Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (101. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeyliyavuz

    hayatı zindana çevirenler neden işlerini doğru yapmazlar 3.enjektöre 1 pul olması gerekirken 2 pul takmaları ve püskürtme basıncının düşük olması sonuç 2 ay arabaya binmekten korkan bir araç sahibi çok şükür sorun çözüldü.

    geçmiş olsun.sorunun hallolmasına sevindim.en son tespitimizde enjektör basınçlarının birbirini tutmamasından yapar diye konuşmuştuk zaten.iyi sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 29 Mayıs 2011; 13:13:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: GAMARS

    Merhaba arkadaşlar 2009 model Linea emotion 63000km de aldım
    Daha önce 2006 model Albea Dynamic kullandım
    Genelde Karma kullanım olrak şehir içi ve şehirler arası yolculuk yapıyorum
    5 vitesde 2200dd sabit gidiyorum yakıt ekonomi açısından sizce doğru devirdemi gidiyorum
    Araca zararı varmıdır




    Sabit düz yolda 1900/2000 devir aralığında sürmeniz daha ekonomik olacaktır.Bu arada aracınız da hayırlı olsun iyi günlerde kullanınız.



    İlginize çok teşekkürler
  • aracımın markası fiat fiorino multijet 1.3 75 hp
    giderken aracın devri düşüktüğ . viteste dönecektim o devriyaja bastım oesna istop etmiş araç emediğini düşünüp kaldrıdım araç o esnada çalıştı yeniden yani vurdurdum aracı zarar ne derece görmüştür ilk defa vurdurduk o da kaza ile oldu zaten ?
  • Arkadaslar benimde kafama takılan bir soru var, cevaplarsanız çok sevinirim.
    Cevre yolunda 5. Viteste 100km hızla giderken yol ayrımı gelince motor freni yapmak icin 3. Vites e geçiyorum. Devir 2000 den 4000-4500 lere kadar aniden çıkmış oluyor. Aracım TDI turboya veya motora zarar veriyor muyum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malleoo

    Arkadaslar benimde kafama takılan bir soru var, cevaplarsanız çok sevinirim.
    Cevre yolunda 5. Viteste 100km hızla giderken yol ayrımı gelince motor freni yapmak icin 3. Vites e geçiyorum. Devir 2000 den 4000-4500 lere kadar aniden çıkmış oluyor. Aracım TDI turboya veya motora zarar veriyor muyum?


    Bu aracınıza ve turbo sistemine ağır zarar veren bir durum,5. vitesten 4. vitese düşmeniz gerekirken,siz aracın en hazırlıksız olduğu anda deviri birden son hddine kadar zorluyorsunuz.Aman dikkat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: malleoo

    Arkadaslar benimde kafama takılan bir soru var, cevaplarsanız çok sevinirim.
    Cevre yolunda 5. Viteste 100km hızla giderken yol ayrımı gelince motor freni yapmak icin 3. Vites e geçiyorum. Devir 2000 den 4000-4500 lere kadar aniden çıkmış oluyor. Aracım TDI turboya veya motora zarar veriyor muyum?


    Bu aracınıza ve turbo sistemine ağır zarar veren bir durum,5. vitesten 4. vitese düşmeniz gerekirken,siz aracın en hazırlıksız olduğu anda deviri birden son hddine kadar zorluyorsunuz.Aman dikkat.


    +1

    Böyle bir anda yüksek devirde motoru yıpratmaktansa bırakın olan 50-60 liralık fren balatalarına olsun
    motor (vites freninde) düşülen viteste devirin 2500-3000 arasında olmasına dikkat ediyorum bende




  • 2010 1.6tdci 90 bg focus aracımda 5. vites 80km ve 1800 devirde giderken ayağımı gazdan çekince vuuuv diye bir ses geliyor.diğer devirlerde de ayağımı gazdan çekince aynı ses oluyor fakat bu kadar bariz olmuyor.
    acaba motorun kompresyon sesi mi yoksa turbosu ile ilgili farklı bir sıkıntı olabilir mi? bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-


    quote:

    Orijinalden alıntı: malleoo

    Arkadaslar benimde kafama takılan bir soru var, cevaplarsanız çok sevinirim.
    Cevre yolunda 5. Viteste 100km hızla giderken yol ayrımı gelince motor freni yapmak icin 3. Vites e geçiyorum. Devir 2000 den 4000-4500 lere kadar aniden çıkmış oluyor. Aracım TDI turboya veya motora zarar veriyor muyum?


    Bu aracınıza ve turbo sistemine ağır zarar veren bir durum,5. vitesten 4. vitese düşmeniz gerekirken,siz aracın en hazırlıksız olduğu anda deviri birden son hddine kadar zorluyorsunuz.Aman dikkat.


    +1

    Böyle bir anda yüksek devirde motoru yıpratmaktansa bırakın olan 50-60 liralık fren balatalarına olsun
    motor (vites freninde) düşülen viteste devirin 2500-3000 arasında olmasına dikkat ediyorum bende

    Çok teşekkürler. Bundan sonra eski alışkanlıklara bir son vericem.




  • ARKADAŞLAR CLİO 3 HB ARACIMI BUGÜN ALDIM. 2007 1.5 DİZEL... ALIRKEN COMPUTESTE SOKTUK; FAKAT BİRŞET ÇIKMADI. ARAÇLA 30 40 KM YOL YAPTIK O ZAMANDA BİRŞEY YOKTU AMA BİRDEN BİRE NE OLDUYSA ARABANIN TURBOSU ÖTMEYE BAŞLADI. ARADA KESİLİYOR SONRA YİNE ÖTMEYE BAŞLIYOR. ÇIKAN SES DE BAYA YÜKSEK. BU BENİM İLK ARABAM GALİBA TURBO OLAYI DA HAYLİ MASRAFLIYMIŞ. KEYFİM KAÇTI, HEVESİM KIRILDI, KEŞKEM ALMASAYDIM DİYORUM. ANKARA'DA YAŞIYORUM BU ARACIN TURBOSUNU YAPTIRABİLİR MİYİM YOKSA YENİSİNİ Mİ ALMAK GEREKİR? TAMİRİ OLMUYORSA DA YENİSİ NE KADARA PATLAR AKADAŞLAR?
  • bir şey sormak istiyorum

    motor ısınana kadar 2000 devirde vites atmalıyız diye öneriyorsunuz ,bu arada 2008 corolla d-4d tiptronik kullanmaktayım, yalnız tiptronik vites 2500-3000 arası vites değişimi yapıyor ben 2000 civarı atınca babam tiptronik vitesin en doğru ve en ekonomik zamanda vites attığını söylüyor. motor ısınıp miller yağlanana kadar sizce aracı manuel e alıp mı kullanmalıyım yoksa babamın dediği doğru mudur?

    bu arada yazınız çok öğretici ve çok kaliteli bir yazı olmuş tebrik ederim. başka konular üzerindede bu denli bilgiye sahipseniz bizimle paylaşmanızı isterim.teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kicgine

    ARKADAŞLAR CLİO 3 HB ARACIMI BUGÜN ALDIM. 2007 1.5 DİZEL... ALIRKEN COMPUTESTE SOKTUK; FAKAT BİRŞET ÇIKMADI. ARAÇLA 30 40 KM YOL YAPTIK O ZAMANDA BİRŞEY YOKTU AMA BİRDEN BİRE NE OLDUYSA ARABANIN TURBOSU ÖTMEYE BAŞLADI. ARADA KESİLİYOR SONRA YİNE ÖTMEYE BAŞLIYOR. ÇIKAN SES DE BAYA YÜKSEK. BU BENİM İLK ARABAM GALİBA TURBO OLAYI DA HAYLİ MASRAFLIYMIŞ. KEYFİM KAÇTI, HEVESİM KIRILDI, KEŞKEM ALMASAYDIM DİYORUM. ANKARA'DA YAŞIYORUM BU ARACIN TURBOSUNU YAPTIRABİLİR MİYİM YOKSA YENİSİNİ Mİ ALMAK GEREKİR? TAMİRİ OLMUYORSA DA YENİSİ NE KADARA PATLAR AKADAŞLAR?


    Öncelikle aracınız hayırlı olsun diyelim.Muhtemelen turbosu arızalı bir araç almışsınız.Turbo tamiri yapan yerlere bir danışın,öncelikle hastalığın kesin tanısı konsun,ister tamir ettirirsiniz isterseniz yenisini taktırırsınız eskiden turbo çok masraflıydı ancak şuanda fiyatları eskiye göre makul seviyelerde,ancak iyi bir araştırma yapınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mad_Prince

    bir şey sormak istiyorum

    motor ısınana kadar 2000 devirde vites atmalıyız diye öneriyorsunuz ,bu arada 2008 corolla d-4d tiptronik kullanmaktayım, yalnız tiptronik vites 2500-3000 arası vites değişimi yapıyor ben 2000 civarı atınca babam tiptronik vitesin en doğru ve en ekonomik zamanda vites attığını söylüyor. motor ısınıp miller yağlanana kadar sizce aracı manuel e alıp mı kullanmalıyım yoksa babamın dediği doğru mudur?

    bu arada yazınız çok öğretici ve çok kaliteli bir yazı olmuş tebrik ederim. başka konular üzerindede bu denli bilgiye sahipseniz bizimle paylaşmanızı isterim.teşekkürler




    aracınız 2500-3000 devir aralığında düz yolda vites değişmiyordur,rampa da bu devirlerde vites değişiyordur.Araç ısınana kadar manuelde kullanabilirisniz,gaza yüklenmeden yavaş yavaş devri yükselterekte kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kicgine

    ARKADAŞLAR CLİO 3 HB ARACIMI BUGÜN ALDIM. 2007 1.5 DİZEL... ALIRKEN COMPUTESTE SOKTUK; FAKAT BİRŞET ÇIKMADI. ARAÇLA 30 40 KM YOL YAPTIK O ZAMANDA BİRŞEY YOKTU AMA BİRDEN BİRE NE OLDUYSA ARABANIN TURBOSU ÖTMEYE BAŞLADI. ARADA KESİLİYOR SONRA YİNE ÖTMEYE BAŞLIYOR. ÇIKAN SES DE BAYA YÜKSEK. BU BENİM İLK ARABAM GALİBA TURBO OLAYI DA HAYLİ MASRAFLIYMIŞ. KEYFİM KAÇTI, HEVESİM KIRILDI, KEŞKEM ALMASAYDIM DİYORUM. ANKARA'DA YAŞIYORUM BU ARACIN TURBOSUNU YAPTIRABİLİR MİYİM YOKSA YENİSİNİ Mİ ALMAK GEREKİR? TAMİRİ OLMUYORSA DA YENİSİ NE KADARA PATLAR AKADAŞLAR?


    turbo mekanik olduğu için testte arıza vermez boru patlamış olabilir kontrol ettirin balans bozukluğuda olabilir
  • ACİL YARDIM!!!!
    sorun çözülmüştür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gazetem74 -- 25 Ağustos 2011; 19:04:59 >
  • OBK ustam, Allah razı olsun sizden forumdaki yazılarınızı okudum ve oldukça faydası oldu. Size sormak istediğim bir kaç soru var, cevap verirseniz memnu olurum. Şimdiden teşekkürler

    Aracım Peugeot 308 benzinli 156 THP, aracımın turbo motoru zarar görmesin diye Forge marka blow off taktırdım (üçgen şeklinde bir görünümü var, mini cooper s modelinede takılabiliyor). Şimdi sizden cevap beklediğim sorum şu;

    Taktırdığım Blow OFF aracımı stop ederken 1 dakika veya 35 saniye rolantide beklemem gerekiyormu, yani mil yağlaması yapmaya bir faydası varmı? Serviste yine aynı şekilde devam etmem gerektiğini söylediler. Bir başkasıda artık beklemeye gerek kalmadığı sadece 10 sn. beklemek yetecektir denildi.

    Sizce doğrusu hangisi cevaplarsanız beni aydınlatmış olcaksınız.

    Teşekkürler.






  • Blowoff turbo basıncını boşaltır, fanların dönüş hızını etkilemez. O çok bilmişin değil, servisin dediğini tutun.
  • Bu arada hazır konusu gelmişken O.B.K. üstad nerelerde,yoksa onuda mı küstürdüler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orca_kaos

    OBK ustam, Allah razı olsun sizden forumdaki yazılarınızı okudum ve oldukça faydası oldu. Size sormak istediğim bir kaç soru var, cevap verirseniz memnu olurum. Şimdiden teşekkürler

    Aracım Peugeot 308 benzinli 156 THP, aracımın turbo motoru zarar görmesin diye Forge marka blow off taktırdım (üçgen şeklinde bir görünümü var, mini cooper s modelinede takılabiliyor). Şimdi sizden cevap beklediğim sorum şu;

    Taktırdığım Blow OFF aracımı stop ederken 1 dakika veya 35 saniye rolantide beklemem gerekiyormu, yani mil yağlaması yapmaya bir faydası varmı? Serviste yine aynı şekilde devam etmem gerektiğini söylediler. Bir başkasıda artık beklemeye gerek kalmadığı sadece 10 sn. beklemek yetecektir denildi.

    Sizce doğrusu hangisi cevaplarsanız beni aydınlatmış olcaksınız.

    Teşekkürler.





    Aracınızın standart halinde "dump valve" yok mu?






  • Aracınızın standart halinde "dump valve" yok mu?


    Dump valve yoktu. Motordan ıslık sesi geliyordu. Şimdi "çuf" sesi geliyor. Turbo motorun 20.000 - 25.000 km de arızalanabileceğini BOF taktırırsam ömrünü uzatabileceğimi serviste söylediler. Ayrıca BOF takıldıktan sonra aracın hızlanma performasının arttığını ve yol tutuşunun değiştiğini farkettim. Tabiki yakıt tüketimide hesaplarıma göre bir miktar arttı. Ama tahminimce uzun yolda denemek yakıt tüketiminin ne kadar arttığını daha iyi gösterecektir.
  • İlginç.

    Benim bildiğim turbo araçları koruma amaçlı dump valve ya da bof takılır fabrikasyonda olsa. Benim Bravo'da dump valve var en azından.

    Hayırlı olsun o zaman doğru bir iş yapmışsınız kesinlikle
  • 
Sayfa: önceki 99100101102103
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.