|
Triger zincirli araba tercih etmeyin. (2. sayfa)
-
-
Hocam 150 bin km az degil mi?
Bi markanin kendi motoruna 150 bin km ömür biçmesi kendine hakaret.
-
10 yil / 150.000 km sonrasinda cikabilecek tum sorunlari mubah gormek aslinda hocam. Yani 60.000 km.de yag yakmaya baslayip, 150.000 km.de yatak saracak anlami cikarmamak lazimquote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07Hocam 150 bin km az degil mi?
Bi markanin kendi motoruna 150 bin km ömür biçmesi kendine hakaret.
Tabi 500.000 km de gidebilir. Ancak 150.000 km sonrasini uzatmalar olarak degerlendiriyorlar
150.000 km dayanan trigeri omur boyu, 150.000 km dayanan sanziman yagini da omur boyu olarak etiketleyebiliyorlar
Onlar icin aracin degeri 3.000 euroya dusmus, fakat her arizada arac 1.000+ euro fatura cikarir hale gelmisse, aracin omru bitmis oluyor -
Kyış daha iyi bence de zincirlide ses te oluyor şakır şakır belli bir süre sonra
-
Bizim milletin sanziman yagini da ömürlük sanmalari buradan geliyor deseniz
-
1.3 multijet aracın zinciri 160 binde bir değişiyor ama benim 140 binde şakırdayama başladığı için değiştirdim. -
Omru degil de ekonomik omru
-
Corolla d4d de 188 bin/10 yıl oldu , ses geldiğinde değişmesi gerek diye biliyorum şimdilik bir problem yok ... Sekizsilindir de taksi olarak kullanılan 1 milyonda Corolla görmüştüm onunkinin değişmesi gerekiyordu... -
Bakim istatistik, planlama ve muhendislik isidir hocamquote:
Orijinalden alıntı: Alisilin07Bizim milletin sanziman yagini da ömürlük sanmalari buradan geliyor deseniz
500.000 omur beklentisi oldugunda; 40.000 km.de bir yag degisimi seklinde bir takvim belirtilebilir. Honda gibi markalar bunu yapar
Ya da 150.000i omur olarak bictilerse, omur boyu degisim yoktur da yazabilirler. Bmw gibi markalarin tarzi da bu sekilde oluyor
Mesela ZF uretimi ayni sanzimana sahip farkli markalarin bakim araliklarini incelediginizde, farkli farkli degerler gorursunuz. Zf.in kendi katalogunda da hepsinden alakasiz degerler bulunuyor olabilir. Kisi tum bu verileri kiyaslayarak, kendine uygun degeri secmeli
-
Evdeki arabanin zinciri 550bin km'dir degişmedi
-
Yok 50 bin ömür biçiyorlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 28 Ağustos 2022; 16:39:27 > -
Daihatsu Terios var evde triger zincirli olarak,160 bin km ye dayandı 11 yaşında.Şu zamana kadar triger zinciriyle sorun yaşamayı bırak,bir kez olsun ses dahi gelmedi zincirden en ufak.Araba has japon arabası ve parçaların yüzde %80 inde Toyota imzası var motorda dahil,gerçekten yağını suyunu koy arkana bile bakma derler ya sanayide,aynen öyle bir araç bu yüzden ben katılmıyorum.Aynı şekilde Accent Blue var 1.4 yine o da zincirli,91 binde 8 yaşında araba en ufak bir şakırdama,uzama,ses duymadım ki bu araç taksi olarak hiç zincir değişmeden 500 bin kmler yapabiliyor.1.3 Multijetleri söylemeye zaten gerek yok.
Trigeri zincirli araçlarda kullanılan yağ ekstra önemlidir,mutlaka üretici standartına uymak gerekir çünkü yağ içinde dönüyor.Özellikle turbolu araçlarda daha da hassas olmak gerekir,atmosferiklerde tölerans payı daha fazladır,ve belli bir kmden sonra değişilmesi de gerekir illa motor yaptırmayı beklememek gerekir.Yine de kayışa göre bir kayış 4 yıl 100 bin km dayanıyorsa bir zincir en az 200 bin km 8 yıl dayanır,buna elbette dış etkenlerde bağlıdır.Kısacası arabanın bakımlarına dikkat ediliyorsa her ikisinde de bir sıkıntı yaşama ihtimali çok çok düşük,özellikle japonlarda ve isim yapmış motorlarda.
-
Triger kayışı 50.000km de 1 değiştiriyor renault capturde o şekilde oldu.. yetkili servis degisecek dedi, lastik sonuçta ufalanmaya başlamıştı..
corsa da ise zincir var, yetkili servis ses gelince değişiyor dedi 150.000 - 200.000km ye kadar yolu varmış.. yağ içinde dönüyor zaten ...
Yani zincir bir tık sesliyse de yolda ani sorunlara sebebiyet vermez ayrıca lastik triger gibi yolda külotlu çorap aratacak bir parça değil :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 28 Ağustos 2022; 21:28:16 > -
2012'de sıfır aldığım ve hala bindiğim 85.000 KM'deki aracın trigerine bi baktırayım ne olur ne olmaz dedim.
Yetkili servise uğradım, abicim sen bu arabaya hiç mi binmedim 10 yıllık araba 85.000 KM'de mi olur valla bravo dedi.
Triger zincirli rahat ol esneme bile yok. 200.000 KM olunca gel dedi :)
Ben dedim KM'den değilde yıldan dolayı geldim ne olur ne olmaz diye dedim.
Kesinlikle bir sorun yok dedi.
Başka bir şehirde işim vardı oradaki yetkili servise uğradım benzer cevapları aldım.
Kesmedi sanayide güvendiğim bir ustam var ona gittim, sopayla kovalıyacaktı az daha gelme bir daha buraya diye :)
O yüzden büyüklerimiz bize trigeri kayışlı değil zincirli araba al derlerdi :)
-
500.000 - 600.000 km'de olup triger zinciri değiştirmemiş iki mitsubishi asx'e şahit oldum ben.
zincir en iyisidir, kaliteli yağ koy yağ bakımlarını da aksatma hiç bir sıkıntı yaşanmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 27 Nisan 2024; 9:20:45 > -
HDI var bende de ama kayışlı. Değişimi kolay ustaları zorlamıyor. Problem de yaşamadım ki hiç önerilen zamanı beklemedim. 50 60 binde değiştirdim. Zincir durumunu bilemiyorum ama esneme olabilir tabi.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X