Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (100. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayin OBK usta basta olmak uzere 2 yildir guncelligini koruyan bu basliga destek veren ve insanlara yardimci olan ustadlara sukranlar sunuyorum. Sizlerin sayesinde araclarimizi daha bilincli kullaniyoruz.
  • Selamlar,
    Bende 2011 dizel cmax var.
    Motor daha tam isinmadan araci hareket ettirmek istedigimde, yarim debriyaj
    pozisyonunda iken arac sanki kendi kendine ara gaz veriyormus gibi ses cikariyor. Tekleme gibi degil. Araci kaldirirken makul seviyede gaza basiyorum. Geriye veya 1. Vitese takinca olabiliyor. Sonra tedirgin olup tekrar debriyaja basiyorum. 1-2 seferden sonra artik yapmiyor. Bu bir ozellik mi yoksa bir problem mi var anlamadim. Komik olacak ama sesi tarif etmek gerekirse tam arac harekete gecerken yarim debriyajda iken vinn vinn vin vin gibi bisey:)
    Aracin cekisinde falan bi problem yok, ama bu nedir anlam veremedim. Konuya hakim ustadlar cevap verebilirse cok sevinirim.
  • arkadaşlar merhaba benim bir sorum vardı Şuan 1.5 105 BG bir fluance kullanıyorum araç dizel zaten geçtiğimiz Cuma günü E5 te saçma sapan bir şekilde bir kamyon sıkıştırması sonucu vitesi 5 ten 4 yerine ikiye çektim ve ön taraftan lastiklerden kısaca heryerden bi sesler duydum gerçi hemen tekrar büyültüüm vitesi fakat bu durum acaba nasıl bir zarar verdi araca araç henüz daha 1100 km de :(:( yarın sabah ilk iş en yakın servise gitmeyi planlıyorum araçta görünürde hiç bir problem yok ama baskı da felan bişeyler çıkar mı kestiremiyorum..Lütfen aydınlatırsanız bu konu da yada ne yapmam gerek ?
  • olur bazen öyle şeyler bana göre sorun yoksa servise gitme aracını boş bir arazide dene(frenler, vites geçişleri, motor sesi vs.). bunlar güncel araçlar herhangi bir arızada ışıklar seni uyarırdı diye düşünüyorum. Allah korumuş 5ten ikiye düşmene izin vermiş araç o da enteresan benim aracımda böyle bişey yapamazsın vites geçmez.
  • OBK ya teşekkürler yeni girdiğimiz turbo dizel dünyasındaki katkılarından dolayı
  • Aracınız şu anda rodaj döneminde bu dönemde aracı fazla sıkıştırmamak gerekli bu yüzden belki bir olumsuzluk olabilir diye düşünüyorum ancak bu kadar basit bir şeyden bir şey olabilieceğini pek sanmıyorum sonuçta bu araçları her türlü olumsuzluklara dayanıklı bir şekilde üretiyorlar ve test ediyorlar görünürde ters giden bir şey yoksa bence servise gitmeyede gerek yok ama kafanızda soru işaretleri olacaksa servise bi sorun büyük ihtimalle onlarda herhangi bir sorunun olmadığını söyleyeceklerdir
    quote:

    Orijinalden alıntı: kaya90

    arkadaşlar merhaba benim bir sorum vardı Şuan 1.5 105 BG bir fluance kullanıyorum araç dizel zaten geçtiğimiz Cuma günü E5 te saçma sapan bir şekilde bir kamyon sıkıştırması sonucu vitesi 5 ten 4 yerine ikiye çektim ve ön taraftan lastiklerden kısaca heryerden bi sesler duydum gerçi hemen tekrar büyültüüm vitesi fakat bu durum acaba nasıl bir zarar verdi araca araç henüz daha 1100 km de :(:( yarın sabah ilk iş en yakın servise gitmeyi planlıyorum araçta görünürde hiç bir problem yok ama baskı da felan bişeyler çıkar mı kestiremiyorum..Lütfen aydınlatırsanız bu konu da yada ne yapmam gerek ?




  • tecrübeli ve bilgili arkadaşlar lütfen yardım edin 2007 118 binde c4 picasso 8 ay önce satın aldım borç harç aracın enjektörleri, debimetre, partikül filtre temizliği turbonun elektrovalfi değişti araçta olan problem 4-5-6. viteslerde gaza yüklenince olayı şöyle anlatayım 4 vites devir 2000 de anlık tüketim 8lt/100km hızlanmak için gaza basıyorum haliyle 9-10-11 anlık tüketim arttıkça araç titremeye başlıyor (motor) hızlanma olmuyor 5.ve 6.viteslerde aynı durum söz konusu ve anlık tüketim artmasına rağmen araç hızlanmasına gerekirken düzensiz çalışmadan hızdan düşüyor özellikle rampa çıkmamda bu olay süreklilik kazanıyor ve 150 km hızıda geçemiyorum ve son günlerde araç boşta iken gaza basıp çektikten sonra pervane sesine benzer ses geliyor o.b.k hocam ve yavuz bey ve diğer arkadaşlar lütfen görüşlerinizi ve tavziyelerinizi bekliyorum ankarada tavziye edeceğiniz servis varsa bunlarıda bekliyorum 8 aydır hayatım karardı diyebilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyliyavuz

    tecrübeli ve bilgili arkadaşlar lütfen yardım edin 2007 118 binde c4 picasso 8 ay önce satın aldım borç harç aracın enjektörleri, debimetre, partikül filtre temizliği turbonun elektrovalfi değişti araçta olan problem 4-5-6. viteslerde gaza yüklenince olayı şöyle anlatayım 4 vites devir 2000 de anlık tüketim 8lt/100km hızlanmak için gaza basıyorum haliyle 9-10-11 anlık tüketim arttıkça araç titremeye başlıyor (motor) hızlanma olmuyor 5.ve 6.viteslerde aynı durum söz konusu ve anlık tüketim artmasına rağmen araç hızlanmasına gerekirken düzensiz çalışmadan hızdan düşüyor özellikle rampa çıkmamda bu olay süreklilik kazanıyor ve 150 km hızıda geçemiyorum ve son günlerde araç boşta iken gaza basıp çektikten sonra pervane sesine benzer ses geliyor o.b.k hocam ve yavuz bey ve diğer arkadaşlar lütfen görüşlerinizi ve tavziyelerinizi bekliyorum ankarada tavziye edeceğiniz servis varsa bunlarıda bekliyorum 8 aydır hayatım karardı diyebilirim


    merhaba
    eğer pervaneye benzer bir ses varsa bu muhtemelen turbo kanatçıklarının sesidir ve turbo milinin balansının bozulmuş olma ihtimali yüksektir.aracın hızlanmaması ve rampada çekiş düşüklüğü gibi olaylar tipik turbo arızalarını işaret ediyor.bunun haricinde arızanın kaynağı elektronik kontrol ünitelerinin yaşattığı aksaklık da olabilir.tam gaz yaptığınızda araçta yığılma oluyormu?eğer böyle bir durum varsa hata enjektörlerde de olabilir.enjektörleri elden geçiren ve tekrar bağlayan usta işinin ehli olmalı.yoksa ateşleme zamanlarının yanlışlığından kaynaklanan bu tip çalışma bozuklukları da ortaya çıkabilir.şahsi görüşüm bahsettiğiniz sesten yola çıkarak ilk önce bir turbo revizyon ustasına göstermenizdir.dediğim gibi balansı bozulmuş bir turbo tam anlamıyla dolmayacağından verim düşüklüğü yaşatabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 22 Mayıs 2011; 20:51:57 >




  • tam gaz yaptığımda araç titriyor ve sanki hızla koşan birisini geri çeken bir kuvvet olur gibi geri çekiyor enjektör de değişikliğe gitme sebebim enjektörlerin aldığımda üzerinde bosch dizel servisinde sisteme kodunu girdi 2 tanesi 110hp 2 si 90 hp araç için olduğunu söyledi ve elinde revize edilmiş 4 tane aracın modeline uygun revize enjektör taktı yalnız söyle bir sıkıntı daha var aracın enjektör püskürtme oranları değiştirmeden de farklıydı değiştikten sonrada aynı kaldı yani birisinin oranı 6 diğeri 2,3 diğeri -0,7 diğeride 1,2 gibi oranlara sahip ne yapacağım şaştım kaldım çorumdaki serviste bir şey söylemiyor
  • önce aracın egr valfini kontrol ettirin ve turbonun valfini çeken hortumu kontrol ettirin turboda ses varsa ses balansı yaptırın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyliyavuz

    tam gaz yaptığımda araç titriyor ve sanki hızla koşan birisini geri çeken bir kuvvet olur gibi geri çekiyor enjektör de değişikliğe gitme sebebim enjektörlerin aldığımda üzerinde bosch dizel servisinde sisteme kodunu girdi 2 tanesi 110hp 2 si 90 hp araç için olduğunu söyledi ve elinde revize edilmiş 4 tane aracın modeline uygun revize enjektör taktı yalnız söyle bir sıkıntı daha var aracın enjektör püskürtme oranları değiştirmeden de farklıydı değiştikten sonrada aynı kaldı yani birisinin oranı 6 diğeri 2,3 diğeri -0,7 diğeride 1,2 gibi oranlara sahip ne yapacağım şaştım kaldım çorumdaki serviste bir şey söylemiyor

    son verdiğiniz ifadeye göre enjektör hatası olma ihtmali daha yüksek gibi görünüyor.takılan enjektörlerin durumu nasıldı acaba?ayrıca enjektörlerin püskürtme oranlarının farklı olmaması gerekir.tam gaz yapıp araç yığıldıktan sonra gazdan ayağınızı çekmeye başladığınız an çekişte artma oluyorsa enjektörleriniz arızalı demektir.




  • arkadaşlar çok değerli çok saygıdeğer usta O.B.K ve diğer ustalarıma selamlarımı sunuyorum. Ustalarım arkadaşlarım aracım 2011 model fıat punto 1.3 multijet aracı ocak ayında sıfır aldım aracımın ılk zamanlarında hiç bir sorunum yoktu şuan aracım 5 bin kmde ve aractan baya fazla derecede kara duman atması var sizlere sorum bunun normal olup olmadıgı yağımdada normal derecede azalma var beni aydınlatırsanız çok sevinirim şimdiden cvplarınızı bekliyor ve çok teşekkür ediyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Portland_43

    arkadaşlar çok değerli çok saygıdeğer usta O.B.K ve diğer ustalarıma selamlarımı sunuyorum. Ustalarım arkadaşlarım aracım 2011 model fıat punto 1.3 multijet aracı ocak ayında sıfır aldım aracımın ılk zamanlarında hiç bir sorunum yoktu şuan aracım 5 bin kmde ve aractan baya fazla derecede kara duman atması var sizlere sorum bunun normal olup olmadıgı yağımdada normal derecede azalma var beni aydınlatırsanız çok sevinirim şimdiden cvplarınızı bekliyor ve çok teşekkür ediyorum...

    merhaba.
    aracınızın belli bir miktar yağ eksiltmesi normal sayılabilir.eskiden fiat motorlarında varolan karakteristik bir özellikti bu.ama multijet motorlarda da aynı durumun olup olmadığını aracınızın kullanım kılavuzuna bakarak ya da bir servisi yetkilisiyle görüşerek öğrenebilirsiniz.kara dumana gelince.rölantide gaza basıp bırakın.geçici bir kara duman olabilir.bu normaldir.bir kez de ayağınızı gaza basılı vaziyette tutun,bekleyin kara duman kesilmiyorsa sorun var demektir.bunun haricinde aracınıza ani yüklendiğinizde ,rampa yukarı sıkıştırmalarda ve max.tork devrinin altında iken devirsiz şekilde yüklendiğinizde kara duman atması normaldir.ayrıca mazot aldığınız yeri değiştirmenizi öneririm.mazottan kaynaklanan kurum da bu kara dumanı yapar.depoyu en %80 oranında doldurduktan sonra bir kutu Würth Common Rail dizel yakıt katkısı ekleyin ve mazot bitinceye kadar da yeni mazot almayın.faydasını göreceksiniz.mazot deponuzu da normal şartlarda çeyrek deponun altına kesinlikle düşürmeyin ki depodaki nemlenmenin önüne geçebilesiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 24 Mayıs 2011; 11:54:05 >




  • gazdan çektiğimde araçta hızlanma olmuyor enjektörlerde şöyle bir durum var fazla püskürten enjektör 3. silindirde onu alıp 1 ile yer değiştiriyoruz o değer 3 nolu silindirde kalıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: Portland_43

    arkadaşlar çok değerli çok saygıdeğer usta O.B.K ve diğer ustalarıma selamlarımı sunuyorum. Ustalarım arkadaşlarım aracım 2011 model fıat punto 1.3 multijet aracı ocak ayında sıfır aldım aracımın ılk zamanlarında hiç bir sorunum yoktu şuan aracım 5 bin kmde ve aractan baya fazla derecede kara duman atması var sizlere sorum bunun normal olup olmadıgı yağımdada normal derecede azalma var beni aydınlatırsanız çok sevinirim şimdiden cvplarınızı bekliyor ve çok teşekkür ediyorum...

    merhaba.
    aracınızın belli bir miktar yağ eksiltmesi normal sayılabilir.eskiden fiat motorlarında varolan karakteristik bir özellikti bu.ama multijet motorlarda da aynı durumun olup olmadığını aracınızın kullanım kılavuzuna bakarak ya da bir servisi yetkilisiyle görüşerek öğrenebilirsiniz.kara dumana gelince.rölantide gaza basıp bırakın.geçici bir kara duman olabilir.bu normaldir.bir kez de ayağınızı gaza basılı vaziyette tutun,bekleyin kara duman kesilmiyorsa sorun var demektir.bunun haricinde aracınıza ani yüklendiğinizde ,rampa yukarı sıkıştırmalarda ve max.tork devrinin altında iken devirsiz şekilde yüklendiğinizde kara duman atması normaldir.ayrıca mazot aldığınız yeri değiştirmenizi öneririm.mazottan kaynaklanan kurum da bu kara dumanı yapar.depoyu en %80 oranında doldurduktan sonra bir kutu Würth Common Rail dizel yakıt katkısı ekleyin ve mazot bitinceye kadar da yeni mazot almayın.faydasını göreceksiniz.mazot deponuzu da normal şartlarda çeyrek deponun altına kesinlikle düşürmeyin ki depodaki nemlenmenin önüne geçebilesiniz.

    verdiğiniz cevaptan dolayı çok teşekkür ederim beni kale alıp bilgilendirdiniz. Dediklerinizi harfiyen uyguluycam sonrada gelişmeleri burada sizlere bildiricem sağolun varolun Allah razı olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Portland_43


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: Portland_43

    arkadaşlar çok değerli çok saygıdeğer usta O.B.K ve diğer ustalarıma selamlarımı sunuyorum. Ustalarım arkadaşlarım aracım 2011 model fıat punto 1.3 multijet aracı ocak ayında sıfır aldım aracımın ılk zamanlarında hiç bir sorunum yoktu şuan aracım 5 bin kmde ve aractan baya fazla derecede kara duman atması var sizlere sorum bunun normal olup olmadıgı yağımdada normal derecede azalma var beni aydınlatırsanız çok sevinirim şimdiden cvplarınızı bekliyor ve çok teşekkür ediyorum...

    merhaba.
    aracınızın belli bir miktar yağ eksiltmesi normal sayılabilir.eskiden fiat motorlarında varolan karakteristik bir özellikti bu.ama multijet motorlarda da aynı durumun olup olmadığını aracınızın kullanım kılavuzuna bakarak ya da bir servisi yetkilisiyle görüşerek öğrenebilirsiniz.kara dumana gelince.rölantide gaza basıp bırakın.geçici bir kara duman olabilir.bu normaldir.bir kez de ayağınızı gaza basılı vaziyette tutun,bekleyin kara duman kesilmiyorsa sorun var demektir.bunun haricinde aracınıza ani yüklendiğinizde ,rampa yukarı sıkıştırmalarda ve max.tork devrinin altında iken devirsiz şekilde yüklendiğinizde kara duman atması normaldir.ayrıca mazot aldığınız yeri değiştirmenizi öneririm.mazottan kaynaklanan kurum da bu kara dumanı yapar.depoyu en %80 oranında doldurduktan sonra bir kutu Würth Common Rail dizel yakıt katkısı ekleyin ve mazot bitinceye kadar da yeni mazot almayın.faydasını göreceksiniz.mazot deponuzu da normal şartlarda çeyrek deponun altına kesinlikle düşürmeyin ki depodaki nemlenmenin önüne geçebilesiniz.

    verdiğiniz cevaptan dolayı çok teşekkür ederim beni kale alıp bilgilendirdiniz. Dediklerinizi harfiyen uyguluycam sonrada gelişmeleri burada sizlere bildiricem sağolun varolun Allah razı olsun...

    ARACIN HAVA FİLTRESİNİ SIKSIK TEMİZLEYİN YETERLİ HAVA ALAMAYAN TURBO MOTORUN HAVALANDIRMASINDAN YAĞ EMER DUMAN KONUSUNA GELİNCE HAVA AKIM SENSÖRÜNÜ TEMİZLİK SPREYİ İLE TEMİZLEYİN




  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#


    quote:

    Orijinalden alıntı: Portland_43


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: Portland_43

    arkadaşlar çok değerli çok saygıdeğer usta O.B.K ve diğer ustalarıma selamlarımı sunuyorum. Ustalarım arkadaşlarım aracım 2011 model fıat punto 1.3 multijet aracı ocak ayında sıfır aldım aracımın ılk zamanlarında hiç bir sorunum yoktu şuan aracım 5 bin kmde ve aractan baya fazla derecede kara duman atması var sizlere sorum bunun normal olup olmadıgı yağımdada normal derecede azalma var beni aydınlatırsanız çok sevinirim şimdiden cvplarınızı bekliyor ve çok teşekkür ediyorum...

    merhaba.
    aracınızın belli bir miktar yağ eksiltmesi normal sayılabilir.eskiden fiat motorlarında varolan karakteristik bir özellikti bu.ama multijet motorlarda da aynı durumun olup olmadığını aracınızın kullanım kılavuzuna bakarak ya da bir servisi yetkilisiyle görüşerek öğrenebilirsiniz.kara dumana gelince.rölantide gaza basıp bırakın.geçici bir kara duman olabilir.bu normaldir.bir kez de ayağınızı gaza basılı vaziyette tutun,bekleyin kara duman kesilmiyorsa sorun var demektir.bunun haricinde aracınıza ani yüklendiğinizde ,rampa yukarı sıkıştırmalarda ve max.tork devrinin altında iken devirsiz şekilde yüklendiğinizde kara duman atması normaldir.ayrıca mazot aldığınız yeri değiştirmenizi öneririm.mazottan kaynaklanan kurum da bu kara dumanı yapar.depoyu en %80 oranında doldurduktan sonra bir kutu Würth Common Rail dizel yakıt katkısı ekleyin ve mazot bitinceye kadar da yeni mazot almayın.faydasını göreceksiniz.mazot deponuzu da normal şartlarda çeyrek deponun altına kesinlikle düşürmeyin ki depodaki nemlenmenin önüne geçebilesiniz.

    verdiğiniz cevaptan dolayı çok teşekkür ederim beni kale alıp bilgilendirdiniz. Dediklerinizi harfiyen uyguluycam sonrada gelişmeleri burada sizlere bildiricem sağolun varolun Allah razı olsun...

    ARACIN HAVA FİLTRESİNİ SIKSIK TEMİZLEYİN YETERLİ HAVA ALAMAYAN TURBO MOTORUN HAVALANDIRMASINDAN YAĞ EMER DUMAN KONUSUNA GELİNCE HAVA AKIM SENSÖRÜNÜ TEMİZLİK SPREYİ İLE TEMİZLEYİN

    kardeşler çok sağolun öncelikle mazot aldığım yerideğiştirdim depomun 4te 1i doluyken fule yakın derecede shellin gtl mazotunu koydurdum biraz pahalı ama içimdeki kuşkuyu azaltmak mazottan dolayı mı oldu ıkılemınden kurtulmak için bunu yaptım inanın biraz dolaştım gezdim fln derken tabi ara arada gözüm aynada dumanı süzdüm inanın hatrı sayılır derecede kesti attı bi andan tabi bu tahmini bi 45 km sonrasında fln farkettim demekki yine günahlarını almıyım ama benzin istasyonu mazotla oynamış tüm yardımlarınız için çok teşekkür ederim olurda sorun devam ederse tekrar başa donup soylediklerinizi harfiyen uyguluycam tekrardan sağolun varolun...




  • hayatı zindana çevirenler neden işlerini doğru yapmazlar 3.enjektöre 1 pul olması gerekirken 2 pul takmaları ve püskürtme basıncının düşük olması sonuç 2 ay arabaya binmekten korkan bir araç sahibi çok şükür sorun çözüldü.
  • Merhaba arkadaşlar 2009 model Linea emotion 63000km de aldım
    Daha önce 2006 model Albea Dynamic kullandım
    Genelde Karma kullanım olrak şehir içi ve şehirler arası yolculuk yapıyorum
    5 vitesde 2200dd sabit gidiyorum yakıt ekonomi açısından sizce doğru devirdemi gidiyorum
    Araca zararı varmıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GAMARS

    Merhaba arkadaşlar 2009 model Linea emotion 63000km de aldım
    Daha önce 2006 model Albea Dynamic kullandım
    Genelde Karma kullanım olrak şehir içi ve şehirler arası yolculuk yapıyorum
    5 vitesde 2200dd sabit gidiyorum yakıt ekonomi açısından sizce doğru devirdemi gidiyorum
    Araca zararı varmıdır




    Sabit düz yolda 1900/2000 devir aralığında sürmeniz daha ekonomik olacaktır.Bu arada aracınız da hayırlı olsun iyi günlerde kullanınız.
  • 
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.