Şimdi Ara

Tunçmatik UPS - KGK Arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
2.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.



    Tunçmatik firmasından 2 sene önce 2 adet UPS aldım. Ama çok pişmanım. Birinde devamlı bir arıza, devamlı bir sorun, çalışmama, erken biten pil vs... Şimdi de diğeri arızalandı. Hem garantisi bittiği için, hem corona sebebiyle çıkmadığımdan, hem de biraz hobi olarak bu işleri sevdiğimden "kendim yapabilir miyim?" dedim. Ama yapamadım :) Elim yatkındır, biraz anlarım ama bu iş beni aştı. Değerli ustalardan yardım rica ediyorum.



    Cihaz elektrik kesilince 0,5 saniye içinde, 1 saniyeye kalmadan kendini ve bağlı cihazları kapatıyor. Şebekeye bağlı değilken, cold-strat yapmak istediğimde bip sinyalleri ile uyarıp açılmıyor. Buna ilişkin video şu şekilde:

    Özgür Kınayyoutube
    Tuncmatik 1000VA Arıza
    https://www.youtube.com/watch?v=Xy7forPiLK0




    Cihaz cold-start denemesinde tamamen tepkisiz kalmıyordu. Bu nedenle akülerin sağlam olduğunu düşündüm. Hemen PowerManager programı ile bağlantı kurdum. (Bu arada, Tunçmatik rezaleti burda da devam ediyor, şu an sitesinden indirilen program kurulamıyor. Eskisini buldum bilgisayarımdan neyse ki...)



    Programın sunduğu veriler şöyle (tabi cihaz aküden çalışmadığı için fişe takılı iken bu şekilde) :)

    Tunçmatik UPS - KGK Arızası

    Tunçmatik UPS - KGK Arızası


    Cihazın içini açtım. Fuse - otomatik sigorta var. Cihaz fişe takılı ilen sigortaya giren 2 kablo ucunda da elektrik var. Bataryaları besleyen kablo başında elektrik var. Bu kablo başlarını halojen ampule (220V) bağladım. Azıcık da olsa yandı, daha doğrusu biraz kızardı. Demek ki bataryalara şarj geliyor.



    Şarjı söküp çift batarya seri olarak bağlanmış hâlde aynı işlemi batarya elektriği ile aynı ampule uyguladım. Yine hafif kızardı. Demek ki bataryalardan az veya çok bir şekilde akım geliyor.



    Bunun üzerine batarya modunda iken cold-start yapıp ürünün arkasındaki prizlere bakayım dedim. Ürünü cold-start yaptığımda yani bataryadan açtığımda o sinyal verip kapanana kadar geçen sürede, yani yarım-bir saniye gibi çok kısa sürede prizlere elektrik geliyor. Kontrol kaleminde ışık yanıyor kısacık da olsa. Ancak prize gelen bu elektriğin 220V olduğunu sanmıyorum. Zira voltaj düşüklüğünden mi, yoksa süre kısalığından mı bilmem ama kontrol kaleminin ışığı zayıf yanıyor. Yani normal prizdeki gibi kuvvetli değil. (Gözüm beni yanıltmadıysa...)



    Eldeki veriler bunlar. Cihazın içinin de fotoğraflarını çektim ama şimdilik konuyu şişirmemek için koymuyorum. Cevap gelir ve isterseniz ekleyebilirim.



    Yukarıdaki veriler ışığında bataryaların sağlam olduğunu değerlendirdim. Ama başka da ne sorun olabilir bilmiyorum.

    Yukarıdaki verilerden kastım:

    1- Programın battery capability değerini %100 ve volt indication değerini "Normal" göstermesi : Ama bu durum cihaz prize takılı olduğu için mi böyledir, bilemiyorum.

    2- Akülerin 220V ampulü çok az da olsa kızartması.

    3- Cold-start yapınca yarım saniye ve muhtemelen zayıf da olsa prize elektrik gelmesi.



    Malesef voltmetre / multimetre cihazım yok. Aküyü ölçemiyorum.



    NOT : Bundan 2-3 ay kadar önce temizliğe gelen hanım elektrik süpürgesini bu prize takmıştı. Cihaz aşırı yükten dolayı yoğun sinyal verip kendini kapamıştı. Tabi hemen süpürgeyi çıkarıp başka prize taktık. Sonra cihaz şebeke modunda çalışmaya devam etti. Bundan dolayı bozulmuş olabilir mi?



    ÜRÜN : Tunçmatik Lite II 1000VA (Bataryalar 2017 üretim ve hiç zorlanmadı. Belki de hiç tamamen boşalmadı.)



    Değerli yardımlarınızı rica ederim. Şimdiden teşekkürler.


    ---







  • Hocam konuyu okudum okudum sorunun ne olduğunu anlayamadım pek. Cihaz start alıyor gibi oluyor ama açılmadığını söylemişsin. Şarj uçlarının aktif olduğunu söylemişsin. En son benim dikkatimi çeken "Bataryalar 2017 üretim ve hiç zorlanmadı. Belki de hiç tamamen boşalmadı" Uzun süre Şarj ve deşarj olmayan Plaklarda 'sertleşme' diye bilinen sülfatlaşma oluşur. Sülfatlaşan plaklar şarj tutma yeteneğini kaybeder. Bunun sonucu akü iş görmez hale gelir. Eğer akü şarjlı durumda iken de uzun süre kullanılmadan bekletilecekse 2-3 ayda bir şarj edilmelidir. Sen ölçtüğün de 12, 13v voltaj var gibi gösterir ama bi lamba bağlatığın da voltaj direkt çöker sorunun bu olabilir.
  • Merhaba. Oncelikle cevap icin tesekkurler. @sizokolik

    Sorun videoda canli olarak ve yazida da var ama cok kisa ozetleyeyim, tek cumle: ürün batarya modunda calismiyor.

    Acaba bataryadan olabilir mi? Yahut inverter arizasi olabilir mi?

    Dediginiz uzere uzun sure desaj olmamaktan kaynakli bir problem ise cozumu var midir? Bunu nasil anlarim? Teshis metodu nedir?

    (Akuler hep UPS icindeydi ve hep sebekeye bagliydi. Yani hep tam %100 sarj halindeydi. Hic bitmedi sarjlari. Kenara kaldirma, desarj olarak bekletme gibi seyler olmadi.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurkinay -- 11 Mayıs 2020; 1:11:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anakartına gözle bir bakın yada fotoğrafını atın sorunlu bir parça varmı bakalım.
    Bendede 10 yıllık bir tunçmatik var aküde sıkıntı varsa dediğiniz gibi oluyor hatta apc markadan çıkan 5 yıllık aküleri taktım şuan 55" lcd tv yi açık tutabiliyor 10 dk civarı toplam 15 yıllık cihaz oldu yani.
    Birde şunu paylaşmak isterim APC marka olan ürün 5 yıllıkdı ve içinde şişip akıtan bir kapasitör vardı ama tunçmatikte hala hiçbir sorun yok kasası darmadağın olsada.

    Şu model

    Tunçmatik UPS - KGK Arızası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 11 Mayıs 2020; 4:36:26 >




  • Bunu ayrı mesajda yazayım dedim.

    Sizin konuyu görünce aklıma geldi APC marka KGK dan çıkan 5 yıllık akülerden 2 tane var elimde ve bayadır diğeri bir kenarda duruyordu dedim değiştireyim oda şarj olsun hali hazırda tunçmatiğin içinde kullandığımın voltajını ölçtüm 13.45v çıktı uzun zamandır kenarda bekleyeni ölçtüm 12.45v çıktı buraya kadar tamam.

    Kenarda bekleyen aküyü taktım tunça ve hiçbirşey yapmadan multimetreyi akü başlarına bağladım ardından cold start yaptım tahmin ettiğim gibi sizdekiyle aynı şekilde tepki verdi cihaz akü voltajı 9.20 ye düştü ve anında kapandı kapanınca yine 12v ye çıktı tabi.
    Şimdi şarja bıraktım dolunca sorunsuz kullanabileceğimi düşünüyorum.
    Sizin aküler CSB yada Yuasa gibi kaliteli bir ürün değilse 2 yıla ömrü doluyor zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 11 Mayıs 2020; 5:2:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap için teşekkürler.

    Benim akuler hep cihazda ve sarjliydi. Ama belirtiler tutuyor dediginize gore akuden olabilir sanırım.

    Aküler Tuncmatik'in kendi markasi, yani TBS marka.

    Bugun cikip bir multimetre/voltmetre almayi dusunuyorum, bulabilirsem...
    Bununla nasil testler, nasil olcumler yapmami onerirsiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgurkinay O kullanıcısına yanıt
    Direk akü almanızı öneririm multimetreye para vermeyin birde bunun için.
    Ama merak ediyorsanız benim yaptığım gibi prize takılı değilken açmayı deneyin akü voltajı en düşük kaça düşüyor bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap için tekrar teşekkürler. Bu konularla ilgili, alakalı insan bulmak zor.

    Ben bataryadan ziyade inverterin de arızalı olabileceğini düşünüyorum. Akü iyi voltaj verse bile inverter 220 dönüşümü yapamıyor olabilir kanımca. Ha bunu neden düşündüm? Yazılım bataryaları tam kapasite gösteriyor diye, ona güvenmek istedim :)

    Multimetre de kenarda dursun diye düşündüm. Bu işlere biraz meraklıyım. İlla ki kullanılır. En ucuz, hobi için olanlardan arayacağım.

    Sizden ricam: bununla nasıl ölçümler yapmamı tavsiye edersiniz? Neyi, nasıl ölçersem ve nasıl değerlere ulaşırsam aküyü iyi test etmiş ve sağlam mı anlamış olurum acaba?
    (PARDON. ASLINDA CEVAPLAMIŞSINIZ. SONRADAN GÖRDÜM. TEŞEKKÜRLER. Başka ölçmem gerekenler varsa onları sormuş olayım madem...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurkinay -- 11 Mayıs 2020; 13:5:9 >
  • Ayrıca cihazın iç fotoları bunlar:

    Tunçmatik UPS - KGK ArızasıTunçmatik UPS - KGK ArızasıTunçmatik UPS - KGK ArızasıTunçmatik UPS - KGK ArızasıTunçmatik UPS - KGK ArızasıTunçmatik UPS - KGK Arızası




  • ozgurkinay O kullanıcısına yanıt
    2 mavi kare şeklindeki rölelerin üstündeki yeşil kapasitör şişmiş gibi gözüktü yandan bakıncada öylemi yoksa ışıkdan dolayımı öyle gözüküyor.
    Sadece aküde açık kalsa dediğiniz ölçümler yapılabilir ama açık kalmadığı için mümkün değil düşüncesindeyim.
    Yeni bir akü sorununuzu çözecek ama çok yüksek ihtimalle.

    Benim durum hakkında güncelleme yapayım 10 saattir şarjda akü ve deneme yaptım bazen anında kapanıyor bazen bir süre açık kalıyor ama aküye geçince akü voltajı 10.5v civarına düşüyor henüz tam dolmamış.

    Multimetre olarak şunu önerebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 11 Mayıs 2020; 17:27:25 >




  • Üst msj da yazdığım gibi akü plakalarının sülfat zincirlerini kırmadan eski haline dönmeyecektir. Çevreniz deki Tamirci ve akü satanlar da desülfatör ile şarj etmesini sağlarsanız aküyü kurtarabilirsiniz. yada bunun için araştırma yapıp kendiniz bir devre yapabilirsiniz.
  • ozgurkinay O kullanıcısına yanıt
    Hocam benim evde ki inform ups ye inverter testim şu şekilde oldu. UPS içini açıp, şarj uçlarına 12v adaptörle karşılık + ve - bağladım. UPS açma düğmesine basıp çalıştırmıştım. UPS sanki akü den güç çeker gibi çalışıyordu yani. Dİkkat edilecek husus Güvenlik için UPS prizde olmayacak ve aküye bir yük de bağlı olmayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihan45manisa -- 11 Mayıs 2020; 20:23:3 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihan45manisa

    Üst msj da yazdığım gibi akü plakalarının sülfat zincirlerini kırmadan eski haline dönmeyecektir. Çevreniz deki Tamirci ve akü satanlar da desülfatör ile şarj etmesini sağlarsanız aküyü kurtarabilirsiniz. yada bunun için araştırma yapıp kendiniz bir devre yapabilirsiniz.
    Desülfatör işe yarayabilir ama o akülerde çok kalitesiz 2 yıla net bitiyor şimdi dediğiniz şekilde yapılsa 6 ay belki 1 yıla yine sorun çıkarır gibi kaliteli markalar 4-5 yıl götürürken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 11 Mayıs 2020; 22:23:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için çok teşekkürler. Benzer konuları araştıranlar için iyi bir başlık oluyor bence.

    Bugün gidip bir multimetre aldım. Voltmetre kısmıyla ölçüm yaptım. Değerler şöyle:
    Aküler boştayken (tek tek) : 13,5 Volt
    Aküler boşta iken (seri bağlı) : 26-27 Volt
    Aküler cold-start denerken (her biri): 10-11 Volta kadar düşüyor, cihaz kapanıyor.
    Aküler şarj olur iken: 28 Volt (2 akü, seri bağlı)
    Aküye 12 Volt ampul bağlı ve yanıyor iken: 10-11 Volt arasına hemen düşüyor.

    12 Volt aküyü 27 volt ile şarj etmeyi denedim. Belki şoklar diye :) Önce boştayken 14,5 Volt gösterdi, işe yaradı sandım. Ancak ölçüme devam ettikçe her 5-10 saniyede bir düşe düşe 12 Volta geri geldi. Daha kötü oldu.

    Dolayısıyla akülerin boştaki 13,5 Volttan, ortalama bir yükte (araç stop ampulü) hemen 10-11 Volta düşmesi sanırım akülerin öldüğünü gösteriyor. Yanılıyor muyum?

    Bunun sebebi ne olabilir acaba?
    1-) Elektrik süpürgesinden olduğunu sanmıyorum. Zira koruma var zaten cihazda. Hemen kendini kapadı.
    2-) Aküler, cihazı aldığımdan beri hiç tamamen boşalmadı. Hatta hiç %80'in altına bile düşmedi. Bunun da zararlı olduğu, 3-5 ayda bir boşaltılması gerektiği doğru mu? Bundan bozulmuş olabilir mi?
    3-) Cihaza düşük tüketimli bazı cihazlar da bağlı. Modem+2 güvenlik kamerası şeklinde. Bunların toplamı max 10 Watt elektrik tüketir. Sanırım 2 veya 3 kez gece elektrik kesildiğinde sadece bu cihazları 2-3 saat çalıştırdı. Ama bununla ilgili almadan önce Tunçmatik ile yazışmıştım. Kendileri "bataryalar kaç saat yeterse o kadar çalışır, sıkıntı olmaz" demişlerdi. Yine de bundan olabilir mi?
    4-) Aküler cihazla birlikte gelen, Tunçmatik'in kendi akü markası olan TBS marka. Acaba 2 yıl garanti süresi bitinceye kadar yetecek ömürle üretilmiş, kabaca "dandik" aküler olabilir mi?

    Bu soruları sormamın sebebi: aküleri yeniledikten sonra aynı hataları yapmayalım.

    Ve bir de final sorusu, müsadenizle:
    * Yuasa kadar (150-TL) pahalı olmayan ama fiyat/performans ürünü diyebileceğimiz akü markası hangisidir? Yani uçuk fiyat olmasın, 10 yıl ömür beklentim yok; ama böyle 2-3 senede de ölmesin, bizi üzmesin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurkinay -- 11 Mayıs 2020; 23:16:8 >




  • bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 19 Temmuz 2020; 15:17:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. Her iki test turunde de teste baslar baslamaz tık edip kendini kapatıyor cihaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgurkinay O kullanıcısına yanıt
    Motor bağlamayın diyor üreticiler ama zararı konusunda bilgim yok.
    Aküleri tam boşaltmanıza gerek yok zaten bu aküler için iyi birşey değil.
    Gelen aküler dandik evet.
    Yuasa 150 tl ama 4-5 yıl dayanacak bir ürün için 150tl hiçbirşey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 12 Mayıs 2020; 2:29:29 >
  • Online yapı olsa dahi Endüktif yük bağlanmaması tavsiye edilir.
    Resimdeki şişen kondansatörü dışarda ölçmeni tavsiye ederim şayet akü şarj şarjörüne ait gibi duruyor.Yani gerçekten arızalı ise akü tam voltaj ve akım verilmediği için doldurulamaz ve bozulur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.