Şimdi Ara

Turbo revizyonu veya ses balansı yaptırmayın!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
3
Favori
63.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbolu aracınız varsa turbo tamircilerinin yalanlarına inanmayın.
    Bizzat başımdan geçtiği için uyarmak istedim.
    1.6 hdi motorlu citroen aracımın turbosundan ambulans sireni gibi ses geldiği için turbo ses balansı denilen işlemi yaptırmak istedim ama aracımın çekişinde sorun yoktu.
    İzmirde bu işin en iyisi olduğun iddia eden 12 yıldır turbo işiyle uğraşan bir firmaya turboyu teslim ettim. Başta 300 tl. gibi bir masraf olacağını söylediler, turbo açıldıktan sonra milin değişmesi gerektiğini toplam maliyetin 500 tl. olacağını söylediler. Eyvallah dedim yaptırdım. 2 ay sonra daha 2.000 km. bile gitmeden turbodan daha yüksek bir ses gelmeye başladı ve çekiş birden düştü. Aracı o vaziyette kullanmadan turboyu sökerek aynı firmaya gönderdik. Ben daha önce hatırı sayılır bir para ödediğim için ücretsiz tamir edileceğini düşünürken arızanın öncekinden farklı bir arıza olduğu kendileriyle ilgili bir sorun olmadığı için tekrar 300 tl. ücret ödemem gerektiğini söylediler. Kötü yakıt kaynaklı olabilir, gaza aniden yüklenmiş olabilirsiniz, düşük devirde kullandığınız için olabilir gibi kendileri haricinde herkesin kabahati olabileceğini belirttiler. Neyse hadi diyerek bu rakamı da ödedim. Bu defa turbo 5.000 km. dayandı ve yine malum son... ses ve çekiş düşüklüğü.
    Sıfır turbolara yetkili serviste 3000-4000 tl gibi rakamlar telaffuz edildiği için sıfır turboyu hiç düşünmemiştim ancak garrett turbonun türkiye distiribitör firmasında aracıma uygun gt1544v modelinin 750+kdv toplam 885 tl. olduğunu öğrenince hemen yeni turbo aldım ve sorunsuz kullanıyorum. Daha önce çöpe attığım paralara üzülüyorum.
    1.6 hdi, tdci vs. citroen, peugeot, ford, volvo, mazdada kullanılan turbonun sıfır fiyatı 885 tl. kdv dahil iken gidipte paranızı sokağa atmayın. Revizyon için neredeyse sıfır turbo fiyatı istiyorlar bu oyuna gelmeyin. Ben ettim siz etmeyin...







  • Aracınızı kullanmayı düşünüyorsanız kesinlikle turbo revizyonu YAPTIRMAYIN. Revizyon yapanların hemen hepsi Çin malı parçalar kullanıyor. Garett dahil olmak üzere turbo üreticileri ürettikleri turboların bazı parçalarını satmıyor dolayısıyla revizyon yapanlarda orjinal olmayan parçalarla yenilemek zorunda kalıyorlar. Turboların yenisi artık eskisi kadar pahalı değil, yetkili servislerin verdikleri fiyatlara aldanmayın gidin piyasadan orjinal turbonuzun fiyatını sorun genel olarak 1.6 litreye kadar dizel araçların orjinal turbosu 800 - 1.500 TL aralığında. 1.6 hdi turbosu GT 1544v orjinal olarak 1.100 TL, aynı turbonun İzmir üretimi olarak görünen yan sanayisi 600 TL. Bu turbo için en ucuzundan revizyonuna 400 TL'den aşağı istemezler, içindeki değiştirecekleri parçaya göre 650 TL'ye kadar fiyat çekerler, sözüm ona garanti verirler ama garantiden tekrar gittiğinizde tekrar paranızı almak için bin türlü neden ve bahane sıralarlar, parasız yapsalar bile ustanıza tekrar sök tak işçiliği verdiğiniz yağ, filtre vs değiştirdiğiniz için en az 200 TL tekrar ödersiniz. Alın yenisini direk takın kafanız rahat etsin. Aracınızı kısa zamanda satacaksanız bile alın yeni olarak yan sanayi takın ama KESİNLİKLE TURBO REVİZYONUNA PARA VERMEYİN.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Revizyonu veya Ses Balansı Yaptırmayın!!!

    Turbo revizyonu ve turbo balans sesi, otomotiv dünyasında sıkça karşılaşılan konulardır. Ancak bu işlemlerin araçlarınız için bir takım olumsuz sonuçlar doğurabileceğini bilmeniz önemlidir.

    Turbo Revizyonunun Riskleri:

    • Turbo revizyonu, turboşarj sisteminin sökülmesini ve yeniden monte edilmesini içeren pahalı bir işlemdir.
    • Revizyondan sonra turboşarj sistemi doğru şekilde monte edilmezse ciddi motor hasarlarına neden olabilir.
    • Turbo revizyonu, aracınızın yakıt verimliliğini düşürebilir.

    Turbo Balansının Riskleri:

    • Turbo balans sesi, turboşarj sisteminde bir dengesizlik olduğunu gösteren bir uyarı sinyalidir.
    • Sesi görmezden gelmek turboşarj sistemine zarar verebilir ve pahalı onarımlara yol açabilir.
    • Turbo balansını kendiniz ayarlamaya çalışmak tehlikelidir ve turboşarj sistemine zarar verebilir.

    Turbo Revizyonu ve Balansı Fiyatları 2022:

    Turbo revizyonu fiyatları, aracın modeline ve turboşarj sisteminin türüne bağlı olarak değişir. Ortalama olarak, turbo revizyonu fiyatları 2.000 TL ile 5.000 TL arasında değişmektedir.

    Alternatif Çözümler:

    Turbo revizyonu veya turbo balans sesi yerine, aracınızın turboşarj sistemini sağlıklı tutmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    • Aracınızın periyodik bakımını yaptırın.
    • Kaliteli motor yağı kullanın ve düzenli olarak değiştirin.
    • Aracınızı aşırı zorlamayın.
    • Turboşarj sistemine zarar verebilecek nesnelerden kaçının.

    Aracınızda turbo balans sesi gibi bir sorunla karşılaşırsanız, güvenilir bir oto tamircisine başvurmanız önerilir. Kendiniz turbo balansını ayarlamaya çalışmak tehlikeli olabilir ve daha ciddi sorunlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geçmiş olsun.
    Bilgi için teşekkürler
  • Geçmiş olsun keşke daha önceden araştırsaydınız yada foruma sorsaydınız yeni turbo maliyeti konusunda bilgi alırdınız.evet bahsettiğiniz araç gruplarında turbolar 800-1000 tl arası.Açıkcası neredeyse yarısı bir rakama ki "turbocular asla garanti veremiyor",sıfırını alıp takmak ve başını ağrıtmamak en güzeli.Aynı şey çıkmalarda da geçerli
  • Bilgi icin tesekkürler gecmis olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecmis olsun, bilemediğinizden bu acı tecrube olmus size. Ama dv6 kodlu motorun sıfır turbosu 800-900 civarında. Aracınız kac kilometrede bu arada?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 62000 km. ilk turbo onarımı 50000 civarında yapıldı ancak ilk mesajımda belirttiğim gibi çekiş sorunu yoktu sadece sesten rahatsız oldum. Yolda yanımdaki araçları da dinliyorum turbosu öten çok araç var ben biraz pinpirikliyim sanırım.
  • Forumda böyle konu ve yazarlar lazım. Teşekkür ve tebrik ediyor, ota boka konu açıp birbirini yiyen ergenlere de örnek olsun diyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: G@LGE

    Forumda böyle konu ve yazarlar lazım. Teşekkür ve tebrik ediyor, ota boka konu açıp birbirini yiyen ergenlere de örnek olsun diyorum.

    +1
  • Başlık çok çarpıcı, diliniz yanmış kabul fakat söylediklerinize tamamen katılmıyorum.


    Ses balansı dediğin olay öncelikle ses değil pervane balansıdır. Normal bir turboda belli bir süre sonra balans bozulması gerçekleşir ve bahsedilen ses çıkar ortaya. Aracını tanıyan birisi turbodaki değişimi hissedince gidip balans ayarını yaptırabilir. Balans bozukluğu erkenden farkedilip düzeltildiği için de başka bir soruna yol açması önlenmiş olur, turbonun ömrü uzatılır. Revizyon konusunda haklısınız, fakat bir ustanın 12 yıllık olması, onun iyi usta olduğunu göstermez öncelikle bunu anlamanız lazım.
  • Rekla olmasın diye adını sanını yazmayacağım ancak bende ford focus tdci vardı daha dün sattım. 135.000 deyken turbodan ıslık sesi gelmeye başladı. Sıfırına servis 1200+kdv dedi. 650tl ye çin malı olan sıfır kopyası var dediler. Onuda istemedim. Malum turbo dediğin 2 döküm salyangoz 3-5 bilya, bir şaft 2 tane kanat. Hepsi mekanik. Bu tamir olmazsa aracın hiçbirseyi tamir olmaz. gittim sefaköyde bir turbocu buldum. Baktım birsürü değişik marka ve ebatta turbo var onlara tamir ettirdim. Aracımı dün sattım 204.000 km de idi. O zaman sökme takma dahil 380tl ye yaptırmıştım. 3 sene oldu. Bu zamana kadar hiç sorun çıkarmadı. Önemli olan iyi usta, ama asıl önemli olan iyi br balans makinası olan usta. Benim yaptırdığım usta balans testine soktu benim turboyu bir makina da. 100.000 devir çevirtti , yanlış hatırlamıyorsam 0,1 gibi bir değer çıkmıştı ve adam mükemmel dedi. Gerçektende gayet iyi oldu.
  • Çok güzel paylaşım,teşekkür ederim. Not aldım...
  • çok yararlı bir konu. TEşekkür ederiz.

    1.6 tdi ların turbosu hangi marka acaba?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hep bu bilgisiz insanlardan kaynaklanıyor...

    mesela enjektor takımı clio dizellerin 600 lira... sahibindende silme var... ama millet burda sallayınca yok tanesi 500 lira takımı 2000 lira tabi insanlar inanıyor..

    bizim turbolarda mesela 600-650 lira ama bilmeyen adam 2000 lira sanıyor...

    tabi şuda bi gerçek bizim araçların 600 lirayke turbosu vw de 2000 lira olabiliyor... Acı gercek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antkum

    Turbolu aracınız varsa turbo tamircilerinin yalanlarına inanmayın.
    Bizzat başımdan geçtiği için uyarmak istedim.
    1.6 hdi motorlu citroen aracımın turbosundan ambulans sireni gibi ses geldiği için turbo ses balansı denilen işlemi yaptırmak istedim ama aracımın çekişinde sorun yoktu.
    İzmirde bu işin en iyisi olduğun iddia eden 12 yıldır turbo işiyle uğraşan bir firmaya turboyu teslim ettim. Başta 300 tl. gibi bir masraf olacağını söylediler, turbo açıldıktan sonra milin değişmesi gerektiğini toplam maliyetin 500 tl. olacağını söylediler. Eyvallah dedim yaptırdım. 2 ay sonra daha 2.000 km. bile gitmeden turbodan daha yüksek bir ses gelmeye başladı ve çekiş birden düştü. Aracı o vaziyette kullanmadan turboyu sökerek aynı firmaya gönderdik. Ben daha önce hatırı sayılır bir para ödediğim için ücretsiz tamir edileceğini düşünürken arızanın öncekinden farklı bir arıza olduğu kendileriyle ilgili bir sorun olmadığı için tekrar 300 tl. ücret ödemem gerektiğini söylediler. Kötü yakıt kaynaklı olabilir, gaza aniden yüklenmiş olabilirsiniz, düşük devirde kullandığınız için olabilir gibi kendileri haricinde herkesin kabahati olabileceğini belirttiler. Neyse hadi diyerek bu rakamı da ödedim. Bu defa turbo 5.000 km. dayandı ve yine malum son... ses ve çekiş düşüklüğü.
    Sıfır turbolara yetkili serviste 3000-4000 tl gibi rakamlar telaffuz edildiği için sıfır turboyu hiç düşünmemiştim ancak garrett turbonun türkiye distiribitör firmasında aracıma uygun gt1544v modelinin 750+kdv toplam 885 tl. olduğunu öğrenince hemen yeni turbo aldım ve sorunsuz kullanıyorum. Daha önce çöpe attığım paralara üzülüyorum.
    1.6 hdi, tdci vs. citroen, peugeot, ford, volvo, mazdada kullanılan turbonun sıfır fiyatı 885 tl. kdv dahil iken gidipte paranızı sokağa atmayın. Revizyon için neredeyse sıfır turbo fiyatı istiyorlar bu oyuna gelmeyin. Ben ettim siz etmeyin...

    Teşekkürler.Geçmiş olsun.




  • geçmiş olsun.
    bilgilendirme için teşekkürler
  • Turbocuda çalışmış biri olarak size şunu söyleye bilirim turbucuların %90 ne kadar geçiririm diye bakar. Siz blans yaptırmak için getirmişsiniz turboyu ama hiç bir turbocu turboyu söktükden sonra tamir takımı degiştirmeden bırakmaz büyük ihtimalle tamir takımı degiştircez demişlerdir yada pervane mil vs. siz sanırım mil degişmiş ama şöyle birşey var ki turbonun mili ayrı bir parça olarak üretilmiyor yada türkiye gelmiyor. size degiştirdik deyip sizin eski milinizi temizliyip vermiş olabilirler. yada 2. el bir mil takmış olabilir. haliyle turboda böyle insanların eline geçince sürekli bozuluyor aslında bunun en büyük sebeplerinden biride tamirciler boruları solyetle yıkamadan takıyorlar sonra turboyu bir daha eline alıyorsun.


    Siz siz olun turboda sorun varsa sıfır alın ve mümkünse tamircinin başında bekliyip turboya gelen bütün boruları benzinle yıkatın hava filtrsi vs. ama aldınız tüm turboların orjinal oldunu düşünmeyin size şu kadarını söyleye bilirim ki renoultda kendi turbolarını satıyorlar renoltda ve bunu orjinal olarak satıyorlar. Harbiki etkicetciden bir etiket ve matbaadan kutudan ibaret çin malı bir turbo en komik olanıda insanları kandırmaları aynı çin malı turbonun tekine orjinal etiketi takıp 800'e diger etiket basılmamış çin malını 600 tl satmaları




  • Benim merak ettiğim "turboyu düşük devirde kullandığınızdan dolayı arıza vermiş" demişler bu gerçekten doğru mu? Yüksek devirde kullanınca arıza vermesi gerekmez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Benim merak ettiğim "turboyu düşük devirde kullandığınızdan dolayı arıza vermiş" demişler bu gerçekten doğru mu? Yüksek devirde kullanınca arıza vermesi gerekmez mi?

    Sallamislar bence...
    arac dusuk devirde olunca turbo devride daha dusuk olur yaglama ve asiri isi problemi olmaz ha degisken geometrili turbolarda boyle bi sikinti varsa bilemem....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antkum

    Turbolu aracınız varsa turbo tamircilerinin yalanlarına inanmayın.
    Bizzat başımdan geçtiği için uyarmak istedim.
    1.6 hdi motorlu citroen aracımın turbosundan ambulans sireni gibi ses geldiği için turbo ses balansı denilen işlemi yaptırmak istedim ama aracımın çekişinde sorun yoktu.
    İzmirde bu işin en iyisi olduğun iddia eden 12 yıldır turbo işiyle uğraşan bir firmaya turboyu teslim ettim. Başta 300 tl. gibi bir masraf olacağını söylediler, turbo açıldıktan sonra milin değişmesi gerektiğini toplam maliyetin 500 tl. olacağını söylediler. Eyvallah dedim yaptırdım. 2 ay sonra daha 2.000 km. bile gitmeden turbodan daha yüksek bir ses gelmeye başladı ve çekiş birden düştü. Aracı o vaziyette kullanmadan turboyu sökerek aynı firmaya gönderdik. Ben daha önce hatırı sayılır bir para ödediğim için ücretsiz tamir edileceğini düşünürken arızanın öncekinden farklı bir arıza olduğu kendileriyle ilgili bir sorun olmadığı için tekrar 300 tl. ücret ödemem gerektiğini söylediler. Kötü yakıt kaynaklı olabilir, gaza aniden yüklenmiş olabilirsiniz, düşük devirde kullandığınız için olabilir gibi kendileri haricinde herkesin kabahati olabileceğini belirttiler. Neyse hadi diyerek bu rakamı da ödedim. Bu defa turbo 5.000 km. dayandı ve yine malum son... ses ve çekiş düşüklüğü.
    Sıfır turbolara yetkili serviste 3000-4000 tl gibi rakamlar telaffuz edildiği için sıfır turboyu hiç düşünmemiştim ancak garrett turbonun türkiye distiribitör firmasında aracıma uygun gt1544v modelinin 750+kdv toplam 885 tl. olduğunu öğrenince hemen yeni turbo aldım ve sorunsuz kullanıyorum. Daha önce çöpe attığım paralara üzülüyorum.
    1.6 hdi, tdci vs. citroen, peugeot, ford, volvo, mazdada kullanılan turbonun sıfır fiyatı 885 tl. kdv dahil iken gidipte paranızı sokağa atmayın. Revizyon için neredeyse sıfır turbo fiyatı istiyorlar bu oyuna gelmeyin. Ben ettim siz etmeyin...

    benim turboda sorun çıktığında , bende o turbocudan turbo alıp değiştirtmiştim.
    40 bin km dir sorunsuz kullanıyorum.




  • zaten 1 galericıler 2 usta gecinen sahtekarlar böyle adamı kazıklıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.