Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.019
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Teknosa dan 10 gün önce cep telefonu aldım, istediğim ürün nokia c3 modeli elinde olmadığı için bana ısrarla samsung s3353 önerdiler inandım güvendim ve sonunda telefonu almış oldum fakat hic bir şekilde memnun değilim ufak tefek sorunlarla karşılastım değişim için gittiğimde beni resmen basından savdılar servise gönderelim bekleyin falan filan zırzavat seyler söylediler bu konu hakkında ne yapabilirim geri iadesinde kesinti ve alacağım ürün için ekstra ödemeyi kabul etmeme rağmen hiç bir şekilde yardımcı olmadılar acil bir yol gösterirseniz sevinirim bilginize çok acil ihtiyacım var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realowner -- 31 Ocak 2011; 1:55:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realowner

    Merhaba Teknosa dan 10 gün önce cep telefonu aldım, istediğim ürün nokia c3 modeli elinde olmadığı için bana ısrarla samsung s3353 önerdiler inandım güvendim ve sonunda telefonu almış oldum fakat hic bir şekilde memnun değilim ufak tefek sorunlarla karşılastım değişim için gittiğimde beni resmen basından savdılar servise gönderelim bekleyin falan filan zırzavat seyler söylediler bu konu hakkında ne yapabilirim geri iadesinde kesinti ve alacağım ürün için ekstra ödemeyi kabul etmeme rağmen hiç bir şekilde yardımcı olmadılar acil bir yol gösterirseniz sevinirim bilginize çok acil ihtiyacım var.




    Maalesef yapılacak çok bir şey yok. Eğer telefonunuzda arıza varsa bunu servis marifeti ile belgelemeniz lazım. Fatura tarihi itibari ile ilk 30 günde arıza yapan cihazın yenisi ile değiştirilmesini ya da para iadesi isteme haklarınız mevcut. Şu durumda cihazı servise gönderip eğer arıza varsa onarım yapılmamasını ve arıza raporu verilmesini isteyebilirsiniz. Bu raporla birlikte cihazı Teknosaya iade edebilir ve paranızın tamamını kesinti olmaksızın alabilirsiniz.




  • Bilgi için Teşekkürler ...
  • merhaba.Benimde bir sorunum var dewalt marka kırıcımı bakım amacıyla yetkili servise götürdüm.Herhangi bir arızası yoktu.Beni 2 gün sonra aradılar elektronik devresi yandığını ve 360 tl gibi faiş bi rakam ödemem gerektiğini söylediler garanti belgesini götürdüm bunlara.Bana makinayı açmadan önce getirmem gerektiğini ona göre sipariş vereceklerini söylediler dolayısıyla garnatide deği dediler.Bende sinirlendim dedim makinayı açamadan ansıl arızasını anlıyorsunuz getirdiğimde çalışıyordu diye azarladım.Baktılar destekli yalan atamıyorlar kabul ettiler verdim garanti belgesini.Neyse ertesi gün yine aradılar kullanım sonucu oluşmuş dediler garanti dışı dediler.Dedim kardeşim ben normal koşullarda kullandım vede bakımını düzelnli oalrak serviste yaptırdım eğer sen makinadan kaynaklanan sorunu garanti dışı sayarsan neyin garantisi veriyorsunuz dedim.Neyse sağlam şekilde verdiğim makinayı arızalı biçimde geri aldım.Sanırım hem garantiden parçayı temin ediyorlar hemde müşteriden para alıyorlar.Sorum şu bunlara karşı ne yapmam gerekir yasal olarak bilgilendirrseniz sevinirim

    Edit: Bu arada aynı sorun bir daha oluşmuştu ve garanti kapsamında değiştirmişlerdi.Bunu kabul etmiyorlar.Ayrıca bende şahış olarak değil şirkete fatura ettim.Ne yapmam grekir yardımcı olursanız sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LE10 -- 3 Şubat 2011; 18:27:29 >




  • Tüketici hakem heyetine gerekli belgeler ile gittim ama hakem heyeti bunun gereksiz olacagını, yasalaştıgını ve artık bununla birşey yapamayacaklarını söyleyip üstünede görevli olan arkadaş kendisi 45TL verdigini söyledi ve dilekce mi almadı, Dedigi gibi hesap işletim ücreti yasalaştımı neden dilekcem alınmadı acaba bu konuda bilgisi olan varmı ?
    Bu elimdeki belgeleri başka bir Müşteri Hakem Heyetine Posta ile gönderebilir miyim ve bulundugum şube neden ilgilenmedi acaba ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KirkLeeHammett -- 19 Şubat 2011; 0:13:40 >
  • @KirkLeeHammett

    Enteresan bir durum.Bende tam tersi ile karşlaşmıştm.İlgilendiler filan.Başka yere başvuru olacağını sanmam.Çünkü bağlı olduğunuz ilçenin kaymakamlığında bulunuyor hakem heyetleri.Siz ordan başka yerede başvuramazsınız diye tahmin ediyorum.Durumunuza üzüldüm.
  • Yapılan tüm değişimlerde ilk cihazın faturası geçerlidir bunda resmi olarak bir sıkıntı yok,uygulama normal.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ceza2000

    Merhabalar 2008'in son aylarında istanbul bilişimden bir ipod nano aldım, ilk aldıgım ürün problemli çıktı, baya bi urastan sonra değişimi yapıldı, sonra aldığım bariz bir şekilde arızalı cıktı ve onunda değişimi yapıldı ancak, faturaları ve garanti belgeleri değişmedi elimde halen ilk cihazın faturası var, değişmelerini istedim ama gerek olmadığını soylediler oysaki benim içim rahat değil bu konuda ne yapabilirim teşekkürlerimle...
  • silindi.........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-41A94D448 -- 24 Şubat 2011; 23:04:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: subsonic


    MESAFELİ SÖZLEŞMELER(İnternetten yapılan alışverişler)


    quote:

    Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.



    Mesafeli sözleşmelerde, ödemenin kredi kartı veya benzeri bir ödeme kartı ile yapılması halinde tüketici, kartın kendi rızası dışında ve hukuka aykırı biçimde kullanıldığı gerekçesiyle ödeme işleminin iptal edilmesini talep edebilir. Bu halde, kartı çıkaran kuruluş itirazın kendisine bildirilmesinden itibaren 10 gün içinde ödeme tutarını tüketiciye iade eder.




    Merhaba,

    Böyle faydalı bir konu açtığınız için tebrik ve teşekkür ederim. Yanlış anlaşılma olmaması bakımından mesafeli satışlar sözleşmesinin cayma hakkı kısmının tamamını aşağıda gönderiyorum. Buradaki önemli olan nokta, tüketicinin ürünü iade edebilmesi için kutusunun açılmaması, kutuya zarar gelmemesi gerekiyor.

    Bir de şunu söylemek isterim. Tüketicinin cayma hakkını kullanması en doğal hakkıdır ama keyfi iadelerin satıcıyı ne kadar zor durumda bırakacağını göz ardı etmemek gerekir. Kutusu açılan, ambalajı yırtılan ürünleri başka müşterilere satmak imkansız hale geliyor. Bu nedenle alıcıların ürünü alırken özelliklerini çok iyi incelemeleri ve emin olduktan sonra alımı yapmaları her 2 taraf için de en doğrusu olacaktır. Zaten yukarıda belirttiğim gibi kutu açıldıktan, ambalaj yırtıldıktan sonra ürün arızalı çıkmadıkça ya da kullanım esnasında arıza çıkmadıkça alıcının ürünü iade etme hakkı bulunmuyor. Arıza mevcutsa zaten ürünü üreticisine ya da dağıtıcısına iade etmek noktasında bir sıkıntı çıkmıyor.


    CAYMA HAKKI
    TÜKETİCİ ’nin, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı teslim aldığı veya malın gösterdiği adresteki 3. kişi/kuruluşa teslim edildiği tarihten itibaren yedi (7) gün içerisinde malı reddederek/iade ederek sözleşmeden cayma hakkı vardır. Cayma hakkının kullanılabilmesi için bu süre içinde SATICI ’ya bu hakkın kullanıldığının faks veya elektronik posta veya taahhütlü mektup ile bildirimde bulunulması ve ürünün bu madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış ve ürünün kendisinin, ambalajının ve kutusunun zarar görmemiş ve ürüne ait etiket ve ürünün üzerinde bulunan koruma bantlarının çıkarılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI ’ya teslim edilen ürünün SATICI’ya gönderildiğine dair kargo teslim tutanağı örneği ile satış faturası aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 7 (yedi) gün içinde ürün bedelinin ALICI ’nın banka hesabına veya kredi kartı hesabına iade edilmesi için SATICI ilgili banka nezdinde derhal girişimde bulunur.





    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanasrav -- 26 Şubat 2011; 22:26:36 >




  • Merhaba. D&R'ın internet mağazından iki parçalı sipariş verdim. İkisi de 44 TL toplam 88 TL'lik sipariş. Birini yolladılar, diğerini tedarik edemeyip 3 gün içinde para iadesi için hesap numaramı istediler. Fakat 7 güç geçmesine rağmen ödemediler. Tüketici yasasında 10 gün içinde geri ödeme zorunluluğu tutulmuş.

    1. 10 gün geçtiğinde hala param geri yatmamışsa (44 TL) Tüketici Hakem Heyeti'ne mi yoksa Tüketici Mahkemesi'ne mi başvuracağım?
    2. İlk ürünle gönderilen fatura üzerinde sadece gönderilen ürünün ismi ve bedeli(44 TL) yazıyor. İkinci ürüne dair hiçbir bilgi yok. Dolayısıyla ben diğer ürünün de parasını ödediğimi nasıl ispat edeceğim? D&R AŞ'ye yapılan 88 TL'lik banka dekontu bunun için yeterli olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canned -- 28 Şubat 2011; 0:09:06 >
  • Arkadaşlar merhaba.Bugün garanti bankasının benden kesmiş olduğu 40 tl aidat ücreti ile ilgili karar çıktı.Sonuç : tabikide tüketici yani tarafıma ücreti geri ödenecek.Ancak kararın altında notta garanti bankasının 15 gün itiraz hakkı olduğu yazıyor.Bilgili arkadaşlar varsa şu aşamada ne yapacağım.
    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Penryn -- 28 Şubat 2011; 22:32:10 >
  • arkadaşlar acil yardım lazım!

    ben bir emlakçıya ev almak üzere kapora verdim, sözleşme imzaladık. Sözleşmede ödediğim kapora bedeli yazılı. Evi kredi ile alacaktım, emlakçı benden bilgileri alıp kredi için başvuruda bulundu. ben bankaya ekspertiz ücretini ödedim ve bankanın cevabını beklemeye başladım. bu arada ben nakit para arayısına girdim ama nakit ödeme yapılacak diye emlakçı kendi başına benim okeyimi almadan kredi işlemlerimi durdurmuş. Sonrasında ben krediyi niye durdurdunuz dedim, krediyi tekrar aktif edilmesini istedim ama evsahibi evi satmaktan vazgeçmiş. Kredi çıkmadığı takdirde alıcının sorumlulugu olmayacağı yazılı sözleşmede. sözleşme tarihi geçen cuma sondu. 04.03.2011

    sonuç 1000 TL kapora ve 525 TL ekspertiz olmak üzere 1525 TL zarardayım.

    1000 TL yi geri istedim kapora yandı vermiyoruz dediler.

    bir aylık maaşım gitti, bana bir yol gösterin. şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Penryn

    Arkadaşlar merhaba.Bugün garanti bankasının benden kesmiş olduğu 40 tl aidat ücreti ile ilgili karar çıktı.Sonuç : tabikide tüketici yani tarafıma ücreti geri ödenecek.Ancak kararın altında notta garanti bankasının 15 gün itiraz hakkı olduğu yazıyor.Bilgili arkadaşlar varsa şu aşamada ne yapacağım.
    Saygılar


    Evet zafer.Garanti bankası 40 tl geri ödemeyi yapıyor.Dönem içi işlemlerimde +40 tl k.kartı ücret iadesini gördüm yuppiiii




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyi - peki

    arkadaşlar acil yardım lazım!

    ben bir emlakçıya ev almak üzere kapora verdim, sözleşme imzaladık. Sözleşmede ödediğim kapora bedeli yazılı. Evi kredi ile alacaktım, emlakçı benden bilgileri alıp kredi için başvuruda bulundu. ben bankaya ekspertiz ücretini ödedim ve bankanın cevabını beklemeye başladım. bu arada ben nakit para arayısına girdim ama nakit ödeme yapılacak diye emlakçı kendi başına benim okeyimi almadan kredi işlemlerimi durdurmuş. Sonrasında ben krediyi niye durdurdunuz dedim, krediyi tekrar aktif edilmesini istedim ama evsahibi evi satmaktan vazgeçmiş. Kredi çıkmadığı takdirde alıcının sorumlulugu olmayacağı yazılı sözleşmede. sözleşme tarihi geçen cuma sondu. 04.03.2011

    sonuç 1000 TL kapora ve 525 TL ekspertiz olmak üzere 1525 TL zarardayım.

    1000 TL yi geri istedim kapora yandı vermiyoruz dediler.

    bir aylık maaşım gitti, bana bir yol gösterin. şimdiden teşekkürler.


    Bir avukata başvurup hakkınızı arayın. Yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile elinizde kaporayı verdiğinize ve ekpertiz ücreti yatırdığınıza dair belge var. Ama karşı tarafta krediyi iptal ettiğinize, satıştan vazgeçtiğinize dair bir belge yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arama_Botu


    quote:

    Orijinalden alıntı: iyi - peki

    arkadaşlar acil yardım lazım!

    ben bir emlakçıya ev almak üzere kapora verdim, sözleşme imzaladık. Sözleşmede ödediğim kapora bedeli yazılı. Evi kredi ile alacaktım, emlakçı benden bilgileri alıp kredi için başvuruda bulundu. ben bankaya ekspertiz ücretini ödedim ve bankanın cevabını beklemeye başladım. bu arada ben nakit para arayısına girdim ama nakit ödeme yapılacak diye emlakçı kendi başına benim okeyimi almadan kredi işlemlerimi durdurmuş. Sonrasında ben krediyi niye durdurdunuz dedim, krediyi tekrar aktif edilmesini istedim ama evsahibi evi satmaktan vazgeçmiş. Kredi çıkmadığı takdirde alıcının sorumlulugu olmayacağı yazılı sözleşmede. sözleşme tarihi geçen cuma sondu. 04.03.2011

    sonuç 1000 TL kapora ve 525 TL ekspertiz olmak üzere 1525 TL zarardayım.

    1000 TL yi geri istedim kapora yandı vermiyoruz dediler.

    bir aylık maaşım gitti, bana bir yol gösterin. şimdiden teşekkürler.


    Bir avukata başvurup hakkınızı arayın. Yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile elinizde kaporayı verdiğinize ve ekpertiz ücreti yatırdığınıza dair belge var. Ama karşı tarafta krediyi iptal ettiğinize, satıştan vazgeçtiğinize dair bir belge yok...




    Cevap için teşekkürler.

    İstanbul-Şişli civarı güvenilir avukat tavsiyesi olan arkadaşlar lütfen bana söylesin. Bu arada benim yapmam gereken birşey var mı? yani haklarımı kaybetmemem açısından..

    internetten baktım kimi icra- kimi ihtar - kimi tüketici mahkemesi diyor.. aklım karıştı. işlem sırası nasıl?




  • Calgon un adı neden Finish oldu diye merak edenler ile,şimdiye dek nekadar dolandırıldım diye merak edenlere...

    http://www.gidahareketi.org/Mahkeme-Calgon%E2%80%99un-Satisini-Durdurdu--951-haberi.aspx
  • Teknosa dan epilasyon cihazı almıştık eşim kullandı ama memnun kalmadı. Geri götürdük "kişisel temizlik ürünü" diye geri almadılar banada mantıklı gelmişti aslında o zamanlar. Üzerinden yıllar geçti ama ne yapmak gerekirdi?
  • Evkurdan Nokia E72 telefon aldım ARALIK 2010 da.Sonra Ocak 2011 tarihinde telefonu servise gönderdim batarya sorunu nedeni ile .Normal şartlarda 5-6 gün gitmesi gereken batarya 1-1,5 gün gidiyordu.servisten geldi.... (1)..............
    sonra 3 gün sonra tekrar evkura gittim batarya sorunu devam ediyor dedim'o batarya serisi problemli abi yeni batarya verelim sana dediler neyse aldım yeni bataryayı fakat 2 gün gitmedi tekrar servise gönderdim.15 gün sonra servisten tekrar geldi kağıtta bi sorun olmadığı yazıyordu. ... (2)oldu elimde belgeler mevcut................
    Ve şu anda 10-15 dak.görüşme 10 dak wifi toplam kullanımla batarya 1,5 gün gidiyor.Şimdi

    1-Tekrar servise vermem mi gerekiyor ? 2 den fazla demiştik ya.

    2-Ya da direkt T.H.H ne mi başvurmalıyım.

    3-Ben mal değişimi istemiyorum Para iadesi istiyorum , alabilirmiyim ..

    Beni ve diğer arkadaşlarımı bilgilendiğiniz için şimdiden teşekkürler. ;)




  • http://www.superonline.com/haber/garanti-belgesine-dikkat-124863

    artık cihaz faturası garanti yerine geçmeyecek ve birçok ürün için azami tamir süresi 20 güne inecek.. bundan sonra garanti belgelerini mutlaka doldurtturalım!
  • Mehaba Arkadaşlar Bana da Yardım Edin;

    19.01.2011 Teknosadan Samsung Chat 335 Cep teşefonu aldım 4. kez serviste ilk severinde yazılım yüklemişler diğer ikisinde hiç bir şey yoktur diye geri verdiler ama söyle bişey var 3.kez servise yollarken teknosa destek elemanlarıda hatayı arızayı gördüler onlarda biliyorlar hatalı arızalı olduğunu
    Gelelim sorunuma mesaj geldiğinde yada çağrı geldiğinde tlefonun tuşlarını açmak istediğimde titreşim takılı kalıyor kapatmadan yada bataryayı çıkarmadan titreşim durmuyor takılı kalıyor aldığım günden beri bu sorun var radyo dinlerken kapanıp acılması mesaj göndermemesi gibi bir sürü hatası var serviste neleri kontrol ediyorlar bu hatalara bakmıyorlar mı? Birşey yok diye geri geliyor ama sorun var işte arızalı hepmi bende yapıyor bu arızayı doğru dürüst bir ay kullanamadım bile aldığımdan beri serviste 320 Tl verdim parasında değilim ama ürünü kullanmak istiyorum tüketiciyim ben cihaz servislerde sürünsün diye almadım ne yapmam gerek bakalım gelen sonucu merak ediyorum ne olacak bu sefer bana nasıl bir yol önerirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realowner -- 20 Nisan 2011; 15:53:38 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.