Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.037
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sn Gingerman

    Turkcell artık çok olmaya başladı, bazı yerlerde fazla fazla dağıtırken bazende insanları bu şekilde mağdur da bırakabiliyor ne yazık ki.
    Belki yardımcı olabilir ama birde şikayetinizi yazılı olarak t.cell' e şikayet olarak atın. Buradan olumlu yada olumsuz şekilde muhakkak dönüş yapılacaktır.
    Kayıt numaranızı da kaydedip, telefon ilede kaydınızın cevaplanmadığını da takip edebilirsiniz.
    Sizin adınıza da üzüldüm, inşallah çözüme ulaşırsınız.

    http://www.turkcell.com.tr/site/tr/bizeulasin/Sayfalar/turkcellhizmet/turkcellhizmet.aspx


    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FANATİK_25

    Sn Gingerman

    Turkcell artık çok olmaya başladı, bazı yerlerde fazla fazla dağıtırken bazende insanları bu şekilde mağdur da bırakabiliyor ne yazık ki.
    Belki yardımcı olabilir ama birde şikayetinizi yazılı olarak t.cell' e şikayet olarak atın. Buradan olumlu yada olumsuz şekilde muhakkak dönüş yapılacaktır.
    Kayıt numaranızı da kaydedip, telefon ilede kaydınızın cevaplanmadığını da takip edebilirsiniz.
    Sizin adınıza da üzüldüm, inşallah çözüme ulaşırsınız.

    http://www.turkcell.com.tr/site/tr/bizeulasin/Sayfalar/turkcellhizmet/turkcellhizmet.aspx


    Saygılarımla,


    teşekkür ederim.


    üstteki diğer mesajlarda linklerini gördüğünüz kurumların hemen hepsine zaten yazdım. Hatta Başbakanlık iletişim merkezine gönderdiğim yazıdan sonra, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Tüketiciler ile İlişkiler Müdürlüğüden çok ciddi bir de mesaj aldım. Ayrıca, avukatımdan da benzer bir yanıt aldım; son faturalar geldikten ve Turkcell ile hesap kapandıktan sonra değerlendirmeye alalım diyorlar kısaca.

    Bu arada, Turkcell'den biri arayıp bana 102 TL iade edeceklerini, ama bunun için kendilerine fatura kesmem gerektiğini söyledi. Henüz fatura bilgilerini göndermiş değiller ama güleyim mi ağlayayım mı bilemiyorum açıkçası..

    Şu anda ben artık operatörümü değiştirdim, daha da Turkcell ile bir ilgim olmaz. Haksız yere hattımı kapattıkları için benim mağduriyetimi bir şekilde gidermezse Turcell, ciddi cidd mahkemeye vereceğim kendilerini. Katılımcısı olduğum bir Fuar zamanında benim hattımı tam 27 saat kapalı tuttular. ve bugüne kadar Turkcell'den hala aklı başında birisi beni aramış değil..

    selamlar




  • TURKCEL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş
    TURKCELL PLAZA MEŞRUTİYET CD. NO: 71
    TEPEBAŞI 34430 İSTANBUL

    BÜYÜK MÜKELLEFLER 877 001 3406

    Bizde de bir sorun olmuştu ve bende bu bilgilere geçen yıl 962,48 TL iade faturası kesmiştim.
    Sizde bu bilgileri kullanabilirsiniz sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FANATİK_25

    TURKCEL İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş
    TURKCELL PLAZA MEŞRUTİYET CD. NO: 71
    TEPEBAŞI 34430 İSTANBUL

    BÜYÜK MÜKELLEFLER 877 001 3406

    Bizde de bir sorun olmuştu ve bende bu bilgilere geçen yıl 962,48 TL iade faturası kesmiştim.
    Sizde bu bilgileri kullanabilirsiniz sanırım.

    teşekkür ederim. yalnız önce bu turkcell'den birinin beni arayıp bu 102 TL'lik iade konusunu netleştirmesi gerekiyor sanırım. kendi kendime fatura kesip sonra da muhatap bulamamak istemem..:)
  • Arkadaşlar acil yardım rica ediyorum. Kendi bilgilerime dayanarak aynı arızanın 3. kez tekrarlaması nedeniyle değişim talep ettim. Philips ise kanunun değiştiğini söyledi.

    Ben ürünü 2010 yılında almış olduğum için 2011'de yayınlanan kanun değişikliği etkili olur mu? Yoksa eski kanundaki maddeler üzerinden işlem mi görürüm?
    Şimdi değişim talep edemiyor muyum yani?

    Gelecek cevaba göre ürünü servisten alacağım ya da itiraz edeceğim.


    EK : Bu arada, arızaların 2012 yılında yaşandığını da belirteyim. Bu önemli bir nokta olabilir çünkü ürünü 2010'da aldım, 2011'de yeni yönetmelik devreye girdi ve arızalar 2012'de oldu.


    EK2 : Durumda bir değişiklik oldu, firma ile yaptığım ikinci görüşmede yeni yönetmelik gereği ürünün farklı arızalardan bir yıl içerisinde 4. kez servise gitmiş olması dolayısı ile (eskiden bu 4'ten fazla diye geçiyordu) ürünün değişimini istediğimi söyledim. Bu sefer de yönetmelikteki maddenin ilk bir yılı kapsadığını söylediler ve ürünümün garanti süresinin 2. yılı olduğu için bu hakkımın olmadığını iddia ettiler. Aşağıdaki maddeden ilk bir yıl anlamı mı çıkıyor? Kanun nasıl işler bu konuda?

    "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebul-Liva -- 24 Temmuz 2012; 14:24:03 >




  • merhaba arkadaşlar 07,07,2012 tafihinde teknosada samsun 46d 8000 teşhir tv aldım.sonradan farkettik ki televizyonda yoğun bir şekilde bulutlanma ve ışık kaçması var.serviz baktı birşeyler yaptı tama dedi proble -m hala devam ediyor.teşhir olduğu için değişim yapmıyorlar ben hakkımı yasal yoldan aramam için ne yapmamm gerekiyor.yardımcı olursanız sevinirim saygılar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    Arkadaşlar acil yardım rica ediyorum. Kendi bilgilerime dayanarak aynı arızanın 3. kez tekrarlaması nedeniyle değişim talep ettim. Philips ise kanunun değiştiğini söyledi.

    Ben ürünü 2010 yılında almış olduğum için 2011'de yayınlanan kanun değişikliği etkili olur mu? Yoksa eski kanundaki maddeler üzerinden işlem mi görürüm?
    Şimdi değişim talep edemiyor muyum yani?

    Gelecek cevaba göre ürünü servisten alacağım ya da itiraz edeceğim.


    EK : Bu arada, arızaların 2012 yılında yaşandığını da belirteyim. Bu önemli bir nokta olabilir çünkü ürünü 2010'da aldım, 2011'de yeni yönetmelik devreye girdi ve arızalar 2012'de oldu.


    EK2 : Durumda bir değişiklik oldu, firma ile yaptığım ikinci görüşmede yeni yönetmelik gereği ürünün farklı arızalardan bir yıl içerisinde 4. kez servise gitmiş olması dolayısı ile (eskiden bu 4'ten fazla diye geçiyordu) ürünün değişimini istediğimi söyledim. Bu sefer de yönetmelikteki maddenin ilk bir yılı kapsadığını söylediler ve ürünümün garanti süresinin 2. yılı olduğu için bu hakkımın olmadığını iddia ettiler. Aşağıdaki maddeden ilk bir yıl anlamı mı çıkıyor? Kanun nasıl işler bu konuda?

    "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,"


    Bulunduğun ilçenin Kaymakamlığında Tüketici hakem Heyetine git ve elindeki serviş fişlerini garanti belgesini faturanı kısacası kanıt olablecek her şeyi ötür. haklı bulunursan üç ay içinde sonuçlanıyor. Ayrıca ilk bir yıl değildir. garanti süresince bir yıl içerisinde o kanun geçerli seni kandırıyorlar. Bırak tüketici hakem heyeti halletsin sorunu.

    Arkadaşlar Tüketici Hakem Heyetine giderken de mutlaka ama mutlaka kanıtlarınızla gidin. Yoksa hakkınızı savunamıyorsunuz. Kanısız iç bir şey olmuyor çünkü kimse sizi tanımıyor ve kendinizi kanıtlarınızla tanıtıp hakkınızı arayın. Sağlam kanıtlarla pek çok kişinin hakkını aldığını gördü ama kanıtsız olan haklı kişilerin de kaybettiğini.




  • @emresem
    bizim millet aldığı ürünün bütün kağıtlarını çöpe atar ya da kaybeder,sonra hak aramaya gidince eli boş döner
    ben bu yüzden aldığım ürünün paketinin bile 1 hafta tutarım yanımda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emresem

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    Arkadaşlar acil yardım rica ediyorum. Kendi bilgilerime dayanarak aynı arızanın 3. kez tekrarlaması nedeniyle değişim talep ettim. Philips ise kanunun değiştiğini söyledi.

    Ben ürünü 2010 yılında almış olduğum için 2011'de yayınlanan kanun değişikliği etkili olur mu? Yoksa eski kanundaki maddeler üzerinden işlem mi görürüm?
    Şimdi değişim talep edemiyor muyum yani?

    Gelecek cevaba göre ürünü servisten alacağım ya da itiraz edeceğim.


    EK : Bu arada, arızaların 2012 yılında yaşandığını da belirteyim. Bu önemli bir nokta olabilir çünkü ürünü 2010'da aldım, 2011'de yeni yönetmelik devreye girdi ve arızalar 2012'de oldu.


    EK2 : Durumda bir değişiklik oldu, firma ile yaptığım ikinci görüşmede yeni yönetmelik gereği ürünün farklı arızalardan bir yıl içerisinde 4. kez servise gitmiş olması dolayısı ile (eskiden bu 4'ten fazla diye geçiyordu) ürünün değişimini istediğimi söyledim. Bu sefer de yönetmelikteki maddenin ilk bir yılı kapsadığını söylediler ve ürünümün garanti süresinin 2. yılı olduğu için bu hakkımın olmadığını iddia ettiler. Aşağıdaki maddeden ilk bir yıl anlamı mı çıkıyor? Kanun nasıl işler bu konuda?

    "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,"


    Bulunduğun ilçenin Kaymakamlığında Tüketici hakem Heyetine git ve elindeki serviş fişlerini garanti belgesini faturanı kısacası kanıt olablecek her şeyi ötür. haklı bulunursan üç ay içinde sonuçlanıyor. Ayrıca ilk bir yıl değildir. garanti süresince bir yıl içerisinde o kanun geçerli seni kandırıyorlar. Bırak tüketici hakem heyeti halletsin sorunu.

    Arkadaşlar Tüketici Hakem Heyetine giderken de mutlaka ama mutlaka kanıtlarınızla gidin. Yoksa hakkınızı savunamıyorsunuz. Kanısız iç bir şey olmuyor çünkü kimse sizi tanımıyor ve kendinizi kanıtlarınızla tanıtıp hakkınızı arayın. Sağlam kanıtlarla pek çok kişinin hakkını aldığını gördü ama kanıtsız olan haklı kişilerin de kaybettiğini.

    Cevap için teşekkürler arkadaşım. Avukat bir arkadaşıma sordum (Şirket avukatı olduğu için onun da tüketici mahkemeleri ile falan işi oluyor çoğu zaman) bahsi geçen maddedeki bilginin ilk bir seneyi işaret ettiğini, ikinci (veya 3-5 yıl garantili ürünler için 1.seneden sonraki diyelim) yıl da dahil olmak üzere toplam arıza sayısının 6 olması gerektiğini söyledi. Yani kanundaki değişiklik bize pek yaramamış maalesef.

    Ayrıca firmanın yaptığı şeyi de aktarayım; Philips merkez servisi elektrik süpürgesinin kapağındaki sorunu bir şey ile (ısı tabancası falan, neyle yaptılarsa artık) düzeltmiş. Servis formunda "parça modifiye edildi, sorun giderildi" falan gibi bir not bile yazıyordu. Arkadaşıma dedim ki şimdi bunlar fabrikasyon bir problem olduğunu kabul etmiş olmuyorlar mı? O da dedi ki olabilir ancak şu durumda üründen yararlanamama durumu ortadan kalkmış durumda, yine hak iddia edemeyebilirsin.

    Her neyse sorun bir şekilde çözülmüş oldu. Bir de hayatımıza böyle devam ediyoruz ancak şunu söyleyebilirim ki artık bu konuda yazılan bir çok şey geçerliliğini yitirmiş durumda, kanun değiştiği için dikkatli olmak lazım.


    Bu arada hiç bir evrağımı atmadığımı veya kaybetmediğimi, o kadar geri zekalı olmadığımı da belirteyim (lafım sana değil hocam).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    quote:

    Orijinalden alıntı: emresem

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    Arkadaşlar acil yardım rica ediyorum. Kendi bilgilerime dayanarak aynı arızanın 3. kez tekrarlaması nedeniyle değişim talep ettim. Philips ise kanunun değiştiğini söyledi.

    Ben ürünü 2010 yılında almış olduğum için 2011'de yayınlanan kanun değişikliği etkili olur mu? Yoksa eski kanundaki maddeler üzerinden işlem mi görürüm?
    Şimdi değişim talep edemiyor muyum yani?

    Gelecek cevaba göre ürünü servisten alacağım ya da itiraz edeceğim.


    EK : Bu arada, arızaların 2012 yılında yaşandığını da belirteyim. Bu önemli bir nokta olabilir çünkü ürünü 2010'da aldım, 2011'de yeni yönetmelik devreye girdi ve arızalar 2012'de oldu.


    EK2 : Durumda bir değişiklik oldu, firma ile yaptığım ikinci görüşmede yeni yönetmelik gereği ürünün farklı arızalardan bir yıl içerisinde 4. kez servise gitmiş olması dolayısı ile (eskiden bu 4'ten fazla diye geçiyordu) ürünün değişimini istediğimi söyledim. Bu sefer de yönetmelikteki maddenin ilk bir yılı kapsadığını söylediler ve ürünümün garanti süresinin 2. yılı olduğu için bu hakkımın olmadığını iddia ettiler. Aşağıdaki maddeden ilk bir yıl anlamı mı çıkıyor? Kanun nasıl işler bu konuda?

    "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,"


    Bulunduğun ilçenin Kaymakamlığında Tüketici hakem Heyetine git ve elindeki serviş fişlerini garanti belgesini faturanı kısacası kanıt olablecek her şeyi ötür. haklı bulunursan üç ay içinde sonuçlanıyor. Ayrıca ilk bir yıl değildir. garanti süresince bir yıl içerisinde o kanun geçerli seni kandırıyorlar. Bırak tüketici hakem heyeti halletsin sorunu.

    Arkadaşlar Tüketici Hakem Heyetine giderken de mutlaka ama mutlaka kanıtlarınızla gidin. Yoksa hakkınızı savunamıyorsunuz. Kanısız iç bir şey olmuyor çünkü kimse sizi tanımıyor ve kendinizi kanıtlarınızla tanıtıp hakkınızı arayın. Sağlam kanıtlarla pek çok kişinin hakkını aldığını gördü ama kanıtsız olan haklı kişilerin de kaybettiğini.

    Cevap için teşekkürler arkadaşım. Avukat bir arkadaşıma sordum (Şirket avukatı olduğu için onun da tüketici mahkemeleri ile falan işi oluyor çoğu zaman) bahsi geçen maddedeki bilginin ilk bir seneyi işaret ettiğini, ikinci (veya 3-5 yıl garantili ürünler için 1.seneden sonraki diyelim) yıl da dahil olmak üzere toplam arıza sayısının 6 olması gerektiğini söyledi. Yani kanundaki değişiklik bize pek yaramamış maalesef.

    Ayrıca firmanın yaptığı şeyi de aktarayım; Philips merkez servisi elektrik süpürgesinin kapağındaki sorunu bir şey ile (ısı tabancası falan, neyle yaptılarsa artık) düzeltmiş. Servis formunda "parça modifiye edildi, sorun giderildi" falan gibi bir not bile yazıyordu. Arkadaşıma dedim ki şimdi bunlar fabrikasyon bir problem olduğunu kabul etmiş olmuyorlar mı? O da dedi ki olabilir ancak şu durumda üründen yararlanamama durumu ortadan kalkmış durumda, yine hak iddia edemeyebilirsin.

    Her neyse sorun bir şekilde çözülmüş oldu. Bir de hayatımıza böyle devam ediyoruz ancak şunu söyleyebilirim ki artık bu konuda yazılan bir çok şey geçerliliğini yitirmiş durumda, kanun değiştiği için dikkatli olmak lazım.


    Bu arada hiç bir evrağımı atmadığımı veya kaybetmediğimi, o kadar geri zekalı olmadığımı da belirteyim (lafım sana değil hocam).

    Tüketici kanunu çok farklı yorumlara açık bir kanun. Her avukat faklı bir şekilde yorumlayıp tüketii hakem heyetlerinde ffarklı kararlar verebiliyorlar. Bir sorunun olduğunda tüketici halem heyetine gitmeni öneririrm. Firma hatası mı değil mi bir bilirkişi ile bakılıyor ve ona göre de kara verliyor ve bunun için de zerre para alınmıyor. yeter ki şartlar kanuna uysun ve elimizde kanıt olsun.




  • Merhaba Arkadaşlar,

    20 Ağustos 2012 tarihinde Trek Turizm internet sayfası aracılığı ile THY'den 5 Eylül 2012 tarihli İstanbul Sabiha Gökçen - Antalya için 2 kişilik ve toplamda 178 TL tutarında promosyon bilet aldım. Fakat 2 gün sonra bazı nedenlerden dolayı gidemeyeceğimiz için iptal etmek istedik. Biliyorum ne kadar öncesinde olduğu önemli değil fakat 22 Ağustos'ta (Uçuşa 14 gün kala) Trek Turizm ve THY ile görüştüm. Biletin hiç bir şekilde iptal edilemeyeceğini bildirdiler.

    Bu internet üzerinden alınan biletler mesafeli sözleşmelere örnek değil midir? Eğer öyleyse

    Tüketicinin korunması hakkındaki kanunda şöyle bir ibare var:
    "Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. "

    Bu madde mal satışında mı geçerlidir yoksa hizmet satışlarında da geçerli midir? Yedi gün içerisinde dediği için 27 Ağustos 2012 tarihinde THY Genel Müdürlüğü'ne bir ihtarname çektim.

    Bu biletin iadesini alma durumum nedir sizce? Yaptıkları zorbalık ve bu durumdan muzdarip insanların şikayetlerini okudum. Benden daha beter durumda olan insanlar da varmış. Biletini alırken yanlış bir yere tıklayıp binlerce TL para veren ve hatayı anlayıp hemen arayınca biletin iadesini alamayan insanlar da varmış. Bu duruma bir çözüm getirilmeli. Böyle tüketici memnuniyeti sağlamaları çok zor.

    Yorumlarınızı merakla bekliyorum.

    Teşekkürler...




  • internetten aldığım cep telefonunu, iade ettim...
    tüm faturaları istediler, fotokopilerini çekip gönderdim
    elimde sadece kargo fişi var

    kredi kartı parası hala iade edilmedi.
    Kredi kartından kesilen parayı geri alamama riski var mı ?

    Ne yapabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: repartition


    internetten aldığım cep telefonunu, iade ettim...
    tüm faturaları istediler, fotokopilerini çekip gönderdim
    elimde sadece kargo fişi var

    kredi kartı parası hala iade edilmedi.
    Kredi kartından kesilen parayı geri alamama riski var mı ?

    Ne yapabilirim





    Ürünü 7 gün içinde iade etme hakkınız var. Satıcının da iadeyi 10 gün içinde yapma hakkı var. Ancak üründe sizden kaynaklı bir sorun varsa satıcının zararı sizden talep etme hakkı var. Ancak herhangi bir sorun yoksa ödemenizi iade alamamanız için bir sebep yok. İadenizin üzerinden 10 gün geçtiyse firmaya faks ya da mail yoluyla bir hatırlatma gönderin. 2-3 gün içinde cevap gelmezse telefonla da ulaşamazsanız tüketici haklarına başvurabilirsiniz ama hemen kötü düşünmeyin. Yoğunluktan ötürü atlanmış olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanasrav -- 7 Eylül 2012; 20:37:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beratbasat

    Merhaba Arkadaşlar,

    20 Ağustos 2012 tarihinde Trek Turizm internet sayfası aracılığı ile THY'den 5 Eylül 2012 tarihli İstanbul Sabiha Gökçen - Antalya için 2 kişilik ve toplamda 178 TL tutarında promosyon bilet aldım. Fakat 2 gün sonra bazı nedenlerden dolayı gidemeyeceğimiz için iptal etmek istedik. Biliyorum ne kadar öncesinde olduğu önemli değil fakat 22 Ağustos'ta (Uçuşa 14 gün kala) Trek Turizm ve THY ile görüştüm. Biletin hiç bir şekilde iptal edilemeyeceğini bildirdiler.

    Bu internet üzerinden alınan biletler mesafeli sözleşmelere örnek değil midir? Eğer öyleyse

    Tüketicinin korunması hakkındaki kanunda şöyle bir ibare var:
    "Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. "

    Bu madde mal satışında mı geçerlidir yoksa hizmet satışlarında da geçerli midir? Yedi gün içerisinde dediği için 27 Ağustos 2012 tarihinde THY Genel Müdürlüğü'ne bir ihtarname çektim.

    Bu biletin iadesini alma durumum nedir sizce? Yaptıkları zorbalık ve bu durumdan muzdarip insanların şikayetlerini okudum. Benden daha beter durumda olan insanlar da varmış. Biletini alırken yanlış bir yere tıklayıp binlerce TL para veren ve hatayı anlayıp hemen arayınca biletin iadesini alamayan insanlar da varmış. Bu duruma bir çözüm getirilmeli. Böyle tüketici memnuniyeti sağlamaları çok zor.

    Yorumlarınızı merakla bekliyorum.

    Teşekkürler...

    Merhaba,

    Ekonomi diye tabir edilen biletleri THY geri almıyor. Mesafeli satışlar sözleşmesine göre süreli olan bazı ürünler iade dışı olabiliyor. Ancak, sizin durumunuzda süre çok uzun olduğu için haklı olabilirsiniz. Aslında çok mantıklı bir soru sormuşsunuz. Size tavsiyem konuyu Tüketici Hakem Heyeti'ne telefon yoluyla sormanız. Hatta cevabı bizlere de iletebilirseniz süper olur. Belki bu konuda bir çığır açabilirsiniz :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    quote:

    Orijinalden alıntı: emresem

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    Arkadaşlar acil yardım rica ediyorum. Kendi bilgilerime dayanarak aynı arızanın 3. kez tekrarlaması nedeniyle değişim talep ettim. Philips ise kanunun değiştiğini söyledi.

    Ben ürünü 2010 yılında almış olduğum için 2011'de yayınlanan kanun değişikliği etkili olur mu? Yoksa eski kanundaki maddeler üzerinden işlem mi görürüm?
    Şimdi değişim talep edemiyor muyum yani?

    Gelecek cevaba göre ürünü servisten alacağım ya da itiraz edeceğim.


    EK : Bu arada, arızaların 2012 yılında yaşandığını da belirteyim. Bu önemli bir nokta olabilir çünkü ürünü 2010'da aldım, 2011'de yeni yönetmelik devreye girdi ve arızalar 2012'de oldu.


    EK2 : Durumda bir değişiklik oldu, firma ile yaptığım ikinci görüşmede yeni yönetmelik gereği ürünün farklı arızalardan bir yıl içerisinde 4. kez servise gitmiş olması dolayısı ile (eskiden bu 4'ten fazla diye geçiyordu) ürünün değişimini istediğimi söyledim. Bu sefer de yönetmelikteki maddenin ilk bir yılı kapsadığını söylediler ve ürünümün garanti süresinin 2. yılı olduğu için bu hakkımın olmadığını iddia ettiler. Aşağıdaki maddeden ilk bir yıl anlamı mı çıkıyor? Kanun nasıl işler bu konuda?

    "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,"


    Bulunduğun ilçenin Kaymakamlığında Tüketici hakem Heyetine git ve elindeki serviş fişlerini garanti belgesini faturanı kısacası kanıt olablecek her şeyi ötür. haklı bulunursan üç ay içinde sonuçlanıyor. Ayrıca ilk bir yıl değildir. garanti süresince bir yıl içerisinde o kanun geçerli seni kandırıyorlar. Bırak tüketici hakem heyeti halletsin sorunu.

    Arkadaşlar Tüketici Hakem Heyetine giderken de mutlaka ama mutlaka kanıtlarınızla gidin. Yoksa hakkınızı savunamıyorsunuz. Kanısız iç bir şey olmuyor çünkü kimse sizi tanımıyor ve kendinizi kanıtlarınızla tanıtıp hakkınızı arayın. Sağlam kanıtlarla pek çok kişinin hakkını aldığını gördü ama kanıtsız olan haklı kişilerin de kaybettiğini.

    Cevap için teşekkürler arkadaşım. Avukat bir arkadaşıma sordum (Şirket avukatı olduğu için onun da tüketici mahkemeleri ile falan işi oluyor çoğu zaman) bahsi geçen maddedeki bilginin ilk bir seneyi işaret ettiğini, ikinci (veya 3-5 yıl garantili ürünler için 1.seneden sonraki diyelim) yıl da dahil olmak üzere toplam arıza sayısının 6 olması gerektiğini söyledi. Yani kanundaki değişiklik bize pek yaramamış maalesef.

    Ayrıca firmanın yaptığı şeyi de aktarayım; Philips merkez servisi elektrik süpürgesinin kapağındaki sorunu bir şey ile (ısı tabancası falan, neyle yaptılarsa artık) düzeltmiş. Servis formunda "parça modifiye edildi, sorun giderildi" falan gibi bir not bile yazıyordu. Arkadaşıma dedim ki şimdi bunlar fabrikasyon bir problem olduğunu kabul etmiş olmuyorlar mı? O da dedi ki olabilir ancak şu durumda üründen yararlanamama durumu ortadan kalkmış durumda, yine hak iddia edemeyebilirsin.

    Her neyse sorun bir şekilde çözülmüş oldu. Bir de hayatımıza böyle devam ediyoruz ancak şunu söyleyebilirim ki artık bu konuda yazılan bir çok şey geçerliliğini yitirmiş durumda, kanun değiştiği için dikkatli olmak lazım.


    Bu arada hiç bir evrağımı atmadığımı veya kaybetmediğimi, o kadar geri zekalı olmadığımı da belirteyim (lafım sana değil hocam).

    hem alıcı hem satıcı konumunda olan biri olarak insanların sorun çözülmüşken hala iade ya da değişim peşinde olmalarını doğru bulmuyorum. unutulmamalıdır ki satıcıyı zora sokan, şartları sürekli alıcı lehine değiştiren kanunlar satıcıların bu kanunlardan doğan ekstra maliyetleri fiyatlara yansıtmaları sonucunu getireceği için yine eninde sonunda alıcının aleyhine dönecektir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanasrav

    quote:

    Orijinalden alıntı: repartition


    internetten aldığım cep telefonunu, iade ettim...
    tüm faturaları istediler, fotokopilerini çekip gönderdim
    elimde sadece kargo fişi var

    kredi kartı parası hala iade edilmedi.
    Kredi kartından kesilen parayı geri alamama riski var mı ?

    Ne yapabilirim





    Ürünü 7 gün içinde iade etme hakkınız var. Satıcının da iadeyi 10 gün içinde yapma hakkı var. Ancak üründe sizden kaynaklı bir sorun varsa satıcının zararı sizden talep etme hakkı var. Ancak herhangi bir sorun yoksa ödemenizi iade alamamanız için bir sebep yok. İadenizin üzerinden 10 gün geçtiyse firmaya faks ya da mail yoluyla bir hatırlatma gönderin. 2-3 gün içinde cevap gelmezse telefonla da ulaşamazsanız tüketici haklarına başvurabilirsiniz ama hemen kötü düşünmeyin. Yoğunluktan ötürü atlanmış olabilir


    4-5 gün içerisinde bir gelişme olmazsa....
    bankadan ödeme yapmayın gibi bir girişim olabilir mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanasrav

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    quote:

    Orijinalden alıntı: emresem

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    Arkadaşlar acil yardım rica ediyorum. Kendi bilgilerime dayanarak aynı arızanın 3. kez tekrarlaması nedeniyle değişim talep ettim. Philips ise kanunun değiştiğini söyledi.

    Ben ürünü 2010 yılında almış olduğum için 2011'de yayınlanan kanun değişikliği etkili olur mu? Yoksa eski kanundaki maddeler üzerinden işlem mi görürüm?
    Şimdi değişim talep edemiyor muyum yani?

    Gelecek cevaba göre ürünü servisten alacağım ya da itiraz edeceğim.


    EK : Bu arada, arızaların 2012 yılında yaşandığını da belirteyim. Bu önemli bir nokta olabilir çünkü ürünü 2010'da aldım, 2011'de yeni yönetmelik devreye girdi ve arızalar 2012'de oldu.


    EK2 : Durumda bir değişiklik oldu, firma ile yaptığım ikinci görüşmede yeni yönetmelik gereği ürünün farklı arızalardan bir yıl içerisinde 4. kez servise gitmiş olması dolayısı ile (eskiden bu 4'ten fazla diye geçiyordu) ürünün değişimini istediğimi söyledim. Bu sefer de yönetmelikteki maddenin ilk bir yılı kapsadığını söylediler ve ürünümün garanti süresinin 2. yılı olduğu için bu hakkımın olmadığını iddia ettiler. Aşağıdaki maddeden ilk bir yıl anlamı mı çıkıyor? Kanun nasıl işler bu konuda?

    "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,"


    Bulunduğun ilçenin Kaymakamlığında Tüketici hakem Heyetine git ve elindeki serviş fişlerini garanti belgesini faturanı kısacası kanıt olablecek her şeyi ötür. haklı bulunursan üç ay içinde sonuçlanıyor. Ayrıca ilk bir yıl değildir. garanti süresince bir yıl içerisinde o kanun geçerli seni kandırıyorlar. Bırak tüketici hakem heyeti halletsin sorunu.

    Arkadaşlar Tüketici Hakem Heyetine giderken de mutlaka ama mutlaka kanıtlarınızla gidin. Yoksa hakkınızı savunamıyorsunuz. Kanısız iç bir şey olmuyor çünkü kimse sizi tanımıyor ve kendinizi kanıtlarınızla tanıtıp hakkınızı arayın. Sağlam kanıtlarla pek çok kişinin hakkını aldığını gördü ama kanıtsız olan haklı kişilerin de kaybettiğini.

    Cevap için teşekkürler arkadaşım. Avukat bir arkadaşıma sordum (Şirket avukatı olduğu için onun da tüketici mahkemeleri ile falan işi oluyor çoğu zaman) bahsi geçen maddedeki bilginin ilk bir seneyi işaret ettiğini, ikinci (veya 3-5 yıl garantili ürünler için 1.seneden sonraki diyelim) yıl da dahil olmak üzere toplam arıza sayısının 6 olması gerektiğini söyledi. Yani kanundaki değişiklik bize pek yaramamış maalesef.

    Ayrıca firmanın yaptığı şeyi de aktarayım; Philips merkez servisi elektrik süpürgesinin kapağındaki sorunu bir şey ile (ısı tabancası falan, neyle yaptılarsa artık) düzeltmiş. Servis formunda "parça modifiye edildi, sorun giderildi" falan gibi bir not bile yazıyordu. Arkadaşıma dedim ki şimdi bunlar fabrikasyon bir problem olduğunu kabul etmiş olmuyorlar mı? O da dedi ki olabilir ancak şu durumda üründen yararlanamama durumu ortadan kalkmış durumda, yine hak iddia edemeyebilirsin.

    Her neyse sorun bir şekilde çözülmüş oldu. Bir de hayatımıza böyle devam ediyoruz ancak şunu söyleyebilirim ki artık bu konuda yazılan bir çok şey geçerliliğini yitirmiş durumda, kanun değiştiği için dikkatli olmak lazım.


    Bu arada hiç bir evrağımı atmadığımı veya kaybetmediğimi, o kadar geri zekalı olmadığımı da belirteyim (lafım sana değil hocam).

    hem alıcı hem satıcı konumunda olan biri olarak insanların sorun çözülmüşken hala iade ya da değişim peşinde olmalarını doğru bulmuyorum. unutulmamalıdır ki satıcıyı zora sokan, şartları sürekli alıcı lehine değiştiren kanunlar satıcıların bu kanunlardan doğan ekstra maliyetleri fiyatlara yansıtmaları sonucunu getireceği için yine eninde sonunda alıcının aleyhine dönecektir

    Arkadasim soyle de bir durum var, garantisinin son gunlerini yasayan ve daha once ayni sorundan dolayi defalarca kez servise gitmis bir cihazdan bahsediyoruz. Satici urunun degistirilmemesi icin elinden geleni yapmis durumda ve garanti bittikten sonra da ayni sorunun cikmasi olasi. Esasen kapagin uzerinde oynama yaparak duzeltmeleri sorunun fabrikasyon bir sorun oldugunu da gosteriyor ancak ben yine de para iadesi de talep etmemisim ayni urunle degisim istemisim. Bu durumda urunden memnun oldugum, giciklik olsun diye ugrasmadigim, sadece kendimi gelecekte karsilasabilecegim kotu bir surprizden koruma amacinda oldugum ortada iken philips'in yaklasimi hicte profesyonelce degildi. Bu nedenle de su anda kapak yerine duzgunce oturmasina ragmen kanunlar imkan verse (yeni duzenlemeye takilmasam) sirf inat icin ugrasirdim. Saticilarin da amaci analiz edebilmesi cok onemli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanasrav

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    quote:

    Orijinalden alıntı: emresem

    quote:

    Orijinalden alıntı: diabolical

    Arkadaşlar acil yardım rica ediyorum. Kendi bilgilerime dayanarak aynı arızanın 3. kez tekrarlaması nedeniyle değişim talep ettim. Philips ise kanunun değiştiğini söyledi.

    Ben ürünü 2010 yılında almış olduğum için 2011'de yayınlanan kanun değişikliği etkili olur mu? Yoksa eski kanundaki maddeler üzerinden işlem mi görürüm?
    Şimdi değişim talep edemiyor muyum yani?

    Gelecek cevaba göre ürünü servisten alacağım ya da itiraz edeceğim.


    EK : Bu arada, arızaların 2012 yılında yaşandığını da belirteyim. Bu önemli bir nokta olabilir çünkü ürünü 2010'da aldım, 2011'de yeni yönetmelik devreye girdi ve arızalar 2012'de oldu.


    EK2 : Durumda bir değişiklik oldu, firma ile yaptığım ikinci görüşmede yeni yönetmelik gereği ürünün farklı arızalardan bir yıl içerisinde 4. kez servise gitmiş olması dolayısı ile (eskiden bu 4'ten fazla diye geçiyordu) ürünün değişimini istediğimi söyledim. Bu sefer de yönetmelikteki maddenin ilk bir yılı kapsadığını söylediler ve ürünümün garanti süresinin 2. yılı olduğu için bu hakkımın olmadığını iddia ettiler. Aşağıdaki maddeden ilk bir yıl anlamı mı çıkıyor? Kanun nasıl işler bu konuda?

    "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,"


    Bulunduğun ilçenin Kaymakamlığında Tüketici hakem Heyetine git ve elindeki serviş fişlerini garanti belgesini faturanı kısacası kanıt olablecek her şeyi ötür. haklı bulunursan üç ay içinde sonuçlanıyor. Ayrıca ilk bir yıl değildir. garanti süresince bir yıl içerisinde o kanun geçerli seni kandırıyorlar. Bırak tüketici hakem heyeti halletsin sorunu.

    Arkadaşlar Tüketici Hakem Heyetine giderken de mutlaka ama mutlaka kanıtlarınızla gidin. Yoksa hakkınızı savunamıyorsunuz. Kanısız iç bir şey olmuyor çünkü kimse sizi tanımıyor ve kendinizi kanıtlarınızla tanıtıp hakkınızı arayın. Sağlam kanıtlarla pek çok kişinin hakkını aldığını gördü ama kanıtsız olan haklı kişilerin de kaybettiğini.

    Cevap için teşekkürler arkadaşım. Avukat bir arkadaşıma sordum (Şirket avukatı olduğu için onun da tüketici mahkemeleri ile falan işi oluyor çoğu zaman) bahsi geçen maddedeki bilginin ilk bir seneyi işaret ettiğini, ikinci (veya 3-5 yıl garantili ürünler için 1.seneden sonraki diyelim) yıl da dahil olmak üzere toplam arıza sayısının 6 olması gerektiğini söyledi. Yani kanundaki değişiklik bize pek yaramamış maalesef.

    Ayrıca firmanın yaptığı şeyi de aktarayım; Philips merkez servisi elektrik süpürgesinin kapağındaki sorunu bir şey ile (ısı tabancası falan, neyle yaptılarsa artık) düzeltmiş. Servis formunda "parça modifiye edildi, sorun giderildi" falan gibi bir not bile yazıyordu. Arkadaşıma dedim ki şimdi bunlar fabrikasyon bir problem olduğunu kabul etmiş olmuyorlar mı? O da dedi ki olabilir ancak şu durumda üründen yararlanamama durumu ortadan kalkmış durumda, yine hak iddia edemeyebilirsin.

    Her neyse sorun bir şekilde çözülmüş oldu. Bir de hayatımıza böyle devam ediyoruz ancak şunu söyleyebilirim ki artık bu konuda yazılan bir çok şey geçerliliğini yitirmiş durumda, kanun değiştiği için dikkatli olmak lazım.


    Bu arada hiç bir evrağımı atmadığımı veya kaybetmediğimi, o kadar geri zekalı olmadığımı da belirteyim (lafım sana değil hocam).

    hem alıcı hem satıcı konumunda olan biri olarak insanların sorun çözülmüşken hala iade ya da değişim peşinde olmalarını doğru bulmuyorum. unutulmamalıdır ki satıcıyı zora sokan, şartları sürekli alıcı lehine değiştiren kanunlar satıcıların bu kanunlardan doğan ekstra maliyetleri fiyatlara yansıtmaları sonucunu getireceği için yine eninde sonunda alıcının aleyhine dönecektir

    Arkadasim soyle de bir durum var, garantisinin son gunlerini yasayan ve daha once ayni sorundan dolayi defalarca kez servise gitmis bir cihazdan bahsediyoruz. Satici urunun degistirilmemesi icin elinden geleni yapmis durumda ve garanti bittikten sonra da ayni sorunun cikmasi olasi. Esasen kapagin uzerinde oynama yaparak duzeltmeleri sorunun fabrikasyon bir sorun oldugunu da gosteriyor ancak ben yine de para iadesi de talep etmemisim ayni urunle degisim istemisim. Bu durumda urunden memnun oldugum, giciklik olsun diye ugrasmadigim, sadece kendimi gelecekte karsilasabilecegim kotu bir surprizden koruma amacinda oldugum ortada iken philips'in yaklasimi hicte profesyonelce degildi. Bu nedenle de su anda kapak yerine duzgunce oturmasina ragmen kanunlar imkan verse (yeni duzenlemeye takilmasam) sirf inat icin ugrasirdim. Saticilarin da amaci analiz edebilmesi cok onemli.

    tabi bu durumda sonuna kadar haklısınız. açıklama için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: subsonic

    [size=4]
    MESAFELİ SÖZLEŞMELER(İnternetten yapılan alışverişler)


    quote:

    [size=3]Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.



    Mesafeli sözleşmelerde, ödemenin kredi kartı veya benzeri bir ödeme kartı ile yapılması halinde tüketici, kartın kendi rızası dışında ve hukuka aykırı biçimde kullanıldığı gerekçesiyle ödeme işleminin iptal edilmesini talep edebilir. Bu halde, kartı çıkaran kuruluş itirazın kendisine bildirilmesinden itibaren 10 gün içinde ödeme tutarını tüketiciye iade eder.


    peki mağazalardan aldığımız ürünleri iade etmek için ne kadar bir süre var?bimeksten toshiba tv aldım.servis kurulumunda sıkıntı olacak gibi.ürünü ayın 4 ünde aldım açılmamış kutusunda servisi bekliyor.2 gün önce aradım belde olduğu için ücret talep ettiler.ya ücret ödemeden kuracaklar ya da iade edebiliyorsam iade etmek istiyorum




  • Mağazadan görerek aldığınız ürünlerin iade hakkı yoktur. Firma kabul ederse iade yapabilirsiniz.

    Yakın zamanda kanun değiştiyse bilemiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.