Şimdi Ara

Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
2
Favori
24.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu an hala daha 2 seçenek var,prinste 3100 tl taksit seçenekli,brc de ise bostancıda 2200 tl ve aynı şekilde taksitli,2 sistemde kullanılan araçları epeyce inceleme zamanım oldu ki sanırım 2 ay gibi bir süreç geçirdim (konu açmadan önceki zaman da dahil),2 sistem arasında 900 tl fark var,olaya şu gözle bakıyorum,ucuz yada dayanıksız sistemlerle prins yada brc karşılaştırması yerine,sadece prins ve brc yi karşılaştırıyorum,uzun vade kullanımda 2 side problemsiz ve sıkıntısız,servis ağları geniş,bulunduğum bölgeye yakın 2 sindede bu işin duayenleri var,tek sıkıntım yüksek devirde benzin düşüncesi idi,onuda mehmet bey yanıtladı zaten,aradaki 900 tl fark ile yakıtın %3 lük kısmını karşılamaya kalksam sanırım tüketmem yıllar sürer,garanti konusuna gelirsek prins 240 tl bedelli hdi sigortanın 2 yıllık 3300 tl ye kadar olan hasar garanti kapsamını ilk montajda ücretsiz olarak sunuyor ve istenilirse 2 yılda bir yenilenebiliyor,brc ise direk 25000 tl ye kadar garanti veriyor ancak 2 yıl yada 100.000 km garanti bittikten sonrası için durum nedir onunda bilgilendirilmesini rica ediyorum, şuan için düşüncelerim bu yönde,subap konusundada başta belirttiğim gibi ben şanslılardanım araç 2005 olduğu için alaşımlı subap değil ama yinede temkini elden bırakmamak lazım,sonuçta çelikte olsa subap sağlam kalsa yatağı bozulabiliyor,üst kapak konusundada sizinki döküm sorun çıkmaz demişti kartaldaki usta ne derece doğrudur bilemiyorum,ayrıca tune up maddeside bu aşınmaları sanırım epey bir geciktirir ki almanya forum sitelerindede bahsediliyor prinsin yağlama sistemine alternatif olabilir,yağ konusundada motor silk ürününü kullanacağım yine,motora bir zararı olacağını sanmam çünkü dünyada çığır açmış bir ürün ve ödül almış bir ürün, konu hassas olduğu için genel inceleme yapmak istedim,tabi ki montaj öncesi yukarıda da yazmış olduğum gibi aracın periyodik bakımları yapılalı henüz 5000 km olmasına rağmen ben yinede gaz kelebeği kurum kontrolü,buji ve kablosunun kontrolü,enjektör ve motor için carbon clean temizliğinden sonra,kafam rahat bir şekilde sistem kurdurmayı düşünüyorum,daha sağlıklı olur kanısındayım,atladığım noktalar varsa bilgilerinizi bekliyorum,
    ayrıca aklıma gelmişken dün gece okuduğum bir konuda prinsin basınç ayarını aracın ecusundaki bilgilere göre ayarladığı,brc nin ise manifoltta ki gerçek basınca göre ayar yaptığı ve manifolt basıncının daha sağlıklı olacağı bildiriliyordu,bu konu hakkında da bilgi verirseniz sevinirim,saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakyuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: drakyuz

    alır dizeli binerim paşa paşa... bu aşk buraya kadarmış

    dizelin sorunları bitse,uzun vadede daha külfetli oluyor,performansa hiç girmiyorum bile

    maalesef katılmıyorum size dostum..bence tek ve en büyük avantaj otomatik vites seçeneğinin benzinlilerde daha fazla olması

    şuan iş yerimde hyundai i30 dizel kullanan arkadaşım var ve 2 ay önce bakıma gittiklerinde araç 46000 km de olmasına rağmen 600 tl ye servisten çıktılar,ayrıca ülkemiz şartlarında kullanılan mazotlardan kaynaklı arıza gösteren enjektör ve mazot pompasını saymıyorum dahi ki belirli km lerde onlarında değişimleri var bildiğim kadarıyla,performans konusundada alt devir torkları yüksek olmasına karşın yüksek devirde ki genelde 4000 üzeri torkları düşmeye başlıyor ve devir arttıkça dahada düşüyor hatta 0 a doğru ilerliyor,bunuda dynoda tork testinde görmüştüm,ama sakin sakin sadece şehir içi kullanıp aynı yerden ve temiz yakıt alıp,gerekli özen gösterilirse 200.000 km sorunsuz binenlerde var,tercih ne olursa olsun hayırlı olsun,saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Benim aracın boost basıncı 0,9 bar.Prins takdırmayında ne takdırırsanız taktırın.Daha aracı tanımadıkları gibi ayarından anlamayan insanlar var maalesef.Şu an aracım yüksek devirlerde benzine geçiyor.Elektirk tesisatı saçmalamış durumda,ayrıca devir bozukluğu var araç P konumunda 1200 d/dak sabit bazen düşüyor böyle olunca da tabiki şanzuman çekiçle dövülüyomuş gibi oluyor.Biri gelse dese 2500 TL verecem LPG sistemini sökecez hemen atlarım valla o derece usandım.Şimdi sabahları zor çalışıyor aracım ben çektim siz çekmeyin derim hatta mümkünse turbolu yüksek HP li araçlar için LPG dönüşümü yaptırmayın.Saygılar.

    sorun icin sizinle irtibata gecilip gerkli yerlere bilgi verilmiştir size gün icinde sorununzla ilgili cevap verilecek ve sorununuz mutlaka giderilecektir

    iyigünler

    İlginize teşekkür ederim.Ancak ben araçtan ümidi kestim inşallah Prins yetkilileri LPG tesisatımı söker ve paramı iade eder.İşçilik ücretini ödemeye razıyım.Saygılar.

    Keşke böyle bir sorunu hiç yaşamayıp aracınızdan soğumasaydınız fakat burada edindiğim genel bilgilere göre gerçekten kit kalitesi farkını uzun zaman sonra ortaya koyuyor fakat usta farkı ilk montaj ve ayardan itibaren başlıyor,sakın yanlış anlamayın belki 2-3 farklı yere gidip sorununuzu çözüme kavuşturamamış olabilirsiniz ancak bu işin duayenlerinden hiçbir şey kaçmaz,bencede yer ve konum olarak ve bölgenizde bulunan servis durumunu bilmeyerek yönlendirmeleri izlemenizi tavsiye ederim,umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür,çözülürsede yada çözülemezse yine burada paylaşmanızı bekliyorum,komşum var sizin aracın aynısından kullanıyor ve prins takılı ondada,onunlada sürekli muhabbet halindeyiz ama bir sıkıntısı yok ve çok memnun,inşallah probleminiz çözülür,yoksa turbo araçlar için bizimkilerin hafif kaldığı daha yüksek hp li subaru wrx,mitsubishi evo,honda s2000,bmw m serisi gibi 375 hp lere kadar çıkan araçlarda dahi kullanılıyor,çok agresif kullananlar dışında kalanlar genelde memnun,saygılar.

    Valla ilk takıldığı andan itibaren sorunlarla uğraşıyorum.İlk olarak araca sarı enjektörler takıldı Dyno sunucu mevcut "Prins Lpg Dönüşüm Kiti" adlı forumun 82. sayfasında yanlış hatırlamıyosam.Güç düşüşünü ordan görebilirsiniz.En trajik tarafı ise turbo basıncının azaldığı anlarda aracın stop etmesi Allhtan verilmiş sadakamız varmış aracı zor durdurdum.Şu an kahverengi enjektörler takılı bu seferde araç 3000-3500 d/dak dan sonra benzine geçiyor.Yani torkun pik seviyesinde.Devir bozukluğu ise cabası.Değişenler;

    Bujiler,
    Ateşleme Bobini
    Filtreler
    Buji Kablosu
    MAF temizliği
    Benzin enjektör ve enjektör kütüğü değişikliği

    Yapılan Ayar Sayısı;
    2 ayda 5 kez yada 6

    Kahverengi enjektörler takıldıktan sonra Dyno yapmadım yalnız.O yüzden sarı enjektörlü Dyno sonucu pek gerçeği yansıtmayabilir.İşin garip tarafı her yeni ayardan sonra başka sorunların düzelip yeni sorunların baş göstermesi.Ben aracımdan memnunum aracımı satmayı kesinlikle düşünmüyorum.Aracıma zarar veren Prins VSI 2 LPG System ise gidici gibi gözüküyor.Aracım LPG siz daha iyi.

    Şunuda belirteyim Dönüşüm yapılacak aracın yetkili servis tarafından ECU sunun çok iyi bilinmesi gerekir.Benim aracın MAP haritası muhtemelen Prins ECU su ile çakışıyor yanılmıyorsam.MAP eğrilerini yanlış yorumluyor da olabilir.Ustalar bunu daha iyi bilir.Şunu da belirteyim benim araca yapılan montaj da baştan aşağı yanlış da olabilir ya da ayarlar.Saygılar.

    montajı nerede,kime ve ne zaman yaptırdığınızı bilmiyorum ama onlarıda belirtirseniz sanırım ayotogaz sorununuza en kısa sürede çözüm bulacaklardır,ilgi ve alakalarından emin olabilirsiniz,sistemlerinin her daim arkasında duran kişilerdir,mutlak suretle bir yerde yanlış yapılmıştır ve yine mutlak suretle çözüm bulunur,siz yeter ki yönlendirmeleri takip edin,konu ile ilgili bilgilendirmeye devam edin lütfen,saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Benim aracın boost basıncı 0,9 bar.Prins takdırmayında ne takdırırsanız taktırın.Daha aracı tanımadıkları gibi ayarından anlamayan insanlar var maalesef.Şu an aracım yüksek devirlerde benzine geçiyor.Elektirk tesisatı saçmalamış durumda,ayrıca devir bozukluğu var araç P konumunda 1200 d/dak sabit bazen düşüyor böyle olunca da tabiki şanzuman çekiçle dövülüyomuş gibi oluyor.Biri gelse dese 2500 TL verecem LPG sistemini sökecez hemen atlarım valla o derece usandım.Şimdi sabahları zor çalışıyor aracım ben çektim siz çekmeyin derim hatta mümkünse turbolu yüksek HP li araçlar için LPG dönüşümü yaptırmayın.Saygılar.

    sorun icin sizinle irtibata gecilip gerkli yerlere bilgi verilmiştir size gün icinde sorununzla ilgili cevap verilecek ve sorununuz mutlaka giderilecektir

    iyigünler

    İlginize teşekkür ederim.Ancak ben araçtan ümidi kestim inşallah Prins yetkilileri LPG tesisatımı söker ve paramı iade eder.İşçilik ücretini ödemeye razıyım.Saygılar.

    Keşke böyle bir sorunu hiç yaşamayıp aracınızdan soğumasaydınız fakat burada edindiğim genel bilgilere göre gerçekten kit kalitesi farkını uzun zaman sonra ortaya koyuyor fakat usta farkı ilk montaj ve ayardan itibaren başlıyor,sakın yanlış anlamayın belki 2-3 farklı yere gidip sorununuzu çözüme kavuşturamamış olabilirsiniz ancak bu işin duayenlerinden hiçbir şey kaçmaz,bencede yer ve konum olarak ve bölgenizde bulunan servis durumunu bilmeyerek yönlendirmeleri izlemenizi tavsiye ederim,umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür,çözülürsede yada çözülemezse yine burada paylaşmanızı bekliyorum,komşum var sizin aracın aynısından kullanıyor ve prins takılı ondada,onunlada sürekli muhabbet halindeyiz ama bir sıkıntısı yok ve çok memnun,inşallah probleminiz çözülür,yoksa turbo araçlar için bizimkilerin hafif kaldığı daha yüksek hp li subaru wrx,mitsubishi evo,honda s2000,bmw m serisi gibi 375 hp lere kadar çıkan araçlarda dahi kullanılıyor,çok agresif kullananlar dışında kalanlar genelde memnun,saygılar.

    Valla ilk takıldığı andan itibaren sorunlarla uğraşıyorum.İlk olarak araca sarı enjektörler takıldı Dyno sunucu mevcut "Prins Lpg Dönüşüm Kiti" adlı forumun 82. sayfasında yanlış hatırlamıyosam.Güç düşüşünü ordan görebilirsiniz.En trajik tarafı ise turbo basıncının azaldığı anlarda aracın stop etmesi Allhtan verilmiş sadakamız varmış aracı zor durdurdum.Şu an kahverengi enjektörler takılı bu seferde araç 3000-3500 d/dak dan sonra benzine geçiyor.Yani torkun pik seviyesinde.Devir bozukluğu ise cabası.Değişenler;

    Bujiler,
    Ateşleme Bobini
    Filtreler
    Buji Kablosu
    MAF temizliği
    Benzin enjektör ve enjektör kütüğü değişikliği

    Yapılan Ayar Sayısı;
    2 ayda 5 kez yada 6

    Kahverengi enjektörler takıldıktan sonra Dyno yapmadım yalnız.O yüzden sarı enjektörlü Dyno sonucu pek gerçeği yansıtmayabilir.İşin garip tarafı her yeni ayardan sonra başka sorunların düzelip yeni sorunların baş göstermesi.Ben aracımdan memnunum aracımı satmayı kesinlikle düşünmüyorum.Aracıma zarar veren Prins VSI 2 LPG System ise gidici gibi gözüküyor.Aracım LPG siz daha iyi.

    Şunuda belirteyim Dönüşüm yapılacak aracın yetkili servis tarafından ECU sunun çok iyi bilinmesi gerekir.Benim aracın MAP haritası muhtemelen Prins ECU su ile çakışıyor yanılmıyorsam.MAP eğrilerini yanlış yorumluyor da olabilir.Ustalar bunu daha iyi bilir.Şunu da belirteyim benim araca yapılan montaj da baştan aşağı yanlış da olabilir ya da ayarlar.Saygılar.

    montajı nerede,kime ve ne zaman yaptırdığınızı bilmiyorum ama onlarıda belirtirseniz sanırım ayotogaz sorununuza en kısa sürede çözüm bulacaklardır,ilgi ve alakalarından emin olabilirsiniz,sistemlerinin her daim arkasında duran kişilerdir,mutlak suretle bir yerde yanlış yapılmıştır ve yine mutlak suretle çözüm bulunur,siz yeter ki yönlendirmeleri takip edin,konu ile ilgili bilgilendirmeye devam edin lütfen,saygılar.

    Aracın montajı Prins Memduh Ustada yapıldı.İlk başlarda güler yüzlü insanlardı aracın sorunları yüzünden servisin kapısını aşındırınca Niye geldin?noldu?yine mi sen? triplerine girdiler.Yani gerçek yüzleri ortaya çıktı.Montaj yapılacak servis te bunada dikkat etmek gerekir.Yani müşteriye verilen değer.Saygılar.




  • vialle ye bakmak lazım...vialle forumu da tiguan forumuna dönmüş durumda
  • memduh ustayı forumda sıkça görüyorum genelde herkes memnun ve refaranslı bir usta kendisi ama tabi şahsi olarak kimseyi tanımıyorum,eminim ki sayın ayotogaz kendisi ile irtibata geçip aracınız ile ilgili bilgileri aldıktan sonra en kısa sürede size yardım ve yönlendirmeyi yapıp mağduriyetinizi gidereceklerdir,bende forumdakiler gibi merakla durumunuzu bekliyor olacağım,saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakyuz

    vialle ye bakmak lazım...vialle forumu da tiguan forumuna dönmüş durumda

    iyi güzelde vialle de aracın yarı parası ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Benim aracın boost basıncı 0,9 bar.Prins takdırmayında ne takdırırsanız taktırın.Daha aracı tanımadıkları gibi ayarından anlamayan insanlar var maalesef.Şu an aracım yüksek devirlerde benzine geçiyor.Elektirk tesisatı saçmalamış durumda,ayrıca devir bozukluğu var araç P konumunda 1200 d/dak sabit bazen düşüyor böyle olunca da tabiki şanzuman çekiçle dövülüyomuş gibi oluyor.Biri gelse dese 2500 TL verecem LPG sistemini sökecez hemen atlarım valla o derece usandım.Şimdi sabahları zor çalışıyor aracım ben çektim siz çekmeyin derim hatta mümkünse turbolu yüksek HP li araçlar için LPG dönüşümü yaptırmayın.Saygılar.

    sorun icin sizinle irtibata gecilip gerkli yerlere bilgi verilmiştir size gün icinde sorununzla ilgili cevap verilecek ve sorununuz mutlaka giderilecektir

    iyigünler

    İlginize teşekkür ederim.Ancak ben araçtan ümidi kestim inşallah Prins yetkilileri LPG tesisatımı söker ve paramı iade eder.İşçilik ücretini ödemeye razıyım.Saygılar.

    Keşke böyle bir sorunu hiç yaşamayıp aracınızdan soğumasaydınız fakat burada edindiğim genel bilgilere göre gerçekten kit kalitesi farkını uzun zaman sonra ortaya koyuyor fakat usta farkı ilk montaj ve ayardan itibaren başlıyor,sakın yanlış anlamayın belki 2-3 farklı yere gidip sorununuzu çözüme kavuşturamamış olabilirsiniz ancak bu işin duayenlerinden hiçbir şey kaçmaz,bencede yer ve konum olarak ve bölgenizde bulunan servis durumunu bilmeyerek yönlendirmeleri izlemenizi tavsiye ederim,umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür,çözülürsede yada çözülemezse yine burada paylaşmanızı bekliyorum,komşum var sizin aracın aynısından kullanıyor ve prins takılı ondada,onunlada sürekli muhabbet halindeyiz ama bir sıkıntısı yok ve çok memnun,inşallah probleminiz çözülür,yoksa turbo araçlar için bizimkilerin hafif kaldığı daha yüksek hp li subaru wrx,mitsubishi evo,honda s2000,bmw m serisi gibi 375 hp lere kadar çıkan araçlarda dahi kullanılıyor,çok agresif kullananlar dışında kalanlar genelde memnun,saygılar.

    Valla ilk takıldığı andan itibaren sorunlarla uğraşıyorum.İlk olarak araca sarı enjektörler takıldı Dyno sunucu mevcut "Prins Lpg Dönüşüm Kiti" adlı forumun 82. sayfasında yanlış hatırlamıyosam.Güç düşüşünü ordan görebilirsiniz.En trajik tarafı ise turbo basıncının azaldığı anlarda aracın stop etmesi Allhtan verilmiş sadakamız varmış aracı zor durdurdum.Şu an kahverengi enjektörler takılı bu seferde araç 3000-3500 d/dak dan sonra benzine geçiyor.Yani torkun pik seviyesinde.Devir bozukluğu ise cabası.Değişenler;

    Bujiler,
    Ateşleme Bobini
    Filtreler
    Buji Kablosu
    MAF temizliği
    Benzin enjektör ve enjektör kütüğü değişikliği

    Yapılan Ayar Sayısı;
    2 ayda 5 kez yada 6

    Kahverengi enjektörler takıldıktan sonra Dyno yapmadım yalnız.O yüzden sarı enjektörlü Dyno sonucu pek gerçeği yansıtmayabilir.İşin garip tarafı her yeni ayardan sonra başka sorunların düzelip yeni sorunların baş göstermesi.Ben aracımdan memnunum aracımı satmayı kesinlikle düşünmüyorum.Aracıma zarar veren Prins VSI 2 LPG System ise gidici gibi gözüküyor.Aracım LPG siz daha iyi.

    Şunuda belirteyim Dönüşüm yapılacak aracın yetkili servis tarafından ECU sunun çok iyi bilinmesi gerekir.Benim aracın MAP haritası muhtemelen Prins ECU su ile çakışıyor yanılmıyorsam.MAP eğrilerini yanlış yorumluyor da olabilir.Ustalar bunu daha iyi bilir.Şunu da belirteyim benim araca yapılan montaj da baştan aşağı yanlış da olabilir ya da ayarlar.Saygılar.

    montajı nerede,kime ve ne zaman yaptırdığınızı bilmiyorum ama onlarıda belirtirseniz sanırım ayotogaz sorununuza en kısa sürede çözüm bulacaklardır,ilgi ve alakalarından emin olabilirsiniz,sistemlerinin her daim arkasında duran kişilerdir,mutlak suretle bir yerde yanlış yapılmıştır ve yine mutlak suretle çözüm bulunur,siz yeter ki yönlendirmeleri takip edin,konu ile ilgili bilgilendirmeye devam edin lütfen,saygılar.

    Aracın montajı Prins Memduh Ustada yapıldı.İlk başlarda güler yüzlü insanlardı aracın sorunları yüzünden servisin kapısını aşındırınca Niye geldin?noldu?yine mi sen? triplerine girdiler.Yani gerçek yüzleri ortaya çıktı.Montaj yapılacak servis te bunada dikkat etmek gerekir.Yani müşteriye verilen değer.Saygılar.

    yetkililerle görüşüyorum sizin sorununuz hakında olmsa başka servise yönlendirme yapılacak ama arcınızdaki soruna mutlaka cözülecektir bundan emin olabilirsiniz




  • işte en başta bu işin duayenleri derken belirttiğim durum,ilgi alaka ve sorun anında her türlü yardım ve destek,ben sizin adınıza da şimdiden teşekkür ediyorum yardımları için,umarım sorununuz basit birşeyden kaynaklıdır ve kısa zamanda çözülür ki keyif ve güvenle sürmeye devam edersiniz,bizlere de bilgi verirsiniz,saygılar.
  • PEUGEOT 508 1.6 THP 156 BG OTOMATİK VİTES ARAÇ DÜŞÜNÜYORUM, LPG TAKTIRILABİLİR Mİ ACABA, TAKTIRILSA DA BİR SORUN ÇIKAR MI? YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM, ÇOK SEVİNİRİM YARDIMCI OLURSANIZ.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    Teşekkürler sayın ayotogaz bilgilendirmeniz için,bu sabah İstanbul anadolu yakası için konuşuyorum hava sıcaklığı 8 derece,aracımı çalıştırdım ve ayarları açtım motor sıcaklığı 16 derece idi,yaklaşık 1 km 20-40 arası (ana yola çıkana kadar ki yolum ara sokaklardan oluyor) hız ile aracımın motor sıcaklığı 40 ları buldu ve 2 km sonra 50 derece oldu,İstanbul da kış şartları çok çok çetin geçmediği için ve çok soğuk dediğimiz dönemin toplamda 2 ay sürdüğünü göz önüne alırsak sanırım sıkıntı olmaz,gaz olayına gelince evet vsr yi o yüzden sormuştum zaten bende kapatılıp kapatılamadığı ile ilgili bilgi almak istiyorum,yada deviri manuel olarak kaç devire kadar ayarlıyabiliyoruz mesela vsr de 6500 devir yazabiliyor muyuz?Bu arada prins için wv sitesinden okuduğum ve taksici açıklamalarına göre regülatör belirli km sonra sıkıntı çıkarabiliyor,suya gaz karıştırıyor demişler ve soğutma sıvısının belirli km lerde değişimi gerekiyor demişler,anlamadım açıkcası ve ilk o sitede okudum,birde ecu arızalanırsa garanti sonrası sanırım onlarda biraz maliyetliymiş,en iyisi bilenden öğrenmek fiyatları,geçen seferki gibi yanlışlık yapmayım :) saygılar.

    bu kısma yanıt alabilir miyim?Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANTUAN3301

    PEUGEOT 508 1.6 THP 156 BG OTOMATİK VİTES ARAÇ DÜŞÜNÜYORUM, LPG TAKTIRILABİLİR Mİ ACABA, TAKTIRILSA DA BİR SORUN ÇIKAR MI? YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM, ÇOK SEVİNİRİM YARDIMCI OLURSANIZ.

    http://forum.donanimhaber.com/m_36010374/tm.htm konu 2009 da açılmış fakat günümüzdeki değişikliklerede yer verilmiş,en sağlıklı bilgileri yine ustalarımız buradan vermeye çalışırlar,görünüşe göre takılıyor,bende bir taraftan araştırıp yazarım buraya,saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayotogaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Benim aracın boost basıncı 0,9 bar.Prins takdırmayında ne takdırırsanız taktırın.Daha aracı tanımadıkları gibi ayarından anlamayan insanlar var maalesef.Şu an aracım yüksek devirlerde benzine geçiyor.Elektirk tesisatı saçmalamış durumda,ayrıca devir bozukluğu var araç P konumunda 1200 d/dak sabit bazen düşüyor böyle olunca da tabiki şanzuman çekiçle dövülüyomuş gibi oluyor.Biri gelse dese 2500 TL verecem LPG sistemini sökecez hemen atlarım valla o derece usandım.Şimdi sabahları zor çalışıyor aracım ben çektim siz çekmeyin derim hatta mümkünse turbolu yüksek HP li araçlar için LPG dönüşümü yaptırmayın.Saygılar.

    sorun icin sizinle irtibata gecilip gerkli yerlere bilgi verilmiştir size gün icinde sorununzla ilgili cevap verilecek ve sorununuz mutlaka giderilecektir

    iyigünler

    İlginize teşekkür ederim.Ancak ben araçtan ümidi kestim inşallah Prins yetkilileri LPG tesisatımı söker ve paramı iade eder.İşçilik ücretini ödemeye razıyım.Saygılar.

    Keşke böyle bir sorunu hiç yaşamayıp aracınızdan soğumasaydınız fakat burada edindiğim genel bilgilere göre gerçekten kit kalitesi farkını uzun zaman sonra ortaya koyuyor fakat usta farkı ilk montaj ve ayardan itibaren başlıyor,sakın yanlış anlamayın belki 2-3 farklı yere gidip sorununuzu çözüme kavuşturamamış olabilirsiniz ancak bu işin duayenlerinden hiçbir şey kaçmaz,bencede yer ve konum olarak ve bölgenizde bulunan servis durumunu bilmeyerek yönlendirmeleri izlemenizi tavsiye ederim,umarım en kısa zamanda sorununuz çözülür,çözülürsede yada çözülemezse yine burada paylaşmanızı bekliyorum,komşum var sizin aracın aynısından kullanıyor ve prins takılı ondada,onunlada sürekli muhabbet halindeyiz ama bir sıkıntısı yok ve çok memnun,inşallah probleminiz çözülür,yoksa turbo araçlar için bizimkilerin hafif kaldığı daha yüksek hp li subaru wrx,mitsubishi evo,honda s2000,bmw m serisi gibi 375 hp lere kadar çıkan araçlarda dahi kullanılıyor,çok agresif kullananlar dışında kalanlar genelde memnun,saygılar.

    Valla ilk takıldığı andan itibaren sorunlarla uğraşıyorum.İlk olarak araca sarı enjektörler takıldı Dyno sunucu mevcut "Prins Lpg Dönüşüm Kiti" adlı forumun 82. sayfasında yanlış hatırlamıyosam.Güç düşüşünü ordan görebilirsiniz.En trajik tarafı ise turbo basıncının azaldığı anlarda aracın stop etmesi Allhtan verilmiş sadakamız varmış aracı zor durdurdum.Şu an kahverengi enjektörler takılı bu seferde araç 3000-3500 d/dak dan sonra benzine geçiyor.Yani torkun pik seviyesinde.Devir bozukluğu ise cabası.Değişenler;

    Bujiler,
    Ateşleme Bobini
    Filtreler
    Buji Kablosu
    MAF temizliği
    Benzin enjektör ve enjektör kütüğü değişikliği

    Yapılan Ayar Sayısı;
    2 ayda 5 kez yada 6

    Kahverengi enjektörler takıldıktan sonra Dyno yapmadım yalnız.O yüzden sarı enjektörlü Dyno sonucu pek gerçeği yansıtmayabilir.İşin garip tarafı her yeni ayardan sonra başka sorunların düzelip yeni sorunların baş göstermesi.Ben aracımdan memnunum aracımı satmayı kesinlikle düşünmüyorum.Aracıma zarar veren Prins VSI 2 LPG System ise gidici gibi gözüküyor.Aracım LPG siz daha iyi.

    Şunuda belirteyim Dönüşüm yapılacak aracın yetkili servis tarafından ECU sunun çok iyi bilinmesi gerekir.Benim aracın MAP haritası muhtemelen Prins ECU su ile çakışıyor yanılmıyorsam.MAP eğrilerini yanlış yorumluyor da olabilir.Ustalar bunu daha iyi bilir.Şunu da belirteyim benim araca yapılan montaj da baştan aşağı yanlış da olabilir ya da ayarlar.Saygılar.

    montajı nerede,kime ve ne zaman yaptırdığınızı bilmiyorum ama onlarıda belirtirseniz sanırım ayotogaz sorununuza en kısa sürede çözüm bulacaklardır,ilgi ve alakalarından emin olabilirsiniz,sistemlerinin her daim arkasında duran kişilerdir,mutlak suretle bir yerde yanlış yapılmıştır ve yine mutlak suretle çözüm bulunur,siz yeter ki yönlendirmeleri takip edin,konu ile ilgili bilgilendirmeye devam edin lütfen,saygılar.

    Aracın montajı Prins Memduh Ustada yapıldı.İlk başlarda güler yüzlü insanlardı aracın sorunları yüzünden servisin kapısını aşındırınca Niye geldin?noldu?yine mi sen? triplerine girdiler.Yani gerçek yüzleri ortaya çıktı.Montaj yapılacak servis te bunada dikkat etmek gerekir.Yani müşteriye verilen değer.Saygılar.

    yetkililerle görüşüyorum sizin sorununuz hakında olmsa başka servise yönlendirme yapılacak ama arcınızdaki soruna mutlaka cözülecektir bundan emin olabilirsiniz

    Hocam ben Ankaradayım sen İstanbuldasın.Sanki araca montajı sen yapmışsında bu kadar ilgileniyosun.Hatta sanki araç seninde benim değil.Allah senden razı olsun diyorum başka bir şey demiyorum.Keşke sana montaj yaptırsaymışım. Saygılar.




  • bir yazı daha kopyalıyorum ama grafik göstergesi ile ilgili bilgiler verilsede konuda grafik yoktu,ustaların konu hakkında ki görüşlerini merak ediyorum,burada anlatılanlar bizim sistem ayarlarında uygulanabiliyor mu?saygılar.

    LPG ve Ateşleme Avansı ( Ignition advance on LPG )

    --------------------------------------------------------------------------------

    Birçoğumuz aracına LPG dönüşümü yaptırıyor ve aracını <%90 oranda LPG'de kullanıyor. Kimisi karbüratörlü, kimisi sıralı sistem, kimisi standalone ECU ile yürüyor, kimisinde ateşleme elektronik, kimisinde distribütörlü... Peki ama benzin için ayarlanmış olan avans haritamız acaba LPG'ye ne kadar uygun?

    LPG ile benzinin yanma hızları birbirinden farklıdır. Düşük devirlerde LPG benzinden daha yavaş yanarken yüksek devirlerde LPG benzinden daha hızlı yanar.




    Tabloda da görüleceği gibi yaklaşık 3000 devire kadar LPG benzinden daha yavaş yanar. Bu da 3000 devire kadar LPG'nin daha fazla avansa ihtiyaç duyduğunu, 3000 devire kadar daha yüksek avans verilmesi gerektiğini gösterir. Tabi ki 3000 devire kadar avans sabit arttırılmamalı. 3000'e yaklaştıkça kademeli olarak benzine eşitlenmeli.

    3000 devirden sonra ise, yaklaşık 4000 devir gibi LPG ile benzin arasındaki avans farkı benzin lehine sabitlenir. Yani önce yüksek başlayıp, 3000'e kadar kademeli olarak benzine eşitlediğimiz avansı 3000 devirden 4000 devire kadar kademeli olarak kısmalı, 4000 devirden sonra benzinden sabit -8~10 derece kısarak seyrettirmeliyiz. Yoksa detonasyon oluşabilir.

    Burada şu sorun ortaya çıkıyor; LPG her devir ve yük altında sabit olarak benzinden daha yavaş yanmaz. Bu da tüm devirler için komple avans haritasını + yönde kaydırmayı(shift ettirmeyi) veya distribütörden sabit avans vermeyi işlevsiz hale getirir.

    Tabloda benzin avansını kırmızıyla, olması gereken ideal LPG avansını yeşille, avansa yapılacak tüm devirlerde sabit +10 müdahalesinin sonucu oluşan avans haritasını da mavi ile görebilirsiniz;




    Görüyoruz ki bu şekilde avansa verilecek sabit bir artış yaklaşık 2500 devire kadar iyi sonuç verse de üst devirlerde vuruntu sorunu ile karşılaşmamıza sebep olacaktır.

    Eğer bu şekilde tüm devirlerde sabit avans verirsek araba LPG'de rölantide ve 3000 devir altında stabil ve düzgün çalışırken ve hatta avans düzgün ayarlandığında benzinden daha yüksek tork bile verebilirken, 3000 devirden sonra verimsiz yanma başlar.

    Bu yüzdendir ki zaten genelde LPG'de subap hasarları, egsoz subabı yanmaları ve oturmaları, yüksek EGT ve son hıza LPG'de ulaşamama durumları, genelde bu yüksek devirdeki avans dezavantajından kaynaklanır. Bu sorunlar ileri safhalarda piston, piston yüzeyi ve eteği, segman, gömlek hasarlarına yol açabilir.

    Eğer araç ateşlemesini TDC(top dead center) sensöründen kontrol ediyorsa, bazı LPG kitleri bu sensörün değerini manipüle ederek avansa da müdahale edebiliyor. Bu kitlerin avans haritalarından avansa istediğiniz devir ve MAP değerinde ayrı ayrı müdahale edebiliyorsunuz.

    Eğer bu şekilde bir kitimiz yoksa ama yine avansımız TDC ile kontrol ediliyorsa avans controller devreler mevcut. Ancak bu devreler ile genelde avans vermekten ziyade ancak üstlerde avansı kısabiliyorsunuz. Çünkü devre sinyali geciktirebiliyor ama gelmeyen sinyali öne alamıyor, yani avans veremiyor.

    Distribütörden ayar yapacaklar ise eğer araçlarını yüksek devirde kullanmıyor, ekonomik sürüşler yapıyorlarsa distribütör üzerinden avansa müdahale edip biraz avans açabilirler. Bu 5~8 derece arasında olabilir. Ama üst devirlere çıkanlara bunu tavsiye etmiyorum.

    Ayrıca bu şekilde avans vermelerde yalnızca LPG'ye göre yapılacak düzenlemeleri veya pozisyon switchi kullanılmadan yapılacak tek yönlü düzeltmeler benzinde özellikle düşük devirde açtığınız avans sonucu vuruntuya sebep olabilir.

    Eğer araç standalone yürütülüyorsa ve çift avans haritası uygulanabiliyorsa bir switch ile LPG konumu sinyali alınıp LPG'de araç yukarıdaki grafiklere göre her devirde uygun şekilde hazırlanmış bir avans haritasında yürütülerek maksimum fayda, maksimum tork ve maksimum verim alınabilir. LPG kullanmanın belki de en verimli yolu budur, yani standalone ECU ile yürümektir. Veya swicth'li çalışan avans emülatörleri kullanmaktır.

    Örnek bir MS avans ikili avans haritaları;
    Tablo 1 LPG, Tablo 2 benzin için;



    Burada hafiften bir ayrıma gidilmiş. Biraz daha sertleştirilebilir ayrım. Görüldüğü gibi 3000 devir civarında tablolar denk.


    "Bunlara ne gerek var, benim arabamda vuruntu sensörü var" diyorsanız;

    Maalesef benzinli bir arabadaki vuruntu sensörü sorunu yakıt kaynaklı algılıyor ve her devirde yakıt aynı yakıt olacağından haritayı komple kaydırıyor, tıpkı SFT, LFT değerleri gibi... Yani vuruntu sensörü olan bir araba LPG'de optimum avansla yürümüyor.


    Ben uğraşamam bunlarla, zaten aracım da şuhaliyle çok güzel yürüyor diyorsanız;

    benzin avans haritası ile LPG'de uzun süre yüksek devirlerde gazlamayın. Özellikle uzun yolda... Mümkünse VSR(benzin desteği) açarak 3000~4000 devir üstünde %50 üstü tps'de veya mapta yakıta bir miktar benzin püskürttürün. Bu sayede oktanı ve dolayısıyla avansı bir miktar toparlamış olursunuz.

    Ayrıca LPG benzine göre yüksek oktanlı ama düşük kalorifik değere sahip bir yakıt olduğundan avansa müdahale edilmese bile EGT'de bariz artışlar göstermez. Çünkü yüksek devirlerde LPG'de yukarıda anlattığımız durumdan dolayı yanma daha kısa sürdüğünden egsoz döngüsünde yanma bitmiş olur. LPG'de EGT'nin tehlikeli olabileceği durumlar avans haritasına müdahale edilmemişse, düşük devir, uzun yol, düşük yük sabit sürüşleri olabilir. Çünkü bu durumda o devirde LPG'nin ihtiyacı olan avansı vermediğimizden LPG geç yanacak, egsoz fazında yanmasını sürdürerek EGT'yi artıracaktır.

    Her halükarda buhar fazındaki LPG sıvı benzinin püskürtülmesi sonrası ortamdan transfer edeceği ısıyı transfer edemediğinden yanma ısısı bir miktar artar. Bunu çözmenin yolu iat'ı düşürmekten ve düzgün avanstan geçiyor. Bu amaçla water injection uygulanabilir. Fırsat bulunca kendi arabamda LPG'de water injection'ın etkilerini deneyip sonuçlarını paylaşmaya çalışacağım.

    LPG'nin yanma ısısından bahsettik. Bir de bu ısı sebebiyle ihtiyaç duyulan buji tipi meselesi var.

    LPG için benzinde kullandığınız bujinin bir kademe daha soğuğunu, mümkünse 0.1mm daha dar elektrot aralığında kullanın. Piyasada LPG bujisi olarak satılan bujilerin çoğu benzinde kullandığımız klasik iridyum bujilerin bir kademe daha soğuğudur zaten.

    Soğuk buji kullanmanız benzinde olduğu gibi buji üzerinde deposit, kurum birikmesine sebep olmaz. Çünkü LPG deposit bırakmaz.


    Konuyu bilgilendirme amaçlı açtım. Bildiklerimi, aklıam gelenleri, forumda eksikliğini gördüğüm konuları yazdım. İlave edeceğiniz, ekleyeceğiniz, eleştireceğiniz, soracağınız noktalar varsa seve seve okur, cevaplar, ben de istifade ederim.

    Buraya, yani sonuna kadar okumuşsanız da ayrıca teşekkür ederim




  • soru:
    (bilgilendirme guzel, oncelikle tesekkurler..
    hem karburatorlu hem de distributorlu(vakum girisli) bi araca pek de birsey yapamiyoruz anladigim kadariyla..
    ustlerde cok oluyor arac, hem bu emmeyi daraltmalarindan, hem de mikserden dolayi ustlerde yeterli emis yapamiyor diye dusunuyordum i bir de bu avans olayi cikti anlasilan..)

    cevap:
    Distribütörden avansa müdahale ile altları kurtarabilirsin ama üstleri tamamen feda edersin. Veya tam tersi...

    Distribütör üstünde, mil üzerinde tadilat yaparak veya yayları sertleştirerek durumu LPG'ye göre optimize edenler var yurtdışında özellikle. Ama vakumlu distribütörden ayarla tüm devirlerde optimuma ulaşmak zor maalesef.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    soru;
    (hem alt devirde hem üst devirde avansı ayaradık diyelim dynoda nasıl bi sonuç alabiliriz en iyi ihtimalle? ve bu ayarı yapabilen bi usta var mı sizin dediğiniz şekilde ? wideband bağlayıp yazılım mı atmak gerek yoksa?)

    cevap:
    Ya yazılım baştan aşağı LPG'ye göre avans haritasıyla yeniden düzenlenecek, e tabi bu sefer de benzinde sorun olacak, ya avans kontrollerlar kullanılacak, ya da standalone, çift avans haritalı bir ecu kullanılacak.

    Maalesef başka türlü ustayla, widebandla ayarla bunu sağlamak mümkün değil.

    Avans LPG'ye göre kusursuzca ayarlanırsa özellikle alt devirler canlanır, üstlerdeki benzine kıyasla düşüklük ortadan kalkar. Dynoda genelde bakılan tek değer hp olduğundan, hp de yüksek devir demek olduğundan dynoda en iyi benzinle aynı değer görülür. Ama tork grafiğinde altlar daha yüksek olacaktır altlarda artan avanstan dolayı.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Üstlere de benzin desteği vereceksin zaten. Üstlerde de avans verebilirsin o şekilde.

    En güzelini sen yapıyorsun standalone a geçmekle. Keşke bende de esp edl asr vs bi dünya tantana olmasa da ben de geçsem standalone a

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    soru;
    Arabamda benzin ve lpgde hissedilir derecede guc farkliliği var da ondan sordum (sirali sistem)

    Ilginize teşekkürler.

    cevap:
    Sıralı sistemde yüksek devirler haricinde hissedilir derecede bir güç farkı olmaması gerekir. Tabi eğer ayar düzgünse. İmkan varsa wideband'la, imkan yoksa OBD datalarından SFT gözlemlenerek ayar yaptırılmalı
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    bu avans olayları bizim kitlerde ihtiyaç duyulmayan bir durumdu sanırım yanlış hatırlamıyorsam,yinede okurken dikkatimi çekti sormak istedim,saygılar.




  • bujiler konusu dikkatimi çekti birde bu yazıda,0.1 mm orjinalin bir altı soğuk buji kullanın deniliyor,benim bildiğim ise orjinal bujilerinin ve ateşleme sistemini kullanılması,kopyaladığım yazı eski değil bu aya ve yıla ait bir yazıdır,techturkeyden.
  • sayin kaptanx benim arabayi bugun goturdum ne yazik ki benim arabaya lpg takilamiyor yazilim kodunu goremiyorlar ustune atilan yazilimdan dolayi, insallah siz sorun yasamazsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • oksijen sensörü ile ilgili güzel bir yazı,pek çok kişiye sensörünüz bozuk denilebiliyor lpg kullanımında (gerçekten bozuk olanları dahil etmiyorum),ancak belki bu yöntemle kalibre edilince normale dönüp sizi masraftan kurtarabilir,saygılar.

    Innovate LC-1 wideband cihazı kalibrasyon açıklaması

    --------------------------------------------------------------------------------

    Nedense çok korkulan! birşey olduğu için ayrı bir başlık altında bunu açıklama gereği var galiba .



    İki farklı kalibrasyon vardır ,

    1-Sensor heater calibration ,yani sensör ısıtıcı kalibrasyonu .
    2-Free air calibration, yani temiz hava kalibrasyonu



    1-Sensor ısıtıcı kalibrasyonu :

    Isıtıcı kalibrasyonu, ilk kurulumda yapılması gereken birşeydir,
    bir daha yapılmasına ,
    (eğer yeni sensör takılmadıysa-değiştirilmediyse veya sensör soketinden sökük vaziyette lC-1 çalıştırılmadıysa )
    GEREK yoktur.

    Presedür:

    İşlem sırasında lambda sensörü eksoza takılı olmaması gerekiyor, yani açık havada olmalıdır.
    Çünkü cihaz önce ısıtıcı kalibrasyonunu, ardından free air kalibrasyonunu otomatik olarak yapmaktadır .
    Bu şekilde hem ısıtıcı hemde temiz hava kalibrasyonu aynı anda yapılmış olur.

    Bundan sonra temiz hava kalibrasyonu yapmanıza en az 10 bin km gerek yoktur.
    Eğer, sensör eksoz üzerindeyken bu işlem yapıldıysa ardından free air kalibrasyonuda yapılması gerekmektedir.
    Bu işlem yapıldıktan sonra lambda soketi cihazdan sökümemelidir, yoksa başa döneriz .

    -Wideband lambdanın soketini lc-1 cihazından sökün ,
    -Cihaza elektrik verin (kontağı açın) ve 10 saniye bekleyin,
    -Elektriği kesin (kontağı kapayın) ve 10 saniye bekleyin,
    -Lambda sensör soketini cihaza takın (sensör hala açık havada)
    -Cihaza tekrar elektrik verin ,2 dakika bekleyin ve kontağı kapatın .
    -Bitti ..lambda sensörünü eksoza takın ve kullanmaya başlayın .





    2-Free air calibration, yani temiz hava kalibrasyonu

    Belli bir süre kullanılan oksijen sensörünü temiz hava ile kalibre etmek anlamına geliyor .

    Çoğu insan bu işlemi bir külfet olarak görmesine rağmen bence çok mantıklı bir işlemdir ,
    çünkü zaman içerisinde ve kullanım sırasında hassasiseti kaybolan lambda sensörünü ,
    kalibre ediyor ve ilk günkü hale getirmiş oluyorsunuz .

    Bu olay bazı wideband cihazlarında yoktur ,
    halbuki hepsi aynı marka-model lambda sensörünü kullanıyorlar?

    Biliyorsunuz lambda sensörleri oksijeni ölçer, yakıtı değil ,
    hatta genelde ona "oksijen sensörü" deriz ,
    o yüzden temiz hava ile kalibrasyon yapılmaktadır, sonra ölçüm sırasında bu temiz hava değeri baz alınmaktadır.


    Bu kalibrasyonu 6 ayda 1 kere veya 10 bin km de 1 kere yapmak yeterlidir ,
    bir butona basarak yapılıyor ve işlem birkaç saniye sürüyor.

    Fakat dedik ya bunun için lambda sensörünün açık havayı kokluyor olması lazım .
    mesela araç çalışırken bu işlemi yapamayız çünkü egzoz borusunun içerisinde kirli egzoz gazı olacaktır .
    Bize temiz hava gerekiyor.


    Presedür:

    Bu işlem için birkaç farklı yöntem vardır,
    (işlemler sırasında Lambda sensörü elektrik soketinden çıkarılmamalıdır)

    1.
    -Lambda sensörü egzoz üzerinden sökülerek açığa alınır ve motor çalıştırmadan kontak açılır ,
    -Yaklaşık İki dakika beklenir, Bu sırada lambda sensörü ısınmış olacaktır .
    -Butona 3 saniye basılı tutunuz ve elinizi çekiniz , 10 saniye daha bekleyiniz .
    -Kontak kapatılır ve 1 dakika daha beklenir, ardından lambda sensörü eksozdaki yerine takılır.
    -Kalibrasyon yapılmıştır.


    2.
    Bir kaç gün hiç çalışmadan beklemiş arabayı ,çalıştırmadan bu işlemi yapmak ,
    kısacası egzoz borusu içerisinde hiç egzoz gazı kalmamış oluyor.

    -İlk seçenekteki prosedür uygulanır, tek fark lambdanın eksoz borusu üzerinden sökülmemesidir.
    -Bu seçeneği katalitik konvertörü takılı olan araçlar için tavsiye etmiyorum.


    3.
    Bu en kolay yöntemdir ,

    Biraz uzunca, bayır aşağı bir yol bulunur,
    işlem, yokuş aşağı giderken, ayak gaz pedalından çekilerek yapılır,
    (bu sırada araç viteste örnek:3.vites ve tabiki motor çalışıyor olmalıdır)
    Bu esnada cut-off durumuna geçen motorda enjektörler kapatılmış ve eksozda sadece hava kalmıştır,


    5 - 10 saniye bu şekilde yol aldıktan sonra (araç halen viteste ve bayır aşağıya doğru gitmektedir)
    kalibrasyon butonuna basınız ve elinizi çekmeden 2 saniye basılı tutunuz ,ardından butonu bırakınız .
    (bu işlem sırasında gaz pedalına asla basmamamız gerekmektedir)
    free air kalibrasonu yapılmıştır..


    CİHAZIN KENDİ PROGRAMI İÇERİSİNDEN KALİBRASYON YAPILAMAMAKTADIR,



    -------------------------------
    Soru:

    Neden Innovate'in sensorlerinde bu olay varken diğer wideband üreticilerinin birçoğunda kalibrasyon yoktur?


    Cevap:

    Araştırmalarıma göre:

    wideband sensörleri (elektronik devre değil ,sensörün kendisi) fabrikada üretilirken zaten free air kalibrasyonu yapılarak üretiliyor .

    bildiğim kadarıyla,
    sensörlerin içerisinde fabrikada üretim aşamasında,
    laser ile değeri hassas bir şekilde değiştirilen " direnç " var .
    Bunun ismi kalibrasyon direnci .

    diğer bazı wideband üreticileri bu direnç değerini baz alıyorlar ve haliyle bir daha free air kalibrasyonu yapmaya gerek kalmıyor .

    Fakat ,
    innovate bu direnci dikkate almıyor ve her sensore özel free air kalibrasyon yapılmasını sağlıyor .
    Böylece aradan yıllar geçsede okuduğumuz hava-yakıt değeri doğru ve hassas kalıyor.
    Bir nevi her free air kalibrasyonda sensörümüz sıfırlanmış gibi oluyor
    (o andaki temiz hava değerini hafızasına kayıt ettiği için)

    bence mantıklı çünkü sensör içerisindeki direncin değeri zaman içerisinde ısı ,dış etkenler gibi bir takım nedenlerden dolayı değişiyor olabilir.

    Tam emin olamamakla beraber,
    zaman içerisinde sensörün yaşlanmasıyla birlikte ,üzerinde biriken birtakım katmanlar ,kirlilik ,toz ,duman,yağ herneyse ne, okumadaki referans noktasını kaydırıyor olabilir! yani 1 sene sonra egsozda takılı olan sensörümüzün metal yüzeyi veya okumanın yapıldığı asıl yer , fabrikadan çıktığı gibi pırıl pırıl değildir.Sensörü sökenler bilir .
    O zaman bizim kalibrasyon resistor`ümüzün (direnç) ne önemi kalıyor ?


    Firmanın kendi sitesinde şöyle bir açıklama var :

    All Innovate widebands igrnore the calibration resistor present in the sensor, but instead calibrates digitally, and with better results.

    -------------------------------


    Son önemli açıklama :
    Eğer LC-1 kullanıyorsanız cihazın firmware`sini kontrol ediniz ,
    eğer versiyon v1.00 yüklüyse şiddetle v1.10 yüklemenizi tavsiye ediyorum .

    V1.10 versiyonunda cihazın okuma hızı ciddi bir şekilde hızlandırılmış ve
    en önemlisi ilk çalıştırma anındaki " sensör ısıtma " süresi çabuklaştırılmıştır,
    bu, sensör kullanım ömrünü uzatmaktadır !

    Firmware versiyonunu kontrol etmek için ,
    cihaza "LM Programmer" ile bağlanmanız yeterlidir, gelen ilk sayfada bu yazmaktadır.

    NOT:Yükleme sırasında dikkat edin,
    hat kopması,zayıf bağlantı, pili bitmek üzere olan notebook,
    gibi şeyler yüzünden yüklemenin yarım kalması cihazı bozabilir.




  • benim fikrim ve daha sağlıklı olur açısından lpg taktırmadan önceki kompresyon testi düşüncem içinde bir paylaşım,aynı zamanda sıkıştırma oranı ile karıştırılmaması içinde bir konudur:

    Motor sıkıştırma oranı ile kompresyon testi arasındaki fark?

    --------------------------------------------------------------------------------

    Halen bu iki alakasız şeyi aynı zanneden insanlara rastlıyoruz.

    Bu konuyu iyice anlayıp inceleyelim.


    SIKIŞTIRMA ORANI:
    Araçlarınızın teknik bilgileri arasında motor sıkıştırma oranıda yazar bilirsiniz
    bu değer 8:1 10,5:1 10:1 gibi değerlerdedir.
    turbo araçlar atmosferiklere göre daha düşüktür.

    herşeyden önce dikkat etmeniz gereken şey "ORAN" yazısıdır
    oran bir ölçü birimi değildir, kilo veya metre yada psi gibi değildir yani.
    oran iki şeyin kıyaslamasıdır
    *bu ev diğerinden 2 kat daha yüksek
    *bu en az 4 kat daha ağır

    Gördüğünüz gibi ortada bir birim yok
    1. ev kaç metre yüksek? bilebilirmisiniz? hayır
    diğerinin yarısı kadar falan, o kadar.

    motorlarda ise pistonun en alt noktada iken içeri alınan hava yakıt karışımının
    pistonun yukarıya hareket edip, en üst noktada bu içerideki hava-yakıt karışımını kaç kat sıkıştırılıyor? onun karşılığıdır ..
    8:1 yani bu hava-yakıt karışımı 8 kat sıkıştırılıyor demektir.

    Bunu hesaplayabilmeniz için bir takım donelere ihtiyacınız vardır.
    ayrıca bu hesaplar için internette onlarca hesaplama araçlarıda var
    googla "compression ratio calculator" yazmanız yeter.

    göreceksinizki bizim en az
    motor hacmi, yanma odası hacmi,kapak conta kalınlığı, conta çapı, piston stroke vs vs gibi bilgilere ihtiyacımız var.

    Ondan sonra gerçek sıkıştırma ORANIMIZI hesaplayabiliriz.

    örnek:
    Compression Calculator - SummitRacing.com

    Engine Compression Ratio (CR) Calculator




    KOMPRESYON TESTI:
    Bu test aslında bir basınç ölçümüdür
    sonucu PSI veya BAR cinsinden dir.

    Test saatimizi buji deliğine takarak, o silindirin çalışma sırasında içerisinde sıkıştırılan havanın basıncı ölçülür.

    Bu bize, o silindir içerisinde piston segmanlarında kaçak varmı yokmu? söyler.
    en ideali her silindirin birbirine yakın değerlerde çıkmasıdır
    örnek:
    1. cyl 138 psi
    2. cyl 140 psi
    3. cyl 139 psi
    4. cyl 140 psi

    Yukardaki değerler gayet düzgün
    ama mesela 3. silindir 95psi çıksaydı sorun vardı.

    Kısacası sıkıştırma oranı ile kompresyon testi farklı şeyler
    kompresyon testi ile sıkıştırma oranı hesaplanmaz-kıyaslanamaz

    tabiki daha düşük oranlı turbo araçların kompresyon test sonuçlarıda atmosferik motorlara nazaran daha düşük çıkacaktır, bu gayet normal bir sonuçtur.
    ama bu iki şeyin birbirine karıştırılmaması gerekmektedir.

    psi ve bar basınç birimidir
    1 bar = 14.5 psi eder

    örnek: 11 bar mı çıktı test sonucu?
    demekki 11 x 14.5 = 159 psi


    Sıkıştırma oranı (CR) ile komprasyon değeri (CV) aynı olmasa da korelasyonlu, bağımlı, ilişkili, birbirini tamamlayan, birbirini açıklayan değerlerdir.

    Sıkıştırma oranı (CR) motorun tasarımına, üretim dizaynına bağlı olarak sabitken, komprasyon değeri(CV) ise motorun bu sıkıştırma oranında zamanla oluşan kayıp kaçak miktarını, yani motorun sıkıştırma performansını gösterir.

    Üretici motora sıkıştırma oranına göre bir komprasyon eşik değeri belirler. Tabi ki yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlarda bu değer daha yüksektir. Bu yüzden düşük sıkıştırma oranlı motorlarda daha düşük değerler baz alınırken, yüksek sıkıştırma oranlı motorlarda daha yüksek değerler beklenir.

    Komprasyon testi ile sıkıştırma kayıp kaçakları tespit edilebilir. İstenen değer ile elde edilen değer arasındaki fark ve silindirlerin her biri arasındaki fark gözlenir. Yağlı test ile de bu farka sebep olan eleman/elemanlar belirlenir.


    evet çok güzel bilgiler , birde kompresyon testi yapılırken sağlıklı ölçüm için motor sıcaklığı en az 70c yani soğuk motora yada hiç çalışmamış motora yapılan testlerde sağlıklı ölçüm alınmaz ve bu test sırasında gaz kelebeği %100 açık olmalıdır


    düşünceme göre sağlıklı bir araç lpg takılıncada sağlıklı yürür,tecrübeli ustalarımızın dediği gibi eğer aracın kendinden kaynaklı sorun varsa,lpgde daha çok kendini belli eder,birçok şeyi artık araştırma ve yönlendirmeler ile aştığımızı düşünüyorum,geriye öncesi yapılması gereken ayrıntılar kalıyor,nette bulduğum bir çok yazıyıda buraya kopyaladım umarım konu sahipleri kusuruma bakmaz,tanımasakta ellerine sağlık onlarında verdikleri bilgilerden dolayı,egr valfi için okuduğum noktalar içinse artık netleşti,evet motor performansına daha doğrusu yanma kısmına negatif etkisi olsada motor içi sıcaklık düşürümüne katkısı olduğu ve aynı zamanda yakıt tasarrufu ve daha uzun km ve sağlıklı motor sunduğu için tek eksiğinin kurum kaynaklı tıkanmalara yol aşması onuda 50-60 bin km gibi aralıklarla basit bir temizleme işi ile (ve tabiki aynı zamanda emme manifoltuda) rahatlatılması gerektiği gibi ki bu konu biraz daha derin ayrıntılı olarak yapıştırırım yine,umarım faydalı olmuştur dileklerimle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    bujiler konusu dikkatimi çekti birde bu yazıda,0.1 mm orjinalin bir altı soğuk buji kullanın deniliyor,benim bildiğim ise orjinal bujilerinin ve ateşleme sistemini kullanılması,kopyaladığım yazı eski değil bu aya ve yıla ait bir yazıdır,techturkeyden.


    Ford Fiesta 1,4i 16V Duratec motorlu araçta ktutp başı aralığı 1,1mm olan orjinal MotorCraft buji kullanırken devirlenme ve dolayısıyla ivmelenme yavaştı.

    Kutup başı aralığı 0,9mm olan Bosch Iridium/Platinum LPG bujisi takınca ilk anda araçtaki devirlenme ve ivme artışı dikaktimi çekmişti. Aracın hızlanması ciddi anlamda artmıştı. "LPG ve BUJİ seçimi" adlı konuda da benzer yorumlara rastlayabilirsiniz.

    (Gerçi sonradan bizim araç 8-9 bin km bile geçmeden özel LPG bujilerini bile yakmıştı. Sonradan anladık ki sübap ayarlarında problem olmuş, araç henüz 117 bindeyken (BRC LPG 60 binde takılmış) sübap ayarlarını yaptırdık. Bakalım bujiyi erken eskitme problemi gidecek mi zamanla göreceğiz.)




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.