Şimdi Ara

Turbo taktırıcam, konudan anlayanlara sorum var...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    aracım opel vectra B gt ve turbo taktırmak istiyorum. istanbulda yaşadığım dönemde birisin vectrasına opel calibra'nın turbosunu takmıştı. araç yaklaşık 215 bg olmuş ve motor aynı olduğu için hiçbir sorun çıkarmamış.

    Şimdi sorun şu ki, calibra'ların üretimi 99'da durduruldu diye biliyorum. nerden bulucaz temiz bir calibra turbosu. servislerde belki vardır "0" ama çok para isterler ona diye düşünüyorum. Çıkmacıdan alınırsa nasıl olur aceba?

    konu hakkında bilgisi yada önerisi olan varsa paylaşırsa sevinirim...

    Not: illa calibra turbo'su olması şart değil ama en sorunsuzu o olur diye düşünüyorum.



  • Çıkmacıdan turbo alınır, en yakın turbo revizyoncusuna gidilir, "şu elimdekine yeni yataklar ve mil takıver" denir... Bir kaç gün sonra teslim alınır, temiz temiz kullanılır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Çıkmacıdan turbo alınır, en yakın turbo revizyoncusuna gidilir, "şu elimdekine yeni yataklar ve mil takıver" denir... Bir kaç gün sonra teslim alınır, temiz temiz kullanılır...


    arkadaş peki turbonun iyi durumda olup olmadığını nasıl anlarız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Çıkmacıdan turbo alınır, en yakın turbo revizyoncusuna gidilir, "şu elimdekine yeni yataklar ve mil takıver" denir... Bir kaç gün sonra teslim alınır, temiz temiz kullanılır...



    aynı şey süpercharger içinde geçerlimi
  • Yataklardaki boşluklar, mil üzerinde aşınma, milde eksenel boşluk, turbonun çalışırken yataklardan yağ kaçırması, vs vs vs değişik noktalar var tabi... Genelde turbo salyangozunda çatlak veya wastegate'de ciddi bir sorun yoksa revizyon ile toparlanabiliyor....
  • sagol arikanturk kardeş,

    haftasonu ankara'da araştırıcam. calibra turbosunu subaru modifiyecisi bir usta tavsiye etmişti.
    bakalım işe yarar birşeyler bulabilecekmiyim...
  • Rica ederim...

    Buldukların hakkında buraya birşeyler yazarsan elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    Kolay gelsin...
  • Turbo Revizyoncusu mu var?? Benim turbonun oyle revizyona ihtiyacı var. Bigun patlicak elimde ... Ankara'da nerde yaptırabilirim?
  • iyide arkadaşlar motor pistonu üst kapağa yakın ise o zaman sorun büyük ve araç karbüratörlü ise gene sorun var motoru bakalım turbo sistemle çalışmaya uygunmu imal edilmiş risk yüksek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Turbo Revizyoncusu mu var?? Benim turbonun oyle revizyona ihtiyacı var. Bigun patlicak elimde ... Ankara'da nerde yaptırabilirim?


    h_jumper ankara'da araştırma yapacakmış Bulduklarını burada paylaşırsa siz de faydalanırsınız...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maktastur

    iyide arkadaşlar motor pistonu üst kapağa yakın ise o zaman sorun büyük ve araç karbüratörlü ise gene sorun var motoru bakalım turbo sistemle çalışmaya uygunmu imal edilmiş risk yüksek


    söylediklerine katılıyorum ama şöyle de bir durum var,
    benim aracımın motoru ile opel calibra 4X4'de kullanılan motor aynı motor (2000cc, 150ps) tek farkı o araçtaki motora turbo ilavesi yapılmış ve 215ps'e çıkarılmış (fabrika çıkışı olarak). yoksa benim yaptığım şey elime bir motor alıp bunun üzerine turbo takın diye usta usta gezmek değil.
  • Turbo araçlarda sıkıştıma yani kompresyon oranı düşük olmalıdır.Tamam calibra ve vectra motorları dış görünüş ve mekanip tip olarak aynı olabilir ama piston ve krank mutlaka daha rijit malzemelerden yapılmıştır.
    Beyin tabir edilen ECU bu aşırı besleme uygulamasına göre tekrar yazılmalıdır.Buji, yakıt pompası , enjektörler değişmelidir.

    Bu tür güçlendirilen araçların fren tertibatlarıda güçlendirilmelidir.

    O kadar uzun bir yazı yazabilirim ki sana bu değişimle ilgili, uygulamaktan vazgeçersin dostum.Ama gerçekler işte."Ben turboyu takayım 250 beygir olsun" olsa olay herşey ne güzel olurdu.İntercooler olacak, birsürü yeni bağlantı olacak, motorunun ne kadar dayanabileceğini bilmeyeceksin, piston değiştireceksin, yataklar değişecek, turbonun yağ ve su soğutma hortumları için yeni revizyonlar yapılacak.Üst kapak ve subaplar değişebilir belki.

    İnan bana kendi aracını satıp direkt bir turbolu araç al başın ağrımasın.

    Başka bişey diyemiyeceğim.Yada opel turbo olayları konusunda uzman olmuş bir usta bulacaksın sana bir maliyet çıkaracak, ondan sonra birsürü risk alıp başlayacaksın olaya.

    En basiti sana şu örneği vereyim, o kadar uğraşıp hondasına turbo yaptıran arkadaş bujileri iridyum yapmadı, birde yakıt pompasını ve enjektörlerini değiştirmedi, 0,8bar basınç verdiler buji kafaları pistonların içine düştü motor bitti saniyesinde... üzücü ama gerçektir.Nedeni kimse söylememiş bunlar değişmeli diye.

    Daha birsürü şey yazabilirim ama dediğim gibi bence arabanı satıp turbo araba alman daha mantıklı hiç girişme derim, macera aramaya hacet yok....

    Saygılarımla.




  • calibreyi boş ver bence git temiz ikinci el impreza turbo al 2000motor olsun hiç uğraşma doğuştan sportifler
    en azından başın ağrımaz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.