Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (109. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    diğer rolanti sorunu da gaz ayarından çıktı.otomatik adaptasyon u açmıştım ancak kapatmamıştır.
    200 km içinde kapanması gerekiyormuş.Tekrar gaz ayarı yaptım herşey yolunda şimdi

    beyaz duman problemi turbodanmış turbo revizyonu ile halloldu


    gaz ayarını siz mi yaptınız ve nasıl yaptınız?

    turbo revizyonunu nerede kaça yaptırdınız?Cevaplarsanız sevinirim.

    gaz ayarını kendim yaptım daha önceden internetten alığım gaz ayar kablosuyla (atiker) yaptım yardımcı olabilirim. :)

    turbo revizyonunu da değerli bir arkadaşımın yardımıyla (o da turbocu veya tamirci değil) kendim yaptım 100 tl ye maloldu :)
    ebay'dan turbo tamir takımı aldım. biraz merak biraz beceri vs şimdi sorun yok. yine yardımcı olabilirim

    Fatih bey cevabınız için teşekkürler,siz nerede ikamet ediyorsunuz,ben Biga dayım,yakın da olsak görüşmek ve destek almak isterim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turboxx3

    merhabalar..
    1997 model vw golf tdi 110 beygir arabam var, aldigimda arac 3 bin devire geldiginde 5. vitese yani hiz olarak 120 km/h geldiginde turbo kendini kapatiyordu guvenli moda giriyodu, usta turbonun basinc hortumlarinda sorun vardir dedi ve halletti sorunu. simdi yine ayni sorunla karsi karsiyayim yanliz bu sefer yine yuksek devirlerde ve rampalarda turbo kendisi kapatiyo ama her zaman deil sorunun ne zaman cikicagi belli olmuyo kontagi kapatip acinca duzeliyo. sizce bunun sebebi nedir yine turbo hortumlarindan olabilir mi yada sensorlerden birisinin mi degismesi gerekiyo??

    merhabalar.aracınızı özel ya da yetkili serviste vag com arıza tespit cihazına bağlatın ve turbonuzun basıncını ölçtürün.tam gaz yapıldığında en az 1500-1600 gibi bir değere çıkması gerekiyor.kontağı açıp kapatınca geçiyorsa tipik bir turbo arızası gibi görünüyor. turbonuz kurum yaptıysa da böyle bir arızaya neden olur.bu durumda sökülüp temizlenir.inşallah en az masrafla çözersiniz.sonucu da buraya yazarsanız haberdar oluruz.kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 28 Eylül 2012; 0:20:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    diğer rolanti sorunu da gaz ayarından çıktı.otomatik adaptasyon u açmıştım ancak kapatmamıştır.
    200 km içinde kapanması gerekiyormuş.Tekrar gaz ayarı yaptım herşey yolunda şimdi

    beyaz duman problemi turbodanmış turbo revizyonu ile halloldu


    gaz ayarını siz mi yaptınız ve nasıl yaptınız?

    turbo revizyonunu nerede kaça yaptırdınız?Cevaplarsanız sevinirim.

    gaz ayarını kendim yaptım daha önceden internetten alığım gaz ayar kablosuyla (atiker) yaptım yardımcı olabilirim. :)

    turbo revizyonunu da değerli bir arkadaşımın yardımıyla (o da turbocu veya tamirci değil) kendim yaptım 100 tl ye maloldu :)
    ebay'dan turbo tamir takımı aldım. biraz merak biraz beceri vs şimdi sorun yok. yine yardımcı olabilirim

    Fatih bey cevabınız için teşekkürler,siz nerede ikamet ediyorsunuz,ben Biga dayım,yakın da olsak görüşmek ve destek almak isterim.

    ben kütahya dayım memnuyetle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihakar75

    diğer rolanti sorunu da gaz ayarından çıktı.otomatik adaptasyon u açmıştım ancak kapatmamıştır.
    200 km içinde kapanması gerekiyormuş.Tekrar gaz ayarı yaptım herşey yolunda şimdi

    beyaz duman problemi turbodanmış turbo revizyonu ile halloldu


    gaz ayarını siz mi yaptınız ve nasıl yaptınız?

    turbo revizyonunu nerede kaça yaptırdınız?Cevaplarsanız sevinirim.

    gaz ayarını kendim yaptım daha önceden internetten alığım gaz ayar kablosuyla (atiker) yaptım yardımcı olabilirim. :)

    turbo revizyonunu da değerli bir arkadaşımın yardımıyla (o da turbocu veya tamirci değil) kendim yaptım 100 tl ye maloldu :)
    ebay'dan turbo tamir takımı aldım. biraz merak biraz beceri vs şimdi sorun yok. yine yardımcı olabilirim

    Fatih bey cevabınız için teşekkürler,siz nerede ikamet ediyorsunuz,ben Biga dayım,yakın da olsak görüşmek ve destek almak isterim.

    ben kütahya dayım memnuyetle.

    inşallah,teklifiniz için tekrar teşekkürler.




  • Emeğinize sağlık teşekkürler. dizel aracımı yeni 0 km aldım ki sırf temiz kullanılmışını zor ve pahalı bulurum diye. burda yazan bilgilere göre aracımı kullanacam inşallah.
  • 15 yıllık benzinli ama acemi dizelci biri olarak 1 haftada ara ara günde 1 saat civarı bakarak bütün başlığı okudum ve gerçekten çok değerli bilgiler öğrendim.
    Kısaca öğrenmek istediğim her şeyi öğrendim diyebilirim.
    O.B.K ve diğer emeği geçen herkeze sonsuz teşekürler ve gönülden tebrikler
  • Obk gibi bir üstadın bu forumdan uzaklaşmasına neden olan çoluk çocuk takımını bir elime geçirsem var ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    Obk gibi bir üstadın bu forumdan uzaklaşmasına neden olan çoluk çocuk takımını bir elime geçirsem var ya.

    aynen
  • tek kelimeyle muhteşem açıklamalar, zamanınıza ve emeğinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    sormak istediğim bi konu var.

    bildiğiniz gibi piyasada blow off valve denilen bi parça var.. çalışma prensibini az çok biliyorum.turbo bıçaklarını rahatlattığı ve stabil şekilde dönderdiği bilgiler arasında.ve hoşta ses çıkarıyor "çuff" diye :)

    dizel araca taktırmakla faydası veya zararı olur mu? sonuçta cazibeli bi sesi var..

    teşekkürler..


    Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Blow off valve veya dump valf işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde motora basılamayan yüksek basınç Blow Off Valve sayesinde turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

    Turbo pervanesi tek yöne dönmek için tasarlanmıştır. Ters yönde uygulanan basınç tribünleri zamanla bozar. Blow off valve ise bu geri tepen basıncı dışarı atarak turbo tribünlerinin ömrünü uzatır.

    Aynı zamanda bu şekilde turbo tribünlerinin yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar.

    Çıkardığı etkileyici sesden çok, sağladığı bu üstün faydalardan dolayı bence kaliteli BOV(Blow Off Valve) kitleri kullanılmalı.

    Dizel veya benzinli, tüm turboşarjlı motorlara, o motorun turbo basıncına uygun üretilen BOV(Blow Off Valve) kitlerini tavsiye ederim.

    Kolay gelsin...

    Ben bir yerde turbolu araçların zaten dump valve fabrika çıkışlı sahip olduğunu okumuştum eğer öyle ise blow off şekilden ve sesten başka birseye yaramıyor midir

    Bu konuda bizi aydınlatabilir misiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1984 -- 4 Kasım 2012; 19:57:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim aracımda motor soğukken kullanırken 1900 devirden sonra çok az ıslık sesi duyuyorum. ama motor ısındıktan sonra böyle bir ses duymuyorum.

    aracım 2200 km'de. bu normal bir durum mudur? yoksa turbo arızasına işaret midir?
  • Yeni golf'te de kullanılan 1.2 tsi blue motion start-stoplu ve muadilleri bir aracın kullanımı nasıl olmalıdır?Start-stop olmasından ötürü gerekli mil yağlamasını yapabiliyormu?Buna göre nasıl kullanılmalı?
    Emeğinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentul

    Yeni golf'te de kullanılan 1.2 tsi blue motion start-stoplu ve muadilleri bir aracın kullanımı nasıl olmalıdır?Start-stop olmasından ötürü gerekli mil yağlamasını yapabiliyormu?Buna göre nasıl kullanılmalı?
    Emeğinize sağlık.

    O.B.K hocam artık foruma girmiyor. Sorunuzun cevabı verdiğim konuda mevcut.

    http://forum.donanimhaber.com/m_68202774/mpage_1/f_/key_//tm.htm#msglink_68202774
  • bilgiler için teşekkürler. fakat blow-off tan bahsetmemişsiniz ya da benim gözümden kaçtı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent Hanna

    bilgiler için teşekkürler. fakat blow-off tan bahsetmemişsiniz ya da benim gözümden kaçtı.

    Bahsetmiş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Blow off valve veya dump valf işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde motora basılamayan yüksek basınç Blow Off Valve sayesinde turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

    Turbo pervanesi tek yöne dönmek için tasarlanmıştır. Ters yönde uygulanan basınç tribünleri zamanla bozar. Blow off valve ise bu geri tepen basıncı dışarı atarak turbo tribünlerinin ömrünü uzatır.

    Aynı zamanda bu şekilde turbo tribünlerinin yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar.

    Çıkardığı etkileyici sesden çok, sağladığı bu üstün faydalardan dolayı bence kaliteli BOV(Blow Off Valve) kitleri kullanılmalı.

    Dizel veya benzinli, tüm turboşarjlı motorlara, o motorun turbo basıncına uygun üretilen BOV(Blow Off Valve) kitlerini tavsiye ederim.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: dentul

    Yeni golf'te de kullanılan 1.2 tsi blue motion start-stoplu ve muadilleri bir aracın kullanımı nasıl olmalıdır?Start-stop olmasından ötürü gerekli mil yağlamasını yapabiliyormu?Buna göre nasıl kullanılmalı?
    Emeğinize sağlık.

    O.B.K hocam artık foruma girmiyor. Sorunuzun cevabı verdiğim konuda mevcut.

    http://forum.donanimhaber.com/m_68202774/mpage_1/f_/key_//tm.htm#msglink_68202774

    Hocam cevabınız için sağolun.Emeğinize sağlık.




  • Vay be. Eskiden forumda ne paylaşımlar oluyormuş. Hazırlayanın ellerine sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastfoodball

    benim aracımda motor soğukken kullanırken 1900 devirden sonra çok az ıslık sesi duyuyorum. ama motor ısındıktan sonra böyle bir ses duymuyorum.

    aracım 2200 km'de. bu normal bir durum mudur? yoksa turbo arızasına işaret midir?

    bu konuda fikri olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastfoodball

    quote:

    Orijinalden alıntı: fastfoodball

    benim aracımda motor soğukken kullanırken 1900 devirden sonra çok az ıslık sesi duyuyorum. ama motor ısındıktan sonra böyle bir ses duymuyorum.

    aracım 2200 km'de. bu normal bir durum mudur? yoksa turbo arızasına işaret midir?

    bu konuda fikri olan var mı?

    Turboda bir sorun olmasa bile turbo devirlenirken hafif, ince bir ıslık sesi duyulur, normaldir.

    Ses çok şiddetli değilse, arabanızın çekişinde de bir sorun yoksa korkacak bir şey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: fastfoodball

    quote:

    Orijinalden alıntı: fastfoodball

    benim aracımda motor soğukken kullanırken 1900 devirden sonra çok az ıslık sesi duyuyorum. ama motor ısındıktan sonra böyle bir ses duymuyorum.

    aracım 2200 km'de. bu normal bir durum mudur? yoksa turbo arızasına işaret midir?

    bu konuda fikri olan var mı?

    Turboda bir sorun olmasa bile turbo devirlenirken hafif, ince bir ıslık sesi duyulur, normaldir.

    Ses çok şiddetli değilse, arabanızın çekişinde de bir sorun yoksa korkacak bir şey yok.

    çekişte bir sorun yok. cevabınız için teşekkür ederim.




  • 
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.