Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (105. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • Teşekkürler, ilgi çekici bir konu. Ben de takip edeyim.
  • Baştan sona okudum, önemli mevzuları kopyalayıp not aldım. Özellikle, O.B.K usta olmak üzere emek verenlere teşekkürler.
  • takip.. tesekkurler..
  • Doblo'daki 1.3 multijet motora da ilk sayfadaki şeyler uygulanmalı mı? (çalıştırdıktan sonra 1dk beklemek, durduktan sonra 1dk beklemek) sadece turboşarjlı motorlara mı uygulanıyor bu? Evetse Doblo turboşarjlı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Doblo'daki 1.3 multijet motora da ilk sayfadaki şeyler uygulanmalı mı? (çalıştırdıktan sonra 1dk beklemek, durduktan sonra 1dk beklemek) sadece turboşarjlı motorlara mı uygulanıyor bu? Evetse Doblo turboşarjlı mı?

    bütün sorularınızın cevabı evet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Soruldumu bilmiyorum

    Malum havalar çok soğuk,

    bu soğuk havalar turboyu ne derece etkiler, eğer etkiliyorsa neler yapılmalı araç nasıl kullanılmalı,


    en etkili yöntem sıfır ile başlayan yağ kullanmaktır .Havaların en soğuk günlerinde aracı fazla ısıtmadan yol almak zorunda iseniz 0w40 ideal yağlama performansını verecektir. Özellikle bahsetitğiniz gibi mecburiyetten soğuk motor ile yokuş çıkılması koşulu varsa tek çare 5w40 veya daha iyisi 0w40 yağ seçimini yapmaktır eğer araç katalogları izin veriyorsa.
  • Mükemmel anlatımlar, mükemmel sorular,mükemmel cevaplar...
    Daha ne istiyeyim.
  • Turboşarj ve Yağlama

    Turboşarj ve yağlama konusunu 3 ana başlık altında inceleyebiliriz. Bunlar;

    1-Yağlamanın turboşarj için önemi
    2-Yağlama kaynaklı turboşarj arızaları
    3-Kullanıcının dikkat etmesi gereken hususlar

    İlk bölüm ile konumuzu anlatmaya başlayalım.

    1- Yağlamanın turboşarj için önemi

    Motor ile motor yağı arasındaki ilişkiyi en iyi anlatacak örnek, insan vücudu ile kan arasındaki ilişkidir. Nasıl ki; kan, bulmacalarda tanımlandığı gibi "hayati sıvımız" ise, motor yağı da aracın motoru için hayati sıvıdır. Devamı için tıklayınız.


     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI




  • Dizel motorlarda olduğu gibi aracı rölantide bekletme olayı benzinlilerde de var mı?

    Benzinlilerde çalıştırır çalıştırmaz kalkabilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Dizel motorlarda olduğu gibi aracı rölantide bekletme olayı benzinlilerde de var mı?

    Benzinlilerde çalıştırır çalıştırmaz kalkabilir miyiz?

    Turboşarj olan her araç için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Dizel motorlarda olduğu gibi aracı rölantide bekletme olayı benzinlilerde de var mı?

    Benzinlilerde çalıştırır çalıştırmaz kalkabilir miyiz?

    Turboşarj olan her araç için

    mesela bizim 2001 megane 1.6i var eski teknoloji o onda turbo yok sanırım onda bekleyecek miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Dizel motorlarda olduğu gibi aracı rölantide bekletme olayı benzinlilerde de var mı?

    Benzinlilerde çalıştırır çalıştırmaz kalkabilir miyiz?

    Turboşarj olan her araç için

    mesela bizim 2001 megane 1.6i var eski teknoloji o onda turbo yok sanırım onda bekleyecek miyiz?

    Motor soğukken fazla zorlamamanın mantığı, yağın soğukken ki yağlayıcı özelliğinin, sıcakken ki haline oranla düşük olmasıdır.
    Kontak kapatmadan beklemenin mantığı da, turboşarjın bir miktar soğumasını beklemektir.

    Bir önceki mesajda da belirttiğim gibi bu durum turboşarjlı araçlar için söz konusudur. Ancak, motor soğukken zorlamamak tüm araçlar için faydalı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Dizel motorlarda olduğu gibi aracı rölantide bekletme olayı benzinlilerde de var mı?

    Benzinlilerde çalıştırır çalıştırmaz kalkabilir miyiz?

    Turboşarj olan her araç için

    mesela bizim 2001 megane 1.6i var eski teknoloji o onda turbo yok sanırım onda bekleyecek miyiz?

    şehir içi, kısa mesafeli kullanımdan sonra beklemenize gerek yok ancak uzun yolda aracı zorladıktan sonra duracaksanız bir süre yağın biraz soğuması için beklemeniz iyi olacaktır. aynı şekilde soğuk motorda beklemek yerine devir çevirtmeden, motoru sıkıştırmadan bir süre yol almanız motor sağlığı açısından yine iyi olacaktır. yağ görevini yapması için belirli bir sıcaklığa gelmesi gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Olası turbo arızaları için aşağıdaki teşhis ve çözüm tablosunu kullanabilirsiniz;

     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI




    Aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Hatalarım varsa Affola...

    Tüm bu mesajları kendim, kendi bilgilerimle, alıntı yapmadan, zahmetinden kaçmadan, sizlerin doğru bilgilere ulaşmanız için yazdım.

    Bir teşekkür beklerim.


    Peki stop ettirilen bir araba, hemen mi geri çalıştırılmalı, yoksa beklenmeli midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    Dizel motorlarda olduğu gibi aracı rölantide bekletme olayı benzinlilerde de var mı?

    Benzinlilerde çalıştırır çalıştırmaz kalkabilir miyiz?

    Turboşarj olan her araç için

    mesela bizim 2001 megane 1.6i var eski teknoloji o onda turbo yok sanırım onda bekleyecek miyiz?

    Motor soğukken fazla zorlamamanın mantığı, yağın soğukken ki yağlayıcı özelliğinin, sıcakken ki haline oranla düşük olmasıdır.
    Kontak kapatmadan beklemenin mantığı da, turboşarjın bir miktar soğumasını beklemektir.

    Bir önceki mesajda da belirttiğim gibi bu durum turboşarjlı araçlar için söz konusudur. Ancak, motor soğukken zorlamamak tüm araçlar için faydalı olabilir.


    peki hocam diyelim araca bindik, 1-2 dk çalıştırıp bekledik ve de yol aldık, 3-4 km gittik bir yerde durup 10dk sonra geri gideceğiz diyelim,
    yine bekleyecek miyiz yoksa hemen stop edip, bindikten sonra da hemen gidebilir miyiz aracın sıcak olacağı fikrinden hareketle,
    ayrıca yokuş aşağı tiptronik araçlarda mecbur hızlansın diye bir üst vitese atıyoruz, sizce yanlış mı? 1500 d/d geçmediği sürece zarar yok diyorlar zira..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    Bir arkadaşım benim aracın turbosunun daha geç açtığını söyledi (aynı araçlardan kullanmış) Multijet albea bunun sebebi ne olabilir? yapmam gereken nedir?

    Arkadaşınızın, "turbo geç açıyor" diyerek bahsettiği olay, turbo gecikmesi olarak bilinen "turbo lag" dir. Turbo lag, sürekli çalışır durumda olan turboşarjın ürettiği basıncın, motor için verimli düzeye gelene kadar ki geçen zamandır. Bu normal bir durumdur ve sabit geometrili turboşarjlarda( yanılmıyorsam sizin aracınızda da bu model mevcut) daha çok rastlanan bir durumdur. Bu durumla alakalı olarak, arkadaşınız gözleminden çok kendi gözlemleriniz üzerinden hareket ederseniz daha iyi olur; çünkü aracı ilk günden beri kullanan sizsiniz. Aracın performansında, hissedilir derecede düşüş yok ise; endişe etmenize gerek yok. Zaten, performans düşüklüğünden önce turboşarj sesli çalışarak size, "ben arızalanıyorum" mesajını verecektir. Bu nedenle, herhangi bir ses veya yağ eksiltme şikayetiniz yok ise; içiniz rahat olabilir.

    turbo sarj nasıl sesli çalışır? ben cok anormal bir ses duymuyorum ama merak da ediyorum acıkcaası. bir de benim aracım opel astra klasik 3 dizel 1.3, yolda giderken binde bir de olsa oluyor arac stop ediyor, o arada tam alttan vuvvvvv diye bir ses geliyor? bu normal bir ses mi ? bir de diyelim tam stop ettirdik bu sesin kesilmesini mi beklemeliyiz yoksa hemen kontagı tekrar açıp ışıklar söner sonmez çalıştırmamız mı dogru olur?




  • 
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.