Şimdi Ara

TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU??? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
14.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    tsi motorlarla ilgili söylenebilecek tek şey yakıt hassasiyetidir... sanayi bakanlığı araştırma yapmış.. numune aldığı binlerce benzin istasyonunun %80inden fazlasında ulusal marker çıkmamış.. bu ne demek kaçak ırak petrolü demek... güvendiğiniz emin olduğunuz yerden alırsanız sorun yaşamazsınız

    Sayın LTBA_36R,
    Aynı durum yeni nesil dizel motorlar için de geçerli. O zaman dizel motorlu araç da almayacaksınız, yalnız TSI motorlu VW değil.
  • 1.4 tsi 140 ve 170 hp lik versiyonlar varken, 1.4 tfsi motorun geliştirilmesi tsi konusunda şüphelenmeme neden oldu.

    mesela audi ürün gamında hiçbir tsi model yok, hepsi tfsi.



    bana öyle geliyor ki tsi teknolojisi sadece 1.4 ve supercharger sız versiyon ile yola devam edecek.
  • yanlış biliyor ve tahmin ediyorsun kardeşim.yaşının 19 olduğunu varsayarak kardeşim diyorum.benim yaşım 31.audi de yeni kasayla birlikte tsı 150 bg motor kullanılmaya başlanacak.
  • arkadaşlar öncelikle ben bu foruma takılalı baya oluyor ama genelde pek yazmam.hep sizin gibi gerçekten bilgisine güvendiğim kişileri okuyarak kendimi bilgilendirmeye çalışırım.öncelikle şunu diyim ben bu sınıfta liderin tartışmasız golf olduğuna inananlardanım.şuan corollamız var ama tekrar araba alsakki yıl sonuna doğru alcaz gibi toyota almam.muhtemelen vw olacak.ama ister istemez insan şüpheleniyor.dedinizki dizel motorlar da aynı.ben taksicilerde fiat ın kulladığı dizel motorun 200000 km sorunsuz yaptığını gördüm aynı şekilde hyundai ve renault unda.birtek bi taksici 90 binde turbosu değişti demişti.kısaca turbo dizellerin çok sorunlu olduğuna inanmıyorum.ama tsi konusunda malesef bazı şüphelerim var.motor dediğin bence en az 5 yıl 150 bin km sorun çıkartmamalı.o yüzden tsi için biraz daha kendi açımdan beklemenin daha iyi olacağını düşünüyorum.
  • sasır yada sasırma o senin sorunun sana baska forumlardan tsı hakkındaki şikayetleri vereyim


    ''Ben yeni bir konu ve maalesef! 8 ay once aldıgım 1.4tsi ım ile ilgili bir konuda hem fikrinizi bilen varsa tabi kulaktan duyma degil lutfen! hemde bilgi vermek istiyorum. Maalesef dedim cunku servise gitmekten sıkıldım acıkcası mantıgıma gore sıfır herhangi bir seyin problem cıkarmasından ve cozulememesinden nefret ediyorum ve maldan soguyorum. Neyse lafın ozu bundan 3 ay once aracta sabahları ilk calıstırmadan sonra harekete gectigimde teklemeler meydana geldi servise gittim kelebegi temizlediler 2 gun sonra aynı sorunun devam ettigini hatta daha fazla kasıldıgını ısınmadan sonra kestigini tekrar servise bildirdim arac bir gun serviste kaldı sabah test etmek icin sorunun su pompasında arızadan kaynaklandıgını soylediler. neyse duzeldi sonra 1- 1.5 ay sonra 15000 bakımı yapıldı daha sonra 1 ay gecmedi bu aralar tekrar aynı sorun belirdi. Tekrar servise gidicem ama icim hic rahat degil cunku bu sorun eger tekrar ki muhtemelen oyle su pompasındansa baska bir sorun onu bozuyor olabilir ya da su pompaları hep arızalı! Bu konuda yardımcı olabilecek bilgili veya usta bir uyemiz varsa dikkatine sunarım. Simdiden tesekkurler''




    ''arkadaşlar 2006 nın 11.ayında aldığım 140 lık golf yaklaşık 13 ay sonunda arıza lambası yanması sonucu servise gittim turbo şarj valfinin arızalı olduğu söylenerek araç teslim alındı bir iki gün süreceği söylenen araç tam 30 iş günü serviste kaldı ve 30.gün teslim edildi aldığım iş emrinde aracın motor kapağının söküldüğü yazıyordu aracı teslim aldıktan 20 gün sonra arac yolda kaldı.motor çalışmaz halde çekiciyle servise gitti ve bir takım çalışmalardan sonra motorun kullanılmaz hale geldiği tespit edilip motorun komple yenisiyle değiştirilmesi gerektiği söylendi.
    daha öncede viteslerde hata olmasından dolayı şanzuman değişti.ama hala benim aracım yenisiyle değiştirilmedi.bu şartlarda benim aracımın motorunun değişmesi yerine bana yeni araç verilmesi gerekmezmiydi.mahkeme yoluyla alabileceğimi bilmeme ragmen mahkemenin 2 sene süreceğini var sayarak vazgeçtim.tavsiyesi olan varsa beklerim.teşekkürler''




    okadar çok şikayet varki ,ayrıca tsı kullanıcıları arcların sesindende menun değiller,traktör gibi sesi varmış 140-170 hplik araçdan istenmiyen bir sesden basediyorum,vw nin devrim olarak nitelendirdiği teknoloji olan tsı malesef pek tutmus değil problem yönünden birde bunun 1-2 sene sonrası var.





    quote:

    Orjinalden alıntı: proteo

    Katılmasan şaşırırdım.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Ventu


    quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    şu an doğuş ve general oto servislerinde beklemekte olan düzinelerce TSI var ve bunların çoğu 140 lık TSI lar isteyen arayıp veya gözleriyle görüp öğrenebilir, TSI' nın pek güvenilir bir teknoloji olmadığı konusunda neredeyse herkes hemfikir


    kesinlikle katılıyorum soylukan arkadaşımıza geçen su pompası ile ilgili problemlerden baya dertli olan vatandaslarımız var yazık gerçekten aglıycak durumdalar suan cogu






  • ses ve titreme problemi bir kaç kişide var ama o kadar çok şikayet var ki diyorsun da yolda kalan TSI kaç tane göstere bilirsin??? 2 tane göstermişsin sadece
  • sırf youtubede olsun cevremde olsun forumlarda olsun okadar şikayt gördüm fsı hakkında bile bukadar şikayet görmemiştim,vw den 1.4 1.6 yüksek güçlü turbosuz saf bir motor beklerim artık vw ve grubunun birazdaha yenilikçi olması lazım bu politika ile fazla ilerlenmez,üret 1.6 atmosferik saf 120-130 hp ozaman ayakta alkıslıyalım vw yi ama nerde turbonun onun bunun yardımı ile olucak işler değil bunlar zaten cogu kişiye görede yakıt tüketim cimriliği ile önde değil bu tsı motorlar ancak bizim gibi ülkelerde düşük vergiyle iyi olabilirki dogus oto sağolsun fiyatlarıda malum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ventu -- 24 Nisan 2008; 0:17:57 >
  • Sayın VENTU,

    VW forumlarının değişik topiklerinde, takip edebildiğim kadarı ile, sürekli kalitesi tartışmasız olan VW otomobillerinin kalitesiz, motorlarının da, bilhassa ödül kazanmış TSI motorlarının, arızalanmaya eğilimli olduğunu belirtiyorsunuz. İmzanızda aracınızın FIAT BRAVO olduğunu yazdığınız halde sizce VW hakkında yaptığınız bu negatif yorumlar hususunda haklı olduğunuzu düşünüyor musunuz? Aynısını FIAT topiğine bir başkası yapsa hoşunuza gider miydi?

    Rica etsem değerli fikirlerinizi ve özgün yorumlarınızı kendi markanız (FIAT) çerçevesi dahilinde beyan eder misiniz lütfen?

    Şimdiye kadar VW'Ye gösterdiğiniz yakın ilgiye teşekkür ederim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • Ateş olmayan yerden duman cıkmaz demişler.Tamam Tsı kulağa hoş geliyor hem 1.4 hem yuksek beygir vede az yakıt bütün bunlaru bir arada yapmak kolay iş değil .tabiki sancılı olacak gecişler.Bence Vw bu motorlarla risk aldı ve almayada devam ediyor demekki durmadan gelişrip var olan sorunları cözmeye calışıyorlar.

    Şimdi arkdaşlar turbolu hemde cift turbolu bir aracın normal bir motorla aynı sağlamlıkta calışması mümkün değildir. Bakın bugun honda da toyotada diyelimki turbolu arac yapmaya başlasalar emınım onlarda benzer sorunlarla başbaşa kalacaklar işte burda risk alıp almama kararı ortaya cıkıyor Vw kendine bir yol cizdi ve bu yolda ilerliyecek eminim birkac sene sonra bu araclar normal motorlar gibi az sorunlu calışacaklar ama şimdi değil.

    Özellikle Golf yeni kasasıyla beraber tüm bu motordaki arızların tespitleri yapılmış ve giderilmiş olacaktır .Eğerki giderilmezse zaten ortda Tsı diye birşey kalmaz başka bir motora yönlenirlen .Burda Sorun şukı Fsı Fıss olduktan Tsı nında Tısss olması durumunda Vw cok zor durumda kalabilir.Ve Vw muhensdisleride bunun farkındadır o kadar salak değillerdir sonucta
    Ben Tsı alacak olsam enazından yenı kasaları beklerdim o zamana kadar sorunları cözebilirler

    Bir arkadaş demişki 10 sene sonra ne olur .?işte asıl soru bu normal motorda biliyoruzki emınızki .bakımlarını zamanında yaptırır,yağını suyunu kontrol edersek ve hor kullanmazsak kaza falan gelmezse başımıza bu zamanda üretilen en kötü düz motor 250000 km gitmekdedir.Fakat aynı şeyi bu turbolu motorlar için söylemek imkansız en azından şu dönem onun için bence Vw Tsı motor alırken Bütün riskleride alacaksınız ,özellikle bizim gibi benzinin %90 kötü olduğu ülkelerde

    son olarak Tsı 170 hp olanın daha sorunzun olduğunu duydum ve 100 oktan istiyormuş doğrumudur.?




  • Sayın Nexos,

    1.4 TSI 140 HP Turbo ve Kompressor (Çift Turbo değil) = 95 Oktan Benzin
    1.4 TSI 170 HP Turbo ve Kompressor (Çift Turbo değil) = 98 Oktan Benzin,
    ancak 95 Oktan Benzin kullanılırsa tork değeri alt devirlerde daha geç
    yükseliyor ve maksimum HP gücünde bir miktar düşme oluyor.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • diyelim ki ,evden çıktık tam köşeyi dönerken kafama kiremit düştü sizlere ömür,bankadaki hesaplarım ve yaptırdığım özel sağlık sigortam ne olacak yazık olmazmı? hesabı..... sen git TOYOTA al .... TSİ alsan bile mutlu olamazsın.....
    quote:

    Orjinalden alıntı: LTBA_36R

    aracı ilk aldığınızda 2 yıllık garantisi var.ama garanti bitince ne olcak.tamam vw denemiş sorun yok deniliyor ama garanti bitince mesela bizim corolla 10 yıldır bizde bir defa arza vermedi diyelim biz golf tsi aldık.ve biz sık araba değiştirmeyiz.10 yıl sonrasını düşününce tsi bana şuan için pek güven vermiyor.hele garanti bitince arza yaptığı zaman maliyeti ne olur düşünmek bile istemiyorum.





  • n desek boş tsi yeni üretime geçti tabiki çıkacak bu tür sorunlar doplolar da çıktığında üst kapak contasını çatlatmıştı nie bunları da araştırmıyosun..
  • quote:


    İzleyin araç traktör gibi çalışıyor..

    http://www.youtube.com/watch?v=DWnZAent6hA
    http://www.youtube.com/watch?v=dFVRFXQw8jY



    arkadasım madem bi problem bulmaya calısıyosun TSI ile ilgili o zaman bari dogru bi video koy da biz de bakalım. Youtube girip TSI problem yazında cıkan her link dogru olamayabliyor. Ornegin koydugun ikinci video pek de yeni bi VWye benzemiyo hatta "Eagle Talon" ismindeki bi markanın motor sesine benziyor sanki...






  • TSI düşmanı arkadaşlar gülüyorum ama neremle bilin bakalım.

    komiksiniz.hem de çok komik.

    sizlere mükemmel hiç arıza yapmayan araçlarınızla birlikte hayatta başarılar diliyorum.




  • Daha önce'ki VW ile ilgili konular da belirtmişimdir. Son bir yıldır ve özellik'le Donanım Haber Forumunu takip ettiğimden bu yana yani Ekim 2007'den bu güne dek yolda yürürken veya yol kenarında park halinde gördüğüm Jetta olsun, Golf olsun arkasına bakıyorum nedir diye. TSI yazıyor çoğunda. Hatta bazen trafikte araba ile giderken de denk gelirse bakıyorum ve TSI'lar artık çoğunlukta. Şimdi bu izlenimlerime Passat'da eklendi ve gördüğüm Passat'ların da artık çoğunda TSI yazıyor. Sorunlu bir motor olsa bu kadar insan almaz değilmi. Genel olarak sorunlara da bakıyorum ufak tefek yazılım hataları tarzı sorunlar. Daha motoru indireni görmedim. Göreceğimi de sanmıyorum. Koskoca yılların VW'si yani.
    Benim şahsi görüşüm; VW kalitesinde, teknoloji'nin son harikası çift karakterli motor olan TSI ve 40-50 bin fiyat aralığına bence başka araba yok.
    VW ve özellik'le TSI motorlu VW sahiplerine sevgi ve saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 24 Nisan 2008; 8:22:31 >




  • Arkadaşım, Golf'teki 122 HP TSI motor da aslında TFSI'dır...
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84


    1.4 tsi 140 ve 170 hp lik versiyonlar varken, 1.4 tfsi motorun geliştirilmesi tsi konusunda şüphelenmeme neden oldu.

    mesela audi ürün gamında hiçbir tsi model yok, hepsi tfsi.



    bana öyle geliyor ki tsi teknolojisi sadece 1.4 ve supercharger sız versiyon ile yola devam edecek.





  • Tüm şüpheleri üzerinden atamamış ve TSI'ye yabancı olanlar için

    1.4 TSI 140 HP Turbo + Kompresör
    ve
    1.4 TSI 170 HP Turbo + Kompresör

    motor ile ilgili olarak aşağıdaki ayrıntılı dosyaya bakmanızı tekrar rica ediyorum. Hollandaca yazılmış fakat yine de işe yarar diye düşünüyorum.
    Motorda inanılmaz sistemler var. Karter basıncı (2,5 bar) nedeni ile dışarıya emilen motor yağını ayırmak ve motora geri göndermek için bile ayrı bir sistem var. Triger kayışı yok, eksantrik zinciri var ve bu zincir bu motorlar için özel olarak geliştirildi, diğer motorlardan daha dayanıklı. Kompresörün çıkardığı ses çalışması için gerekeli olan parçaların çok yüksek devirde dönmesinden ötürü duyulan bir ses olup bir arıza veya soruna işaret etmemektedir.

    http://www.roelz.be/ssp/ssp_359_nl.pdf




  • Yukarıdaki eleştirileri okuyan bir VW mühendisi olsaydım, 1.6 atmosferik ve en az 125 HP olan bir motor çıkarırdım. Japonlar bile bu motoru yaptığına göre dediğiniz gibi yılların VW i bunu neden yapamasın? Böylece isteyen turbolu, isteyende normal motoru alırdı. Yalnız böyle bir motorun olması durumunda TSI 122 de ölürdü. Sadece fazla performans isteyenler 140 ve 170 lik alırdı. Yine yukarıdaki yazdıklarımın olması durumunda TSI satışlarının oldukça düşeceği kanısındayım. %80 atmosferik olan % 20 TSI satılırdı tahminimce.

    Şu an VW de TSI ın bu kadar satılmasının sebebi alternatif bir atmosferik motorunun olmamasıdır. Alıcı önündeki seçeneklere bakıyor. 102 HP atmosferik almaktansa 122 TSI a yöneliyor. Yani bir bakıma performans istediği için mecbur kalıyor. VW de 1.6 - 125 HP atmosferik motor seçeneği olsaydı kaçımız TSI alırdık ?

    Arkadaşlar yazdıklarımdan beni de VW ve TSI düşmanı zannetmeyin VW her zaman 1 numaradır benim için. Şu an Türkiye' de sınıfında alınabilecek en kaliteli araçları yapan firmadır. Her zaman söylerim: Ben X marka bir aracın içinde kendimi yine X marka aracın içinde hissediyorum. Ama bir VW in içinde kendimi AUDI veya Mercedes gibi daha üst sınıf bir aracın içinde hissediyorum. Ne mutlu VW araçları alabilene, kullanabilene.

    Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.