Şimdi Ara

Turbo hakkında yanlış bilinen bir bilgi-turbosu öten baksın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
83
Cevap
2
Favori
77.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.


    Geçtiğimiz günlerde amcamdaki cerato'da turbo arızasıyla karşılaştık. Turbo hiçbir şekilde çalışmıyordu. Aracı zorlamadan servise getirdik, servis turbo değişimi dedi. Biz de bir tanıdığımız olan vw gurubu araçlara bakan ustaya gittik. Usta güzelce inceledi aracı, sorunu çözdü. Turbonun pervanesinin balansı bozulmuş. Tamir edilmeyince de turbo bozulmuş. Tamiri yapıldı, şuan gayet düzgün çalışıyor.


    Bizi burada ilgilendiren nokta şu, bugüne kadar forumda şöyle bir genelleme vardı. Dizel araçların turbosu öter, özellikle 60 binden sonra ötmeye başlar, sorun değil. Açıkçası ben de bu ifadeyi doğru kabul edip forumda belirtiyordum. Aslında hata yapıyormuşuz. Bu ses yukarıda da yazdığım gibi turbonun pervanesindeki balans bozukluğundan kaynaklanıyormuş. Tamiri yapılmayınca da sonucu turbonun bozulmasına kadar gidiyor. Eğer turbonuzdan ıslık gibi bir ses duyuyorsanız, güvendiğiniz bir ustaya(aracınız garantili değilse) gidin ve olayı anlatın, ufak bir işlemle sorun çözülecek ve büyük masraflara sebebiyet vermeyecektir.


    Bu arada, amcamdaki cerato'da aldığı ilk günden beri o ses vardı. Aldığımızda 65 bin gibiydi sanırım km'si. Şuan 85 bin küsür km'de, bu hatayı da 1 hafta kadar önce verdi.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Ötmesinin Gerçekleri

    Turbo ötmesi, araçlarda yaygın bir sorundur. Ancak etrafında birçok yanlış bilgi dolaşmaktadır. Bu yanlış anlamaları gidermek için turbo ötmesinin nedenleri, zararları ve çözümleri hakkında bilgi edinmek önemlidir.

    Turbo Ötmesinin Nedenleri

    • Sıkışmış VGT (Değişken Geometrili Turbo): VGT, turbo gücünü kontrol etmek için kullanılır. Sıkışması, aşırı ötmeye neden olabilir.
    • Yıpranmış veya Hasarlı Turbolar: Zamanla, turbo bileşenleri yıpranabilir ve bu da ötmeye neden olabilir.
    • Yetersiz Yağlama: Turbo, düzgün çalışması için yağlamaya ihtiyaç duyar. Yetersiz yağlama, ötmeye neden olabilir.
    • Hava Kaçakları: Hava giriş veya çıkış sistemindeki kaçaklar, ötmeye neden olabilir.

    Turbo Ötmesinin Zararları

    • Motor Performansı Azalması: Turbo ötmesi, motor gücünü azaltabilir ve yakıt verimliliğini düşürebilir.
    • Turbo Hasarı: Ötmeyi gidermek için önlem alınmazsa, turbo daha fazla hasar görebilir.
    • Diğer Bileşenlere Zarar: Turbo ötmesi, motorun diğer bileşenlerine de zarar verebilir, örneğin intercooler veya egzoz sistemi.

    Turbo Ötmesi Onarımı

    Turbo ötmesi için çeşitli onarım seçenekleri mevcuttur. Onarım maliyeti, ötmenin nedenine bağlı olarak değişir.

    • VGT Tamiri veya Değişimi: Sıkışmış bir VGT tamir edilebilir veya değiştirilebilir.
    • Turbo Tamiri veya Değişimi: Hasarlı turbo bileşenleri tamir edilebilir veya turbo değiştirilebilir.
    • Yağlama Sistemi Kontrolü: Yağlama sisteminin yetersiz olduğu tespit edilirse, sorun giderilmelidir.
    • Hava Kaçaklarının Tespiti ve Giderilmesi: Hava kaçakları, görsel inceleme veya basınç testi ile tespit edilebilir.

    Normal Turbo Sesi vs. Islık Sesi

    Tüm turboşarjlı motorlar, hafif bir ötme sesi çıkarır. Ancak aşırı veya ıslık sesi, bir sorunun işareti olabilir. Islık sesi, genellikle sıkışmış bir VGT veya hava kaçağından kaynaklanır.

    Turbo ıslık sesi zararlı olabilir çünkü turbonun performansını olumsuz etkiler ve daha fazla hasara yol açabilir. Ötme sesini fark ederseniz, derhal bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    Merhabalar.


    Geçtiğimiz günlerde amcamdaki cerato'da turbo arızasıyla karşılaştık. Turbo hiçbir şekilde çalışmıyordu. Aracı zorlamadan servise getirdik, servis turbo değişimi dedi. Biz de bir tanıdığımız olan vw gurubu araçlara bakan ustaya gittik. Usta güzelce inceledi aracı, sorunu çözdü. Turbonun pervanesinin balansı bozulmuş. Tamir edilmeyince de turbo bozulmuş. Tamiri yapıldı, şuan gayet düzgün çalışıyor.


    Bizi burada ilgilendiren nokta şu, bugüne kadar forumda şöyle bir genelleme vardı. Dizel araçların turbosu öter, özellikle 60 binden sonra ötmeye başlar, sorun değil. Açıkçası ben de bu ifadeyi doğru kabul edip forumda belirtiyordum. Aslında hata yapıyormuşuz. Bu ses yukarıda da yazdığım gibi turbonun pervanesindeki balans bozukluğundan kaynaklanıyormuş. Tamiri yapılmayınca da sonucu turbonun bozulmasına kadar gidiyor. Eğer turbonuzdan ıslık gibi bir ses duyuyorsanız, güvendiğiniz bir ustaya(aracınız garantili değilse) gidin ve olayı anlatın, ufak bir işlemle sorun çözülecek ve büyük masraflara sebebiyet vermeyecektir.


    Bu arada, amcamdaki cerato'da aldığı ilk günden beri o ses vardı. Aldığımızda 65 bin gibiydi sanırım km'si. Şuan 85 bin küsür km'de, bu hatayı da 1 hafta kadar önce verdi.

    Turboda tamirat olmaz arızalanan parça atılır yerine yenisi takılır o yüzden bakım yapılınca yeni turbodan bi farkı kalmaz en güzelini yapmışsınız ama bazı tamirciler turboyu sökmesini bile bilmez yenide yeni diye tuttururlar birde adamin gözünü korkuttun mu tamam. eski turboyuda yaptırıp bi sonraki gelene sağlam diye satarlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    Merhabalar.


    Geçtiğimiz günlerde amcamdaki cerato'da turbo arızasıyla karşılaştık. Turbo hiçbir şekilde çalışmıyordu. Aracı zorlamadan servise getirdik, servis turbo değişimi dedi. Biz de bir tanıdığımız olan vw gurubu araçlara bakan ustaya gittik. Usta güzelce inceledi aracı, sorunu çözdü. Turbonun pervanesinin balansı bozulmuş. Tamir edilmeyince de turbo bozulmuş. Tamiri yapıldı, şuan gayet düzgün çalışıyor.


    Bizi burada ilgilendiren nokta şu, bugüne kadar forumda şöyle bir genelleme vardı. Dizel araçların turbosu öter, özellikle 60 binden sonra ötmeye başlar, sorun değil. Açıkçası ben de bu ifadeyi doğru kabul edip forumda belirtiyordum. Aslında hata yapıyormuşuz. Bu ses yukarıda da yazdığım gibi turbonun pervanesindeki balans bozukluğundan kaynaklanıyormuş. Tamiri yapılmayınca da sonucu turbonun bozulmasına kadar gidiyor. Eğer turbonuzdan ıslık gibi bir ses duyuyorsanız, güvendiğiniz bir ustaya(aracınız garantili değilse) gidin ve olayı anlatın, ufak bir işlemle sorun çözülecek ve büyük masraflara sebebiyet vermeyecektir.


    Bu arada, amcamdaki cerato'da aldığı ilk günden beri o ses vardı. Aldığımızda 65 bin gibiydi sanırım km'si. Şuan 85 bin küsür km'de, bu hatayı da 1 hafta kadar önce verdi.

    Turboda tamirat olmaz arızalanan parça atılır yerine yenisi takılır o yüzden bakım yapılınca yeni turbodan bi farkı kalmaz en güzelini yapmışsınız ama bazı tamirciler turboyu sökmesini bile bilmez yenide yeni diye tuttururlar birde adamin gözünü korkuttun mu tamam. eski turboyuda yaptırıp bi sonraki gelene sağlam diye satarlar.
    Turbo çok uzun ömürlü bir parça aslında.Ama Türk halkına 100 bin km bile dayanmıyor malesef




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Turbo çok uzun ömürlü bir parça aslında.Ama Türk halkına 100 bin km bile dayanmıyor malesef

    bazı yanlış uygulamalar yüzünden bozuluyor turbolar. mesela araç sürekli kısa mesafe kullanılıyor yağı daha çabuk bozuluyor tozlu yolda kullanıyor hava filresi doluyor ondan sonra bakım kilometresinin gelmesini bekliyor yada yağın içine katkı maddesi koyuyorlar turbom bozuldu diyorlar 480.000 çalışan turbolar var
  • Ayni tarif ettigin ses bizim Beetle dan geliyor. Yaklasik 30 bin kmdir oyle kullaniyoruz.
    Rolantide de biraz daha kisik olarak geliyor muydu bu ses?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ayni tarif ettigin ses bizim Beetle dan geliyor. Yaklasik 30 bin kmdir oyle kullaniyoruz.
    Rolantide de biraz daha kisik olarak geliyor muydu bu ses?

    turbo rölantide ses yapmaz gaza basınca yapar yolda giderken yapar sizinkisi galiba rulman sesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ayni tarif ettigin ses bizim Beetle dan geliyor. Yaklasik 30 bin kmdir oyle kullaniyoruz.
    Rolantide de biraz daha kisik olarak geliyor muydu bu ses?



    Gaza hafif basınca ıslık gibi bir ses çıkartır.



    @#turbocu#

    Tamiri yapan usta turbo pervanesinde balans bozukluğu nedeniyle ses çıkar(ıslık gibi), eğer pervanenin balans ayarı yaptırılmaz ise ileride bu şekilde sorun çıkartır demişti. Ben onun yalancısıyım bu konuda
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ayni tarif ettigin ses bizim Beetle dan geliyor. Yaklasik 30 bin kmdir oyle kullaniyoruz.
    Rolantide de biraz daha kisik olarak geliyor muydu bu ses?



    Gaza hafif basınca ıslık gibi bir ses çıkartır.



    @#turbocu#

    Tamiri yapan usta turbo pervanesinde balans bozukluğu nedeniyle ses çıkar(ıslık gibi), eğer pervanenin balans ayarı yaptırılmaz ise ileride bu şekilde sorun çıkartır demişti. Ben onun yalancısıyım bu konuda

    doğru söylemiş balans olduğu zaman turbo tamir takımını bozar turbo mili keser motor yağı egzozdan dışarı atılır sonrası malum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ayni tarif ettigin ses bizim Beetle dan geliyor. Yaklasik 30 bin kmdir oyle kullaniyoruz.
    Rolantide de biraz daha kisik olarak geliyor muydu bu ses?



    Gaza hafif basınca ıslık gibi bir ses çıkartır.



    @#turbocu#

    Tamiri yapan usta turbo pervanesinde balans bozukluğu nedeniyle ses çıkar(ıslık gibi), eğer pervanenin balans ayarı yaptırılmaz ise ileride bu şekilde sorun çıkartır demişti. Ben onun yalancısıyım bu konuda

    doğru söylemiş balans olduğu zaman turbo tamir takımını bozar turbo mili keser motor yağı egzozdan dışarı atılır sonrası malum

    Alıntıları Göster
    aslında aracı üreten firmalar araçlar teknik bilgileri arızalar hakkında müşterilerini bilgilendirecek cd falan koysalar süper olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    aslında aracı üreten firmalar araçlar teknik bilgileri arızalar hakkında müşterilerini bilgilendirecek cd falan koysalar süper olur

    Alıntıları Göster
    Güzel bir paylaşım olmuş, bu zamanda işini bilen usta bulmak da zorlaştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    aslında aracı üreten firmalar araçlar teknik bilgileri arızalar hakkında müşterilerini bilgilendirecek cd falan koysalar süper olur




    Bindiğim tüm dizel kia'larda uyarılar var, adamlar bas bas bağırıyorlar resmen ama dinleyen kim


    Nazar değmesin, benim aracın önceki sahipleri çok iyi kullanmışlar. Şuan 103 binde ne turbo, nede başka bir sıkıntı var. Yurt dışında yaşayan bir akrabamda 2002 model 1.9 tdi toledo var, 6-7 yıldır onda araç. Aracına çok dikkat eder. 220 bin km civarındayken onunki de ötüyordu, hatta o sese hasta oluyor ve sadece vw gurubunda var sanıyordum Geçen sene buradayken turbo bozuldu aynı şekilde, o zaman detayına inmemiştik, öğrenseydik iyi olacaktı tabi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    aslında aracı üreten firmalar araçlar teknik bilgileri arızalar hakkında müşterilerini bilgilendirecek cd falan koysalar süper olur




    Bindiğim tüm dizel kia'larda uyarılar var, adamlar bas bas bağırıyorlar resmen ama dinleyen kim


    Nazar değmesin, benim aracın önceki sahipleri çok iyi kullanmışlar. Şuan 103 binde ne turbo, nede başka bir sıkıntı var. Yurt dışında yaşayan bir akrabamda 2002 model 1.9 tdi toledo var, 6-7 yıldır onda araç. Aracına çok dikkat eder. 220 bin km civarındayken onunki de ötüyordu, hatta o sese hasta oluyor ve sadece vw gurubunda var sanıyordum Geçen sene buradayken turbo bozuldu aynı şekilde, o zaman detayına inmemiştik, öğrenseydik iyi olacaktı tabi..

    Alıntıları Göster
    elbette bütün araçlarda var ama dikate alınmıyor sonra araçları kötülüyorlar bak 103000 yapmışsın problem yok bir haftada turbo parçalayanda var bişeyler bahane olacak ki sanayicilerde aç kalmayacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    elbette bütün araçlarda var ama dikate alınmıyor sonra araçları kötülüyorlar bak 103000 yapmışsın problem yok bir haftada turbo parçalayanda var bişeyler bahane olacak ki sanayicilerde aç kalmayacak

    Alıntıları Göster
    şimdi bende megane 3 dci 105 var benim araçtada gaza basınca rolantide bariz ıslık sesi duyuluyor düşük devirlerde..bu sesi servisteki çoğu gelen araçlarda dinlerdim aynı motora sahip fluence ve megane larda da aynı ses var servise sordum normal bir sorun yok dediler.arabanın çekişinde falanda bir sorun yok ama bariz belli devirler arasında duyuluyor ses..formdaki bölümlerede yazdım bizim araçlarda varmış bu ses..şimdi buna ne demeli??bi sorun varmı? normal mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    şimdi bende megane 3 dci 105 var benim araçtada gaza basınca rolantide bariz ıslık sesi duyuluyor düşük devirlerde..bu sesi servisteki çoğu gelen araçlarda dinlerdim aynı motora sahip fluence ve megane larda da aynı ses var servise sordum normal bir sorun yok dediler.arabanın çekişinde falanda bir sorun yok ama bariz belli devirler arasında duyuluyor ses..formdaki bölümlerede yazdım bizim araçlarda varmış bu ses..şimdi buna ne demeli??bi sorun varmı? normal mi?

    Alıntıları Göster
    normal turbonun sesi vardır. yani çalışan turbo az çok ıslık sesine benzer (özellikle aracı sıkıştırınca) sesler çıkartır neticede hava basıyor ve bu hava pervaneden geçerken ses çıkartıyor. önemli olan sağlıklı turbo sesi ile bozuk turbo sesini ayırt etmek. araç içinden pek anlaşılmaz sorunlu turbo sesi. arada sırada kaputu açıp arkadaşınıza gaz verdirip motordan gelen sesleri dinlemek en güzeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    şimdi bende megane 3 dci 105 var benim araçtada gaza basınca rolantide bariz ıslık sesi duyuluyor düşük devirlerde..bu sesi servisteki çoğu gelen araçlarda dinlerdim aynı motora sahip fluence ve megane larda da aynı ses var servise sordum normal bir sorun yok dediler.arabanın çekişinde falanda bir sorun yok ama bariz belli devirler arasında duyuluyor ses..formdaki bölümlerede yazdım bizim araçlarda varmış bu ses..şimdi buna ne demeli??bi sorun varmı? normal mi?



    Amcamın aracı ilk aldığımızda servis bize aynısını söylemişti. Ama sizin aracınız sıfır sanırım. Bence fazla önemsemeyin, dediklerim 50-60 bin üstü km'de araçlar için geçerli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    Merhabalar.


    Geçtiğimiz günlerde amcamdaki cerato'da turbo arızasıyla karşılaştık. Turbo hiçbir şekilde çalışmıyordu. Aracı zorlamadan servise getirdik, servis turbo değişimi dedi. Biz de bir tanıdığımız olan vw gurubu araçlara bakan ustaya gittik. Usta güzelce inceledi aracı, sorunu çözdü. Turbonun pervanesinin balansı bozulmuş. Tamir edilmeyince de turbo bozulmuş. Tamiri yapıldı, şuan gayet düzgün çalışıyor.


    Bizi burada ilgilendiren nokta şu, bugüne kadar forumda şöyle bir genelleme vardı. Dizel araçların turbosu öter, özellikle 60 binden sonra ötmeye başlar, sorun değil. Açıkçası ben de bu ifadeyi doğru kabul edip forumda belirtiyordum. Aslında hata yapıyormuşuz. Bu ses yukarıda da yazdığım gibi turbonun pervanesindeki balans bozukluğundan kaynaklanıyormuş. Tamiri yapılmayınca da sonucu turbonun bozulmasına kadar gidiyor. Eğer turbonuzdan ıslık gibi bir ses duyuyorsanız, güvendiğiniz bir ustaya(aracınız garantili değilse) gidin ve olayı anlatın, ufak bir işlemle sorun çözülecek ve büyük masraflara sebebiyet vermeyecektir.


    Bu arada, amcamdaki cerato'da aldığı ilk günden beri o ses vardı. Aldığımızda 65 bin gibiydi sanırım km'si. Şuan 85 bin küsür km'de, bu hatayı da 1 hafta kadar önce verdi.


    çok bilgilendirici olmuş. böyle 1. elden gelen yazıları okumak öğretici oluyor gerçekten. birkaç konuda aynı fikirde olmasam da yine de çok faydalı teşekkürler. devamını da beklerim. otomobil tecrübelerinizi takip edeceğim. sizi arkadaş olarak ekledim.

    edit: ekleyemedim. eklenen yeri göremedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekorasyonankara -- 29 Mart 2011; 0:11:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ayni tarif ettigin ses bizim Beetle dan geliyor. Yaklasik 30 bin kmdir oyle kullaniyoruz.
    Rolantide de biraz daha kisik olarak geliyor muydu bu ses?

    turbo rölantide ses yapmaz gaza basınca yapar yolda giderken yapar sizinkisi galiba rulman sesi


    Olay soyle arac otomatik vites. Dururken tir tir tir diye bri ses geliyor. Hizlanmaya basladikca tir tir sesi kayboluyor ve vuvvvvv seklinde bir sese donusuyor. Devir yukseldikce ses de artiyor. 3000 devirde sabit giderken cok belirgin sekilde duyuluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    normal turbonun sesi vardır. yani çalışan turbo az çok ıslık sesine benzer (özellikle aracı sıkıştırınca) sesler çıkartır neticede hava basıyor ve bu hava pervaneden geçerken ses çıkartıyor. önemli olan sağlıklı turbo sesi ile bozuk turbo sesini ayırt etmek. araç içinden pek anlaşılmaz sorunlu turbo sesi. arada sırada kaputu açıp arkadaşınıza gaz verdirip motordan gelen sesleri dinlemek en güzeli.

    bunu göz önünde bulunduracağım ..dediğiniz gibi serviste bu sese hava tahliye sesi demişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    şimdi bende megane 3 dci 105 var benim araçtada gaza basınca rolantide bariz ıslık sesi duyuluyor düşük devirlerde..bu sesi servisteki çoğu gelen araçlarda dinlerdim aynı motora sahip fluence ve megane larda da aynı ses var servise sordum normal bir sorun yok dediler.arabanın çekişinde falanda bir sorun yok ama bariz belli devirler arasında duyuluyor ses..formdaki bölümlerede yazdım bizim araçlarda varmış bu ses..şimdi buna ne demeli??bi sorun varmı? normal mi?



    Amcamın aracı ilk aldığımızda servis bize aynısını söylemişti. Ama sizin aracınız sıfır sanırım. Bence fazla önemsemeyin, dediklerim 50-60 bin üstü km'de araçlar için geçerli.


    aracım 30000km de zaten çekişte felan herhangi bir sorunu yok ve bu ses zaten diğer aynı motoru kullanan fluence ve megane 3 lerde de var ..yani en azından benim dinlediklerimde vardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte


    quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    şimdi bende megane 3 dci 105 var benim araçtada gaza basınca rolantide bariz ıslık sesi duyuluyor düşük devirlerde..bu sesi servisteki çoğu gelen araçlarda dinlerdim aynı motora sahip fluence ve megane larda da aynı ses var servise sordum normal bir sorun yok dediler.arabanın çekişinde falanda bir sorun yok ama bariz belli devirler arasında duyuluyor ses..formdaki bölümlerede yazdım bizim araçlarda varmış bu ses..şimdi buna ne demeli??bi sorun varmı? normal mi?



    Amcamın aracı ilk aldığımızda servis bize aynısını söylemişti. Ama sizin aracınız sıfır sanırım. Bence fazla önemsemeyin, dediklerim 50-60 bin üstü km'de araçlar için geçerli.


    aracım 30000km de zaten çekişte felan herhangi bir sorunu yok ve bu ses zaten diğer aynı motoru kullanan fluence ve megane 3 lerde de var ..yani en azından benim dinlediklerimde vardı

    Alıntıları Göster
    Benim aracım da 1.5 DCI ve turbolu. 200.000 lere yaklaştı. Turboda sorun yok. (şeytan kulağına kurşun) Yalnız arabayı stop ettirirken bir vınlama, ya da inlemeye benzer bir ses duyuluyor. Sanırım O da yakıt (mazot) pompası dedikleri şey olsa gerek.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.