Şimdi Ara

turbo ötmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
15.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  turbo ötmesi


    1 sene kadar önce Accent era aracımın turbosunda hafif bi ıslık sesi peyda oldu.Durduğu yerde gaz verince yok. Hareket halinde gaz verirken yapıyordu. Gaz verirken yapıyorsa sorun olmaz, gazdan çekince de yapıyorsa sorun çıkarabilir dedi bir usta. Ama benim içim rahat etmedi.Netten bulduğum yukarıdaki Mekanik Turbo'ya götürdüm aracımı.Turboyu söküp temizlediler.Tamir takımını yenileyip takdılar. Bu işlem için saat 11 den hava kararıncaya kadar pinekledim oralarda. Araya başka işler de aldılar. Hadi dedim, işim görülsünde.. Tamam dediler 260 lira verdim.Yola çıktım . A! O da ne. Ses olduğu yerde duruyo. Alo dedim, ses devam ediyo usta.Yarın gel dedi.Gittim. Kaputu aç. Açtım.Bi şeyler yaptılar. Şimdi bi daha bak.Yola çıktım. Ses yok.O an anlamadım. Bi süre sonra araba çekişten düştü. Bakım zamanı yaklaştı herhalde ondan dedim. Bakıma gittim. Filtreler yağlar değişti. Usta tecrübeye çıktı. Abi araban çekmiyo dedi. Baktı turbo hortumu kesik. Turbonun emir aldığı emme manifolduna bağlı ince hortuma iki noktadan kesik atılmış.
    Sen ne anlarsın şimdi. Hep iyi düşünen bir insanımdır.Kimseyi karalamak istemiyorum ama durum bu. Turbosunda sıkıntı yaşayan veya ilerde yaşama ihtimali olan arkadaşların kulağına küpe olsun için paylaşmayı borç bildim.Vesselam







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Ötmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Turbo sistemi, motorun verimliliğini ve gücünü artıran önemli bir bileşendir. Ancak zaman zaman "turbo ötmesi" olarak bilinen bir ıslık sesi çıkarabilir. Bu ses, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir ve dikkate alınması gerekir.

    Turbo Ötme Sesi Normal mi?

    Küçük bir ıslık sesi, turbo sisteminin normal çalışmasının bir parçası olabilir. Ancak yüksek veya keskin bir ötme sesi, potansiyel bir sorun olduğunu gösterebilir.

    Turbo Öterse Ne Olur?

    Göz ardı edildiğinde, turbo ötmesi daha ciddi sorunlara yol açabilir. Bu sorunlar şunları içerebilir:

    • Motor performansının düşmesi
    • Artan yakıt tüketimi
    • Motor hasarı

    Turbo Ötmesinin Nedenleri

    Turbo ötmesi, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Turbin pervanesinde hasar
    • Kompresör pervanesinde hasar
    • Hava filtresinin tıkanması
    • Yağlama sorunları
    • Vakum sızıntıları

    Turbonun Islık Sesi Nedenleri

    Turbonun ıslık sesi, esas olarak kompresör pervanesinin yüksek hızda dönmesinden kaynaklanır. Sesi etkileyen diğer faktörler şunlardır:

    • Pervane tasarımının geometrisi
    • Hava akış hızı
    • Turbodaki basınç seviyeleri

    Çözümler

    Turbo ötmesi sorununu çözmek için birkaç adım atabilirsin:

    • Hava filtresini kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Yağ seviyesini ve kalitesini kontrol et.
    • Vakum sistemindeki sızıntıları kontrol et.
    • Turbo sisteminin herhangi bir hasarı olup olmadığını incele.

    Turbo ötmesi devam ediyorsa, yetkili bir tamirciye başvurmak önemlidir. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi sorunları önleyebilir ve aracının performansını ve verimliliğini koruyabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Böyle esnafların yüzünden işini hakkıyla yapanlarınki de karalanıyor ona yanıyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allahlarından bulsunlar diyecek başka söz yok.Bu arada ötme sorunu bizim C-max dada var 1-2 aydır ince bir ses geliyor gaza basarken özellikle küçük viteslerde duyuluyor.
  • Geçmiş olsun tavsiye almadan bilmedğimiz yerlere araç teslim etmemek lazım
  • Ahlak olmayınca insanlarda yapacak bir şey yok... Hırsızlık adamların geçim kaynağı olmuş...
  • Öncelikle geçmiş olsun hocam bu talihsiz olaydan dolayı turbo işi aslında pek yaygın olmadıgı vede iyi ustalar yuksek meblalar istiyor yada bize ters kalıyor sana gene iyisi gelmiş kimisi turbo basıncını acıyo kendi aralarında wesgate diye birsey diyolar 0,50 ,1,00 bar yukseltıp insanlari kandıran kişilerde mevcut
  • söyleyecek çok şey varda

    o kesiği onun üstüne atmak lazım aslında
  • Geçmiş olsun.Bildiğim kadarıyla turbonun tamiri pek mümkün değil.Sadece geciktiryorlar arızayı çok az da olsa.Onun yerine temiz bir tane alıp takmak.En azından kafa daha rahat olur.....
  • 4 ay once de benim Era'nin gitti turbosu. 2000 tl ye patladi. Ama Hyundai servisi sonraki bi olayda guvenini yitirdi benim icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rölantide beklemem gazlarım diyenler nerde
  • Allah bir yerlerden çıkartır o verdiğiniz,verdiğimiz paraları...
  • 'Ses ha... ses... al sana ses' deyip takmış bıçağı gibi görünüyor.. Böyle durumlarda yasaların bi şekilde tüketiciyi koruması lazım.. Ne demek ya boruda kesik, adli bi olay aslında, bilirkişi cort diye anlamış olayı.. Ama işte yapacak bişey yok, geçmiş olsun demekten başka..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah haksiz kazanc saglayanlarin belasini versin. benim de saglam mazot pompama bozuk diye benden para tirtilladilar birsuru, tabii dizel aracin acemisiydim, araci tam tanimiyordum ilk basta.

    haram zikkim olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonunda forumda ustalardan kazik yiyenler grubu acacagim o olacak yani

    Aslinda il il nerelerde iyi usta varsa oralari yazacagimiz bir konu acsak fena olmaz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende yaşadım, fakat bahsettiğiniz parça emir alma vs ile alakası yok. Basınç tahliye borusudur o, egzoz manifoldunda yüksek basınç olduğu anda turbonun dışındaki uzun çubuk itilir ve turbonun motora hava bastığı panellerdeki hava dışarı atılır. Eğer hortum yırtıksa bu olay için yüksek basınç gerekmez motora basılan hava kolay yolu seçip dışarı çıkar. Bu durum zaten gaza basıp çektiğimizde sürekli yaşanır.

    Bu hortum değiştikten sonra mutlaka performans artışı olur. Sebebi zaten tahmin edileceği gibi sürekli dışarı hava tahliyesinin kesilmesidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: countryXJ

    rölantide beklemem gazlarım diyenler nerde

    İlk çalıştırmada diyorsan burdayım. Bana motoru ısıtmadan hareket etmeyle basınç tahliye hortumunun patlaması ilişkisini açıkla tamam ozaman saygım olur sana.

    Eğer bahsettiğin stop etmeden önce beklemek ise ki yine bana bununla hava tahliye hortumunun patlamasını açıkla tekrar sana forumda herzaman saygı göstereceğimi hatırlatırım.

    __
  • Bilmem aranızda bana katılan olur mu ama , turbonun kendisi bozulduktan ( turbo hortumu dahil değil ) sonra , gerek forumda paylaşılanlar olsun gerek duyduklarımiz turbonun tamiri kolay bırşey değil ve kimse kolay kolay yapamaz.%90 kazıklanma ihtimali yüksek
    En iyisi internetten sıfır turbo alıp yetkisi servise taktırmak.
    Geçen yıllarda forumdan bir arkadaşın konusu vardı , arkadaşın turbosu patlamış internetten birilerini bulmuş gitmiş adamların yanına şunlar değişecek felan demişler değiştirmişler baya bir para almışlar sonra turbo hala çekmiyor gitmiş tekrar ya şunlarda değişecek biz atlamışiz demişler ona da para vermiş adamcagiz sonuç hüsran tabi.
    Biraz daha para verse sıfır turbo parası.Bakmış böyle olmayacak ınterneten sıfır turbo buluyor yetkisi servise taktıriyor.
    Eğer ilk başta bunu yapsaydim karlı olurdum diyordu.
    Turbodan gelen sesi bilmem ama turbonun tamir edilmesi çok zor.Dikkat edin turbonuza arkadaşlar , paranız olsa bile bu işi yapan usta yok kapı kapı rezil olmak var işin ucunda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: countryXJ

    rölantide beklemem gazlarım diyenler nerde

    İlk çalıştırmada diyorsan burdayım. Bana motoru ısıtmadan hareket etmeyle basınç tahliye hortumunun patlaması ilişkisini açıkla tamam ozaman saygım olur sana.

    Eğer bahsettiğin stop etmeden önce beklemek ise ki yine bana bununla hava tahliye hortumunun patlamasını açıkla tekrar sana forumda herzaman saygı göstereceğimi hatırlatırım.

    __





    Motoru ısıtmadan (yani 1-2 dakika beklemeden ) hareket ettiğinde eğer aracı zorlamissan hortum da yerinden çıkar patlarda.Bunun tek açıklaması bu olabilirtabi sadece kendi tahminim.
    Ama aracı çalıştırdığımızda bir kaç dakika beklemezsek pervaneler düzgün yağlanamadıgı için turbo bozulur.(daha uzun açıklaması var ama biliyorsunuz diye kısa kesiyorum)




  • Fiyat fazla ucuz zaten sadece söküp-takma işlemine 150-200 arası fiyat çekerler. Tamir takımı ise 350-400 arasıdır yerine göre.
  • Bu söylediğim komik kaçacak ama kimi zaman kayışların, rulmanların eskimesinden kaynaklanan sesler kullanıcıda turbo ötmesi şeklinde algılanabiliyor.

    Gaz verdikçe sesin artması, gazdan çekince kesilmesi de bu algıyı kuvvetlendiriyor.

    O yüzden aracınızın çekişinde sıkıntı yoksa turbodan ses geliyor vs diye aracınızı kurcalatmayın.

    Zaten bozuk dahi olsa Turbo tamiri aracı satmayı planlamıyorsanız iktisadi bir şey değil.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.