Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.110
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kesinlikle tüketici hakem heyeti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: welowis

    kesinlikle tüketici hakem heyeti

    hocamthh ya başvuru için 1400 tl altında olması lazım diye duydum yanlışmıyım acaba? ben ürünü 1893 tlye almıştım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiRaNTx

    quote:

    Orijinalden alıntı: welowis

    kesinlikle tüketici hakem heyeti

    hocamthh ya başvuru için 1400 tl altında olması lazım diye duydum yanlışmıyım acaba? ben ürünü 1893 tlye almıştım

    1400 üzerinde olduğunda ne yapılacakmış peki ? Öyle bir şey duymadım ben ama şunu söyleyeyim, mobilyacıda duymuştum. Müşteri ürüne zarar vermiş taşırken mi yerleştirirken mi ne, yenisini istemiş koltuk takımının. Satıcı kabul etmeyince tüketici hakem heyetine başvurmuş ve kazanmış. Yani bir koltuk takımı 1400 liranın altında olamaz heralde :)
    ya da aynı durum bilgisayarların tamirleri için de geçerli. 20 iş günü geçince adam 2500 liraya aldığı laptobun hakkını savunamayacak mı ?Limit sınırlaması olmaması gerek tüketici hakem heyetinde




  • valla bilmiyorum hocam adamlar bana yolladılar şuanda yolda ama kabul etmeyeceğim çünkü 20 iş gününü geçti nereye kadar giderse gitsin peşini bırkmıyacağım haklıyım 20 iş günü geçmese amenna derdim
  • iyi günler ben mediamarkttan i phone aldım ve arızalandı 2 gün önce serviste değişim kararı çıktı ancak servisten gelen cihaz sıfırmış ama kutulu gelmiyormuş sadece jelatin varmış bu durumda cihaz kusurlu ve bunu servis kabul ediyor bu durumda benim o cihazı kabul etmeyip para iadesi isteme şansım var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forumu yeni kullanıyorum sorumu 2 kere yazmış olabilirim lütfen kusuruma bakmayın :(
    benim ilk sorum ,media markttan bir telefon aldım 2 ay kadar kullandım arızalandı şimdi ise değişim kararı çıktı bu telefonun ayıplı olduğu anlamına geliyor ve servis bunu kabul etti bu doğru mu ?
    ikinci sorum,değişim cihazları hakkında kötü şeyler duydun bu değişimi kabul etmeyip para iadesi istme hakkım var mı zamanınızı aldığım için kusura bakmayın yardmcı olursanız çok sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirackut

    forumu yeni kullanıyorum sorumu 2 kere yazmış olabilirim lütfen kusuruma bakmayın :(
    benim ilk sorum ,media markttan bir telefon aldım 2 ay kadar kullandım arızalandı şimdi ise değişim kararı çıktı bu telefonun ayıplı olduğu anlamına geliyor ve servis bunu kabul etti bu doğru mu ?
    ikinci sorum,değişim cihazları hakkında kötü şeyler duydun bu değişimi kabul etmeyip para iadesi istme hakkım var mı zamanınızı aldığım için kusura bakmayın yardmcı olursanız çok sevinirim.

    Evet dogru servis ayipli mal olduguna karar verip degisim vermis. Para iadesi de alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzun uğraşlar sonucunda beni mahkemeye yada hakem heyetine göndermemek için ek süre istediler kargoyu kabul etmedim ve onlarda geri çekilmesi talimatını vermişler bekliyoruz bakalım inceleme yapacaklarmış neyin incelemesiyse artık.. neyse bu süreçte karlı bir seçenek sunmazlarsa yola devam edip mahkemeye gideceğim bakalım gelecek cevaplarını bekkliyorum ne önerecekler merak ettim
  • Arkadaşlar şöyle bir sorunumu var,

    aındığı anda kutusundan bozuk çıkan ürün için şartlar nedir, 20 iş günü servisemi sokulur illa?!

    bir Hard Disk aldım ve aldığım anda bozuk çıktı, kutudan alıp bilgisayara taktığım anda bozuk olduğunu gördüm, geri yolladım;

    şimdi, bu yasa nasıl işliyor, alındığı anda bozuk olan ürün için beni 20 iş günü bekletmeye hakları varmı? 17 ocakta ürünü geri yolladım, 18 ocakta ellerine geçmiştir, yani bu ürünü 20 iş günülük servise mi sokmaları lazım veya direkt yenisini vermeleri veya para iadesi yapmlaarı lazım değilmi?! ürün hiç kullanılmadan alındığı anda bozuk çünkü?!

    satıcı firma, ürünün pakedi açıldıysa servise yollanır diyor, ulan pakedi açmadan bozuk olduğunu nerden anlayacam?! 2.side hadi ürün servise gitti ceza olarak illa 20 günün sonuna kadar beklemek zorundamıyım böyle bi hakları varmı?!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sight -- 18 Şubat 2013; 16:40:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sight



    Arkadaşlar şöyle bir sorunumu var,

    aındığı anda kutusundan bozuk çıkan ürün için şartlar nedir, 20 iş günü servisemi sokulur illa?!

    bir Hard Disk aldım ve aldığım anda bozuk çıktı, kutudan alıp bilgisayara taktığım anda bozuk olduğunu gördüm, geri yolladım;

    şimdi, bu yasa nasıl işliyor, alındığı anda bozuk olan ürün için beni 20 iş günü bekletmeye hakları varmı? 17 ocakta ürünü geri yolladım, 18 ocakta ellerine geçmiştir, yani bu ürünü 20 iş günülük servise mi sokmaları lazım veya direkt yenisini vermeleri veya para iadesi yapmlaarı lazım değilmi?! ürün hiç kullanılmadan alındığı anda bozuk çünkü?!

    satıcı firma, ürünün pakedi açıldıysa servise yollanır diyor, ulan pakedi açmadan bozuk olduğunu nerden anlayacam?! 2.side hadi ürün servise gitti ceza olarak illa 20 günün sonuna kadar beklemek zorundamıyım böyle bi hakları varmı?!



    Aldığınız firmaya göre değişiyor prosedürler.Internet üzerinden alınan ürünleri koşulsuz bir hafta iade garantisi var buna ek olarak vatan bilgisayar mesela koşulsuz(tabi ürünü sobaya atmadıysanız yada çamaşır makinesine vb..) 15 gün iade garantisi veriyor.Ben genelde internet üzerinden alışveriş yapıyorum bir defasında bir hafta içinde olduğu için değişim yaptılar bir defasında da iade yaptım.

    Mağazadan alınan ürünleri genelde servise yolluyorlar diye biliyorum,bu konuda çok tecrübem yok kesin bir şey söyleyemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brev

    quote:

    Orijinalden alıntı: sight



    Arkadaşlar şöyle bir sorunumu var,

    aındığı anda kutusundan bozuk çıkan ürün için şartlar nedir, 20 iş günü servisemi sokulur illa?!

    bir Hard Disk aldım ve aldığım anda bozuk çıktı, kutudan alıp bilgisayara taktığım anda bozuk olduğunu gördüm, geri yolladım;

    şimdi, bu yasa nasıl işliyor, alındığı anda bozuk olan ürün için beni 20 iş günü bekletmeye hakları varmı? 17 ocakta ürünü geri yolladım, 18 ocakta ellerine geçmiştir, yani bu ürünü 20 iş günülük servise mi sokmaları lazım veya direkt yenisini vermeleri veya para iadesi yapmlaarı lazım değilmi?! ürün hiç kullanılmadan alındığı anda bozuk çünkü?!

    satıcı firma, ürünün pakedi açıldıysa servise yollanır diyor, ulan pakedi açmadan bozuk olduğunu nerden anlayacam?! 2.side hadi ürün servise gitti ceza olarak illa 20 günün sonuna kadar beklemek zorundamıyım böyle bi hakları varmı?!



    Aldığınız firmaya göre değişiyor prosedürler.Internet üzerinden alınan ürünleri koşulsuz bir hafta iade garantisi var buna ek olarak vatan bilgisayar mesela koşulsuz(tabi ürünü sobaya atmadıysanız yada çamaşır makinesine vb..) 15 gün iade garantisi veriyor.Ben genelde internet üzerinden alışveriş yapıyorum bir defasında bir hafta içinde olduğu için değişim yaptılar bir defasında da iade yaptım.

    Mağazadan alınan ürünleri genelde servise yolluyorlar diye biliyorum,bu konuda çok tecrübem yok kesin bir şey söyleyemem.

    internet üzerinden alış veriş yapmıştım 6 gün dolmadan ürünü onlara geri yollamıştım ve telefonda para iadesi istediğimi söylemiştim, teldeki tip ürün açıldığı zaman servise sokulduğunu söyledi!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sight

    quote:

    Orijinalden alıntı: brev

    quote:

    Orijinalden alıntı: sight



    Arkadaşlar şöyle bir sorunumu var,

    aındığı anda kutusundan bozuk çıkan ürün için şartlar nedir, 20 iş günü servisemi sokulur illa?!

    bir Hard Disk aldım ve aldığım anda bozuk çıktı, kutudan alıp bilgisayara taktığım anda bozuk olduğunu gördüm, geri yolladım;

    şimdi, bu yasa nasıl işliyor, alındığı anda bozuk olan ürün için beni 20 iş günü bekletmeye hakları varmı? 17 ocakta ürünü geri yolladım, 18 ocakta ellerine geçmiştir, yani bu ürünü 20 iş günülük servise mi sokmaları lazım veya direkt yenisini vermeleri veya para iadesi yapmlaarı lazım değilmi?! ürün hiç kullanılmadan alındığı anda bozuk çünkü?!

    satıcı firma, ürünün pakedi açıldıysa servise yollanır diyor, ulan pakedi açmadan bozuk olduğunu nerden anlayacam?! 2.side hadi ürün servise gitti ceza olarak illa 20 günün sonuna kadar beklemek zorundamıyım böyle bi hakları varmı?!



    Aldığınız firmaya göre değişiyor prosedürler.Internet üzerinden alınan ürünleri koşulsuz bir hafta iade garantisi var buna ek olarak vatan bilgisayar mesela koşulsuz(tabi ürünü sobaya atmadıysanız yada çamaşır makinesine vb..) 15 gün iade garantisi veriyor.Ben genelde internet üzerinden alışveriş yapıyorum bir defasında bir hafta içinde olduğu için değişim yaptılar bir defasında da iade yaptım.

    Mağazadan alınan ürünleri genelde servise yolluyorlar diye biliyorum,bu konuda çok tecrübem yok kesin bir şey söyleyemem.

    internet üzerinden alış veriş yapmıştım 6 gün dolmadan ürünü onlara geri yollamıştım ve telefonda para iadesi istediğimi söylemiştim, teldeki tip ürün açıldığı zaman servise sokulduğunu söyledi!!

    Benim bildiğim kadarıyla koşulsuz ürünü iade veya değişim yapmalıydılar.Ama belki o firma önce servise yollayıp oradan gelecek cevaba göre tamir,değişim veya iade seçeneği sunabilir.Bazı firmalar öyle yapıyor.En kısa zamanda probleminizin çözülmesi dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brev

    quote:

    Orijinalden alıntı: sight

    quote:

    Orijinalden alıntı: brev

    quote:

    Orijinalden alıntı: sight



    Arkadaşlar şöyle bir sorunumu var,

    aındığı anda kutusundan bozuk çıkan ürün için şartlar nedir, 20 iş günü servisemi sokulur illa?!

    bir Hard Disk aldım ve aldığım anda bozuk çıktı, kutudan alıp bilgisayara taktığım anda bozuk olduğunu gördüm, geri yolladım;

    şimdi, bu yasa nasıl işliyor, alındığı anda bozuk olan ürün için beni 20 iş günü bekletmeye hakları varmı? 17 ocakta ürünü geri yolladım, 18 ocakta ellerine geçmiştir, yani bu ürünü 20 iş günülük servise mi sokmaları lazım veya direkt yenisini vermeleri veya para iadesi yapmlaarı lazım değilmi?! ürün hiç kullanılmadan alındığı anda bozuk çünkü?!

    satıcı firma, ürünün pakedi açıldıysa servise yollanır diyor, ulan pakedi açmadan bozuk olduğunu nerden anlayacam?! 2.side hadi ürün servise gitti ceza olarak illa 20 günün sonuna kadar beklemek zorundamıyım böyle bi hakları varmı?!



    Aldığınız firmaya göre değişiyor prosedürler.Internet üzerinden alınan ürünleri koşulsuz bir hafta iade garantisi var buna ek olarak vatan bilgisayar mesela koşulsuz(tabi ürünü sobaya atmadıysanız yada çamaşır makinesine vb..) 15 gün iade garantisi veriyor.Ben genelde internet üzerinden alışveriş yapıyorum bir defasında bir hafta içinde olduğu için değişim yaptılar bir defasında da iade yaptım.

    Mağazadan alınan ürünleri genelde servise yolluyorlar diye biliyorum,bu konuda çok tecrübem yok kesin bir şey söyleyemem.

    internet üzerinden alış veriş yapmıştım 6 gün dolmadan ürünü onlara geri yollamıştım ve telefonda para iadesi istediğimi söylemiştim, teldeki tip ürün açıldığı zaman servise sokulduğunu söyledi!!

    Benim bildiğim kadarıyla koşulsuz ürünü iade veya değişim yapmalıydılar.Ama belki o firma önce servise yollayıp oradan gelecek cevaba göre tamir,değişim veya iade seçeneği sunabilir.Bazı firmalar öyle yapıyor.En kısa zamanda probleminizin çözülmesi dilerim.


    işte servise gitti 20 iş günüde doldu üstelik, demin mail attım pişkin pişkin 20 iş günü dolmamıştır diyor, birde ani hadi bişekilde servise gitti, illa 20 iş gününün tamamını doldurmak zorundalarmı yani resmen bir ceza gibi yıldırma politikası resmen!!

    bana tüketici hakem heyeti yolları gözüküyor, teşekkür ederim bu arada




  • Benzeri bir olayı ben yaşadım.14 ocakta arızalı ürünü yolladım.4-6 şubatta müşteriye teslime hazır gözüküyor ürün.Kargo 5 (bizim bölge sapada kaldığı için servis günü bekleniyor.) gün sürdüğü için 11 şubata kadar bekledim.11 şubatta telefon ettim adamlar ne dese beğenirsin kargo için ücret ödemem gerekiyormuş bana 6 şubatta ulaşmaya çalışmışlar ama ulaşamamışlar vs..vs.. Daha fazla beklemeyi göze alamadığım için mecbur kargo(bu sefer kendi kargo firmamamı seçtim) ücretini ödeyip ürünü bir gün içinde teslim aldım.

    Malesef çoğu zaman 20 iş gününü dolduruyorlar hatta bazen daha fazla sürebiliyor.Zaten yasa 20 iş günü olduğu için cezayi yaptırım şansınızda yok.Birde eğer hukuki işleme başvurduysanız 2-3 aydan önce sonuçlanmayacaktır tecrübe ile sabittir.

    Eğer bir hafta içinde sonuç alamazsanız veya beklemeye tahammülünüz yoksa derhal tüketici hakem heyetine bir dilekçe ile başvurun.




  • Aldım bugün paramı geri banka hesabıma transfer etmişler, ciddi ciddi tüketici hakem heyetine gideceğimi söyleyince işe yaradı çok şükür
  • Benim öğrenmek istediğim bir husus ; bütün gelişmeler lehimize olduğu ,bir ürünün değişimi yada ücret iadesi olabilmesi için tüm yasal şartlar oluşmasına rağmen ayak diretip işi yokuşa süren ve sonucunda resmi kurumlarca haklı bulunup hakkımızı alabildiğimiz bu durumlarda bizleri mağdur bırakanların firma olarak kınama yada farklı şekilde ceza almalarını sağlayabilirmiyiz .
  • bir soruda ben soruyum şimdi bir mouse almıştım microsoft marka bozuldu gönderdim garantiye ürün ellerinde olmadığı için iade kararı çıktı yalnız ben mouse piyasa fiyatından çok aşağı almıştım indirimim vardı firmada..dolayısıyla faturasıda düşük oluyor şimdi bu iadeyi firma haliyle fatura tutarından yapacak değilmi..yalnız piyasa değeri 60 tl mouseun..o halde bizim indirimde hayal oldu öylemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi righteous@ -- 28 Mart 2013; 9:50:20 >
  • Merhaba arkadaşlar.Konunun birkaç sayfasını okudum ancak şikayetime benzer bir durumla karşılaşamadım ya da gözden kaçırmış olabilirim.

    Şimdi şöyle ki;

    İstanbul Cevahir Alışveriş Merkezi'nde bulunan Shumix Ayakkabı mağazasından bir adet "Sperry Top Sider" marka ayakkabı aldım(converse tarzı bir ayakkabı) ancak ayakkabıyı ilk aldığım hafta giyemedim,kutusunda kaldı.2.hafta giymeye başladım ve 4. günün sonunda ayakkabı resmen kendini bıraktı.Yanlardan açıldı,şekli şemali bozuldu(ayaklarım taraklı veya biçimsiz değil.).Ben bunu goturdum mağazaya.Anlattım durumumu.Tadilat Fişi adında birşey verdi bana.15 iş günü içerisinde geri dönüş yapılacaktır dedi ama sonra bu süre 22 güne çıktı.Hafta sonlarını da dahil etti sanırım.Benim ürünümün fabrikaya gideceğini söylediler.Şimdi ürünü "kullanıcı hatası" diye bana aynen geri verebilirler mi?Benim bu durum karşısında yasal hakkım bulunuyor mu? Veya aynı ürünün sıfırını verirler mi -ki bunu hiç istemiyorum-?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Creaker -- 14 Nisan 2013; 21:30:20 >




  • Ben geçenlerde tüketici haklarına kredi kartı aidatı için gittiğimde davalar olumsuzda sonuçlanabiliyor bu durumda karşı tarafın avukatlık ücreti mahkeme masrafları derken 1500 liraya yakın bi tutarla karşılaşabiliyorsunuz dediler. Vazgeçtim. Bu nasıl bir işki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunay34bg

    Ben geçenlerde tüketici haklarına kredi kartı aidatı için gittiğimde davalar olumsuzda sonuçlanabiliyor bu durumda karşı tarafın avukatlık ücreti mahkeme masrafları derken 1500 liraya yakın bi tutarla karşılaşabiliyorsunuz dediler. Vazgeçtim. Bu nasıl bir işki?

    onun için hakem heyetine gidin mahkemeye değil hakem heyetinde çözülür.
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.