Bayramın ilk gününden beri packet loss problemi yaşıyorum. Bir kere ekip geldi. Altyapınız 75mbiti desteklemiyor. 50mbite düşürün dedi. TTnet müşteri hizmetleri bunu teknik ekip bildirecek o şekilde düşürebiliriz dedi. 10 gündür aradığımda arıza kaydı açıyorlar. 5-6 gündür aradığımda arıza kaydınız mevcut ekibimiz ilgileniyor diye otomatik cevap alıyorum. Hızımı düşürünce bu packet loss un biteceğini zannetmiyorum. Başka bi sebebi olmalı. Kaç gündür oyun oynayamıyorum. 75mbit internete 420TL para veriyorum.(tivibu da dahil) Bilgisayarı ethernetle kullanıyorum. İçeride tivibuda da mozaiklenme mevcut yayında. Yani ev içi tesisatta sorun olması mümkün değil. Her iki farklı kabloda da aynı anda sorun olmalı. Başına bu tarz bi durum gelen oldu mu? Hızımda bi problem yok. Ara ara kopmalar oluyor. (Gün içinde 1-2 defa) Ama packet lossum oyunlarda hiçbişekilde bitmiyor. Tivibuda mozaiklenme de hiç bitmiyor. Size bağlantı yan binadan geliyor o yüzden hızınızı düşürün dedi ekipten gelen eleman. 10 gündür de uğramadı bi daha. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gio88 -- 26 Haziran 2024; 15:58:21 > |
TTNET PACKET LOSS PROBLEMİ
-
-
Hocam hat değerlerini ekler misin bakalım
-
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 4 hours: 48 minutes
============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 15.388 Mbps 76.934 Mbps
Actual Net Data Rate: 15.358 Mbps 76.799 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 18.8 dB 11.8 dB
Actual Delay: 0 ms 8 ms
Transmit Power: 9.1 dBm 14.5 dBm
Receive Power: 6.4 dBm 2.8 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 3.0 symbols
Total Attenuation: 2.7 dB 11.7 dB
Attainable Net Data Rate: 31.084 Mbps 104.008 Mbps
============================================================================
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dB): 0.6 14.4 21.1 N/A 9.9 16.4 22.0
Signal Attenuation(dB): N/A 14.2 23.5 N/A 10.0 16.4 22.0
SNR Margin(dB): N/A 18.7 0.0 N/A 11.8 11.6 11.6
Transmit Power(dBm): N/A 5.9 6.4 N/A 12.4 7.9 6.9
============================================================================
VDSL Counters
Downstream Upstream
Since Link time = 48 min 25 sec
FEC: 29682997 0
CRC: 201504 5933
ES: 8289 979
SES: 7 303
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 15 minutes time = 11 min 27 sec
FEC: 1169063 0
CRC: 7879 235
ES: 320 37
SES: 0 8
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Previous 15 minutes time = 15 min 0 sec
FEC: 1553781 0
CRC: 10158 171
ES: 420 43
SES: 0 16
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 1 day time = 14 hours 56 min 27 sec
FEC: 91874341 0
CRC: 667386 15271
ES: 25604 3848
SES: 80 1979
UAS: 326 326
LOS: 42 0
LOF: 35 0
LOM: 22 0
Previous 1 day time = 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Total time = 14 hours 56 min 27 sec
FEC: 91874341 0
CRC: 667386 15271
ES: 25604 3848
SES: 80 1979
UAS: 326 326
LOS: 42 0
LOF: 35 0
LOM: 22 0
-
Merak ettiğim durum teknik ekibin hızınızı düşürün problem çözülür dediği durum doğru mudur? Zaten günümüzde düşük bir değer olan 75mbit kullanıyorum. 50mbite düşürmemi istiyorlar. Bunuda bu arada hemen yapmıyorlar. Yok ekip bildirecek ttnet onaylayacak vs. Ya durum düzelmezse. Hızı da düşürdüğümle kalırsam çekincem var.
-
Müşteri hizmetlerini arayın aşağı yönlü hız güncellemesi talep edin hocam. Şu an hatta 76 tanımlı. Bunu 70 e çektirebilirseniz düzelecektir.
Problemin sebebi ise muhtemelen hattınızda dalgalanma var diğer abonelerden ötürü veya kablolamadan ötürü. Sıkıntı değil problemin çözümü de basit. 76 tanım yerine 70 tanımlatın düzelecektir ve değerlerde iyileşme olacaktır.
Eğer iyileşme olmaz ise (değerler pozitif yükseldiği halde) problemi başka yerde aramak gerekir ama bu diğer aşama.
Esasen SNR değeriniz iyi gibi duruyor ama anlaşılan o ki dalgalanma olup yukarı aşağı oynadıkça size sıkıntı veriyor. Aslında sıkıntı yaratmayacak bir aralıkta ama tabi dalgalanmanın boyutunu da ben bilmiyorum.
Baktınız düzelen bir şey yok hızı tekrar 76 ya da alabilirsiniz. Siz hızı düşürün birkaç kademe bakalım düzelmez ise başka çözümleri de konuda forum arkadaşlarımız önerecektir
Yani hatta tanımlı hız 76, onu 70 olarak tanımlatın denemiş olun buradan da paylaşırsınız detayları
-
Tamamdır bu şekilde bi deneyeyim. Boş vakitlerde sürekli online oyun oynuyorum. Sabit olmasa bile 10-15 saniyede bir packet kaybı olduğu için çok olumsuz etkiliyor beni o dalgalanma.
-
Hocam dediğim gibi müşteri hizmetlerini arayın hatta 76 tanılı 70 e çeker misiniz deyin eskiden bunun adına aşağı yönlü hız güncellemesi diyorlardı yeni literatür ile isim değişmediler ise halen aynıdır. Dsl, internet sönüyor geri geliyor arayüzden bakıyorsun kademe kademe düşürüyorlardı veya çıkarıyorlardı paket hızına göre. Bir süre öyle denemiş olursun hocam
Bir de şu konuya bakmayı unutmayasın gerçi kablo ile bağladım demişsin ama olsun
https://forum.donanimhaber.com/ping-nasil-dusurulur-kablosuz-kanal-ve-bant-genisligi-ayari-nasil-yapilir--157414269
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X