Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.016
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anladım değiştirmediler zaten sagol cevabın için
  • Selam,
    1600 liraya aldığım ac... marka laptopumun bataryası kullanmaya başladıktan 3-4 ay sonra azalmaya ve nihayetindede yaklaşık 10 aylık olduğunda 10 dk. ya kadar düştü.
    Bende servise yolladım,kullanıcı hatası diye 29 gün sonra geri gönderdiler(bu arada başıma neler geldi anlatmıyorum bile).Ben bu kullanıcı hatası sözünü bir türlü sindiremedim.ilçe THH ne başvurdum ama onlarda bu konu hakkında bilgi değilllerdi,süreç nihayetinde bilir kişinin karar vereceğini falan söylediler.Bekliyorum ama gerçekten bu laptop bataryaları hakkında bir bilginiz var mı merak ediyorum..
    İlginiz için şimdiden teşekkürler..
  • öncelikle böyle bir konu açtığınız için emeği geçen herkese teşekkür etmek istiyorum

    gm marka bir telefon almıştım. radyosu kanal bulmuyordu. servise gönderiyim garantisinden faydalanıyım derken ekran camını kırdım ve servise gönderdim.
    müşteri şikayeti kısmında da ekran camı kırık ve radyosu çalışmıyor şeklinde şikayetimi belirttim. 80 lira masraf çıkardılar ekran için ve ödemeyi yaptım. telefon tam 1 aydan fazla serviste kaldı ve geldiğinde üzeri çiziklerle doluydu. ekran camı değiştirilmiş fakat radyo arızası olduğu gibi duruyor. yazılım yüklenmiş. dolayısıyla radyo arızası yazılımsal bir problem değil. radyo arızası garanti kapsamında değerlendirilip onarılması gerekiyordu fakat paralı arıza giderilmiş garantili arıza giderilmemiş. ben şimdi bu telefonu vaad edilen teknik destek hizmeti yerine getirilmediği için iadesini isteyeceğim. tüketici mahkemesine gideceğim. Belkide radyo arızası yüzünden cihazın garanti kapsamında değiştirilmesi gerekiyordu ve 80 lirayı boşa vermiş olabilirim. bunlar 15. iş gününden itibaren mana muadil bir telefon da temin etmediler. şimdi hakem heyetine gidersem cihazın iadesini ve faturada ödediğim bedel+ servis masrafı+ 15. işgününden itibaren maduriyetimin karşılığı olarak maddi tazminat istesem sonuç alabilir miyim?




  • Mrb dostum çok güzel ve faydalı bi konu olmuş biraz başını ağrıtcas ama sana bi sorum olcak ttnetten kampanyadan 19.90 lira aylıla 6 ay internete üye oldum iki hafta sonra başka bi kampanya çıktı 9,90 altı ay diye aradım ne yaptımsa değiştirmediler 2 haftadan ötürü kaybım var parasından geçtim inat oldu benim için nasıl bi yol izleyebiliriz bi tavsiyen varmı
  • @hanibene yapacak birşey yok, biraz firmaları da düşünmek lazım

    @cihangir keşke telefonu hiç teslim almasaydın servisten. Açıkcası ben Genel Müdürlükte çalışıyordum ama artık çalışmıyorum, asıl önemli olan Genel Müdürlük bireysel mağduriyetlerle ilgilenmediği için böyle uygulama konusunda pek fikrim yok. Hakem heyeti size daha net bilgi verebilir bu konuda, tazminat alabileceğinizi sanmıyorum ama ürünü ayıplı mal kapsamında iade edebilirsiniz. En kısa zamandan bulunduğunuz ilçe kaymakamlığındaki hakem heyetine başvurun.

    @isamil bataryalar konusunda bilgim yok ama bilirkişi ne derse o yönde karar çıkacaktır heyetten, beklemek lazım.
  • @subsonic teşekkürler bunun şikayeti için azami bir süre varmı ?
  • batarya konusu tamamen firmaların insafına kalmış.
    çünkü kullanım talimatı olarak hiçbir zaman tam boşalmadan şarja takmamak direkt güneş ışığına maruz bırakmamak oda sıcaklıgı gibi saçma sapan kullanım talimatlar var.ve bunlara uymak neredeyse imkansız.
    benim batarya da 1saat gitmeye başlamıştı ve gönderdim yeni batarya verdiler.
    yani tamamen firmanın insafına bağlı.geçmiş olsun.
    (ama yinede siz yetkilileri ikna etmeye çalısın)
  • Elime aşağıdaki basın bülteni ulaştı, şikayetlerimizi bayramkisikli@akillituketim.com adresine de ulaştıralım bence, böylece daha hızlı bir yol alma şansımız olabilir.

    -------------------
    TÜRKİYE TÜKETİCİLERİ KORUMA VE EĞİTİM VAKFI
    (TÜKETİCİ VAKFI)
    Merkez: Şehit Adem Yavuz Sok. 4/28 Kızılay-ANKARA
    Tel: 0.312. 425 30 73 – 425 23 17 Fax: 425 23 17
    e-mail: bayramkisikli@akillituketim.com
    www.akillituketim.com

    BASIN BÜLTENİ 10.03.2010


    Öncewww.akillituketim.com, Sonra Alışveriş

    1991’den günümüze yayınladığı ansiklopedi ve rehberlerle tüketicilerimizi bilgilendirmeye çalışan Vakfımız, internet teknolojisinin katkısıylawww.akillituketim.com’u halkımıza sunmaktadır.
    www.akillituketim.com’da; bir ailenin satın aldığı tüm ürünler ve hizmetlerle ilgili, alırken ve kullanırken bilmeleri gereken bilgilerle birlikte, online tüketici ombudsmanlığı hizmeti verilmekte, tüketici mutluluğunu kabul eden markalar tavsiye edilmekte, tüketici sorunları markalarla paylaşılarak ‘hızlı-adil-ucuz-basit-gayrıresmi-gönüllü-kolay’ çözümlenebilmektedir.
    Amacımızwww.akillituketim.com ile sürekli tüketicilerin önlerinde, gündeminde ve hizmetinde olmak, bilgisayar başında oturan tüketicilerin alışveriş eğitimini online gerçekleştirmek ve sorunlarına yardımcı olmak.

    Tüketicilere tavsiyemiz: Lütfen alışveriş öncesiwww.akillituketim.com’a giriniz. Satın almak istediğiniz ürünlerin sayfalarını tıklayınız. Alırken ve kullanırken bilinmesi gereken bilgileri okuyunuz. O ürünü üreten ve satan markaların logolarını tıklayınız. Bir değil birkaç markanın web sitesine giriniz, araştırınız ve karşılaştırınız. Oturduğunuz yerden pazar araştırmasını iyi yapınız. Artık kalkıp gidip, bilgili alışveriş yapabilirsiniz.
    Öncewww.akillituketim.com, sonra alışveriş.

    www.akillituketim.com’un kamuoyuna duyurulmasını arz ve rica ederim.

    Saygılarımla,
    Başkan/Online Tüketici Ombudsmanı
    Bayram KISIKLI




  • Arkadaslar merhaba..

    ben 09.09.2008 tarihinde xxxxxbilgisayardan 971.46 lira degerinde bir laptop, 51.13 degerinde 2gb 667mhz ram aldim. [kdv haric] toplam fatura tutari 1208 lira.

    bu laptopum mart ayinda kullanim esnasinda durduk yere kapandi we bir daha acilmadi, ben de goturup 03.03.2010 tarihinde xxxxxbilgisayar a teslim ettim.
    aradan bir ay gecti, we 30 is gunu suresi[hesaplarim yanlis degilse] 7 nisanda sona ericek. bu noktadan itibaren ne yapmam lazim bilmiyorum..

    cihazim, xxxxxbilgisayarin musteri hizmetleri tabinda sondurumu Seviste Malzeme Bekliyor seklinde gosterilmekte.

    simdi sizlere sorum dostlar, bu 30 isgunu suresi dolunca ne olacak? yani ortalama 3 gun sonra hangi adimlari izlemem lazim? foruma biraz bakinca benzer durumlarda tuketici haklari mahkemesine baswurup para iadesi yada ust model ile degisim karari cikartma vs fikirleri sunulmus.

    bnm durumumdaki celiski ise, cihazin 2 yasinda olmasi, [dolayisi ile ust modelinin olmamasi, sua nki modeller kasa, kod vs ile bambaska modeller] wede para iadesi kisminda ise, aldigim zaman dolar 1.2350 lira imis yani bugunku kur ile fiyat farki war. yani sormak istedigim 971.46/1.235=786.6$+kdv lik urun almisim, bana para iadesi bu rakam uzerinden mi yapilir? [yapilirsa tabi][ki bu rakam bugunku vatnabilgisayar sitesindeki kur uzerinden 1.53 tam olarak1202{+kdv} lira olmakta] yoksa direk werdigim rakam olan 1208[kdv dahil] uzerindenmi [1208 in icinde 51.13lukram war onu duserler buyuk ihtimal]

    yada para iadesi yerine urunun bir ust modeli ile degisim karari cikarsa, degisim sureci nasil olacak, dedigim gibi urunum 2 yasinda servis ekraninda gozuken ozllikleri MB86 SANTA ROSA CORE2 DUO T7250 2GHZ-2048MB-160GB-DVDRW-15,4''-512MB GF8600M -1.3 MP-WVPR [+benim kendi taktirdigim 2 gblik ram] degisim konusunda cihazin degerimi baz alinacak? ozelliklerimi? yani su an bu ozlliklerde bir laptop ortalama 600-800 lira degeri wardir, we o urunle degisim yapilirsa, bu benim adima neredeyse yari yariya fark demek, fiyat durumunu baz alirlarsa, odedigim fiyat 1208 yada bugunku kur uzerinden 768$+kdv de neredeyse i3 islemcili 1gb ekran kartli cihaza denk gelmekte. ki buna da yanasacaklarini sanmiyorum.

    isin ozu dostlar bana tecrube we fikirleriniz ile yardimci olursaniz cok mutlu olurum.. bana yapacaklarim ile ilgili yol gosterip yonlndirirseniz, gercekten cok makbule gececek, umarim bu konu bu durumda olan diger arkadaslarada yol gosterme acisindan yardimci olur.

    simdiden fikirleriiniz, yardimlariniz ve tavsiyeleriniz icin cok tesekkurler


    not bu sorunum ile baska bir konu acmistim, bu basligi gormeden, 30 isgunu problemi orada ozllikle 30 isgunu ptsi-cuma ve ptsi-ctsi arasinda olur seklinde fikirler gecti... bununla ilgili net bir bilgi warmi?

    diger forumalri arastirinca bi arkadasin su yazismasini buldum
    quote:


    Değerli arkadaşlar

    Malumunuz üzere bir çok arkadaşımın tereddütte kaldığı bir konu var. Yasal onarım süresi olan 30 iş günü hesaplanırken Cumartesi günleri sayacak mıyız saymayacak mıyız? Forum içerisinde bu sorunun sorulduğu her konu içerisinde bunun cevabını naçizane ayrı-ayrı vermeye çalıştım. Bu önemli sorunun cevabını tüm arkadaşlarla paylaşmak için ayrı bir konu açmak istedim.

    Onarıma vermiş olduğumuz cihazlarımızın yasal onarım süresi 30 iş günüdür. Bu 30 iş günü olan süre hesaplanırken Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma, Cumartesi günleri sayılır. Pazar günü resmi tatildir ve iş gününden sayılmaz. Ayrıca 19 Mayıs, 23 Nisan, 1 Ocak v.b. Resmi ve dini bayram günleri iş gününden sayılmaz.

    Özellikle bazı firmalar Cumartesi günleri çalışmadıklarından bahisle Cumartesi gününün iş gününden sayılmadığı iddia etmektedir. Lütfen bu gibi söylemlere itibar etmeyiniz. Firmanın Cumartesi günleri çalışıp çalışmaması tüketicileri bağlamaz.
    Cumartesi günleri iş günüdür.

    Bu konuda Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile yapmış olduğum yazışmanın cevabını sizlerle paylaşmak istiyorum..




    T.C.
    SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
    Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü



    Sayı : B 14 0 TRK 0 12 00 01/
    Konu : Tüketici şikayeti


    İlgi:22.04.2009 tarihli başvurunuz.



    İlgide kayıtlı başvurunuz incelenmiş olup,aşağıdaki açıklamaların yapilması uygun görülmüştür.



    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 30 uncu maddesinde yer alan “Bu Kanunda hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler uygulanır” hükmü ve 4857 sayılı İş Kanunu’nun 63. maddesindeki “ Genel bakımdan çalışma süresi en çok 45 saattir. Aksi kararlaştırılmamışsa bu süre, işyerlerinde haftanın çalışılan günlerine eşit olarak bölünerek uygulanır” ve 5 inci maddesindeki “…Çalışma süresinin haftalara tam olarak bölünemediği hallerde, çalışma süresi iş günü üzerinden ve her iş günü 7,5 saatlik iş süresi kabul olunmak suretiyle hesaplanır” hükümleri göz önüne alınmak suretiyle 45 / 7,5 = 6 gün olarak hesaplanmakta, dolayısıyla cumartesi günleri de işgününden sayılmaktadır.

    Bilgilerinizi rica ederim.


    Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü
    Eskişehir Yolu 7.Km. 06520 ANKARATel: 0-312-286 03 65 / 2324, Faks: 0-312-287 92 40, 285 88 40


    wede bir aile dostuma [ avukat] bu konu ile ilgili akil danistigimda oda aynisini soledi, mahkemelerin 45/7.5=6 hesabi ile haftalik isgunu suresini 6 gun olarak kabul ettigini soledi. ama yinede bu konu hakkinda bilgisi tecrubesi vs olan warrsa paylasirsa sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tesaus -- 4 Nisan 2010; 20:29:25 >




  • faturandaki tl üzerinden biraz kesinti olur o şekilde para alırsın süre dolduğu gün hakem heyetine gidersen 3 ay sonra karar çıkar
  • peki bu kesintinin mantigi yada mitari nedir?

    onceki sayfalarda, bi aradas, %18 kdv farki ile % 8 kdv den bahsetmis mesela, %18 kdv odeyeerek aldigi urunu, firma %8 kdv ile geri odemek istiyormus.. bu tarz bir kesintimi ?

    yoksa urunun amortisman degeri uzerinden bir kesintimi?
  • herhangi bir hesap yok tamamen hakem heyetine kalmış durum mesela benim 570 lik tel için 400 lira çıktı
  • arkadaslar bugun 30. is gunu saat 21:47 de msj geldi urun teslime hazir diye. calisma saatleri su sklde, yani istesemde gidip alamiyorum..

    Vatan Bilgisayar Müşteri Hizmetleri Çalışma Saatleri:
    10.00–19.30 değişim ve iade hizmeti
    10.00–21.45 kontrol amaçlı ürün kabul ve teslim hizmeti

    bu noktada30. is gunu saat 00:00 itibari ilemi bitecek? yoksa mesai saati ilemi?

    her iki durum soz konusu olsa bile, ben urunu 31. is gununde teslim alabilecegim? bu yasal bir seymi?

    [tabi ururun tamir oldugunu ummaktan baska carem yok 29 gunde tamir olmayan cihaz 6 saat icinde teslime hazir hale geldi]

    yani yasal olrak 30 is gunu "icerisinde" mi teslim ediyorlar urunu bana?

     Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme




    not: bu resim oglen 12de aldigim ss, sora ewe geldikten sorna kontrol ettim, aksam saat 7 civari, gene serviste malzeme bekliyordu...

    sora aksam saat 21:00 de Musteriye teslime hazir ibaresini gordum... noluo vs derken, 21:47de msj geldi, web sayfasinda 22:14 te M'ye SMS hazir bildirildi yaziyordu...

    saka gibi resmen alay eder gibi, 30 is gunu icinde yapabilmek icin 2 saatte herseyi tamamladilar...


    not: bndan once de cihaz servise gitmisti, tamir suresi 10 gun vs tutmustu, alabilirsiniz msji aldiktan 5 gun sonra gelmisti... smdi ise 47 dakika sonra...

     Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tesaus -- 7 Nisan 2010; 23:28:26 >




  • https://www.turkiye.gov.tr/portal/dt?provider=HomePageContainer&channel=portletlerlistesi&si=1

    adresinden online tüketici şikayeti yapmak mümkün. Bunun için 1 TL vererek e-şifre almanız gerekli.Nereden alabilirim?

    https://www.turkiye.gov.tr/portal/dt?provider=HomePageContainer&channel=hizmet&hizmet.hizmetKodu=301



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xraytr -- 26 Mayıs 2010; 14:21:42 >




  • Vestel servisine techwood 82 ekran bir tv verdim tamir gerçekleşmedi fabrikadan değişim talebi yapıldı.Fakat ellerinde bu üründen
    olmadığı için fatura bedeli ödenmesine karar verilmiş ben bu tv yi kampanyalı olarak 499 tl. ye aldım aynı üründen bir kaç ay önce normal fiyattan 850tl den almıştım bende bunu kabul etmediğimi ürünün aynısın yada eş değer başka bir ürünü, o da olmassa gerçek fiyatından bir bedel ödenmesini talep ettim. Sizce sonuç alabilirmiyim ?
    not: makul bir ücret karşılıgı 42-47 inç bir üründe kabul edebilim dedim müşteri hizmetlerine.
  • Rahatsız ettigim ıcın ozur dilerim lakin bu konuda bilgili oldugunu gorunce mesaj atmam gerektigini anladım.Benim k.v.k ile bir sorunum oncelikle telefonumun sorunu soyleyim Htc Hd 2 model telefonum dokunmatik ekranı kırıldı. 12.05.2010 tarihinde garantiye verdigim telefonumun 30 iş günü doldu.Yanlız kullanıcı hatası demişlerdi bu bir problem olur mu ? Ne yapmalıyım,tüketici mahkemesine başvurmalı mıyım ? Birde internet üstünden ve telefonla ulastıgımda telefonun servisinden alınabilecegini soyluyor.Servise gidince daha bizim elimize ulasmadı diyorlar.Ee dedik boyle boyle internet sitesinde ve telefonda geldiğini soyluyor.Dedikleri cevap 'orda yazar oyle seyler yanlıslık olmustur.'Bune simdi dalga gecer gibi.. tekrar rahatsız ettigim ıcın ozur dilerim iyi günler...
  • Selamlar,

    Apple iPhone 3Gs 32GB Beyaz telefon kullanıyorum, ekim ayında almıştım 1900TL gibi bir fiyata. Sorun şu ki, telefonun arkasında malzemeden kaynaklı çatlaklar oluştu. Bu çatlaklar, şarj kablosunun takılma yeri etrafında oluşuyor, üretici Apple'ın da kabul ettiği üzere malzemeden kaynaklı bir sorun. Sanırım malzeme gerdirilmiş olduğu için ısınıp soğuma sonucu çatlak oluşuyor. Seramik tabanlı bir malzeme çünkü. Cihazın garantisine Genpa bakıyor, tamamen pis ve leş bir firma olduğunu okuyorum. Memnun olanlar da var ancak çoğunluk sorun yaşamış.

    Bu çatlama sorunu ile ilgili olarak garantiye gönderince sazan sandıkları insanlara 590TL karşılığında cihazı değiştirelim diyorlar ancak çoğunluk ücretsiz olarak cihaz değişimi elde ediyor, yeni cihaz veriliyor yani. Ben de bastırsam yeni cihaz alabilirim diye düşünüyorum. (Cihazı daha garantiye göndermedim) Ancak ilk mesajınızı okuyunca gördüm ki, para iadesi talep etme hakkım varmış. Ben de tabii ki bunun mükkemmel bir seçenek olduğunu düşündüm. Fatura bedeli tarafıma iade edilirse gider iPhone 4 alırım, cihazı yükseltmiş olurum bedavaya. Para iadesi alabilmek için ne yapmam lazım? Bu dediğiniz yasanın metninin resmi olarak yazıldığı bir site var mı? Elimde resmi belgeyle gidersem ve tehditkar konuşursam alabileceğim bir şekilde? Muhtemelen yan çizecekler çünkü, yok tamir olabilirse para iadesi söz konusu olmaz falan diyecekler. Ama ilk mesajınızda gördüğüm üzere garantiye gitmesi gerektiği anda (ayıp oldunda) para iadesi talep edebiliyorum. E ben de öyle yapayım o zaman, ne uğraşıcam yeni cihazla? Yardımcı olabilirseniz sevinirim, hangi adımları izlemem gerekir?




  • quote:

    Ayıplı mal

    Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

    Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

    Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.

    Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.

    Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.



    Bahsettiğiniz durumda İphone Ayıplı mal kapsamına girer mi koyu yaptığım yer yüzünden işin açıkcası net bir fikrim yok. Bu madde 4007 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan bir alıntı. Yani internette bulabilirsiniz. Talebinizi servise bildirin Kanun bir şekil şartı koymamış olsada bu hususa iadeli taahütlü bir yolla bildirmeniz ispat açısından yararlı olur. Eğer büyükşehir de yaşıyorsanız ilçe kaymakamlık binasında yer alan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine gidip kesin bilgiler alabilirsiniz. Kabul edilmez ise para iadesi talebiniz sorununuzu buraya taşıyacaksınız.

    Büyükşehir de yaşamıyorsanız dava açmanız gerekecek Tüketici Mahkemesinde.




  • İlginiz için teşekkürler. Aslında kelime oyunları yapmak gerekirse ürün benim ondan beklediğim "faydayı" sağlamıyor değil ancak benim beklediğim görselliği bana sunamıyor. Ben de bu sorunun ürünün dünya çapındaki üreticisi tarafından da bilindiğini ve onaylandığını, ayrıca bu sorundan dolayı cihaz değişimi yapılmış bir çok insanın var olduğunu biliyorum. O halde dediğiniz gibi ben önce bi kaymakamlığa gideyim. Direk firmaya başvururdum Çizgi Elektronik misali adam gibi bir firma olsaydı ancak, resmen salak yerine koyuyor insanları Genpa. Yani ben bu konu hakkında tamamen bilgi sahibi olmuş ve haklarımın tamamen farkında olarak gitmezsem, pekâlâ 590TL civarı bir paraya cihaz değişimi yaparız da diyebilirler, ürünün malzemesinden kaynaklı bir sorun için. O yüzden bu kadar evham yaptım, en kötü ihtimalle cihazı değiştirmek istiyorum çünkü.
  • arkadaslar internetten veya telefondan veya kapıdan yani magazadan alım haricinde aldıgımız ürünü 1 hafta icinde kutusu acılsa bile,kutu ve ambalajlar zarar görmeden aldıgımız yere hic bir gerekce göstermeden iade edebiliyoruz diye okumustum dogrumudur?
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.