Şimdi Ara

TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
14.084
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tsı motorda turbo var dizellerdede turbo var dizeller arıza veriyor tsı'lerde arıza verir mi??



  • öncelikle hangi dizel hangi koşullarda arıza verir onu irdelemek gerekir. modern bir dizel kullanım kitapçığında yazan yakıtı kullanır bakımları doğru zamanında yapılırsa emin ol benzinli motordan daha fazla dayanacaktır. ancak ülkemizde servis pahalı ben ustama yaptırırım mantığı ve ustalarında modern common railler hakkında yeterli bilgi birikimi olmadığı için araçlar sorun çıkartmakta. eğer tsi da rutin bakımları yapılmaz belirtilen yakıt ve kullanım koşullarına uyulmazsa sorun çıkartır. aksi taktirde bişi olcaını sanmıyorum
  • Bu konu hakkinda ben de bilgi edinmeye calistim. Sikayetvar.com'da bu yonde motor sorunlari yok. Yurtdisi sitelerinde de konuya baktim ama bulamadim. Genel olarak ulkemizdeki Toyota ve Honda forumlarinda tsi motorlari patlar catlar diye ifadeler var. Yolda kalan TSIler gorulmus, servislerde bir suru arac bekliyormus tarzinda korkutucu ifadeler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teaman1977 -- 19 Nisan 2008; 9:36:00 >
  • TSI motorlar henüz çok yeni, misal benimki 1500 km de.
    Sorun yaşayıp yaşanmadığını zaman gösterecek.
    Toyotacılar Hondacılar sürekli aynı şeyi söylüyor zaten, bu yüzden çok önemsememek lazım.
  • şimdi vatandaşım bu aracı sıradan arabalar gibi kullanır ise bu motorun arıza olasılıgı yüksek olabilir.
    misal olarak şöyle bir ötnek vereyim. benim arkadaşım ford transit aldı. bi baktım ki bizim ali fordu her vites degişiminde 4500 dd ye kaylaşır şekilde bagırtıp vites değiştiriyor. e şimdi sonra bu vatandaş diyecekki bu araba dizel olmasına ragme çok yakıyor. motor siyah duman atmaya başladı. vs.... şimdi bu fırdun motorunun dıbık oldugunu mu gösterir hayır tamamen kullanıcı hatasıdır.
    işte meselenin özü burada yatıyor
  • Elin ne dediği değil sahibinin ne dediği önemli. Diğerleri konuşur ama boş konuşur..



    quote:

    Orjinalden alıntı: teaman1977

    Bu konu hakkinda ben de bilgi edinmeye calistim. Sikayetvar.com'da bu yonde motor sorunlari yok. Yurtdisi sitelerinde de konuya baktim ama bulamadim. Genel olarak ulkemizdeki Toyota ve Honda forumlarinda tsi motorlari patlar catlar diye ifadeler var. Yolda kalan TSIler gorulmus, servislerde bir suru arac bekliyormus tarzinda korkutucu ifadeler var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: plantamax

    sorunsuz motor bu motorun orjinali 170 hp olan..... 170lik versiyon alacaksan gözünü kapat ve al çok sorunsuz bi motor....122 de çok sağlam... ama ne kadar sorun warsa 140 larda yaşandı...140 alma....170 alabilirsin 122 alabilirsin....yani seçim olarak bu ikisi arasında git gel...170 mi 122 mi diye.....merak etme 170 ve 122 tercih ettiğin sürece sorun olmayacak

    hocam 140 lıklarda ne gibi sorunlar yaşanmış bilginiz var mı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadall

    şimdi vatandaşım bu aracı sıradan arabalar gibi kullanır ise bu motorun arıza olasılıgı yüksek olabilir.
    misal olarak şöyle bir ötnek vereyim. benim arkadaşım ford transit aldı. bi baktım ki bizim ali fordu her vites degişiminde 4500 dd ye kaylaşır şekilde bagırtıp vites değiştiriyor. e şimdi sonra bu vatandaş diyecekki bu araba dizel olmasına ragme çok yakıyor. motor siyah duman atmaya başladı. vs.... şimdi bu fırdun motorunun dıbık oldugunu mu gösterir hayır tamamen kullanıcı hatasıdır.
    işte meselenin özü burada yatıyor



    Sonuna kadar katılıyorum. Ben de daha geçen gün başka bir başlıkta benzer bir örnek verdim. Eğer bir bayan sürücü 1.4 TDI Polosunu hanzo gibi gaza basarak çalıştırıp, bir de üstüne hııınnn hıııııııınnnnn diye gaz verirse, 6-7 ay sonra turbo salyangozunu elinde, toplu taşıma araçlarına mahkum kalacaktır...

    Ya da 1.9 TDI Transporter'ını aynı şekilde çalıştıran bir sendika şoförünün de TDI'a laf etme hakkı yoktur.

    =========================


    İnsanlar önce "turbo" denilen şeyin nasıl kullanılacağını öğrenmeli, ondan sonra turbo dizel ve turb benzinli araçlara dair yargılarda bulunmalı...




  • VW Passat Forumundayım. Tam 3 aydır VW, TSI ve PASSAT hakkında yurtdışı sitelerinde araştırma yapıyorum. TSI motorlar, VW tarafından geliştirilen en dayanıklı ve güvenilir motorlar olduğuna dair Almanya ve A.B.D.'deki forum katılanları hemfikir. Ben de sadece tavsiye edebilirim.

     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    VW Passat Forumundayım. Tam 3 aydır VW, TSI ve PASSAT hakkında yurtdışı sitelerinde araştırma yapıyorum. TSI motorlar, VW tarafından geliştirilen en dayanıklı ve güvenilir motorlar olduğuna dair Almanya ve A.B.D.'deki forum katılanları hemfikir. Ben de sadece tavsiye edebilirim.

     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???


    dünyanın bütün almanlarını topla, atmosferik motorun daha dayanıklı olduğunu kabul edecektir :) mesela süreklilik açısından 8v motorları çok kaliteli olduğu için vw bırakamadı.
    çünkü ne olursa olsun bir bar basıncı var, aynı şeye fazladan baskı uygularsan ömrünün uzaması gibi bir durum yok...




  • Merhaba Sevgili Dostlarım,

    Volkswagen tarafından geliştirilen FSI ve TSI motorların yakıt besleme siteminde yeni nesil dizel motorlardan da çok yakından tanıdığımız (ve VW tarafından da şimdiye kadar PD sistemini monte ettiği kendi dizel motorlarında bu yılın ortasından itibaren uygulamaya başlayacak olduğu) COMMON RAIL sisteminin aynısı kullanılmakta, yakıt azami 110 bar basınç ile silindirin içine doğrudan püskürtülmektedir.

    Yakıtın silindirin içine doğrudan püskürtülmesi neticesinde atomize olan benzin emme manifoldundan yanma odasına sevk edilen havanın enerjisi soğurmakta ve bundan dolayı da ısı anidan düştüğünden hacmi küçüldüğü için % 5 daha fazla hava emilebilmektedir. Bunun sayesinde de hava-yakıt karışımının ısısı sıkıştırma işleminin sonunda azami 25 C santigrad derece daha düşüktür.

    Silindirin içerisindeki sıkıştırma safhasının sonunda daha düşük bir hava-yakıt karışımı ısısı sayesinde de vuruntu eğilimi azalmakta ve motor daha yüksek bir sıkıştırma oranı (12:1) oranı ile çalıştırılabilmektedir.



    FSI ve TSI motorlarda COMMON RAIL sistemi doğrudan yakıt püskürtme
     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???


    FSI ve TSI motorlarda yakıtın silindirin içine doğrudan püskürtülmesi
     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???


    FSI ve TSI motorlarda VW tarafından özel geliştirilen yanma odası geometrisi
     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???


    VW 1.4 TSI 122 HP Motor, Turbolu
     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???


    VW 1.6 FSI 115 HP Motor, Turbosuz (üretimine son verilecek, yerine 1.4 TSI 122 HP geçecek).
     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???


    VW 2.0 FSI 150 HP Motor, Turbosuz (üretimine son verilecek, yerine 1.8 TSI 160 HP geçecek)
     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???


    VW 2.0 T-FSI (yeni adı 2.0 TSI) 200 HP Motor, Turbolu
     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???




  • bilenler bilir ben fazlsıyla jetta 1.4 140 hp sorun yaşamıştım
    şimdi nazar degmesin passat 122 ligimizle mutluyuz...

    artık o aracı ne yaptılar bilmiyorum 2 el olarak degerlendirip sattılar
    heralde 5 defa yolda kalınca maglum insan soguyo aracından neyse
    bulmak isteyen benim yaşadıgım problemleri yazar araştırır bulur burda
    tekrar tekrar bahsetmek istemem.

    ayrıca yolda kalan 2 tsiya şahit olup yardımcı olmuş bir insanım, servislerde o dönem ne döndügünü cok iyi biliyorum!
    şuanda tsilardaki sorunlar çözüldü yakıt kaynaklı sorunlar genelde
  • Merhaba Emre,

    Volkswagen'in Alman sisitesinde yukarıda resimlerini gördüğün motorlar hakkında, bilhassa da 1.4 TSI 122 HP ve 2.0 TSI 200 HP ile ilgili fazlası ile bilgi bulunabilirken 1.4 TSI 140 HP ve 1.4 TSI 170 HP Turbo + Kompresör Golf ve Jetta motorlarına ait ayrıntılı bilgiler sanki geçiştirilmiş gibi geldi bana. Bunun nedenini öğrenmem gerek. İyi tatiller



    Andy Warhol'un anısına...

     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 20 Nisan 2008; 12:09:12 >




  • [ bilenler bilir ben fazlsıyla jetta 1.4 140 hp sorun yaşamıştım
    şimdi nazar degmesin passat 122 ligimizle mutluyuz...

    artık o aracı ne yaptılar bilmiyorum 2 el olarak degerlendirip sattılar
    heralde 5 defa yolda kalınca maglum insan soguyo aracından neyse
    bulmak isteyen benim yaşadıgım problemleri yazar araştırır bulur burda
    tekrar tekrar bahsetmek istemem.

    ayrıca yolda kalan 2 tsiya şahit olup yardımcı olmuş bir insanım, servislerde o dönem ne döndügünü cok iyi biliyorum!
    şuanda tsilardaki sorunlar çözüldü yakıt kaynaklı sorunlar genelde ]


    Ben sizin yasadiginiz sorunlarla ilgili yazilari kacirmisim. Yakit sorunlari olmasi tuhaf geliyor. Acaba oktan yukselterek cozulebilecek bir sorun mudur bu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teaman1977 -- 20 Nisan 2008; 12:12:18 >
  • Taner beyin passat forumundaki yazılarını okusanız, herkezin TSI alası gelir.gerçekden takdir edilecek şekilde araşdırmalar yapıyor.inanın bende artık arabayı satıp 1.8 TSI almayı düşünüyorum
  • Benim şimdiye kadar bu forumda duyduğum TSI sorunları:

    1. Fazla zorlayınca Turbo ve Kompresör şarjlarının devre dışı kalması. Geçici bir süre aracın normal 1.4 motor araca dönüşmesi.

    2. Kötü benzin konusunda atmosferik motorlara göre çok hassas olması ve hemen arıza vermesi.

    3. Turbo sorunu.

    4. Servis elemanlarının TSI motorlar konusunda bilgisiz olması. Bu sorunların çözümü için Almanya' dan ekipler getirilmesi.

    5. Aracın çalışmaması yada yolda kalması. Çekici ile servise götürülmesi. Bir ay serviste kalması.

    6. Araçlarda genel bir yazılım hatası olduğu. Servislerin yeni yazılım yüklediği.

    7. Youtube sitesinde "tsi motor problem" , "tsi motor sorun" vb. cümlelerle aratma yapıldığında çıkan videolar. Motordan çıkan traktör sesi.

    8. Sikayetvar sitesindeki 2 arkadaşın yazdıkları. Diğer forumlarda konuşulan arızalar (TSI 122-140-160-170 hp Kullanıcıları " konusu Sa:46)

    Yukarıda yazdıklarımın tamamını bu sitenin VW forumu bölümünde okudum. Hiçbiri kendi yaşadığım veya şahit olduğum bir olay değildir. Sadece diğer arkadaşların şikayetlerini sorunuz üzerine burada topladım. Ben de bu motora sahip bir araç almayı düşündüğüm için ön araştırma yapıyorum.




  • Sevgili mehmetba cıkabilecek her sorunu yazmış gercekten. Ben yeni tsilarda yazlım ile ilgili bi yanlıslık cıkacagını sanmıyorum zaten o sorunların hepsi yazılım ve benzinden kaynaklanan sorunlardı o yuzden bence yeni tsi motorlu araba alcaklar gönül rahatlıgıyla alabilir.

    arkadasın yazdıgı sorunlar yanlış anlaşılmasın bir cogu zaten tek kişiye ait olan sorunlar yani tsiların coğu böyle değil kesinlikle.
  • Tabi ki size aynen katılıyorum. Zaten ben de kısmetse yaz aylarında TSI 122 JETTA almayı düşünüyorum. Yukarıda yazdıklarım forumda okuduğum kullanan arkadaşların yaşadığı sorunlardır. Bir genelleme asla değildir.

    Bu biraz da şans işi. Sorunsuz olarak bilinen bir motor alırsınız. Başınıza gelmeyen iş kalmaz. Yada herkesin sorunlu dediği bir motorla en ufak bir sorun bile yaşamazsınız.

    Biz burada TSI ları konuşuyoruz. Niye diğer markaların motorları çok mu sorunsuz? Tek gerçek "genelleme"yapılmaması gerektiğidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mehmetba


    Tabi ki size aynen katılıyorum. Zaten ben de kısmetse yaz aylarında TSI 122 JETTA almayı düşünüyorum. Yukarıda yazdıklarım forumda okuduğum kullanan arkadaşların yaşadığı sorunlardır. Bir genelleme asla değildir.

    Bu biraz da şans işi. Sorunsuz olarak bilinen bir motor alırsınız. Başınıza gelmeyen iş kalmaz. Yada herkesin sorunlu dediği bir motorla en ufak bir sorun bile yaşamazsınız.

    Biz burada TSI ları konuşuyoruz. Niye diğer markaların motorları çok mu sorunsuz? Tek gerçek "genelleme"yapılmaması gerektiğidir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Merhaba Emre,

    Volkswagen'in Alman sisitesinde yukarıda resimlerini gördüğün motorlar hakkında, bilhassa da 1.4 TSI 122 HP ve 2.0 TSI 200 HP ile ilgili fazlası ile bilgi bulunabilirken 1.4 TSI 140 HP ve 1.4 TSI 170 HP Turbo + Kompresör Golf ve Jetta motorlarına ait ayrıntılı bilgiler sanki geçiştirilmiş gibi geldi bana. Bunun nedenini öğrenmem gerek. İyi tatiller



    Andy Warhol'un anısına...

     TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU???


    şu yeşil renkdeki güzelmiş..




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.