Şimdi Ara

Turbo Devreye Girip Çıkıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
2
Favori
32.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Öncelikle aracım Hyundai Gezt CRDİ VGT, aracımda uzun zamandır güçten düşme problemi vardı. Ankara'da bir kaç yere gösterdim farklı şeyler söylendi bu konuya daha önce değinmiştim. En son bir turbocu turboyu devreye sokan ve basıncını ayarlayan turbo kontrol valfinin arızalı olduğunu göz kararı söyledi. Daha sonra ben gösterdiği parçaya türk usulü bir kaç fıske salladım.

    Aracımın son durumu şu:
    Araçta bazen turbo devrede olduğunu hissettirirken bir zaman sonra -tahminimce ısındıktan sonra- araba güçsüzleşiyor, ivmelenme hızı çok düşüyor, siyah duman belirginleşiyor ve turbonun devrede olmadığını anlıyorum. Bu valfi bulup değiştirtsem mi, yoksa kendimi bir ustanın ellerine mi emanet etsem bilemedim. Turbo devredeyken bir problem yok gibi. Böyle bir sorun yaşayan varsa önerilerini bekliyorum. Selamlar...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Devreye Girip Çıkıyor

    Turboşarjlı araçlarda, "turboyu devreye sokan parça" olarak bilinen atık kapısı aktüatörü, türbinin devir hızını kontrol etmekten sorumludur. Bu parça arızalandığında veya uygun şekilde çalışmadığında, turbo devreye girmeyebilir.

    Turbo Devreye Girmiyor

    Turbo devreye girmediğinde, aracın performansı düşebilir ve yakıt tüketimi artabilir. Bu sorun çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir:

    • Arızalı veya sıkışmış atık kapısı aktüatörü
    • Bozuk veya çatlamış vakum hatları
    • Emme manifoldundaki hava kaçağı
    • Düşük yağ seviyesi veya kirli yağ
    • Arızalı turboşarj

    Turbo Neden Devreden Çıkar

    Turbo, aşırı hızlanma sırasında veya yüksek yük altında devreden çıkabilir. Bunun nedeni, motorun turbo tarafından üretilen aşırı basıncı kaldıramaması olabilir. Bazı durumlarda, turbo devreye girip çıkıyor gibi görülebilir. Bu, turboşarjın aralıklı olarak çalıştığı veya yukarıda belirtilen sorunlardan birini yaşadığı anlamına gelebilir.

    Turbo Neden Açmaz

    Turbo açmadığında, genellikle aşağıdaki nedenlerden biri söz konusudur:

    • Arızalı atık kapısı aktüatörü
    • Tıkalı veya hasarlı vakum hatları
    • Motor yönetim sistemi sorunu
    • Turboşarj mekanik arızası

    Turbo ile ilgili sorunları çözmek için bir tamirciye başvurmanızı öneririz. Sorunun kaynağını doğru bir şekilde teşhis edebilir ve uygun onarımları yapabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hacam senin EGR VALFİ arızalı muhtemelen degiştir düzelir turboyu devreye sokan valfltir arızalandıgında turbo devreye girmez cekiş düser cekmez siyah duman atar ......
  • Hocam cevabın için teşekkür ederim. Sen de EGR valfi dedin, işte sorun buradan kaynaklanıyor. Bu bahsedilen valf egr valfi mi turbo kontrol valfi mi. ikisi farklı parçlar. bana turbocu turbo kontrol valfi dedi. bir de aklıma takılan EGR'de bir tıkanma ya da bozukluk olsa sorun sürekli ollması gerekmez mi? ancak benim arabada turbo ara ara devreye giriyor, sorun elektronikmiş gibi geliyor bana. Tabi aracı makineye bağlatmam gerek o da ayrı konu, işlerden fırsat bulup göstermek istiyorum.
  • Turbo borularınıda bir kontrol ettirin derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arsinir

    Hocam cevabın için teşekkür ederim. Sen de EGR valfi dedin, işte sorun buradan kaynaklanıyor. Bu bahsedilen valf egr valfi mi turbo kontrol valfi mi. ikisi farklı parçlar. bana turbocu turbo kontrol valfi dedi. bir de aklıma takılan EGR'de bir tıkanma ya da bozukluk olsa sorun sürekli ollması gerekmez mi? ancak benim arabada turbo ara ara devreye giriyor, sorun elektronikmiş gibi geliyor bana. Tabi aracı makineye bağlatmam gerek o da ayrı konu, işlerden fırsat bulup göstermek istiyorum.

    İKİSİDE OLABİLİR MAKİNA YA BAGLANIP BAKILMASI LAZIM GECEN Bİ ARACTA TURBO HORTUMU PATLAK CIKMISTI
  • Arkadaşlar sorun çözüldü.
    Üç usta farklı şeyler söyledi. En son Yıldız Sanayide götürdüğüm N.B. Hyundai servisindeki usta ise aracı makineye bağladı, EGR hatası kaydı gördü, motor kapağını söktü EGR'de sorun olmadığını tespit etti. Turoyu besleyen borulara baktı ve bir tanesinin tıkalı olduğunu farketti. Sonuç yaklaşık bir yıldır arabamı ölü eşek gibi kullanmışım. Şu an araba resmen canavara döndü. Beni son gittiğim ustaya yönlendiren AKPAR bayisine bizzat giderek teşekkür ettim. Yoksa beni parça değiştire değiştire arıza tespiti yapmaya yönlendiren ustalar sayesinde cebimden en az 500 TL para çıkacaktı. Ancak 10 dakikalık bir işlemle 50 TL'ye aracım hayata döndü.

    Ustalık sözde olmuyormuş bunu anladım.
  • merhabalar aynı sorun getz vgt aracımda da oldu motor arıza ışığı kafasına göre yanıyor ara sıra yanmıyor özellikle yokuşlarda devir 2000den sonra turbo bazen devreye girmiyor bazı ustalar aracında sıkıntı yok o ışık yanabilir sensör bozuktur dedi bazıları makineye bağladı egr tıkalı dedi. Derdimi kimseye anlatamıyorum. Kendimce eğer egr tıkalı olsa hiçbir zaman turbo devreye girmez diye düşünüyorum bilmiyorum belki de yanlış düşünüyorumdur. aracı alalı daha bir hafta olmadı çok canım sıkılıyor lütfen fikirlerinizi paylaşınız ARSİNİR kardeşim N.B. Hyundai servisindeki ustanın veya dükkanın numarası var ise verebilir misin? en azından fikir alırım çünkü Konya'da ikam ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qubierr

    merhabalar aynı sorun getz vgt aracımda da oldu motor arıza ışığı kafasına göre yanıyor ara sıra yanmıyor özellikle yokuşlarda devir 2000den sonra turbo bazen devreye girmiyor bazı ustalar aracında sıkıntı yok o ışık yanabilir sensör bozuktur dedi bazıları makineye bağladı egr tıkalı dedi. Derdimi kimseye anlatamıyorum. Kendimce eğer egr tıkalı olsa hiçbir zaman turbo devreye girmez diye düşünüyorum bilmiyorum belki de yanlış düşünüyorumdur. aracı alalı daha bir hafta olmadı çok canım sıkılıyor lütfen fikirlerinizi paylaşınız ARSİNİR kardeşim N.B. Hyundai servisindeki ustanın veya dükkanın numarası var ise verebilir misin? en azından fikir alırım çünkü Konya'da ikam ediyorum.

    Kardeş merhaba, tesadüf açayım dedim mesajını gördüm. Aracının turbosu bazen giriyor bazen girmiyor gibi fikirlerin var galiba. Ben de aracımı aldıktan sonra bunu anlayamıyor aynı duygulara kapılıyordum.

    Öncelikle arabana dipgaz yaptığında 2000 devirden sonra gücünü hissettiriyor mu, yoksa 2000-3000 devir arası ivmelenmesi yavaş mı? İvmelenme yavaşsa turbonun çalışmadığı kanaatindeyim. Benim arıza lambası da bazen yanıyor bir kaç kontak sonra kendini sıfırlayıp sönüyordu. Özellikle uzun yollarda 200. km'nin ardından mutlaka yanıyordu. Yokuşlarda bayılıyor vites küçültmek zorunda bırakıyordu lamba yanıyordu. Bu durumu ne kadar ustaya sorduysam bana net cevap vermedikleri, uzun süre aracımı dinleyen ben olduğum için çok iyi idrak edebildim.

    Getzler oldukça seri arabalardır. Gaza tepki verişi eğer devri çok düşük değilse neredeyse benzinli arabalar gibidir. Eğer bu şekilde değilse aracın mutlaka turbo aksamında bir sorun var demektir. Sen bazen devreye giriyor demişsin. Eğer gerçekten durum böyleyse o zaman bir turbocudan aldığım bilgiye göre Turbo valfi diye elektronik bir parça var. Mazot filtresinin sol tarafında sileceklerin alt kızmına denk gelen bir parça. O parçadan kaynaklanan bir sorun da oluşabilir. Turbon bozulmuş olsaydı eğer ya ses yapar ya da devir keserdi.

    Benim arabamda N&B Hyundai Servisteki ustanın tespit ettiği sorun önce makineye bağladıktan sonra EGR arızası oldu. Ancak EGR'yi gözle kontrol ettiğinde bir sorun bulamadı. Ardından turboyla motor arasında küçük bir metal boruyu söktü ve tıkanmış olduğunu gördü. Kompresörle tıkanıklığı giderdi ve araba uzun bir dönemin ardından normale döndü.

    İnşallah sende de bu kadar basit bir sorun vardır. İnşallah bu basit sorunları tespit edebilecek bir ustaya da denk gelirsin. Önce tavsiyem bulunduğun bölgede iyi bir ustaya bu bahsettiğim konuları araştırt. Ardından Ankara'yı düşünürsün. Ben ustanın kartını birine tavsiye ederken verdim, ama gelmeyi düşünürsen araştırır bulur sana iletirim. Zaten yeri Akara Yıldız Sanayi'de. Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arsinir

    quote:

    Orijinalden alıntı: qubierr

    merhabalar aynı sorun getz vgt aracımda da oldu motor arıza ışığı kafasına göre yanıyor ara sıra yanmıyor özellikle yokuşlarda devir 2000den sonra turbo bazen devreye girmiyor bazı ustalar aracında sıkıntı yok o ışık yanabilir sensör bozuktur dedi bazıları makineye bağladı egr tıkalı dedi. Derdimi kimseye anlatamıyorum. Kendimce eğer egr tıkalı olsa hiçbir zaman turbo devreye girmez diye düşünüyorum bilmiyorum belki de yanlış düşünüyorumdur. aracı alalı daha bir hafta olmadı çok canım sıkılıyor lütfen fikirlerinizi paylaşınız ARSİNİR kardeşim N.B. Hyundai servisindeki ustanın veya dükkanın numarası var ise verebilir misin? en azından fikir alırım çünkü Konya'da ikam ediyorum.

    Kardeş merhaba, tesadüf açayım dedim mesajını gördüm. Aracının turbosu bazen giriyor bazen girmiyor gibi fikirlerin var galiba. Ben de aracımı aldıktan sonra bunu anlayamıyor aynı duygulara kapılıyordum.

    Öncelikle arabana dipgaz yaptığında 2000 devirden sonra gücünü hissettiriyor mu, yoksa 2000-3000 devir arası ivmelenmesi yavaş mı? İvmelenme yavaşsa turbonun çalışmadığı kanaatindeyim. Benim arıza lambası da bazen yanıyor bir kaç kontak sonra kendini sıfırlayıp sönüyordu. Özellikle uzun yollarda 200. km'nin ardından mutlaka yanıyordu. Yokuşlarda bayılıyor vites küçültmek zorunda bırakıyordu lamba yanıyordu. Bu durumu ne kadar ustaya sorduysam bana net cevap vermedikleri, uzun süre aracımı dinleyen ben olduğum için çok iyi idrak edebildim.

    Getzler oldukça seri arabalardır. Gaza tepki verişi eğer devri çok düşük değilse neredeyse benzinli arabalar gibidir. Eğer bu şekilde değilse aracın mutlaka turbo aksamında bir sorun var demektir. Sen bazen devreye giriyor demişsin. Eğer gerçekten durum böyleyse o zaman bir turbocudan aldığım bilgiye göre Turbo valfi diye elektronik bir parça var. Mazot filtresinin sol tarafında sileceklerin alt kızmına denk gelen bir parça. O parçadan kaynaklanan bir sorun da oluşabilir. Turbon bozulmuş olsaydı eğer ya ses yapar ya da devir keserdi.

    Benim arabamda N&B Hyundai Servisteki ustanın tespit ettiği sorun önce makineye bağladıktan sonra EGR arızası oldu. Ancak EGR'yi gözle kontrol ettiğinde bir sorun bulamadı. Ardından turboyla motor arasında küçük bir metal boruyu söktü ve tıkanmış olduğunu gördü. Kompresörle tıkanıklığı giderdi ve araba uzun bir dönemin ardından normale döndü.

    İnşallah sende de bu kadar basit bir sorun vardır. İnşallah bu basit sorunları tespit edebilecek bir ustaya da denk gelirsin. Önce tavsiyem bulunduğun bölgede iyi bir ustaya bu bahsettiğim konuları araştırt. Ardından Ankara'yı düşünürsün. Ben ustanın kartını birine tavsiye ederken verdim, ama gelmeyi düşünürsen araştırır bulur sana iletirim. Zaten yeri Akara Yıldız Sanayi'de. Geçmiş olsun.

    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. ben sana şöyle izah etmeye çalışıyım üçüncü viteste devir 1700lerde iken turbo aktif bu şekilde 3000e kadar geldim dördüncü vitesi görmeden beşe aldım devir 1000den devam ediyor yavaş yavaş ivmelenirken turbonun kendini hissettireceği devirlere geldiği an araç sadece şoförün hissedeceği kadar kadar ufak bir atma yapıyor ama normal benzinli araç gibi yavaş yavaş ivmelenmeye devam ediyor turbo devreye girmiyor yokuştaysam vites küçültüyorum siyah duman atma filan yok iki turbocu kullandı aracımın turbosunda sıkıntı olmadığını gaz kelebeğiniğde valflerde yani kısacası hava yakıt karışımını aksamlarında da sorun olabileceğini söyledi. aracı sürekli yüksek devirlerde kullanırsan yani turboyu sürekli hissedecek şekillerde kullanırsam hiçbir sorun yok araba sürekli diri duruyor açıkçası gösterdiğim ustalar da cesaret edipte işin içine giremiyor zaten çok fazla da bilgisi olan da yok anladığım kadarıyla yada uğraşmak istemiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba arkadaşlar 2006 model opel essente 1,3 cdı arabamız var araj yokuşta tıkanıyor turbo devreye girmiyor 3 bin devirde kalıyor gaz yemiyor bir keresinde siyah bir duman çıktı egsozdan yardımcı olursanız sevinirim ilgi ve alakanız için teşekkür ederim
  • Arkadaşlar aynı sorun bendede var aracım sanki turbosuz sanki egzoz tıkalı gibi boguk boğuk ses geliyor...
    Yardım lutfen
    2001 sprinter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arsinir A kullanıcısına yanıt
    Kardeş geçen hafta 1.5 CRDi 110 luk 2011 Getz aldım ilk günler sanki uçar gibi yapıştıriyordu dün aracın çekişten ve atakligindan düşüş farkettim acaba neresini kontrol etmek gerekir islik sesi falan gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş geçen hafta 1.5 CRDi 110 luk 2011 Getz aldım ilk günler sanki uçar gibi yapıştıriyordu dün aracın çekişten ve atakligindan düşüş farkettim acaba neresini kontrol etmek gerekir islik sesi falan gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qubierr Q kullanıcısına yanıt

    Merhaba eski bir konu ancak aynı sorunu bende yaşıyorum ustam valflerde sorun olmadığını turbo egr de problem olmadığını söyledi. Sorunu çözemedim bir türlü yardımcı olabilir misiniz.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.