Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.019
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar beni bi konuda bilgilendirirseniz sevinirim.Konu şu;
    benim telefonum 4 kez servise gitti thh aya basvursam para iadesi alabilir miyim birde telefonun fatura bedeli 450 lira para iadesi kararı cıkması için ve elime para gecmesi için ne kadar sure gecer
    simdiden tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczmgulden

    arkadaslar beni bi konuda bilgilendirirseniz sevinirim.Konu şu;
    benim telefonum 4 kez servise gitti thh aya basvursam para iadesi alabilir miyim birde telefonun fatura bedeli 450 lira para iadesi kararı cıkması için ve elime para gecmesi için ne kadar sure gecer
    simdiden tesekkurler


    4ncü kez servise gitmiş ve sizde tamirini kabullenmişseniz firmanın para iadesine pek sıcak bakacagını sanmıyorum , t.h.h ye gitmeden önce firmayı arayarak para iadesi istediginizi belirtin bir agızlarını yoklayın bakalım ne tavır sergileyecekler

    iade süreci firmaya göre farkedebilir ama en az 1 ay ı göze almalısın




  • 4kez tamire gitmiş ama aynı arızadan mı yada 1 yıl içinde farklı arızalardanda olsa olur
    bu koşullara uygunsa ilk önce servisi arayın ve bedel iadesi istiyorum deyim kabul etmiceklerdir forumdanda takip ettiyseniz biraz hak hukuk edebiyatı yapın sizin bişeyleri bildiğinizi anlasınlar
    yine kabul etmezlerse ürünü teslim almadan servise verdiğinize dair belgelerle TMHH'ye gidin orda yardımcı olucaklardır tahminin bekleme süreniz 2 ay olur en fazla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan1500

    Stokta olmayan malı stokta gibi gosterdiler..Ustelik ucretini de nakit aldılar..Siparisi vermeden once de telefonla arayıp sordum urun elinizde mi diye..elimizde dediler..Simdi para iadesi yapmak istiyorlar urun elimizde yok diye..Aradan 3 gun gecti...Tamam parami sorunsuz iade alabilirim ama bu yaptıkları ayıp..Eger bu konuda benim bir hakkım varsa bunun pesinden gitmeyi dusunuyorum..Cunku bu firmanın bu yaptıgı 1 degil 2 degil..Para iadesi haricinde birsey yapabilme imkanım var mı ?

    Saygilar...


    Satıştan Kaçınma Maddesinden Yararlanabilirsiniz Sanırım.

    Satıcı ürünü 30 Gün içinde Temin etmek ile yükümlü. Zamanında E-Reyon da başıma gelmişti. Demiştim valla 30 gün süreniz var benim acelem yok. Ürünü temin edin dedim. Hiç itiraz etmediler. 15 gün sonra ürün geldi. Buradan da iyi niyetlerini anladım takdirimi kazandılar tabi. Çünki yaptıkları şu anlama geliyor.

    Ürünün tedarikinde sıkıntı var. Mağdur olmayın isterseniz paranızı iade edelim demek istemiş oluyorlar.

    Bazı firmalar gibi siparişiniz isteğiniz üzerine iptal edilmiştir gibi salaça bir mesaj gönderip işin içinden çıkmıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    BİLİNÇLİ OLALIM ....

    Cihazların servis tamir süresi artık 20 gün _ 30 gün eskidendi !!!

    Otomobil, kamyonet ve traktörünler de tamir süresi 30 gün olarak belinlenirken diğer bütün ürünlerde malın tamir süresi 30 günden 20 güne düşürüldü.

    10 gün içinde giderilemeyen arızalarda muadil ürün istenebilecek

    Resmi gazetede yayımlanan kanuna göre artık faturadan çok garanti belgesine önem verilecek, İmalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar, ürettikleri veya ithal ettikleri, ekli listede ilan edilen kullanılmamış mallar için, Genel Müdürlüğe garanti belgesi onaylatacak. Genel Müdürlük onayı bulunmayan garanti belgeleri geçersiz sayılacak.



    Bak bu güzel haber işte.Hp laptopum bozuldu.Garanti dahilinde servise gönderdim.servis kaydı 25 ağustosta açıldı.şimdi ben muadil ürün isteyebilirmiyim.BU 20 günün içine hafta sonları dahilmi oluyor.20 günde yapılmazsa paramı alabilirmiyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66


    servis kaydı 25 ağustosta açıldı.şimdi ben muadil ürün isteyebilirmiyim.BU 20 günün içine hafta sonları dahilmi oluyor.20 günde yapılmazsa paramı alabilirmiyim.


    Araya bayram tatilide girmiş galiba, 20 iş günü olarak geçer kanunda, ama servisler ( cumartesi -pazar açık oldukları halde ) kapalıydık gibisinden davranabiliyorlar.Servisi ara çalışma günleri hakkında bilgi al Muadil ürün talebi kanuni hakkın elbet ama bunu karşılayan servis daha görmedim

    ürün bahsi geçen süre bazında tamir edilememişsse ; iade talebinde bulunursun ( servis ve firmaya) alacagın olumsuz yanıta göre tüketici hakem heyetine başvurabilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 8 Eylül 2011; 12:38:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011


    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66


    servis kaydı 25 ağustosta açıldı.şimdi ben muadil ürün isteyebilirmiyim.BU 20 günün içine hafta sonları dahilmi oluyor.20 günde yapılmazsa paramı alabilirmiyim.


    Araya bayram tatilide girmiş galiba, 20 iş günü olarak geçer kanunda, ama servisler ( cumartesi -pazar açık oldukları halde ) kapalıydık gibisinden davranabiliyorlar.Servisi ara çalışma günleri hakkında bilgi al Muadil ürün talebi kanuni hakkın elbet ama bunu karşılayan servis daha görmedim

    ürün bahsi geçen süre bazında tamir edilememişsse ; iade talebinde bulunursun ( servis ve firmaya) alacagın olumsuz yanıta göre tüketici hakem heyetine başvurabilirsin


    Cevap için teşekkürler.Servis hafta sonları çalışmıyormuş.Bayram tatilinide saymazsak 28 eylüle kadar onarmaları gerekiyor.
    HP laptopum alalı 2 ay olduktan sonra bozuldu servise gönderdim.Aldığımdan beri ekranında ölü piksel vardı ekranı değiştirmişler.Anakart bozukmuş şimdide anakartı değiştircekler ama anakartın gelmesini bekliyorlar.Ondan soruyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66
    Anakart bozukmuş şimdide anakartı değiştircekler ama anakartın gelmesini bekliyorlar.Ondan soruyorum.


    Ekran ve anakart degişmiş bi cihaz için yerinde olsam onarım degil ; degişim yada iade talep ederdimBu duruma servis - firma sıcak bakmayacaktır elbet

    Anakart tedarik süreci ( büyük ihtimal yurtdışı firmadan temin edilecegi için ) o verilen tarihi ya geçer yada tam yetişir son dk ararlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 8 Eylül 2011; 13:39:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011


    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66
    Anakart bozukmuş şimdide anakartı değiştircekler ama anakartın gelmesini bekliyorlar.Ondan soruyorum.


    Ekran ve anakart degişmiş bi cihaz için yerinde olsam onarım degil ; degişim yada iade talep ederdimBu duruma servis - firma sıcak bakmayacaktır elbet

    Anakart tedarik süreci ( büyük ihtimal yurtdışı firmadan temin edilecegi için ) o verilen tarihi ya geçer yada tam yetişir son dk ararlar


    değişim yada para iadesi yapmıyorlar.Alalı 2,5 ay oldu.Haklarımı araştırdm adamlar haklı.ilk 1 ay içerisinde olsa neysede 1 ayı geçti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66

    değişim yada para iadesi yapmıyorlar.Alalı 2,5 ay oldu.Haklarımı araştırdm adamlar haklı.ilk 1 ay içerisinde olsa neysede 1 ayı geçti.


    Sen 2.5. ay süreçte ne kadar ( süre) madur edildin ona bak Bu kadar çabuk bozulmaması lazımdı ( tabi kul. hatası yoksa)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011


    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66

    değişim yada para iadesi yapmıyorlar.Alalı 2,5 ay oldu.Haklarımı araştırdm adamlar haklı.ilk 1 ay içerisinde olsa neysede 1 ayı geçti.


    Sen 2.5. ay süreçte ne kadar ( süre) madur edildin ona bak Bu kadar çabuk bozulmaması lazımdı ( tabi kul. hatası yoksa)


    yaklaşık 2 ay sorunsuz kullandım.sonra bozuldu bende servise gönderdim.Anakartı 2 ayda bozuluyosa o üründen uzak durmak lazım.Belki anakartlarında kronik bir sorun var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66
    yaklaşık 2 ay sorunsuz kullandım.sonra bozuldu bende servise gönderdim.Anakartı 2 ayda bozuluyosa o üründen uzak durmak lazım.Belki anakartlarında kronik bir sorun var.


    ürünü araştır bakalım sen gibi birkaç ayda hata veren örneklerle karşılaşırsan onlarıda teyid ederek iade talebinde bulun, t.h.h. ye başvur sorun çözülür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011


    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66
    yaklaşık 2 ay sorunsuz kullandım.sonra bozuldu bende servise gönderdim.Anakartı 2 ayda bozuluyosa o üründen uzak durmak lazım.Belki anakartlarında kronik bir sorun var.


    ürünü araştır bakalım sen gibi birkaç ayda hata veren örneklerle karşılaşırsan onlarıda teyid ederek iade talebinde bulun, t.h.h. ye başvur sorun çözülür


    Tmm bi araştırayım.Bişey daha sorayım tamir süresi 20 güne inmiş ama garanti belgesinde 30 iş günü yazıyor.Laptopu 16 haziranda aldım,25 ağustosda servise gönderdim.Hangisi geçerli oluyor.Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkan_66

    .Bişey daha sorayım tamir süresi 20 güne inmiş ama garanti belgesinde 30 iş günü yazıyor.Laptopu 16 haziranda aldım,25 ağustosda servise gönderdim.Hangisi geçerli oluyor.Teşekkürler


    20 gün süreci 24 Nisan 2011 tarihindeki resmi gazetede yayınlanarak kanunlaşmıştır. Firma halen ellerindeki garanti belgesini kullanıyor olmalı Senin baz alacagın süre 20 iş günü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 9 Eylül 2011; 11:29:43 >
  • Ankara'da tüketici şikayetlerinin yapıldığı yer neresidir, hakem heyetinin bulunduğu?
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Televizyonumda 1 adet ölü piksel olduğu için 26 Temmuz 2011 tarihinde 4112884476 nolu servis kaydı açtırdım .
    10 Ağustos 2011 tarihinde Telpa servisinden bilgi geldi aynen yazıyorum: "Durumun piksel standartlarında
    uygun olduğunu bir işlem uygulanmayacağını" belirttiler.Ben ekrandaki büyük siyah noktayı izlemeye mecbur
    muyum? Bu nasıl bir müşteri memnuniyetidir?

    Garanti belgesinde ve hiç bir yerde 3 ölü piksele kadar değişim olmuyor diye bir ibare yok... Samsung firmasından soğudum artık..

    bu durumda ne yapmam gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutersoy

    Arkadaşlar Merhaba,

    Televizyonumda 1 adet ölü piksel olduğu için 26 Temmuz 2011 tarihinde 4112884476 nolu servis kaydı açtırdım .
    10 Ağustos 2011 tarihinde Telpa servisinden bilgi geldi aynen yazıyorum: "Durumun piksel standartlarında
    uygun olduğunu bir işlem uygulanmayacağını" belirttiler.Ben ekrandaki büyük siyah noktayı izlemeye mecbur
    muyum? Bu nasıl bir müşteri memnuniyetidir?

    Garanti belgesinde ve hiç bir yerde 3 ölü piksele kadar değişim olmuyor diye bir ibare yok... Samsung firmasından soğudum artık..

    bu durumda ne yapmam gerekiyor.


    Karşılaştıgınız bu durum sadece bahsettiginiz firma için degil bütün firmalar için aynı sorunu teşkil eder. Ölü pixel standart(ISO 13406-2 standartlarına) degerine girmedigi sürece degişim vs yapmazlar ,firma insiyatif kullanarak degiştirirse o ayrı konu tabiki

    çözünürlük- kabul edilebilir ölü pixel
    1024 x 768 ----2

    1280 x 1024 ----3

    1600 x 1200 ----4

    2048 x 1536 ----6




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011


    quote:

    Orijinalden alıntı: aykutersoy

    Arkadaşlar Merhaba,

    Televizyonumda 1 adet ölü piksel olduğu için 26 Temmuz 2011 tarihinde 4112884476 nolu servis kaydı açtırdım .
    10 Ağustos 2011 tarihinde Telpa servisinden bilgi geldi aynen yazıyorum: "Durumun piksel standartlarında
    uygun olduğunu bir işlem uygulanmayacağını" belirttiler.Ben ekrandaki büyük siyah noktayı izlemeye mecbur
    muyum? Bu nasıl bir müşteri memnuniyetidir?

    Garanti belgesinde ve hiç bir yerde 3 ölü piksele kadar değişim olmuyor diye bir ibare yok... Samsung firmasından soğudum artık..

    bu durumda ne yapmam gerekiyor.


    Karşılaştıgınız bu durum sadece bahsettiginiz firma için degil bütün firmalar için aynı sorunu teşkil eder. Ölü pixel standart(ISO 13406-2 standartlarına) degerine girmedigi sürece degişim vs yapmazlar ,firma insiyatif kullanarak degiştirirse o ayrı konu tabiki

    çözünürlük- kabul edilebilir ölü pixel
    1024 x 768 ----2

    1280 x 1024 ----3

    1600 x 1200 ----4

    2048 x 1536 ----6





    ama tüketici mahkemesine gitsem garanti belgesi ve braşürde herhangi bir ibare bulunmuyor . bundan kazanma durumu olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutersoy

    ama tüketici mahkemesine gitsem garanti belgesi ve braşürde herhangi bir ibare bulunmuyor . bundan kazanma durumu olabilir mi?


    Şansınızı deneyebilirsiniz sonuçta tüketici hakem heyetine vereceginiz bir dilekçe; ama firmada uluslar arası ıso standartlarına uygun davrandıgını beyan eder ve ispatlarsa yapacak fazla birşey yok
  • benim tahminim şansı olmaz çünkü broşürde filan yazmaması onları haklı çıkarır
    ama bazı siteler var kendileri özel olarak misal 2 ve üzeri ölü piksel garantisi diyo o zaman haklı olursunuz ama bu durumda çok zor
    bu arada böle bi durum ne kadar kötü bişey şimdi bi düşündümde umarım çözüme ulaştırırsınız
    aslında şöyle yapabilirdiniz başka bi sorundan garantiye verip teslim aldığınızda ölü piksel olduğunu söyleyip garantiye sizden kaynaklı olduğu için bu problemi çözmek zorundasınız diyebilirsiniz ve o zaman hakkınızı arayabilirsiniz (belki çakalca bi düşünce ama işe yarayabilir)
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.