Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (104. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 102103104105106
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok teşekkürler.
  • ellerinize sağlık çok teşekkürler
  • Bu da iyiymiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: de-ka

    Bu da iyiymiş.

    teşekkürler
  • Turbocunun önünde de kardan turboşarj olmalı tabi.Namaz kıldıran imam olacak değil ya
  • Soruldumu bilmiyorum

    Malum havalar çok soğuk,

    bu soğuk havalar turboyu ne derece etkiler, eğer etkiliyorsa neler yapılmalı araç nasıl kullanılmalı,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Soruldumu bilmiyorum

    Malum havalar çok soğuk,

    bu soğuk havalar turboyu ne derece etkiler, eğer etkiliyorsa neler yapılmalı araç nasıl kullanılmalı,


    Soğuk havada turbo daha iyi emiş sağlar ama aşırı soğuklarda motor ısınana kadar fazla zorlamamakta fayda var diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Soruldumu bilmiyorum

    Malum havalar çok soğuk,

    bu soğuk havalar turboyu ne derece etkiler, eğer etkiliyorsa neler yapılmalı araç nasıl kullanılmalı,


    Soğuk havada turbo daha iyi emiş sağlar ama aşırı soğuklarda motor ısınana kadar fazla zorlamamakta fayda var diye biliyorum.


    normal havanın 0 derece üstü olduğu durumlarda sabah 1 dk bekleyip motor ısınıncaya kadar 2.000 deviri bile geçmiyorum

    fakat

    sıcaklık -10 un da altına düştüğü için yine 2.000 devirde değişime devam mı yoksa farklı bir devir aralığımı olması gerekiyor.

    birde sabah işe giderken araç çalıştıktan 50 metre sonra çok hafifde olsa 500 metre kadar rampa çıkmak zorundayım. Başka alternetifim yok,

    0 derecenin üstünde sabahları 2.000 devirde vites değiştirip 2 vitesde rampayı çıkıyorum sorun yok ama -10 olunca 2.000 devirde vites değiştirdiğimde araç titriyor en azından 2.500 devir falan olması lazım bu zarar verir mi acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Soruldumu bilmiyorum

    Malum havalar çok soğuk,

    bu soğuk havalar turboyu ne derece etkiler, eğer etkiliyorsa neler yapılmalı araç nasıl kullanılmalı,


    Soğuk havada turbo daha iyi emiş sağlar ama aşırı soğuklarda motor ısınana kadar fazla zorlamamakta fayda var diye biliyorum.


    normal havanın 0 derece üstü olduğu durumlarda sabah 1 dk bekleyip motor ısınıncaya kadar 2.000 deviri bile geçmiyorum

    fakat

    sıcaklık -10 un da altına düştüğü için yine 2.000 devirde değişime devam mı yoksa farklı bir devir aralığımı olması gerekiyor.

    birde sabah işe giderken araç çalıştıktan 50 metre sonra çok hafifde olsa 500 metre kadar rampa çıkmak zorundayım. Başka alternetifim yok,

    0 derecenin üstünde sabahları 2.000 devirde vites değiştirip 2 vitesde rampayı çıkıyorum sorun yok ama -10 olunca 2.000 devirde vites değiştirdiğimde araç titriyor en azından 2.500 devir falan olması lazım bu zarar verir mi acaba



    Araç dizel mi?

    2000-2500 devir arasında çok fark olacağını sanmam.

    Gaza basma sertliğinize göre turbo emişi arttırır yada düşürür. Yani aracınız 2000 devirde turboyu devreye sokuyorsa siz dip gaz yaparsanız turbo tam emiş yapacaktır az gaza basarsanız daha az emiş sağlayacaktır. Sabah yokuşu çıkarken gaza az yüklenerek turboyu daha az yorabilirsiniz.

    Açıkçası motorların çok çok nazik olduğunu düşünmüyorum o yüzden çok fazla suistimal edilmediği sürece bir problem çıkarmaz gibime geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Soruldumu bilmiyorum

    Malum havalar çok soğuk,

    bu soğuk havalar turboyu ne derece etkiler, eğer etkiliyorsa neler yapılmalı araç nasıl kullanılmalı,


    Soğuk havada turbo daha iyi emiş sağlar ama aşırı soğuklarda motor ısınana kadar fazla zorlamamakta fayda var diye biliyorum.

    Emilen havadaki oksijen yoğunluğu daha fazla olacağı için olumlu etkisi vardır; ancak yağlama üzerindeki olumsuz etki unutulmamalı ve motor ısınmadan fazla zorlamamakta yarar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Soruldumu bilmiyorum

    Malum havalar çok soğuk,

    bu soğuk havalar turboyu ne derece etkiler, eğer etkiliyorsa neler yapılmalı araç nasıl kullanılmalı,


    Soğuk havada turbo daha iyi emiş sağlar ama aşırı soğuklarda motor ısınana kadar fazla zorlamamakta fayda var diye biliyorum.

    Emilen havadaki oksijen yoğunluğu daha fazla olacağı için olumlu etkisi vardır; ancak yağlama üzerindeki olumsuz etki unutulmamalı ve motor ısınmadan fazla zorlamamakta yarar var.

    +1 aynen




  • Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?

    Arkadaşınızın, "turbo geç açıyor" diyerek bahsettiği olay, turbo gecikmesi olarak bilinen "turbo lag" dir. Turbo lag, sürekli çalışır durumda olan turboşarjın ürettiği basıncın, motor için verimli düzeye gelene kadar ki geçen zamandır. Bu normal bir durumdur ve sabit geometrili turboşarjlarda( yanılmıyorsam sizin aracınızda da bu model mevcut) daha çok rastlanan bir durumdur. Bu durumla alakalı olarak, arkadaşınız gözleminden çok kendi gözlemleriniz üzerinden hareket ederseniz daha iyi olur; çünkü aracı ilk günden beri kullanan sizsiniz. Aracın performansında, hissedilir derecede düşüş yok ise; endişe etmenize gerek yok. Zaten, performans düşüklüğünden önce turboşarj sesli çalışarak size, "ben arızalanıyorum" mesajını verecektir. Bu nedenle, herhangi bir ses veya yağ eksiltme şikayetiniz yok ise; içiniz rahat olabilir.




  • Sıfatınıza yakışır bir konu olmuş, teşekkürler.

    Edit : Ayrıca benim aracımda boş viteste giderken kendi kendine gaz veriyor neden olabilir hocam?

    2006 opel corsa 1.3 cdti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TüplüveÖfkeli -- 6 Şubat 2012; 12:36:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    Sıfatınıza yakışır bir konu olmuş, teşekkürler.

    Edit : Ayrıca benim aracımda boş viteste giderken kendi kendine gaz veriyor neden olabilir hocam?

    2006 opel corsa 1.3 cdti

    Eğer motor soğuksa belli bir sıcaklığa ulaşana kadar ECU rölanti devrini biraz yükseltiyor (araca göre değişiyor 900-1250 rpm arası).
    Bir nevi otomatik jikle yani.
    Motor ısındıktan sonra normal rölanti devrine düşmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    Sıfatınıza yakışır bir konu olmuş, teşekkürler.

    Edit : Ayrıca benim aracımda boş viteste giderken kendi kendine gaz veriyor neden olabilir hocam?

    2006 opel corsa 1.3 cdti

    Eğer motor soğuksa belli bir sıcaklığa ulaşana kadar ECU rölanti devrini biraz yükseltiyor (araca göre değişiyor 900-1250 rpm arası).
    Bir nevi otomatik jikle yani.
    Motor ısındıktan sonra normal rölanti devrine düşmesi lazım.

    Aynen hocam motor ısındıktan sonra yapmıyor bunu. Kaputun altı hakkında pek bilgim yoktur, iddiam yoktur diyeyim. Geçen gün arkadaş senin motor üflüyor dedi, tırstım biraz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    Sıfatınıza yakışır bir konu olmuş, teşekkürler.

    Edit : Ayrıca benim aracımda boş viteste giderken kendi kendine gaz veriyor neden olabilir hocam?

    2006 opel corsa 1.3 cdti

    MAF sensöründe veya ateşleme sisteminde(enjektörlerde) bir sorun olabilir. Motorda yağ yakma gibi bir durumda söz konusu olabilir.
    Aracınız servise götürürseniz, diagnoz cihazı ile elde edilecek verilerle daha kesin bir çözüm bulunabilir.
  • 
Sayfa: önceki 102103104105106
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.