Şimdi Ara

Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
2
Favori
24.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sayın kaptanx gerçekten çok güzel derleme ve bilgiler bunlar....tüm bunlara dikkat eden usta var mı acaba..asıl onu merak ediyorum...fizanda olsun isterse gene de gidip taktırsak...artık lpg montaj işi otursa türkiye de keşke...bu yaştan sonra lpg montaj ve motor ustası olacağız valla...eyy ustalar hanginiz manifoltu söküyor, hanginiz delikleri yanma odasına yakın açıyor, hanginiz regülatörü uygun yere takıyor, boru ve hortum uzaklıklarını hanginiz uygun takıyor, hanginiz ayarları yola çıkıp yapıyor..bakın biz sadece okuyarak bunları öğreniyoruz siz yıllardır montaj yapıyorsunuz...hala bunlar uygulanmıyor mu...uygulanıyorsa neden ortalıkta gaz kesen,rölantide sallayan, istop eden, hararet yapan lpg li araçlar var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drakyuz -- 14 Aralık 2012; 13:22:06 >
  • Konu hakkında söylenecek çoğu şeyi yazmışsınız zaten,evet dikkat eden kişi sayısı,sayın mehmet özgenç ustanın da dediği gibi 2 elinize bakın yeter... Ayrıca takılacak sistemde aracı uzun süre kullanacaksanız garanti bittikten sonra ki parça fiyatlarını da düşünmeliyiz,mesela prins enjektör 1100 tl diğerleri ise 100–220 arası gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet buraya kadar saygıdeğer ustalarımızdan almış olduğumuz bilgileri toparladım ve istanbul dan faruk beye (brc bayisi) yönlendirdim,cevabı bekliyorum (fiyat ve sorularıma yanıt olarak),sizlerde burada ki soruları gittiğiniz servis ve bayilere mutlaka sorun arkadaşlar,eklemek yada yanlış olduğunu düşündüğünüz bölümler olursa bilgi verirseniz sevinirim,ellerinize sağlık ustalarım,saygılar...


    1-Daha önce bu araçlara hiç montajınız yada montajlarınız oldu mu?
    2-pipo mu kullanıyorsunuz,manifolt mu deliyorsunuz,deliyorsanız söküyor musunuz,yoksa üzerinde mi deliyorsunuz?sizce hangisi aracım için daha faydalıdır ve nedeni?pipo kullanılırsa benzin enjektörlerim kaç cm geride durur yada durur mu?
    3-kullandığınız lpg yakıt borusu kaç mm lik ve et kalınlığı kaç mm?
    4-kullandığınız elektrik tesisat kablosu kaçlık ve üzerlerinde elektromanyetik koruma izoleli mi?
    5-elektrik tesisatı montaj aşamasında aracın kendi tesisatını keserek mi kullanıyorsunuz yoksa soket mi kullanıyorsunuz,aracın ateşleme sistemi orjinal mi kalıyor?
    6-ecudan alttan depoya giden kablo için sigorta bağlıyor musunuz?
    7-kontak elektriğini ateşleme ünitesinden mi, enjektör kablosundan mı,bobinden mi,aküden mi yoksa sigorta kutusundan mı alıyorsunuz?
    8-zorunlu kablo bağlantılarında,lehim ve araçlara özel elektrik bantı kullanıyormusunuz?
    9-şase yi bağlama şekliniz ve yeri neresi?
    10-regülatörü yukarıda bilgi verdiğim aracıma göre aracın hangi bölümüne bağlarsınız ve seviyesi nerede olur?
    11-regülatörden filtreye ve filtreden enjektörlere olan boru mesafesi kaç cm?
    12-enjektörlerden çıkıp manifolta giden borular kaç cm?
    13-aracım için kaç mm lik nozul kullanıyorsunuz?
    14-enjektör monte yeriniz neresi?
    15-lpg ecu yeriniz motor içinde hangi bölge?
    16-kullandığınız boru bağlantılarına sıvı conta mı,özel yapıştırıcı mı kullanıyorsunuz,her bağlantınızda kelepçe varmı?
    17-kullanılan enjektör tipi aracımın benzin ohm u ile uygunmu?
    18-turbo map sensörü kullanıyormusunuz?
    19-gaz kesiciniz orjinal olarak(çevrilmemiş) kaç mm ve regülatör ile arasındaki mesafeniz nedir?
    20-gaz ayarını ne şekillerde ve hangi şartlarda yapıyorsunuz?
    21-obd bağlantılı hata bloklama sistemi kullanıyormusunuz?(aracın hatalarını otomatik silip yol bilgisayarına düşürmemeye yarayan)
    22-tüm enjeksiyon milisaniyelerine göre yakıt haritası düzenliyor musunuz,düzenleyebiliyor musunuz?
    23-wideband,eobd cihazı kullanıyormusunuz?sadece plug&play ile mi ayar yapıyorsunuz?
    24-obd ile sft-lft değerlerinede bakıyor musunuz(montaj önceside dahil olmak üzere)?
    25-tip-out,tip-in gibi alt değerlere kadar kontrol yapıyor musunuz?
    26-bu araca göre regülatör su bağlantılarını seri mi yoksa paralel mi bağlıyorsunuz?
    27-enjektör debi ayarı yapıyor musunuz?
    28-aracım için haritanızın ideal aralığı ne olmalı ve basınç ayarınız nedir?
    29-ısı sensörünü nereye konumlandırıyorsunuz?
    30-regülatör vakum hattını kelebeğin neresinden alıyorsunuz?
    31-regülatör basıncını yük altında da kontrol ediyor musunuz?
    32-lpg tankım simit olacak ve simite göre şamandra mekanızmanınızın yönü neresi olacak?
    33-yağlama sistemini tavsiye eder misiniz?
    34-87 a çift platinli role mi kullanıyorsunuz yoksa tek nokta emülatör mü?
    35-tank montajında saplamamı kullanıyorsunuz yoksa saç vidası mı?
    36-gaz kesici ile regülatör arasında kaç tur kangal yani bağlantı yapıyorsunuz?
    37-montajda kullanılan parçaların hepsinin adı ve seri numaralarını garanti belgenize işliyormusunuz?
    38-subablar yada lpg kaynaklı hasarlar için garanti veriyor musunuz,veriyorsanız bunu yazılı olarak mı yapıyorsunuz?


    farkındayım biraz geniş ve kapsamlı soru yağmuru oldu ancak ben lpg ustası,bayisi yada mühendisi değilim,sadece yapılması gereken sağlıklı montajlama kurallarını öğrenmeye çalıştım ve ustalarımızın burada yazdığı,telefonla anlattığı ve birebir görüşmelerimden yukarıdaki ayrıntıların çok ama çok önemli olduğunu anladım,hatta bazı yerlere özellikle gidip birkaç soru sordum ve aldığım yanıtlara kullanıcı olarak ben bile güldüm,usta olarak siz kesin kahkaha atarsınız,canımızı,malımızı kimlere emanet edeceğimize çok ama çok dikkat etmemiz gerekir,lütfen kimse 3 kuruş ucuz olsun diye canını ve yanındaki canların değerini liralara bağlamasın,merdiven altı değil,yetkili yerlerde işlemlerini yaptırsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 14 Aralık 2012; 10:32:38 >




  • aslında soruların karşısına cevapları da yazsan tam süper olacaktı sayın forumdaşım
  • bunlrın hepsini usulüne uygun uyguluyorum diyen ustaları da bekliyoruz konuya
  • Bazı araçlarda sübapların yanmasına neden olan LPG turbolu motorlarda turbo ünitesine bir süre sonra ne yapar bilemem artık!

    Özellikle LPG ile problemli olduğu bilinen OPEL grubunun turbo motorlu INSIGNIA araçlarını çok merak ediyorum. 40 bin kilometreyi bile zor gören ve ortalama 35 bin kilometrede bir sübap yakan EURO-V Opel motorları sürekli bu periyotlarda sübap masrafı çıkartıyor (Astra için 1500-1600 TL). INSIGNIA da magnezyum alaşımlı sübap kullanıyorsa vay onun haline. Daha da kötüsü "TURBO" ünitesi kaç binde bir arıza verir bu önemli!

    Sırf "TURBO ARIZASI" olayından korktuğumuz için çalıştığımız yerin "FIAT LINEA 1,4 T-jET" araca LPG taktırmadık. Taktıranları bir görelim bakalım dedik...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 15 Aralık 2012; 1:12:43 >




  • faruk beyin yazdığı cevapları buraya kopyalayacağım birazdan,sorduğum soruların hepsinede cevaplarını yazmış zaten saolsun,özellikle dikkat ettiğim montaj kadar ayar kısmı ve garanti durumuydu,bunlarıda zaten ayar konusunda 3 kişiden birisiyim diye belirtmiş,opellere gelince evet insignialar o konuda şanssız aslında sadece onlar değil,euro 5 lerin hepsi öyle,subab konusunda ben şanslıyım,en azından benim araçtaki alaşımlı subap değil ve garantisini de firma yine veriyor zaten birazdan kopyalayacağım buraya,tuneup diye bir maddeden söz etmiş faruk bey ama ben daha önceki aracımda motor silk kullanmıştım hem sürtünmeyi 0 a yakın bir değere çekiyor yani sıcaklık artışını engelliyor ve 150 bin km dayanıyor,hemde ısıyı absorve edebiliyor,biliyorsunuzdur mucidi sayın ali erdemir dir,bir Türk profesör,bu maddeden kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim,ben eski aracımda kullandım oradan biliyorum,aracınızın sesi dahi değişiyor,sessizleşiyor,bu arada lpg nin turbo ünitesine zararı derken anlamadım turbo ünitesine nasıl bir zarar verebilir ki,sonuçta egsoz gazıyla dönen türbinden ibaret bir sistem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 16 Aralık 2012; 0:54:48 >




  • Faruk beyin cevapları:

    Okul yıllarından buyana ilk defa ev ödevi yapıyorum, helâl size walla :)
    Öncelikle bazı sorularınızın kaynak yazarının psikolojik sorunları olduğunu vurgulamak zorundayım yanıtlarımın içerisinde bu noktalara temas edeceğim :)

    Aracınızın HP si çok sınırda, yani 165 hp motoru normal 1500 mbar regülatör kurtarıyor, eğer aracınız 170 hp ise genius max kullanmak gerekiyor bu durmda sizin aracınızın 7 yaşında olduğu düşünüldüğünde zaten 10 hp ye yakın bir güç kaybı olduğu düşünülürse 1500 mbar normal regülatör size rahatlıkla yanıt verebilir. Bostancı bayimiz Mak.Müh olduğu için sanırım bu hesapla size yanıt vermiştir.
    Bu durumda size şu soruyu sormak lazım
    a) Agresif ve spor kullanımımı seviyorsunuz ( o zaman size genius max lazım)
    b) Standart kullanıcımısınız ve kitiniz biraz daha ekonomikmi olsun ( o zaman size 1500 mbar yeter)

    1- Hayır, 1.6 montajımız oldu ancak 2.0 montajımız olmadı.
    2- Aracınıza daha önce montaj yapmadığım için pipo uygulaması yapılıp yapılmadığını bilmiyorum. Aracınızı gördüğümüzde buna karar verebiliriz.
    3- Sizin aracınızda kullanılacak gaz borusu 8 mm dir ve et kalınlığı 1 mm dir. Yada yine 8 mm lik termoplastic boruda kullanılabilir.
    4- Kullandığımız tesisat kablosu 1mm.lık NYAF kablodur. Sizin sorduğunuz elektromanyetik korumalı kablolara ''KOAKSİYEL kablo'' denir acaba size bu bilgiyi veren arkadaş koaksiyel kablonun kullanım alanıyla ilgili nekadar bilgisi vardır ve Dünyada hangi LPG kiti yada otomotiv sektörü bu kabloyu kullanıyordur. (23 yıl hayatımı elektrik ve elektronikten kazandım)
    Otomotivde koaksiyel kablo sadece düşük empedansla çalışan kaptörlerde kullanılır.
    5- BRC de kablo kesmek yoktur, orjinal soketli kablolar kullanılır.
    6- Sistemin 1 adet sigortası vardır onun dışında extra sigorta kullanan sivri zekâyı merak ettim. Bu durumda her selenoide ve her ekipmana ayrı sigorta kullanılma fantezisi kurabilirler benim elektrik bilgimle bağdaşmıyor.
    7- 2 adet elektrik alırız araçtan birisi aküden direk elektriktir (Sigorta ile alınır) ikincisi aracına göre değişir %80 enjektörden alınır ancak bazı araçlarda enjektörden alınması sakıncalar''Geç çalışma'' yaratır bu durumda sigorta tablosundan kontak sonrası enerji alınır. Bobinden alınmaz.
    8- Evet lehim ve skoç makaron kullanılır üzeri elektrik bandı ile izole edilir en son olarakta bez bantla sarılır.
    9- Akü kutup başına bağlanır ve uygun kuşgözü pabuç kullanılır.
    10- Aracınızı tanımadığım için bu soruya yanıt veremeyeceğim ancak su dolaşım hattının üzerinde kalmayacak şekilde monte ederim.
    11- Cm. mi ? Bu ne saçmalık regülatör ile enjektör arası enaz yarım metre olur ne cm.si !
    12- Mümkün olan en kısa mesafe (aracına göre değişir)
    13- BRC gerçek enjektör kullandığı için nozul seçimi yoktur hassas enjektörleri en uygun yakıtı göndermek üzere tasarlanmıştır, bu yüzden tüm otomotiv üreticileri tarafından DOEM olarak kabul görür.
    14- Manifolda en yakın yer,
    15- Aküden, ısıdan, darbelerden en uzak ve en uygun noktalar.
    16- Boru bağlantılarında kullanılan fittings lerde hiçbir kimyasal vs. kullanmaya gerek yoktur, ancak manifolda nozul montajında özel sızdırmaz kimyasal kullanılır. Su ve gaz hortumlarında ise özel sıkma kelepçeler kullanılır. (BRC den başka bu kelepçeleri kullanan başka LPG markası yoktur)
    17- Bu sorunuzun yanıtı çok çarpıcı ! Benzin enjektörleri genelde 90 ohm dur LPG enjektörleri ise 2 ohm Ve arada hiç bir bağlantı yokki ne alaka Benzin enjektörlerinin 4.5 ohm olanıda vardır ama arada ki ilişki çok farklıdır bu konudaki kaynagınızı çok çok merak ettim, ne anlatmaya çalışmış ne kadar elektronik bilgisi var.
    BRC nin enjektörleri FSI ve TSI araçlarda 0.80 ms. de açan araçlarda bile hizmet vermeye devam eden ve bu araçlarda kullanılan bir markadır. Bu neyin sorgulaması anlayamadım.
    18- Turbo araçlarda olmazsa olmazlardandır tabiiki kullanılıyor.
    19-8 mm lik gaz kesici kullanılır çevrilmiş olanı kullanan varmıdır bilemem kullanmış olmalılarki bunu sizinle paylaşmışlar simdi günah çıkartıyorlar sanırım :) en yakın mesafeye montaj yapmak gerekir.
    20- O bende kalsın, Türkiyede sadece 3 kişinin kullandığı bir teknikle ayar yapıyorum.
    21- Assslaa
    22- Evet
    23- 20. maddede dediğim gibi özel bir teknik kullanıyorum, bu yüzden çok başarılıyım :)
    24- Tabiiki
    25- Tabiiki,
    26- Paralel,
    27- BRC enjektörlerinde buna gerek yoktur,
    28- İdeal aralıktan kastınızı anlayamadım ama basıncınız 1500 mbar olmalı.
    29- BRC de regülatörün üzerindedir.
    30- Kelebeğin arkasından,
    31- Tabiiki :)
    32- Normalde öne bakar ancak özel durumlarda arkaya bakabilir (Opsiyoneldir bu konuda bir şartname yoktur)
    33- Asslaa
    34- BRC de böyle bir emülatöre yada roleye gerek yoktur siz tek nokta inj. araçlar ile çok nokta araçları karıştırmışsınız :) Bu sorunuzu yok sayabilirsiniz.
    35- Silindir tanklarda 4 adet M-8 cıvata kullanıyoruz, Simit tanklarda ise 2 adet M-12 saplama kullanıyoruz,
    36- Çok yakın bağlantılarda spir kullanılır uzak bağlantılarda spir kullanılmaz ( buda gerzek bir fikirdir)
    37- Evet Veri tabanımızda işlenen bu seri no.lar tüm BRC bayilerinde görünür.
    38- Garanti belgeniz düzenlendiği an ve dakikadan itibaren aracınız LPG den kaynaklı tüm sorunlar karşısında sigortalıdır, Bu garanti belgesi düzenlendiği anda sigorta şirketinin veri tabanına düşer ve sigortanız aktif olur.

    Son olarak sunduğunuz dileklere karşılık olarak vereceğim yanıt şudur,
    Lütfen sizi doğru olana yönlendiren bilgilere doğru yanıtlar verdiğimi düşünün,
    Yanlış ve cahilce verilmiş bilgiler karşısında verdiğim yanıtlara verdiğim tepkiye de anlayışla yaklaşmanızı bekliyorum.
    Çünkü burada bu forumlarda biz türlü kimliklerle ve türlü kişiliklerlede karşılaşıyoruz, Herkesin doğrusu kendisinedir.
    Araştırmacı kimliğinize de saygı duymakla beraber bana güvenerek soru sormanız danda ayrıca gurur duyduğumu belirtmek isterim.
    İyi akşamlar efendim
    Saygılarımla


    yağlama sistemi ile ilgili cevabı:

    Ben yağlama sistemi derken başka markaların kullandığı ürünleri karalamak adına demedim başka marka ürünler kendi ürünlerini değişik platformlarda zaten yağ değil bir solüsyon olduğunu vurguluyorlar.
    Ben uyduruk bir mataraya takılmış serum hortumu ucundaki bir iğneyi ve içine konulan 10 numara yağları yada özel diye astronomik rakama satılan zırvaları kastediyorum.

    Bunları birbirine karıştırmamak gerekir.

    Ona bakarsanız EURO-5 araçlarda bizde TUNAP-164 etken maddesini kullanılmasını öneriyoruz ve hatta kullanılmazsa garanti konusunda sıkıntı yaşanabileceğini her platformda anlatıyoruz.
    Bakınız bu kimyasal maddeye ben ''ETKEN MADDE'' diyorum yağlama sistemi demiyorum. Bunlar çok farklı şeyler.

    garanti ile ilgili cevabı:

    Bugün gelmediğinize çok sevindim :)
    Bugün öğlen yemeği dahi yemeden tam gün ve full çalıştım asla sohbet edecek zamanım olmazdı .

    Takılan kit , Kit kaynaklı yaşayacağınız sorunların, Teknisyen kaynaklı sorunların, ve hatta 3.şahıs mali mesuliyet sigortasının olduğu bir sigorta paketini BRC montajında kazanmış oluyorsunuz.

    En kısa zamanda görüşebilmek umudu ile iyi tatiller.


    gayet net yanıtlar aldım,bugün aslında faruk beyin yanına gidecektim montajlarına bakmak için ama cuma günü mesai gelen bir mail ile cumartesi iş yerimize gelecek olan klima bakım servisinin 10 adet klima ile ilgili 09.30-17.00 arası bir yere kıpırdayamayacağımı anladım,aksilik birde üzerine çıkacağımız saate yakın makinalardan birisi arızalanınca fazladan 1.30 saat daha beklemek zorunda kaldım,işini gerçekten güzel yapacağına inandığım yerler İstanbul dışındaydı hep,maltepede sandığım faruk bey ise kocaeli deymiş ama o da hiç sorun değil,tek sorun ileride ayar ile ilgili tekrar oraya gitmek gerekir,asıl ayar için 2-3 depo kullanıp gelmemiz istendiği için yada sıkıntılı bir durum olduğunda bu kadar araştırmadan sonra ince ayar yapabilen mehmet özgenç ve faruk beyden başka bir yer şimdilik bulamadım,iş temiz olsunda ben yolada razıyım,önümüzdeki haftasonuna kadar(inşallah yine bir sorun çıkmazsa) araştırmama devam edeceğim ve nihai kararı vereceğim.burada bize yol gösteren ustalarımızda sorularımıza aldığımız yanıtları değerlendirirlerse sevinirim,saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 16 Aralık 2012; 0:59:36 >




  • bence yazılanlar açısından benim çıkaramadığım durum en azından, yazılım yapılmış araçların mesela benimki gibi bir araca sahip durumlarda ne oluyor? özetle 2007 bwe kodlu a4 2.0 tfsi quattro aracım var, aracımda buyuk turbo, s3 benzin enj. supersprint eksoz, kat iptali ve bunlara uygun yazılım var. 200 beygir olan normal hali yerine su an 300 beygir civarı araç, bu duruma uygun sorunsuz lpg uygulaması var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araştırmama göre rahatlıkla uygulama yapılabiliyor,hatta yarışlarda dahi kullanıyorlar,tek sorun teleflex markada,teleflex varsa aracınızda sonradan yazılım attığınızda sorun oluyormuş ve ayar yapamıyorlarmış,prins yada brc de böyle bir drum söz konusu değilmiş çünkü onlar hem otomatik hemde manuel kalibrasyona izin veren bir program kullanıyorlarmış,hatta yaptıranlarda var ve paylaşmışlar,2003 audi a3 de 300 hp ye çekilmiş(motor içinde herşey forge marka kullanılılarak değişmiş) araçta da brc sistem vardı ve 25000 km dir kullanıyorum bi sıkıntı yok demişti konya dan bir arkadaş,sanırım sizin araçtada sorun olmaz,hem gücü hemde ekonomiyi tatmak gibisi yok bence,saygılar.
  • bu arada genius max regülatör 400 hp ye kadar destek veriyormuş brc de,prinste ise üzerindeki standart regülatörü 300 hp ye kadar destekliyormuş.
  • lpg nin geldiği son noktanın reklamı sanırım yüksek hp için yanıt olacak :)

    http://www.candanotogaz.com/haber_oku.asp?id=367#LOMBORGHİNİ' YE LPG TAKILDI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    araştırmama göre rahatlıkla uygulama yapılabiliyor,hatta yarışlarda dahi kullanıyorlar,tek sorun teleflex markada,teleflex varsa aracınızda sonradan yazılım attığınızda sorun oluyormuş ve ayar yapamıyorlarmış,prins yada brc de böyle bir drum söz konusu değilmiş çünkü onlar hem otomatik hemde manuel kalibrasyona izin veren bir program kullanıyorlarmış,hatta yaptıranlarda var ve paylaşmışlar,2003 audi a3 de 300 hp ye çekilmiş(motor içinde herşey forge marka kullanılılarak değişmiş) araçta da brc sistem vardı ve 25000 km dir kullanıyorum bi sıkıntı yok demişti konya dan bir arkadaş,sanırım sizin araçtada sorun olmaz,hem gücü hemde ekonomiyi tatmak gibisi yok bence,saygılar.

    cevabiniz icin tesekkurler, prins takan umraniye kadosandaki bayii bana abi senin arabanin ecusuna gore sistem geliyor ben montajliyorum, yazilimda sorun olur hic bosuna umit vermiyim dedi, burada hangi baslik altina yazarsam yaziim, biri de cikip bu isi sorunsuz yapariz demedi, bende olmuyor diye dusunuyorum halen, siz olabildigini soyluyorsunuz ama biride cikip yapariz demedi bunu, hayirlisi bakalim bekleyip gorucez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kastore


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    araştırmama göre rahatlıkla uygulama yapılabiliyor,hatta yarışlarda dahi kullanıyorlar,tek sorun teleflex markada,teleflex varsa aracınızda sonradan yazılım attığınızda sorun oluyormuş ve ayar yapamıyorlarmış,prins yada brc de böyle bir drum söz konusu değilmiş çünkü onlar hem otomatik hemde manuel kalibrasyona izin veren bir program kullanıyorlarmış,hatta yaptıranlarda var ve paylaşmışlar,2003 audi a3 de 300 hp ye çekilmiş(motor içinde herşey forge marka kullanılılarak değişmiş) araçta da brc sistem vardı ve 25000 km dir kullanıyorum bi sıkıntı yok demişti konya dan bir arkadaş,sanırım sizin araçtada sorun olmaz,hem gücü hemde ekonomiyi tatmak gibisi yok bence,saygılar.

    cevabiniz icin tesekkurler, prins takan umraniye kadosandaki bayii bana abi senin arabanin ecusuna gore sistem geliyor ben montajliyorum, yazilimda sorun olur hic bosuna umit vermiyim dedi, burada hangi baslik altina yazarsam yaziim, biri de cikip bu isi sorunsuz yapariz demedi, bende olmuyor diye dusunuyorum halen, siz olabildigini soyluyorsunuz ama biride cikip yapariz demedi bunu, hayirlisi bakalim bekleyip gorucez.

    http://forum.donanimhaber.com/m_58660241/mpage_6/key_/tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_20064365/mpage_96/key_/tm.htm

    Sayın kastore arkadaşım,2 haftadır konu açık olarak,daha öncesinde ise teckturkey den tutunda opel,audi,mercedes,bmw konularına kadar pek çok araştırma yaptım,aynı marka bayiler arasındada kıyaslama yaptım,yedek parça fiyatlarınıda göz önünde tutarak brc sistemde karar kıldım,sıra gelmişti bu işi gerçekten hakkı ile yapan ve ileride ki değişimlere ayak uydurabilen sistem olarak her değişikliğe çözümü olan usta ve işyeri kısmına,bunu da şuana kadar 2 kişide gördüm yukarıda linkleri verdim,mehmet özenç ve faruk sevgili,2 side bilgileriyle gerçekten çok değerli firma sahipleri,ben artık şu kocaaa İstanbul dediğimiz yerde,aynı şekilde bilgisi ve yüreği büyük başka bir yer bulamadım,çoğu hatta %90 ı allaha emanet iş yapıyor,kalan %10 un % 9 unun internet ile işi yok yada forumlardan bilgisi yok,kala kala %1 lik hem işi bilen,hem ince program ayarı ve hesabı yapabilen,hemde yaptıkları işe kendi adlarına ve firmaları adına garanti verebilen yerler kalıyor,işte şuana kadar gördüğüm 2 firma ve firma sahibinin konularının linkini verdim,hala araştırmalarım devam ediyor ama bu gidişle adresim belli oldu gibi birşey,o da kocaeli olacak büyük ihtimal,isterseniz aynı soruları aracınızın özellikleri ile 2 konuyada yazın,cevaplarını yazarlar zaten,bende takipteyim bu arada,prinse gelince manuel ayar yapılabiliyor diye biliyorum onda ama herkes yapamıyordur o da başka bir mevzu,bostancıda çetinsay otomotiv var,istersen onlarlada görüşebilirsin,burada yazdığım isimlerin hiçbirisini tanımıyorum ama sadece telefonla mehmet özenç bey ile görüştüm,o kadar güzel bilgiler verdi ki anlatamam,en sonunda da 7/24 istediğiniz zaman arayıp kafanıza takılan kısımları sorabilirsiniz,elimizden gelen desteği telefonlada olsa veririz bile demesi yetti bana,saygılar sunarım.




  • bu arada unutmadan prins enjektörünüz garanti bitiminde arızalanırsa 200 tl fiyatı var,brc de ise 150 tl,eğer çok fazla km yapmıyorsanız yıllarca sorunsuz kullanırsınız fakat çok km yapıyorsanız eğer yedek fiyatları ve servis ağınıda aklınızdan çıkarmayın sakın.
    fiyat bilgi yanlışını düzelttim,zaten çok fark yokmuş tekrar özür dilerim,kafamı karıştıran kısım prins yazısı oldu oradaki enjektörde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 16 Aralık 2012; 21:02:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    bu arada unutmadan prins enjektörünüz garanti bitiminde arızalanırsa 1100 tl fiyatı var,brc de ise 230 tl,eğer çok fazla km yapmıyorsanız yıllarca sorunsuz kullanırsınız fakat çok km yapıyorsanız eğer yedek fiyatları ve servis ağınıda aklınızdan çıkarmayın sakın.

    Prins'in ''Keihin Enjektörleri'' 735 tl ve Garanti süresi 3 yıl.

    Keihin Enjektörlerin 15 Yıldır henüz bozulduğunu görmedim!!

    Kontrol Ünitesi ve Regülatörü elektrik tesisatı Alman Bosch.Japon Keihin Corp Enjektörlerinin Software Philips Eşi yoktur.

    Diğer Sistemlerden Farkı!!

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AyOtogaz - RecepUsta -- 16 Aralık 2012; 20:47:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    bu arada unutmadan prins enjektörünüz garanti bitiminde arızalanırsa 1100 tl fiyatı var,brc de ise 230 tl,eğer çok fazla km yapmıyorsanız yıllarca sorunsuz kullanırsınız fakat çok km yapıyorsanız eğer yedek fiyatları ve servis ağınıda aklınızdan çıkarmayın sakın.

    brc enjektörünün 4 tanesimi 230 tl anlamadım yoksa 1 tanesimi 230 tl önce buna bir acıklama gelirse iyi olur.
  • konunun takipçisiyim

    sayın kaptanx

    aracınızla yaşadığınız lpg serüvenini lpg takıldıktan sonrasında burada paylaşmanızı rica ediyorum

    iyi akşamlar...
  • http://www.lpgyedekparca.com/kategoriler/25/sirali-sistem-enjektorleri.html
    sayın prins-teknik,enjektör fiyatlarının bulunduğu site,fiyatı buraya göre vermiştim ve arızalanırsa yedek parça maliyeti ve her ilde ki servis ağı önemli anlamında söylemiştim,hatta yukarıda kastore arkadaşımıza servisinizin verdiği yanıt vede bostancı çetinsay servisinizin manuel ayar yapabildiğini daha önceki konu ve yanıtlarından okuduğum için kendileri ile irtibat kurmasını dahi önerdim,sakın yanlış anlamayın ben şahsi düşünce olarak brc dedim,zaten prinsede kötü demedim hatta sizdende fiyat almıştım hatırlarsanız,enjektör fiyatları yukarıdaki linkte var her markanın,teşekkürler,saygılar.




  • aslında ben yanlış görmüşüm tekrar özür diliyorum herkesten,orada 2 kalem var bir tanesinde prins diye yazıyor,diğerinde keihin varmış,ben prinsi görünce fiyat o sandım ama keihin ayrıymış,hatta brc ninde 230 değil daha ucuza görülüyor,tekrar özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 16 Aralık 2012; 20:53:32 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.