Şimdi Ara

Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi... (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
167
Cevap
2
Favori
24.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ok gorusmek uzere :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın kaptanx;

    Hayırlı olsun.

    Bende Peugeot 508 1.6 THP 156 Bg aracıma LPG takdırmak istiyorum.

    Hangi model hangi özelliklerde kaça takdırdınız ? Bilgi verebilirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmantaha

    Sayın kaptanx;

    Hayırlı olsun.

    Bende Peugeot 508 1.6 THP 156 Bg aracıma LPG takdırmak istiyorum.

    Hangi model hangi özelliklerde kaça takdırdınız ? Bilgi verebilirmisiniz?


    Teşekkür ederim,thp ler için şuan sorunsuz kullanım var mı bilmiyorum en son bir arkadaşımız daha yazmıştı thp için ama ben brc sarı enjektör ve genius max regülatör taktırdım,size regülatör değişikliğine gerek yok çünkü normal brc regülatörleri zaten 170 hp ye kadar destek veriyor,fiyat olarak sizin takılacak sistem için daha önce normal regülatör ve sarı enjektörle 1950 tl taksitli fiyat almıştım,isterseniz Faruk beyin sayfasında kendisi ile görüşebilirsiniz yardımcı olacaktır montaja uygun olup olmadığı konusunda,linkini veriyorum saygılar.

    http://resim.donanimhaber.com/m_20064365/mpage_98/tm.htm




  • Herkese merhabalar;

    Uzun zamandır yazmıyorum.Ancak sizlerle panel filtre ve LPG bujisi ile yaşadığım deneyimlerden bahsetmek istiyorum.

    Aracıma açık hava filtresi düşünüyordum ancak aracın turbo olması sebebiyle yüksek emiş gücünün gereksiz fazla hava anlamına gelmesi ve motor ısındıkça sıcak havayı çekebileceği düşüncesiyle açık fitreden vazgeçip panel filtre(kutu içi) almaya karar verdim.Ben de aracıma uygun yağlı olmayan pipercross panel filtre aldım.Ayrıca LPG ile benzin farklı yanma karakteristiklerine sahip olduğu için NGK PFR7G LPG bujisini aldım.

    Şimdi öyle araç uçtu, deli gibi oldu v.s. triplerine girmeden nasıl değişiklikler oldu ondan bahsedeyim. Alt devirlerde aracın gaz tepkileri eskisine nazaran bir miktar iyileşti. Boost zamanında ise eskiye nazaran bir miktar iyileşme var.Yani 3000d/dak-5000d/dak arasını araç hızlı bir şekilde geçiyor.Şu ana kadar eskiden karşılaşmış olduğum kısa süreli tekleme,silkeleme v.s. karşılaşmadım.Yakıt konusuna değinmiycem çünkü ölçüm yapmadım.Şu an için araç gayet akıcı umarım hep böyle devam eder.Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Herkese merhabalar;

    Uzun zamandır yazmıyorum.Ancak sizlerle panel filtre ve LPG bujisi ile yaşadığım deneyimlerden bahsetmek istiyorum.

    Aracıma açık hava filtresi düşünüyordum ancak aracın turbo olması sebebiyle yüksek emiş gücünün gereksiz fazla hava anlamına gelmesi ve motor ısındıkça sıcak havayı çekebileceği düşüncesiyle açık fitreden vazgeçip panel filtre(kutu içi) almaya karar verdim.Ben de aracıma uygun yağlı olmayan pipercross panel filtre aldım.Ayrıca LPG ile benzin farklı yanma karakteristiklerine sahip olduğu için NGK PFR7G LPG bujisini aldım.

    Şimdi öyle araç uçtu, deli gibi oldu v.s. triplerine girmeden nasıl değişiklikler oldu ondan bahsedeyim. Alt devirlerde aracın gaz tepkileri eskisine nazaran bir miktar iyileşti. Boost zamanında ise eskiye nazaran bir miktar iyileşme var.Yani 3000d/dak-5000d/dak arasını araç hızlı bir şekilde geçiyor.Şu ana kadar eskiden karşılaşmış olduğum kısa süreli tekleme,silkeleme v.s. karşılaşmadım.Yakıt konusuna değinmiycem çünkü ölçüm yapmadım.Şu an için araç gayet akıcı umarım hep böyle devam eder.Saygılar.

    Merhabalar tekrar

    Filtreler ile ilgili bi süre araştırma yapmıştım ancak yurt dışı modifiye araştırma gruplarının yaptığı açıklamalarda aracın orjinal filtresi,filtre tesisatı ve hava giriş ağzının konumunun değişiminde araca faydadan çok zarar olabileceği belirtilmiş,nedenine gelincede zaten araç üreticilerinin araç için en iyi ve sağlıklı şekilde bu işi dizayn etmesi nedeniyle 3-5 hp alacağım derken tam tersi mevcut hp nizdende olabiliyormuşsunuz,dyno testleri ilede bu sözlerini doğrulamışlar,en kaliteli kitlerde dahi sonuç değişmiyormuş,sadece belirli araç gruplarında 3 hp falan oynamış,ayrıca çok kaliteli olmayan hava filtrelerinin(orjinaller hariç) daha yüksek hava geçirgenliği adı altında aynı zamanda daha büyük toz partiküllerinide motor içerisine aldığı ve zamanla motor içindeki kurum ve yanmış yağ kalıntıları üzerine yapışıp zarar verdiği açıklanmış,aslında üreticiler zaten en sağlıklı olanı yapıyorlar,bizler genelde görüntü yada ses için zevkine modifiye yapıyoruz
    buji meselesine gelince o konu hala daha kafamda takılı kaldı ama yine bizim burada forumda bir yerde okuduğum kadarıyla tam bir çözümünün olmadığı aşikar gibi,nedenine gelince evet lpg ve benzin yanma süreleri farklı ancak bunuda orjinal bujinin tırnak aralığını daraltarak ayarlayabiliyorlar diye biliyorum,sanırım bujilerin içindeki dirençmi ne farklı oluyormuş markadan markaya ve ileriki zamanlarda alternatör yada atelşleme sistem arızalarına sebebiyet verebiliyormuş,açıklamalarım hep mişli muşlu oldu ama kendim henüz denemediğim için en doğrusu bu şekil şimdilik orjinal bujileriyle devam ediyorum,hayırlı olsun sizin içinde ve memnun olmanıza sevindim,yine burada bilgilerinizi bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz ve yine paylaşımlarınızı bekleriz,saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 5 Şubat 2013; 10:52:44 >




  • Benim araca gelince 3 gün önce 1000 km bakımı için faruk beyin yanına uğradım,lpf de %7 oranında bir sapma olduğunu ve aracımın fakir karışımda kaldığını ama normal sınırlar içinde bulunduğunu fakat kendilerinin her zaman 0 a göre ayar yaptıklarını belirtti,gerekli düzenleme ve ayarlar yapıldı,sanırım artık 9000 km boyunca kolay kolay bozulmaz ayarlar,lpg sisteminin hareketli parçaları artık rodajlarını tamamlamıştır ,yakıtımda düşmeye başladı,normalde ş.içi 42 lt lpg ile 250 km diye yazmıştım burada fakat aslında 250 değilmiş onuda kayınbirader sayesinde öğrendim,turbo olduğu ve ani yüklenmelerde çok fazla yakıt çekebildiği için depo içindeki lpg nin şamandranın ters istikametine ilerlemesi sonucu lpg beyni gazın bittiğini düşünüp benzine geçiyormuş,düğmeye tekrar basınca ve sakin kulanınca lpg de yaklaşık 60-70 km daha yol gidiyor belkide daha fazla,tamamen tankı bitirip denemedim hiç,bu defa denemeyi düşünüyorum o yüzden yakıt almadım ve şuan en son aldığım 42 lt ile full dolan yakıtla 360km falan oldu ve ışık yanıp sönüyor bakalım kaç km daha bineriz,saygılar.




  • rekor 400 km oldu :) 150 km si ş.dışı geri kalanı ş.içi yapıldı,yukarıdaki yazımın üzerine 2 depo daha harcadım ve 2 sinede 346 ve 354 de lpg aldım ama hala bitmemişti,sakin kullanımdan sıkılıyorum o yüzden artık 300km olunca yakıt alırım sürekli,ortalamam 27-31 krş arası değişiyor arkadaşlar,lpg yi sürekli aynı yerden milangazdan 2.39 dan alıyorum pendik uspetten,saygılar.

    Yazımın üzerinden epeyce bir zaman geçti ama yakıt oranı havalar ısınınca ş.içi 27 kuruşta seyrediyor,soğuduğunda tekrar 30 ları görüyor,hala daha aynı yerden ve aynı fiyattan lpg almaya devam ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 11 Nisan 2013; 14:55:46 >
  • şimdiye kadar yazılanları hızlıca göz gezdirdim. konular biraz dağılmış tek cevapta özetlenirse sevinirim.
    turbolu araçlar lpg ye daha mı uyumlu-uyumsuz. lpgnin oktan değeri 103-105 deniyor. bu yüksek oktan avantaj mı turbolu lpgler için. malum turboda benzin oktanı 98 tavsiye ediliyor. benim araç 225 beygir 2.0T5 yüksek basınçlı turbo motor. hangi marka lpg tavsiye edersiniz neden?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    şimdiye kadar yazılanları hızlıca göz gezdirdim. konular biraz dağılmış tek cevapta özetlenirse sevinirim.
    turbolu araçlar lpg ye daha mı uyumlu-uyumsuz. lpgnin oktan değeri 103-105 deniyor. bu yüksek oktan avantaj mı turbolu lpgler için. malum turboda benzin oktanı 98 tavsiye ediliyor. benim araç 225 beygir 2.0T5 yüksek basınçlı turbo motor. hangi marka lpg tavsiye edersiniz neden?

    merhaba 2.0 t5
    BRC - sorunsuz bir şekilde rahatlıkla kullana bilirsiniz aracınıza en uygun olan lpg kitlerinden bir tanesi .
  • teşekkürler. ancak alternatif markalar nelerdir. en önemlisi de oktan meselesi. turbo motorların litre olarak 98 oktan benzini 95 oktana göre daha az tükettiği söyleniyor. bu durumda 103/105 oktan değeri olduğu söylenen lpgnin tüketimi turbolarda dah az olurmu? elbette lpg tüketimi benzine göre normal atmosferik ve 95 oktan bazında 1.2 oranında fazla tüketiyor. acaba turbo motorlarda lpgnin oktan değeri yükselmesi neticesinde tüketim oranını 1.2 den 1.0 gibi bir orana çekebilirmiyiz. bilmem sorumu anlatabildimmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: av.ilhami

    teşekkürler. ancak alternatif markalar nelerdir. en önemlisi de oktan meselesi. turbo motorların litre olarak 98 oktan benzini 95 oktana göre daha az tükettiği söyleniyor. bu durumda 103/105 oktan değeri olduğu söylenen lpgnin tüketimi turbolarda dah az olurmu? elbette lpg tüketimi benzine göre normal atmosferik ve 95 oktan bazında 1.2 oranında fazla tüketiyor. acaba turbo motorlarda lpgnin oktan değeri yükselmesi neticesinde tüketim oranını 1.2 den 1.0 gibi bir orana çekebilirmiyiz. bilmem sorumu anlatabildimmi?

    Oktan mevzusu LPG de maalesef dediğiniz gibi olmuyor.Ben de yüksek basınçlı turbo araç kullanıyorum,prins VSI 2 kit mevcut ancak LPG ile benzin arasında rahatsız etmese de hissedilir bir fark var. LPG nin oktanı fazla ama enjektörlerden gaz fazında çıktığı için benzine göre yoğunluğu düşük. Oktanın getirdiği tek artı LPG de vuruntusuz çalışma kısacası oktanı fazla diye LPG den performans beklemeyin.Saygılar.




  • performans beklemiyorum. dediğiniz gibivuruntusuz vs. olsun bu bile yeter. bir de litre tüketimi düz motorlardaki benzine göre %20 fazla olmayıpp eşdeğer veya sadece%10fazla tüketirmi? ancak ben düz motor carismamda 1.6 motorda teleflexte performans düşüklüğü yaşamamıştım. bunu rampalardaki performansına göre söylüyorum. düz yol yanıltıcı olabiliyor. prinsinde böyle olacağını zannediyorum. tabii rampalarda agresif araç kullanmam ama 80-120 arası hızda kullanırım.
  • Kendi aracımdan örnek vermek gerekirse; Litre bazında tüketimim 100 km de şehiriçi 13-14 litre civarı,Bnezinde ise ortalama 10 litre.Ancak 3000 rpm üzeri bu değerler oldukça artar bilginize.

    Performans olarak ise farkı ancak maksimum hız veya Dyno cihazı vasıtasıyla öğrenebilirsiniz.Rampalarda benzinle arasında hiç bir fark yok.LPG dönüşümü sonrası tam verim almak için ateşleme sisteminizinde değişeceğini belirtmek isterim.Benim T4 ün buji,buji kabloları ve bobinleri değiştikten sonra LPG sorunsuz hale geldi.Saygılar.
  • 10litre benzine 13 litre lpg oranı biraz üzücü olmuş: 12 litreden fazla .sanırım bir arkadaşın dediği gibi lpg havayı sevmez demişti. neyse takacağız artık öyle yada böyle. siz baştan ateşlemeyi değiştirdiniz mi yoksa problem ortaya çıkınca mı değiştirdiniz. değişimden sonra problem çıktı mı- ne kadar sürede. teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 17 Nisan 2013; 16:25:19 >
  • LPG nin yanma özellikleri benzine göre çok farklı,LPG de ateşleme zamanları çok önemli. Ateşleme bobinleri ve buji kabloları yüksek gerilim yükü sebebiyle zamanla yoruluyorlar.Benim araç ilk montajdan sonra LPG de korkunç bir şekilde silkeleme yaptı özellikle 3000rpm den sonra.Ateşleme bobini ile buji kabloları değişti düzeldi.Ancak sebebini bilmediğim bir şekilde aracı LPG de aracı sıkıştırınca hafif silkelemeler devam ediyordu.Bunun ilacı da LPG bujisi oldu. NGK nın LPG bujisini takdırdıktan sonra araç redline a kadar kesintisiz çalışıyor.

    Bu da bana iyi bir tecrübe oldu.Atmosferik araçları bilmem ama bizim yüksek basınçlı turbolarda zaten 0,7 mm olan buji elektrot aralığı LPG dönüşümden sonra daha çok önem arz etmekte.Kısacası LPG de kusursuz montaj ve ayar yapılsa dahi aracınızın ateşleme sisteminde sıkıntı varsa LPG den tat alamazsınız.

    Tavsiyem montajı mutlaka iyi bir yere yaptırın, yaptıracağınız yer aracı iyi bilmeli. Çünkü aracınız da bulunan motor sıradan bir motor değil.Saygılar.




  • ngk lpg bujilerin ürünkodu nedir?. carisma da ateşleme sisteminden çok çekmiştim enbüyükkorkum lpg de bu durum
  • Araçların motor koduna göre farklılık gösteriyor.Aşağıdaki linkten aracınıza uygun ürünü bulabilirsiniz.Saygılar.

    http://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/
  • teşekkürler, güzel bir link herkese her araca lazım
    benimkihttp://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_LPG/VOLVO/C%252070%25201/BCPR7EIX/16520/
    en uygun bu ancak linkte T5 olarak değil T olarak görünüyor. ruhsatta sadece C.70 coupe yazılı T/T5 yazmıyor. beygir gücü ruhsatta 165kw. linkte 166 kw. ruhsattaki motor no B5204T3.....olarak yazılı. yani linkteki motor kodu aynı. (bu ayrıntıları başka okuyucular için, belki faydası olur diye yazdım)
    eskişehir ve antalya daki "lpg de en iyi" denilen firmaları aradım. lpg ateşleme sistemini bozmaz ancak sistemde sıkıntı varsa lpg de ortaya çıkar dediler. 0,1mm tırnak daraltma veya lpg buji takma tavsiyesinde bulunmuyoruz. orjinal buji takılması iyidir, dediler. bakımlı araçta lpg sorun çıkarmaz diyorlar. tabii bakımlı olup da zamanla buji/kablo yıpranması ayrı.demekki sizin araçta sistemin zayıflayan kısmını lpg buji çok güzel tolere etmiş. ilginize gerçekten teşekkürler. bu arada nerde bizim lpgci ustalar bi fikir alaydık.
    http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products?p_p_id=BoschWSRP&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_BoschWSRP_wsrp-urlType=blockingAction&_BoschWSRP_wsrp-navigationalState=%2FWFS%2FAAGLOBAL-AA-Catalog-Site%2Ftr_TR%2F-%2FEUR%2FViewVehicle-Equipment%3Bpgid%3DD41D8CD98F00B204E9800998ECF8EVTAUZ5G%3Bsid%3DuuZhiu0gptSdhLxQTt_tcOKrmkmibUzD0gw%3D&_BoschWSRP_proxyportlet-remoteInvocation=true
    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242240653,PR-58.html
    http://forum.donanimhaber.com/m_38998913/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av.ilhami -- 19 Nisan 2013; 11:11:04 >




  • Rica ederim. Volvonun orijinal bujisi tek tırnaklı ve benim araç için 0,7 mm elektrot aralığı var.Volvonun orijinal bujisini denemedim ancak o da NGK dan aldığım güzel tepkiyi verebilir kanaatindeyim.Çünkü volvonun orijinal parçaları pahalı ama kesinlikle hakkını veriyor.Saygılar.
  • önceki yazıma ek linkler koydum. faydası olabilir diye. acaba volvo bujinin tedarikçisi kim. forumlarda s60I için japon (ngk?), sonrakiler için bosch diye duydum. yani benim aracın üretim yılı itibariyle japon bujileri avantaj gibi
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.