Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (98. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • www.otofaresi.net
    yeni sitem herkesi bekliyorum otomobil hakkında her şey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf123

    Merhaba verdiği değerli bilgilerden dolayı O.B.K. hocama ve diğer katısı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim. Bir çok değerli bilgi edindim.

    1.4 tce 130 bg Megane III 2010 model aracım var genel olarak aracımdan memnunum. Ancak uzun zamandır araştırmama rağmen cevap bulmadığım bir kaç husuu var tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.

    -İlk defa benzinli turbo motor kullanıyorum. İlk başlarda hızlanma çekiş bana yeterli geliyordu ancak şimdi daha fazlasını istiyorum. Ayrıca 190 Nm lik tork sanırım az. Bunun için chiptunning yapmak istiyorum , bu uygulamadan sonra değerler yaklaşık olarak 160 bg 250 nm değerlerine çıkacak , ancak bu aracın ecu su hala çıkmamış yeni nesil beyin kullanılıyor bilgisine ulaştım bu doğrumudur , ayrıca bu araçta güvenli chip modifiyesinin sınırları nedir

    -Daha önceki atmosferik motorlu araçlarıma hep kutu dışı direkt hava filtresi takıyordum. Hani performans açısından pek bir şey vermiyordu lakin sesi fena değildi motor sesi ekzost sesinden hep daha hoş gelmiştir bana . Ancak bu yeni aracımda bunun nasıl yapılacağını çözemedim. İnternetten bazı kutu içi seçenekleri buldum

    http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?273489-Clio-Dynamique-SX-1.2-TCE-100-air-filter
    http://www.renaultfanclub.com/mck-motorsport/5803-k-n-kutu-ici-hava-filtresi-kangoo-megane-fluence-tum-yeni-kasalar-115-tl.html
    http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?categoryid=20006391&productid=otelf7409

    kesin olmamakla birlikte bazı yazılarda turbolu araçlara kutu içi veya kutu dışı direkt hava filtre uygulamasının zararlı olduğu giren toz parçacıklarını tribüne zarar vereceği hususu belirtiliyordu. Ayrıca atmosferik araçlarda olduğu gibi güzel bir ses almakta mümkün değilmiş.





    yukarıdaki sorularımı O.B.K. hoca sormuştum ancak bir süredir cevap alamadım. Sanırım bir süredir foruma girmiyor. diğer konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar tarafından cevaplanırsa çok makbule geçer. Şimdiden çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf123


    quote:

    Orijinalden alıntı: wolf123

    Merhaba verdiği değerli bilgilerden dolayı O.B.K. hocama ve diğer katısı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim. Bir çok değerli bilgi edindim.

    1.4 tce 130 bg Megane III 2010 model aracım var genel olarak aracımdan memnunum. Ancak uzun zamandır araştırmama rağmen cevap bulmadığım bir kaç husuu var tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.

    -İlk defa benzinli turbo motor kullanıyorum. İlk başlarda hızlanma çekiş bana yeterli geliyordu ancak şimdi daha fazlasını istiyorum. Ayrıca 190 Nm lik tork sanırım az. Bunun için chiptunning yapmak istiyorum , bu uygulamadan sonra değerler yaklaşık olarak 160 bg 250 nm değerlerine çıkacak , ancak bu aracın ecu su hala çıkmamış yeni nesil beyin kullanılıyor bilgisine ulaştım bu doğrumudur , ayrıca bu araçta güvenli chip modifiyesinin sınırları nedir

    -Daha önceki atmosferik motorlu araçlarıma hep kutu dışı direkt hava filtresi takıyordum. Hani performans açısından pek bir şey vermiyordu lakin sesi fena değildi motor sesi ekzost sesinden hep daha hoş gelmiştir bana . Ancak bu yeni aracımda bunun nasıl yapılacağını çözemedim. İnternetten bazı kutu içi seçenekleri buldum

    http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?273489-Clio-Dynamique-SX-1.2-TCE-100-air-filter
    http://www.renaultfanclub.com/mck-motorsport/5803-k-n-kutu-ici-hava-filtresi-kangoo-megane-fluence-tum-yeni-kasalar-115-tl.html
    http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?categoryid=20006391&productid=otelf7409

    kesin olmamakla birlikte bazı yazılarda turbolu araçlara kutu içi veya kutu dışı direkt hava filtre uygulamasının zararlı olduğu giren toz parçacıklarını tribüne zarar vereceği hususu belirtiliyordu. Ayrıca atmosferik araçlarda olduğu gibi güzel bir ses almakta mümkün değilmiş.





    yukarıdaki sorularımı O.B.K. hoca sormuştum ancak bir süredir cevap alamadım. Sanırım bir süredir foruma girmiyor. diğer konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar tarafından cevaplanırsa çok makbule geçer. Şimdiden çok teşekkür ederim.


    yardımcı olmak isterdim ama tuning konusunda yeterli bilgiye sahip değilim.OBK üstadım yetiş topik öksüz kaldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 28 Mart 2011; 22:39:08 >




  • benım dızel fluance aracım var yag sevıyesını bır kontrol edeyım dedım yag sevıye gösterge cubugu tam ortadaydı tahmını olarak 400gr eksılme vardı araca 5w40 tam sentetık yag kullanılıyor ve degısım perıyodu 20bın km daha 15 bın km gectı ve daha 5bın km var yag degısımıne böle bır eksıltme yaptı aracı 35000bınde sızce normal bır durum mu ayrıca yag olarak elfın 5w40 yagı kullanılıyor ben elf bulamadagım ıcın opet 5w40 yag ekledım bır sorun olur mu bana bu konu hakkında yardımcı olurmusunz yorumlarınızı bılgılerınızı beklıyorum sımdıden tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SsS KERSEF -- 2 Nisan 2011; 18:21:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SsS KERSEF

    benım dızel fluance aracım var yag sevıyesını bır kontrol edeyım dedım yag sevıye gösterge cubugu tam ortadaydı tahmını olarak 400gr eksılme vardı araca 5w40 tam sentetık yag kullanılıyor ve degısım perıyodu 20bın km daha 15 bın km gectı ve daha 5bın km var yag degısımıne böle bır eksıltme yaptı aracı 35000bınde sızce normal bır durum mu ayrıca yag olarak elfın 5w40 yagı kullanılıyor ben elf bulamadagım ıcın opet 5w40 yag ekledım bır sorun olur mu bana bu konu hakkında yardımcı olurmusunz yorumlarınızı bılgılerınızı beklıyorum sımdıden tesekkurler

    Bence hiç durma yağı tamamen değiştir.Baya kullanmışsın zaten,farklı bir marka koymak bence iyi değil gibi.Mobil 1 ESP 5W30 kullan..
  • İlk harekette motor ısınana kadar 2000 deviri geçmeyin diye biliyorum, motorun en fazla yıprandığı zaman ısınana kadar geçen zaman, ısınması için ise 7-8 km yol gitmek gerekiyor ama 2000 deviri geçmeden bir arkadaş demiş ki devir çevirmediğimizde motor iyi yağlanmaz , bu dengeyi yakalamak ne kadar zor "araba ısınana kadar 2000 deviri geçme bu arada ısınması için 7-8 km yol yap bu arada az devir çevirdiğin için motor yağlama yapamasın" 4 yıldır dizel kullanıyorum bir denge tuturamadık gitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    İlk harekette motor ısınana kadar 2000 deviri geçmeyin diye biliyorum, motorun en fazla yıprandığı zaman ısınana kadar geçen zaman, ısınması için ise 7-8 km yol gitmek gerekiyor ama 2000 deviri geçmeden bir arkadaş demiş ki devir çevirmediğimizde motor iyi yağlanmaz , bu dengeyi yakalamak ne kadar zor "araba ısınana kadar 2000 deviri geçme bu arada ısınması için 7-8 km yol yap bu arada az devir çevirdiğin için motor yağlama yapamasın" 4 yıldır dizel kullanıyorum bir denge tuturamadık gitti.


    aynen bende bunu soracaktım...nasıl sürmeli acaba_?
    ben ilk ısıtmada 3 dakika bekliyorum ve sonra çıkıyorum..vites geçişlerimi 2500-3000 arası yapıyorum..böyle olurmu peki? ısınmış olurmu araç?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbsrkc06 -- 11 Nisan 2011; 20:38:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    İlk harekette motor ısınana kadar 2000 deviri geçmeyin diye biliyorum, motorun en fazla yıprandığı zaman ısınana kadar geçen zaman, ısınması için ise 7-8 km yol gitmek gerekiyor ama 2000 deviri geçmeden bir arkadaş demiş ki devir çevirmediğimizde motor iyi yağlanmaz , bu dengeyi yakalamak ne kadar zor "araba ısınana kadar 2000 deviri geçme bu arada ısınması için 7-8 km yol yap bu arada az devir çevirdiğin için motor yağlama yapamasın" 4 yıldır dizel kullanıyorum bir denge tuturamadık gitti.


    aynen bende bunu soracaktım...nasıl sürmeli acaba_?
    ben ilk ısıtmada 3 dakika bekliyorum ve sonra çıkıyorum..vites geçişlerimi 2500-3000 arası yapıyorum..böyle olurmu peki? ısınmış olurmu araç?
  • transporter'da 2 defa turboyu yaktıktan sonra bunu okumak güzel oldu ki başlık açılalı "21 Mart 2008; 20:54:08" 2 bucuk sene olmuş

    yeni araçlarda dikkat edelim hiç yoktan iyidir
  • şahsen turbo beslemeli aracımın yağını her 5000 km de bir 10w40 yağ ile değiştiriyorum, şehiriçi kullanımdan sonra 1 dakika kadar, uzun yoldan sonra 3 dakika kadar motoru kapatmadan rolantide bekletiyorum.
    hamdolsun sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    şahsen turbo beslemeli aracımın yağını her 5000 km de bir 10w40 yağ ile değiştiriyorum, şehiriçi kullanımdan sonra 1 dakika kadar, uzun yoldan sonra 3 dakika kadar motoru kapatmadan rolantide bekletiyorum.
    hamdolsun sorun yok.


    araç ne kaç binde genelde yağ 5-30 kullanılıyorda onun için sordum
  • quote:


    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    İlk harekette motor ısınana kadar 2000 deviri geçmeyin diye biliyorum, motorun en fazla yıprandığı zaman ısınana kadar geçen zaman, ısınması için ise 7-8 km yol gitmek gerekiyor ama 2000 deviri geçmeden bir arkadaş demiş ki devir çevirmediğimizde motor iyi yağlanmaz , bu dengeyi yakalamak ne kadar zor "araba ısınana kadar 2000 deviri geçme bu arada ısınması için 7-8 km yol yap bu arada az devir çevirdiğin için motor yağlama yapamasın" 4 yıldır dizel kullanıyorum bir denge tuturamadık gitti.




    aynen bende bunu soracaktım...nasıl sürmeli acaba_?
    ben ilk ısıtmada 3 dakika bekliyorum ve sonra çıkıyorum..vites geçişlerimi 2500-3000 arası yapıyorum..böyle olurmu peki? ısınmış olurmu araç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    quote:


    Orijinalden alıntı: cengizsahin1971

    İlk harekette motor ısınana kadar 2000 deviri geçmeyin diye biliyorum, motorun en fazla yıprandığı zaman ısınana kadar geçen zaman, ısınması için ise 7-8 km yol gitmek gerekiyor ama 2000 deviri geçmeden bir arkadaş demiş ki devir çevirmediğimizde motor iyi yağlanmaz , bu dengeyi yakalamak ne kadar zor "araba ısınana kadar 2000 deviri geçme bu arada ısınması için 7-8 km yol yap bu arada az devir çevirdiğin için motor yağlama yapamasın" 4 yıldır dizel kullanıyorum bir denge tuturamadık gitti.




    aynen bende bunu soracaktım...nasıl sürmeli acaba_?
    ben ilk ısıtmada 3 dakika bekliyorum ve sonra çıkıyorum..vites geçişlerimi 2500-3000 arası yapıyorum..böyle olurmu peki? ısınmış olurmu araç?

    herkese iyi sürüşler.
    aracı ısıtırken 2000 deviri geçmemek tabiki yapılması gereken bir davranıştır.ama 2000 devir diye keskin bir çizgi de yoktur işin açıkçası.örneğin 1. vitesten 2 ye geçerken vites değişimini 2000 devirde yaparsanız bir üst viteste motor devri 2000 in altında kalacağı için yağlamayı yetersiz yapmış olursunuz.dolayısıyla motoru zorlarsınız özellikle turbo ve mazot pompası için çok zararlı bir uygulama yapmış olursunuz.yapılması gereken en az 45sn-1dk rölantide bekletip yola çıkmak(çok soğuk havalarda bekleme süresi artırılabilir) ve vites değişimlerini de gaza yavaş yavaş yüklenmeden basarak 2500 devirde yapıp diğer viteslerde de sıcaklık ibresi ilk çeyreğe gelene kadar 2000 devir civarında seyretmektir.kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 12 Nisan 2011; 0:00:20 >




  • @Rakipsiz Fırtına tşk..
    diğer sorumda şu: çok sıkışık trafiklerde yarım metre ilerle dur tekrar aynı şekilde olan trafikte aracımı gaz vermeden debriyjadan ayağı az çekip ilerleyip tekrar debriyaja basarak hareket ettiriyorum..hiç gaz vermiyorum..
    bu durumun zararı varmı peki?
    tşk..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    @Rakipsiz Fırtına tşk..
    diğer sorumda şu: çok sıkışık trafiklerde yarım metre ilerle dur tekrar aynı şekilde olan trafikte aracımı gaz vermeden debriyjadan ayağı az çekip ilerleyip tekrar debriyaja basarak hareket ettiriyorum..hiç gaz vermiyorum..
    bu durumun zararı varmı peki?
    tşk..




    Yüksek basınç pompasına zarar verirsiniz,dizel araçlar yüksek torkları sebebiyle gaz vermeden de hareket edebilir ancak bu tavsiye edilmez.



    Bu arada Osman Bahadır üstad nerelerde,küstürüldü mü acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    @Rakipsiz Fırtına tşk..
    diğer sorumda şu: çok sıkışık trafiklerde yarım metre ilerle dur tekrar aynı şekilde olan trafikte aracımı gaz vermeden debriyjadan ayağı az çekip ilerleyip tekrar debriyaja basarak hareket ettiriyorum..hiç gaz vermiyorum..
    bu durumun zararı varmı peki?
    tşk..

    mazot pompası ve debriyaj balatası için uygun bir durum olmaz.ama aracı hafif ilerletme amacı için kullanılıyorsa kısa vadede zararı olacağını düşünmüyorum.siz yine de hafif gaza dokunarak kalkın.aracı düşük devirde kaklışa zorlamak herşeyden önce ottoman arkadaşın söylediği gibi mazot pompasını(common rail pump) yorar.
  • @Rakipsiz Fırtına dediğiniz gibi aracı hafif ilerletip en fazla 50 cm ilerletip hemen debraiyaja basıyorum tekrar..
    bundan sonra daha dikkat eder gaz veririm..tşk çok sağolun yorumlarınız için..
  • merhabalar benimki biraz acemi sorusu olacak 1 yıldır kullanıyorum aracı umarım sizi yormam

    araç megan 2 sedan 1.5 dci 80 hb

    turbo kullanımı hakkında biraz ön bilgim vardı dikkatlice okudum

    gaza asılmadan 2000-3000 devirde vites istiyor araç onu düz yolda ayarlıyorum

    bayır yukarı çıkarken debriyajı yukarıda kavrıyor tam dik bayırlarda vites değiştirirken ayagımı gazdan tam cekip debriyaj vites gaz sonra debriyajdan ayagımı cektiğimde arabayı biraz bayıltıyorum

    bayır yukarı ayagımı gazdan cekmeden debriyaj vites mi yapmalıyım ?

    bu ayar hakkına bilgi verirseniz çok sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murc-i

    merhabalar benimki biraz acemi sorusu olacak 1 yıldır kullanıyorum aracı umarım sizi yormam

    araç megan 2 sedan 1.5 dci 80 hb

    turbo kullanımı hakkında biraz ön bilgim vardı dikkatlice okudum

    gaza asılmadan 2000-3000 devirde vites istiyor araç onu düz yolda ayarlıyorum

    bayır yukarı çıkarken debriyajı yukarıda kavrıyor tam dik bayırlarda vites değiştirirken ayagımı gazdan tam cekip debriyaj vites gaz sonra debriyajdan ayagımı cektiğimde arabayı biraz bayıltıyorum

    bayır yukarı ayagımı gazdan cekmeden debriyaj vites mi yapmalıyım ?

    bu ayar hakkına bilgi verirseniz çok sevinirim.

    bu biraz sizin pratikliğinize kalmış bir olay.muhtemelen vites değiştirme süresini uzatıyorsunuz ve araç bayılıyor.vites değişiminde doğru olan gazdan ayağınızı çekmenizdir.değişim esnasında gaza ayağınızı basılı tutarsanız hem aracı boş yere bağırtırsınız hem de aktarma organlarını zorlarsınız ve vurdurma diye tabir edilen olayı yapmış olursunuz.bu da baskı balata başta olmak üzere akslara ve bir çok aksama zarar vermek demektir.dik yokuşlarda debriyaja bastıktan sonra mümkün olduğunca seri bir şekilde vitesi değiştirip hemen ayağınızı debriyajdan çekmelisiniz.vites değişiminde ayağınızı gazdan en azından %90 oranında çekmelsiniz ki debriyaj daha kolay ayırsın ve araç güç kaybetmeden ve yüksek viteste rahat toparlasın.bu biraz da ustalaşmayla alakalı tabi.araç kullanmaya yeni başlayanlarda bu tip pratik eksikliklerini olması doğaldır.zamanla alışacak ve bu dengeyi daha rahat kuracaksınız.ayrıca aracı bayıltırım gibi bir endişe taşımayın.dCi motorlar turbo boşluğu az , düşük devirlerde çok canlı ,performanslı ve esnek motorlardır.3000 devirde vites değiştiriseniz her türlü rampada rahatlıkla toplar aracınız.iyi sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 16 Nisan 2011; 1:51:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    herkese iyi sürüşler.
    aracı ısıtırken 2000 deviri geçmemek tabiki yapılması gereken bir davranıştır.ama 2000 devir diye keskin bir çizgi de yoktur işin açıkçası.örneğin 1. vitesten 2 ye geçerken vites değişimini 2000 devirde yaparsanız bir üst viteste motor devri 2000 in altında kalacağı için yağlamayı yetersiz yapmış olursunuz.dolayısıyla motoru zorlarsınız özellikle turbo ve mazot pompası için çok zararlı bir uygulama yapmış olursunuz.yapılması gereken en az 45sn-1dk rölantide bekletip yola çıkmak(çok soğuk havalarda bekleme süresi artırılabilir) ve vites değişimlerini de gaza yavaş yavaş yüklenmeden basarak 2500 devirde yapıp diğer viteslerde de sıcaklık ibresi ilk çeyreğe gelene kadar 2000 devir civarında seyretmektir.kolay gelsin.


    Birde millet yolda bunu anlasada bize korna çalmasa iyi olacak...
    Arabayı ısıtacağım diye vatandaşla papaz olacağız böyle gidişle....




  • 
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.