessiz araçlar kalıyor bunu da istisna olarak görmek lazımdır.

    şimdi zincir çeliktir.Bir teknoloji harikası değil ama aslında bir dayanıklılık göstergesidir.Kopan zincir olayı belki çok nedir vaka olarak olabilir ama buda zamanında gerekli kontrollerin yapılmadığının göstergesidir.Yağsız kalırsa zamanında yeterli uzamalarının ve baklalarının hasarlanğının farkına varmayanlar için sıkıntı yaratabilir.Ama bakımsız da kalsa 100000 kmde falan sorun çıkarmaz.Aşırı sesli çalışması ise zaten bakımının geldiğinin boyunun uzadığının ve boşluk meydana geldiğinin göstergesidir.yani zamanla çalışarak hasarlanan ve boyu uzayan zincir çakırdamaya başlar.bunu size en iyi bisiklet zinciri ile kıyaslayarak anlayabileceğinizi hatırlatırım.Bisikletten zincir nasıl bazen problemleri sesle size iletirse bu işte de aynı durumlar söz konusu olabilir.

    bir lifli lastik kayıs en fazla 100 bin civarlarında değişmesi gerekir, ayrıca yatan araçlarda lastiğin ömrünün dolması dolayısıyla değiştirilmesi zorunluluğu vardır.Ama zincir için bunlar geçersizdir.Araç ömrü boyunca belki hiç zincir değiştirmeyebilir veya belki bir kere nasip olur.Çünkü kmsi değişmekle birlikte iyi bir marka motorda 300-350 bin km gitmesi gayet normal bir durumdur .Yağlama ve hatalı baklaların değişimi ile 500-750 bin km leri görmek olasıdır.Aslında km vermek de çok doğru birşeyu değil motor ömrü gibi iyi bir bakımla aklınızdan çıkacak bir olay.

    Ancak lastik veya kauçuk esaslı triger yakın takip gerektiren bir hsustur.Eğer atlarsanız büyük motor hasarları ve revizyonları gerektirmektedir.Hele ikinci el araç alıyorsanız her an istim üsütündesiniz demekttir.Size değişim yapıldı diyen birisine ne kadar güvenebilirsiniz.Belki aracı satmak için atıyordur.O kadar değişik ve üç kuruş paraya önem veren şahsiyetler var ki , insanın kendini koyuvermemesi lazım.Bu yüzden sıfır araç için değiş belki ama ikinci el için kesinlikle bir tercih söz konusu olacaksa zincir yani çelik triger diyorum.

    Ben olayı klasik kurmalı saatle digital saat olayına benzetiyorum.Zincirli olan kurmalı veya otomatik denilen sallandıkça kendini kuran mekanizmalı saat benziyor, kauçuk olan ise digital saat gibi , devamlı pil değiştir dikkat et.

    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Bunun önemi nedir biri bana açıklayabilir mi?

    Ne fark ederki..


    Ayrıca ,kopan bir zincirin kayıştan daha çok zarar vereceği kesin.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bu konuda whisper arkadaşımıza katılıyorum.Zincir seslidir işieskiden kalma bir efsane oldu sayılır .Özellikle dizel motorlarda bu sesi duymak için iyi kulak ister.Aracın içinden de asla duyamazsınız.Geriye benzinli olup da çoksessiz araçlar kalıyor bunu da istisna olarak görmek lazımdır.

    şimdi zincir çeliktir.Bir teknoloji harikası değil ama aslında bir dayanıklılık göstergesidir.Kopan zincir olayı belki çok nedir vaka olarak olabilir ama buda zamanında gerekli kontrollerin yapılmadığının göstergesidir.Yağsız kalırsa zamanında yeterli uzamalarının ve baklalarının hasarlanğının farkına varmayanlar için sıkıntı yaratabilir.Ama bakımsız da kalsa 100000 kmde falan sorun çıkarmaz.Aşırı sesli çalışması ise zaten bakımının geldiğinin boyunun uzadığının ve boşluk meydana geldiğinin göstergesidir.yani zamanla çalışarak hasarlanan ve boyu uzayan zincir çakırdamaya başlar.bunu size en iyi bisiklet zinciri ile kıyaslayarak anlayabileceğinizi hatırlatırım.Bisikletten zincir nasıl bazen problemleri sesle size iletirse bu işte de aynı durumlar söz konusu olabilir.

    bir lifli lastik kayıs en fazla 100 bin civarlarında değişmesi gerekir, ayrıca yatan araçlarda lastiğin ömrünün dolması dolayısıyla değiştirilmesi zorunluluğu vardır.Ama zincir için bunlar geçersizdir.Araç ömrü boyunca belki hiç zincir değiştirmeyebilir veya belki bir kere nasip olur.Çünkü kmsi değişmekle birlikte iyi bir marka motorda 300-350 bin km gitmesi gayet normal bir durumdur .Yağlama ve hatalı baklaların değişimi ile 500-750 bin km leri görmek olasıdır.Aslında km vermek de çok doğru birşeyu değil motor ömrü gibi iyi bir bakımla aklınızdan çıkacak bir olay.

    Ancak lastik veya kauçuk esaslı triger yakın takip gerektiren bir hsustur.Eğer atlarsanız büyük motor hasarları ve revizyonları gerektirmektedir.Hele ikinci el araç alıyorsanız her an istim üsütündesiniz demekttir.Size değişim yapıldı diyen birisine ne kadar güvenebilirsiniz.Belki aracı satmak için atıyordur.O kadar değişik ve üç kuruş paraya önem veren şahsiyetler var ki , insanın kendini koyuvermemesi lazım.Bu yüzden sıfır araç için değiş belki ama ikinci el için kesinlikle bir tercih söz konusu olacaksa zincir yani çelik triger diyorum.

    Ben olayı klasik kurmalı saatle digital saat olayına benzetiyorum.Zincirli olan kurmalı veya otomatik denilen sallandıkça kendini kuran mekanizmalı saat benziyor, kauçuk olan ise digital saat gibi , devamlı pil değiştir dikkat et.

    quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Bunun önemi nedir biri bana açıklayabilir mi?

    Ne fark ederki..


    Ayrıca ,kopan bir zincirin kayıştan daha çok zarar vereceği kesin.



    Alıntıları Göster
    r20 kasa nissan terranolar zincir tahrikli
    nissan x-trail lerde zincir tahrikli serviste açık motorlarını gördüm
    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: werus

    r20 kasa nissan terranolar zincir tahrikli
    nissan x-trail lerde zincir tahrikli serviste açık motorlarını gördüm
    saygılar

    Alıntıları Göster
    O ZİNCİRİ KARDA LASTİĞE TAKABİLİYORMUYUZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SSamet. -- 28 Ocak 2008; 11:02:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    O ZİNCİRİ KARDA LASTİĞE TAKABİLİYORMUYUZ

    Alıntıları Göster
    alfa romeo 164 2000ts zincirli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rikiriki

    alfa romeo 164 2000ts zincirli

    Alıntıları Göster
    Evet biraz araştırdım da ,zincirin ömrü mototunuzla aynı deniliyor.

    Güzel bişiymiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: happycar

    Evet biraz araştırdım da ,zincirin ömrü mototunuzla aynı deniliyor.

    Güzel bişiymiş.

    Alıntıları Göster
    Bu arada parçanın adı triger zinciri değil, eksantrik zinciri olarak geçiyormuş. Dün akşam teknik bir kitap okurken farkettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Bu arada parçanın adı triger zinciri değil, eksantrik zinciri olarak geçiyormuş. Dün akşam teknik bir kitap okurken farkettim.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,

    Benimde 2001 323 Mazda GLX'im var Onda da Trigger zinciri var 90.000'de elden geçmesi gerektiğini söyledi Yetklili servis.

    Ayrıca 2005 Opel Astra H var birtane de. yarın araba 4.5 senelik 35.000 de Triger seti (kayış) değişecek.Yetkili servis tarafından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oldsoundman

    Merhaba,

    Benimde 2001 323 Mazda GLX'im var Onda da Trigger zinciri var 90.000'de elden geçmesi gerektiğini söyledi Yetklili servis.

    Ayrıca 2005 Opel Astra H var birtane de. yarın araba 4.5 senelik 35.000 de Triger seti (kayış) değişecek.Yetkili servis tarafından.

    Alıntıları Göster
    mazda 2 1.3 mzr ve eski kasa jazz da zincirli.
  • skoda felicia 1.3 glxi zincirli 90.000 de ses yapıyor diye değiştirdim (Yağ filtre işçilik dahil 150 ytl tuttu)yoksa hiç bir sıkıntı çıkarmadı.Bende bu konuda bilgisizdim biraz araştırdığımda zincirli motorlar bana çok daha güven verdi.Yeni alacağım araçlarda zincir tercih ederim dağ başında kayış kopartıp ortada kalmaktansa biraz fazladan ses olması bence çok problem değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nehuse

    skoda felicia 1.3 glxi zincirli 90.000 de ses yapıyor diye değiştirdim (Yağ filtre işçilik dahil 150 ytl tuttu)yoksa hiç bir sıkıntı çıkarmadı.Bende bu konuda bilgisizdim biraz araştırdığımda zincirli motorlar bana çok daha güven verdi.Yeni alacağım araçlarda zincir tercih ederim dağ başında kayış kopartıp ortada kalmaktansa biraz fazladan ses olması bence çok problem değil.
    Nissan Almera
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.