Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.041
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Benimde başımdan şöyle bir olay geçti. 4Ağustos günü eşimin arabasına 4 adet yeni Michelin lastik aldık. Süboplarda dahil lastikler değiştirildi.
    Ertesi günü arabayla daha ilk kullanımda eşime dışardaki araçlar lastiğnin indiğini söylemişler. Durup baktığında bir lastiğin indiğini görmüş. Hemen yakındaki lastik tamircisine götürmüş.
    Tamirci lastiğe baktığında yanakta bombe olduğunu ve içinde karbon döküldüğünü söylemiş ve lastiğin kullanılamayacağını söyleyip stepneyi takmışlar.

    Hemen servise uğrayıp durumu anlattık ve servis lastik inceleme formu tuttu. 1 ay sonra gelen cevapta lastikte arıza olmadığı lastiğin havasının inmesi sebebiyle jant üzerinde giderek lastiğin bozulduğu söylendi.

    Ben servisin montajından kaynaklandığını düşünüyorum. Servis tabiiki değiştirmeye yanaşmıyor.
    Tüketici hakem heyetine gitmeyi düşünüyorum.

    Ne dersiniz nasıl bir yol izlemeliyim acaba? Hakem heyetine giderken nelere dikkat etmek lazım?

    İlk defa kullanılan bir lastiğin böyle duruma düşmesi normalmi sizce.. Montajda takarken hata yapıldığını düşünüyorum. Aksini düşünen var mı acaba?

    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atak6898 -- 21 Eylül 2012; 10:08:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: subsonic

    Mağazadan görerek aldığınız ürünlerin iade hakkı yoktur. Firma kabul ederse iade yapabilirsiniz.

    Yakın zamanda kanun değiştiyse bilemiyorum.

    Monster notebook sitesinden ön ödemeli daha doğrusu, ileri tarihli teslimatli ürün satın aldım. Satın aldığım ürün özelliklerin SRT özelliğinin olğudunu söylüyordu firma ve ürünü indirimli almak için önden ödeme yapmamız gerekiyordu, ben 6 ay önce ödeme yaptım ve 700TL bir indirim sağlandı, siparişi tamamladığımda bu indirim görünüyordu teslim tarihi ve yapılan indirim net bir şekilde yazıyordu.
    Firma 1 ay önce bu teknolojinin üründe olmadığını belirten bir yazı yayınladı gazetede ve bu sorumluluk altından kalktığını düşünüyor. Firmadan bu özelliği destekleyen bir ürün ile değişimini talep ettim ama bunun için benden ücret istiyor ve istedikleri ücret kendileri hatalı olduğu halde hatalarını kabul etmeyerek arada ki farkı istemektedir. Eğer değişim istemezsek iade edin diyorlar ama 700TL'lik bir indirim vermelerinin amacı 6 ay önce ücretini aldılar ama iade ettiğim zaman indirim bedelini iade etmiyorlar, şu durumda firmayı THH verdiğim zaman nasıl bir yol izlemem gerekiyor net olarak bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum.




  • arkadaşlar iki yıl önde western digital marka media player aldım. garantisi bittikten iki ay sonra hdmi çıkışı bozuldu. türkiyede bulunan her üç yetkili servis/ithalatçı firmayla da görüşmeme(kargo ve tamir üretleri tarafıma ait olmak üzere) rağmen sadece garantili ürünlere hizmet verdiklerini söylediler. Yetkili servislerin bu şekilde sadece garantili ürünlere hizmet veriyoruz demesi yasal mı. bununla ilgili ne yapabiliriz.
  • Arkadaşlar,

    Birkaç sayfa öncesinde uzun ve detaylı olarak firmaları şikayet etmek ve devlet üzerinde ceza kesilmesini sağlayarak canlarını yakmak için birşeyler yazmıştım ama malesef mesajımın artık pek bir geçerliliği kalmadı. Sanayi Bakanlığının adı ve yapısı değişti , devreden çıktı ve tüketici konusu Gümrük Bakanlığına devredildi.

    Firmaları şikayet edecek ve devlet üzerinden ceza kestirmek için kolay ve etkili bir yol bulamadım , bilen varsa lütfen paylaşsın. 175 nolu telefon numarası sadece maddi tutara bakarak "Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine gidin" diyor. Sadece dolandırıcılık için bir yere faks çekilebileceğini öğrendim.

    Gümrük Bakanlığından 444 84 82 nolu telefonu ararsanız size dolandırıcılık için bilgi verebilir. Bir başka şikayet yeri de Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının İl Müdürlükleri. Buna ait bilgi ve telefon numarası alabiliyorsunuz.

    Gülmek için ise :

    http://www.gumrukticaret.gov.tr/icerik/30/2032/tuketiciyi-bayram-ettirecek-yeni-haklar.html

    sayfasını okuyabilirsiniz. Adam ürünü göndermiyor , aylarca parayı tutuyor veya değerlendiriyor hatta paranın üstüne yatıyor, bakanlık cayma süresini uzatıyor. Sorun nerede başlıyor ve devam ediyor, bakanlık olayın neresinde sizlerin takdirine kalmış.

    Ucuz ürün arama sitelerinde aynı zamanda satış yapan firmalar ile ilgili alış veriş yapanların yorumları var. Genelde sorunlu bir firma ile ilgili 100 tane yorum varsa 80-90 tanesi

    1. Telefonla stok var mı diye sordum. Var denilince sipariş verdim. 2 aydır paramı kurtaramıyorum. Defalarca telefonda aradım, mail attım cevap veren yok

    2. Başka bir ürün veya kullanılmış, bozuk vs.. sorunlu ürün gönderildi. İade almıyorlar, paramı iade etmiyorlar.

    gibi mesajlarla dolur.

    Geriye kalan birkaç tane de "ürün aldım ertesi gün geldi" gibi firmayı övücü ve büyük bir ihtimalle firma çalışanı veya tesadüfen işi rast giden birilerinin mesajı şeklinde...

    Bu kadar ticari ahlaktan yoksun insanların faaliyet gösterdiği yerde , devlet olarak gerekli , sert ve can yakıcı tedbirlerin ve cezai yaptırımların alınmadığı yerde, tüketiciyi mağdur ve maymun edecek her türlü sonucun olması kaçınılmazdır.




  • Takip....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: subsonic


    quote:

    Orjinalden alıntı: soad_sefa

    çok süper olur kardeş bilgilerini bizimle paylaşırsan ve bazı sorunlarımza çözm bulmakta yardım edersen çok sevinirz..şimdiden yardım ların için teşkkrler..

    sana şey sormak istiyorum ozman en çok bununla karşılaşıyoruz..

    biz bi ürünü garantiye gönderioruz ve 2 ay gelmio..bize cvp verme süreleri nekadar??yani nekadar zamanda bize yanıt vermeleri gerekiyor??



    [size=4]Garanti ve Tamir Süresi


    [size=3]Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

    Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.

    Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

    Malın tamir süresi en fazla [size=5]30
    iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.

    Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı, üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.




    ...


    Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,

    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

    Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir.

    Garanti süresi hala 30 iş günü mü ?




  • Garanti değil de tamir süresi hala 30 iş günüdür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melikulupinar

    Garanti değil de tamir süresi hala 30 iş günüdür.

    onu demek istemistim
    Tesekkurler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar mağazadan alınan televizyonun teşhir ürünü olmasına rağmen iade veya değişim hakkı var midir ? Var ise kaç gündür ?

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok mu bilen arkadaşlar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerempek

    Arkadaşlar mağazadan alınan televizyonun teşhir ürünü olmasına rağmen iade veya değişim hakkı var midir ? Var ise kaç gündür ?

    Teşekkürler

    Mağazadan görerek aldığınız her hangi bir ürünün değişimi yada iadesi ancak mağaza tarafından insiyatif gösterilirse mümkündür. Kanunda bu yönde bir madde bulumamakta
  • Tamir süresi 20 iş gününe düştü arkadaşlar.
  • Arkadaşlar ,

    ÖNCELİKLE LÜTFEN AŞAĞIDAKİ RESİMDEN ALINTI YAPMAYIN.

    800x6.000 piksel çözünürlüğünde olduğu için sayfa kirliliği yapacaktır. Cihazların normal 2 yıllık veya özel garanti durumları ve maksimum tamir sürelerini gösteren ekran görüntüsünü ekledim. Devlet sitesinde bu şekilde yayınlanmış ama güncelliğini yitirmişse veya başka bir sıkıntılı durumu varsa lütfen haber verin.

    Kaynak :

    http://www.alomaliye.com/2011/garanti_belgesi_uygulam_eki.htm

    Aksesuarlar için link :

    http://www.alomaliye.com/garanti_belgesi_uyg_yonetmelik.htm

    HTML Formatındaki Dosyaların Linki :

    http://www.alomaliye.com/garanti_belge_listesi.zip






  • erçekten faydalı bir konu açan ve paylaşımlar için çok teşekkürler
  • teşekkürler...
  • merhaba arkadaşlar

    gold pc den almış olduğum bir samsung marka fotograf makinesi ürün memnuniyetsizliğinden nasıl geri verebilirim.

    gold u aradım samsung a yönlendirdiler..

    samsung da ürünü bizden değil disbirutörden aldığınız için size yardımcı olamayız dendi...

    öyle ortada kaldım,,,,

    arıza kusur vs. bir durum yoktur tamamıyla verilen parayı hak etmiyor....
    wb 150
  • iyi akşamlar
    5/12/2012 tarihinde yeni çarşım internet üzerinden bir tv aldım.3 iş günü kargo ya verilir yazıyordu.2 gün sonra alalımbakalım diye bir yerden arayıp yeniçarşım siparişlerini teslim etmiyoruz paranızı iade isteyin dediler.yeniçarşımı aradım sorun yok ürün teslim edilecek dediler.Alalımbakalımı aradım tama sorun yok yarın karsoya vericez 3 günde elinizde dediler.2 gün sonra tekrar arayıp pardon o ürün elimizde kalmamış dediler.15 güne gümrükten çekilecek dediler isterseniz iade etsinler paranızı dediler.Fakat o günden beri yeniçarşımda tv nin ilanı var ve 1299 dan 1449 a çıkarmışlar fiyatı.ne yapabilirim? böyle uyanıklara meydan bıraktıkça zararını biz tüketiciler çekiyoruz.
  • Merhaba,

    bir konuda yardımcı olursanız sevinirim. Benim sorunum bir kursla ilgili. X kursu 2011 yılında agustos ayında sözlü olarak görüsüp anlastıgım ve sözlesmeyi imzalayarak bana pesin ödemem karsılıgında indirime sahip olacagımı söyledi. Bende ödedim. Kursu 10 eylül 2011 de baslatacaklardı. Sözlesmede kendı lehlerıne 3 ay opsiyonlu tanınan süre dahilinde ben 2 ay bekledım ancak daha fazla bekleyemedım cunku baska bır planım cıktı ve ögrencı havuzuna girmek istedigimi söyledim. Beni ögrenci havuzuna aldılar.

    3 ay ıcınde de baslatamadıklarını ögrendım ve bende zaten farklı bır kursa gıttıgımden dolayı üzerinde durmadım. 2012 yılı ıcınde benı aradılar bende müsait olmadıgımı kursa gittigimi belirttim. temmuz 2012 de de anlastıgım subelerı meslek yuksek okulu olacagından ogrencı kabul etmedıklerını benı farklı bir subeye yonlendırdıler. Bende ben sıze daha sonra dönüs yaparım diyerek görüsmeyi sonlandırdım.

    Yaklasık 1.5 sene bir zaman gecti. Yüklü miktardaki pesin ödedigim paraya karsılık 1 dk bile egitim almadım ben bu kurstan. Kendilerinin merkez yönetim birimine iadeli taahhutle ihtarname cektim. İcerikte sözlesmenin feshi ve paramın iade hakkını istedim. Yaklasık 12 gun oldu hala tık yok. Tüketici mahkemesine gitmeyi düsünüyorum cuma ya da p.tesi.

    verecegim dilekcehttp://www.tuketici.gov.tr/index.snet?wapp=dilekceornekleri_tr&open=3 uygun olur mu ? Ve kazanma sansım nedir ?

    Tesekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: subsonic

    Tüketici şikayetleri için

    http://www.sanayi.gov.tr/TRK/TukSikayetsektordis_.aspx?menuSec=234



    Reklam şikayetleri için

    http://bim.sanayi.gov.tr/temp/SikayetDisBacak.aspx?menuSec=234

    Merhaba tüketici şikayetleri için vermiş olduğunuz link aktif değil! Mail yolu ile müraacat edebileceğimiz bir adres var mı?
    selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: subsonic


    TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİNE BAŞVURU DİLEKÇE ÖRNEĞİ:





    ......................... KAYMAKAMLIĞINA
    (Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı)


    Davacı(Şikayet Eden)
    Adresi : ............................................................................................
    ........................................................................................................

    Tel / Faks (varsa) : .............................. / ..............................

    Davalı(Şikayet edilen)
    Adresi : ............................................................................................

    Şikayetin
    Parasal Değeri : ................................YTL.

    Dava(Şikayet)Konusu : .............................................................................................................
    (Ayıplı mal / hizmet )

    OLAY : .....................................................................................................
    (Şikayetin açıklaması)



    Acaba bu dilekçeyi ilgili ilçenin kaymakamlığına iadeli tahütlü posta yapsak olur mu?
    Yoksa bizzat giderek mi dilekçeyi teslim etmek gerekli? Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olursalar sevinirim.
    Selamlar.




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.