Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (102. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    İlginç.

    Benim bildiğim turbo araçları koruma amaçlı dump valve ya da bof takılır fabrikasyonda olsa. Benim Bravo'da dump valve var en azından.

    Hayırlı olsun o zaman doğru bir iş yapmışsınız kesinlikle


    Bildiğim kadar dump valve yok yoksa servis beni uyarırdı diye düşünüyorum. Ama doğrusu taktırdığıma memnunum. Teşekkürler
  • ellerine sağlık dostum
  • meraba arkadaşlar imzamdaki dizel aracım ile astra j 1.4 turbo benzinli aracın turboları arasında nasıl bir fark var merak ettim?
  • Takip. Tesekkurler.
  • arkadaşlar herkese merhaba turbo ve yakıt sistemiyle ilgili bilgi sahibi olan arkadaşların yardımcı olabileceğine inandığım bir sorunumu sizinle paylaşmak istiyorum.

    aracım 2008 astra cdti. arac 95binde ve aracın bakımları düzenli olarak sanayide her 10bin km de mazot yağ ve hava filtreleri düzenli olarak değiştirilmiş ve her 10bin kmde tam sentetik edge yağı değiştirilmiş bir araç.

    bendeki problemi anlatmadan önce problemimi 4 defa servise götürmeme rağmen hiç kimse arızayı ciddiye almadı ve arızayı tespit bile edemediler.

    şimdi arızayı açıklamaya çalışayım; araç 90bin kmdeyken (sorunun başlangıcı) örenğin 4. viteste 1750 devirde aracı sabit hızda düz yolda kullanırken sanki aracın motoru yarım saniye gazı kesmiş gibi kelkinip sonra kaldığı yerden yola devam ediyordu. bu sorunu yaşamaya başladığım ilk günlerde sıklık oranı çok düşüktü haftada 1 defa anca hissedebiliyordum
    ancak araç 93bin ve üzerine ulaştığında yaşadığım o yarım saniyelik kesintiler dahada sıklaştı ve hiçbir usta açıklayamadı. en sonunda bunun egrden olabileceğini bi kaç arkadaştan duydum ve egryi temizlettim. daha sonraları egr temizlendiği için sorun pek kendini göstermedi ancak üzerinden yaklaşık 500km geçtikten sonra araçta yine aynı sorun başgösterdi.

    son olarakta şunu söyliyim araçta yaşadığım bu sorun havaların soğumasıyla birlikte özellikle motor soğukken gaza çok az basarak aracı hızlandırdığım zamanlarda kendini tam anlamıyla gösteriyor ve aracın motor soğukken çıkardığı o tatlı turbo sesi bile kesilme sonucu yarım saniye kadar yok oluyor ve tekrar devreye girdiğini bizzat kulağımla bile duyabiliyorum.

    arkadaşlar gerçekten yardım bekliyorum yaşadığım sorun egrden mi turbo dan mı egr den mi? özellikle soğukken ve düşük devir bandında (1500-1900) devirde ve aracı tatlı tatlı hızlandırırken yaşıyorum bu sorunu. gazı köklediğimde yada gaza yüklendiğimde sorun felan kalmıyor köpek gibi gidiyor 190 a kadar yolu var.

    bu kesinti anında aracın anlık yakıt tüketimide düşüyor bir anlık.

    teşekkür ederim herkese simdiden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teksaz16

    arkadaşlar herkese merhaba turbo ve yakıt sistemiyle ilgili bilgi sahibi olan arkadaşların yardımcı olabileceğine inandığım bir sorunumu sizinle paylaşmak istiyorum.

    aracım 2008 astra cdti. arac 95binde ve aracın bakımları düzenli olarak sanayide her 10bin km de mazot yağ ve hava filtreleri düzenli olarak değiştirilmiş ve her 10bin kmde tam sentetik edge yağı değiştirilmiş bir araç.

    bendeki problemi anlatmadan önce problemimi 4 defa servise götürmeme rağmen hiç kimse arızayı ciddiye almadı ve arızayı tespit bile edemediler.

    şimdi arızayı açıklamaya çalışayım; araç 90bin kmdeyken (sorunun başlangıcı) örenğin 4. viteste 1750 devirde aracı sabit hızda düz yolda kullanırken sanki aracın motoru yarım saniye gazı kesmiş gibi kelkinip sonra kaldığı yerden yola devam ediyordu. bu sorunu yaşamaya başladığım ilk günlerde sıklık oranı çok düşüktü haftada 1 defa anca hissedebiliyordum
    ancak araç 93bin ve üzerine ulaştığında yaşadığım o yarım saniyelik kesintiler dahada sıklaştı ve hiçbir usta açıklayamadı. en sonunda bunun egrden olabileceğini bi kaç arkadaştan duydum ve egryi temizlettim. daha sonraları egr temizlendiği için sorun pek kendini göstermedi ancak üzerinden yaklaşık 500km geçtikten sonra araçta yine aynı sorun başgösterdi.

    son olarakta şunu söyliyim araçta yaşadığım bu sorun havaların soğumasıyla birlikte özellikle motor soğukken gaza çok az basarak aracı hızlandırdığım zamanlarda kendini tam anlamıyla gösteriyor ve aracın motor soğukken çıkardığı o tatlı turbo sesi bile kesilme sonucu yarım saniye kadar yok oluyor ve tekrar devreye girdiğini bizzat kulağımla bile duyabiliyorum.

    arkadaşlar gerçekten yardım bekliyorum yaşadığım sorun egrden mi turbo dan mı egr den mi? özellikle soğukken ve düşük devir bandında (1500-1900) devirde ve aracı tatlı tatlı hızlandırırken yaşıyorum bu sorunu. gazı köklediğimde yada gaza yüklendiğimde sorun felan kalmıyor köpek gibi gidiyor 190 a kadar yolu var.

    bu kesinti anında aracın anlık yakıt tüketimide düşüyor bir anlık.

    teşekkür ederim herkese simdiden

    sorununuzun turbo ile alakalı olmadığını düşünüyorum.eğer öyle olsa aracınızın çekişinde bariz problemler yaşardınız.ben problemin kesinlikle besleme sisteminde olduğunu düşünüyorum.egr temizlenip de sorun hala devam ediyorsa ondan da olamaz.ama egr nin arızalı olmadığından emin olmanız gerekir.kullanmış olduğunuz kirli yakıtın da bunda etkisi olabilir.yarım depoya bir kutu würth common rail mazot katkısı koyup aracınızı 3000 devir üzerinde kullanmanızı ve varsa yakıt sistemindeki kirleri atmanızı önerebilirim.bu şekilde enjektörler dahil aracınızın besleme sistemi kurum ve tortulardan temizlenmiş olur.ilk önce katkıyı koyup daha sonra üzerine mazot alın ki karışım homojen olsun.yoksa katkı bir işe yaramaz.eğer sorun yine düzelmezse aracınızı arıza kontrol makinesine bağlatmanızı öneririm.sorun ecu(elektronik kontrol ünitesi)kaynaklı da olabilir.
    kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 26 Ekim 2011; 0:23:07 >




  • ben de wurth katkısı kullanıyorum. önce katkı koyup sonra mazot alın demişsiniz. bu katkı petrol kaynaklı ve çözücü bir madde bildiğim kadarıyla. yarım depo mazotun üzerine eklediğimizde kendiliğnden depo içinde çözünerek homojenize olmuyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keus35 -- 26 Ekim 2011; 0:41:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    ben de wurth katkısı kullanıyorum. önce katkı koyup sonra mazot alın demişsiniz. bu katkı petrol kaynaklı ve çözücü bir madde bildiğim kadarıyla. yarım depo mazotun üzerine eklediğimizde kendiliğnden depo içinde çözünerek homojenize olmuyor mu?

    hayır düşündüğünüz gibi olmuyor.siz dolu depoya katkıyı koyduğunuz zaman yağ gibi mazotun yüzünde kalıyor ve işe yaramıyor.ama ilk önce katkıyı koyup sonra üzerine mazot doldurduğunuzda dolum esnasında eşit oranda karışmış oluyor.işin mantığı böyle.size de bu şekilde yapmanızı öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    ben de wurth katkısı kullanıyorum. önce katkı koyup sonra mazot alın demişsiniz. bu katkı petrol kaynaklı ve çözücü bir madde bildiğim kadarıyla. yarım depo mazotun üzerine eklediğimizde kendiliğnden depo içinde çözünerek homojenize olmuyor mu?

    hayır düşündüğünüz gibi olmuyor.siz dolu depoya katkıyı koyduğunuz zaman yağ gibi mazotun yüzünde kalıyor ve işe yaramıyor.ama ilk önce katkıyı koyup sonra üzerine mazot doldurduğunuzda dolum esnasında eşit oranda karışmış oluyor.işin mantığı böyle.size de bu şekilde yapmanızı öneririm.

    aklıma yine başka birşey takıldı. yanlış anlamayın fizikçi vs değilim, anlamaya çalışıyorum.
    katkının mazotun üzerinde kalması için farklı özgül ağırlıklara sahip olması gerekmez mi? eğer böyle ise de önce ya da sonra katkı almamız özgül ağırlığı düşük olduğunu varsaydığımız katkının tekrar üste çıkmasına sebep olmaz mı. ayrıca üretici firma neden bu konuda uyarıda bulunmaz? dolum sırasında karışıyor demeniz fiziksel bir karışmaya mı sebeb oluyor sizce? yani basınçla püskürtülen mazot depo içerisinde girdap oluşturarak mı karıştırıyor? teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    ben de wurth katkısı kullanıyorum. önce katkı koyup sonra mazot alın demişsiniz. bu katkı petrol kaynaklı ve çözücü bir madde bildiğim kadarıyla. yarım depo mazotun üzerine eklediğimizde kendiliğnden depo içinde çözünerek homojenize olmuyor mu?

    hayır düşündüğünüz gibi olmuyor.siz dolu depoya katkıyı koyduğunuz zaman yağ gibi mazotun yüzünde kalıyor ve işe yaramıyor.ama ilk önce katkıyı koyup sonra üzerine mazot doldurduğunuzda dolum esnasında eşit oranda karışmış oluyor.işin mantığı böyle.size de bu şekilde yapmanızı öneririm.

    aklıma yine başka birşey takıldı. yanlış anlamayın fizikçi vs değilim, anlamaya çalışıyorum.
    katkının mazotun üzerinde kalması için farklı özgül ağırlıklara sahip olması gerekmez mi? eğer böyle ise de önce ya da sonra katkı almamız özgül ağırlığı düşük olduğunu varsaydığımız katkının tekrar üste çıkmasına sebep olmaz mı. ayrıca üretici firma neden bu konuda uyarıda bulunmaz? dolum sırasında karışıyor demeniz fiziksel bir karışmaya mı sebeb oluyor sizce? yani basınçla püskürtülen mazot depo içerisinde girdap oluşturarak mı karıştırıyor? teşekkürler..

    aynenben fiziksel karışmadan bahsediyorum.dolum esnasında oluşan girdap ile katkının deponun her yerine ulaşacağını söylüyorum.son tespitiniz doğru yani.ama sadece mazotun üzerine konulan yakıtın aşağı doğru süzülse bile deponun her yerine eşit oranda yayılamayacağını söylüyorum.Würth bayiisinin katkı alırken bana önerisi de bu yöndeydi zaten.bence gayet mantıklı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 26 Ekim 2011; 15:55:41 >




  • Kusura bakmayın ancak sıze soylenen hic bir fizik kanununa uyusmuyor. Bir yag ve bir suyu şişeye koyun istediginiz kadar sallayın girdap yapın karısmaz. Sadece depoda yakıt olması yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba bir soru soracağım

    arabam yeni c4 1.6 hdi 13500 kmde bagajdan gelen sesi denemek için arabayı 10 kere filan 300 metre kullanıp 1 dakkayı beklemeden stop ettim. en son çalıştırıp hızlandığımda 2.viteste 65-75 arasında yaklaşık 1 saniye sürüyo bi aralık di tahmin ettim arabanın motor devri 4000-4500 devirdeyken ıslık sesi gibi (veya öten fren sesinin çok daha incesi) gibi bir ses geldi bu zamana kadar böyle bi ses duymamıştım sizce neden ??? turbodanmı gelmiştir ve bundan sonra hep gelicekmi
  • Arkadaşlar, aracı stop etmeden önce 1dk beklemenize gerek yok.

    Bu araçlarda start stop mekanizması var, arkadaşımın Guilettası 1 dakika içinde defalarca stop ediyor.

    Birşey olmaz korkmayın.

    Kullanma kitapçığında da böyle bir şey yazmaz...


    Sentetik yağlar öyle bir tutunuyor ki aracın aksamına, stop ettikten 1 gün sonra bile yeni marşta, araçta aşınma çok az oluyor. Korkmayın yani...


    Ama çok hızlı geldiğiniz, ve birden fren yaptınız, hemen stop düğmesine basmayın, veya kontağı kapatmayın, belli bir süre beklemekten zarar gelmez.

    Aracı rölantide bekletmek araca zarar verir bunu söylemeliyim. Çok bekletmek aynı zamanda çevreye zarardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadaşlar, aracı stop etmeden önce 1dk beklemenize gerek yok.

    Bu araçlarda start stop mekanizması var, arkadaşımın Guilettası 1 dakika içinde defalarca stop ediyor.

    Birşey olmaz korkmayın.

    Kullanma kitapçığında da böyle bir şey yazmaz...


    Sentetik yağlar öyle bir tutunuyor ki aracın aksamına, stop ettikten 1 gün sonra bile yeni marşta, araçta aşınma çok az oluyor. Korkmayın yani...


    Ama çok hızlı geldiğiniz, ve birden fren yaptınız, hemen stop düğmesine basmayın, veya kontağı kapatmayın, belli bir süre beklemekten zarar gelmez.

    Aracı rölantide bekletmek araca zarar verir bunu söylemeliyim. Çok bekletmek aynı zamanda çevreye zarardır

    Hocam olay yağ değil.Olay Turbonun normal devrine gelmesi.Aracı sert kullanım sonucu aniden durdurursanız turbonun içine yağ gitmez hızlı dönen dişler yağlanma olmadığı için ve çok yüksek devirde döndüğü için daha çabuk yıpranır.

    AYrıca 1 dakika falan değil zaten 20 saniye bile bekleseniz büyük avantaj yakalarsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Kusura bakmayın ancak sıze soylenen hic bir fizik kanununa uyusmuyor. Bir yag ve bir suyu şişeye koyun istediginiz kadar sallayın girdap yapın karısmaz. Sadece depoda yakıt olması yeterli

    peki siz istediğiniz şekilde yapabilirsiniz
  • müthiş aydınlatıcı teşekkürler
  • güzel bir konu olmuş
  • takip
  • Teşekkürler,tüm sorularıma cevap buldum.Elinize sağlık!
  • Gerçekten çok yararlı bir konu olmuş
    Emeği geçenlere teşekkürler

    Takip
  • 
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.