Şimdi Ara

Turbo hakkında yanlış bilinen bir bilgi-turbosu öten baksın (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
83
Cevap
2
Favori
77.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim aracım da 1.5 DCI ve turbolu. 200.000 lere yaklaştı. Turboda sorun yok. (şeytan kulağına kurşun) Yalnız arabayı stop ettirirken bir vınlama, ya da inlemeye benzer bir ses duyuluyor. Sanırım O da yakıt (mazot) pompası dedikleri şey olsa gerek.


    maşallah böyle uzun km li dci ları duydukça gördükçe daha çok seviyorum bu motoru


    Renault bu motoru yıllardır tüm diesel araçlarında kullanıyor. Kangosundan Fluencesine kadar. Pazar günü kanal a Tv de Fluence'nin deneme sürüşü ve tanıtımı yapıldı. DCI motorlu. Renault yıllardır kalitesine güvendiği DCI diesel motoru bu araçta da kullanıyor şeklinde söz geçti. gerçekten uzun ömürlü ve ekonomik motor DCI. İnşallah uzun yıllar gider.




    Crdi kullanıcısı olarak dci motorlara imreniyorum. Gerçekten de az yakıyorlar

    artık son zamanlarda yeni dizellerin hepsi az yakıyor 1.3 cdti astrada çok az yakıyor 1.3 multijette iyi ama renaultun prensibi yıllardır hep az yakan araç olması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#


    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Benim aracım da 1.5 DCI ve turbolu. 200.000 lere yaklaştı. Turboda sorun yok. (şeytan kulağına kurşun) Yalnız arabayı stop ettirirken bir vınlama, ya da inlemeye benzer bir ses duyuluyor. Sanırım O da yakıt (mazot) pompası dedikleri şey olsa gerek.


    maşallah böyle uzun km li dci ları duydukça gördükçe daha çok seviyorum bu motoru


    Renault bu motoru yıllardır tüm diesel araçlarında kullanıyor. Kangosundan Fluencesine kadar. Pazar günü kanal a Tv de Fluence'nin deneme sürüşü ve tanıtımı yapıldı. DCI motorlu. Renault yıllardır kalitesine güvendiği DCI diesel motoru bu araçta da kullanıyor şeklinde söz geçti. gerçekten uzun ömürlü ve ekonomik motor DCI. İnşallah uzun yıllar gider.




    Crdi kullanıcısı olarak dci motorlara imreniyorum. Gerçekten de az yakıyorlar

    artık son zamanlarda yeni dizellerin hepsi az yakıyor 1.3 cdti astrada çok az yakıyor 1.3 multijette iyi ama renaultun prensibi yıllardır hep az yakan araç olması



    Hocam benim aracım 2006 model, ş.içi 7 lt/100 km yakıyor. Yine de c sınıfına göre iyi bir değer denilebilir fakat mazot fiyatları malum




  • Hocam benim aracım 2006 model, ş.içi 7 lt/100 km yakıyor. Yine de c sınıfına göre iyi bir değer denilebilir fakat mazot fiyatları malum

    7 lt çok değil şehir dişi 5 e düşebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    TAMİR TAKIMI DEĞİŞİMİ 150 LİRA FALAN KATRİÇ TURBO 6OO LİRA CİVARI 1.5 DCİ LOGAN



    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    Hocam benim aracım 2006 model, ş.içi 7 lt/100 km yakıyor. Yine de c sınıfına göre iyi bir değer denilebilir fakat mazot fiyatları malum


    slm
    bende de rio 2006 var genelde şehir içinde kısa mesafe kullanıyorum motor ısınana kadar çok fazla yakıyor.
    geçen gün konya adana arası uzun yol yaptım ve hiç hız yapmadım 80-100 genelde 90 civarı gittim ve 3,6/100 km ortalamayla(yol bilgisayarı) adanaya vardım
    tabi genelde iniş olması bu değerde etkili oldu ama eğimsiz düz yolda 4,1 lt/100km civarlarında gezindi dönüşte 3 kişiydik bagaj doluydu ve 110-120 arası hızla geldik ve 5,5 litre yaktı.
    bu arada benim turbomun da öttüğünü belirtiyim. konyada bir turbocuya danıştım 600 lira tutar dedi. turbocuların temiz süt emmişini bulmak zor.
    sonuçta ben bu arızanın turbonun emiş kanatçığındaki dengenin bozulmasından olduğunu biliyorum ve balans makinasında somun taşlanarak balans ayarı yapılacak birde tamir takımı değişsin hepsi bu.
    bildiğiniz iyi, kazıklamayacak bir usta varsa mesaj atarsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffate


    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    Hocam benim aracım 2006 model, ş.içi 7 lt/100 km yakıyor. Yine de c sınıfına göre iyi bir değer denilebilir fakat mazot fiyatları malum


    slm
    bende de rio 2006 var genelde şehir içinde kısa mesafe kullanıyorum motor ısınana kadar çok fazla yakıyor.
    geçen gün konya adana arası uzun yol yaptım ve hiç hız yapmadım 80-100 genelde 90 civarı gittim ve 3,6/100 km ortalamayla(yol bilgisayarı) adanaya vardım
    tabi genelde iniş olması bu değerde etkili oldu ama eğimsiz düz yolda 4,1 lt/100km civarlarında gezindi dönüşte 3 kişiydik bagaj doluydu ve 110-120 arası hızla geldik ve 5,5 litre yaktı.
    bu arada benim turbomun da öttüğünü belirtiyim. konyada bir turbocuya danıştım 600 lira tutar dedi. turbocuların temiz süt emmişini bulmak zor.
    sonuçta ben bu arızanın turbonun emiş kanatçığındaki dengenin bozulmasından olduğunu biliyorum ve balans makinasında somun taşlanarak balans ayarı yapılacak birde tamir takımı değişsin hepsi bu.
    bildiğiniz iyi, kazıklamayacak bir usta varsa mesaj atarsanız sevinirim.




    Yakıt değerleri gerçekten de başarılıymış. Sakarya'da bildiğim bir usta var fakat vw gurubuna bakıyor sadece. Akrabamın cerato'suna da o bakmıştı.

    Bende yol bilgisayarı yok fakat hesaplamalarıma göre uzun yolda 5-5.5 görüyorum. 85-90 km hızla sabit gidersem tabi. Bir seferinde 130-160 km arasında kullandım, 6.5 lt çıktı ortalama yol sonunda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffate


    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    Hocam benim aracım 2006 model, ş.içi 7 lt/100 km yakıyor. Yine de c sınıfına göre iyi bir değer denilebilir fakat mazot fiyatları malum


    slm
    bende de rio 2006 var genelde şehir içinde kısa mesafe kullanıyorum motor ısınana kadar çok fazla yakıyor.
    geçen gün konya adana arası uzun yol yaptım ve hiç hız yapmadım 80-100 genelde 90 civarı gittim ve 3,6/100 km ortalamayla(yol bilgisayarı) adanaya vardım
    tabi genelde iniş olması bu değerde etkili oldu ama eğimsiz düz yolda 4,1 lt/100km civarlarında gezindi dönüşte 3 kişiydik bagaj doluydu ve 110-120 arası hızla geldik ve 5,5 litre yaktı.
    bu arada benim turbomun da öttüğünü belirtiyim. konyada bir turbocuya danıştım 600 lira tutar dedi. turbocuların temiz süt emmişini bulmak zor.
    sonuçta ben bu arızanın turbonun emiş kanatçığındaki dengenin bozulmasından olduğunu biliyorum ve balans makinasında somun taşlanarak balans ayarı yapılacak birde tamir takımı değişsin hepsi bu.
    bildiğiniz iyi, kazıklamayacak bir usta varsa mesaj atarsanız sevinirim.


    gönderirsen yardımcı olurum. tmir tk o kadar gitmez




  • merhaba. 2007 model kia cerato var yeni aldım ama turbonun sesini duymuyorum hiç.hızlanmada yada çekişte bi sorun yok gayet iyi gidiyor ama ses yok. sorunlu mu acaba turbo?teşekürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gk19

    merhaba. 2007 model kia cerato var yeni aldım ama turbonun sesini duymuyorum hiç.hızlanmada yada çekişte bi sorun yok gayet iyi gidiyor ama ses yok. sorunlu mu acaba turbo?teşekürler.




    cevap yok mu???
  • sağlıklı turbo ötmez zaten ama aracı sıcakken bir kaç kere stop edersen hafif ıslık ötmeye başlar. ses her zaman kötüye işarettir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gk19


    quote:

    Orijinalden alıntı: gk19

    merhaba. 2007 model kia cerato var yeni aldım ama turbonun sesini duymuyorum hiç.hızlanmada yada çekişte bi sorun yok gayet iyi gidiyor ama ses yok. sorunlu mu acaba turbo?teşekürler.




    cevap yok mu???




    sıkıntı yok turboda bence. sadece kontağı kapatırken 30 sn- 1 dk. arasında rölantide bekleyip kapatırsan turbon daha uzun seneler hizmet eder sana.
  • ama arkadaşta fluence var gaza bastıkça turbonun sesini içerde duyuyorum. Turbonun farklı oluşundan mı kaynaklanıyor? Cvplarınız için teşekürler :)
  • yeni turbonun kanatları salyangoza sıfır çalışır çok azda olsa balans değerleri yükselmiştir düşük devirde yeni araçlarda yapabilir
  • Turbo balansıyla iligili soru sormak isteyen istanbul anadolu yakasındayım bostancıda ayrıca actığım konuya bakabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrsln

    Turbo balansıyla iligili soru sormak isteyen istanbul anadolu yakasındayım bostancıda ayrıca actığım konuya bakabilirler.

    merhaba emrsln makina hangisi var
  • turbotechnics mk3 var bende
  • Aralık ayından itibaren imzamdaki aracımın sağ tarafından bu şekilde bir ıslık sesi duyuyorum fakat anladığım kadarıyla sizinkinden farklı olarak yüksek devirlerde falan değil araç rolantideyken hafifçe gaz vererek kalkış yaptığımda geliyor bu ses. Ve her türlü aracımızı götürdüğümüz serviste ki arkadaşlara bu durumu anlattığımda Turbo sesi olduğunu ve sıkıntı teşkil etmediğini söylediler. Bu arada aracım 87000 kmde, sizin bahsettiğiniz döneme girmiş durumda yani... Hayırlısı bakalım olmazsa başka bir yere daha sormak da fayda var. Teşekkürler paylaşım için çok bilgilendirici olmuş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmk

    Aralık ayından itibaren imzamdaki aracımın sağ tarafından bu şekilde bir ıslık sesi duyuyorum fakat anladığım kadarıyla sizinkinden farklı olarak yüksek devirlerde falan değil araç rolantideyken hafifçe gaz vererek kalkış yaptığımda geliyor bu ses. Ve her türlü aracımızı götürdüğümüz serviste ki arkadaşlara bu durumu anlattığımda Turbo sesi olduğunu ve sıkıntı teşkil etmediğini söylediler. Bu arada aracım 87000 kmde, sizin bahsettiğiniz döneme girmiş durumda yani... Hayırlısı bakalım olmazsa başka bir yere daha sormak da fayda var. Teşekkürler paylaşım için çok bilgilendirici olmuş...

    turboyu söküp kumlama ile temizlenip balans yapılırsa sesi kesilir kurumlanmadan dolayı balans değerleri değişebiliyor o yüzden belirli devirde hafif ses yapar ve devir yükselince kesilir bakım yapılırsa ömrü uzamiş olur




  • AssistForte kullanıcısına yanıt
    Tıguan turbo arıza tespit i için nereye gidebiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.