Şimdi Ara

Turbo revizyonu veya ses balansı yaptırmayın!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
3
Favori
63.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • opel astra h dızel ler ıcın turbo bılgısı olan var mı?
    nekadar dayanır
    ne kadardır fıyatı...
  • Geçmiş olsun, keşke 2. de kabul etmeseydiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Merak ettim ve garrett diye aratınca ilk sırada çıkan şu Güven Turbo'nun web sayfasına bir bakayım dedim. Araç listelerine baktığımda hep dizel gözüküyor. Benzinli turbolu araç için göremedim. Sebebi ne olabilir? Yok firma üretmiyorsa böyle benzinli için turbo satan alternatif firma linki var mı?

    Merhaba Highwaymouse,
    sizin aracınızda kullanılan motora sahip 2.0T volvoyu 2. el alırken HDİ aracımdaki tecrübeden dolayı çok araştırdım. iyi bir ustaya da sordum turbo ne durumda diye.
    bana bu araçların turbolarının kolay kolay sorun çıkarmadığını söyledi. gerçekten de onlarca volvo baktım heryanı dökülen vardı ama turbosu sorunlu
    çıkmadı karşıma. aracı aldığım kişi bana turbonun hem hava hem de su soğutmalı olduğunu bu yüzden bekleme vs ye gerek olmadığını söyledi.
    sanırım dizel turbo daha hassas ve turbocular asıl parayı buradan kazanıyor.
    ...........................................................................................
    bahsi geçen İzmir'deki meşhur turbocuya 200bindeki HDİ ıslık sesi yapmaya başlamasından dolayı 450+100tl ye revizyon yaptırdım. (yağ eksiltme ya da
    yakıt, performans sorunu yoktu) şimdilik kullanıyoruz.
    kimisi üzerindeki fabrikasyon turboya revizyon yaptır orjinali çok pahalı dedi, kimisi revizyon parçasını üretici satmaz yeni tamir kitleri yan sanayidir dedi, kimisi revizyonlu turbo
    pervaneden parça koparmaya meyilli hale getirir çin malı da olsa tak yeni turboyu gitsin dedi, kimisi çin malı turbodan uzak dur takacaksan orjinalini tak dedi,
    kendi ustam da "abi bi sorunun yok kullanmaya devam et bitince yenisini alırsın" dedi.
    diğer ustanın gazına gelip garanti verdi diye revize ettirdik. sesi kesildi şimdilik kullanıyoruz. yine de yukarıdaki olay dikkatimi çekti, takipteyim..




  • 6 bin servise verecegime aracıma en kral turboyu takar üstüne bide güçlü intercooler takarım...Şaka gibi....
  • volvo s40 1.6 dizele garrett taktırmıs olan yok mudur?
  • Arabamı ustaya başka bir arıza için ustaya götürdüğümde usta kendiliğinden senin turbon ötüyor dedi. bundan 2-3 sene evvel 280 TL para vermiştim.Bir haftaya tekrar bozuldu. turbodan inanılmaz yüksek bir ses geldi. yine aynı ustaya arabayı götürdüm. turbo birkaç güne geri geldi. ses gitmişti ama benim için en baştan bu yana ne farketti inanın anlamadım. bir daha da o ustaya gitmedim. turbomu aldılar, 280 TL alıp geri verdiler. üçkağıda bak..

    bir-iki sene böyle kullandım, sonrasında turbodan ıslık sesi gelmeye başladı. yaklaşık bir yıldır bu şekilde kullanıyorum.
    ayrıca çekişte, yakıt tüketiminde bir problem yok çok şükür. yeni ustama sorunu söylediğimde bana gidene kadar kullan tamir etmeye çalışma dedi.
    bir keresinde onun sözünü dinlemedim ve turbocuya gittim. bana 150 ile 350 arasında bir fiyata olur, açıp bakınca anlarız deyince.. bunun için benden en az 500 TL gideceğini anladım. hiç bulaşmadım.
    malesef piyasa böyle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratermis -- 7 Mart 2013; 14:20:16 >




  • Arkadaşlar dünyanın kuralı budur iyi insanlar kötü insanlar hep olacaktır, fakat başınızdan bikaçyüz liralık kötü olaylar geçti diye koskoca bi sektörü kötüleme hakkınız yok. Siz çok mükemmel işinin ehli bir ustaya giderseniz o ustanın turbocu pompacı rektefiyeci ekibide mükemmel olacaktır. çünki ekip tam değilse bu tarz kötü şeyler yaşarsınız.

    Bazı turbolar tasarımı itibari ile berbattır marka model farketmez,bu başlığı açan arkadaş gt 1744v demiş sanırım, orjinalinden sorunlu bir turbodur kendileri. suçu bile bile gittiğiniz kötü ustalardan çok aldığınız Fransız arabalarında biraz daha fazla aramanız gerekebilir.

    1989 dan beri turbo sektöründeyiz ve revizyondan sonra 400 bin km turbo kullanan müşterilerim arkadaşlarım var,bilinçsiz kullanım,kötü yakıt,kötü tasarım ürünü arabalar motorlar sizin başınızı çok ağrıtacaktır,bazı şeylere bile bile lades demeden önce araştırın.

    başlığı açan arkadaşa soruyorum siz bu olayları yaşamadan önce aracınızın üzerinde fabrikanın taktığı turbo neden ıslık sesi yapmaya başladı? götürdüğünüz tamirci bunu size söyleyebildi mi? balansı hangi işinin ehli kişiye yaptırmanız gerektiğini söyledi mi? sıfır almanız gerektiğini size söyledi mi? motorunuzdaki bazı problemler yeni alacağınız turboyu da bozabilir dedi mi?

    Hani derler ya terzi kendi söküğünü dikemez diye bana nasip olmadı söküğümü dikmek yıllardır turbosuz arabaya binmedim hiçbirinin turbosuda bozulmadı, ford transit 2008 de aldım 2011 de 800 bin km de sattım turbosu bozulmadı,fiat punto 2007 de sıfır aldım 2011 de 320 bin km de sattım,skoda romster 200 küsürbinde ve turbosu bozulmadı audi 80 1 milyon km yi devirdi 1 kere motor yapıldı ama turbosu değişmedi ve yıllardır ailemizde araç, fiat fiorino şirket arabamız 2011 model 100 küsür binde ve turbosunda sıkıntı yok...

    işimzi gereği çok araç değiştirdik ve bu örnekleri hava atmak yada sektörümü savunmak için vermedim,biz bilinçli kullandık bozulmadı sizide bilinçlendireyim sizinki de bozulması gereken zamandan önce bozulmasın.

    verdiğim örneklerdeki araçlar sabahları 3-5 dakika rölantide çalışıp öyle yola çıktı ki yağ devrini tamamlasınturbo motor ve motor yağı ısınıp kendine gelsin.

    araç kontağı kapatılmadan önce 30 saniye beklendi ki turbo yavaşlasın ve kapanan motorun kestiği yağdan mahrum kalıp aşınmasın,çünki motor durduğu zaman bile turbo bi süre dönmeye devam eder.

    periyodik bakımlar bin km önceden yapıldı en kaliteli yağlar kullanıldı ucuza kaçılmadı,süper marketlerden ne olduğu belirsiz katkılar fütursuzca motora dökülmedi sabit güvenilir yakıt satan kişilerden yakıt alındı.
    ve en önemlilerinden biri motora anahtar değdirdiğimiz ustalar gerçekten ustaydı...

    Siz turbonunuzun arıza yapmasını istemeyen veya turbonun ömrünü sonuna kadar kullanmak isteyen biriyseniz önce bunları yapın,ha yok hen yapamam diyorsanız turbosuz bir araba alın ve türkiye çapında sizin araştırmadığınız bilmediğiniz çok değerli ustalara haksızlık etmeyin,çünki turbo bi pervane bi döküm ve bikaç bilya dan oluşmaz hatta seri üretim araçlarda bilyalı turbo pek rastlanır bişey değildir,önce bilinçlenin sonra araştırın gitmesin boşuna 500 liralarınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dallix -- 19 Mayıs 2013; 0:09:22 >




  • Peki turbodan gelen islik sesi illa tamir isteyen bir ses midir?bu sekil kullansak arabaya bir zarari var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • accent era kullanırken başımdan aynı olay geçmişti .. revizyon işine zaman 600 tl para vermiştim. meğer sıfırı 1000 tl imiş, konu biraz eski ama arkadaşı dediği gibi revizyondan sonra araçta çekiş bitti 2 ay sonra turbo yeniden ötmeye başladı...

    turboda sorun varsa gidin sıfırını alın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gogicis

    Peki turbodan gelen islik sesi illa tamir isteyen bir ses midir?bu sekil kullansak arabaya bir zarari var mi?

    Turbodan gelen ıslık sesi bikaç şekilde yorumlanabilir 1.balans sesidir turbonuz ıslık sesi yapmaya başladığı günden itibaren bozuk balanstan dolayı tam daire şeklinde dönemez elips çizmeye başlar buda yataklamalarda daha kolay aşınmaya yok açar.

    2. ötme olayı hava filtresinden veya hortumlardan gelen toz zerreciği gibi bir maddenin emme pervanesini kırması parçalaması sonucu gelen ıslık sesidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dallix

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gogicis

    Peki turbodan gelen islik sesi illa tamir isteyen bir ses midir?bu sekil kullansak arabaya bir zarari var mi?

    Turbodan gelen ıslık sesi bikaç şekilde yorumlanabilir 1.balans sesidir turbonuz ıslık sesi yapmaya başladığı günden itibaren bozuk balanstan dolayı tam daire şeklinde dönemez elips çizmeye başlar buda yataklamalarda daha kolay aşınmaya yok açar.

    2. ötme olayı hava filtresinden veya hortumlardan gelen toz zerreciği gibi bir maddenin emme pervanesini kırması parçalaması sonucu gelen ıslık sesidir.



    teşekkür ederim.2 ihtimalde de tamir ettirmek gerekiyor anladığım kadarıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaklaşık 3 yıl önce şirket arabası palio van ın turbosu 2 bin devirden sonra ötmeye başlıyordu.
    1. sanayide turbo işi yapan bir yere gösterdik ve 500 liraya yaparız dediler.
    birde yaptırmazsanız önden kopar arka taraftan deler geçer falan dedi, araç şirket aracı olduğu için bende he he dedim.
    1 yıl falan kullandım arabayı bir sorun çıkarmadı sonra satıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hyundai Motor Company -- 21 Mayıs 2013; 16:48:35 >
  • Turbonun nerde kopacağı nerde bozulacağı belli olmaz içiniz rahatlasın diye yaptırabilirdiniz yeniden bozulabilirdi sıfır alsanız oda bozulabilirdi en başta yazdığım gibi işinin ehli ustaları bulursanız sıfırı 1100 liralık turboyu 500 liraya 1 yıl garantili yaptırırsınız hem paranız cebinizde kalır hemde dua edersiniz sıkıntı yaşamazsınız. bu yazının en başından bu yana şikayette bulunduğunuz tüm araçlar sanayide sıkıntılı olarak bilinen araçlardır neden wolksvagen bkp 140 hp turbom öttü bozuldu patladı çatladı dememiş kimse neden herkes fiat pejo citroen demiş :D biraz mantıklı olun biniyosanız bu tarz araçlara ve km leri 100 bini geçtiyse hazırlıklı olun o turboları sıfırda alsanız o motorlar o sıfır turboyuda bozacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dallix

    Turbonun nerde kopacağı nerde bozulacağı belli olmaz içiniz rahatlasın diye yaptırabilirdiniz yeniden bozulabilirdi sıfır alsanız oda bozulabilirdi en başta yazdığım gibi işinin ehli ustaları bulursanız sıfırı 1100 liralık turboyu 500 liraya 1 yıl garantili yaptırırsınız hem paranız cebinizde kalır hemde dua edersiniz sıkıntı yaşamazsınız. bu yazının en başından bu yana şikayette bulunduğunuz tüm araçlar sanayide sıkıntılı olarak bilinen araçlardır neden wolksvagen bkp 140 hp turbom öttü bozuldu patladı çatladı dememiş kimse neden herkes fiat pejo citroen demiş :D biraz mantıklı olun biniyosanız bu tarz araçlara ve km leri 100 bini geçtiyse hazırlıklı olun o turboları sıfırda alsanız o motorlar o sıfır turboyuda bozacaktır


    Hocam evet önceki mesajlarında turbonun ömrü vs ile verdiğin bilgilere katılıyorum. Ancak diğer arkadaşın şikayet ettiği konu benimde başıma geldi. 230.000 km deki aracımın turbosu söküldüğünde neredeyse mil kesmek üzereydi. Direkten döndük yani. Gittik ustamız vasıtasıyla bi arkadaşa turboyu revize ettirdik 600 tl verdim. turbo takıldı. takıldığı günden itibaren ötme vardı ayrıca çekiş düşüp yakıt arttı. 1000 km sonra tekrar söküldü içinde bi parça gevşek gibi tk tık ses yapıyodu sallayınca tekrar götürdük revize eden kişiye. Tmm hallettim dedi yine taktık sonuç aynı hatta ses daha arttı çekiş düşük. Yanlış anlama hepimiz alman araçlarına binemiyoruz turbolarımızda çok uzun ömürlü olsun. Ayrıca 2 defa turbo sökme takma yağ filtre derken revizyondan hariç 300-400 öyle gitti. şimdi cebimen çıkan 1000 lira hala sorun devam ediyor. Hepimiz usta değiliz bu konularda. Bende mağdurum bi önerin var mı bana?




  • Yukarıda arkadaş durumdan bahsetmiş zaten ford,renault,peugeout vb araçların turboları 750-1000tl arasında gidipde 300-500tl tamirine vermenin anlamı yok heleki sanayi esnafının çoğunu çakalların oluşturduğu düşünülürse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    hep bu bilgisiz insanlardan kaynaklanıyor...

    mesela enjektor takımı clio dizellerin 600 lira... sahibindende silme var... ama millet burda sallayınca yok tanesi 500 lira takımı 2000 lira tabi insanlar inanıyor..

    bizim turbolarda mesela 600-650 lira ama bilmeyen adam 2000 lira sanıyor...

    tabi şuda bi gerçek bizim araçların 600 lirayke turbosu vw de 2000 lira olabiliyor... Acı gercek...

    Çünkü o "pireminyum" araç turbosu olduğu için ondan 2000 TL olması doğaldır.
  • Bu revizyonu bu kadar pahalı yapan ne ?
  • ugur_yavuz kullanıcısına yanıt
    Hocam bu lafı eden ustanın suratı bile gözümde canlandı.

    Usta iyi mal diyorsa bir kez daha düşüneceksin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007 MK3 Mondeo aracımın turbosu ötmeye başlayınca revizyon yaptırdım. Çok kısa süre sonra tekrar ötme yapmaya başladı. Ötmeden kastım, ıslık benzeri bir ses.
    İşin ilginç tarafı, revizyondan önce motor ısınmadan önce çok net duyduğum ancak ısınınca neredeyse duyamadığım ötme sesi oldukça azalmış, daha önce hiç duymadığım üst viteslerde (4,5 gibi) turbo devreye girdiği an sürekli uğultu benzeri ıslık sesi oluşmuş. 1.750 devirde başlıyor ve gaz verip bırakınca sürekli ses duyuluyor.
    Yapılan işlemin bana maliyeti, bir Cumartesimin sanayide geçmesi, pazarlıkla 650 TL turbocuya, 200 civarı yağ, filtreler vs. derken 850 TL ve işlem başarısız olduğu için aracı tekrar götürüp bir Cumartesimin daha sanayide geçmesi olacak.
  • Kesinlikle yan sanayi ve tamiri iş görmüyor.Orjinal takılması lazım.
    Ticari araç loganda takıpsonra satmak zorunda kalmıştım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.