Şimdi Ara

Triger zinciri kullanan motorlar veritabanı kuralım (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
175
Cevap
4
Favori
132.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • internette bakın epey bir zincir kopması vakası var,
    sürekli hareket halinde olan bir sistem için esnek yapılı kayış bence daha mantıklı gibi, eğer net bir şekilde zincir daha iyi olsa idi tüm araçlar zincir kullanırdı diye düşünüyorum,
  • aracım 2003 honda crv 140 bin kmde triger zincirli 2002 2006 arası honda crv ler zincirli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boramat

    internette bakın epey bir zincir kopması vakası var,
    sürekli hareket halinde olan bir sistem için esnek yapılı kayış bence daha mantıklı gibi, eğer net bir şekilde zincir daha iyi olsa idi tüm araçlar zincir kullanırdı diye düşünüyorum,



    ona doğru gidiyor ama yeni araçların çoğu zincir kayışa sahip
  • zincir kopmasını ben duymadım derken hiç kopmaz demedim amma gene belirteyim ben hiç rastlamadım.şayet kopma vukubulmuşsa çok ender arızalardandır.amma trigger kayışı kopması-sıyırması bayağı vukuatlı bir iş.dikkat edin üretim zincire doğru meyilli.yeni araçların çoğunda(özellikle yüksek km.garantili motorlarda)zincire dönüş başladı.zincir sistemi sesi ve maliyetinden dolayı sevimsiz yoksa dayanıklılık olarak kayışı 3-4 ve daha fazla katlar."hareketli parçalarda esneklik" derken çokta esnek olması arzu edilen birşey deyildir.hareketini kayıştan alan pompa(diesel)ateşleme sistemi ve çok hassas ayar gerektiren eksantrik mili gibi parçalar başıboş oynamayla gereken randımanı vermezler(veremezler)kayışın tek iyi yanı sessiz oluşu bakım ve değişiminin kolay oluşudur başka bir artısı yoktur.
  • tiriger zinciri kopması artık çok daha yaygın kullanılan Triger kayışına göre oldukça zor kopar. Teorik olarak kopmaması lazım.

    Ancak pratikte triger zinciri dediğimiz şey bisikletlerdeki zincir sistemi ile çok benzerdir. hatat prensip olarak aynıdır.Motorlarda da benzer sistem vardır.

    Peki neden kopar ,

    cevabı çokda komplex değildir. Birincil etmen baklaların yağlanmasını sağlayan motor yağının geç değiştirilmesinden kaynaklanmaktadır. Yağsız kalan bakla ileri geri yaparken baklaları birbirine bağlayan incelik mili kesr,çünkü aşırı ısınır .ısınmasını engelleyen motor yağımızdır. Eğer metal bir zincir kullnılacaksa bir yerleden sürekli yağlanması ve üzerindeki ısının ve sürtünmenin alınması gerekmektedir.Metal değilse yağ içinde çalışmasına gerekk yok bizim kayışlar veya eski fiberler benzer şekilde kuru ortamda çalışırlar.

    İkincil etmen yağlama mükemmel de olsa zamanla motor içinde kalan pisliklerveya çamurumsu yapı buna ''soot ''diyoruz .Balçık şekşlinde baklaların bazılarının üzerine yapışır ve yağın bu baklayı yağlamasını engeller. yağlanmayan zincir baklası başlar ısınmaya ve sıcaklık metal sürütünmesi nedeniyle aşınma yaratır. Hemn kopmaz . Önce şıkırdamaya başlar çünkü birden fazla aşınmısa uzamıştır ve bu boşluk şıkırdamaya neden olur gergi bunu tolere ederek motorda avans hatalarını yok edebilir ama ses suyulacaktır. İşte ses geliyorsa bakımda bu zincir elden geçirilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.Eskiden hiç yedek parça bulunmadığı için eski mercedesler ithal otoların baklaları sökülüp çıkma bakla veya yenisitakılarak tamir edilirdi. Şimdi her şeyi kaldır at bakım stili uygulandığı için 10 liraya yapılacak tamir 250-300 tlye mal oluyor. Neyse.

    üçüncü neden yağlama ve pislikolmamasına rağmen dişlerin hareketini ileten aktarmada bir sorun olmasıkibunların başında yağ pompasının sıkışması gelmektedir. Bunun de nedeni ortasındaki yataktaki aşınma veya dişlilerindenki aşınma nedeniyle sarsıntılı çalışmasıdır.ne diyersek diyelim sonuçta bir parça hareketi aksayarak iletiyorsa ileten organ yani triger zinciri kendini gerer ve kasr bundan kaynaklanmaktadır. Ama her şeyden önce bu bizim kayışlar gibi birden olmaz önceden ses ile sinyal verir. Aracı ikinci el almazsanız aracın bu sesindeki değişimi hissesersiniz.

    dördüncü neden ise yine gergiden kaynaklanan bir problemdir aslında gergi aşınmıştır veya germiyordur bu sarsıntıyı artırır ve kopma olur.

    Bütün bu yukarıda sayıdığım nedenler olmazsa bu kayıs motor isteyene kadar ciddi bir problem çıkarmaz. Buda yaklaşık 300-400 bin civarındadır. km vermek doğru değil çünkü aracın kaç devirde çalıştırıldığı (şehir içive dışı) ve ani hızlanma yapılıp yapılmadığı gibi onlarca faktörün bir sonucudur.

    hlbuki kayıs ömürlü aşınan yıpranan ve dayanıklık açısından zincirle mukayese edilemeyecek bir yapısı vardır. Bu nedenle ortalama araca göre değişmekle birlikte 75-100 bin km aralığında değiştirilmesi önerilir. hatat çalışmasada kuru oertamda hava ile temas ettiği ve yapısında kauçuk bulunduğu için aynen araç lastiği gibi ömürlü bir malzeme yapğısına sahiptir. Zincirde ise araç ayda veya haftada bir kez çalıştırılıp ısıtıldığı takdirde 50 yıllık araçta bile km yapmmaışsa kalabilir. Motor elemanları neyse zincirde aynı şartlara sahiptir. eski klasik amerikanları halen zincir değiştirimeden kullananlar mevcut.

    son sözümü birgün bütün araçların zincire geçmesi dileğiyle noktalıyorum.Belki bu geçişi görmeden elektrikli araca geçeriz.




  • eksantrik zinciri bisiklet zincirine yapı olarak benzer.aradaki fark yanyana enaz 2-çokçada 3-4 bakla dizimi şeklindedir.yağlamalarında sorun olmaz çünkü direkt motor yağıile yağlanır.ince yatakları yağlayan yağın açıktaki zinciri yağlamaması söz konusu deyildir.zaten alt bölümdeki çanaktan pulun üzerindeki kanatçıklarla zincir devemlı yağ serpintisine maruz kalır.vazgeçilmesinin en büyük nedeni maliyetinin yüksekliği ve sesidir.yağ pompası direkt zincirden hareket almaz.hareketi endirekttir(ex.milinden alır.ateşleme sistemi gibi).gergi görev yapmazsa bakla atlaması tabir edilen arıza olur.sonuçları malüm.vede ben(üstüne basarak)zincir kopma olayını duymadım yaşamadım.olmaz demiyorum amma çok ender çokçok ender arıza sınıfına girer.bakmadım amma doche motorlar kanaatimce zincir kullanır çoğunlukla.şimdilerde iki hatta üç zincir kullanılabiliyor yeni segment motorlarda.




  • quote:

    hareketi endirekttir(ex.milinden alır.ateşleme sistemi gibi).gergi görev yapmazsa bakla atlaması tabir edilen arıza olur


    triger kayısı hanhi parçları birbirine bağlar , sorunun cevabı zaten sorunun içindedir. Sorun zincirde gibi görünür ancak olayın temelinde birine bağlı olan parçlardan birisi dönmeeme yani eylemsizlik yaparsa zincir kopar bu kadar.
  • ben;gördüğümü okuduğumu onardığımı yazıyorum.yağ pompasının incelenmesi tavsiye olunur.galiba motora takılan zincirle bileğe takılan zinciri birbirine karıştırıyor gibi duruyor.egzantrik zinciri egzantriki kesecek kadar güçlüdür.kaldıki pompanın(yağ pompası)frezelerini kolaylıkla sıyırır.hatta yakıt ponpasının frezelerini bile sıyırır kolaylıkla.indirdiğim motorlarda zinciri ve parçalarını değişmeden topladığım çok.amma triger kayışları mutlaka değişirim.değiştirttiririm.
  • benn de işin mühendislik olarak nasıl çalıştığının anlalizini yazıyorum.Bu işler teknik işlerdir.Evet pratik tecrübe her zaman yaşananları gösterir ama neden bulmak için işin mühendisliğini okumak veya bilmek ,tecrübe kazanmak gerekir.

    mühendislikte kural şudur bir zincir en zayıf halkasından kopar.eğer siz bir şeyi çok dayanıklı yaparsanız tabii kikarşı parçasını hasarlar.bundan dolayı çekme mukavemeti olarak tasarımda zincir kopacak şekilde radsarlanır ki karşı parçada daha büyük hasar açmasın. Siz sigortayı daha yüksek amper veya güçte takarsanız bu sefer daha çok zarar verebilirsiniz.Bu nedenlerden örütü zincir yerine kauçuk çekme mukavemeti daha düşük tutulmuştır . bu mukavemet kauçuğun hava şartlarına dayanımı ile daha da düşmektedir.

    triger zincirinin güçlü olmasını sağlayan şy tasarımda kullanılan ve baklaları birbirine bağlayn pimden başkası değildir. diğer aksamları çekme mukavemetine karşı kesme yükü taşımaz. Ancak pim kesme yani shear kuvveti denen kuvvete karşı dayanım gösterir. Dolayısı ile kopmayacak diye birşey yoktur. Yüzlerce pimden en zayıf olan yani aşınan , yağsız kalan , korozyona uğrayanın kesme mukavemeti düşer. Tork üreten kranktan tahrik alır ve kuvvetieğer karşısında direnç olmazsa aynen iletir ancak direnç varma yani negatif tork üretilirseki bu zincirin bağlşı oladuğu herhangi bir parçadan kaynaklanabilir bu takdirde pim kesme yüküne kadar dayanır biraz da bel verebilir .yani düzgünlüğünü yitirebilir zaten sonun başlangıcı bu noktadan sonra olmaktadır. Pim düz kalmaz ise bakla hareketini yaparken ısınır ve hertarafı yağ olsa bile bunu içine alamaz. Alamadığı için baklaların hareketi ile sürtünme nedeniyle incelmeye başlar . inceldiği zaman hareketi kolaylaşır ve şıkırdamaya başlar .Ama kesme mukavemeti inceldiği için düşmüştür ve sistemden gelen ani bir tork karşısında kopabilir. Zaten alan bir şeydir. Ancak sık değildir. Sık olamsı için neden yoktuır ama neden varsa herşey kopar .Acnak size katılıyorum kopmadan önce karşı tarafı darmadağın da edebilir. Bu nednele bir zincir kopmuşsa değiştirmeden önce ne tür hasarlar vermiş incelenmelidir yoksa bu atan sigrotanın nedenini bilmeden kaldırmakla eşdeğerdir.




  • bildiklerimi pratikle sınırlamak ne derece doğru takdir sizin.anlattığım konulara çok hakim ve çok vakıfım.onun için bazı şeyleri satır arası söylemek istiyorum.okuyanlarda enaz doğru bilgilensin.tabii isteyen.bilgi edinmek çok zor ve meşakkatli bir iştir.paylaşım özveri ister amma hiçbir geliştiricide birebir bildiklerini paylaşmaz.yaptığım işlerdede en hassas ölçü ve aletlerini kullanmaya özen gösteririm."en zayıf halka kadar güçlü"de her zaman zincirden hareket alanlardır.öyle freze sıyırma dünyanın sonu deyildir.yağ pompasıise uyarı lambası yanar ve tamir ettirilir.pompanın frezesi siyrilir ateşleme zamanı bozulacağından motor stop eder.vs.vs. işim ve konum olduğu için biraz hassasiyet gösterdim umarım anlayışla karşılarsınız.kolay gelsin.
  • estagfurullah ben bilgide sınır tanımam , herkesden alacak bilgimiz olmazsa bunca yıllık tecrübeden sonra bu internet sayfalarında sizlere birşey aktarmak için veaynı zamanda pratik tecrübeleri olanlardan da günlük gelişmeleri ve teknolojiyi izleme adına buradayım.
    Hem mesleğim hem de çalışma alanım 20 senelik bakım grubu baş mühendis olarak benzer problemlerde teknik arkadaşlara yardımda zaten bulunmak görevlerimin arasında .Birsürü teknisyen alt kademe personel şakır şakır tmair yapar ama neden olmuş konusudan doğru yorumu yapğmak başka bir uzmanlık konusudur. Genelede kök neden analizi işinde piyasada bilinenlerden çok farklı nedenler ve bulgular olduğunu tespitte bulunduğumuz için böylesine teknik analizlerde hem eğitim hem geçmiş birikim hem de araştırma yaparak karar verdiğimi belirmek isterim.

    madem konu açılde triger zinciri konusunda çok önemli firmalardan birini katalogunu buraya linkliyorum. özellikle 20 sayfadaki zincir yerine yeni uygulamaları çok hoşuma gitti artık milyon km yapar herhalde bu tasarım. Bu linkte göreceksinizki motor güçleri artık yarış ve performans moduna girince aynı motor bile olsa triger zincirinide üst dayanımı olan modellerle değiştirmek gerekiyor. (sayfa 13) burada bütütn olayın özü sertleştirilmiş pin ve ve alaşımında yatıyor.

    http://www.cloyes.com/pdf/Cloyes_2007_HP_Catalog.pdf




  • bilgi göreceli kavramdır.bilgi bileşkeleri bugün için doğru odak olsada zaman-veri-ihtiyaç ilerde odağın DAHA doğrusunun olduğunu bize sunar.bilgi edinme bilmecesini çözünce onu elde etmek kolaylaşır,hatta basit bir hal alır.değerli zaman ve bilgiler için teşekkür ederim.
  • Bilgi bakış tarzını yansıtır ancak burada DOĞRUYU bulmak için değerlendirme ve majör ve minor etmenlerin tespit edilmesi işi tamamen bir disiplin ve öğretim işidir.Ustadan çırağa aktarılan bilgi ile olayların fiziksel ve kimyasal nedenlerinin , neden-sonuç ilişkisi arasında çok büyük fark vardır. ''Daha doğru ''diye bir kavram yaratmak yerine olayın özünü anlamaya çalışmak bilginizin derinlemesine inmesine ve küçük ayrıntıların büyük sonuçlara varacağının araştırılması ile mümkün olur.Bu araştırmaların toplam birikimi BİLMEK istenilen hedef , hedefe ulaşmak için de teorik çalışmaları ve mekanizmaların eğitimini almış olmak gerekmektedir.

    Bilgi ancak DOĞRU yu bulmamıza yardımcı oluyorsa ve bu DOĞRU evrensel ise değerli bir noktaya erişir.

    Bu noktadan sonra göreceli olmaktan çıkar ve mutlak doğru adını alır.

    iyi çalışmalar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Mayıs 2009; 16:25:31 >




  • atmosferik motorların daha az yaktığı kannatini bu açıklamaların ışığındamı değerlendirmek lazım.atmosferik motorun az yaktığı sizin tespitinizmi?yoksa hakkında yayın varmı.bilgilendirseniz sevinirim.çünkü:bu konuda bende yanlış bilgi var gibi duruyor.yoksa yüksek devir hava beslemelerini boşamı icat ettiler gibi.kolay gelsin
  • tabii kibilgilendirmeye çalışırım. Öncelikle hacimsel veya volümetrikverim kavramının detaylarına ulaşmak gereklidir. Yanma olayı öylesine ilginç bir şeydir ki devir ile değişen verim ve problemler ortaya çıkmaktadır. Havanın hızı arttığı zaman burada anlatması zor olan ancak isterseniz verebileceğim linkler ile birlişkte akışkanlar mekaniğini bazı ilginç davranışları sergilenmektedir. Havayı mach hızı na yaklaştrıığınızda karşımıza büyükbir direnç olarak çıkmaktadır. Düşük devrilerde kolaylıkla çözülen bu tüer problemler yüksek devirlerde güç ve verimi etkileyen şeyleri beraberinde getirdiği için Turbo ile çözüm bulunmaya çalışılmıştır. Zorlama yöntem olarak adlandırmak daha doğru olur. İyi yanları olduğu gibi (düşük hacimden yüksek güç alma vb9 aynı devirde yakıt sarfıyatları ve başka yanma konularında bazı istenmeyen sonuçlar verebilmektedir. Acnak emisyonlar ve verim göz ardı edilirse büyük artı katkıları nedeniyle vazgeçilmez olmaya doğru gitmektedir.

    Bu konuyu daha iyi anlamak için volumetrik verim konusunu iyice anlamak gerekmektedir.

    http://mbdergi.pamukkale.edu.tr/belgeler/2004-10-(2)-4.pdf

    http://www.motorsesi.com/benzinli_motorlarda_motor_karakteristikleri_is_guc_verim_hesaplamalari.html

    http://www.ztechz.net/id2.html
    http://www.ztechz.net/id7.html

    http://www.auto-ware.com/combust_bytes/eng_sci.htm

    volumetrik verimnasıl hesaplanır

    http://www.installuniversity.com/install_university/installu_articles/volumetric_efficiency/ve_computation_9.012000.htm

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech103.html

    volumetrik hesap makinesihttp://www.ajdesigner.com/phpengine/engine_equations_volumetric_efficiency.php

    sanırım şimdilik konunun anlaşılması için bu kadar yeterli .




  • sn. vezir, sizin gibi birisinin bu sitede bulunması bizler için bir şans. her konuda değerli bilgilerinizi paylaşıyorsunuz, çok teşekkürler.
    benim sorum, nissan micra kullanıcılarına. eski kasa micralar triger zincirliydi, yeni micralar (2003 ten sonra üretilen benzinli motorlar) acaba triger kayışlımı yoksa triger zincirlimi?
  • Kia Magentis 2001-2006 , 2litrelik 136 beygir Benzinli Motor-----Triger Kayisli-----

    Servis kitabina göre her 4 yil veya 90 000km de acilen degismesi lazim

    Benim aracimin kayisi 59 000 de koptu, arac 4,5 yasindaydi...
    yani hangi araci kullanirsanis kullanin , triger degistermeyi unutmayin...yoksa benim gibi motoru dagitirsinis

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Kia_Magentis_front_20080130.jpg




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustozt

    sn. vezir, sizin gibi birisinin bu sitede bulunması bizler için bir şans. her konuda değerli bilgilerinizi paylaşıyorsunuz, çok teşekkürler.
    benim sorum, nissan micra kullanıcılarına. eski kasa micralar triger zincirliydi, yeni micralar (2003 ten sonra üretilen benzinli motorlar) acaba triger kayışlımı yoksa triger zincirlimi?



    benim bildigim 2003 ve sonrasi Benzinli Micralar Zincirli....dci diesel motorlari ( dci - Renault ) kayisli
  • zincirli olmayanlar için bir öneride bulunacağım. Özellikle kauçuk yapısı olan triger kayışlarının baş düşmanı ısı ve tozdur. Ama en önemlisi direk güneştir ki zaten bir trigerde bu mevzubahis değildir sadece tekerlek gibi rdirek güneş gören yerler için geçerlidir. O takdirde süresi dolmuş veya dolmaya yakın olanlar için şey değiştirmektir. Ama buna vakti olmayanlar veya biraz daha idare ederim diyenler için en önemli gördüğüm mevzu kalkışlarda yumuşak ivmelenmedir. Krankı hızla ivmelerndirdiğimiz anda bu parçaya dolaylı yoldan çekme kuvveti ulaşmaktadır. Bu kuvvet belkiş büyük bir güç barındırmamaktadır ancak yukarıda bahsetmeye çalıştığım konularda hep kopma için bir neden yazdık. İşte kopması içi,nn hızla ivmelendirilen kayış ta yıllık süre dolmuşsa kılcal çatlaklar gözlemlenir .Benzer durum lastik tekerlerimiz için de söz konusudur , kayısı alıp da gerdirdiğinizde bu kılcal çatlaklar daha da belirgenleşir .Bu duruma ulaşmış kayışların değiştirilmesi gerekir ama bu geciktirilirse yapılacak şey sakin ivmelenme veya kalkıştır. Motoru ani devirlendirdiğiniz zamanlarda ortamdaki gerginlik bu kayışa yük binmesine neden olursa kopması için bir nedendir.

    Zincirli olanların aslında dezavantajı olan konu bir bakıma bakım için avantajdır. Burada zincir bollaştığında ses yapmaya başlar bu bizim için bir nevi alardır kaale almakgerekir ama süreniz daha vardır. halbuki kauçuk kayıslarda ses olayı hemen hemen yoktur bu nedenle size önceden ben kopacağım sinyalini gönderemez. şak diye durup dururken kopmasının sebebi budur. Aslına ölmüştür de ağlayanı yoktur . benden bu kadar deyip krankla ilişkisini bitirecektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: magentis02

    Kia Magentis 2001-2006 , 2litrelik 136 beygir Benzinli Motor-----Triger Kayisli-----

    Servis kitabina göre her 4 yil veya 90 000km de acilen degismesi lazim

    Benim aracimin kayisi 59 000 de koptu, arac 4,5 yasindaydi...
    yani hangi araci kullanirsanis kullanin , triger degistermeyi unutmayin...yoksa benim gibi motoru dagitirsinis

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Kia_Magentis_front_20080130.jpg




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    tabii kibilgilendirmeye çalışırım. Öncelikle hacimsel veya volümetrikverim kavramının detaylarına ulaşmak gereklidir. Yanma olayı öylesine ilginç bir şeydir ki devir ile değişen verim ve problemler ortaya çıkmaktadır. Havanın hızı arttığı zaman burada anlatması zor olan ancak isterseniz verebileceğim linkler ile birlişkte akışkanlar mekaniğini bazı ilginç davranışları sergilenmektedir. Havayı mach hızı na yaklaştrıığınızda karşımıza büyükbir direnç olarak çıkmaktadır. Düşük devrilerde kolaylıkla çözülen bu tüer problemler yüksek devirlerde güç ve verimi etkileyen şeyleri beraberinde getirdiği için Turbo ile çözüm bulunmaya çalışılmıştır. Zorlama yöntem olarak adlandırmak daha doğru olur. İyi yanları olduğu gibi (düşük hacimden yüksek güç alma vb9 aynı devirde yakıt sarfıyatları ve başka yanma konularında bazı istenmeyen sonuçlar verebilmektedir. Acnak emisyonlar ve verim göz ardı edilirse büyük artı katkıları nedeniyle vazgeçilmez olmaya doğru gitmektedir.

    Bu konuyu daha iyi anlamak için volumetrik verim konusunu iyice anlamak gerekmektedir.

    http://mbdergi.pamukkale.edu.tr/belgeler/2004-10-(2)-4.pdf

    http://www.motorsesi.com/benzinli_motorlarda_motor_karakteristikleri_is_guc_verim_hesaplamalari.html

    http://www.ztechz.net/id2.html
    http://www.ztechz.net/id7.html

    http://www.auto-ware.com/combust_bytes/eng_sci.htm

    volumetrik verimnasıl hesaplanır

    http://www.installuniversity.com/install_university/installu_articles/volumetric_efficiency/ve_computation_9.012000.htm

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech103.html

    volumetrik hesap makinesihttp://www.ajdesigner.com/phpengine/engine_equations_volumetric_efficiency.php

    sanırım şimdilik konunun anlaşılması için bu kadar yeterli .




    beni üretim ilgilendirmiyor.bizler sonuçlar üzerinde çalışıyoruz.bu bakımdan soruma ilişik herhangi açıklama bulamadım.sizin şöyle bir tespitiniz var"her zaman atmosferik motorlar daha az yakar".benim sorumda bu tespit sizemi ait yoksa herhangi yayında incelenmişmi.birsürü yayın ismi geçmiş birtane soruyla ilgili cevap yok maalesef.şimdi benim bildiğimi aktarıyorum:cebri doldurulan motorlar her zaman atmosferik motorlardan daha az yakar.yanma odası şekillerinden bahsettiniz:in.dir.inj.motorlarda her üretici kendine göre hücre şekli geliştirmiş yani standardı yok.ve veriler hep deneyseldir.d.inj.motorlarında yanma odası standardı yok.her üretici kendine uygun yanma odasını belirler.yanma odasının şeklı yanmayı ilgilendirir yanmanın kısa sürede hertarafı tutuşturması amaçlanır.bunlar sorumun cevabı deyildi:sorum:atmosferik motor nasıl oluyorda cebri dolum motorlardan daha az yakıyor.kolay gelsin.(anlattıklarınızı anlamadığımı belirteyim)




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.