Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (111. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 109110111112113
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Yazınızı okudum çok teşekkür ederim.

    Birşey sormak ıstıyorum aracın yeterli derecede ısındığını nasıl anlayabilirim? kaç derecede olması deviri zorlamam için yeterlidir söylermisiniz?

    Bunun için kıstas motor su sıcaklığı değil yağ sıcaklığı olmalıdır.. Motorunuz için ideal çalışma sıcaklığı oluşmadan red line görmemelisiniz..

    sorunun tam cevabı bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Teşekkür ederim yağ sıckalığını görebiliyorum. 60 civarı ısınmış oluyor yani?

    Kullandığınız motor yağının cinsine ve motor tipinize göre değişecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Teşekkür ederim yağ sıckalığını görebiliyorum. 60 civarı ısınmış oluyor yani?

    Kullandığınız motor yağının cinsine ve motor tipinize göre değişecektir.

    Hocam ben fazla anlamıyorum. Aracım vw caddy aşağı yukarı bılgınız varmı?

    red lineyi de basit dilden anlataılırmısınız? Googleden araştırdım devir ile ilgili irşey ama fazlasını anlayamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Teşekkür ederim yağ sıckalığını görebiliyorum. 60 civarı ısınmış oluyor yani?

    Kullandığınız motor yağının cinsine ve motor tipinize göre değişecektir.

    Hocam ben fazla anlamıyorum. Aracım vw caddy aşağı yukarı bılgınız varmı?

    red lineyi de basit dilden anlataılırmısınız? Googleden araştırdım devir ile ilgili irşey ama fazlasını anlayamadım.

    redline aracın motorunu çalışabileceği son devire kadar zorlamaktır,motor devir saatinizin kırmızı bölgesine ibreyi dayamak olarak da yorumlayabiliriz.bu tarz kullanımlar aracınız için hiç iyi değildir,dizel araçlar yüksek devir çevirmekten ziyade,düşük devirde yüksek verim elde etmek için üretilmiştir.


    Bir de diğer soruya yorum yapmak gerekirse soğuk motor da 2000/2300 bandı geçilmemelidir,Motorunuzun ısındığını anlamanın bir diğer yöntemide kaloriferinizden sıcak hava gelmeye başlamışsa motor ısınmış olarak kabul edilir.
    Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Teşekkür ederim yağ sıckalığını görebiliyorum. 60 civarı ısınmış oluyor yani?

    Kullandığınız motor yağının cinsine ve motor tipinize göre değişecektir.

    Hocam ben fazla anlamıyorum. Aracım vw caddy aşağı yukarı bılgınız varmı?

    red lineyi de basit dilden anlataılırmısınız? Googleden araştırdım devir ile ilgili irşey ama fazlasını anlayamadım.

    redline aracın motorunu çalışabileceği son devire kadar zorlamaktır,motor devir saatinizin kırmızı bölgesine ibreyi dayamak olarak da yorumlayabiliriz.bu tarz kullanımlar aracınız için hiç iyi değildir,dizel araçlar yüksek devir çevirmekten ziyade,düşük devirde yüksek verim elde etmek için üretilmiştir.


    Bir de diğer soruya yorum yapmak gerekirse soğuk motor da 2000/2300 bandı geçilmemelidir,Motorunuzun ısındığını anlamanın bir diğer yöntemide kaloriferinizden sıcak hava gelmeye başlamışsa motor ısınmış olarak kabul edilir.
    Saygılarımla...

    Çok teşekkür ediyorum. Bende genelde 2.500 - 3000 arası devirde kullanıyorum 3000'i ender geçmişimdir oda ani gaz verirken( istemeden. tehlike olunca)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Teşekkür ederim yağ sıckalığını görebiliyorum. 60 civarı ısınmış oluyor yani?

    Kullandığınız motor yağının cinsine ve motor tipinize göre değişecektir.

    Hocam ben fazla anlamıyorum. Aracım vw caddy aşağı yukarı bılgınız varmı?

    red lineyi de basit dilden anlataılırmısınız? Googleden araştırdım devir ile ilgili irşey ama fazlasını anlayamadım.

    redline aracın motorunu çalışabileceği son devire kadar zorlamaktır,motor devir saatinizin kırmızı bölgesine ibreyi dayamak olarak da yorumlayabiliriz.bu tarz kullanımlar aracınız için hiç iyi değildir,dizel araçlar yüksek devir çevirmekten ziyade,düşük devirde yüksek verim elde etmek için üretilmiştir.


    Bir de diğer soruya yorum yapmak gerekirse soğuk motor da 2000/2300 bandı geçilmemelidir,Motorunuzun ısındığını anlamanın bir diğer yöntemide kaloriferinizden sıcak hava gelmeye başlamışsa motor ısınmış olarak kabul edilir.
    Saygılarımla...

    Çok teşekkür ediyorum. Bende genelde 2.500 - 3000 arası devirde kullanıyorum 3000'i ender geçmişimdir oda ani gaz verirken( istemeden. tehlike olunca)

    rica ederim,aracın normal kullanım şekli sizin kullandığınız gibi,bu tarz kullanmaya devam ettiğiniz müddetçe sıkıntı yaşamazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Teşekkür ederim yağ sıckalığını görebiliyorum. 60 civarı ısınmış oluyor yani?

    Kullandığınız motor yağının cinsine ve motor tipinize göre değişecektir.

    Hocam ben fazla anlamıyorum. Aracım vw caddy aşağı yukarı bılgınız varmı?

    red lineyi de basit dilden anlataılırmısınız? Googleden araştırdım devir ile ilgili irşey ama fazlasını anlayamadım.

    redline aracın motorunu çalışabileceği son devire kadar zorlamaktır,motor devir saatinizin kırmızı bölgesine ibreyi dayamak olarak da yorumlayabiliriz.bu tarz kullanımlar aracınız için hiç iyi değildir,dizel araçlar yüksek devir çevirmekten ziyade,düşük devirde yüksek verim elde etmek için üretilmiştir.


    Bir de diğer soruya yorum yapmak gerekirse soğuk motor da 2000/2300 bandı geçilmemelidir,Motorunuzun ısındığını anlamanın bir diğer yöntemide kaloriferinizden sıcak hava gelmeye başlamışsa motor ısınmış olarak kabul edilir.
    Saygılarımla...

    Çok teşekkür ediyorum. Bende genelde 2.500 - 3000 arası devirde kullanıyorum 3000'i ender geçmişimdir oda ani gaz verirken( istemeden. tehlike olunca)

    rica ederim,aracın normal kullanım şekli sizin kullandığınız gibi,bu tarz kullanmaya devam ettiğiniz müddetçe sıkıntı yaşamazsınız.

    İnşallah. Tekrar teşekkür ederim.




  • çokgüzel sayfa emeği geçenlere teşekkür ediyorum
  • evet okundu ama O.B.K ustaya teşekkürü borç biliyorum gerçekten sabırlı özverili ve yardımsever bir kişilik umarım mutlu olmuştur
  • konuyu açan O.B.K. hocamıoz nerede bilen var mı? yani hiç cevap yazmıyor. forumdaki başka başlıklarda da yeni tarihli yazısı yok profilden bakınca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    konuyu açan O.B.K. hocamıoz nerede bilen var mı? yani hiç cevap yazmıyor. forumdaki başka başlıklarda da yeni tarihli yazısı yok profilden bakınca.

    geçen sayfalarda bir iş değişikliğinden söz etmişti ama girmesi ve diğer arkadaşların aklımda kalan vezir arkadaşın ve diğer arkadaşların gelmeside gerçekten sevindirivci olurdu
    daha öğrenilcek çok konu var selam lar tüm arkadaşlara
  • obk arkadaşımız techturkey .com da yazıyor arkadaşlar.takip edebilirsiniz.şahsen ben ve konuya emeği geçmiş diğer arkadaşlar buradayız.sorularınıza bildiğimiz kadarıyla naçizane yorumlar yaparız her zaman."dizeller kolay arıza yapar" anlayışını yıkan bir başlık burasıobk kardeşimize bizleri aydınlattığı için tekrar teşekkürler...
  • yararlı bilgiler teşekkürler..
  • Epey bilgilendirici bir başlık olmuş, emeği geçenlere teşekkürler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba benim 1991 1,6 jetta TDI aracım var intercooler hortumlarında ve hava filtre hortumunun içinde bariz yağlanma var sorun nedir acaba, araçta yağ eksiltmede var ama egsoztan mavi duman atmıyor radyatör suyuda temiz, yağ çubuğunu çekince köpürmede yok ama karter conta kısmında biraz yağlanmalar var. aracı ilk çalıştırdığımda siyah duman atıyor biraz ısınınca beyazımsı griye benzer duman atıyor
  • Bunu anlamak çok zor olmasa gerek. Turbonun emme türbini tarafındaki hava giriş hortumunu yerinden çıkarın. Komple yağa bulanmışsa muhtemleen yataklar bozulmuş contalardan bu kısma yağ veriyordur. Aynı şekilde egzos türbini tarafından da yağ verir bu durumda. Egzoz tarafında sıcaklık çok yüksek olduğundan yağ kısmen yanarak egzsozdan atılıyordur.
  • Forumdaki faydalı konulardan biri. Emeğinize sağlık
  • ARKADASLAR AKLIMA TAKILAN BİR SORU VAR? BELKİ İŞLENMİŞTİR AMA BULAMADIM GÖZÜMÜMDEN KAÇMIŞ OLABİLİR....

    TURBO DİZEL MOTORLARDA ARACI STOP ETTİRMEDEN ÖNCE 30 - 40 SANİYE BEKLEYİN DİYORLAR, TURBO ÜNİTESİNİN SAĞLIĞI İÇİN....

    PEKİ ŞİMDİ SORUYORUM....

    ARACIMIZDA STOP - START SİSTEMİ VAR İSE ARABA KIRMIZI IŞIKTA KENDİLİĞİNDEN SÖNÜYOR... BÖYLE BİR BEKLEME ŞANSIMIZ YOK... NE OLACAK ŞİMDİ?

    YANİ BU 30 - 40 SANİYE BEKLEYİNİZ TALİMATI GEREKSİZ Mİ? YOKSA START STOPLU ARAÇLARIN YAPTIĞI İŞ YANLIŞ MI?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mst105

    ARKADASLAR AKLIMA TAKILAN BİR SORU VAR? BELKİ İŞLENMİŞTİR AMA BULAMADIM GÖZÜMÜMDEN KAÇMIŞ OLABİLİR....

    TURBO DİZEL MOTORLARDA ARACI STOP ETTİRMEDEN ÖNCE 30 - 40 SANİYE BEKLEYİN DİYORLAR, TURBO ÜNİTESİNİN SAĞLIĞI İÇİN....

    PEKİ ŞİMDİ SORUYORUM....

    ARACIMIZDA STOP - START SİSTEMİ VAR İSE ARABA KIRMIZI IŞIKTA KENDİLİĞİNDEN SÖNÜYOR... BÖYLE BİR BEKLEME ŞANSIMIZ YOK... NE OLACAK ŞİMDİ?

    YANİ BU 30 - 40 SANİYE BEKLEYİNİZ TALİMATI GEREKSİZ Mİ? YOKSA START STOPLU ARAÇLARIN YAPTIĞI İŞ YANLIŞ MI?

    Daha once cevaplamistim. Ayrintili bilgi verdigim konudadir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_70057585/tm.htm

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: mst105

    ARKADASLAR AKLIMA TAKILAN BİR SORU VAR? BELKİ İŞLENMİŞTİR AMA BULAMADIM GÖZÜMÜMDEN KAÇMIŞ OLABİLİR....

    TURBO DİZEL MOTORLARDA ARACI STOP ETTİRMEDEN ÖNCE 30 - 40 SANİYE BEKLEYİN DİYORLAR, TURBO ÜNİTESİNİN SAĞLIĞI İÇİN....

    PEKİ ŞİMDİ SORUYORUM....

    ARACIMIZDA STOP - START SİSTEMİ VAR İSE ARABA KIRMIZI IŞIKTA KENDİLİĞİNDEN SÖNÜYOR... BÖYLE BİR BEKLEME ŞANSIMIZ YOK... NE OLACAK ŞİMDİ?

    YANİ BU 30 - 40 SANİYE BEKLEYİNİZ TALİMATI GEREKSİZ Mİ? YOKSA START STOPLU ARAÇLARIN YAPTIĞI İŞ YANLIŞ MI?

    Daha once cevaplamistim. Ayrintili bilgi verdigim konudadir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_70057585/tm.htm

    tesekkur ederim hocam




  • 
Sayfa: önceki 109110111112113
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.