Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.031
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce


    Cihaz bu şekilde 4 defa onarım gördü garanti kapsamında.Servis raporlarının çıktısı var elimde hiçbirinde öyle birşey yazmıyor.Bütün bu sorunlar teknik servisin hatası.

    Cihaz ilk aldığımda düşmüştü öyle 1.5 sene kullandım sorunsuz.Yaklaşık üç ay önce olaylar başladı.
    1. Cihazın bataryası sarj olmuyor du ve çok ısınıyordu.Servise teslim ettim.
    Batarya değişmiş, ekran kartının biosu ile oynarak hızı düşürülmüş (fazla ısınma sorununu böyle çözmek akıllarına geldi herhalde).Anakart işlemci temizlenmiş bios güncellenmiş.

    2. Cihaz çalışırken kapandı.Sarj ışığı yanıyordu fakat açılmıyordu.
    Anakart değişti.Orda baktım açlıyor batarya da sorun yok eve gittim.Evde cihazı elektriğe taktım.Bataryanın şarj olmadığını gördüm.

    3. Cihazın bataryasının sarj olmadığını söyledim.Sağ menteşe için fiyat istedim.Ekranda 5 tane ölü piksel vardı onları söyledim.
    Sağ menteşe fiyatını kabul etmedim 247 tl istedirler.Batarya yı değiştirdiler.Ekran için en az 5 adet ölü piksel olması gerekir deyip değiştirmediler.

    4. Cihazı teslim almaya gittim.Cihazı teslime ettikleri yerde onların yanında elektriğe taktım.Arıza olduğu gibi duruyordu.Oranın elamanı haklısınız deyip cihazı aldı.
    Telefonla müşteri hizmetlerine değişim iade hakkımı söyledim.Onlar bu arada anakartı değiştirip değişim iade talebinizi red ettik onarımını yaptık dediler.

    Şu menteşe için 247 tl para istediler.http://imageshack.us/photo/my-images/35/image001aj.png/

    Onarım kabul etmeseydn degişim hakkın dogacaktı (ama servis bunu sormamıştır büyük ihtimal) 5 ölüpixelde degişim mutlak gerek,degiştirmemeleri ilginç,
    Sorunu birde yasal yollardan araştır bakalım

    Onarımı kabul etmedim.Değiştirin dedim ama onlar 1 günde anakartı değiştirdik gelin alın hazır dediler.Aynı arızadan 4 defa gelmesi gerekir diyorlardı 4 tane farklı arıza yetiyor onu kabul ettirdim.Şimdi hasar var değiştemeyiz diyorlar.
    Bakalım tüketici hakem heyetinede gidicem ne diyecekler görücez.Hakkınızı almak için sizi uğraştırıyorlar.Sizi bezdirip peşini bırakmanızı istiyorlar.Hakem heyeti 2 ayda karar çıkar dedi.Uymazlar ise mahkeme 1 yıl sürer.Bakalım hakkımızda hayırlısı.




  • Maliyeyi yarın arayacağım zaten, garanti belgesi diye bir anlamı olmayan bir kağıtı ben gidince susturmak için verdiler ama bozuk olan ürünü yapmaya gelmiyorlar, ilk aradığımda ucunda para varken gece 11de gelmişlerdi. Teşekkür ederim, yarın ikisini de arayayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nvturboforce
    Bakalım tüketici hakem heyetinede gidicem ne diyecekler görücez.Hakkınızı almak için sizi uğraştırıyorlar.Sizi bezdirip peşini bırakmanızı istiyorlar.Hakem heyeti 2 ayda karar çıkar dedi.Uymazlar ise mahkeme 1 yıl sürer.Bakalım hakkımızda hayırlısı.


    Haklı oldugunu kanıtlayacak hertürlü evrak fatura vs ile tüketici hakem heyetine git, onlar evrak isterler
    2-2.5 ayda olsa ugraş paranı kurtarmaya bak sonuçta paralar sokaktan toplanmıyor
  • Merhaba,

    Media playerım bozuldu. Ürün başka bir ürünün yanında hediye olarak geldi ve faturada 0,01 TL olarak görünüyor. Dolayısıyla para iadesi olmuyor. Serviste değişim kararı verdi ama daha alt modeliyle değiştiriyor. Aslında ellerinde benim ürünümün özellikleri ile birebir örtüşen başka bir ürün var hatta aynı marka ancak arasında fiyat farkı olduğundan bu ürünü veremeyeceklerini söylüyorlar. Konuyla ilgili haklarım nelerdir? Ne yapmam gerekli yardımcı olursanız çok sevinirim.

    benim cihazımda (iomega screenplay director) HDMI component composit optik 3xusb wifi adaptor takılabilme ethernet portu var (iomega screenplay director)
    önerilen üründe (iomega screenplay MX HD) sadece HDMI 1xusb composit coaxial var. Optik ethernet wi-fi takılabilme component yok. 2 usb eksik. Bende component bağlantı yapmak durumundayım.
    Talep ettiğim ürün (iomega screenplay DX HD) özelliklerin benimki ile aynı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan1500

    Stokta olmayan malı stokta gibi gosterdiler..Ustelik ucretini de nakit aldılar..Siparisi vermeden once de telefonla arayıp sordum urun elinizde mi diye..elimizde dediler..Simdi para iadesi yapmak istiyorlar urun elimizde yok diye..Aradan 3 gun gecti...Tamam parami sorunsuz iade alabilirim ama bu yaptıkları ayıp..Eger bu konuda benim bir hakkım varsa bunun pesinden gitmeyi dusunuyorum..Cunku bu firmanın bu yaptıgı 1 degil 2 degil..Para iadesi haricinde birsey yapabilme imkanım var mı ?

    Saygilar...

    Aynı durumdan bende sıkıntı yaşamaktayım. 29ekim ctesi günü kampanyadan verdiğim 3 adet oem ürünün taksitli ödemesini gerçekleştirdim

    Müşteri Hizmetlerini aradığımda ise anakart ellerinde olmadığı için kendilerince iptal gerçekleştirmişler. (BİLGİLENDİRME YAPILMADI)

    Şimdi haklarımı biliyorum. daha önce de bu firmadan internetten yaptığım satışta sorun yaşamıştım ama halletmiştim .

    SATIŞTAN KAÇINMA Maddesiyle ürünü 30 gün bekleme gibi bir durumum var sanırım . Yada hakları yokken keyfi şekilde gerçekleştirdikleri iptal'i kabul edip 10 ay ürünün taksidini kredi kartına iadesini bekleyeceğim ve başka bir firmadan ürünü %25 indirimsiz fiyata tekrar satın alacağım .

    Ürün 1.000 lira altında tüketici heyetinde resmi bir değer kazanmayacak ve fatura firma üzerine. Yani resmi açıdan hiçbir hakkım yok şuanda ,Ve bu şekilde de firmaların keyfi davranmalarına ve satış stratejilerinin maruz kalıyoruz.

    Stok olmayan bir ürünü satmak sonra Fatura sahibi tüzel olmadığı için haber vermeden ürünün iptalini gerçekleştirmek , Parayı havuzda bekletip tüketiciye yapılan haksızlığa ve sorumsuzluğa ne denilebilir anlam veremiyorum.




  • Arkadaşlar benim pc aldiktan 1 sene sonra arıza yapti servise gitti düzeldi geldi garantinin dolmasina 1 ay kala tekrar aynı arıza oldu tekrar servise gitti 3 hafta sonra geldi (yani garantinin dolmasina 1 hafta kala) aradan 2 ay gibi bir zaman geçti ve pc yine aynı arızayı yaptı ancak şu anda garantisi doldu yapabileceğim bir şey varmı acaba
  • Arkadaşlar 06 Aralık Salı günü Tüketici Hakem Heyeti beni şikayetim için çağırdı.Ne yapmam gerekiyor.Neler oluyor.Bir bilen varsa anlatabilirmi.
  • simdi mutfak aletleri gibi urunlerde bir etiket var uzrun uzerinde. etiket uzerinde etiket acilirsa urun iade edilemez seklinde birsey yazili. gecenler teknosa da mutfak blender aldik eve gittik urun arizali. 1 gun sonra iade etmeye gittim tum ambalajlari ile birlikte , urun acildigi icin degistirmediler. tamire gonderdiler. anlayacaginiz 1 gunluk urunum tamir gordu. bu etiket yapistirilan urunlerin tuketici haklari acisindan durumu nedir acaba.
  • Ürün garanti dışı kalsada bu kanunlar geçerli midir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arama_Botu


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Internetten vakumlu ambalaja sahip bir mouse sipariş ettim. Sanırım bluetooth üzerinden çalıştığı için mouse'dan pek verim alamadım ve menun kalmadım. Vakumlu ambalajını açtığım halde 7 gün içinde iade etmek mümkün müdür?
    Teşekkürler



    İnternet üzerinden yapılan satışlar kapıdan yapılan satışlar kapsamına girer. Bu nedenle malın teslim tarihinden itibaren ilk 7 gün içinde gerekçe göstermeksizin iade hakkına sahipsiniz...

    İstisna: Kopyalanabilir CD, DVD, Kaset v.s. ürünlerde cayma hakkı yoktur.


    Ben xxxreyonum diye bir siteden 14.12.2011 tarihinde, kredi kartından 12 taksitle ps3 siparişi verdim. Sitenin sipariş takibi böülümünde ürün ''onaylandı'' olarak görünüyor, yani henüz kargoya verilmemiş. Bugün siparişi iptal etmek istedim fakat sitede siparişi iptal etme özelliği yok. Müşteri hizmetleri numarasını abartmıyorum 20-30 kere aradım ama telefonu açmıyorlar. Ben de müşteri hizmetleri bölümünde verdikleri mail adresine siparişimin iptal edilip, tahsil edilen ücretin kredi kartıma geri ödenmesini belirten bir mail attım ama buna da cevap vermediler.

    Soaracaklarım şunlar:

    1: Firmaya hiç bir şekilde ulaşamadığımı varsayacak olursak; Ürün iade talebime rağmen adresime ulaşırsa ve ben gelen kargoyu hiç açmayadan ürünü kabul etmediğimi kargo görevlisine söylersem, firmaya iletilmek üzere herhangi bir evrak, dilekçe göndermek zorunda mıyım? Yoksa kabul etmiyorum diyerek direkt olarak geri mi gönderiyoruz?

    2: Diğer kullanıcıların da benzer şikayetleri olduğu için bunu sorma ihtiyacı duydum. Eğer gelen ürünü kabul etmezsek ve hiç açmayarak geri gitmesini istersek fakat satıcı firma ürünü kargodan teslim almazsa ne gibi yollar izlenilmesi gerekiyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ian curtis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arama_Botu


    quote:

    Orijinalden alıntı: coolman7

    Internetten vakumlu ambalaja sahip bir mouse sipariş ettim. Sanırım bluetooth üzerinden çalıştığı için mouse'dan pek verim alamadım ve menun kalmadım. Vakumlu ambalajını açtığım halde 7 gün içinde iade etmek mümkün müdür?
    Teşekkürler



    İnternet üzerinden yapılan satışlar kapıdan yapılan satışlar kapsamına girer. Bu nedenle malın teslim tarihinden itibaren ilk 7 gün içinde gerekçe göstermeksizin iade hakkına sahipsiniz...

    İstisna: Kopyalanabilir CD, DVD, Kaset v.s. ürünlerde cayma hakkı yoktur.


    Ben xxxreyonum diye bir siteden 14.12.2011 tarihinde, kredi kartından 12 taksitle ps3 siparişi verdim. Sitenin sipariş takibi böülümünde ürün ''onaylandı'' olarak görünüyor, yani henüz kargoya verilmemiş. Bugün siparişi iptal etmek istedim fakat sitede siparişi iptal etme özelliği yok. Müşteri hizmetleri numarasını abartmıyorum 20-30 kere aradım ama telefonu açmıyorlar. Ben de müşteri hizmetleri bölümünde verdikleri mail adresine siparişimin iptal edilip, tahsil edilen ücretin kredi kartıma geri ödenmesini belirten bir mail attım ama buna da cevap vermediler.

    Soaracaklarım şunlar:

    1: Firmaya hiç bir şekilde ulaşamadığımı varsayacak olursak; Ürün iade talebime rağmen adresime ulaşırsa ve ben gelen kargoyu hiç açmayadan ürünü kabul etmediğimi kargo görevlisine söylersem, firmaya iletilmek üzere herhangi bir evrak, dilekçe göndermek zorunda mıyım? Yoksa kabul etmiyorum diyerek direkt olarak geri mi gönderiyoruz?

    2: Diğer kullanıcıların da benzer şikayetleri olduğu için bunu sorma ihtiyacı duydum. Eğer gelen ürünü kabul etmezsek ve hiç açmayarak geri gitmesini istersek fakat satıcı firma ürünü kargodan teslim almazsa ne gibi yollar izlenilmesi gerekiyor?

    Ürünü teslim almayıp bankaya harcama itirazi yapin. Gerekçe olarakta firmaya telefon mail vs. Hiçbir şekilde ulaşamadiginizi belirtiniz. Banka büyük ihtimal paranizi iade edecektir.








  • mağazanın web sayfasındaki ürün fotografı ile,

    benim mağazadan satın aldığım ürünün üzerindeki yazılar



    diyelim ki model yazısı marka yazısı aynı değil ise. (aynı model ama yazılar farklı)

    15 gün içinde iade etme hakkı var mı?













    [/b]
  • yaklaşık 2 sene önce kvk garantili htc touch 2 marka cep telefonu aldım cep telefonundan memnunum açıkçası ama geçen mayıs ayında telefonun ekranında temassızlık oluştu dokunmatiği bozuldu saati sürekli donuyor geride kalıyordu sistemide çok yavaşlamıştı servisine verdim garanti kapsamına giriyormuş ekranı değiştirdiler sistemi güncellediler bu zamana kadar kullandım ama 1 haftadır aynı sorun yine gerçekleşti bildiğiniz dokunmatik çalışmıyor kırdım kıracam ekranı az kaldı kvk ya yine gitsem ürünün iade edip yerine başka bir ürün alabilirmiyim aynı sorunla bir daha karşılaşmak istemiyorum çünkü bu konuda yapılabilecekler nelerdir yardımcı olabilirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulutgunes01

    yaklaşık 2 sene önce kvk garantili htc touch 2 marka cep telefonu aldım cep telefonundan memnunum açıkçası ama geçen mayıs ayında telefonun ekranında temassızlık oluştu dokunmatiği bozuldu saati sürekli donuyor geride kalıyordu sistemide çok yavaşlamıştı servisine verdim garanti kapsamına giriyormuş ekranı değiştirdiler sistemi güncellediler bu zamana kadar kullandım ama 1 haftadır aynı sorun yine gerçekleşti bildiğiniz dokunmatik çalışmıyor kırdım kıracam ekranı az kaldı kvk ya yine gitsem ürünün iade edip yerine başka bir ürün alabilirmiyim aynı sorunla bir daha karşılaşmak istemiyorum çünkü bu konuda yapılabilecekler nelerdir yardımcı olabilirmisiniz?

    Bu ihtimali sorabilirsiniz ama yerine bir ürün vereceklerini sanmıyorum çünkü bildiğim kadarıyla kanundaki aynı sene içinde 2 kereden fazla aynı arızanın gerçekleşmesi maddesi 2 kere servise verildikten sonra 3. kez aynı arızanın ortaya çıkması sonucu talep edebileceğiniz anlamına geliyor. Bu arada eski servis formunuzun da elinizde bulunması gerekiyor olabilir, bu ayrıntıları bilemeyeceğim.




  • Merhaba arkadaşları,geçen sene aldığım packerbell marka dizüstüm arızalandı klavye yazmaz oldu,bende servise gönderdim,serviste büyük ihtimalle cihazı düşünmüşler,bana baya kabarık bi fatura çıkardılar,lcd ekran kırılmış,klavye değişim ücreti,ekstra istersem kasada kırıklar olduğu için kasa değişim ücreti,uzun görüşmeler sonucu hatayı kabul ettiler,cihazı tamir edeceklerini benden sadece sıvı teması olduğu için klavye değişim ücreti alacaklarını söylediler,şimdi sorum,benim tamiri kabul etmeyip değişim yada bedel iadesi gibi bi hakkım varmı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical


    Bu ihtimali sorabilirsiniz ama yerine bir ürün vereceklerini sanmıyorum çünkü bildiğim kadarıyla kanundaki aynı sene içinde 2 kereden fazla aynı arızanın gerçekleşmesi maddesi 2 kere servise verildikten sonra 3. kez aynı arızanın ortaya çıkması sonucu talep edebileceğiniz anlamına geliyor. Bu arada eski servis formunuzun da elinizde bulunması gerekiyor olabilir, bu ayrıntıları bilemeyeceğim.

    hocam htc nin teknik servisini aradım bana denilen kvk ya telefonu verin sonra bize dönüş yapın kvk ile biz görüşelim oldu gerekirse iadesi veya değişimi yapılır dendi bende bugün kvk ya verdim adanada ordaki bayanda yardımcı oldu kafamdaki soru işaretleri azaldı şimdi tekrar htc yi arayıp bildirecem sanırım benim modelin üretimi bitmiş onun için iadesi durumunda bir üst modeli verebilirlermiş bir görüşüp burda tekrar paylaşacam teşekkür ederim cevap için...tartışma yüksek sesle konuşmadan ilk defa işimi hallettim kvk da şaka gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulutgunes01

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical


    Bu ihtimali sorabilirsiniz ama yerine bir ürün vereceklerini sanmıyorum çünkü bildiğim kadarıyla kanundaki aynı sene içinde 2 kereden fazla aynı arızanın gerçekleşmesi maddesi 2 kere servise verildikten sonra 3. kez aynı arızanın ortaya çıkması sonucu talep edebileceğiniz anlamına geliyor. Bu arada eski servis formunuzun da elinizde bulunması gerekiyor olabilir, bu ayrıntıları bilemeyeceğim.

    hocam htc nin teknik servisini aradım bana denilen kvk ya telefonu verin sonra bize dönüş yapın kvk ile biz görüşelim oldu gerekirse iadesi veya değişimi yapılır dendi bende bugün kvk ya verdim adanada ordaki bayanda yardımcı oldu kafamdaki soru işaretleri azaldı şimdi tekrar htc yi arayıp bildirecem sanırım benim modelin üretimi bitmiş onun için iadesi durumunda bir üst modeli verebilirlermiş bir görüşüp burda tekrar paylaşacam teşekkür ederim cevap için...tartışma yüksek sesle konuşmadan ilk defa işimi hallettim kvk da şaka gibi...

    Hayırlısı olsun. Teknik servistekiler de senin benim gibi insan. Adamına denk gelirsen böyle oluyor, denk gelmezsen canına okuyor. Sen şanslıymışsın. Eskiden teknik serviste çalışırken garanti süresi sadece birkaç ay geçmiş ürünleri garanti uzatma opsiyonu kullanarak tamir edebiliyorduk. İstenirse bazı şeyler yapılıyor, katı şirket kuralları yok ise genelde çalışanın insafı devreye giriyor, prosedürler hikaye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical


    Hayırlısı olsun. Teknik servistekiler de senin benim gibi insan. Adamına denk gelirsen böyle oluyor, denk gelmezsen canına okuyor. Sen şanslıymışsın. Eskiden teknik serviste çalışırken garanti süresi sadece birkaç ay geçmiş ürünleri garanti uzatma opsiyonu kullanarak tamir edebiliyorduk. İstenirse bazı şeyler yapılıyor, katı şirket kuralları yok ise genelde çalışanın insafı devreye giriyor, prosedürler hikaye.


    hocam dün kvk ya verdiğim telefon için akşam yapıldı ücret 0 tl diye mesaj geldi gittim kvk dan aldım telefonu sabah öğlen 2 gibi aynı sorunun devam ettiğini görüp yine gittim kvk ya telefonu tamir ettiğini söyleyen teknisyenin ve 2 kvk çalışanın elinde dokunmatik problemi oldu ayrıca ekranda ekranın 2/3 ünü kaplayan buğuyu gördüler telefonun istanbula gitmesi lazım diye geri aldılar yani aynı sorundan 3.kez servise gitmiş oldu telefonum sanırım büyük ihtimal değiştirecekler olmadı bana yapıldığını garanti edemeyecekleri için hakem heyetinden 3 servis kağıdıyla birlikte iadesini isticem telefonun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulutgunes01

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical


    Hayırlısı olsun. Teknik servistekiler de senin benim gibi insan. Adamına denk gelirsen böyle oluyor, denk gelmezsen canına okuyor. Sen şanslıymışsın. Eskiden teknik serviste çalışırken garanti süresi sadece birkaç ay geçmiş ürünleri garanti uzatma opsiyonu kullanarak tamir edebiliyorduk. İstenirse bazı şeyler yapılıyor, katı şirket kuralları yok ise genelde çalışanın insafı devreye giriyor, prosedürler hikaye.


    hocam dün kvk ya verdiğim telefon için akşam yapıldı ücret 0 tl diye mesaj geldi gittim kvk dan aldım telefonu sabah öğlen 2 gibi aynı sorunun devam ettiğini görüp yine gittim kvk ya telefonu tamir ettiğini söyleyen teknisyenin ve 2 kvk çalışanın elinde dokunmatik problemi oldu ayrıca ekranda ekranın 2/3 ünü kaplayan buğuyu gördüler telefonun istanbula gitmesi lazım diye geri aldılar yani aynı sorundan 3.kez servise gitmiş oldu telefonum sanırım büyük ihtimal değiştirecekler olmadı bana yapıldığını garanti edemeyecekleri için hakem heyetinden 3 servis kağıdıyla birlikte iadesini isticem telefonun

    İşte bu isabet olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutersoy

    Arkadaşlar Merhaba,

    Televizyonumda 1 adet ölü piksel olduğu için 26 Temmuz 2011 tarihinde 4112884476 nolu servis kaydı açtırdım .
    10 Ağustos 2011 tarihinde Telpa servisinden bilgi geldi aynen yazıyorum: "Durumun piksel standartlarında
    uygun olduğunu bir işlem uygulanmayacağını" belirttiler.Ben ekrandaki büyük siyah noktayı izlemeye mecbur
    muyum? Bu nasıl bir müşteri memnuniyetidir?

    Garanti belgesinde ve hiç bir yerde 3 ölü piksele kadar değişim olmuyor diye bir ibare yok... Samsung firmasından soğudum artık..

    bu durumda ne yapmam gerekiyor.

    Sadece samsung değil birçok firma böyle davranıyor.İlk monütörümü aldığımda benimde kırmızı nokta çıkmıştı sağ üst köşede.Firmaya başvurdum herhangi bir şey yapamayacaklarını yazdılar.Ne hikmetse benim parlak kırmızı piksel kendiliğinden kayboldu.Şu an bir sorun yok ama.Genede can sıkıcı bir durum...

    Bazı firmalar, firma bazında sıfır ölü piksel yada aydınlık piksel garantisi veriyorlar.Bu tip firmalardan almakta fayda var.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.