Şimdi Ara

DSG neden vitesi 2'ye atıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
15.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şirket aracı makyajlı kasa 2014 model Polo var 1.4 TDİ.araç 5-6 km/h hızı geçtiği Zaman direk 2ye atıyor.silkelemeyi önlemek içinmi bu durum?.

    Not:bazende kafayı yiyip birinci viteste boş boş bağırıyor 3-4K devirlerde manuel yükseltiyoruz vitesi



  • Çifte ekonomi için. Çift kavrama var ya, bir kavrama 1,3,5,7'ye bakıyor. Diğer kavrama 2,4,6'ya bakıyor. Klasik düz vites gibi vites atarsa 1'inci vitese bakan kavramanın ömrü daha hızlı dolar. Amaç iki kavramayı mümkün olduğunca eşit sürede bitirmek.

    Çünkü kavrama bitip, söktüğünüzde zaten takım olarak değiştireceksiniz. Biri 70.000km, diğeri 100.000km dayanmasının size bir değeri yok. Çünkü sökmüşken takım olarak değişecek. O yüzden iki kavrama da 85.000km dayansın. Sizin için de daha iyi, üretici için de... Mantık bu.

    Bir de 7 ileri DSG'de 2'inci vites 6 ileri manuele göre 1.5'uncu vitese denk gibi. Dişli oranı olarak biraz düşük ayarlı. Bu da 2'inci vitese göre düşük hızlarda da ikinci viteste gidebilmesini sağlıyor.

    Mekatronik sorunu kesin olarak çözüldüğü an, çok akıllı bir şanzıman aslında. Ancak tövbe ettim. Bir daha denek olmam abi. Windows gibi, deneme sürümünü müşteriye yaptırdılar resmen.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG Şanzıman Erken Vites Atıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    DSG (Çift Kavramalı Şanzıman), iki kavramanın kullanılmasıyla vites geçişlerini son derece hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştiren bir şanzıman türüdür. Ancak bazı durumlarda, DSG şanzımanlar erken vites atma sorunu yaşayabilir.

    DSG Şanzımanın Erken Vites Atmasının Sebepleri

    DSG şanzımanların erken vites atmasının birkaç nedeni olabilir:

    • Sürtünme Malzemesinin Aşınması: DSG kavramaları, vites geçişlerini kontrol etmek için sürtünme malzemesi kullanır. Zamanla, bu malzeme aşınabilir ve kavramaların etkinliğini azaltabilir, bu da erken vites atmasına neden olabilir.
    • Yağ Kalitesinin Bozulması: DSG şanzımanlar, düzgün çalışma için özel şanzıman yağına ihtiyaç duyar. Yağın kalitesinin bozulması veya seviyesinin düşük olması, vites geçişlerinin sorunlu olmasına neden olabilir.
    • Sensör Arızaları: DSG şanzıman, vites geçişlerini kontrol etmek için çeşitli sensörler kullanır. Bu sensörler arızalanırsa, şanzıman yanlış vites bilgilerine dayanarak erken vites atabilir.
    • Yazılım Sorunları: DSG şanzımanların kontrolü, karmaşık bir yazılım tarafından sağlanır. Yazılım sorunları, vites geçişlerinin hatalı olmasına neden olabilir.

    Erken Vites Atma Sorununu Çözme

    DSG şanzımanındaki erken vites atma sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Şanzıman Yağını Kontrol Et: Şanzıman yağına bakarak kalitesini ve seviyesini kontrol et. Gerekirse yağı ve filtreyi değiştir.
    • Sensörleri Kontrol Ettir: DSG sensörlerinin düzgün çalışıp çalışmadığını bir otomobil tamircisine kontrol ettir.
    • Yazılım Güncellemesi Yap: Şanzımanın yazılımını güncelleyerek hataları giderebilir ve erken vites atma sorununu çözebilirsin.
    • Kavramaları Değiştir: Sürtünme malzemesi aşınmışsa, kavramaların değiştirilmesi gerekebilir. Bu işlem maliyetli olabilir.

    DSG şanzımanlarındaki erken vites atma sorunu, dikkat edilmesi gereken bir konudur. Sorunu zamanında tespit etmek ve gidermek, şanzımanın ömrünü uzatmanıza ve sürüş deneyiminizi iyileştirmenize yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1. Vites :Aracı hareket ettirmek içindir.
  • 1.vitesin görevi arabayı yerinden kaldırmak içindir. Ayrıca dsg'nin çalışma presibi hemen 2 ye geçmesi yönündedir. Amaç burada, hem yakıt tasarrufu hemde konforlu bir sürüş.
  • DSG'de 1.vites sadece kalkış için kullanılıyor, yakıt tasarrufu için olsa gerek ki kalkışın ardından anında 2'ye atıyor.

    trafikte dur-kalk yaparken her kalkıp-durma işleminde vitesin sürekli 0-1-2-1-0 şeklinde değişimini önleyip 0-1-0 klasik düzenini geri getirmek isteyen kişiler aracı sport moda getirebiliyorlar. spor modunda daha fazla güç sağlayabilmek için araç daha yüksek devirlerde vites yükseltiyor. yani alt viteste daha çok bekliyor. bu da 1'den 2'ye geçişi geciktiriyor.
  • Araçtan memnun musunuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    1. Vites :Aracı hareket ettirmek içindir.

    Destur, 20 tonluk yüküyle BMC kamyon mu kaldırıyoruz kımıldar kımıldamaz 2'ye geçelim?
  • Anladım hocam teşekkür ederim.bi sorunumuz daha var.biz frenden ayağımızı çekip kalkış yapacağımız zaman kavrama hemen devreye girmiyor araç bir iki saniye bekliyor sonra kendi kalkıyor.sirf bu yüzden geri geri yokuş parkederken öndeki park halindeki araca vurmuştum.frenden çekip Gazi kokledim araç kavramadı.
  • Dsg nin genel prensibi o, benim jettada da ayni sekilde.
  • Bir zararını görmesem de Benim de hiç hoşuma gitmeyen bi durum... Şöyle doya doya bi hızlansana...
  • bazı otomobil inceleme testlerinde DSG düşük hızlarda 2 de gibi göstersede aslında 1 olduğundan bahsediyorlardı.
  • Yakıt ekonomisi yapacam diye yapıyor şanzımanlar bunu. Hyundai'deki DCT şanzımanda aynı dsg gibi kalkar kalkmaz 2. vitese geçiyor.

    Videoya almıştım, koyayım;



    Frenden ayağımı kaldırdım, gaza dokunmadım bile fakat araç kendini 2. vitese aldı hemen.

    Fiat 500X'deki 9 ileri ZF9 ve Mercedes'teki 9GTronic şanzımanında 2. viteste kalktığı oluyor, fakat Mercedes'te titreme silkeleme kesinlikle yok iken, 9ZF şanzıman biraz sallıyor arabayı.

    Benim tavsiyem, çift kavramalı otomatik şanzımanları 15-20 km/s hızın altındaysanız manuel olarak 1. vitese almak daha yararlı olacaktır. 2. viteste yarım debriyaj yaparak, aracı ilerletmeye çalışıyorlar fakat, şanzımana zararlı bir durum...




  • Tır mı kullanıyoruz 5-6km'de 2'ye atsın, normali 20km/h civarında atması bence.
  • Çifte ekonomi için. Çift kavrama var ya, bir kavrama 1,3,5,7'ye bakıyor. Diğer kavrama 2,4,6'ya bakıyor. Klasik düz vites gibi vites atarsa 1'inci vitese bakan kavramanın ömrü daha hızlı dolar. Amaç iki kavramayı mümkün olduğunca eşit sürede bitirmek.

    Çünkü kavrama bitip, söktüğünüzde zaten takım olarak değiştireceksiniz. Biri 70.000km, diğeri 100.000km dayanmasının size bir değeri yok. Çünkü sökmüşken takım olarak değişecek. O yüzden iki kavrama da 85.000km dayansın. Sizin için de daha iyi, üretici için de... Mantık bu.

    Bir de 7 ileri DSG'de 2'inci vites 6 ileri manuele göre 1.5'uncu vitese denk gibi. Dişli oranı olarak biraz düşük ayarlı. Bu da 2'inci vitese göre düşük hızlarda da ikinci viteste gidebilmesini sağlıyor.

    Mekatronik sorunu kesin olarak çözüldüğü an, çok akıllı bir şanzıman aslında. Ancak tövbe ettim. Bir daha denek olmam abi. Windows gibi, deneme sürümünü müşteriye yaptırdılar resmen.




  • Olurda sen unutursun diye alıyor bağırtma motoru diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101

    DSG'de 1.vites sadece kalkış için kullanılıyor, yakıt tasarrufu için olsa gerek ki kalkışın ardından anında 2'ye atıyor.

    trafikte dur-kalk yaparken her kalkıp-durma işleminde vitesin sürekli 0-1-2-1-0 şeklinde değişimini önleyip 0-1-0 klasik düzenini geri getirmek isteyen kişiler aracı sport moda getirebiliyorlar. spor modunda daha fazla güç sağlayabilmek için araç daha yüksek devirlerde vites yükseltiyor. yani alt viteste daha çok bekliyor. bu da 1'den 2'ye geçişi geciktiriyor.

    hayır,1 den 2 ye geçiş sport mod olsa dahi gecikmiyor,sport mod farkını 2 den 3 e geçerken hissediyorsunuz.sport modda bile eğer gaza yüklenmiyorsanız direk 2 ye atıyor
  • Tidiayın gücüne güveniyordur.
  • Polo'da var mı bilmiyorum ama kullanım moduna bağlı al spor moda öyle dene bu 2015 te yeni yazılım sonrası oldu yakıt tasarrufu sağladığı söylenir
  • sadece dsg değil bütüm çift kavramalarda aynı mantık var
  • asıl sorun o değil asıl sorun 2 ye hemen attıktan sonra ani güç isterseniz 1 e atmıyor mesela 1200 devirde 2. viteste başlıyor hızlanmaya doğal olarak devirin bulana kadar gecikiyor hızlanma.
  • DSG'de dediğiniz gibi araç hareket eder etmez hemen vitesi D2'ye atıyor. Büyük ihtimalle o kavrama durumu ile ilgilidir. Ayrıca yakıt tasarrufuna da faydası olur. Bu arada trafikte Sport mod yerine Manuel Moda alıp vitesin hep 1'de durması daha iyi. Sport Mod'da yavaş giderken normal D modu gibi davranabiliyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.