Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (107. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 105106107108109
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    servise gitmeden daha ne diyeceklerini tahmin edebiliyorum, normal bir ses her arabada bole sesler vardır vs... acıp moturu ugrasmak zor gelecektir eminim. aklıma bir fikir geldi sayın onder guvendi, ben o sesi kaydedip acaba size maille yollasam, sizin bir de oyle fikir vermeniz mumkun olabilir mi acaba?
    saygılarımla


    Arkadaşlar boşta gaza basarak turboda arıza olup olmadığını anlamaya çalışmayın. Ben hep örnek veririm yine de yazacağım. Onno Usta.ya sorulan bir soru vardı. Boşta gaza basarak turbodan ses geldiğini ve bunun problem olduğunu düşünerek sormuşlar. Onno Usta.da aynen şöyle cevap vermişti. Değil turbodan ses gelmesi boşta gaza basmak pistonların gömlekleri delip silinderlerden çıkmasına bile sebep olabilir. Yani anlayacağınız boşta gaza basıp basıp turbonun sesini dinlemeyin. Çok ufak bir partikül bile turbonun kanatçığında küçücük deformasyon yapsa çok yüksek devirlerde dönen turbodan hava emiş sesinin biraz farklı gelmesi çok normaldir. Şimdi kalkıp buna sebep turboyu açıp, mili söküp ses balansı yaptırmak sizce ne kadar mantıklı? Diğer turbo şarj konusunda da yazdım. Eğer turbo milinde elle kontrol ettiğinizde ileri geri hareket yoksa içiniz önemli ölçüde rahat edebilir. Bununla beraber mil çok az miktarda aşağ yukarı, sağa sola hareket edebilir. Zaten yatak iyice aşınmışsa bu yukarı aşağı, sağ sol hareketin çapı da artacaktır.

    Turbo revizyonu sağlıklı bir şekilde yapılmaktadır ancak bunu gerçekten güvendiğiniz yerlerde yaptırmanız gerekir. Birde Garrett turbo kullanan araç sahiplerine hatırlatmak isterim (kendim de dahil) Garrett yedek parça temini yapmıyor ve buna da garanti vermiyor. Sebebi çok açık. Fabrikada mikron ölçüde yapılan üretim ve kalite kontrolü ile bir oto tamir servisinde yapılacak işlem süreci aynı olamaz. Turboyu alacaksanız da kesinlikle distribütör firmadan alın. Faturasıyla alın ama şunu bilin ki distribütör firma bile turboya asla garanti vermez. Turboya yetkili servisler garanti veriyor çünkü aynı turboya 4 kat fiyat talep ediyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    servise gitmeden daha ne diyeceklerini tahmin edebiliyorum, normal bir ses her arabada bole sesler vardır vs... acıp moturu ugrasmak zor gelecektir eminim. aklıma bir fikir geldi sayın onder guvendi, ben o sesi kaydedip acaba size maille yollasam, sizin bir de oyle fikir vermeniz mumkun olabilir mi acaba?
    saygılarımla


    Arkadaşlar boşta gaza basarak turboda arıza olup olmadığını anlamaya çalışmayın. Ben hep örnek veririm yine de yazacağım. Onno Usta.ya sorulan bir soru vardı. Boşta gaza basarak turbodan ses geldiğini ve bunun problem olduğunu düşünerek sormuşlar. Onno Usta.da aynen şöyle cevap vermişti. Değil turbodan ses gelmesi boşta gaza basmak pistonların gömlekleri delip silinderlerden çıkmasına bile sebep olabilir. Yani anlayacağınız boşta gaza basıp basıp turbonun sesini dinlemeyin. Çok ufak bir partikül bile turbonun kanatçığında küçücük deformasyon yapsa çok yüksek devirlerde dönen turbodan hava emiş sesinin biraz farklı gelmesi çok normaldir. Şimdi kalkıp buna sebep turboyu açıp, mili söküp ses balansı yaptırmak sizce ne kadar mantıklı? Diğer turbo şarj konusunda da yazdım. Eğer turbo milinde elle kontrol ettiğinizde ileri geri hareket yoksa içiniz önemli ölçüde rahat edebilir. Bununla beraber mil çok az miktarda aşağ yukarı, sağa sola hareket edebilir. Zaten yatak iyice aşınmışsa bu yukarı aşağı, sağ sol hareketin çapı da artacaktır.

    Turbo revizyonu sağlıklı bir şekilde yapılmaktadır ancak bunu gerçekten güvendiğiniz yerlerde yaptırmanız gerekir. Birde Garrett turbo kullanan araç sahiplerine hatırlatmak isterim (kendim de dahil) Garrett yedek parça temini yapmıyor ve buna da garanti vermiyor. Sebebi çok açık. Fabrikada mikron ölçüde yapılan üretim ve kalite kontrolü ile bir oto tamir servisinde yapılacak işlem süreci aynı olamaz. Turboyu alacaksanız da kesinlikle distribütör firmadan alın. Faturasıyla alın ama şunu bilin ki distribütör firma bile turboya asla garanti vermez. Turboya yetkili servisler garanti veriyor çünkü aynı turboya 4 kat fiyat talep ediyorlar.
    quote:

    Eğer turbo milinde elle kontrol ettiğinizde ileri geri hareket yoksa içiniz önemli ölçüde rahat edebilir. Bununla beraber mil çok az miktarda aşağ yukarı, sağa sola hareket edebilir. Zaten yatak iyice aşınmışsa bu yukarı aşağı, sağ sol hareketin çapı da artacaktır.


    quote:

    Fabrikada mikron ölçüde yapılan üretim ve kalite kontrolü ile bir oto tamir servisinde yapılacak işlem süreci aynı olamaz.
    İki cümle arasındaki tezata yazarken dikkat etmediniz galiba. 2. cümleniz ne kadar doğru ise 1. cümle de o derece yanlıştır. Sizin de belirttiğiniz gibi bu iş oto tamir seviyesinde yapılacak bir iş değildir. Ancak, fabrikada mikron ölçüde yapılan kalite kontrolü elle yapılabileceğini belirtmişsiniz ki bu söz konusu olamaz. Eğer ki, boşluk değerleri elle anlaşılacak boyuta geldiyse turboşarj için artık çok geç kalınmıştır.

    Deforme olan kanatçığın ses yapmasının normal olduğunu söylemişsiniz, bu doğrudur ancak normal bir durum değildir ve turboşarja müdahale edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, deforme olan kanatçığın tekrar kullanılıp balans yapılması da bir o kadar yanlıştır, kesinlikle değiştirilmelidir.

    Boşta gaza basma konusuna hiç girmiyorum bile.




  • Bu başlıktaki bazı sayfaları okudum, çok değerli bilgiler var. Öncelikle paylaşımda bulunan üstatlara teşekkür ederim.

    Belki daha önceki sayfalarda tartışılmıştır, ama göremedim. Turboşarjlı araçlarda özellikle devirli kullandıktan sonra kısa bir süre yağlama için bekletmemiz gerektiğini biliyoruz. Peki, start-stop'lı araçlarda durum nasıldır..? Yani, Opel CDTi start/stop'lu bir araç alıyorum ve bir yandan da bu konu aklımı karştırıyor. Kırmızı ışıkta vs durunda kendini kapatacağı için sıkıntı olur mu acaba..?

    Ya da, 'mühendisler zaten onu düşünmüştür, start/stop'un devreye girmesi için şu şu şu şartlar oluşması lazım' mı denebilir..

    Son olarak da, start stop'un devreye girebilmesi için gerekli bir kaç şartı okumuştum başka bir başlıkta, ama turbo basıncının düşük olması gibi bir madde hatırlamıyorum.

    Yakıttan üç kuruş tasarruf edicez diye turboyu elimize almayalım sonra...




  • dizel nedir ne değildir epey bilgilendirici, emeği geçen üstatların yüreklerine sağlık
  • TAKİP
  • takipp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Eğer turbo milinde elle kontrol ettiğinizde ileri geri hareket yoksa içiniz önemli ölçüde rahat edebilir. Bununla beraber mil çok az miktarda aşağ yukarı, sağa sola hareket edebilir. Zaten yatak iyice aşınmışsa bu yukarı aşağı, sağ sol hareketin çapı da artacaktır.


    quote:

    Fabrikada mikron ölçüde yapılan üretim ve kalite kontrolü ile bir oto tamir servisinde yapılacak işlem süreci aynı olamaz.
    İki cümle arasındaki tezata yazarken dikkat etmediniz galiba. 2. cümleniz ne kadar doğru ise 1. cümle de o derece yanlıştır. Sizin de belirttiğiniz gibi bu iş oto tamir seviyesinde yapılacak bir iş değildir. Ancak, fabrikada mikron ölçüde yapılan kalite kontrolü elle yapılabileceğini belirtmişsiniz ki bu söz konusu olamaz. Eğer ki, boşluk değerleri elle anlaşılacak boyuta geldiyse turboşarj için artık çok geç kalınmıştır.

    Deforme olan kanatçığın ses yapmasının normal olduğunu söylemişsiniz, bu doğrudur ancak normal bir durum değildir ve turboşarja müdahale edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, deforme olan kanatçığın tekrar kullanılıp balans yapılması da bir o kadar yanlıştır, kesinlikle değiştirilmelidir.

    Boşta gaza basma konusuna hiç girmiyorum bile.

    hocam kusura bakmayında yukarıda bir kaç soru sormuştum size öyle denemek için. hyundai servisinde çalışıyorum (özel servis) neyin ne olduğunu çok iyi biliyorum turbo sesiydi bilmemensiydi. bahsettiğiniz kayıttaki ses hiç bir zaman turbo arızası belirtisi vermez, verebilirde. o sesi dinlettirip insanların içinde kuşkuya neden oluyorsunuz sonra gelin bakalım diyorsunuz. o ses sıfır bayiden çıkmış bir çok turbodan dahi gelmektedir abartmayın. maddi kaygılarınızdan dolayı insanları yanlış yönlendirmeyin. ses duyup turbo arızası tespit edilmez. (ses derken kayıtta bahsedilen tarzda ses, yuksa turbo iyice sapıtmıştır ayrı)




  • quote:

    hocam kusura bakmayında yukarıda bir kaç soru sormuştum size öyle denemek için. hyundai servisinde çalışıyorum (özel servis) neyin ne olduğunu çok iyi biliyorum turbo sesiydi bilmemensiydi. bahsettiğiniz kayıttaki ses hiç bir zaman turbo arızası belirtisi vermez, verebilirde. o sesi dinlettirip insanların içinde kuşkuya neden oluyorsunuz sonra gelin bakalım diyorsunuz. o ses sıfır bayiden çıkmış bir çok turbodan dahi gelmektedir abartmayın. maddi kaygılarınızdan dolayı insanları yanlış yönlendirmeyin. ses duyup turbo arızası tespit edilmez. (ses derken kayıtta bahsedilen tarzda ses, yuksa turbo iyice sapıtmıştır ayrı)


    Aynen katılıyorum. Kaldı ki hiçbir VNT turbo üreticisinin yedek parça temini yapmadığını biliyoruz. O bahsedilen ses birçok araçtan geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 8 Mayıs 2012; 23:36:12 >
  • aracı makineye bağlayıp turbonun basıncına bakılır.basınç normalse sese kafayı takmamak gerekir.ses genelde balans bozukluğundan bazen de turbonun yapısından kaynaklanır.basınç normalse ve çekişte sıkıntı yoksa ses bir arıza değildir.
  • Öncelikle herkese iyi günler dilerim 2007 Model VW Caddy marka aracımı düzgün ve internette turbo ile yazan sitelerdeki belirtilen şekilde kullanmaya çok dikkat ediyorum ancak ne yazıkki buna rağmen 60000 km deki aracımın turbosu 2 defa değişti ve ucuz bir parçada değilki patladıkça takalım, şimdi en son taktırdığımda biraz ıslık tarzı gibi ses çıkartıyor gaza biraz yüklenince ve aracın kalkışında vs.bir performans düşüşü hissettim sanki ama emin değilim,yeni takılan turboda bir sorun olabilirmi ? birde Caddy marka araçlarda hangi turbo markası öneriliyor bir daha turbo patlarsa ondan taktırmaya çalışayım bari.
  • Turbodan ıslık sesi gelmesi hayra alamet midir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    Bu başlıktaki bazı sayfaları okudum, çok değerli bilgiler var. Öncelikle paylaşımda bulunan üstatlara teşekkür ederim.

    Belki daha önceki sayfalarda tartışılmıştır, ama göremedim. Turboşarjlı araçlarda özellikle devirli kullandıktan sonra kısa bir süre yağlama için bekletmemiz gerektiğini biliyoruz. Peki, start-stop'lı araçlarda durum nasıldır..? Yani, Opel CDTi start/stop'lu bir araç alıyorum ve bir yandan da bu konu aklımı karştırıyor. Kırmızı ışıkta vs durunda kendini kapatacağı için sıkıntı olur mu acaba..?

    Ya da, 'mühendisler zaten onu düşünmüştür, start/stop'un devreye girmesi için şu şu şu şartlar oluşması lazım' mı denebilir..

    Son olarak da, start stop'un devreye girebilmesi için gerekli bir kaç şartı okumuştum başka bir başlıkta, ama turbo basıncının düşük olması gibi bir madde hatırlamıyorum.

    Yakıttan üç kuruş tasarruf edicez diye turboyu elimize almayalım sonra...

    evet gayet güzel bir soru,

    uzun yolda 100-200 km durmadan gittik diyelim, bir yerleşim bölgesinden geçerken ışığa yakalandık ve start-stop'lu araç kapattı motoru.. aha gitti turbo!!!

    ne olacak?




  • slm herkeze. cerato advance aracıma multimedya (navigasyonlu, tv vs özellikli) cd çalar almak istiyorum. aracın üzerinde 2008 bluetoothlu tlfn bağlanıp konuşulabilen, aux girişli orjinal cd çalar var. multimedya cd çalar alsam onun yerine tam uyum sağlarmı? yani tlfn bağlayabilme vs özelliklerini kaybetmeden yeni cd çaları takabilir miyim? birde çıkacak olan sağlam çalışır durumdaki orjinal teybi nası değerlendirebilirim ikinci el piyasası nedir? dün servise sıfırını sordum 1600 tl fiat çektiler bana fazla geldi fiat doğrumudur? ben elimdeki teybi nette satışa koymayı düşünüyorum ama ikinci el fiatı konusunda bilgisi olan varsa ve yeni alacağım cd çaların uyumu konusunda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.. şimdiden teşekkür ederim.. herkeze sağlıklı günler dilerim.
  • oncelikle herkese meraba..
    Benimde sormak istedigim bir soru var, 1.6 TDI aracim var ve aracim henuz ilk bin kmsini doldurmadi. Daha once hic dizel arac kullanmadigimdam dizel arac kullanimi konusunda tecrubesizim. Aracimla bir iki defa cok dik ve uzun yokus ciktim ve yolun bozuk olmasi sonucu uzun sureli 1. viteste ve 3 bin.3bin500 devir bandi araliginda kullanmak zorunda kaldim.bunun herhangi bir sakincasi varmidir,cunku arac henuz 200-300 km de.aracin motoru daha sesli calismaya basladi veya bana oyle geliryor. 1.viteste yuksek devirli sekilde bes dakika kadar kullandim. Cevaplarsaniz sevinirim,simdiden tesekkurler..
  • quote:

    slm herkeze. cerato advance aracıma multimedya (navigasyonlu, tv vs özellikli) cd çalar almak istiyorum. aracın üzerinde 2008 bluetoothlu tlfn bağlanıp konuşulabilen, aux girişli orjinal cd çalar var. multimedya cd çalar alsam onun yerine tam uyum sağlarmı? yani tlfn bağlayabilme vs özelliklerini kaybetmeden yeni cd çaları takabilir miyim? birde çıkacak olan sağlam çalışır durumdaki orjinal teybi nası değerlendirebilirim ikinci el piyasası nedir? dün servise sıfırını sordum 1600 tl fiat çektiler bana fazla geldi fiat doğrumudur? ben elimdeki teybi nette satışa koymayı düşünüyorum ama ikinci el fiatı konusunda bilgisi olan varsa ve yeni alacağım cd çaların uyumu konusunda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.. şimdiden teşekkür ederim.. herkeze sağlıklı günler dilerim.


    Sayın sozmert,
    Ne alırsanız alın orjinal teybi sakın satmayın. Yarın bir gün aracanızı satmak isterseniz alıcılar genelde aracı orjinal haliyle ister. Hatta üzerindeki teyp ne olursa olsun o da kalsın derler. Bu yüzden sakın orjinal teybi satmayın. Zaten satsanız değerinin çok altında gidecek. Bunu asla yapmayın.

    Multimedia teypler için özellikle cyclone markası orjinal adaptörler yapıyor. Yani orjinal teybi kontrol edebildiğiniz direksiyon altı ya da üstü kumandalar çalışıyor yine. Hatta ebay.da ben yazar yazmaz buldum.

    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=kia+cerato+iso+adaptor&_sacat=See-All-Categories

    Bu adaptörlerden biri muhakkak işinize yarar.




  • quote:

    oncelikle herkese meraba..
    Benimde sormak istedigim bir soru var, 1.6 TDI aracim var ve aracim henuz ilk bin kmsini doldurmadi. Daha once hic dizel arac kullanmadigimdam dizel arac kullanimi konusunda tecrubesizim. Aracimla bir iki defa cok dik ve uzun yokus ciktim ve yolun bozuk olmasi sonucu uzun sureli 1. viteste ve 3 bin.3bin500 devir bandi araliginda kullanmak zorunda kaldim.bunun herhangi bir sakincasi varmidir,cunku arac henuz 200-300 km de.aracin motoru daha sesli calismaya basladi veya bana oyle geliryor. 1.viteste yuksek devirli sekilde bes dakika kadar kullandim. Cevaplarsaniz sevinirim,simdiden tesekkurler..


    Endişe edecek bir durum yok. Turbo dizel araçlar sandığımız kadar hassas değildir. Öyle dan dun diye biraz zorlayınca birşey olmaz. Yüksek devirli kullanımdan dolayı olsa olsa soğutma sistemi biraz fazla çalışmıştır. Hatta fan açmış sesi arttırmış olabilir. Siz aracı stop ederken azda olsa bir müddet beklemeye gayret edin.




  • ben aracımı 2.el aldım birkaç aydır kullanıyorum..daha önceden nasıl kullanıldığını turbonun ve boruların ne durumda olduğunu bilmiyorum..
    bu bakımları nerede yaptırabilirim turboyu söküpte temizleme gibi bir durum sözkonusumu ??
    megane 2 dci
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beykozz

    ben aracımı 2.el aldım birkaç aydır kullanıyorum..daha önceden nasıl kullanıldığını turbonun ve boruların ne durumda olduğunu bilmiyorum..
    bu bakımları nerede yaptırabilirim turboyu söküpte temizleme gibi bir durum sözkonusumu ??
    megane 2 dci


    aracınızı arıza tespit cihazına bağlatıp turbonuzun basıncını ölçtürün.hava akışmetresinin değerlerini de kontrol ettirin çünkü o da çekişi ve yakıtı doğrudan etkiler.değerler normal aralıktaysa ve çekişte gözle görülür bir sıkıntı yoksa hiç elletmeyin.güle güle binin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beykozz

    ben aracımı 2.el aldım birkaç aydır kullanıyorum..daha önceden nasıl kullanıldığını turbonun ve boruların ne durumda olduğunu bilmiyorum..
    bu bakımları nerede yaptırabilirim turboyu söküpte temizleme gibi bir durum sözkonusumu ??
    megane 2 dci


    aracınızı arıza tespit cihazına bağlatıp turbonuzun basıncını ölçtürün.hava akışmetresinin değerlerini de kontrol ettirin çünkü o da çekişi ve yakıtı doğrudan etkiler.değerler normal aralıktaysa ve çekişte gözle görülür bir sıkıntı yoksa hiç elletmeyin.güle güle binin.

    ayvallah kardeş cevabın için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ondrgvndi

    quote:

    Eğer turbo milinde elle kontrol ettiğinizde ileri geri hareket yoksa içiniz önemli ölçüde rahat edebilir. Bununla beraber mil çok az miktarda aşağ yukarı, sağa sola hareket edebilir. Zaten yatak iyice aşınmışsa bu yukarı aşağı, sağ sol hareketin çapı da artacaktır.


    quote:

    Fabrikada mikron ölçüde yapılan üretim ve kalite kontrolü ile bir oto tamir servisinde yapılacak işlem süreci aynı olamaz.
    İki cümle arasındaki tezata yazarken dikkat etmediniz galiba. 2. cümleniz ne kadar doğru ise 1. cümle de o derece yanlıştır. Sizin de belirttiğiniz gibi bu iş oto tamir seviyesinde yapılacak bir iş değildir. Ancak, fabrikada mikron ölçüde yapılan kalite kontrolü elle yapılabileceğini belirtmişsiniz ki bu söz konusu olamaz. Eğer ki, boşluk değerleri elle anlaşılacak boyuta geldiyse turboşarj için artık çok geç kalınmıştır.

    Deforme olan kanatçığın ses yapmasının normal olduğunu söylemişsiniz, bu doğrudur ancak normal bir durum değildir ve turboşarja müdahale edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, deforme olan kanatçığın tekrar kullanılıp balans yapılması da bir o kadar yanlıştır, kesinlikle değiştirilmelidir.

    Boşta gaza basma konusuna hiç girmiyorum bile.

    hocam kusura bakmayında yukarıda bir kaç soru sormuştum size öyle denemek için. hyundai servisinde çalışıyorum (özel servis) neyin ne olduğunu çok iyi biliyorum turbo sesiydi bilmemensiydi. bahsettiğiniz kayıttaki ses hiç bir zaman turbo arızası belirtisi vermez, verebilirde. o sesi dinlettirip insanların içinde kuşkuya neden oluyorsunuz sonra gelin bakalım diyorsunuz. o ses sıfır bayiden çıkmış bir çok turbodan dahi gelmektedir abartmayın. maddi kaygılarınızdan dolayı insanları yanlış yönlendirmeyin. ses duyup turbo arızası tespit edilmez. (ses derken kayıtta bahsedilen tarzda ses, yuksa turbo iyice sapıtmıştır ayrı)

    Neden beni denemek gibi bir dert içinde düştünüz acaba merak içerisindeyim.
    Yaptığınız suçlamaları mantık çerçevesine sığdıramadığım için size vereceğim tek cevap şudur: çok bilen, çok yanılır.




  • 
Sayfa: önceki 105106107108109
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.