Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti - Aleyhime karar verdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
4.570
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar garanti belgesinde '' cihaz 2 kez servis işlemi görürse tüketici iade,değişim veya ayıp oranında bedel iadesi ister yazıyordu.

    Benim telefonumda 2 kez parça değişime uğradığı için THH ye başvurdum fakat iademi reddettiler.

    Ayrıntıya çok girmeyeceğim.

    Tüketici mahkemesine başvursam avukatsız olarak lehime sonuçlanma oranı nedir ?

    Ayrıca THH kararına 15 günlük itiraz hakkımı kullanmaz isem tekrar dilekçe veremeyeceğimi söylediler. Bu doğru mu ?

    Bir diğer soru diyelim ki 15 günlük süre geçti ve telefonu tekrar servise yolladım. Azami tamir süresinde elime ulaşmadı ve kanunen iademi talep etmek istedim. Daha önce dilekçe red olduğu için bu talebim havada mı kalacak yani ?

    THH nin olayı 1 kere başvur eğer lehineyse paranı al eğer lehine değilse bizi uğraştırma cihaz elinde kalır mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuralsiz111 -- 12 Mart 2018; 16:55:39 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • 1- öyle bir oran yok,

    2- evet, 15 günde itiraz etmen lazım,

    3- hayır farklı sebeple yeni başvuru yapabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sertosman S kullanıcısına yanıt
    mesela şuan telefon serviste ve herhangi bir işlem yapıyor görünmüyorlar

    ben azami tamir süresini bekler iken mahkeme için itiraz süresini kaçıracağım

    nisanın 4 ü geldiğinde telefon hala yapılmamışsa thh ye '' azami tamir süresini geçirdiler o yüzden iade istiyorum '' diye dilekçe verebilir miyim ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuralsiz111 -- 13 Mart 2018; 12:23:0 >
  • thh kararını ancak mahkeme yoluyla itiraz edebilirsin

    *


    garanti süresi içinde kalmak kaydıyla 1 yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması durumunda tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini talep edebilir” hükmü getirilmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mogolo -- 13 Mart 2018; 13:41:17 >
  • Mogolo kullanıcısına yanıt
    az önce bir avukat ile görüştüm

    X konudan dilekçe verdiniz ve red çıktı eğer mahkemeye gitmezseniz o karar kesinleşir aynı X sebepten tekrar dilekçe veremezsiniz '' dedi

    Bende Y konudan dilekçe vereceğim ki bu sebepte azami tamir süresini aştıkları için olacak

    şuan cihaz 1 haftadır serviste ve fatura bekliyor diye işlem yapmıyorlar

    eğer nisan 4 e kadar işlem yapmazlarsa iade için ' azami tamir süresini geçtikleri için '' diye tekrar dilekçe vereceğim

    eğer bana '' fatura istedik gelmedi o yüzden bekledi '' derlerse mail ve fax attığım günün kayıtlarını göstereceğim ''

    görmeleri için teyit almam gerekmiyor sonuçta değil mi ? istediler bende yolladım benim işim bitti burada ?



    he birde şöyle bir mevzu var


    daha önce telefonda şu arıza var dediğimde 2 kez sorgusuz servis parça değişimi yaptı şimdi yine aynı sorun çıkıyor ama ya tamir limitini doldurmamak yada parça sıkıntısı çektiklerinden değişim yapmıyorlar

    cihazda sorun yok deyip geri yolluyorlar

    bu geri yollamalarda cihazı teslim almayıp bende geri onlara yolluyorum

    bir sıkıntı olur mu ?

    bazende karşı ödemeli yolluyorlar bende teslim almayacağım eğer öyle gelirse

    bundan da bir sıkıntı olur mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuralsiz111 -- 13 Mart 2018; 13:42:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    az önce bir avukat ile görüştüm

    X konudan dilekçe verdiniz ve red çıktı eğer mahkemeye gitmezseniz o karar kesinleşir aynı X sebepten tekrar dilekçe veremezsiniz '' dedi

    Bende Y konudan dilekçe vereceğim ki bu sebepte azami tamir süresini aştıkları için olacak

    şuan cihaz 1 haftadır serviste ve fatura bekliyor diye işlem yapmıyorlar

    eğer nisan 4 e kadar işlem yapmazlarsa iade için ' azami tamir süresini geçtikleri için '' diye tekrar dilekçe vereceğim

    eğer bana '' fatura istedik gelmedi o yüzden bekledi '' derlerse mail ve fax attığım günün kayıtlarını göstereceğim ''

    görmeleri için teyit almam gerekmiyor sonuçta değil mi ? istediler bende yolladım benim işim bitti burada ?



    he birde şöyle bir mevzu var


    daha önce telefonda şu arıza var dediğimde 2 kez sorgusuz servis parça değişimi yaptı şimdi yine aynı sorun çıkıyor ama ya tamir limitini doldurmamak yada parça sıkıntısı çektiklerinden değişim yapmıyorlar

    cihazda sorun yok deyip geri yolluyorlar

    bu geri yollamalarda cihazı teslim almayıp bende geri onlara yolluyorum

    bir sıkıntı olur mu ?

    bazende karşı ödemeli yolluyorlar bende teslim almayacağım eğer öyle gelirse

    bundan da bir sıkıntı olur mu ?

    öncelikle parca parca şikayette bulunma azami tamir süresini aştığı icin değil toplu şikayetlerini yazarak başvur

    tekrar THH başvur telefonun arzılı olduğunu teknik servisin arzılı olmasına ragmen ariza yok diyip gönderildiğini aynı parcanın 2 den fazla değiştiğini telefonun bilir kişi tarafından incelenmesini istediğini yaz ilk thh başvurunda bunları yazsaydın keşke




  • Mogolo kullanıcısına yanıt
    servis 4 parça değişimi diyor

    thh öyle birşey yok sen dilekçeni ver diyor

    thh işini tam bilse ona göre dilekçe verecektim ama bir kere o şekilde vermiş oldum

    bilirkişi bana '' ben telefona bakarım çalışıyorsa benim için sorun yok kararımı ona göre veririm '' diyor

    telefon zaten çalışıyor sadece birden fazla parça değişimi olduğu için iade istiyorum dedim o zaman git mahkemeye başvur ona ben karar veremem dedi bilirkişi

    bilirkişinin bu cevabını thh ye soyleyınce '' o zaman aradan çıkaralım bilirkişiyi '' dediler

    tmm dedim ama bilirkişi bu seferde telefon gelmediği için ona göre karar yazıcam dedi ve red kararı verdi ki karşı taraf savunma yapmamasına rağmen

    yani ben bilirkişiye telefonu götürsem ve çalıştığını görse yine reddeder adım gibi biliyorum

    zamanında 4.5G si turkcell de çalışmayan telefon için başvuru yapmıştım '' vodafone da çalışıyorsa ona geç o zaman '' diyen bir bilirkişi bu :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    servis 4 parça değişimi diyor

    thh öyle birşey yok sen dilekçeni ver diyor

    thh işini tam bilse ona göre dilekçe verecektim ama bir kere o şekilde vermiş oldum

    bilirkişi bana '' ben telefona bakarım çalışıyorsa benim için sorun yok kararımı ona göre veririm '' diyor

    telefon zaten çalışıyor sadece birden fazla parça değişimi olduğu için iade istiyorum dedim o zaman git mahkemeye başvur ona ben karar veremem dedi bilirkişi

    bilirkişinin bu cevabını thh ye soyleyınce '' o zaman aradan çıkaralım bilirkişiyi '' dediler

    tmm dedim ama bilirkişi bu seferde telefon gelmediği için ona göre karar yazıcam dedi ve red kararı verdi ki karşı taraf savunma yapmamasına rağmen

    yani ben bilirkişiye telefonu götürsem ve çalıştığını görse yine reddeder adım gibi biliyorum

    zamanında 4.5G si turkcell de çalışmayan telefon için başvuru yapmıştım '' vodafone da çalışıyorsa ona geç o zaman '' diyen bir bilirkişi bu :)

    iade hakkın yok thh kararı doğru gibi thh kararını itraz etsen dahi firma kazanır bu sefer karşı tarafın avukatlık ve mahkeme ücretlerini sen ödemek zorunda kalırsın, ayrıca firma sana tazminat davasi da acabilir eğer thh ikinci red kararı verirse. . avukatla görüşüp net bilgi alarak işlem yapman yararına olacaktir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mogolo -- 13 Mart 2018; 15:4:58 >




  • Mogolo kullanıcısına yanıt
    iade hakkım neden olmuyor ki hocam ?

    garanti belgesinde açık açık yazıyor hatta ss ini bile atabilirim...

    avukatla görüştüm

    thh de red çıktığında genelde mahkemede de red çıkarmış doğrumu dedim

    öyle birşey yok mahkeme onay da verebilir ama siz farklı yöntemle tekrar dilekçe verebilirsiniz dedi

    zaten thh bana dilekçe hakkın yok dediği için işi mahkemeye götürme kararı almıştım ama avukat farklı nedenle verebilirsin diyince bu sefer azami tamir süresinin dolmasını beklemeye karar vereyim dedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    iade hakkım neden olmuyor ki hocam ?

    garanti belgesinde açık açık yazıyor hatta ss ini bile atabilirim...

    avukatla görüştüm

    thh de red çıktığında genelde mahkemede de red çıkarmış doğrumu dedim

    öyle birşey yok mahkeme onay da verebilir ama siz farklı yöntemle tekrar dilekçe verebilirsiniz dedi

    zaten thh bana dilekçe hakkın yok dediği için işi mahkemeye götürme kararı almıştım ama avukat farklı nedenle verebilirsin diyince bu sefer azami tamir süresinin dolmasını beklemeye karar vereyim dedim

    garanti yönetmeliğinde "cihaz 2 kez servis işlemi görürse tüketici iade,değişim veya ayıp oranında bedel iadesi " diye madde yok



    bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması , diye geçer


    azami tamir süresi 20 iş günüdür, servis size ürünü gönderip almadiğinizda bu süre sıfırlanır




    THH başvuruda haklı olduğundan emin değilsen başvurmani tavsiye etmiyorum yukarıdaki yazdiğim gibi red karari alırsan firma karşı dava acabilir. tüm haklarınız kaybolur, işi bilen birinden yardım almanız gerek ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    iade hakkım neden olmuyor ki hocam ?

    garanti belgesinde açık açık yazıyor hatta ss ini bile atabilirim...

    avukatla görüştüm

    thh de red çıktığında genelde mahkemede de red çıkarmış doğrumu dedim

    öyle birşey yok mahkeme onay da verebilir ama siz farklı yöntemle tekrar dilekçe verebilirsiniz dedi

    zaten thh bana dilekçe hakkın yok dediği için işi mahkemeye götürme kararı almıştım ama avukat farklı nedenle verebilirsin diyince bu sefer azami tamir süresinin dolmasını beklemeye karar vereyim dedim

    garanti yönetmeliğinde "cihaz 2 kez servis işlemi görürse tüketici iade,değişim veya ayıp oranında bedel iadesi " diye madde yok



    bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması , diye geçer


    azami tamir süresi 20 iş günüdür, servis size ürünü gönderip almadiğinizda bu süre sıfırlanır




    THH başvuruda haklı olduğundan emin değilsen başvurmani tavsiye etmiyorum yukarıdaki yazdiğim gibi red karari alırsan firma karşı dava acabilir. tüm haklarınız kaybolur, işi bilen birinden yardım almanız gerek ,


    Kaynak??




  • Mogolo kullanıcısına yanıt
    Garanti yönetmeliğini bilmiyorum ben sadece cihazından içinden çıkan garanti belgesinde kırmızı ile işaretlediğim maddeye dayanarak iade etmeye çalışmıştım.

    Tüketici Hakem Heyeti - Aleyhime karar verdi


    1 yıl içinde 2 kez hayalet ekran yüzünden ekran değişti. Ama servis bu sayının 4 olması gerektiğini THH ise bu sayının önemi olmadığını söylüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    Garanti yönetmeliğini bilmiyorum ben sadece cihazından içinden çıkan garanti belgesinde kırmızı ile işaretlediğim maddeye dayanarak iade etmeye çalışmıştım.

    Tüketici Hakem Heyeti - Aleyhime karar verdi


    1 yıl içinde 2 kez hayalet ekran yüzünden ekran değişti. Ama servis bu sayının 4 olması gerektiğini THH ise bu sayının önemi olmadığını söylüyor.



    açılmıyor resim tekrar yuklermisin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertosman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    iade hakkım neden olmuyor ki hocam ?

    garanti belgesinde açık açık yazıyor hatta ss ini bile atabilirim...

    avukatla görüştüm

    thh de red çıktığında genelde mahkemede de red çıkarmış doğrumu dedim

    öyle birşey yok mahkeme onay da verebilir ama siz farklı yöntemle tekrar dilekçe verebilirsiniz dedi

    zaten thh bana dilekçe hakkın yok dediği için işi mahkemeye götürme kararı almıştım ama avukat farklı nedenle verebilirsin diyince bu sefer azami tamir süresinin dolmasını beklemeye karar vereyim dedim

    garanti yönetmeliğinde "cihaz 2 kez servis işlemi görürse tüketici iade,değişim veya ayıp oranında bedel iadesi " diye madde yok



    bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması , diye geçer


    azami tamir süresi 20 iş günüdür, servis size ürünü gönderip almadiğinizda bu süre sıfırlanır




    THH başvuruda haklı olduğundan emin değilsen başvurmani tavsiye etmiyorum yukarıdaki yazdiğim gibi red karari alırsan firma karşı dava acabilir. tüm haklarınız kaybolur, işi bilen birinden yardım almanız gerek ,


    Kaynak??

    neyin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mogolo kullanıcısına yanıt
    direk adresini atayım

    https://i.hizliresim.com/lORoJB.png
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: sertosman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    iade hakkım neden olmuyor ki hocam ?

    garanti belgesinde açık açık yazıyor hatta ss ini bile atabilirim...

    avukatla görüştüm

    thh de red çıktığında genelde mahkemede de red çıkarmış doğrumu dedim

    öyle birşey yok mahkeme onay da verebilir ama siz farklı yöntemle tekrar dilekçe verebilirsiniz dedi

    zaten thh bana dilekçe hakkın yok dediği için işi mahkemeye götürme kararı almıştım ama avukat farklı nedenle verebilirsin diyince bu sefer azami tamir süresinin dolmasını beklemeye karar vereyim dedim

    garanti yönetmeliğinde "cihaz 2 kez servis işlemi görürse tüketici iade,değişim veya ayıp oranında bedel iadesi " diye madde yok



    bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması , diye geçer


    azami tamir süresi 20 iş günüdür, servis size ürünü gönderip almadiğinizda bu süre sıfırlanır




    THH başvuruda haklı olduğundan emin değilsen başvurmani tavsiye etmiyorum yukarıdaki yazdiğim gibi red karari alırsan firma karşı dava acabilir. tüm haklarınız kaybolur, işi bilen birinden yardım almanız gerek ,


    Kaynak??

    neyin

    şu bilginin "bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertosman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: sertosman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    iade hakkım neden olmuyor ki hocam ?

    garanti belgesinde açık açık yazıyor hatta ss ini bile atabilirim...

    avukatla görüştüm

    thh de red çıktığında genelde mahkemede de red çıkarmış doğrumu dedim

    öyle birşey yok mahkeme onay da verebilir ama siz farklı yöntemle tekrar dilekçe verebilirsiniz dedi

    zaten thh bana dilekçe hakkın yok dediği için işi mahkemeye götürme kararı almıştım ama avukat farklı nedenle verebilirsin diyince bu sefer azami tamir süresinin dolmasını beklemeye karar vereyim dedim

    garanti yönetmeliğinde "cihaz 2 kez servis işlemi görürse tüketici iade,değişim veya ayıp oranında bedel iadesi " diye madde yok



    bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması , diye geçer


    azami tamir süresi 20 iş günüdür, servis size ürünü gönderip almadiğinizda bu süre sıfırlanır




    THH başvuruda haklı olduğundan emin değilsen başvurmani tavsiye etmiyorum yukarıdaki yazdiğim gibi red karari alırsan firma karşı dava acabilir. tüm haklarınız kaybolur, işi bilen birinden yardım almanız gerek ,


    Kaynak??

    neyin

    şu bilginin "bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması"

    Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talepedebilir





    https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.etonet.org.tr/Userlar/UyeIslemler/Tuketici/Savunma.doc&ved=2ahUKEwjcsuiRxunZAhUI3CwKHYjVDO0QFjAEegQIJhAB&usg=AOvVaw1dEX5s5OLZptPeodNLF5wM

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mogolo kullanıcısına yanıt
    Madde 13- (Değişik: 6.3.2003–4822/20 md.)

    İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır.


    Düzenlenen bu garanti belgesinde onarım yapıldıktan sonra 2 den fazla kez aynı arızanın vermesi yazmıyor ama ?

    Burada bir ikilem yok mu ?

    +

    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    4 kere garantiye yolladım ve burada maldan yararlanmamın sürekliliği bozulmuyor mu ?

    şuan 5.kez servise gitti telefon


    yine ikilemde kaldım

    mahkemeye gitsem mi yoksa azami süreyi aşmalarını mı beklesem ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuralsiz111 -- 13 Mart 2018; 18:5:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    Madde 13- (Değişik: 6.3.2003–4822/20 md.)

    İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır.


    Düzenlenen bu garanti belgesinde onarım yapıldıktan sonra 2 den fazla kez aynı arızanın vermesi yazmıyor ama ?

    Burada bir ikilem yok mu ?

    +

    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    4 kere garantiye yolladım ve burada maldan yararlanmamın sürekliliği bozulmuyor mu ?

    şuan 5.kez servise gitti telefon


    yine ikilemde kaldım

    mahkemeye gitsem mi yoksa azami süreyi aşmalarını mı beklesem ?

    istersen 100 kez gönder servis ariza yoktur derse hakkin yok servis ariza olduğu halde yapmıyor ise thh başvurarak yukarida yazdigim sekilde bilirkisi incelemesi talep edeceksin bilirkisi arıza var derse thh kararını alip servise gideceksin servis sana ayni ürünün sifirini verecekler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: sertosman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: sertosman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuralsiz111

    iade hakkım neden olmuyor ki hocam ?

    garanti belgesinde açık açık yazıyor hatta ss ini bile atabilirim...

    avukatla görüştüm

    thh de red çıktığında genelde mahkemede de red çıkarmış doğrumu dedim

    öyle birşey yok mahkeme onay da verebilir ama siz farklı yöntemle tekrar dilekçe verebilirsiniz dedi

    zaten thh bana dilekçe hakkın yok dediği için işi mahkemeye götürme kararı almıştım ama avukat farklı nedenle verebilirsin diyince bu sefer azami tamir süresinin dolmasını beklemeye karar vereyim dedim

    garanti yönetmeliğinde "cihaz 2 kez servis işlemi görürse tüketici iade,değişim veya ayıp oranında bedel iadesi " diye madde yok



    bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması , diye geçer


    azami tamir süresi 20 iş günüdür, servis size ürünü gönderip almadiğinizda bu süre sıfırlanır




    THH başvuruda haklı olduğundan emin değilsen başvurmani tavsiye etmiyorum yukarıdaki yazdiğim gibi red karari alırsan firma karşı dava acabilir. tüm haklarınız kaybolur, işi bilen birinden yardım almanız gerek ,


    Kaynak??

    neyin

    şu bilginin "bir yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması"

    Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talepedebilir





    https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.etonet.org.tr/Userlar/UyeIslemler/Tuketici/Savunma.doc&ved=2ahUKEwjcsuiRxunZAhUI3CwKHYjVDO0QFjAEegQIJhAB&usg=AOvVaw1dEX5s5OLZptPeodNLF5wM

    Bu paylaştığınız yönetmelik maddesinin tarihine baktınız mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.